programy
kategorie

Nowe BMW Seria 3 - więcej sportu w pakiecie?

Nowa generacja BMW Serii 3 chce być bardziej sportowa niż poprzedniczka. Czy to jej się udało? Sprawdźmy.

27-04-2020
Tranksrypcja:Witam...
rozwiń
wszystkich
widzów naszego kanału Ja nazywam się Kamil broniowski i tym razem chcę wam przedstawić nowe BMW
serii 3 BMW
serii
3 produkowane jest od 1974 roku kiedy
to pierwsza seria e21 nastąpiła wcześniej produkowany model z serii 02
który reprezentował Bawarczyków w niższej średniej klasie w stosunku do poprzedniczki nowe BMW
serii G2 nieznacznie urosło jest o 8,5 cm dłuższe i o półtora cm szersze
wysokość pozostała niezmienna I co ważne BMW lekko odchodziło obecna
generacja jest aż o 55 kg lżejsza to
w połączeniu z rozkładem masy dokładnie 50 na 50 wróży
dobrze jednym tego samochodu patrząc
na nową trójkę wiele osób mówi że ma ona dużo energii jednak w odniesieniu do nowej
serii 7 czy X5 nie jest aż tak źle nasze testowe auto wyposażone jest w pakiet
m Performance wraz z opcjonalnymi dodatkami z shadowline w ramach których wszystkie elementy standardowo
chromowane to polakierowane są czarne jak wiadomo wyszczupla więc i nerki
nie wydają się to aż tak duże szczególnie w kontraście z moim zdaniem przepięknym perłowym białym lakierem wizualnie
Nova 3 nie jest rewolucyjna klasyczne trójbryłowe nadwozie zachowuje cechy
charakterystyczne dla bawarskiej marki jedyna większa zmiana jaką BMW dokonało na zewnątrz to
zmian logiczna a nie stylistyczna seria G20 już standardowo wyposażona jest
w lampy przednie w całości wykonany w technologii LED opcjonalnie natomiast tak jak nasz prezentowany Mogą
to być światła laserowe Bagażnik jest identyczny jak w odchodzącej Generacji F30 i
ma równe 480 litrów pojemności można go powiększyć składa kanapę która
w tym modelu składa się w stosunku 40 do 20 d 40 BMW wzięło sobie do serca uwagi
klientów użytkujących dotychczasową serię 3 i znacząco poprawiło akustyczny nowa seria 3
jest wyraźnie lepiej wyciszona A to za sprawą zastosowania podwójnie klejonych szyb oraz zwiększenia ilości materiału
wygłuszających deszcz
przegonił nas do środka BMW ale
i tak mieliśmy tutaj wejść więc popatrzmy co seria G20 może zaoferować
swojemu kierowcy kim w wyposażeniu m-pakiet mamy nieco inną
kierownicę o grubszym Wieńcu pokrytą w całości skórą z
elementami wykonany z metalu w
przypadku wersji z automatyczną skrzynią czyli praktycznie każdej możemy
zdecydować się bądź to na zwykłą skrzynie bądź na usportowiona taką jaką testowany
egzemplarz Różnica polega na tym że jeżeli ustawimy samochód w tryb Sport skrzynia reaguje szybciej
zmienia biegi z odczuwalnym uderzeniem powiedzieć w plecy na ile oczywiście pozwala
silnik sterować skrzynią możemy zarówno Korzystając z manetki jak i z łopatek z zabudowanych na kierownicy
m-pakiet to także siedzenia elektryczna regulacja foteli i nie ogranicza się jedynie do regulacji
wzdłużnej czy regulacji pochylenia oparcia pozwala także ustawić Burger pod drzwiami jak
również zawęzić w fotel do ciast mniejszego kubełka Jeżeli kierowca jest szczupłej postury
bądź rozszerzyć go dla osób bardziej zbudowanych BMW to marka premium i to
niewątpliwie widać w tych materiałach w porównaniu z serią w 30 jest to postęp może nie rewolucja
ale postęp zarówno
materiały na desce rozdzielczej jaki na tunelu środkowym Są miękkie nie ma tutaj plastiku
który byłby jakoś szczególnie podatny na zarysowania a w testowanym egzemplarzu mamy dodatkowy
wykończenie ze skóry górnej części deski rozdzielczej z takim bardzo
ładnie wyglądającym przeszyciem nad dachem zegarami boczki drzwiowe również wykonane
są z miękkiego tworzywa z częściowo wykończone są skórą klamki
metalowe nie jest to tylko uda plastikowy chrom listwy na drzwiach są dodatkowo
wyposażone w pasy świecące które stanowią część oświetlenia ambientowe go elementem
