Najstarsza i najbardziej odległa czarna dziura. Sensacyjne odkrycie naukowców

To prawdziwa sensacja z dalekich zakątków kosmosu. W odległości aż 13 mld lat świetlnych od Ziemi odkryto najstarszy i najbardziej odległy kwazar, w którego centrum znajduje się zasilająca go supermasywna czarna dziura. Niezwykłe odkrycie to efekt pracy międzynarodowego zespołu naukowców, którzy korzystali z sieci radioteleskopów ALMA w Chile. Odkryli oni kwazar o nazwie J0313-1806, który jest ponad 1000 razy jaśniejszy od Drogi Mlecznej, a jego masa to 1,6 mld mas słonecznych. Kwazar to forma aktywnej galaktyki, źródło promieniowania elektromagnetycznego o ogromnej mocy. Eksperci z Uniwersytetu w Arizonie twierdzą, że kwazar ten powstał w ciągu zaledwie 670 mln lat po Wielkim Wybuchu. Naukowcy są zachwyceni, ponieważ to odkrycie pokazuje zupełnie nowy rodzaj oddziaływania czarnych dziur na galaktyki. Kolejne analizy pozwolą też lepiej poznać proces formowania się i wzrostu supermasywnych czarnych dziur we wczesnym Wszechświecie.

13-01-2021
EliteDangerTym razem naukowcy są rozedrgani, roztrzęsieni oraz zachwyceni. Całe szczęście, że przeszedł im już stan szoku i osłupienia ;)

EliteDanger
student
To BYŁO 13 mld lat TEMU. Co jest obecnie tego NIKT NIE WIE.
Zatrwożony
I co my teraz zrobimy ?
F.Kiepski
ciekawe co na to wieniawa i spólka myślę , że 2 mln za mieszkanie w stosunku do szarego podatnika który pląci mandaty oplaty dodatkowe i podatki na kazdym poziomie w stosunku do tej kasy zarobionej bez ruszenia ręką to jest w tym kraju największą czarną dziurą, ej ludzie a może zrobimy jakąś rewolucję obyzcajową i obalimy ten porządek rzeczy, przeciez tak dłużej nie może być ! Za komuny aktorzyny trubadury grały za pół darmo i dorabiali jak każdy na zakładzie !
waldi
moze to był wielki niewybuch najnowsza teoria jest taka ze niewiadomo jak powstał wszechswiat i nic na to niewskazuje ze kiedykolwiek będzie wiadomo
alpoe0
aby móc powiedzieć - najstarsza - trzeba wiedzieć że one się "rodzą", jak gdzie, z czego i kiedy się "rodzą", a na dziś NIKT nie ma pojęcia skąd się bierze czarna dziura (czyli nie wie czy? jak? a więc i kiedy się rodzi), dla potrzeb hipotezy określa się wiek na podstawie jakichś wyimaginowanych (przyjętych umownie) kryteriów
Ocean13
Jak zawsze na wp.pl napisy zasłaniają obraz. jaki to ma sens? Czy pracownik jest niedowidzący, że muszą napisy zasłaniać jedną trzecią obrazu? Nie ma to znaczenia czy to tylko animacja czy inny przekaz. jest to po prostu nie dorzeczne.
drQQ
Czytajta ze zrozumieniem plebsie. Jeśli światło i promieniowanie dobiega stamtąd do Ziemi po 13 mld. lat to tej dziury już pewno nie ma. Ona tam była ale 13 mld. lat temu.
iluzje
Nie zapominajcie że cała dzisiejsza nauka i te wszystkie "prawdy oświecone" np. o kosmosie za 200 lat będą średniowieczem. Nie bierzcie tego za mocno do siebie.
maras21
No i co w związku z tym?
...
Mam dwie teorie: teoria wielkiego wybuchu i teoria wielkiego NIEWYBUCHU. I mam rację, bo zawsze któraś jest prawdziwa!
dziurawiec
jak słyszę "najstarsza czarna dziura", to zgoła co innego przychodzi mi na myśl, na szczęście "coś", a nie "ktoś"
ggg
A co na to Ania Lewandowska?
loper
Który to już artykuł ,po prostu dziura dziurę pogania jak na naszych drogach.
szczery
A co z Panią Emilewiczówną? Już zwolniona??
dIAdek
Obecnie naukowcy to prorocy??!!Dobrego dnia.
wisłowy
Z okazji odkrycia tegoż kwazara Polacy uderzą pewnie "w puchara". Bo co robić przy tak silnym polu z czarnej dziury, gdzie w dodatku, dzień jeszcze ponury.
No joo
nic z tego nie rozumiem, co ja tu robię!? Uciekam gdzie indziej.
jan
babka naukowcowi opowiadala ,ze jak 100 miliardow lat swietlnych przechadzala sie po parku widzila dziadka co mowil ze 300 miliardow lat temu to byl dobrobyt ,bawilo sie czarnymi dziurami na zabawie.
...