programy
kategorie

Nowa Mazda 3 - cenowy szok czy okazja?

Test Mazdy 3 z silnikiem 2.0 Skyactiv-G o mocy 122 KM

27-04-2020
Tranksrypcja:Witam...
rozwiń
serdecznie
dzisiaj chciałbym porozmawiać o magii niskiej ceny często na nas działa a
sami nawet o tym nie wiem o czym mówię o dwóch rzeczach pierwsza to utrata wartości Kupię samochód tańszy
Ale potem niespodzianka po trzech latach tracimy na nim więcej niż gdybyśmy kupili inny samochód który był Co
prawda nie są droższe ale w finale nie po trzech latach stracił Nie to nie jest też aspekt magii niskie ceny to jest początkowa
cena w cenniku mówię o luksusowych słowa które zaczynają się w cenie około 140000 zł a potem wyjeżdżamy
takie miał ten który kosztuje już 300 mówię też o kompaktach które kosztują 70 375 000
na początku cynika to
magia ceny naprawdę działa bo przecież wydaje się że jeśli kupimy auto które
w cenniku kosztuje mniej to zapłacimy naprawdę mniej prawdę
testowane dziś która w cenniku zaczyna się
od 90 prawie 5000 zł twierdzi że to nieprawda a ja jestem tu po to aby
to sprawdzić Zapraszam na testy
czy
którakolwiek
Mazda
3
była
brzydka nie Mało tego na tyle się te wszystkie generacje ładnie zestarzały
że do dzisiaj wpadają w oko japoński frekwencję w tej filozofii projektowanie samochodów naprawdę potrafią
zrobić coś to jest jednocześnie nowoczesny i w jaki sposób ponadczasowy i nie wieje nudą w odróżnieniu od dzisiejszej sytuacjach
w parku skawińskim gdzie dosyć mocno wieje A będzie jeszcze mocniej a więc gdybyś nie usłyszeli wiatr w mikrofonie Przepraszam
taki mamy klimat wracając do samochodu rzeczywiście patrząc na nową Mazdę 3 tutaj nie widać ani
grama nudy przód to rozwinięcie pomysłu zachodzącej generacji ale teraz spojrzenie jest jeszcze bardziej złowrogie Alinie
bardziej masywne linia Boczna z tym bardzo grubym słupkiem C to jednak zupę na Rewolucje mówiąc o
tym fragmencie przysłówku ze słówek ten sam w sobie dosyć gruby do tego Dolna linia okien biegnie
tak bardzo do góry że to na drzwiach powstaje kolejny spory fragment bla która
łączy się z tym głupkiem Sereno E no właśnie powstaje taki efekt który Dla jednych jest znakiem że samochód
jest tutaj zbyt ociężały a dla innych że jest odpowiednio muskularnej stół
zwróciłbym uwagę na dwie rury wydechowe które są tutaj nawet w tym podstawą silnikiem i na tylne
światła Po pierwsze ich kształt takim wycięciem która jest dostępne tylko w wersji hatchback bo jestem mówiąc
to w innych samochodach to wycięcie dosyć często widać na w reflektorach przed niech Tutaj mamy ten sam zabieg z tyłu ale
też na to że są powiem że minimalistyczne kółko kółko tutaj coś się świeci z
boku tyle efekt bardzo dobry Natomiast są to reflektory bardzo proste liczba świecących elementów jest Minimal
to wystarczy nadwozie zostało zaprojektowane W myśl zasady Mniej znaczy więcej i skonfrontowane z designem
kodem czyli takim Który ma przypominać żywe organizmy Japończycy
twierdzą że Mazda 3 jak żywa i twierdzą że nie jest to dzieło przypadku Otóż
powierzchnia była kształtowana z uwagę na to jak będzie rozpraszać się na nie światło jeśli
taki prosty zabieg w sprawie Mazda 3 ożyje czemu nie taka filozofie nam pasuje ogółem Mazda 3
wygląda teraz inaczej dojrzalej ale wciąż ma w sobie tę magię która sprawia że podoba się niemal
każdemu co więcej Choć się tym a nie widzieliśmy już w innych modelach Mazdy to jednak patrząc na nową trójkę wcale
nie myślę o niej a kolejny klon tylko myślę jak dobrze że jest tutaj widoczny ten sam Design
