programy
kategorie

Opel Zafira Tourer 2.0 CDTI Ecotec 170 KM, 2016 - test AutoCentrum.pl #247

Test Opla Zafiry III Tourer z silnikiem 2.0 CDTI Ecotec o mocy 170 KM

Tranksrypcja:Witam...
rozwiń
serdecznie zwykle dostał najnowsze modele samochodów ale czasem warto co w jej
pokazać auto którym miał swoją premierę już 2011 roku Opel Zafira Tourer trochę lat na rynku
ale wciąż wygląda świeżo Zapraszam na test niemieckiej myśli technicznej propozycja rodzin z mocnym dieslem
i z pakietem OPC Line wpadły
patrząc
na
ten
samochód aż trudno uwierzyć że auto jest na rynku od 4 lat bo Wszystkie
linie proporcje Iza wciąż wyglądają świeża i aktualnie tak szczerze mówiąc to ciężko na rynku znaleźć
samochód o takim rodzaju nadwozia który by wyglądał tak atrakcyjnie jeśli chodzi o przód to zobaczyłem po raz
pierwszy te charakterystyczne bumerangi i które są niewątpliwie nawiązaniem do Opla ampery To stwierdziłem że
chyba widzimy nową twarz wszystkich modeli Opla ale Opel powstrzymał Zafirze tylko Zafira ma takie śmiały rozwiązanie
z przodu śmiały jak na auto rodzinne i szczerze powiedziawszy jeśli komuś to się nie podoba to wystarczy zanurzyć w tym samochód w ciemnym kolorze
nadwozia wtedy te Boomerang chowają się gdzieś to z przodu i już nie rzucają się tak bardzo Poza tym z przodu nie dzieje się nic ciekawego
o mało wyszukane grill logo Opla i wlot powietrza to wszystko ozdobiony takim charakterystycznym oplowski wzorem
że te bumerangi grają to zdecydowanie pierwsze skrzypce i schodził linie boczną to warto zwrócić uwagę na
dach który biegnie mniej więcej do słupka b łagodnie wspina się do góry następnie równie Mago i
tutaj jest znaleziony dobry kompromis pomiędzy dynamicznym nadwoziem a jednak przestrzenią w środku co w środku auta rodzinnego
magnetyczne znaczenie Zwróć uwagę że w wersji OPC Line tutaj akurat w tym samochodzie za takie kontrastowe
kolory biały nadwozie czarne felgi przyciemnione szyby Zwróć uwagę że również słupki ABC wszystkie
te słupki są również pomalowane tak Na czarno że wygląda na samochód dzięki temu jest optycznie
nieco dłuższe Zwróć uwagę na takie szczegóły jak lusterka na przykład zamontowane na drzwiach i również są w dwóch
kolorach to wszystko sprawdza pół w połączeniu jeszcze do takiego charakteru przetłoczenia na tylnych drzwiach że samochód
wygląda bardzo dynamicznie z tyłu też znajdziemy kilka stylistycznych dodatków takich jak Lotka nakładka na tylny zderzak
przyciemniane klosze lamp które zachodzą na boki i wielka przyciemniana szyba która sprawia że ten tył
staje się optycznie trochę za bardzo ciążyły paleta silnikowa Opla Zafiry to pole do popisu dla wybrednej klienteli mamy
kilka wersji silników benzynowych od pojemności 14 które ma 120 koni do 1.6
turbo który zaoferuje aż 200 koni mechanicznych w którym są w instalacja LPG a nawet CNG
jeśli chodzi o diesle to mamy najsłabsza jednostkę 16 która ma 120 koni A najmocniejszą to jest
20 które ma 170 koni mechanicznych właśnie to jednostkę Diesla Testujemy dzisiaj w naszej Zafirze
170 koni osiągamy przy 3750 obrotów na minutę 350 km dostępnych
jest od 1750 Dwóch i pół tysiąca obrotów na minutę więc niezbyt szerokim zakresie prędkość
