programy
kategorie

MINI Countryman - ziomek z wtyczką

Test Mini Countrymana II SE Plug-in Hybrid o mocy 224 KM

Tranksrypcja:was...
rozwiń
serdecznie
drodzy widzowie kanału Auto Centrum dzisiaj Przedstawię wam Mini jak
słyszymy
mini
myślimy
o małym
szybkim zwrotnym samochodziku który w latach 60 70 odnosił wielkie sukcesy w sportach
motorowych reaktywowana przez BMW w 21 wieku Marka nadal aspiruje do tego miana jednak nie
ogranicza się wyłącznie do małego zwinne tego samochodu a od kilku lat blisko 10 już oferuje
również samochód bardziej rodzinny w tym przypadku mamy właśnie ten egzemplarz na teście Jest to model Country
Men plugin Hybrid patrząc na mini nie da się pomylić go z żadnym innym samochodem już przód
ma charakterystyczne dwie okrągłe lampy pomiędzy którymi jest atrapa schodząca w zderzaka ze
swoich narożach w linii bocznej również do patrzymy się cech charakterystycznych takich jak chociażby schodzący ku
tyłowi dach który
na szczęście nie ogranicza widok powiemy później dach
ten najczęściej pokryty jest kontrastowym kolorem co I w tym przypadku ma miejsce dzięki czemu samochód
zyskuje troszeczkę na radości bo ten kolor na tym naszym testowym egzemplarzu nie
jest szczególnie rozrywkowy powietrzny Country
Men co największy model w gamie mini choć może pomieścić kom 5 osób i zabrać
do tego nie małą ilość bagażu nadal nie jest to samochód nadmiernie duży jego całkowita długość to zaledwie
4 i 3/10 cm jest
to również jedyny który występuje w wersji hybrydowej a Nazywa się ona Cooper
test e jednak nazwa Cooper troszeczkę rozmywa się w ostatnich latach stała się bardziej czymś na kształt pakietu
m Performance innych modelach marki BMW a zatem odznacza się nieco niższym zawieszeniem
nie to większymi felgami A w przypadku modelu hybrydowego po prostu wysoką łączną mocą obydwóch silników
napędzających koła tego samochodu poza tym że jest to wersja plugin Hybrid wyposażona jest
ona w pakiet mini pakiet ten w innych odmianach odznacza się zarówno
dużymi 19 calowymi felgami jak również bardziej sportowymi fotelami i kilkoma innymi może
trochę naszą tymi dodatkami jak inne przeżycia kierownicy przy wykończenie deski rozdzielczej w tym
przypadku z tych dwóch podstawowych elementów czyli felgi plus siedzenia tracimy ten drugi gdy do wersji hybrydowej nie
da się po prostu zamontować tych bardziej sportowych siedzeń Mini
jako Marka na celuje w klientów w to że szukają gadżetów którzy szukają samochodu bardziej jak to teraz
mówimy Lifestyle A taki klient oczekuje również materiałów klasy premium i sprzedają w Domini nie
Dowiecie się no może nie do końca ale generalnie tak mamy oczywiście dobrej jakości wspomnianego pakietu
mini Yours mamy miękkie tworzywa na desce rozdzielczej tutaj
jest kolejny element wspomnianego pakietu czyli takie ciemne tworzywo w
kolorze Piano Black z pasami ona jest dodatkowo podświetlane na różne kolory oświetlenie
ambient ale kiedy
już przejdzie fajnej jakości tworzywa spotkamy się na przykład z twardym z otwartymi drzwiami od
schowka jak również z czymś co dla mnie jest osobiście totalnie nie do zrozumienia mamy Ja literkę
która jest oczywiście opcjonalna a
między siedzeniami mamy podłokietnik z czarnego No takiego on dość twardego plastiku w plastiku
gumy podobnej do tego wykończona Jest górna część deski rozdzielczej mnie
osobiście przywozi to skojarzenia z tańszą marką pewnego koncernu może nie będę
się już czepiał szczegółów do
musicie się myślę sami nie
jest to w każdym razie to czego należałoby oczekiwać po samochodzie który no powiedzmy
