programy
kategorie

Nowy Opel Corsa - niby francuski, a nadal niemiecki

Test Opla Corsy F z silnikiem 1.2 Turbo o mocy 101 KM

Tranksrypcja:nowy...
rozwiń
Opel
Corsa wygląda tak czy nie zupełnie jak Opel
i trochę jak Peugeot 208 nowy Peugeot 208 z którym ten samochód dzieli platformy ten
został zbudowany na platformie CMP na której również zbudowano właśnie Peugeota i DS3
crossback tylko że grupa pojechała taką politykę że każda Marka pracuje nad platformą
trochę inaczej i między innymi z tego wynika to że Corsa ma od Peugeot 208 trochę mniejszy
rozstaw osi i aż o centymetr mniejszy rozstaw kół
wszyscy
wiemy
że
Opel
całymi
latami cierpią na nadwagę To niezależnie od segmentu poszczególne modele tej marki były cięższe od modeli
konkurencji to już jest przeszłość i doskonale pokazuje to właśnie ta Corsa która od poprzedniczki może być lżejsza
aż o 108 kg a w najlżejszym wariancie waży 980 kg to
możliwe żeby uzyskać aż tak dużą redukcję masy karoseria
- 40 kg
silnik minus 15 kilogramów fotele
- 10 kg nie
podobno ma przypominać sylwetkę kupę Nie
wiem być może ale wiem że nie
dachu jest teraz niżej o 4 i 80 cm jest
też o niecałe 4 cm dłuższa 2 cm szersza imao i 80
w centymetrach dłuższy rozstaw osi u
mnie świata nowa Corsa podoba szczególnie to jak rozszerza się ku dołowi ma taką bardzo muskularną sylwetkę ale
podoba mi się to że współczynnik oporu powietrza wynosi to 0,29 A więc jak to
w Oplu bardzo dobrze jak na swoją klasę o ile ten samochód nie jest liderem pod tym względem podobam
to czyli matrycowe reflektory LED trochę są drogie bo kosztują 3000 zł ale
za to dostajemy bardzo duży komfort jazdy w nocy i bezpieczeństwo wcześniej
można było zauważyć że kierownicą jest dość wysoka ale tutaj hotel poszedł aż 3 cm
w dół dzięki temu dostajemy więcej miejsca nad głową ale też siedzimy bardziej sportowo trochę lepiej czujemy samochód
poza tym to widać że Opel celowo w taki dynamiczny charakter tego samochodu bo nawet kokpit jest obrócony w
stronę kierowcy nie tylko w górnej części ale też w dolnej co sugeruje że to to się Najważniejsza osoba co w sumie jest
logiczny bo bez tej osoby ta osoba nigdzie nie pojedzie Opel
już od dłuższego czasu tak grupuje
elementy we wnętrzu żeby to było wszystko i bardzo ergonomiczny więc tak to mamy strefę oczywiście
do zmiany biegów to mamy ręczny uchwyty na monety ale to tutaj się zaczyna tak naprawdę
cały sens tego czyli to są elementy służące do obsługi jazdy tutaj się pojawia parkowanie to jest
panel odpowiadający tylko i wyłącznie za klimatyzacja A to oczywiście rozrywka i to
jest ciekawe to może nieciekawe osobliwe to jest to jak działa klimatyzacja
czyli to mamy pokrętło które służy do regulacji temperatury pokrętło
służące do regulacji tej samej temperatury i sprawdziłem cennik w żadnej wersji ani
nawet w opcji nie możemy kupić tutaj klimatyzacji dwustrefowej więc to jest chyba to narzędzie do walki z waszą drugą
połówką że ja chcę cieplej i ja chcę zimniej ciepłe i zimne i tak każdy ma swoje swoje pokrętło więc nie
spotkacie się rękami tutaj walczyć zupełnie cyfrowo
trochę to jest niezrozumiałe ale cała reszta jest jak najbardziej logiczna nie
ma czym z tego poczucia że przednia szyba się kilometr Wrzos tylko teraz jest elegancko
blisko i to też wynika z tego że samochód bardzo zmienił proporcje wcześniej był taki pociągły teraz jest bardziej kwadratowy
co jeszcze widzimy we wnętrzu oczywiście akcenty grupy ps-a io1 nie
będzie to na sklep panel klimatyzacji to cały ten system za to To jest typowe psa przycisk włącznika No
to jest już bardzo typowe bardzo nawet jakby ta czcionka i tak samo kontrolki w drzwiach