maksymalna 205 na godzinę do setki czekamy niewiele ponad 10 sekund a średnie spalanie to około 4,8
w trasie i 8 w mieście baku mieści się 58 litrów Obiad zjadłem spokojnie w trasie przejedziemy
nawet 1000 kilometrów wnętrze
samochodu jest na wskroś oplowskie może jutro rozpoznać niemal każdy detal to wszystko jest ukształtowane
odważny sposób widzimy dosyć wysoko wysunięty monitor który
jest tak wysoko że aż musiał być osłonięte takim daszkiem żeby odblaski słoneczne to nie przeszkadzały w od różnych
danych oczywiście przyjrzymy się szczegóły tak jak mówię to wszystko jest rozpoznawalny zaczynając od kierownicy
od wszystkich przycisków od sterowania komputerem od tutaj całej by koncepcyjna obsługę hełmu trójdzielnego
to wszystko już znamy podobnie jak choćby forma tutaj w skrzyni biegów oczywiście szczególne
ukierunkowanie tego samochodu na rodzinny widać po ilości
schowku których to naprawdę bardzo wiele żeby to pokazać schowek numer 1 to jest przycisk schowek
numer 2 na taki już troszkę na siłę zrobiony boję się niski ale bardzo głęboki Popatrzcie
i dobrze wykończony z podświetleniem tutaj mamy schowek numer 3 również
nie jest jakimś mistrzem schodziło po ale również podświetlony i również bardzo dobrze wykończone więc tutaj
chodzi o detale to naprawdę Opel się postarał to jest bardzo duży schowek jak widać można włożyć rękę Również
tutaj jest taki and antypoślizgowa mata Popatrzcie mój ulubiony fragment a mianowicie podłokietnik
podłokietnik przesuwa się przód tył i to całkiem szerokim zakresie podłokietnik jest oczywiście również
okiem również dobrze wykończonym to jeszcze nie koniec podłokietnik możemy oprócz tego że przesuwamy
możemy przesunąć troszkę do przodu pokazać jeszcze jeden schowek oczywiście do wykończony to jest raczej dla tych osób
które siedzą z tyłu i rozwagę to mamy miejsca na kubeczki to są takie wypusty które są miękkie i
jakby pozwalają bardzo elastyczne 3 większy kubek To mniejszy kubek o wszystkim pomyślano nawet o tym żeby te kubki tak
przesunąć do tyłu i pod spodem znajdujemy Co oczywiście schowek coś to jest auto rodzinne więcej nie znają kompromisów patrzymy
a tam niżej jest jeszcze jeden schowek takie całkiem też obszerny i również fajnie wykończony tutaj na dole taką
matą antypoślizgową więc jeśli chodzi o schowki to naprawdę to jest bogato Ale teraz Najlepsza rzecz a jeszcze
jutro pozostańmy przy schodkach chyba też Pokaż może te wielkie kieszenie w drzwiach półtora
litrowa butelka bez problemu to się mieści i teraz mój fragment czyli coś co po
raz pierwszy Wydział chyba Citroenie C4 Picasso czyli szyba przednia która tak naprawdę kończy
się to w tym miejscu Popatrzcie jak po Wow
przestrzeń światło cały świat należy do mnie To jest naprawdę niesamowite rozwiązanie i oby jak najwięcej samochodów
miały takie rozwiązanie Ma jedną wadę Ty ale jednak O patrzcie nie ma
światełka Dlaczego nie ma światełka No dlatego że ta ruchoma część No to jest pewna trudność ci chodzi o doprowadzenie
prądu tutaj do tych słoneczny stąd też tego prądu i tego światła
tutaj zabrakło ale poza tym jazda tym samochodem to tylko w tej wersji tak naprawdę jest to tylko świecił tam słońce prosto w oczy no