aspiruje do tego miana premią w mini na pewno nie mam przestrzeni ja nie mam 2 m jak
już kiedyś wspominałem jest to nieco ponad metr osiemdziesiąt natomiast
bez problemu jestem w stanie znaleźć miejsce dla siebie za kierownicą Korzystając z licznych regulacji
foteli jak i również dwuosiowej regulacji kierownicy nawet
wyższy kierowca znacznie wyższy ode mnie na pewno również bez problemu usiądzie gdyż dach jak wcześniej
wspomniał z
przodu jest dość wysoko i stopniowo opada ku tyłowi z
tymi gabarytami wiąże się pewien nawet takie udziwnienie które niekoniecznie jest wadą konkretnego egzemplarza czy
co bardziej zdefiniowane jest przez taki a nie inny kształt nadwozia lusterko wewnętrzne znajduje się
bardzo daleko i trzeba się mocno odchylić żeby je sobie ustawić następnie z powrotem zająć pozycję i
co sprawia że nieraz musimy trzy cztery razy sięgnąć do niego zanim ustawimy je po kimś kto na przykład od na samochód
na chwilę pożyczył Jesteśmy
z tyłu i tak jak mówiłem spokojnie mogą tutaj usiąść trzy dorosłe osoby
raczej Żadna z nich nawet dość wysoka nie powinna narzekać na brak miejsca będzie Każdy pasażer
mógł sobie również ustawić na wysokość a jeżeli będzie ich tylko dwóch będą jej do dyspozycji znowu
opcjonalny podłokietnik z dwoma komputerami ciekawostką
na którą szczególnie zwróciłem uwagę i rzeczą która uważam Mogłaby znaleźć się w większej
ilości samochodów jest możliwość regulacji kąta pochylenia tylnego siedziska tylnego oparcia Przepraszam
wystarczy za tasiemkę i mamy kilka ustawień możemy tak
naprawdę każdy z fragmentów ułożyć
pod innym pasującym do danego kontem poza
tym że wpływa
to na wzrost komfortu podróżujących z tyłu ma
to również wpływ na kształt i pojemność bagażnika a zatem nawet jeżeli komuś nie będzie końca komfortowo
podróżować pranie pionowo na krótkim dystansie jeżeli będzie od tego zależy ci możliwość przetransportowania
jakiegoś dodatkowego niezbędnego nam przedmiotu będzie
to zawsze jakieś Jak widzisz to bez problemu mogę usiąść sam za sobą w tym momencie jeszcze
raz podkreślę 182 cm to nie 2 m ale nadal tutaj jest jeszcze dość dużo przestrzeni do
drabiny komfortu w przypadku kierowcy nawet
dwóch wysokich pasażerów wyższych ode mnie również komfortowo to usiądzie
rzecz na którą również zwracam uwagę następna taka ciekawa wiem że dla większości z was pewnie mało
istotna ale na pewno znajdą się takie frytki jak ja które lubią otwierać szybę w całości W większości samochodów
bez trójkątnego okienka drzwiach nie ma takiej możliwości w mini szyba Chowa się
całkowicie do drzwi Dzięki czemu nie zostaną na niej kurzowe równe ślady jeżeli otworzymy je najpierw na
przykład żeby wnętrze a
następnie zamkniemy omówiliśmy już przestrzeń z przodu przestrzeń z tyłu Przejdźmy zatem do przestrzeni w bagażniku
ten w wersji plugin Hybrid ma 360 a zatem o 90 l mniej
niż wersja z napędem konwencjonalnym to dlatego że cały zespół elektrycznego napędu z silnika i baterie
zlokalizowane są pod podłogą w znacznej mierze w części pod bagażnikiem poza
tym o czym już mówiliśmy co w tej chwili może trochę lepiej widać czyli regulacją pochylenia w poszczególnych segmentów
tylnej kanapy jeszcze jeden gadżet który opcjonalnie znalazł się w naszym testowym egzemplarzu jest
to tak zwana ławeczka mini piknik Bench prosta gąbkowa pokryta
taką gumową tkanką półeczka którą w rozciągamy sobie i możemy
się rozkoszować na przykład piknikiem na łonie natury judoka
Pod maskę i pierwsze co widzimy to właśnie jej ogrom sama pokrywa to w połowie