pakietu m Performance wykończenie
wnętrza wstawkami
ze szczotkowanego aluminium znajdziemy je na tunelu środkowym Na desce rozdzielczej jak
również na boczki BMW zaskakuje ilością skrytek i schowek na
drobiazgi mamy niemałe kieszenie we wszystkich czterech drzwiach całkiem
przyzwoity schowek przy wykończony bardzo przyjemnym miękkim materiałem
na tunelu środkowym poniżej konsoli środkowej jest schowek z ładowarką indukcyjną do telefonu
i dwoma uchwytami na kubki w
podłokietnik kolejny schowek również z gniazdem USB a
dodatkowy schowek udało się także zlokalizować po lewej stronie kolumny kierowniczej w którym idealnie
zmieszczą się na klucze Czy pilot od garażu Kolejnym
elementem wyposażenia dodatkowego testowanego egzemplarza i jest BMW Live cockpit w nowym
BMW 3 ekran tego systemu ma ponad 10 cali średnicy i podobnie jak w innych samochodach
tego producenta odpowiada
za szereg różnych funkcji szczególnie ciekawą jest możliwość obserwowania informacji z
jazdą które określane są jako wskaźniki sportowe Znajdziemy tutaj wskaźnik wykorzystania momentu
obrotowego mocy silnika doładowania turbiny oraz wskaźnik przeciążeń
nie ukrywajmy jedynym istotnym wskaźnikiem tutaj jest
ten wskazujący na doładowanie turbiny ewentualnie
te odpowiadający za temperaturę oleju T2 możemy Faktycznie w praktyce wykorzystać jeśli
udamy się naszym BMW na tor pozostałe to bardziej gadżety ale
takie na które miło czasem popatrz jeżeli zagłębi my się w menu ustawienia Możemy wybierać spośród
szeregu pod menu w
menu ustawień znajdziemy zarówno obsługa gestami która prawdę mówiąc mnie osobiście
nie przypadła do gustu jak i również ustawienia związane z ostrzeżeniem o przekraczaniu prędkości danymi
związanymi z połączeniem telefonu z samochodem istotne
kwestie
mają swoje osobne pod Menu na
przykład asystenci jazdy asystenci są podzieleni na dalszych kilka dalszych
kilka podgrup mamy asystentów związanych z
radarami które ten samochód posiada tak jak ostrzeganie przed kolizją ostrzeganie przed opuszczeniem
pasa ruchu czy
ostrzeganie podczas zmiany pasa ruchu mamy
asystenta który będzie nam odpowiadał Z jaką prędkością na danym odcinku możemy
jeździć A co ciekawe Korzystając najczęściej z danych z GPS wie
on takie te ograniczenia będą obowiązywały na dalszym odcinku drogi którą Podążamy
i podpowiada nam że na przykład za 200 kolejnych metrów będziemy mogli przyspieszyć bądź będziemy musieli do
nowych zegarów BMW niewątpliwie trzeba się przyzwyczaić mnie
na razie się to nie udało i póki co jeżdżą z tym samochodem Zdecydowanie wolę korzystać z head-up Display a
z prędkościomierza i obrotomierza wyświetlanego na ekranie przede mną BMW
G20 debiutuje z czterema jednostkami napędowymi dwiema wysokoprężnymi i dwiema benzynowymi
wysokoprężne to również dwulitrowa 4 cylindrów ki3lce 6 cylindrów k przy
czym ten słabszy motor występuje w dwóch odmianach 318d 320d ten
mocniejszy gości pod maską prezentowanego egzemplarza silnik
ten to znana z poprzednika jednostka b47 poddana liczby modyfikacją z
nich jest zamiana jednego Turbo na dwie turbosprężarki dzięki czemu nie występuje prawie
w ogóle efekt tak zwanej turbodziury a silnik reaguje Natychmiast zdjęcie pedału gazu pierwotnie
chciałem zacząć test tego samochodu zza kierownicy A to dlatego że BMW serii 3 to samochód który
chyba jak żadne inne BMW daje tą radość z jazdy to
właśnie seria 3 była pierwszą pełno krwi z tą ręką w generacje 30 i
to właśnie seria 3 w kolejnych swoich generacjach niejako wzorcem metra dla
BMW Motorsport No
może za wyjątkiem m2 którą obecnie uważa się za tą najbliższą schedzie
która została po E30
nowa BMW G20 chcę być lepszym sportowcem niż jej poprzedniczka jest na dobrej drodze żeby tak
się stało A jak to robi no
zacznijmy może od BMW chwali się że udało jej się obniżyć współczynnik oporu powietrza do rekordowej