odpowiadające za lusterka
i szyby
to jest psa Ale poza tym dużo
to jest Opla więc to jest jak najbardziej pozytywne Akcent że jednak o
ten Opel zachowuje swój charakter mi operuje pod nowym właścicielem skoro
się pojawiły się też wirtualne zegary Ale teraz jeszcze nie dostaniemy cennik mówi że pojawiają
się w 2020 roku czyli w roku w którym to więc myślę że będą niebawem ale tutaj
jeszcze jest wyświetlacz cyfrowy o przekątnej 3 i pół cala i zegary analogowe bardzo
dobre wrażenie robi a że nie może nie w wersji Corsa za 49990
zł bo to jest
tak zwane wersja podstawowa ale Edition to już całkiem przyzwoite wyposażenie ma klimatyzację w Koszalinie
ma czy nawiew na tylne siedzenia najlepiej
jednak byłoby wybrać wersję Elegance stóp i S Line bo tam w standardzie jest system multimedialny świat lepsze
wykończenie i tak naprawdę większość elementów którymi może się pochwalić nowa Corsa Testujemy
wersję G S Line więc ona między innymi mate sportowe fotele ale jeśli Pragniemy czegoś
więcej to w cenniku jest taki pakiet za aż 8000 zł który dodaje nam skórzaną tapicerkę w
fotele uwaga z regulacją elektryczną i oczywiście fotele z podgrzewaniem w
broszurze Opel mówi że do wykończenia Corsy użyto tylko najlepszych materiałów więc Sprawdźmy jakie to te materiały
są i kierownica jest bardzo fajny i skóry Ale jest to bardzo dużo twardego
plastiku Ja nie mówię że to źle bo ten plastik Wygląda bardzo ładnie nie wygląda jak taniej plastik ale to jest minimalnie
miękkie on jest twarde to to oczywiście że jest twarde to wszystko jest twarde to tak samo to
też tylko że na szczęście naszą nogę tutaj nie trafia tunel No to wiadomo swoją drogą z
pasowanie tunelu trochę
się to rusza jednak drzwi
i trochę jestem zawiedziony tymi drzwiami bo to jest taki pasek ekoskóry który jest fajny A to znowu mamy
bardzo taki twardy plastik i nie mówię że to jest złe bo jest to chyba
dobrze
zmontowany oprócz tego tunelu ale on też naprawdę trzeba dużo siły użyć żeby go ruszyć więc tak
naprawdę to
wszystko jest bardzo porządne tylko twarde
Sprawdźmy też Ile miejsca oferuje Corsa i zakres
regulacji fotela jest bardzo duży jak
widzicie mogę wziąć tak że że
sprzęgła Nic nic tak
samo z kierownicą to
jest regulacja No
i bardziej wyciągnięto najbardziej święta góra dół też jest fajnie i
mogę teraz ustawić to wszystko Oczywiście pod
siebie kąt oparcia tutaj regulujemy bo
okrętem który jest bardzo złym
miejscu tak
naprawdę jak motorach ust nie chciał tego ustawiać ale
już tak siedzę jak to się mówi zgodnie ze sztuką i
patrzymy co jest z tyłu oczywiście można wziąć poprawkę na to że jestem w kurtce zimno że nie jestem
w stanie ściągnąć więc a
później można dodać domu 2
centymetry no
to tak siedzę
tutaj
i profil fotela jest całkiem fajny bo nie
Znaczy no dobra dotykam kolanami
do oparcia ale chyba nie będę jeszcze robił
masażu więc to jest nawet okej chcesz ta kanapa jest pod takim kątem że mam dość dużo wbrew pozorom wsparcia
pod udami więc no
to ja sobie z głową jest tyle że mi nie wystarcza mam mecz 86 Jakby ktoś
chciał to odnieść I co jest jeszcze ciekawe tutaj to
aż 2 USB na
tylną kanapę To jest bardzo
fajne aczkolwiek to są porty USB dla takich dzieci
w wieku kiedyś
Gimnazjalna teraz to
jest siódma ósma klasa tak bym powiedział bo wiesz wyższe osoby tutaj No powiedzmy że jeśli to siedzi
ktoś niszczy to jest okej ale tam tego
miejsca faktycznie nie ma ani do z głową ale to jest właśnie to
dlaczego kupujemy taki mały samochód bo jeździmy pewnie sami
albo po
prostu chcemy mały samochód bagażnik
mieści się 9 litrów a po złożeniu oparć 1015 l ale
