programy
kategorie

Nowa Skoda Octavia 2020 - schodek wyżej

Test Skody Octavii IV Kombi z silnikiem 2.0 TDI o mocy 150 KM

Tranksrypcja:Skoda...
rozwiń
Octavia
wieje nudą powiedzie i macie rację bo niezmiennie zajmuje szczytowe miejsca na listach samochodowych
przebojów niezmiennie Widzimy ją wszędzie na autostradach w miastach rodzinnych we flotach
firmowych to dobry samochód ale nie potrafią nas przez te wszystkie lata niczym zaskoczyć to jest jednak nowa Octavia nowa
Octavia to nowy rozdział marki i być może tym razem uda się ten rude przełamać czy
faktycznie Zaraz się dowiemy zaskoczenia
pojawiały się jak do tej pory tylko przy okazji liftingu nie
da się nie oprzeć wrażeniu że projekty Octavii są jak sinusoida druga
generacja wyglądała dość klasycznie liftingu reflektory przyjęły dość osobliwy rozlany kształt cyfr
powtarza się w trzeciej generacji najpierw wygląda naprawdę nieźle po czym po liftingu reflektory przybierają znów
dziwny kształt w tym razem są czy
w czwartej generacji historia się powtórzy całkiem możliwe bo ten samochód wygląda naprawdę dobrze
jest Zarówno dynamiczny jak i elegancki tylko nie ma co chyba wybiegać w przyszłość skoro to jest tak że
jesteśmy jedną z pierwszych redakcji które go testują Sprawdźmy więc jak wygląda dokładnie bo
oczywiście to jak wygląda ogólnie widzicie na załączonym obrazku ale Przyjrzyjmy się beta po raz pierwszy w Octavii
pojawiły się reflektory LED Matrix wcześniej to była tylko domena Marek Premium A to już w Octavii też
możemy widzieć więcej i nie myśleć innych kierowców co ciekawe wersję tej te reflektory są już standardem
w wersji Ambition podstawowej obecnie te reflektory do kół dostaniemy w pakiecie Light Side
Plus za 67 50 zł Cena wysoka ale pakiet jest całkiem bogaty poza reflektorami
matrycowym i dodaje spryskiwacze reflektorów podgrzewane dysze spryskiwaczy przedniej szyby podgrzewaną przednią szybę i
elektrycznie składane lusterka lusterko kierowcy jest fotochromatyczne grupa Volkswagena w końcu odłożyła wysłużony kluczyk
na półkę i daje nam taki bardzo ładny kluczyk w Golfie ósmej generacji jest taki sam tylko to oczywiście mamy znaczek zamiast
Skody i zobaczcie też jak działają kierunkowskazy przednie jak widać dynamiczne
nie są i od razu podchodzimy do tyłu które
tutaj już powinny być dynamiczne proszę
jest Premium Feel co
może wam się nie spodobać w nowej Octavii myślę że jest to ten grill bardzo masywny i bardzo jest tutaj dużo chromu
I ja na przykład bym tego nie chciał wybrał bym chętnie jakiś pakiet czerń ale czegoś takiego nie ma bo Widzieliśmy już
na zdjęciach że Octavia RS ma ten grill czarny więc być może jakoś to się uda wprowadzić ale póki co ten grill
jest dyskusyjny trochę zbyt masywny bym powiedział to wygląda ładnie z daleka Ale z bliska jest już dość specyficzny
czyli Zauważcie że tutaj idzie jeszcze coś w rodzaju progu i jest to gładki lakier ale to pojawia tak zwany baranek konserwacja
to jest element struktury nadwozie jest to nieosłonięte czy to jest ładne czy nie powiedziałbym że faktycznie z bliska
zrobiło się temu nie będziemy przyglądać więc być
może nie jest to problemem ale jeśli ktoś lubi detale to ten detal jakiś taki super piękny nie jest zanim
przejdziemy do wnętrza Spójrzmy też na technikalia nowa Octavia z nadwoziem Kombi jest o 22 mm
