programy
kategorie

Nowa Toyota RAV4 - Nirvanomobil... odleciałem...

Test Toyoty RAV4 V z silnikiem 2.5 Hybrid o mocy 218 KM

Tranksrypcja:Toyota...
rozwiń
RAV4
prezentowały mi już stoją sobotniej w na targach w Paryżu gdzie stało na stoisku Toyoty prezentowały
mają też stojące obok niej gdzie stał anastatyczny w Warszawie i
teraz Ja też stoję i Ona stoi jak się domyślacie już mam dość stania obok tego samochodu Chciałbym jak najszybciej nim się przyjechać
i opowiedzieć wam o tym jak ona jeździ No ale też musi mieć swoją kolejność zaczyna Design
RAV4
jest
zrobiony pod łysa i musisz się każdemu Europie to już powiedziałem Powiedziałem też że sam jeszcze
nie jestem panem Nie wygląda to jednak doceniam że nie jest to auto nudne i bez wyrazu ma dużo ostrych
przetłoczeń na przedni pas wreszcie grill latasz reflektory LED podwójny wydech i bardzo dynamiczną
bryłę jak w leksusie szybkie przypomnienie mojej opinii jeśli chodzi o Design Wydaje mi się że najbardziej kontrowersyjna część
właśnie przód samochodu chociaż obiektywnie rzecz biorąc nie ma to jakiegoś brzydkiego elementu po prostu całość
sprawia że musimy się do tego przyzwyczaić jedna rzecz o której jeszcze chyba nie wspomniałem to jest taki f&a maski
w poczcie ta szczelina jest dosyć ciekawa Wydaje mi się że ten element będzie dosyć często wymieniamy bo w wierszu ludzie będą
chcieli tutaj otwierać a po drugie będą chcieli właśnie i zamkniętą klapkę tutaj domykać Mam
nadzieję że to się nie
będzie już kazał do linii bocznej Myślę że trudno mieć jakikolwiek uwagi wygląda Moim zdaniem całkiem zgrabnie
i dynamicznie niektórzy zwracałem uwagę że takie dosyć kwadratowe nadkola za bardzo przypominają
te z Jeepa jak zwrócić uwagę jeszcze na jedno ramię to że tutaj mamy taką wstawkę
w kolorze czarnym i gdyby ten samochód był w kolorze białym to mielibyśmy taki efekt unoszącego
się dachu który nie ma tutaj powiązanie tutaj było odcięcie natomiast no tutaj mamy Aku latający
helikopter on będzie że on mi przeszkadza No tutaj mamy akurat granatowe nadwozie czarna wstawka Ten efekt
zupełnie znika do tyłu tego samochodu trudno być jakiegoś wygląda zgrabnie wygląda japońsko
No ale to jest japońskie auto więc jest okej w zasadzie tylko jeden element mnie denerwuje w sumie to dwa są
końcówki układ Moim zdaniem ta właściwa końcówka nie powinna prawie że wystawać z tej ozdobnej
poza tym uwagę jak wspomniałem że ten samochód zewnątrz może przepłynąć Lexusa i po zajęciu miejsca z nas to
wrażenie nas nie opuszcza nie były w tej chwili o ogólnym gdzie zajmie tego kokpitu bo oczywiście Lexus
ma bardziej fikuśne kształty mówię o wykończeniu bo Europa w tym dostała
to co chciała czyli miękkie tworzywa i to prawie że wszędzie i to to
ważne od najtańszej podstawowej gołej wersji te wszystkie tworzy dokładnie tak samo miękkie jak
w tej bogato wyposażonej w wersji którą teraz Testujemy
to jest dobre jeśli
Rozejrzyj się po kokpicie to to znajdziemy parę do której siedzieliśmy przykład w Corolli czyli zegary
układ zegarów układ ekranu w to na środku również fajnie że są przyciski
podkreślam to już wcześniej podkreślę jesz mamy też podobny blok
do sterowania nawiewami Aczkolwiek w rawce te pokrętła są bardziej takie solidne b
Zwróć uwagę na gumowa pokrętła i na to że mają one takie charakterystyczny
wzory który powtarza się to na ekranie systemu multimedialnego Zresztą
inny wzorek powtarza się w różnych innych miejscach to na przykład na tacce do ładowania bezprzewodowego