ta przestrzeń wygląda bardzo regularną ale jest to jeszcze bardzo
duża Zresztą na jakieś tam dodatkowe przedmioty
które muszą jeździć a nie są koniecznie użytku codziennego
to jest też dość eleganckie rozwiązanie na zamek
i tata dbałość o detale oczywiście nam się bardzo podoba w środku jest jedna lampka dwa uchwyty
do czegoś jakieś siatki być może i w zasadzie to tyle a nie jest jeszcze tutaj wieszak więc
to jest tyle żeśmy po kolei przed to jakie prowadzenia wychodzą
w tym samochodzie że Jakie cechy przejawia ten samochód i jest to na przykład układ kierowniczy i Skrzynia
biegów manualna które chodzą strasznie mi taki rolnik tam mały ma opór tutaj jest ten
układ kierowniczy oczywiście dokładny nie ma tu mowy o jakimś takim ludzie którzy
to samo uczucie to jest takie jednak nie my to miejsce w samochodach Jeśli tak to taki układ kierowniczy jest jak
najbardziej w porządku No bo dzięki temu szybciej kręcił kierownicą na parkingach i jakoś nam się to składa to chcę posługuje
się całkiem przyjemnie i wściekli są bardzo dokładne ale to też nie ma żadnego takiego większego oporu natomiast
pojawił się na sprzęgle i to jest coś fajnego tam chodziło
o tak że nie wiadomo było to bardzo czy ona łapie czy nie rób jak sprzęgło chodzi zbyt lekko No to trudniej się powoli
pusto bo nie mamy oporu więc możemy
się jakby na nim trochę tutaj jest już lepiej i faktycznie jeździć
ale dzięki temu przyjemniej utwardzonym
zawieszeniem
i
nie nadążają trochę i możliwościami te hotele niby trochę bardziej bardziej wyprofilowane
ale jednak kiedy już szybciej pokonujemy zaklęty to trochę z nich wypadały a ten samochód potrafi bardzo szybko pokonywać
zakręty to ku mojemu zdumieniu bo
naprawdę mało przechyla się w zakręcie fajnie to
samochód można ustawiać gazem to jest naprawdę duży plus szczególnie takich właśnie wersji jeździłem gdzie to koni to już jest
żeby ten samochód w miarę sprawnie jeździł na 205 minut a m e
do setki przyspieszacz 990 sekundy czyli aż o pół sekundy szybciej niż o 15 mocniejszy
silnik 10 115 koni mechanicznych w poprzedniej generacji więc tutaj widać krok
naprzód być może to kwestia pojemności być stopniowania skrzyni biegów Ważne że jest szybszy i przekraczające
barierę 10 sekund to
jeszcze możemy powiedzieć o tym samochodzie to to że że on
jest lekki to jest bardzo fajny jedyny samochód który byłby konkurencyjnie leki ale jest to rzeczywiście dużo mniejszy
to jest Suzuki Swift No tam to już naprawdę jak piórko 980
kg mógłby naprawdę latać i przez to też jest bardzo przyjemny w prowadzeniu aczkolwiek konkretna
wersję do wody napisane 1140 kg i
tak
ma przede wszystkim zaślepki przód dzięki czemu on te nasze polecenia wykonuje
natychmiastowo i
faktycznie sprawia że to jest taki samochód który ale jako Gdzie jest dokładnie
tak nie za
dużo
mocy TV
ochoty nie będą jeździły Cały czas auto po autostradach jako samochód miejski No to trzeba mieć dobre wszystkie
przyśpieszenie od zera do 57 nie tak samo elastyczność jego trakcie jazdy przyspieszenie
nie wiem 50 70 gdzie zmienia się ograniczenie to też jest bardzo bardzo fajny
Muszę tylko powiedzieć że jeśli chodzi o wagę to
żeby się nie jest powiedział że aż za twardy jak na ten rozstaw osi przy przejeżdżaniu przez progi zwalniające trzeba bardzo
mocno do tego wyciszenie
i jak na samochód który ma tak dobrą aerodynamikę to w okolicach
lusterek słychać prędkościach Mam powyżej 80 km na godzinę że już mi się coś dzieje i
trzeba podnosić głos i
jednocześnie też słychać dość dużo hałasu nas też nie są dostatecznie wyciszone