również błotniki dlatego jest taka duża a pod nią znany chociażby 225 Active
Tourer x silnik 1,5 l 3 o
mocy 160 kilku koni który wspomagany silnikiem elektrycznym daje łączną moc napędowego
tego samochodu 224 konie mechaniczne E220 niutonometry momentu obrotowego w
dość szerokim zakresie obrotów dostępnego ten silnik również w hiper samochodzie
BMW I8 i podobnie jak w nim podobnie jak w dwójce Active Tourer tak I tutaj nie do końca możemy ufać
w podawane przez producenta dane jak chodzi zarówno zasięg elektryczny jak i spalanie
benzyny producent podaje dziwne
spalanie na poziomie 2,1 l a próbowałem na infolinii BMW uzyskać
informację jak oni to liczą ponieważ w czasie naszego testu wyszło to spalanie czterokrotnie wyższe
niż to deklarowane przez producenta Jednocześnie jest zasięg elektryczny który według danych fabrycznych powinien
wynosić No dobrze umówmy się do 48 km do tej pory dwa razy załadowałem ten samochód
do pełna akumulator załadowany Na 100% w
pierwszego dnia pokazał mi zasięg 30 km drugiego dnia 31 za pierwszym razem udało się
na prądzie pokonać 16 za drugim 22 km No
to jeszcze chyba nie jest ten czas na tego typu samochody Cechą
charakterystyczną hybrydowej jest napęd na cztery koła ale niech was nie zmyli
oznaczenie alfor na przednich drzwiach tutaj nie jest to napęd cztery na cztery ale bardziej dwa
napędy dwa na dwa przednie koła napędzane są przez 6 obiegową skrzynię biegów za pomocą
wspomnianego i opisanego już silnika 1,5 tylne
koła zupełnie niezależnie silnik elektryczny ma to pewne ciekawe
aspekty Po pierwsze jeżeli korzystamy z trybu w pełni elektrycznego efektywnie jeździmy samochodem tylna
na ale
raczej sobie nie mnie podryw tu jemy jeżeli natomiast wykorzystujemy maksymalnie
moc jeżeli ustawimy samochód w trybie sport wtedy wszystkie cztery koła będą próbować wyjechać ten samochód najszybciej
jak się da rozpędzać te tonę 660 które Obok mnie stoi bo tyle dokładnie waży testowy egzemplarz
tamassa w
połączeniu z mocą 224 koni teoretycznie rozpędza ten samochód do setki w 6 i 80
sekundy Ile rzeczywiście to już dowiedzieliście się z Fi na naszym kanale który kilka dni temu się pojawił Jedno
jest pewne odczucia są zdecydowanie powyżej tych 6 i 80 sekundy wczoraj na
światłach Wyprzedził mnie z dieslem Zanim
jeszcze przejdziemy do stricte wrażeń z jazdy Chciałbym się z wami podzielić dwiema dwoma takimi moimi
spostrzeżeniami pierwsze to ułożenie pedałów pedał hamulca są one w moim
odczuciu nienaturalnie wysoko nienaturalnie blisko siedziska przez co ciężko jest mi w wygodny sposób ustawić
stopy mając oczywiście prawidłowo ułożony kierownice poza
tym pedał gazu Jest umocowany na takim malutkim wsporniku przez co wystaje z podłogi i w
trasie zwłaszcza ciężko jest wygodnie ułożyć ruszać żeby poruszać się ze stałą jednolitą prędkością
drugi aspekt na który chce zwrócić uwagę to widoczność i tutaj nie można zastrzeżeń
do mini lusterka są bardzo duże wszystkie trzy dają całkiem niezły obraz tego co dzieje się z tyłu dodatkowo
w naszym egzemplarzu mamy asystenta parkowania z kamerą cofania i bez niej nie powinniśmy mieć większych trudności
jest za parkowanie mi jak jem bo dzięki temu że jest mocno przeszklone nadwozie nawet do tyłu po skosie
we wszystkich słupkach mamy szybki wszystko dobrze Widzimy i naprawdę parkowanie tym samochodem jest nadzwyczaj
łatwe co jest jego kolejnym plusem jeżeli mielibyśmy go używać głównie w mieście do czego całkiem nieźle się nadaje sam
również może być przyjemnością może nie aż taką jak sugeruję to napis pod tablicą
rejestracyjną gokartowa frajda z jazdy bo