to dobra to możemy uznać że to jest przeciwwskazanie i trzeba to zacząć poza tym to jest dobra do fantastycznych
przy okazji znalazłem jeszcze jeden schowek zapomniałem o tym powiedzieć nie za duży ale znów bardzo dobrze wykończone
tutaj Niemcy kamera pochwyt ale Uwierzcie mnie to jest inna również miękkie przyjemne dotyków wykończenie
jeśli chodzi o tworzywach to jest całkiem mięciutko tutaj lakierowany
plastik który nie wygląda na najdroższy w magazynie Opla to mamy również miękkie
tworzywo które uwaga a
nie nie skrzypi Myślałem że skrzypiec Unii że już jest w plastik to twardy plastik tutaj mięciutkie
wykończenie również chociaż to do drzwi tak nie domykają się ale to szczegół to jest miękko na miękko na miękko to
mamy twardo daszek jest miękki w przychodzimy do drzwi które również są przyjemne w dotyku 15
uginają pod palcem to mamy skórzane wykończeniu na boczkach i zupełnie twardy podłokietnik polo dobra
przesadzam że zupełnie twardy ale to jest grubość
milimetra tworzywa tam w ogóle nie ma pod spodem pianki już po prawej stronie jest
okej bo to czujemy jakaś pranka jest to skórą tutaj nie ma nic do taty na długie trasy Moim
zdaniem pewien problem w tym samochodzie Możemy też sprawdzić jak to wygląda od strony z ludnością montażu szarpiemy
za uchwyt No cóż za zdany test jak widać nic się nie odkształca kompletnie ani
też się nie odzywa Więc to od strony montażu również nie mamy temu auto nic do zarzucenia jednym słowem że
jeśli tylko przyzwyczajamy się do tego na nagromadzenia wszystkich przycisków do
obsługi systemu multimedialnego radia i tak dalej to
w tym samochodzie wszystko jest tak jak trzeba i właśnie jest z tym z
tym kierunkiem rodzinnym żeby tych schowków nie zabrakło bo w tym samochodzie naprawdę nie zabraknie dopiero niedawno Też
to jest narzekałem że miejsca jest wystarczająco ale jak na autorodzinny jest tak za bardzo w sam raz
dla dwumetrowca że brakuje tu i ówdzie trochę więcej wolnej przestrzeni i okazuje się że 4 lata temu już na Niemcy
też zrobili auto rodzinne które dadzą lodowca jest w sam raz czyli nad głową mam tutaj No i jeden może 21 par
na dwa palce wolnej przestrzeni na szerokość jest w sam raz bo mamy to rozbudowaną konsole
centralną bardzo szeroką w tym miejscu więc prawe kolano i ma swoje miejsce i ani trochę więcej to również
wszystko jest tak zabudowane że ja dobrze ale to nie jest miejsce w którym się kojarzy z autem
tak przestronnym jak auto rodzinne właśnie ale naprawdę nie ma na co narzekać dlatego że
regulujemy w bardzo szerokim zakresie ustawiam i on sobie idealnie tak jak potrzebuję Zwróć uwagę na zakres
regulacji tutaj na fotelu mamy wszystko elektrycznie regulowane osobno przód regulujemy wysokość osobno tył mamy
to oczywiście również regulację kąta pochylenia oparcia mamy też odcinek lędźwiowy w dwóch płaszczyznach również
możemy bardzo prostym ruchem wydłużyć siedzisko więc wszystko to naprawdę działa jak należy
pomijając jedną rzecz a mianowicie zagłówek które możemy to oczywiście wyregulować na wysokości
wystarczająco w miarę dla dwumetrowca ale ten zagłówek ma opcję Otóż jest w stanie a w telefonie Co to jest
