Największe asteroidy w Układzie Słonecznym. Naukowcy publikują wyjątkowe zdjęcia kosmicznych skał

We wtorek (12 października) Europejskie Obserwatorium Południowe (ESO) opublikowało najnowsze zdjęcia, które bardzo wyraźnie pokazują 42 asteroidy w Układzie Słonecznym. Międzynarodowy zespół badaczy, w skład którego wchodzą naukowcy z Polski, przedstawił wyniki analiz kosmicznych skał na łamach magazynu "Astronomy & Astrophysics". Badania zostały przeprowadzone na podstawie zdjęć wykonanych przez teleskop VLT w Chile. Ujęcia pokazują największe asteroidy w pasie pomiędzy orbitami Jowisza i Marsa. Wyjątkowe ostre zdjęcia pozwoliły na lepsze rozpoznanie kształtów oraz określenie gęstości ciał niebieskich. Asteroidy wyraźnie dzielą się na te bardzo symetryczne, zbliżone do koła, jak największa z planetoid Ceres oraz na te o wydłużonej strukturze, jak słynna Kleopatra (znana jako "Psia kość"). Naukowcy zauważyli różnice w gęstościach kosmicznych skał. W tym aspekcie część planetoid można porównać do diamentów, a resztę do węgla. Według ustaleń, Ceres ma 940 km...

13-10-2021

Jasiu
Skoro asteroidy są bryłami, to nie mogą mieć kształtu --zbliżonego do koła--, tylko do kuli, co najwyżej. Nie one, a ich przekrój może być kołowy. Mylisz pisarzyno 2-gi i 3-ci wymiar, jak w piosence --piłka jest okrągła..--. Piłka jak i asteroida może być i owszem, ale kulista. Taki to już ten język polski
331`
Kłamstw i manipulacja ! Nie ma tak ostrych zdjęć kosmosu, kosmitów , UFO . Gdyby zdjęcia były prawdziwe były by rozmazane mało ostre jak to ma miejsce zawsze !
Gizmo
Taa a śladów lądowania na Księżycu,który jest kilkaset tysięcy km od Ziemi a nie miliony czy miliardy nie potrafią dostrzec nawet przez największe teleskopy ,chociaż to podobno było na jasnej,oświetlonej stronie Księżyca widocznej z Ziemi .
JANCOL
DLATEGO STATKI KOSMICZNE NIE MOGĄ BYĆ SZYBKIE BO I DROBNICY DUŻO A TO SĄ DZIURY W POSZYCIU.
ryszard
pismak ma coś z oczami bo te foty są rozmazane i do niczego się nie nadają
ryszard
pismak ma coś z oczami bo te foty są rozmazane i do niczego się nie nadają
JANCOL
holograficzna...
gość
To fałsz KOSMOS NIE ISTNIEJE
pracownik
A jednak coś jest na rzeczy bo coraz więcej o tym kosmosie i latających meteorytach, czyżby coś się zbliżało (oby nie od strony słońca bo powiedzą że nie widać) ale nie chcą siać paniki tylko kopią sobie schrony i tunele ( jak inne dawne cywilizacje) , a zdjęcia to foto szopie dzieciaki klepią i maja z tego nie lada uciechę.
331`
tak tak
a kosmici się hahają
Rob
Co za bzdury! To wszystko to jest CGI - Computer Generated Images (Obrazy generowane komputerowo). Nie ma ani jednego zdjęcia Ziemi - żaden człowiek nigdy nie opuścił ziemskiej atmosfery. Przestańcie wreszcie kłamać!
Gizmo
Pozdrawiam Ty...
Jakie zdjecia? Chyba zdjec na oczy nie widziales redaktozyno marny, kazde zdjecie opublikowane przez NASA czy inna kosmiczna bzdure, to zdjecie wygenerowane komputerowo majace niewiele wspolnego z prawda. Chcecie znac prawde? Obserwujcie gwiazdy. Gwiazda polarna tkwi w tym samym miejscu od tysiecy lat.