jest to jednak samochód dość wysoki i
dość i
dość dość wysoko w całości ulokowany jednak dzięki temu że napęd hybrydowy silnik znajdują się dość
nisko cały samochód ma środek ciężkości ulokowany na możliwie niedużej
wysokości wszyscy
odprowadzi się dość pewnie jednocześnie dość łatwo jest pobudzić kontrolę trakcji do
działania a zatem kiedy tylko będziemy się zbliżać nawet do granicy możliwości systemu do granicy możliwe system
ESP momentalnie będzie hamował nasze zapędy chronią nas przed niebezpieczeństwem wpadnięcia w poślizg pod
tym względem zawieszenie w testowanej przeze mnie BMW 225 Active Tourer było
nie to bardziej sportowy pozwalało na trochę więcej I to właśnie po raz kolejny mamy tą gokartowym frajdę z jazdy układ
kierowniczy mamy sztywny mamy dość duże 19 na niskoprofilowych oponach
typu Run on flat które dodatkowo potęgują to wrażenie sztywności a jednocześnie mamy miękko
pracują te amortyzatory auto
łagodnie pokonuje progi zwalniające z drugiej strony nie jest to już takie
fajne Gdy jedziemy po krętej drodze bo mocno wychwalający się nadwozie może przyprawić naszych Żarów
o lekki dyskomfort Kraków narodowy w wakacje jest mocno zakorkowany ale trochę się już poruszamy a
zatem mamy dość ciężki dość mocny samochód który przyzwoicie się odpycha całkiem fajnie
jeździ po zakrętach ale w obu tych aspektach nie jest aut i odbiega nawet od swojego technicznego
bliźniaka spod znaku BMW Pod
jednym względem jednak jest lepszy ten aspekt w którym wybrał przed BMW
Active Tourer m to jego hamulce może akurat egzemplarz który trafił do naszej redakcji w przypadku BMW miał
już mocniej zużyte okładziny hamulcowe tam
hamulce
były wyraźnie odczuwalne niewystarczające jak na to w jaki sposób tamten samochód
przekazywał moc na kołach na to jak on przyspieszał tutaj natomiast hamulce są aż z naddatkiem nawet delikatne
dotknięcie pedału wyraźnie zwalnia samochód a mocniejsze użycie hamulców stawia go nie ma zęba podobnie
jak w akcji w tunerze natomiast działa antykolizyjny nie jestem przewrażliwiony i nie będzie nas wyrywał z
naszego rytmu jazdy nadzwyczaj Prędko prędko
Makurat rowerzystę musieliśmy puścić nadzwyczaj prędko interwencją czy to poprzez za mruganie
czy to wręcz przy hamowaniu samochodu naprawdę przy ustawieniu na niską czułość on faktycznie spokojna niepotrzebnie
swoimi swoją tutaj obecnością decydując
się na mini Country men a dostaniemy samochód którym bez problemu będziemy mogli poruszać się
po mieście zarówno niezbyt dużej długości Jakiej świetnej widoczności dookoła nie zawiedzie nas
również pod względem dynamiki Chociaż
może
nie przysporzy nam aż ilu oczekiwali byśmy po tej marce My natomiast utknęliśmy w tym
momencie w korku dlatego Przejdźmy może do podsumowania Jeżeli
podoba się wam ten model na podstawową wersję musi 105000 zł na
hybrydową podstawową wersję o 40 więcej nasz testowy egzemplarz to wydatek kolejnych
blisko 70 tysięcy zł na wyposażenie dodatkowe na które składa się automatyczna klimatyzacja nawigacja
kamera cofania z asystentem parkowania i czujnikami z przodu i z tyłu wielki szklany dach pakiet
mini Yours chociażby
wspominamy piknik Bench jeżeli zatem szukacie samochodu w którym komfortowo
pojedziecie z punktu a do punktu b Dodatkowo będą was cieszyć takie gadżety o których opowiadałem
to mini jest właśnie samochodem dla was Ja wam tymczasem Bardzo dziękuję za dziś Zostawcie kciuka
w górę jeżeli Film się podobał i do zobaczenia w kolejnym teście
0
0
0
Podziel się
Komentarze (0)

Programy Wirtualnej Polski

KOMENTARZE
(0)