o 15 mm szersza i o 2 milimetry wyższa ale rozstaw osi pozostał ten sam i wynosi dokładnie
2686 mm warto przy tym zaznaczyć że technicznie samo oparty
jest o platforma mqb Ale taki był też jej zamysł modułowość pozwala z niej korzystać nawet po 8
latach od premiery żeby dać wam lepszy obraz tego jak duży jest to teraz samochód powiem Octavia kombi
na długości jest teraz zaledwie o 2 cm krótsza od nowego BMW serii 3 w
wersji Touring więc jest to już samochód naprawdę blisko segmentu nowa Octavia jest też dużo bardziej opływowa
od poprzedniej i to już widać gołym okiem na przykład na tej zaokrąglonej w masce i w przypadku nowego modelu
współczynnik oporu powietrza wynosi beka zaledwie 0 24a w przypadku kombi
0,6 więc są to naprawdę bardzo dobre wyniki Podsumowując wygląd zewnętrzny Myślę że nowa Octavia to na pewno dużo
ładniejszy dużo ciekawszy samochód szczególnie tutaj w tej tylnej części wygląda bardzo dobrze ale
myślę że o ile teraz wygląda naprawdę ciekawie i efektownie to niedługo nam sporo ale
na pewno ten projekt jest udany zanim
przejdę do wnętrza pokażę wam jeszcze bezkluczykowy system także w tylnych drzwiach i opowiem wam o
cenach bo nowa
Octavia kosztuje 94750 zł w wersji Ambition ale w roku
modelowym 2021 pojawi się jeszcze wersja Active i ona będzie koszt 82000 zł i 200
zł kombi jest droższe od wersji liftback o 4000 zł spółki w ofercie dostępne
jest zarówno Octavia 3 jaki z tego samego roku modelowego porównaliśmy ceny i tak Octavia
4 z wyposażeniem Ambition silnikiem 2.0 TDI o mocy 150 koni mechanicznych i skrzynią DSG
jest droższa 8000 zł od ceny regularnej trzeciej generacji lub o niecałe
15000 zł uwzględniając aktualne rabaty na poprzedniczka mówimy jednak o zupełnie nowym modelu
z lepszym W bazowym w nowej generacji radio ma standardowo ekran o przekątnej 8 i 1/4 cala
a w poprzedniej 6 i pół cala standardzie jesteś wirtualny kokpit czy dwustrefowa klimatyzacja Chociaż
cena faktycznie jest wyższa to jednak jest całkiem uzasadniona Jeśli jednak do poprzedniej generacji dobierzemy
wyposażenie standardowe aktualnej okazuje się że cena jest zupełnie porów i
wróćmy do sedna do poprzedniej Octavii przyzwyczailiśmy się już na tyle że moglibyśmy ją obsługiwać z zamkniętymi
oczami to samo zresztą ty to się Golfa i Leona A w nowej a w nowej nic już nie jest tak jak wcześniej No
bo Spójrzcie Gdzie jest klasyczny wagowski panel klimatyzacji albo tutaj gdzie jest klasyczne wachowskie
pokrętło nie ma jest panel który swoją drogą Skoda pod kradła Audi tutaj
Plus za walkę z bardziej Premium bratem Aczkolwiek w Audi po dotknięciu
tych przycisków na ekranie pojawiają się aktualnie wybieramy opcję to jest bardzo funkcjonalne
a tutaj wiadomo to jest podświetlane i używanie to powinno być jakieś super trudna ale pokrętło było trochę bardziej intuicyjny
No trzeba się będzie przyzwyczaić panel klimatyzacji może zaginął ale odnajduje się na standardowym dla wersji Style
10 ramię systemu Kolumbus dostęp nie jest utrudniony Tym bardziej że funkcje dotykowe nowego systemu
działają bardzo dobrze świetnym pomysłem jest też regulacja głośności w taki sposób bo
Działa to bardzo dobrze A swoją drogą wcześniej używanie tych przycisków tutaj było na tyle
no ciężko było trafić pod złoto na tyle niewygodne że zawsze używany do tego pokręcona kierownicy a