wartości 0,23 A to za sprawą płyty podłogowej którą BMW rozciągnęły
niejako pod całym podwoziem w
porządku płaską powierzchnię faktycznie
przynosi to dobry efekt kiedy poruszając się po długiej drodze zdejmiemy nogę z gazu auto
praktycznie nie wytraca prędkości model
320d i pakiet m Performance na
pierwszy rzut oka To nie najlepsze połączenie ale
jednak jest inaczej dzisiaj
już standardowe modele samochodów prowadzą
się lepiej niż sportowe odmiany sprzed kilku generacji tak
jest również w przypadku B trzy która
dziś
potrafi więcej w takiej wersji w takiej można
powiedzieć słabej odmianie niż potrafiły zrobić m90 bez
względu na to jak będziemy patrzeć na możliwości tego samochodu na jego właściwości jezdne nadal jednak pod
maską jest ten nie
najmocniejszy to 90 konny diesel jednak
nie zapominajmy że dynamika samego silnika to nie wszystko Najważniejsze jest prowadzenie A to w przypadku zawieszenia
na 3 jest niemal
perfekcyjne w
samochodzie który Testujemy mamy opcjonalne aktywne zawieszenie które po przestawieniu w tryb Sport pozwala
naginać prawa fizyki jeżdżąc
dynamicznie po krętej drodze trzeba prawie że nauczyć nasz mózg żeby
reagował szybciej że w momencie kiedy jesteśmy już dalej niż
w jakimkolwiek innym samochodzie który do tej pory dane mi było prowadzić To
absolutnie neutralne zachowanie samochód zawdzięcza napędowi x-drive który jest standardem
w przypadku automatycznej sportowej skrzyni biegów klienci
BMW którzy decydowali się na poprzednią narzekali
że
samochód nie specjalnie dobrze zachowuje się na drogach szybkiego ruchu że ma tendencję do myszkowania nie
wiem jak będzie w przypadku samochodu z seryjny jednak w
wersji z aktywnym nie ma tego problemu samochód jest bardzo neutralny trzyma
obrany kierunek nie
próbuje myszkować nie wychyla się i względu na to czy jedziemy po mieście 50 na godzinę Czy podróżujemy autostradą z
prędkościami zbliżonym i do maksymalnych
dozwolonych w Polsce
ptaki BMW 3 działają kierunkowskazy w
fabrycznie nowych jak widać tak ale podobno Kiedy wartość auta spada poniżej 30000 przestają za
Daliście też pytanie o to czy wy wycierają całą szybę wycierają
Zdecydowanie
tak a jak jest z dodatkami m pakietu Czy można zdjąć tą boazerie z boku Jak
najbardziej można element który Widzicie na drzwiach po prostu naklejka którą jeżeli sobie
tego będziesz uczyć właściciel można odkleić seria
3 ma również w podstawie inteligentny start-stop jego inteligencja polega między innymi na
tym że jeżeli samochód traktowaliśmy dość intensywnie i stwierdzi system że nie
powinien wyłącza motoru żeby nie obciążać dodatkowo turbosprężarki nie
zrobi tego jeżeli będziemy stali w korku ale ten korek będzie się stały
sposób przemieszczał również w na kilkusekundowe przerwy gasił silnika A to jest wydaje
mi się ta Cecha która do tej pory w systemach tych najbardziej irytowała użytkowników nasz testowany egzemplarz wydatek
blisko 290 tysięcy zł za te pieniądze poza wyposażeniem standardowym otrzymujemy
przede wszystkim pełny pakiet m jak
również aktywne zawieszenie Live cockpit z obsługą gestami oraz
lampy wykonane w technologii laserowej skrętne które w nocy dają absolutnie rewelacyjną
widoczność nawet w złych warunkach atmosferycznych w
Karczma ale ten samochód można mieć już za 2200 zł miesięcznie w najmie długoterminowym w
cenie Klient otrzymuje ubezp OC AC Assistance serwis i naprawy oraz dwa komplety opon z
przechowywaniem ich wymianą czas
pokaże czy nowa seria 3 utrzymała pozycję lidera w segmencie sportowych samochodów
Premium A co wy sądzicie o nowym BMW G20 podzielcie się swoją opinią w komentarzach A ja bardzo dziękuję za
dzisiaj jeśli materiał się podobał Nie zapomnijcie w górę i
do zobaczenia w następnym teście
0
0
0
Podziel się
Komentarze (0)

Programy Wirtualnej Polski

KOMENTARZE
(0)