w stanie niech dzwoni No jest w stanie no właśnie w ten sposób jakoś zmienić swój kąt pochylenia nie ale
to nie działa jeszcze dobra przejdźmy do tyłu do pokazania jest z tyłu w drugim rzędzie jest tyle gadżetów że musiałaś ściągnąć kurtkę
Opel nazywa to jako Lord czyli prawdziwa duma
tak naprawdę Opla jeśli chodzi o przemyślenia na temat aut rodzinnych popatrzcie w mamy to 3 osobne fotele ten środkowy jest
nieco węższy i ten środkowy jest naprawdę magiczny ale zaraz wszystko sprzedamy twój na ten
fotel przede mną jest ustawiony pod dwumetrowca i fotel na którym ja siedzę jest przesunięty jeszcze dosyć mocno
do przodu i już w tej wersji moje kolana co prawda dotykają fotona przede mną ale miejsce
wciąż jest trochę gorzej Szczerze powiedziawszy siedział miejsca nad głową bo ja tutaj jestem w stanie sprawy wyprostować
się ale jestem głową już tutaj w oknie dachowym bo podsufitka dobiegnie odrobinę niżej i
tarasowa ja mogę się odsunąć i to odsuwanie się odbywa w dwóch płaszczyzn Uwaga niektóre patrzcie
na ten mechanizm Może to będzie łatwiejsze aby to dostrzec Odjeżdżam i jednocześnie Odjeżdżam do
środka o
w ten sposób jest to jeszcze nie wszystko bo chyba podjadę do przodu i najpierw pokażę co
się dzieje z tym drugim fotelem Popatrz się ten drugi fotel możemy złożyć IV
Czy można by było powiedzieć trzeba złożyć ale najpierw trzeba to przesunąć do przodu okej
Może teraz się uda składamy
i
teraz uwagę to ma oczywiście do przewożenie nart i tak dalej i tak dalej w zasadzie możemy to sobie zagrać
w szachy i tak dalej ale jeśli chcesz z tego zrobić jakieś fajne podłokietnik to naciskamy to taki przycisk i is
poparcie w ten sposób i mamy wtedy taki prawdziwy biznes podłokietnik dla
dwóch wypasionych prezesów Popatrzcie i teraz mamy chyba troszkę więcej miejsca aby odjechać do tyłu ale przesunąć
się bardziej w prawo o Torres teraz mamy maksymalne przesunięcie się w prawo i mamy znacznie więcej miejsca na
boki ale też Popatrzcie Ile miejsca ma na nogi i również nad głową nagle miejsce się znalazło dlatego
że siłą rzeczy przysunął się do do prawej i znalazłem się już w tym miejscu do okno dachowe nie więc
już mogę się wybrać w bez problemu więc podróżowanie tym samochodem w 4 osoby to myślę że będzie prawdziwa
przyjemność teraz
musimy to wszystko odkręcić A więc tak a jak jak już tak siedzę w takiej pozycji to może opowiem
więcej tam na dole znajdziemy wyjście 12 woltów Mateusz teraz tak chyba nie pokażesz ale ja nie chcę mi się rozkładać
bo dobrze mieć to siedzi na 12 woltów tam jest jeszcze taki wysuwany duży packa taka szufladka to
mamy schowek ze stołu bardzo fajnie wykończony Za rolę jaką my mamy też że kieszenie za fotelami
raz i
2 zł w tym samochodzie nie mamy tak jak w innych modelach z tego segmentu stoliku
w którym się rozkładały i można było prawda sobie tutaj nie wiem coś zjeść czy wypić nie ma niestety tego nie mamy
przynajmniej w aucie dostałem nie twierdzę że nie ma tego wcale ale to jest dosyć bogato wyposażone wersję już nie powiedzieć że najbogatsze ale
nie mamy to roletki którą można by było zasłonić szyby ale drzwiach z kolei znajdziemy schowek wystarczający
na półtorej tą butelkę wody jak również takie nieco mniejszy schowek który możemy potraktować jako schowek właśnie miejsce