tutaj spokojnie pasażer też będzie mógł komfortowo regulować głośność muzyki więc to
jest na pewno pomysł na to jak w końcu rozwiązać dotykowo regulację głośności żeby nie
było pokrętła ale żeby było nowocześnie tutaj jest wirtualny kokpit jest to standardem i o ile działa jak
trzeciej generacji co zmieniły się trochę widoki interface trochę
nie mogę się przyzwyczaić do tej kierownicy bo ona oczywiście jest ładna ale jakieś 15 lat temu po
zaczęli odchodzić w stronę trójramienny kierownic dlatego że być może były bardziej ergonomiczne czy po prostu
wyglądały jakoś tak bardziej sportowo A to proszę nawrót do Skody 105 sam
projekt deski rozdzielczej znacznie się zmienił i jest dużo bardziej minimalistyczny ale też ciekawszy
w końcu po dwóch generacjach i dwóch liftingu Ach ta deska wygląda mniej Oczywiście
nawet
dźwignia skrzyni DSG to teraz tak zwany szczyt by Wire czyli bez fizycznego połączenia
ze skrzynią wszystkim zajmuje się elektronika Dzięki tej elektronice dźwignie wygląda ładniej a przez
to też ciekawie więc duży plus za przełamanie nudy tak w ogóle to ta dźwignia wygląda
jak dobrze może niezupełnie ale wygląda jak w Porsche 911 tylko że to
pojawia się pierwsza taka trochę wada czyli strasznie głośno będzie słychać przełącza
się tryb p w tryb do jazdy to nie
jest zbyt eleganckie ale no cóż coś tam widocznie musi podziałać w
Octavii pojawił się też po raz pierwszy wyświetlacz hud tylko to od razu jest ekran
który nie potrzebuje żadnych szybki tylko obraz bezpośrednio na ekranie i koleją bardzo ciekawą rzeczą jest
oczywiście już porty USB c Ale jeśli te dwa to za mało możemy dokupić za 1100 zł trzy kolejne
porty i dlaczego akurat 3 bo 2 będą z tyłu a jeden będzie tutaj
i ten dodatkowy
port służy wyłącznie do ładowania przede wszystkim wideorejestratora Simply Clever
w 21 wieku czy raczej w 2020 roku pojawiły
się też nowe systemy bezpieczeństwa aktywny tempomat za dopłatą dostanie funkcje przewidywania i stosuje
prędkość do zakrętu czy nawet zwolnił przed skrzyżowaniem Octavia sama też jeździ w korkach a kierownica
może mieć czujnik zbliżeniowy jeśli zdejmujemy z niej ręce na dłużej samochód powoli się zatrzyma pomoc do
Octavii trafił też system który debiutował w Audi A4 czyli exit morning ostrzegający o nadjeżdżających
z tyłu pojazdach lub rowerzystach przy wysiadaniu jestem unikania kolizji aktywnie zwiększa moment skrętu
pomagając nam już nie tylko w zatrzymaniu się przed przeszkodą pierwszym rowerzystą czy innym pojazdem ale także w
pominięciu jej wrzucę jeszcze nowy system oczywiście dalej ma czujnik zbliżeniowy i działa bardzo
sprawnie i możemy go on tutaj ten ekran domowy w pełni konfigurować zadając sobie na przykład wybór użytkownika czy
wiek i
oczywiście tutaj jest oświetlenie ambientowe na przykład to
by wymagało pewnie włączeniu zapłonu ale
na przykład tlenie tutaj jak widzicie ma różne już
predefiniowane rodzaje
tego oświetlenia ale jeśli byśmy chcieli Możemy wybierać z palety RGB
i palety z tej palety mamy nawet aż 30 kolorów łącznie Jeśli dobrze pamiętam Więc można
dostosować ten tutaj klimat pod siebie bardzo ciekawie wyglądają też na przykład ustawienia pojazdów
nie trzeba już przekopywać się przez jakieś takie nic nie mówiące ekrany tylko mamy
wszystko pokazane na samochodzie co gdzie jest bardzo