który sprawia że ten samochód wygląda jak piękna kobieta w końcu ósmego marca właśnie dzisiaj jest nagrywam
i jak piękna kobieta za którą Aż chce się obejść nowa
trójka zyskała też trochę bardziej dynamiczny proporcje jest o półtora cm niższa o pół dm krótsza ale
też ma o 2,5 cm większy rozstaw osi taki rozstaw osi to czołówka w ja to
obiecuję sporą ilość miejsca wewnątrz Z ciekawostek powiem że oktawie ma o 4 cm krótszy
rozstaw osi a na ilość miejsca w Octavii Przecież nikt nie narzeka No
i super zaraz to sprawdzimy w teście dwumetrowca ale gdzie to uzasadnienie dla 20 000
zł w wyższej ceny niższe cena od której startuje większość innych kompaktów Myślę
że sam Design na to pytanie jeszcze nie odpowiada ale patrząc po ten samochód Muszę jeszcze raz do tego wrócić trzeba
przyznać że samochód wygląda tak jakby projektanci Mazdy zarabiali
trochę więcej niż 6 średnie branżowe i mieli trochę większą motywację do pracy to może Mazda wcale
nie musi się tłumaczyć Wystarczy uważnie popatrzeć w cennik im to w naprawa prowadzić samochód w niskiej cenie bazowy
i dopiero kiedy zajrzymy do konfiguratora zobaczymy że nie Jak nie przypomina od tego auta z reklamy zazwyczaj ma
mały silnik małe koła plastikowe zderzaki trochę dopłacić żeby zaczął robić dobre wrażenie właściwie
to nie Trochę to jeszcze może wpływać na cenę o wyglądzie już mówiliśmy teraz se może wejść na przykład o logo
Marka też oczywiście ma w cenę Chociaż myślę że Mazda nie aspiruje do miana marki
Premium bez kompromisów i jest w tej komfortowej sytuacji że chyba klienci nie mają poczucia że płacą
za a jednocześnie przy sprzedaży mają
i owszem poczucie że warto taki znaczek mieć natomiast widzieliście sami przed chwilą piękny
drążek
z tych podpórka która pochodzi prosto z Japonii niesamowicie dopracowana w
szczegółach ma nawet taki pakiet komfortowy podtrzymywanie tego drążka Jestem
pod
Poproszę zabolało ale nie komentujemy tego dlaczego
ja właściwie otwiera maskę przecież na początku filmu już widzieliście parametry tego silnika i wszystkie
filmy nagrywane w tym roku już naprawdę nie mają tego fragmentu gadania przy masce Dlaczego Dlatego że chciałbym opowiedzieć o silniku
którego to pod maską nie ma bo
oczywiście o silniku Sky Active który jeszcze nie jest dostępny offer który bardzo mocno wszyscy czekamy Dlaczego Dlatego
że to jest technologiczna rewolucja jak Otóż jest to można być takim benzynowy diesel czyli silnik pracujący na
benzynie ale z zapłonem samoczynnym czyli odpalę mieszankę poprzez wysoką kompresję Oczywiście wciąż
ma świece zapłonowe bo w przypadku na przykład wysokiego obciążenie czy też na zimnym silniku one się
wciąż sprzedają ale i tak kompletny przełom tak przynajmniej obiecuję Mazda Narysuj od bardzo wielu producentów chciało
zrealizować ten pomysł ale to Mazda jest pierwszym producentem który któremu udało się wprowadzić do
seryjnej produkcji A jak jest mamy tą maskę otwartą i mamy przed sobą ten Dwulitrowy silnik uwaga dwulitrowy i to jest podstawowy
silnik ze świetnym wiadomość dla kogoś kto Kręcił nosem słysząc o litrowy Czy w cylindrowych w silnikach mierząc
z nich pojemność w kartonach mleka No to to mamy dwa kartony mleka co prawda jeden z nich może zostać wyłączony bo to silnik potrafił
połączyć dwa cylindry a do tych którzy nie widzieli to szybkie przypomnienie 122 konie 213 niutonometrów przy 4000
obrotów na minutę do setki przyspieszamy w 10 i 4 lub 10 i 8 z automatem średnie spalanie waha się w okolicach