No ale jak jak wiemy No gdzieś te oszczędności muszą być mimo wszystko ten samochód
jest na pewno trochę lepiej wyciszone niż poprzednik tak mi się wydaje że tam było tak naprawdę dość komfortowo
i
co ciekawe tak jak o samochodach tego bardzo nie lubię żeby włączyć a nie tylko wcisnąć
bo wiadomo jak tutaj uwolnimy tego Tata na to żebyśmy sobie nic nie zrobili przez przypadek Tak
oczywiście
jest to dźwięk z głośników głośników albo właśnie jest bo
to nie jest duży więc nie wiem Opla zrobimy sobie dźwięk z głośników będzie fajnie i zaoszczędzimy
na wydechu tylko teraz aktywny
wchodzą to nowe regulację i pamiętam że rozmawiałem kiedyś z inżynierami AMG którzy też Mówili w
przyszłości M1 będzie musiała posiłkować się głośnikami bo nowe
normy dotyczące hałasu samochodu tak
naprawdę wytną mam te wszystkie potężne silniki to nawet 2 l e l e które mają fajne wydechy do
tego się należy przyzwyczajać ale wtedy mówiąc ten sport oczywiście była twoja reakcja na gaz trochę dodaje
chyba obciążenia na ale przede wszystkim co bardzo fajne zmienia reakcji na gaz i to
czuć jak na przykład jedziemy mamy gaz ustawiony w jednej pozycji wrzucimy sport i
nagle ten samochód staje się o wiele bardziej żwawy IV głośników
mi się podoba no bo jak może super brzmieć trzycylindrowy silnik wiadomo wyznacznikiem
Powiedzmy pod względem brzmienia chyba najfajniej
brzmiące trzy cylindry dźwiękiem głośników ten samochód budzi do życia i tak naprawdę więcej
frajdy tego po mieście bo nie ma co jechać tym samochodem motor chyba
że na jakieś doskonalenie techniki jazdy ale nie
wiem zmieniam się trochę jakby odbiór tego samochodu z tym czy wiesz ale to jest wszystko takie trochę udawane
ale naprawdę trochę zaczyna mnie Tym bardziej że jest bardzo twarde zaczyna
to mieć takie ręce i nogi bardziej czyli bardziej sportowe tak powiem więc myślę
że do samego klimatu jadę ten
ten tryb sport jest fajny i
nie narzekałbym że że go mam i że coś jest głośników bo nawet jak nie wiadomo jaki układ wydechowy to i tak nie sądzę
żeby ten samochód zaczął brzmieć jakoś niesamowicie więc Głośniki
są w tym wypadku w porządku i
charakterystyki podsumowują lepiej
wyciszona
ale to jest jeszcze pole do poprawy w wersji jest bardzo twarda więc jeśli wam
się podoba z wyglądu to przyjedźcie się nią na jeździe próbnej bo możecie się możecie być zaskoczeni naprawdę że to
jest aż tak twarde to
jest
naprawdę fajny samochód do jazdy na codzień mi się podoba i myślę że
jeśli znowu Miałbym kupować
samochód to
jako samochód nie jest Nie mogłem mieć już trochę mała ale no to to wiem już wcześniej nie jest to żadne
zaskoczenie więc dla mnie jak najbardziej zmiany na bardzo dużych lub ogólnie w wyposażeniu ale jeśli chodzi o jakość prowadzenia
jest Bardzo przyzwoicie
Opel
Corsa zaliczył naprawdę duży skok naprzód względem poprzedniej generacji bo moim zdaniem lepiej jeździ
na pewno dużo lepiej i ma też dużo więcej technologii która sprawia że nasze podróże są i przyjemniejsze i
bezpieczniejsze koszt
cały samochód w którym brakuje chyba tylko miejsca ale to przecież wiemy jeszcze zanim odwiedzimy salon i
myślę że doskonale ten samochód pokazuje i jaką drogę przeszły samochody miejskie w tym momencie tak naprawdę
mówimy już tylko o tym że są małe ale jeśli chodzi o wyposażenie czy to jak te Samochody jeżdżą to już naprawdę bardzo
mało im brakuje do gaz albo w pewnych przypadkach nawet i nic im nie brakuje i myślę że Corsa Jeśli chcecie
takiego bardziej dynamicznego samochodu do miasta to jest właśnie ten wybór więc myślę że takim samochodem
nawet zastanowić
0
0
0
Podziel się
Komentarze (0)

Programy Wirtualnej Polski

KOMENTARZE
(0)