czy tutaj w miejscu na drobne czy też na dnie uchwytów na kubki
albo też w
kieszeni przed pasażerem można ten sam wzór znaleźć również na obudowie głośników
mamy też parę innowacyjnej gadżet na przykład taki przycisk View który pokazuje
nam jak ten samochód jest zaparkowany czyli spojrzenie tak jakby z dachu tego
auta albo też przełączamy w tryb No właśnie oglądanie gdzie jesteśmy za parkowanie w ten obraz
jest to że jeszcze taki trochę dziwny i sztuczny aczkolwiek bo akurat stoi na środku parku i może nie
jest to nie spektakularne Myślę że na parkingu gdzie będą inne samochody obowi linię i
będzie to o wiele bardziej oczywiste natomiast gadżet którym już się raz chwal na
kanale Zachar off ale zrobię to tutaj jeszcze raz w oficjalnym teście to oczywiście lusterko wsteczne które
potrafi zamienić się w Wielką kamerę cofania po co to jest możemy na przykład zapakować
pełny bagażnik pod dach i wtedy oczywiście stracimy ten obraz z klasycznego lusterka Możemy
też mieć piątą
siedząco to z tyłu na środku Które zasłaniają na widoczność to wtedy robimy bardzo prosta rzecz przełączamy
tak jakby w tryb nocny i zostaniemy piękny czysty obraz z kamer obraz który co
ważny będzie nam towarzyszył podczas jazdy do przodu Kamil RAV4 nie straciła na przestronności a przecież samochód
jest odrobinę krótszy i niższy jest za to share a rozstaw osi zwiększył się o 3
cm Co daje więcej miejsca i to patrząc na obietnice Toyoty nieadekwatnie więcej miejsca i
jeszcze taka ciekawostka to dobrze wyposażony samochód mamy podgrzewane i wentylowane fotele i
przyciski mówią same za siebie czerwony wiadomo podgrzewanie niebieskie wiadomo wentylacja Natomiast jeśli użyjemy tych
przycisków świecą się takiego dosyć chaotycznie kolory No bo to jest żółto a to jest zielony
Nie no co chodzi może to jest dla Europejczyków bo ja to doskonale rozumiem ale na przykład w Japonii
słońce świeci na żółto już nie gadaj fladze z czerwonym a z kolei
w zimie pada zielony śnieg w moich materiałach prasowych Toyota się chwalisz że zakres
regulacji dla kierowcy jest o 50% większy to się zastanawiam czy ja kierownicę wyciągnę aż tutaj przed
oczami czy o co chodzi a okazało się że to najwyższe ustawienie jest dokładnie takie jakiego potrzebuję więc
dla mnie to jest okej więc przypuszczam że te dodatkowe regulację szukać należy to na samym dole jest rzeczywiście Ogrodowa
dosyć niska więc być może o to w tym wszystkim chodzi Być może też chodzi o zakres regulacji
fotela Popatrzcie to jest najdalszy ustawienie to postawienie a nie nie będę testował najbliższego
bo jeszcze sobie kolana z miasto w każdym razie ja tutaj bez problemu się odnajduje zagłówek ustawiony jest na właśnie wysokości a pas
regulujemy Kubę miejsca nad głową trzy palce Zobaczymy jak będzie z tyłu a z tyłu czeka nas niespodzianka mimo
że samochód stał się niższy to jednak nad głową mam cztery bardzo wolne przez więcej niż
ma tutaj z przodu kierowca jest naprawdę dobrze do tego moje kolana nawet nie dotykają fotela na którym przecież też siedzi
dwumetrowiec więc miejsca na długość też jest dosyć bardzo dużo do tego moje wielkie zimowe
buty pozwalają mi tutaj pod fotelem nawet prawie że zatańczyć więc tutaj przestrzeni z tyłu na tych skrajnych przynajmniej
fotelach jest naprawdę pod dostatkiem a do tego można te fotele podgrzewać więc to jest też fajne ale drogo to nie wspomniałem
mamy to takie fajne gumowanie w
uchwytach czy pójdę do przodu No właśnie jest różnica z