to ładnie działa Bardzo szybko więc ewidentnie tak zwany też się tutaj zmienił więc to
wszystko naprawdę zasługuje na duży plus i być może nawet na głębsze pochylenie się nad tym oczywiście
na przykład jest tutaj bezprzewodowy więc to jest naprawdę jest bardzo nowoczesny system bardzo płynnie działający i
też bardzo duży plus za to że na tym dolnym pasku cały czas wyświetlają się najważniejsze tutaj informacje najważniejsze
funkcje więc mamy od razu dostęp do podgrzewania foteli do klimatyzacji i tak dalej I to działa Naprawdę
dobrze to Wiedziałbym na poziomie Volvo czyli naprawdę
Dobrze Przejdźmy
do klasycznego testu materiałów i zaczynamy oczywiście od drzwi tutaj jest dość miękko to
mamy Jan oblak taki Decor to już jest twardy plastik ale o bardzo ciekawej fakturze znaczy bardzo ciekawej
o ciekawej fakturze to jest taka jako skóra i ona jest dość miękka podobnie jak podłokietnik w tej pianki jest tutaj naprawdę sporo
całkiem przyjemne tutaj pojawia się też po raz kolejny ciekawa faktura oczywiście na takim materiale który
się ugina ale on the fuck to jest twardym plastikiem więc to jest takie trochę na wyrost Powiedziałbym Powiedz
stwierdzenie że to jest miękkie ale to znowu te drzwi Wyglądają bardzo ładnie też Przyjrzyjcie się jak wygląda klamka zawieszona w powietrzu
to też jest świetny element i przechodzimy dalej to oczywiście to bardzo
twarde to jest typowy plastik taki kompaktowy Nazwijmy ale już tutaj jest to to jest
mięciutkie i to też znowu się ugina pod palcem to mamy element Piano oczywiście już teraz jest zaparkowany bo obsługujesz
takie jaka najczęściej się chcemy oprzeć tutaj kciukiem wygląda bardzo dobrze ale niestety szybko się ubrudzi to jest moim zdaniem świetne
Po prostu stylu Mazdy w
sumie nowy od nowej generacji masz 6:00 w trójce bodajże tak jest czyli to jest taka trochę Alcantara zamsz z przeszyciami strasznie
elegancki element trochę twardy ale bardzo przyjemny No i oczywiście tutaj u góry też jest tej pianki całkiem
sporo jeśli chodzi o sam montaż to o ile na przykład to się w ogóle nie rusza tak Martwi mnie trochę klamka bo to
widać uchwyt w drzwiach widać
że on się dość mocno rusza oczywiście nie wydaje żadnych odgłosów Ale nie wygląda jakoś
tak bardzo solidnie dalej mam oczywiście daszek który lubi po skrzypieć to
jest cisza rameczka pewnie będzie sklep Piła
ale też jest prawie w ogóle nie chodzi świetnie jest to zmontowany naprawdę ekran
też bardzo solidny to
wszystko No naprawdę jestem pod wrażeniem tutaj to
się rusza minimalnie o
może takie ale to jest naprawdę takie czepianie się na siłę że coś skrzypnego ale wiadomo że to jest plastik więc szczerze mówiąc
ja jestem pod wrażeniem tego Oczywiście
to nie jest tak że to jest nagle to samo Octavia nagle stała się samochodem z segmentu
premium i no te materiały No faktycznie nie są najwyższych lotów to w ogóle wygląda dla mnie średnio w tym kolorze ale nie
odmówię Skodzie tego że to zewnętrzny jest poskładany naprawdę bardzo solidnie i może nie powiedzieli też o hotelach które w
tej konfiguracji akurat mamy to się znowu tutaj się pojawia ten taki zamsz który mamy tutaj i
oczywiście na bokach ekoskóra fotel jest całkiem ciekawie wyprofilowane chociaż mam wrażenie że te fotele znamy
na przykład skąd jaka ale to jest takie moje moje wrażenie w tym momencie z