szczęściu 6,5 zł też od skrzyni biegów natomiast jadąc spokojnie tym samochodem można zbliżyć się do 5 litrów
na 100 km sprawdziliśmy to osoby w filmie zapraszam link w opisie co w połączeniu z 51 litrowym bakiem
zasięg na jednym tankowaniu No właśnie 1000 kilometrów Kolejną cechą która może nie tłumaczy cenę tego samochodu wręcz odwrotnie
dodaje do ceny kolejnych 10000 zł Jest możliwość dokupienia napędu na 4 koła i to sprawa to
jest dosyć że
nie wyjątkową ale jedną z niewielu ofert Bo jeśli Rozliczymy się po segmencie C to mamy tak Golfa ale
odbiorę Special albo alltrack albo też golfer ewentualnie Octavia które jest wyraźnie
większa ewentualnie Subaru Impreza No i tyle potem już napędu na cztery koła należy szukać
w fragmencie który jest wyższy zarówno pod względem marki i jakie ceny czyli
w Mercedesie BMW Czy Audi już w podstawowej wersji dostaniemy bardzo bogate pieczeń stwo wymienię tylko kilka
z elementów g Vector In Control plus który poprawia przyczepność w zakrętach monitor ruchu psychicznego przy cofaniu
System ecall System wykrywania zmęczenia automatyczne drogowy system monitorowania martwego pola
adaptacyjny tempomat inteligentne wspomaganie hamowanie im tylne czujniki parkowania ale niech będzie to też system
bezpieczeństwa to może wyposażenie uzasadnienie wyższą cenę więc konfiguratorem synonim segmentu C czyli Golf am wybranym
podstawy a więc trendline silnik 10 to jest Jamo C 115 koni z manualną skrzynią biegów cena 78-600
żeby wyposażenie tego głosowego Golfa zbliżyło się jednak do Mazdy musiałem dobrać takie dodatki jak 15
calowe felgi Light Assist composition Media App Connect poduszki powietrzne boczne kurtynowy i tempomat
finalnie cena 85670 zł ale nadal brakuje nam adaptacyjnego tempomatu
Line Assist nawigacji reflektorów LED i czujników parkowania a więc Golf No i jest teraz te 10000 zł ale
trendline ma swoje granice i pewnych od ty po prostu nie jesteśmy w stanie zamówić ciężko więc mówić o wersji
odpowiadającej trójce prawdziwym więcej jak to wygląda wersję High line w tą samą konfigurację stołowa
kosztował 87-800 jednak i tutaj musiałem wziąć poduszki powietrzne kurtynowe system
nawigacji Discover Media Expert monitor pakiet techniczny czyli przedmiot co na konfigurację
to 100430 zł ale pod maską mamy mały silnik 10 test t15 testy wyszłoby
106930 zł ma znaczyły układ malthael Build która w Golfie Nie
ma Alexa który na przykład w Hyundaiu tucsonie dopłacamy 4000 to też trzeba policzyć jako wartość dodaną Mazdy
a który nie możemy teraz dodać do Golfa właśnie wygląda magia ceny Mazda zamiast walczyć z ceną walczy wyposażeniem
sama twierdzi że w klasie do 120000 zł nie znajdziemy lepszego wyposażenia standardowego przyznam się że nie przeklinałem
konfiguratora na rynku ale przypuszczam że nie są daleko od prawny dopłaty w Maździe czy nie wymaga
kolorowy wyświetlacz head-up Display nawigacja adaptacyjny tempomat system monitorowania masz lusterka
reflektory światła LED i tak dalej ja kiedyś Mazda uznała że dla niej w dobry wyposażenie trójki to sprawa
wielkiej wagi ale ten medal Ma też drugą stronę i ta druga strona to się nazywa się wielka Otóż pomimo
zbudowanie nowej generacji trójki na platformie Sky active to jednak to całe wyposażenie sprawiło
że samochód jest od poprzednika 69 kg tą różnicę czuć
też w papierach nawet do tego że widzimy że przyspieszenie tego samochodu do setki jest
powyżej 10 i nie czuć tego aż tak bardzo Może podczas jazdy A zresztą
o tym opowiem podczas jazdy właśnie o wrażenia z jazdy a teraz jak już siedzimy w środku to Przyjrzyjcie się temu z