na kubek Bo tutaj jak widać na
kubki nie ma więc to musi być to jej to oprócz tego widzimy nawiewy
w słupkach b światełka nad głową No to nie to jest auto sprzed paru lat więc to nie są ledowe
światełka ale są no i prawda okno dachowe które tutaj daje i poczucie dodatkowej przestrzeni jakby
jej tutaj z tyłu brakowało i więcej światła teraz odsunąłem wszystkie te fotele maksymalnie do tyłu i widać
takim standardowym ustawieniu miejsca to jest te bardzo dużo na kolana mamy też tutaj niezbyt
dużo ale jednak takie Thule centralne Myślę że nie będzie nikomu przeszkadza przy okazji wreszcie widzimy wspominałem ci do wyjścia
12 woltów i tą wysuwaną szufladkę No i możemy też dostrzec że miejsca na nogi na stopy
pod fotelami jest naprawdę bardzo dużo Możemy to spokojnie ładować się z dźwięki z wielkimi butami zimowymi
Możemy też wyregulować kąt ustawienie oparcia w drugim rzędzie pod kilkoma konta mi o ten pionowo
nie wygląda na bardzo praktyczny ale kolejny i kolejny i bardziej już się nie da czy tak zupełnie leżąca
nie da się jeździć oprócz tego Popatrzcie to jest najniższy ustawienie zagłówka to jest najwyższe ustawienie zagłówka i
mocowanie ISOFIX są ale tak są na prawej po prawej po lewej stronie na środku nie ma No tak
jak mówię teraz w nowoczesnych samochodach to
już powoli zaczyna robić częstym zjawiskiem że mamy to 3 mocowanie ISOFIX ale to jest autostrad czas
należy do bagażnika bo to jest bardzo ważna rzecz w przypadku samochodu rodzinnego 600 które oferuje Opel
Zafira w wersji ze złożonymi oparciami ze złożonymi dwoma fotelami z tyłu Popatrzcie
tutaj roletę składamy zupełnie klasycznie wiadomo to może być prowadź mnie z uwagi na dwa fotele i zwróć
uwagę też na to że ten samochód przeszedł już twoje w parku pałacowym to po lewej stronie mamy ładną plastikową nakładkę Po prawej jest już
tylko metal widocznie był odpowiedni użytkowany na podłodze widzimy taką dodatkowo
mate która sprawia że ta podłoga jest bardziej jednorodna to jest to o tyle Ciekawe że nie i przydatne że kiedy zło otwarcia
drugiego rzędu to wtedy Dzięki tej macie możemy uzyskać zupełnie płaską podłogę bez przerwy oprócz
tego możemy oczywiście tą mapę łatwo złożyć odłożyć
żeby nam teraz tymczasowo nie przeszkadzała i badać Darek otwieramy
schowek
który zwykle jest takim słodkim ratunkowy w przypadku aut 7-osobowych i okazuje się ale szczerze powiedziawszy
się nie mieści to jest dodatkowa taka roleta siateczka nie którą możemy rozciągnąć z tyłu jak mamy to jakiś trójkąt i parę
innych drobiazgów i to że ten trójkąt wchodzi tak go naprowadzanie na myśl i zaraz
to sprawdzimy że jeśli wyciągniemy roletę
a
wyciąga się ją bardzo prosto i dobre rozwiązanie Bo patrz nie trzeba jak się siłować naciskać jest odpowiednie
sposób na to żeby ona wyskoczyło ze swojego gniazda i teraz wkładamy roletę właśnie do tego mówienia
z Miejmy nadzieję że to zadziała prawie
Myślę że jakbym walczył nieco dłużej to by się uda Ja przypuszczam że to nie jest przypadek
z odprawy pasuje Myślę że Docelowo to właśnie tutaj można przewozić więc nie zostawiamy rolety Załóżmy że nie