przodu to gumowanie jest bardziej gumowany a z tyłu do gotowania jest bardziej plastikowe minimalne różnice oszczędność
ale jednak to widzę ale z kolei jeśli chodzi o wykończenie drzwi przód i w tył kompletny się nie różnią to
mamy wciąż miękkie wykończenie teraz
przesiadłem się do prawej strony pokonuje
przed który wydaje
mi się że poprzedni raz CS go nie było bo on nie jest wysoki On nie będzie przeszkadzał Ale on jest warto podkreślić
mamy to nawiewy których wcześniej nie było mamy też do dwóch kolejnych telefonów komórkowych ma
wyjścia USB nie mamy z kolei kieszeni za fotelem kierowcy ale kieszeń za fotelem pasażera Już
jest do tego w drzwiach i na
przykład możemy powiedzieć o podłokietniku
który jest bardzo miękki komfortowy nie mamy przejścia na narty być może trzeba to dokupić mamy
za to nad głową No niestety ani z przodu ani z tyłu nie są to ledowe światełka aczkolwiek
pamiętam że w specyfikacji
były ledowe światełka więc to kupienia do Artur światło jako tako jest no
i warto podkreślić że możemy ustawić oparcie kanapy w
dwóch pozycjach bardziej do siedzenia i bardziej do leżeń tak jak widać przejdźmy teraz do
bagażnika mamy to co jeszcze całkiem sporo pozytywnych zmian można Zresztą ten bagażnik otworzyć to jeszcze przesuwając tutaj nogą pod
SD możemy Powiedz kluczyka mamy to 580 l pojemności 179 litrów więcej
niż w poprzedniej Rabce albo Patrzcie jak bardzo dobrze zorganizowany przez internet Bardzo ustawny bagażnik
mamy też że całkiem sporo miejsca pod podłogą tutaj zresztą też znajdziemy ten Samsung
Który widzieliśmy jak w środku podłoga możemy ustawić na dwóch poziomach więc
jakby ktoś potrzebował jeszcze kilku centymetrów ma wysokość to zawsze może tych kilka centymetrów dodatkowo uzyskać zwrócić też uwagę że przy okazji zobaczyć że odrywając
do plastikowe nakładki znajdujemy to miejsce na roletę więc w razie czego rolety
nie zostawiamy w garażu jak jedziecie rozwija się rozwija tak dosyć mocno tradycyjnie bez
prowadnic nie mamy to też jakiegoś uchwytu którym by można było to wygodnie trzymać
to jest akurat Vectra niedogodność bym
powiedział No ale to powiedzmy że drobiazg ale jest Co
jeszcze przestawiamy z powrotem i widzimy oczywiście zupełnie płaską mogę bagażnika widzimy też że mamy
po złożeniu oparcie kanapy z tyłu również płaską podłogę i po złożeniu
obydwu uzyskały to 1690 litrów więc całkiem sporo siedział wyposażenie to bagażnika to mamy oczywiście zaczepy na siateczki
i mamy też że taką małą siateczkę tutaj po prawej stronie to też jest wejście 12 woltów
natomiast no i światełko oczywiście po japońsku włączone osobnym włącznikiem Ale jest jedna rzecz której mi naprawdę
brakuje w tym bagażniku i to są haczyki po po prawej nie po lewej stronie nie ma nawet jakich symbolicznych plastikowych
prostych haczyków wydaje mi się że jest to całkiem praktyczny dodatek Szkoda że go zabrakło dostępny
jest z dwoma napędami jeden to napęd hybrydowy a drugi to zwykły benzynowy Dwulitrowy silnik
w nowej formułę nie muszę już recytować wszystkich parametrów widzi to wszystko w tej chwili tylko powiem że my dzisiaj Testujemy wersję
z napędem hybrydowym i bardzo się z tego tytułu czy cieszę bo to jest najnowsza generacja napędu hybrydowego która
sprawia podczas jazdy na dużo to przyjemność powiadam wam prawdziwy miłośnik hybrydy osiągnie w tym
samochodzie nie wymaga
żadnego wkładu finansowego
jeża tak
drogie auto tak fajnie skonstruowany i patyk czas
na jazdę testową Szkoda że egzemplarz ma napęd na przednią oś bo o twórcy