jednej strony pomysł na to to jest oczywiście widoczne gołym okiem a z drugiej strony jak
się przejrzymy temu jak to jest wykonane jak to jest wykończony to wydaje mi się
że gdy Mazda Pewnego dnia uznała że chce walczyć z segmentem Premium to już mając
taki samochód niewiele bym musiała dodawać do swoich samochodów Popatrzcie skóra
mięciutko pod spodem jest jeszcze troszkę pianki ładne przeszycie tam gdzie ta skóra się kończy to się zaczyna
tworzywo które się ugina pod palcem nawet tutaj gdzie Strefa które są za ekranem to wciąż się ugina pod
palcem tam aż do końca aż do przedniej szyby to wszystko jest ładnie wykończone tego Patrzcie jak to wygląda z
daszkiem nad zegarami mnie to wszystko przechodzi na tworzywo na drzwiach
który nie jest już tak bardzo miękkie ale też twardy nie jest znowu skóra znowu przyszycie ładne dekoracje bardzo
dużo pianki pod lewym okiem Popatrzcie sami pod
prawym łokciem widać poprawy łokciem podobnie również jest bardzo komfortowo i zwróć uwagę To
są dwie strefy strefy które również są świetnie wykończone to jest też skóra to są też przyszycie to
jesteś miejsce gdzie spoczywa akurat noga i z obu stron to jest też wykończony dobrze Tutaj widzę
niż kamera to pokażę pokażę widać że to jest też bardzo miękkie wszędzie gdzie te tworzywo
już nie są takie miękkie czy dobrą sprawę mówimy o tym pasku zaledwie to to to wszystko też jest fajnie dopracowany
Zobaczcie mamy to odpowiednio dekoracje odpowiednio wykonany te pokrętła to wszystko dobrze wygląda
Przechodzimy dalej pokrętło nowe wszystkie przyciski na około to wszystko też dobrze wyglądem zwróć
uwagę nawet na Piano Black którego tutaj nawiasem mówiąc nie ma za wiele tak bo tak naprawdę to jest jedyne miejsce gdzie
go widzimy Zwróć uwagę na jego głębie nie wiem czy teraz da się to tak odnaleźć taki
kąt ale widać że tam jest laserowo wykonane wzór który następnie jest zalany jakąś
żywicą załóżmy i widać że to jest takie 3D że to nie jest po prostu czarne powierzchnia
jakiegoś tworzywa że to jest coś co ma jeszcze dodać to też jest fajne Nie oczywiście o takich szczegółach
Można mówić i mówić na przykład można powiedzieć o ekranie który powie że jest dosyć niestandardowo
wykonany siedział kształt tak to jest taki dosyć skomplikowany złożony kształt podłogi osadzony w też w taki
sposób że wydaje się że że odnalazł swoje miejsce że nie jest za duże te że jest za mały że ma
fajny formę znalazła też na różnego rodzaju czujniki bo to widać nie czeka mnie to złapie tutaj widać że są czujniki które obserwują
twarz kierowcy Ile razy na minutę mruga jak odwraca głowę jak Czemu jak PKO
Czy obserwuje 3 człowiek nie zasypia podczas jazdy i tak dalej to
wszystko to jest w tym ekranie też między innymi jest zintegrowane A skoro już mówimy o ekranie
to myślę że warto też o system infotainment który jest zrobiony naprawdę
na dobrym poziomie to już jest nowy jestem widać to różnego rodzaju fajnego
przede wszystkim widzimy że jest to zupełnie inna grafika grafika która jest bardzo dokładnie
dopracowana z mamy tutaj jeszcze też zupełnie inną mapę jak widać funkcjonuje to szybko
i płynnie możemy to też przesuwać to wszystko jest bardzo responsywne
i w miarę a właściwie to bardzo oczywisty logiczny i możemy oczywiście jeszcze długo opowiadać o ekranach
o designie o tym że właśnie Jeszcze zanim Zresztą ze stopniem za klamkę bo to tego chciałem przejść Popatrzcie
na zegary z jednej strony analogowe analogowe a z drugiej strony tak naprawdę zawartość tej tarczy jest