zostawiamy rolety w bagażniku No i teraz jakie w garażu prawda możemy ją przewozić w bagażniku i teraz
kiedy mamy już Dostęp do tych dwóch foteli bardzo łatwy ruch i fotel numer 1 się otwiera
fotel numer 2 się otwiera zwróć uwagę może jeszcze na chwilę to nawet włożę to
już mamy inne uchwyt do tego tak
musimy najpierw złożyć oczywiście zagłówki
b Zwróć uwagę że mamy to jeszcze takie szyny na których możemy montować różne zaczepy tutaj mamy haczyki które się
przesuwają akurat chwilowe nie umiem to można przesunąć Jaki dać inny więc jeśli chodzi o
takie praktyczny wymiar w wersji 5-osobowej to tutaj Opel oferuje nam całkiem sporo takich przydatnych rozwiązań
A teraz wróćmy do wersji średnio osobowej i spróbujmy zająć miejsce w tym trzecim rzędzie na początek widzimy
klasycznie otwierane drzwi i to wartość niektóre auta konkurencyjne proponują drzwi odsuwane Ja szczerze
mówiąc wolę takie klasyczne aczkolwiek przy zdejmowaniu miejsce właśnie w trzecim rzędzie wydaje się że te odsuwane
był nieco bardziej praktyczne i teraz tak Opel Kiedy wprowadzono ten samochód 2011 roku chwalił się że po
odsunięciu fotela maksymalnie do przodu o ten sposób tutaj jest najbardziej obszerne
ze wszystkich samochodów w tym segmencie 4 lata minęło może już się to zmieniło w każdym razie możemy
sprawdzić zajmujemy miejsce rzeczywiście jest bardzo łatwe proste i przyjemne a teraz uwagę No
czuć Oczywiście że te fotele są dosyć twarde więc na dłuższą metę tutaj Podróż nie będzie zbyt komfortowe
wiadomo tutaj do poduszki i oparcia i siedziska muszą być kompaktowe aby się ładnie złożyły do bagażnika
i nie zajmowały w nim zbyt dużo miejsca i teraz tak odchylam z
powrotem fotę próbuję nie mogę jechać No i niestety on już się zablokował w tej przedniej pozycji No
po to żeby mnie chyba nie zmiażdżyć Ale Mateusz jak bym cię poprosił o to żebyś żebyś przesunął
No tak jak dasz radę do
tyłu okej więcej się nie da dobra i to jest wersja dwumetrowiec na fotelu
z tyłu jak widać nie mam tutaj zbyt Albo patrz się przede mną mimo wszystko usiądzie jeszcze
dorosła osoba Myślę że bez problemu ale gdyby z przodu siedział ktoś kto nie wymagasz takiej przestrzeni i tutaj przygotowaliśmy
taką wersję po lewej stronie to tutaj niestety
powiedziawszy to jest dokładnie tyle samo miejsce więc gdyby się odsunął jeszcze fotel jeszcze bardziej do tyłu
Okej no to wtedy ja mogę ewentualnie przejąć na krótko kamerkę i pokazać jak
sytuacja wygląda jak widać miejsca to było za wiele nie ma także bez dwóch zdań się
nie zmieszczę więc jest dla mnie jedyna opcja żeby w ogóle podróżować z tyłu to jest podróżowanie w takim w takim
takiej konfigurację że z przodu nie siedzi 2 lata co warto zwrócić uwagę mamy
to całkiem sporo schowków jak na miejsca w trzecim rzędzie możemy teraz wędrowanie odchylić ten fotel żebyś
miał lepszy dostęp bo mamy dwa miejsca na kubeczki mamy jakieś takie schowek i mamy
jeszcze więcej miejsca No to już raczej na kubeczki ale kolejne schowki to przy tych okienkach między słupkami c
i d czy po lewej Wszędzie są jakieś praktyczne rozwiązania więc jeśli chodzi o przestrzeni No wiadomo
ten samochód ma tylko długości Ile ma jej tutaj się dało zmieścić tyle rozwiązań ile się dało jeszcze sprawdzić czy jestem pod wrażeniem
