programy
kategorie

Ocean Arktyczny zagrożony. Wyciek oleju w rosyjskiej elektrowni

29 maja w elektrociepłowni Norilsk-Taimyr Energy doszło do awarii zbiornika z paliwem. Olej napędowy o masie 21 tys. ton dostał się do lokalnych rzek. Firma Nornickiel, odpowiedzialna za elektrownię, w oficjalnym komunikacie podaje, iż fundamenty zbiornika zawaliły się z powodu topnienia wiecznej zmarzliny. Niestety, nie jest to jedyna przyczyna wycieku. W 2014 roku odpowiednie rosyjskie służby nakazały odnowienie rdzewiejącego silosu. Napraw do dnia usterki nie wykonano. Prezydent Putin ogłosił stan wyjątkowy, a opisany przez media incydent porównywany jest w Rosji do największego wycieku ropy z rurociągu Komi w 1994 roku. Choć właściciel elektrociepłowni zapewnia, że w 90 proc. odzyskał paliwo z zanieczyszczonych terenów, to ekolodzy są innego zdania. Według nich zanieczyszczenia dotarły 20 km dalej, aż do jeziora Pyasino. W wyniku awarii rosyjska prokuratura generalna zarządziła kontrole wszystkich niebezpiecznych instalacji zbudowanych na wiecznej...

rozwiń
19 reakcji
1
13
5
Podziel się
Komentarze (5)
13-07-2020
niestety
19 kwietnia 1979 roku na Morzu Karaibskim 20 mil morskich od wybrzeży Tobago m/t „Atlantic Empress” o nośności 288,000 dwt. zderzył się z innym tankowcem – m/t „Aegean...Czytaj całość
zobacz więcej komentarzy (5)

Programy Wirtualnej Polski

KOMENTARZE
(5)
niestety
4 lata temu
19 kwietnia 1979 roku na Morzu Karaibskim 20 mil morskich od wybrzeży Tobago m/t „Atlantic Empress” o nośności 288,000 dwt. zderzył się z innym tankowcem – m/t „Aegean Captain” o nośności 207,000 dwt. Oba statki były w pełni załadowane ładunkiem. Na pierwszym ze statków, który głównie ucierpiał w kolizji wybuchł ogromny pożar. Zginęło w nim 26 członków załogi, a sama jednostka wypalała się, otoczona plamą ropy, przez kolejne dwa tygodnie. Do morza dostało się 287 tysięcy ton paliwa. "Amoco Cadiz" – tankowiec należący do Astilleros Españoles, SA. Zbudowany w stoczni w Kadyksie w 1974 roku. Miał długość 330 m, 50 m szerokości, ok. 233 700 DWT nośności. Był przeznaczony do transportu ropy z Zatoki Perskiej do Europy. 16 marca 1978 roku, podczas sztormu z wiatrem o prędkości 150 km/h zatonął, powodując katastrofę ekologiczną u wybrzeży Bretanii rozlewając ok. 223 000 ton surowej ropy naftowej do wód. W wyniku tego skażonych zostało ok. 230 km linii brzegowej. I tak dalej...
asasa
4 lata temu
a gdzie się podziała Greta? Kiedy pojedzie Rosje pouczać?
antyklerykal
4 lata temu
mamy XXI wiek i internet i wystarczy napisać /katastrofy ekologiczne USA/, LUDZIE OGARNIJCIE SIĘ !!!
janko polak
4 lata temu
Ta ziemi anależy do Finlandii została zrabowana w czsie wojny w1939 roku
droma
4 lata temu
rosja skamielina ma tez inne wybitne osiagniecia ; bezzebne soldaty -mirabelki i szczaw, 6 tysiecy bezdomnych dzieci w moskwie ,80 % ludnosci s,ra w zastodolne kible .srednia zycia 60 lat ,no i niewidzialny czol i dobrobyt -charaszo ...
Najnowsze komentarze (5)
janko polak
4 lata temu
Ta ziemi anależy do Finlandii została zrabowana w czsie wojny w1939 roku
droma
4 lata temu
rosja skamielina ma tez inne wybitne osiagniecia ; bezzebne soldaty -mirabelki i szczaw, 6 tysiecy bezdomnych dzieci w moskwie ,80 % ludnosci s,ra w zastodolne kible .srednia zycia 60 lat ,no i niewidzialny czol i dobrobyt -charaszo ...
antyklerykal
4 lata temu
mamy XXI wiek i internet i wystarczy napisać /katastrofy ekologiczne USA/, LUDZIE OGARNIJCIE SIĘ !!!
asasa
4 lata temu
a gdzie się podziała Greta? Kiedy pojedzie Rosje pouczać?
niestety
4 lata temu
19 kwietnia 1979 roku na Morzu Karaibskim 20 mil morskich od wybrzeży Tobago m/t „Atlantic Empress” o nośności 288,000 dwt. zderzył się z innym tankowcem – m/t „Aegean Captain” o nośności 207,000 dwt. Oba statki były w pełni załadowane ładunkiem. Na pierwszym ze statków, który głównie ucierpiał w kolizji wybuchł ogromny pożar. Zginęło w nim 26 członków załogi, a sama jednostka wypalała się, otoczona plamą ropy, przez kolejne dwa tygodnie. Do morza dostało się 287 tysięcy ton paliwa. "Amoco Cadiz" – tankowiec należący do Astilleros Españoles, SA. Zbudowany w stoczni w Kadyksie w 1974 roku. Miał długość 330 m, 50 m szerokości, ok. 233 700 DWT nośności. Był przeznaczony do transportu ropy z Zatoki Perskiej do Europy. 16 marca 1978 roku, podczas sztormu z wiatrem o prędkości 150 km/h zatonął, powodując katastrofę ekologiczną u wybrzeży Bretanii rozlewając ok. 223 000 ton surowej ropy naftowej do wód. W wyniku tego skażonych zostało ok. 230 km linii brzegowej. I tak dalej...