w pełni elektroniczne tak tutaj mamy ekran w czym tutaj po prawej po lewej stronie też mamy takie
wskaźniki które możemy sobie powoli konfigurować Wejdźmy do szarpanie klamka uwagę
trochę
się odkształca ale nie wydaje żadnych dźwięków
podobnie daszek
podobnie
to
też jak widać wszędzie jest jakaś amplituda ale to siedzi i się nie odzywa Co jeszcze możemy zrobić
tutaj podobnie No i nie wiem no i tak to wygląda widzicie że to jest całkiem dobrze
spasowane auto ale jeszcze popatrzmy na hopki Zacznijmy od podsufitki
w Czarnej nawiasem mówiąc w standardzie miejsce
na okulary dobrze wykończony tutaj mamy miejsce do odłożenia na przykład nie wiem wrzucenie
telefonu to mamy też wejście USB mamy te to 2 cena kubeczki mamy
taki
ciekawy schowek Zwróć uwagę na to jak on działa czyli najpierw odsuwamy podłokietnik
mam dosyć już wstępnie do schowka Jeśli
chcemy mieć lepszy dostęp odchylamy to do tyłu tak to mniej więcej działa Zwróć uwagę że taka konstrukcja
uniemożliwia nam regulację tego podłokietnika gdy ktoś potrzebował to tego akurat nie ma ale dla
odmiany możemy na przykład tutaj w jakiś tam sposób zarządzać tym
co jak nie zaplanowany wnętrze jedziemy dalej to
mamy ładnie wykończony I pojemny bardzo pojemny schowek przed pasażerem i wreszcie kieszeń
w drzwiach również na koniec jest taki mały mały schowek właściwie to chyba
na drobne po lewej stronie od kierowcy jak czwartego pokazywać w takim i 100 ale jest to Mazda
3 aspiruje premium i na pewno do tego segmentu jest jej już bliżej niż dalej także pod względem wyciszenie
zestawu audio na prośbę klientów szyby są podobno grubsze dopracowane też takie elementy jak uszczelki
kształt słupków i użyta więcej materiałów pochłaniające dźwięk Zwróć uwagę że Mazda
Świadomie nie oferuje na przykład dotykowego ekranu to dlatego że nie chcę rozpraszać uwagę kierowcy multimediami steruje
do odpowiedniego pokrętła na tunel centralny przed oczami mamy wyświetlacz head-up Display a przycisków
jest niewiele wszystkie informacje mają być podawane na jednej wysokość na chwilę sprawdzimy czy jest rozstaw osi
przełoży się na miejsce z tyłu ale najpierw przymierzamy się do miejsca kierowcy nad głową trzy
palce wolnej przestrzeni A przypomnę Ten samochód jest niższy niż poprzedniego mamy też
regulacja kierownicy w zwiększony w zakresie w tym w tej osi reguluje się chyba o dwa centymetry nawet szerzej
jest oczywiście również regulacja góra-dół po maksymalnym do góry i do siebie Ja
tutaj bez problemu się odnajduje właściwej pozycji i inne zwrócił uwagę też że mamy to regulację elektryczną
fotela mamy też regulacja elektryczną odcinka lędźwiowego co prawda w jednej osi tylko
i zwróć uwagę dosyć ciekawe miejsce do do sterowania pamięć o siedzeń w tym miejscu całkiem fajny pod
ręką oprócz to regulacja zagłówka wystarczającym zakresie ja tutaj jak najbardziej odpowiednio
mam to współ stadiony Mamy również regulację pasa bezpieczeństwa zajmując miejsce z tyłu czuję pewien sam następny
powiedziałem mu Octavii I o 4 cm rozstawu osi większy niż w Octavii więc tak
się nastawiłem że sam za sobą jednak się zmieszczę tymczasem jako Dobra to wcześniej ale teraz udaje rozczarowane
go nie można powiedzieć że to jest były trochę to nie jest zaliczony co jak dla kompaktów to jest dobry wynik natomiast spodziewałem
się jeszcze jedna centymetra więcej na kolana i centymetry może więcej nad głową to też mówię jestem w stanie