Toyoty RAV4 SMS czwórka w nazwie oznacza napęd na cztery koła Więc można powiedzieć że masz samochód to jest raz dwa a niż
auta byli bardzo dumni z napędem na cztery koła w najnowszej generacji RAV4 bicie
jeśli jedno koło nie ma przyczepności może zostać zablokowane nawet w 100% bym moment
powędrował tam gdzie przyczepność jest RAV4 wyjdzie z opresji stano dostosowując pracę przepustnicy i przełożenie
do tego co się dzieje pod kołami a jeśli chodzi o sam nawet na 4 kołach Może on być rozdzielany od 100%
na przednią oś 80% na oś tylną które folii na resztę praktycznych
wrażeń poczekamy kiedy wersja AWP dojedzie do redakcji Myślę
że Toyota RAV4 dużo powodów do radości już
czytając sam folder reklamowy można się dowiedzieć o bardziej w tym nadwoziu o przeprojektowany w zawieszeniu o niższym środku cię jednocześnie wyższym prześwicie o
większym rozprawie pół co jest
nie bez znaczenia kiedy jedziemy po krętej drodze samochód jest bardziej stabilny i objął winny że które mają sprawić połączone razem w
tym samochodzie że jazdę samochodem jest bardziej przyjemne w praktyce to rzeczywiście jest prawo tylko tyle powiem i owijając w bawełnę naprawdę samochód w którym bardzo łatwo zapomnieć że
jedziemy stówę który ma jednak tam jakieś prześwit i i ma jakieś tam gabaryty jeździć tym samochodem bardzo lekko i on jest na tyle posłuszny I tak dobrze współpracuje z kierowcą że nieraz można się zapomnieć że jedziemy tak dużym się że to auto jest mniejsze lżejsze i
niekoniecznie aż tak wysoko podniesione tak dobrze neutralnie i poprawnie on się zachowuje na drodze natomiast charakter tego zachowania
się na drodze można też dodatkowo zmieniać w
ten sposób że
mamy
to trzy przyciski osobny to ciekawe przyciski Eco normal e-sport chyba nie muszę tłumaczyć który Za co odpowiada i wszystko jasne natomiast
typ normalnie w moim zdaniem najlepszy o i zaraz będzie coś słyszycie
na skręconych kołach moment obrotowy w tym
w tym układzie hybrydowym napędzie hybrydowym Jest tak duży że Jeśli zdecydujesz się na napęd na przednią oś to będziecie
musieli nie jest nie jest chyba opony na przedniej osi bo zerwanie przyczepności w przez kręconymi kołami to jest kwestia lekkiego dociśnięcie gazu więc tutaj warto napędem na cztery koła Ale wracając do charakteru jazdy na tryb normal w moim zdaniem jest najbardziej odpowiedni
najbardziej poprawny bo wszystko w nim jest tak w sam raz w tryb Eco Oczywiście pewnie urwie jeszcze
ułamek litra na 100 km natomiast powoduje
taką anemiczna ospała reakcja na gaz że że ostatecznie
normal jednak jest lepszy z kolei typ sportowy owszem sprawia że samochód reaguje nieco żwawiej
Natomiast po udajesz na samochód jest sportowy lub to załaduje sportowy nie między innymi sprawiając
że kierownica stawia takimi naturalny duży opór generalnie te przyciski wpływa Nie tylko na to jak działa skrzynia biegów czy właśnie układ kierowniczy ale też układ hamulcowy czy nawet modulowanie momentu obrotowego to też ma wpływ
na to jak ten wykres przebiega Także to
wszystko jest spięte w jedną całość i te przyciski naprawdę sporo
zmieniają oczywiście reakcja na gaz też właśnie
klubie sportowym pomijając kierownicy który
staje się zbyt ciężka ja nie mam też taką uwagę że skrzynie
biegów chętniej wkręca silnik na co
powoduje że dostałam magię napędu
hybrydowego który szczególnie w tej najnowszej generacji z mocniejszymi silnikami elektrycznymi a takie tutaj są nie
na sprawdzian sprawia że że silnik spalinowy nie jest za często potrzebny
i może jest jedynym źródłem energii No