każdym razie bardzo eleganckie bardzo dobrze wykonane wnętrze Sprawdźmy
też klasycznie ilość miejsca w środku w tym wypadku mamy regulację elektryczną zakres regulacji teraz jestem
najniżej jadę do góry pewnie podjadę dość wysoko może
nie będę zabierał wam tego
czasu z życia więc w każdym razie w tym momencie się odpowiednie regulacja kierownicy naprawdę dość Szeroki
zakres to jest maksymalnie w górze to jest maksymalnie w dole schowana
wyciągnięta więc naprawdę wygląda to da
się to od siebie w tym momencie ja siedzę jak to się mówi zgodnie ze sztuką czyli
na Rolexa i od razu mogę zajrzeć do tyłu bo w Octavii nigdy nie można było narzekać na miejsce z tym z tym razem pewnie jeszcze
lepiej i tak jak mówisz że nie można było nigdy narzekać i nadal nie można ja przypominam metr 86 i jak widać nie dotykam tutaj kolanami
hotel a więc jeśli dzieckiem cofnę się w czasie to będę miał tutaj tego miejsca jeszcze więcej na
miejsce nad głową też jak to się mówi
tak dobre 4 palce jest jeszcze przestrzeni więc to jest naprawdę na duży plus i razu przesiadam się na
boki pokażę wam jeszcze jak to wygląda z tyłu tunel
centralny swoją drogą duży musiałem teraz pokonać ale
na przykład w oktawie pojawiła się 3 Strefowa klimatyzacja to nie jest są nawiew tutaj pojawia się faktycznie trzecia strefa
i od razu co się rzuca w oczy to
na smartfona to wiadomo wszystkie dzieciaki w wieku szkolnym mają smartfony teraz i
faktycznie tutaj się to też pojawia tutaj
swoją drogą to jest w takim filcem
wewnątrz powietrzem więc tak się nic nie będzie jakoś bardzo tłukło izofiksy są tutaj są na moim miejscu na którym siedzę izofiksy są
też tego nie pokazałem od razu są też na przednim fotelu więc oczywiście samochód rodzinny to
mamy podłokietnik bardzo
ale to bardzo miękki
z dość ciekawym i uchwytami na napoje tak wysoka to przednie
ścianka w sprawie że dni są to nie wypadnie nawet jeśli to będzie wysoka półlitrowa butelka nie wypadnie podczas hamowania Oczywiście
jest też możliwość może nie będę się z tym męczył ale
jest też możliwość przełożenia tutaj nart i
co jeszcze to są spełnione te dodatkowe dwa porty USB trzeci jest tam tutaj jest gniazdko pełne
gniazdko 200 volt i co jeszcze można też sprawdzić materiały
na drzwiach i tutaj oczywiście wychodzi to że mamy do czynienia z kompaktem czyli z przodu ten materiał
i wygląda dokładnie ale jest mięciutki a ten to już jest taki no typowy twardy plastik to
jest nadal Ten Decor Fajnie się trzyma Klamka jest nadal ładna to
jest twarde gdzie tam była skóra znowu To wygląda jak skóra Ale to jest plastik to wiadomo co jest plastik ta
klamka też chodzi dopiero podłokietnik tak naprawdę to jest miękki i podłokietnik jest jeden miękki
tutaj elementem ale na uwagę Zasługują też wyłożone filcem w kieszenie
które zmieszczą pewnie też większą butelkę i
swoją drogą tym
filtrem złożony Jest też schowek przed
pasażerem więc tutaj naprawdę nic nie powinno hałasować w trakcie jazdy i muszę przyznać że ta OK naprawdę fajnie
wykonana wewnątrz ale jak to w kompaktowym segmencie te
drzwi musiały jednak być twarde żeby tam można było poczuć jakby ten zapach
wyższego segmentu bagażnik
nowego Lift Beckhama mieścić 600 litrów a w wersji kombi oczywiście tej najbardziej praktyczne i ta pojemność