się wyprostować jestem w stanie tutaj się zmieścić Mam również miejsce na stopy Więc powiedzmy że przeciętny użytku nie
zauważy że czegokolwiek mu tutaj brakuje ale jakiś taki punkt wyjścia miałem że będzie jeszcze odrobinę
więcej miejsca i czekoladą moje rzeczywiście wylądowały w hotelu ale akurat tak dobrze przemyślany
że nawet jakbym miał 205 jeszcze głębiej bym wsadził kolana do fotela to wciąż tam jest cały
czas miękko tam jest cały czas komfortowo więc kontakt zupełnie mi nie przeszkadza że
będzie na prawą stronę Muszę pokonać tunel środkowy który jest
bo coś rozbudowany takim widzicie więc osoba siedząca to będzie musiała ponegocjować sąsiadami jeśli chodzi
o miejsce na stopy jeśli chodzi o praktyczny wymiar to mamy kieszeń po prawej stronie na tym jest za fotelem kierowcy z jakiegoś
powodu do kieszeni mamy też się oczywiście kieszenie w drzwiach i mamy w wygodnej podłokietnik
z dwoma miejscami na kubeczki zagłówki
reguluje dosyć się dużym zakresie na wysokość jak widać mamy też mocowanie ISOFIX jak
widać mamy dwa światełka
ledowe nad głową natomiast nie ma i to muszę podkreślić to jest raz
nawiewów 2
jak już nie mam nawet nawiewów To mogliby to dać przynajmniej wyjście 12 V A to USB do ładowania telefonów
tak żeby to nie było schowek
półeczkę nie wiem naklejkę z Myszką Miki cokolwiek ten płat plastiku
mi się nie podoba tutaj mieć coś zajrzyjmy teraz do bagażnika nowej Mazdy 3 bagażnika którego pojemność dyplomatycznie
rzecz biorąc nie stanowi rekordów w klasie 327 l tyle
oferuje hatchback i to jest prawdopodobnie celowe działanie Japończyków bo oferują przecież
co jeszcze Sedana którego pojemność jest wyraźnie większa 444 l a więc wybierając
wersje nadwoziowe podejmuje decyzję czy jak bardzo zależy mu na takiej a nie innej pojemności dlatego też że wersję hatchback
ma bagażnik mniejszy aż o 3 od
poprzedniej generacji i to jest okej Tak jeśli ja wybiorę takich a nie innych bagażnik uznaje że
ta pojemność dla mnie jest w porządku to trudno żebym później na to narzekał pojemność ale ewentualnie można by było powiedzieć
że pewne rzeczy można było zrobić lepiej w Mam tu na myśli praktyczne rozwiązanie czyli brak haczyków ja na to zaraz wracam
zawsze uwagę i tym razem też kolejności czy są haczyki czy nie No
i nie to akurat ich niestety zabrakło
nie mamy też jakieś kieszeni czy siateczki Myślę że to by było całkiem praktycznym dodatkiem pod podłogą tutaj
widzimy audio miejsca na różne techniczne gadżety i również Zresztą wiedzieć o podłogę nie jest jakoś tak szczególnie solidne
Być może tutaj walka o wagę trwała ale to do wagi jeszcze wrócimy w każdym razie w
takich jest bagażnika warto też pokazać próg załadunku też mały jak widać nie jest złożę
jeszcze drugą połowę opar kanapy i
zobaczycie teraz że
po złożeniu oparć otrzymujemy płaską podłogę bez progu oparcie złożyły się prawie Horyzont
tutaj a strony praktycznej myślę że ten samochód będzie jak najbardziej miał w tej konfiguracji więcej
sensu natomiast Zwróć uwagę na jeszcze jedną ciekawostkę mamy
do zamykania zamka centralnego mimo że same klapa oczywiście nie jest sterowany elektrycznie Korzystamy
z tego w ten sposób że jeśli chcemy już odejść od samochodu to zamykamy zamek centralny zamek
klapy możemy iść
padnie
jazdy za mną Myślę że mogę już nagrać jakiś podsumowanie i może
zacznę od silnika bo wolnossący silnik staje się w tym segmencie cenowym IV
aut czasem Dzisiaj praktycznie
branżowym standardem stało się Turbo pod maską mówiąc
wsiadając do auta z wolnossącym silnikiem o słusznej dwóch litrów