to sprawia że typ sportowy jakby troszkę zaprzecza idei temuco
przyświecały twórcom tego
samochodu więc dla mnie tryb normalny zupełności wystarczy ale wybór jest i teraz przechodząc płynie do napędu
hybrydowego
ja bym nie
napęd hybrydowy jak działa wszyscy wiemy I
w tej nowej wersji na napędu hybrydowego muszę przyznać że wyłączanie tego silnika spalinowego jest
tak częste tak płynne tak niezauważalne zarazem że
jazda tym
napędem hybrydowym jeszcze nigdy nie było tak elektryczna więcej porównać jazdę tym nowym napędem
hybrydowym który jest teraz w Nexusie s też w nowej Camry i właśnie w nowej Rabce nie
to powiedziałbym tak oraz ten nurka który sobie płynie pod wodą i cieszy się właśnie nie
będąc tam pod wodą ale raz na jakiś czas mu się zaczerpnąć powietrza no i wtedy jest mu przykro bo jakby wolałbym być pod wodą no
i po przednie napędy hybrydowe sprawiały
że że ten łyk świeżego powietrza dlatego nurka Czyli tak naprawdę week dodatkowej
energii był
potrzebny regularnie i ten silnik spalinowy chodził
bardzo często i bardzo długo Teraz Sytuacja jest taka że silnik spalinowy jest potrzebny rzadziej co
sprawie
że
no właśnie teraz się uruchomił dodaje gazu a on robi swoje delikatnie odejmuje gaz i
on już poniżej poziomu econoset wskazówka Co oznacza że jedziemy już dalej na prądzie to dajmy lekko
gazu bo teraz się odpalił dopiero
tego momenty kiedy on się pojawia kiedy staje się obecny w tym układzie są krótsze są późniejsze I to sprawia
że napęd hybrydowy W
tych samochodach jest naprawdę bardzo przyjemny i
szczególnie się spodoba komuś No i już jest miłośnikiem
Hybryd to to to będzie naprawdę każdy poczuję że jest fantastyczny
Przeskok Jest jeszcze jedno ciekawa rzecz Japończycy uznali że które już mają napęd hybrydowy to jak zrobię jeszcze bardziej
skomplikowany układ zasilania na wtrysku w silniku spalinowym to to już bardziej się nie skomplikuje jak więc nie
ulegające złudzeniu że to jest ten sam układ co wcześniej ponieważ nie jest to ten sam układ to silnik spalinowy nim o tej samej pojemności tej
samej mocy ma teraz zarówno wtrysk bezpośredni i jak i pośredni dlatego
że jeden z nich jest bardziej Ekonomiczny jeździe na wolnych obrotach a drugi
jest VAT lepiej się sprawdza podczas intensywnych jazdy na obrotach wysokich więc Japończycy rozmarynu skoro tak
nie musimy iść na kompromis i Zróbmy sobie podwójny układ wtrysku używajmy
odpowiedniego z nich odpowiednie sytuacja i
tak też zrobię efekt
szacuje ostrożnie że różnica pomiędzy napędem hybrydowym poprzedniej generacji a
tym napędem hybrydowym to jest co najmniej bez
większego ryzyka powiedziałbym że nawet chyba i półtora więc
adres to to jest bardzo poważna poważny i
wyraźny krok do przodu tak uważam Podsumowując postęp
jest ogromny napęd hybrydowy jak najbardziej jest
czystym sumieniem polecam Jeśli
ktoś jeszcze nie próbował najlepiej
zacząć właśnie od tego napędu hybrydowego jedyne moje Uwaga jest taka że powinniście
kupując samochód bardzo poważnie zastanowić się nad jednak na dwie 8 bo samochód
będzie jeździł oczywiście za jedzie dalej ale
też będzie jeździł bardziej z w zakrętach jestem przekonany i przede wszystkim przyspieszenie tym samochodem a szczególnie na skręconych kołach nie będzie źródłem No może nie frustracje Ale takiego
za każdym razem wypominania sobie A
mogłem kupić napęd
na cztery No w końcu to jest Raf4 jeszcze Komentarz dla miłośników ocenianie samochodów pod przyspieszenie do setki rzeczywiście parametry techniczne tego samochodu pokazuje mnożenie będzie to raczej król sprintu