640 L czyli o 30 l więcej niż poprzedniego i teraz jak wygląda wyposażenie
tego bagażnika oczywiście roletę dwustopniowo i to taką która przyjemna w łóżeczku więc
to jest duży plus Wydaje mi się że poprzednia roleta w poprzedniej generacji nie wyglądała w ten sposób no
i klasycznie to możemy złożyć hotel czy nawet jak widać dzieli się w stosunku 60
do 40 to mamy dodatkowy takie zabezpieczenie na mniejsze przedmioty haczyk jest teraz wysuwany
tutaj nawet
dwa
Oczywiście widać że tutaj ktoś też skonfigurował to tak że mamy siatkę do bagażnika ją można zaczepić o ten wystające elementy tutaj
i będzie przetrzymywała nam przedmioty
pod
podłogą co
tutaj ciekawe jestem tak naprawdę zaskoczony dość pozytywnie mamy pełnowymiarowe
koło zapasowe to
się nie zdarza już dzisiejszych czasach często więc to spory Plus czy
coś jeszcze to to oczywiście Wygląda to tak samo jak wcześniej jest lampka kiedyś
lampki w
Skodzie były wyjmował latarka Teraz już widzę że nie są ale mamy też wyjścia 12 V i
jedno uchwyt na apteczkę więc wygląda to całkiem praktycznie
jak to Zresztą kodzie bywa i za chwilę też chwyty za miarkę i Pokażę
wam jak ta pojemność wygląda faktycznie czy to naprawdę jest 640l
czy dobra
mam narzędzie Zbrodni i mierzymy
na
długość ten bagażnik ma
powiedzmy 105 centymetrów na
szerokość jest to 100
centymetry równy metr oraz wysokość do rolety 58
cm czyli
łącznie policzę
to już wcześniej nie mam aż takiego umysłu jest to 609 l mierząc tylko po tym obszarze pod
roletą bez Wnęk bez dodatkowych schowków więc myślę że ten bagażnik i tak jest naprawdę bardzo pakowny znacznie
nam się zmienił i to na tyle że ciężko jest w jednym filmie tak naprawdę bo pędzenie
o jednego dnia z nią gdzie musieliśmy oczywiście
podzielić to na jutro pomiary przebitki Tale odejmowanie i tak dalej więc nie
znamy jeszcze tej Octavii na tyle dobrze żeby opowiedzieć o nich wszystko ale
skupimy się w tym filmie czy w tych wyrażeniach
najważniejszym czyli na samym prowadzeniu na samej jeździe i tym to się z tą jazdą zmieniło
bo zmieniło się i
również bardzo dużo Po
pierwsze zmieniły się silniki
cennikach Czy w cenniku to wygląda wszystko w zasadzie tak samo jak było ale
jest nie do końca tak bo po pierwsze silniki benzyna 1
0 TDI 110 koni ze skrzynią DSG oraz silnik 1,5
TDI również DSG o mocy 150 koni a ona teraz mogą być technologie e-tech czyli
technologie tak zwanej miękkiej
hybrydy i ta miękka hybryda oczywiście oznacza to układ
instalację
elektryczną 408 woltową i
dzięki temu oczywiście tam mamy od alternatora rozrusznika badanie pytam dopalacze samochód dodatkową mokrą oczywiście
Takie wersję też jeszcze pewnie będziemy testować więc wracamy do diesla i w dieslu też się zmieniło dużo mimo Wydaje się że jest to ten sam silnik nadal konto silniki z rodziny ea288
to teraz zostały jeszcze takie słowo Ewo
i to Ewo oznacza że to naprawdę dużo w kontekście tego żeby samochód emitował Czy silnik emitował mniej cząstek
stałych to wynik podobno jest regularny bo Octavia
z tym silnikiem ma emitować a o 80%
mniej tlenków azotu do Atmosfery i do osiągnięto
ogółem Poprawiono zarządzanie ciepłe nowy
jest układ wtrysku nowa turbosprężarka z elektrycznym sterowaniem geometrią łopatek zamiast sterowaniem intercooler jest teraz zintegrowanym układem dolotowym
aluminiowe tłoki zastąpiono stalowymi by lepiej trzymały temperaturę i tak naprawdę dzięki