Tak myślałem że Wsiadam do jakiś nie wiem przyszłej legendy że kiedyś to będziemy opowiadać o Kiedyś
to było 2 litra słuszne pojemności 4 cylindry liniowo oddawana moc
wolnossącego silnika potem wsiadłem dodam gazu pomyślałem z nim z legendą jest tak trochę jak nie wiem z jakąś legendę o rycerzu który
zabił smoka a potem w praktyce to tak naprawdę okazało się że w
sumie to Słok sam umarł starości ale też wcale nie było aż takie podwodny No bo bo znowu jesiotry chciałeś legendy do Tomasz masz te
swoje dwa litry masz te swoje cztery cylindry i pięknie liniowa od dobranoc Tylko że no właśnie 122 konie w213 zaledwie niutonometrów zaledwie No okej parametry nie są złe ale też popatrzył na przyspieszenie do setki tak sekund automatem prawie 12 sekund
wsiadałem do tego auta gotowy na
rozczarowanie ale kiedy bo jeździłem nim nieco dłużej to zrozumiałem że ta
cała filozofia Jean beta jeśli dobrze to wymawiam czyli Filozofia która że kierowca i samochód będą się świetnie ze sobą rozumiały a przynajmniej opakowanie do takie opakowanie że na pewno ten ktoś rozumiały że to nie jest takie pusty dźwięk być może nie po prostu wyszło i do tego dorobili taką filozofię wszystko jedno ważne że to naprawdę jest
to odczuwalne i powiedziałbym że to całkiem
nieźle działa ale po kolei silnik Oczywiście to nie jest rakieta oczywiście co druga Fabia na światłach będzie przed nami bo
pewnie będzie miał poniżej 10 sekund do setki Oczywiście to nie jest coś co jakoś
tak Turbo dnia to no właśnie to nie będzie lub gniota fotel ale samochód po przyspiesza poprawnie i
nie mam poczucia że czegoś
mnie bardzo mocno
trochę mi brakuje jeszcze lepszego przyspieszenie ale generalnie samochód sprawnie porusza się po drodze ale jeśli weźmiemy
pod uwagę jego całokształt właśnie na przykład skrzynie biegów skrzynia
biegów sterować chłopakami pod kierownicą
kompletnie bezużyteczny dodatek Dlaczego Dlatego że skrzynia Idź
może zgodnie z tą filozofią nauczony odpowiednie doskonale
nie rozumiem wiesz jak ja chcę gazu to ona będzie przyspieszały na tym samym biegu
Ja chcę przyspieszać łagodnie jak potrzebuję nieco mocniejszego
przyspieszenie to ona wie że będzie musiała jak będę chciał mocniej zredukować nie ma sprawy natychmiast to zrobię sobie w dal rozumie moje intencje poza tym technicznie rzecz biorąc jest bardzo szybka i mi się chcieli pobawić po drodze gdzieś łopatkami to ja owszem widzimy że to wszystko działa tak jak należy No to jest zrozumienie pomiędzy no
samochodem rzeczywiście jest Ale idziemy dalej układ
kierowniczy układ kierowniczy jest dosyć
ciekawy bo jak stoimy parkingu
I kręcimy kierownicą to jest elektryczne wspomaganie odpal nie sztuczne kobiety również się kręci lekko tak żeby było wygodniej manewrować natomiast
jak się rozpędza my nawet do tych 50 na godzinę czujemy na kierownicy przyjemny opór opór wcale nie jest sztuczny nie jest elektryczny jest taki naturalny i to też mam wrażenie że gdzieś tam się wpisuje w zasady tej założenie tej filozofii
która twierdzi że ja ten samochód Będę lepiej rozumiał teraz to zakręty czy zawieszenie zawieszenie jest żebym poprawny
znaczy nie można powiedzieć że to jest myślenie sportowy no nie do tego silnika ale
można powiedzieć że to jest zawieszenie nastawione wyłącznie na Komfort dlatego że jeśli
Jedziemy po takich nierównościach studzienka O tak jak teraz jakiś tutaj łatki na drogach i tak dalej to wszystko gdzieś tam pod samochodem i jest Ale mnie to nie przeszkadza jednak to jest całkiem nieźle wybierane ale jeśli chciałbym zrobić no teraz nie zrobię akurat test łosia to