4 lata temu było tych pomysłów w niemieckich w pracowniach projektowych natomiast
wiadomo że trzech Zwycięzców jeden po drugim tutaj nie zmieści to chyba trzeba ją do dyspozycji
najmocniejszy silnik Diesla
moment obrotowy 350 170 koni więc nawet biorąc pod uwagę że ten samochód jest dosyć ciężki plus kierowca ponad 1700 kg pewnie po 1000 może
być ze statywami w bagażniku wciąż emocje tutaj nie brakuje bo samochód jest naprawdę niesamowicie zwinny jest zrywny i szczerze
mówiąc jak na auto rodzinne które wcale nie musi przecież takie być to naprawdę jazda tym samochodem daje tyle przyjemności że nie jeden samochód który
twierdzi że jest bardziej sportowy mógłby Tutaj czegoś się nauczyć ja samo tryby to Zresztą bo w klubie sportowym który możemy tutaj wyłączyć przyciskiem na konsoli my mamy czerwone zegary mamy w wyższe obroty automatyczna skrzynia biegów od
razu podbija obroty nie od razu jest gotowe do szybszej jest to skrzynia Opla więc Okej nie będzie to mistrzostwo świata jeśli chodzi
o szybkość zmiany biegów ale jest gotowa do szybkiej AGD oczywiście do redukcją Ściskam mocno i momentalnie 3 obrotów
na obrotomierzu i jedziemy do przodu to jak samochodow wyrywa do przodu zmienię
się też działanie układu kierowniczego który w trybie normalnym działa No tak normalnie No to ja sobie Sport się takie bardziej ciężki i i szczerze powiedziawszy to dopiero wychodzi
że on tak trochę sztucznie w sumie sterowany czuć że on jest takie takie sztuczny plastikowe jeśli chodzi o swój opór bo teraz to trochę nieproporcjonalnie za mocno w stosunku do prędkości bo kiedy Czy od odkręcania
właśnie kierownicy pod większym kątem on za kierownica staje się coraz bardziej ciężko Takie jak mogę sztuczne i plastikowe oprócz tego zmienia się w klubie sportowym zawieszenie które staje się takie bardziej zbite
takie sztywne takie twarde ja samochód bardziej się przykleja do drogi i nie staje się jakby odczucia trochę mniejszy takiej łatwiejszy zgrabniejsze jest mniejszy
więc jeśli ktoś lubi takie właśnie tak taki właśnie sposób jazdy to myślę że tych sportowy ja mu się spodoba No i druga rzecz którą się nie spodoba tryby sportowe to że wyższe obroty wyższe
wyższe decybele niestety to jest w środku dosyć głośno to jeszcze do tego prawda
Takie pudło rezonansowe i naciska mocny gaz tego diesla jest stanowczo za dużo poza tym ten samochód daje Naprawdę tyle emocje że nie jedno auto kompaktowe mogłoby się uczyć Tym bardziej że jeśli chcemy zrobić jakiś
niespodziewany manewr to prawo w lewo zmiana pasu test łosia to wszystko się kończy bynajmniej nie miganiem kontrolki ESP tylko
tym że ten układ ten to zawieszenie zaczyna Po prostu elastycznie bardzo tak sprężyście
reagować i samochód się dopłaca przechyla nawet w klubie sportowym Oczywiście to jest duże rodzinne auto ale
wyrabia wyrabia samym zawieszeniem bez żadnego wspomaganie ze strony elektroniki więc kiedy zrobiłem pierwszy raz test
łosia Przejechałem się szybciej bo paru zakrętach stwierdziłem że to jest samochód który naprawdę mógł być to osobówką a niekoniecznie takim prawda vanem
dla dużej rodziny także od którego sportowy naprawdę nie będziemy rozczarowani mimo