temu też Zwiększa się szybkość spalania i
tak dalej i tak dalej najważniejszą
zmianą jest tak naprawdę prowadzenie
podwójnego wtrysku AdBlue
Co to znaczy to znaczy że mamy
pierwszy wtrysk AdBlue zaraz tam
spaliny mają bardzo wysokie wysoką
temperaturę i nawet 500 stopni
Celsjusza a drugi Street mamy w katalizatorze str Ale gdzie ta
temperatura jest niska i w efekcie po prostu czego ten pierwszy AdBlue nie wyczyścili to zrobi drugi i dzięki temu właśnie ma być tak dużo tak
duża ma być to obniżenie właśnie emisji cząstek
stałych ale też podejrzewam czy raczej jestem pewien że zużycie albo
takim przypadku mu większe i przez to też szkoda zdecydowała się że wlewie czy pod klapka wlewu paliwa mamy też od razu klapkę wlewu AdBlue
i to jest miejsce bo prawdopodobnie będziemy ładować
czy tam będziemy tankować to AdBlue częściej ale ona ma też będziemy
je w stanie ładować wygodnie przy dystrybutorze albo więc nie
powinno to być takim znanym taki taki znowu problemem
Ale wróćmy do najważniejszego czyli do tego jak ten
samochód jeździ Bo to jest dużo dobrego niedługo to się zmieniło i przede
wszystkim nie zmieniła się praca zawieszenia wsiadamy do tego
samochodu przejeżdżałem przez pierwsze nierówności przez pierwszy próg zwalniający i
zastanawiamy się czy nie jest super bo ten samochód stał się taki sprężysty komfortowy w klubie sportowym Oczywiście on się potrafi ładnie nam tutaj utwardzić
ale dominuje takie wrażenie sprężystości to są Dużo wygodniejszy teraz i
co to jednak że jakby straciliśmy cokolwiek z ogólnie
pojętego
prowadzenia z takiego sportowego babci powiedziałbym że nawet lepiej
bo po pierwsze układ kierowniczy jest trochę bardziej precyzyjny i
to zawieszenie też pracuję inaczej przy zmianie masy poprzecznej Czyli jeśli zmieniamy zakręt w lewo prawo i tak dalej to teraz samochód
reaguje inaczej wcześniej Octavia to mam taki
narciarz czyli tak czy siadała skręcie podnosiła się siadała znowu i
przez to to było takie trochę wolniejsze dość specyficzne teraz to jest dużo bardziej sprężyste dużo bardziej sprawia wrażenie że
mamy
dużo więcej na tym kontroli i to jest na pewno fajne Ty szczególnie właśnie w połączeniu z tym układem kierowniczym który swoją drogą nie
może wcześniej był taki dość pusty stał
się też w miarę komunikatywny i dużym plusem jest też to że kontrola
trakcji działa teraz zupełnie inaczej i
o ile ASR czyli ograniczenie
poślizgu kół
podczas przyspieszania ono nadal jest takie dość Powiedziałbym agresywność do More tak tam uprowadzenie w zakręcie i to myślę że to jest głównie zasługa xd plus i takiego elektronicznego mechanizmu
różnicowego ograniczonym poślizgu ale oczywiście realizowanego poprzez hamulce
to
teraz ten samochód prowadzi się tak jak jakiś o też mimo że jadę zwykłym dieslem
będzie nawet można po prostu ordynarnie wcisnąć gaz w podłogę nawet takim ostrzejszym zakręcie i ten samochód w ogóle na No wiadomo trochę jakiś problem ale
nie obcina mocy tylko ten układ xbs połączenie oczywiście z innymi systemami stara się wywalczyć sobie tej przyczepności coraz więcej tej materii na której Działa Czyli nie obcina mocy po
prostu do samobóje tak koła bardzo płynnie dzięki czemu my możemy jeździć naprawdę
wszystko w zakrętach i nadal czuć się bezpiecznie to jest myślę bardzo duży