przy 50 na godzinę robiony Tak standardowo takie właśnie manewr lewo-prawo kończy się w kościele bez namiętnym wykonaniem rozkazu
w lewo prawo jedziemy dalej nic
nie gada na na desce rozdzielczej nic kompletnie nie dzieje z samochodem żadnej
jedno sterowności żadnej podsterowność i po prostu wykonuje rozkazu jest gotów do dalszych ewentualnych manewrów to było całkiem niezłe Jak
się to poskłada taką jedną całość to rzeczywiście ma się wrażenie że ja
się z tym samochodem doskonale rozumiem i wtedy gdzieś tam brak tego przyspieszenia poniżej 10 sekund schodzi na drugi plan
bo po prostu dobrze w tym samochodzie się czuje i ten ten brak powiedz mu jak mocnego wgniatanie
fotel raz na jakiś czas jestem w stanie wybaczyć
i jeszcze jedna rzecz o której chciałem powiedzieć to bym cię właśnie stoję na światłach zgaszony silnik tutaj
mamy system Marshall w standardzie To jest coś co już opisywałem w słomie szczegółach inne przy okazji testu
Hyundai Tucson i
odwołuje się do tego bo mają Skarbek nie jest jakby
ani wymysłem pewnie
Hyundaia ani Mazdy tylko prosto Fine gdzie dodatkowy niewielkie silnik elektryczny jest wpięty gdzie tam bezpośrednio do silnika jest też bardzo mała bateria
która pomaga mu po pierwsze auto
z miejsca i dodaje takiej natychmiastowo ści i bardziej spontanicznej reakcje na polecenie kierowcy nie ale też pozwala
bardzo sprawnie odpalać silnik i
ten sposób system start stop działa w sposób kompletnie przezroczysty niezauważalny i można mnie raz zauważyć
że silnik zgasł na dobrą sprawę tylko po tym wskazówka obrotów tańczy obrotomierza tańczy na tarczy lata góra dół ale tak naprawdę mnie tego zupełnie nie czujemy a nie odgłosach ani
tym bardziej wibracji pochodzącej zgaszeniu czy startu silnika bym to działa naprawdę dobrze i można by było spowiedź jakieś dźwięk można było wspomnieć jeszcze o wyciszeniu bo jak jeździłem
tym samochodem po autostradzie to przy takich 140 ja nie chcę powiedzieć że ten samochód jest jakoś tak premią wyciszony Nie Natomiast jeśli
miałbym tak w środku nocy obudzony powiedzieć nie
Jaką wadę Mazdy byś wymienił to prawdopodobnie szybko bym powiedział wyciszenie przy większych prędkościach i
akurat nie robiłem pomiarów wyciszenie kolega to robił i pewnie ją
i Oglądając ten film już wiecie jakie tam są bezwzględne wartości w decybelach ale pewnie że w biorąc jeśli chodzi o wyciszenie to mam wrażenie że tutaj jest lepiej projektowanie nowego samochodu wymaga współpracy różnych grup ludzi Inżynierów Iza Księgowych
w niektórych autach widać że nie zależy głównie księgowym tworzyli kawę innych Z kolei widać że
miało miejsce takie przepychanie się księgowych i widać w aucie pewne kompromisy ale na szczęście to są sytuacje w których
nie zależy i księgowi nie przeszkadzają sobie w pracy w ten sposób powstają auta za którymi oglądamy się kiedy
auto przyjeżdża obok nas albo też jeśli mamy przyjemność jedzenia w środku takiego auta to No właśnie mamy przyjemność siedzenia w środku
oczywiście takie postępowanie jest bardziej kosztowne ale przy tym przypadku wiemy że nie płacimy za znaczek na
grillu tylko sam siłki zasiłki Inżynierów którzy dbają techniczną doskonałość i innowacje ale posiłki designerów dzięki
którym patrząc
na ten samochód Myślę że nawet po paru latach wciąż będzie nam się podobał i wciąż będziemy doceniać to że kupując go
nie poddał magii niskiej ceny
1 reakcja
0
1
0
Podziel się
Komentarze (0)

Programy Wirtualnej Polski

KOMENTARZE
(0)