spod świateł ale nikt tego samochodu i tego napędu hybrydowego też w ten sposób projektował dlatego że życie się nie składa ze sprintów
spod świateł do setki albo w ogóle w tym tą do setki Tylko albo w ogóle to spod świateł tylko ze
zmiany prędkości zmieniamy prędkość podczas jazdy po mieście dodajemy gazu Chcę zmienić pas kogoś wyprzedzić i tak dalej to wszystko tak
naprawdę polega na przyspieszaniu PS
oczywiście samochód którego cała energia pochodzi z silnika spalinowego jasny ale
jednocześnie Dzięki silniku elektrycznym które tej
generacji stały się na tyle mocne że Łódź
efekt nie działa nie sprawia że każdy w świecie gazu powoduje natychmiastową reakcją jeśli mocno naciśnie
oczywiście pomaga temu też silnik spalinowy i dobrze natomiast pierwsze dotknięciu pedału gazu wciśnięcie pedału gazu oznacza natychmiastową reakcję
dokładnie tak jak w samochodach elektrycznych i to jest moim zdaniem argument dla tych którzy niektórzy mawiają o co chodzi w tym napędzie przecież do setki nie przyspiesza 6 sekund
Zgadza się do setki nie przyspiesza ale to co robimy na co dzień robi znacznie lepiej Toyota Zabrze Stawiał na bezpieczeństwo i Rush Wars w toniku znajdziemy aż 23 pozycje w kategorii
bezpieczeństwo i nowe technologie i tylko 5 z nich nie jest standardem dla wszystkich wersji wyposażenia w standardzie znajdziemy
więc światło drogowe z czujnikiem zmierzchu automatyczny ogranicznik prędkości system wspomagający zjazd wzniesienie asystent
utrzymania pasa ruchu który może działać aktywnie lub ostrzegać opuszczaniu pasy i wykonać awaryjną korektę up reagowania
w razie wystąpienia ryzyka kolizji także spieszeni rowerzystami system stabilizacji toru jazdy przyczepy i
jeszcze kilka innych wersjach hybrydowych jest z wyposażeniem Executive dostaniemy też układ przeszkód
cytra ostrzeganie o nadjeżdżających pojazdach przy wyjeżdżaniu z miejsca parkingowego z funkcją hamowania a dla Executive
zarezerwowany jest też co jestem ostrzegania o samochodach w martwym polu mamy nową generację ale prawie
identyczne stare ceny to prawda obecnie dobra córka jest 10000 zł droższa od poprzedniego
wynika to z tego że poprzednik jest w tej chwili w związane z nadejściem nowej generacji jeśli nie będziemy
brali pod uwagę rabatu na poprzedni model to przed rabatem poprzednich był nawet droższy przyzwyczailiśmy się już
do atutów Toyoty takich zawodność czy rozsądna utrata wartości ale tym samochodem Brakowało
zawsze porywającej stylistyki najnowsza
generacja Toyota RAV4 Co prawda nie porywa to przynajmniej nie w Europie ale już na
pewno budzi emocje oprócz tego jest coraz bardziej praktyczne ale lepiej wykończony a lepiej wyposażona nawet lepiej wycenione ale
dla mnie nowością w tym samochodzie jest nowa generacja napędu hybrydowego w którym może przekonać do siebie ostatnich
niedowiarków
3 reakcje
1
0
2
Podziel się
Komentarze (2)
22-04-2020
ErykCiekawe się prezentuję i przyciąga uwagę nie jednego kierowcy. Pod maską silnik 2.5 i mocy 218KM więc całkiem dobrze
zobacz więcej komentarzy (2)

Programy Wirtualnej Polski

KOMENTARZE
(2)
Eryk
4 lata temu
Ciekawe się prezentuję i przyciąga uwagę nie jednego kierowcy. Pod maską silnik 2.5 i mocy 218KM więc całkiem dobrze
Kermo
4 lata temu
Niczego sobie to auto
Najnowsze komentarze (2)
Eryk
4 lata temu
Ciekawe się prezentuję i przyciąga uwagę nie jednego kierowcy. Pod maską silnik 2.5 i mocy 218KM więc całkiem dobrze
Kermo
4 lata temu
Niczego sobie to auto