plus tego samochodu bo on jest jeszcze bardziej komfortowo ale
jednocześnie jeszcze bardziej sportowo i jeszcze pewni bardzo mi się podoba jak jeździ już tabletkę Więc
wiele sobie obiecuję Octavii RS ale
No trzeba przyznać że duży
plus za to co się stało z podwoziem i z układem kierowniczym bo Octavia ewidentnie teraz po
prostu dużo więcej przyczepność czy biletu jakieś wady zastanawiałem
się nad tą kierownicą bo na początku powiedziałem że nie mogę się do niej przekonać i tak naprawdę nadal
ale tylko
wizualnie bo jeśli chodzi o jazdę nawet taką po mieście to no
nie powiedziałbym że kiedykolwiek chcesz Używaliśmy tego trzeciego ramienia do wkręcania Więc to
na pewno nie jest wada to jest tylko stylistyka i tak naprawdę Widziałem już że pisaliście do nas że ta
kierownica nam się bardzo podoba i czy jest jakaś w ergonomii od razu mówię różnicy w ergonomii
nie ma tak naprawdę jest różnica tylko w wyglądzie więcej jeśli wam się to podoba to zapraszam bo faktycznie
wygląda to ciekawie ale ja jeszcze się do tego nie przekonałem co
jeszcze A
to że mówiąc nie wiem bo za krótko jednak trochę jeżdżę tą octavią ciężko znaleźć jakieś takie poważniejsze
wady w tym samochodzie nadal
do wieszania może jest trochę głośne
Być
może jest to potęgowane tym wyciszenie
kabiny jest teraz lepsze I ewidentnie czuć że od nadkoli płynie więcej hałasu więc
zawieszenie nadal jest specyficzny nadal też ktoś o
ile jest bardziej tak jak mówiłem zupełnie jak w superbie tak nadal I to też podobnie jak w superbie ma takie dziwne zachowania na przykład na progach zwalniających gdy kończy Mówi jakby trochę kuratora
ale nie ma już czegoś takiego
co było wcześniej w Octavii jak niemowlę kładzie we wszystkich kontaktach grupy Volkswagena czyli nie ma już takiego strzelania zrobię zdaniem czy też takiego
szybkiego rozprężenia Kiedy samochód na przykład pada z
tego poziomu na listy na przykład na robotach drogowych Więc
jak już to nie ma przed to ten samochód zjeść to jest tak naprawdę jedyna wada jaką w
tym momencie widzę na pewno jakieś
jeszcze ten samochód
musi mieć ale to myślę że wyjdzie iść i dostaniemy taki
samochód chociażby na tydzień nie na jeden dzień podsumowują
Myślę że najlepszym słowem
jakie opisuje nową oktawię to jest że jest dorosła raczej wydoroślał A nam nowa to jest zupełnie nowa jakość jest
lepsza praktycznie pod każdym względem od poprzedniczki jest
bardziej praktyczna lepiej wyposażona lepiej jeździ jest po prostu ładniejsza że to jest
na pewno najlepsza Octavia jaka kiedykolwiek powstała ale trudno żeby nie była bo jeśli by nie była to po co by nam była
ta nowa generacja warto jednak wspomnieć o czymś jeszcze może Octavia nam tak wyładniała i wydoroślał A
to jest tak naprawdę zasługa Skody
Scali to ona zajęła mniej
więcej miejsce poprzedniej Octavii to Ona pojawiła się w c a ta Oczywiście to jest nadal samochód
kompaktowy ale musiała poszukać nowego sposobu na siebie i ten sposób jest trochę lepszy trochę bardziej Nazwijmy to
wykwintny oczywiście na pozostając w segmencie kompaktowym ale myślę że dzięki skali to Octavia naprawdę
stała się dużo lepszym samochodem więc w tym momencie ja się żegnam dajcie znać co wy o tym do
zobaczenia w kolejnych odcinkach
0
0
0
Podziel się
Komentarze (0)

Programy Wirtualnej Polski

KOMENTARZE
(0)