że ten samochód okej no mógłby przy tych parametrach jeszcze szybciej jechać jeszcze lepiej jechać ale wiadomo że to parę kilogramów jabłek na karku
spowoduje że te parametry jednak przyspieszenie do setki szczególnie nie jest aż takie aż takie imponujące wrażenie Szczerze powiedziawszy każą
o tym o
tej zbędnej wadze zapomnieć że mnie tak długo jak jedziemy na wprost bo tutaj elastyczność
i taki ogólny masaż pleców jest w porządku Trochę gorzej kiedy
skręcamy bo wtedy jeśli mocno za to zrobimy gdzieś tak przy 50 km na godzinę to szybko zobaczymy że przód jednak wyjeżdża z zakrętu nie tui cięższego silnika diesla i ogólny masę samochodu i to tak naprawdę zakrętach dopiero wychodzi najbardziej Jeśli połączymy No to jest durne to wtedy do kierownicy nie mamy tutaj prawie oporu samochód
staje się bardzo komfortowy najskuteczniej połyka wszelkie nierówności i staje się takie właśnie bardziej pływający Jeśli ktoś ma rodzinę na chorobę morską To wtedy ten tryb Tour może być Trochę może za bardzo o taki właśnie pływający Moim zdaniem najrozsądniejsza opcja w tym samochodzie nie
to jest zwykły normalny który jest już dość dający takie
czucie samochodu a jednocześnie jeszcze nie wkręca tak jak sportowy obrotów Zbyt wysoko bo wtedy niestety hałas w kabinie jest troszkę za wysokie Podsumowując przynajmniej z tobą najmocniejszą jednostką Diesla nie brakuje w tym samochodzie ani
emocje podczas skręcanie a nie mocy podczas przyspieszanie nie tego do stu ale tej elastyczności w trasie naprawdę nie zabraknie a nie też kiedy
pracujemy Kiedy samochód pracuje w trybie sportowym nawet reakcje skrzyni biegów oplowskie nigdy nie zaliczamy do jakiejś superszybkich ale tutaj wtedy sportowym ona naprawdę nadąża I daję radę i
tak jak mówię tam najmocniejsza wersja jeszcze OPC Line parę dodatków turystycznych to wszystko składa się na samochód który rzeczywiście plus przewożenia dużej rodziny z punktu a do punktu b potrafi dać kierowcę który wysadził dzieci pod szkołą trochę nie tylko na prostej ale też na zakręt cennik Opla Zafiry zaczyna się od 81000 zł Ile to jest cena katalogowa jest też dostępny cennik promocyjny
który obniża wszystkie ceny które za chwilę usłyszeć około 5000 zł Ja będę kupował cenami katalogowymi a
więc 1.4 turbo 120 koni wersja benzynowa podstawowa wersja i Enjoy kosztuje 81 tysięcy zł jeśli chcą
mieć wersję w kosmos lepiej wyposażona uznano mniejszym silnikiem benzynowym fs16 200 koni to zapłacimy 107000
zł najtańsza wersja z silnikiem diesla to 92000 zł ja wtedy
16 120 koni natomiast najmocniejsza spuchnąć oko na jednostka o pojemności 2 l i w wersji Cosmo
kosztuje 114 tysięcy zł 4 lat na karku a w dzisiejszych to sporo Shopy nadal stanowi ciekawą alternatywę dla
nowszej a nie zawsze bardziej pomysłowej konkurencji ma świetny wyposażenie Ma mocne silniki i
rozsądnie skalkulowana tą cenę został jeden problem Czyli spora masa która zwiększa zużycie paliwa i obniża
osiągi No to już nic nie poradzimy chociaż już jest pierwsza jaskółka nowa Astra jest znacznie lżejsza więc teraz czas na mini
vana lekkiego rodzinnego mineralna do testu Opla Zafiry po chodziliśmy trzykrotnie za pierwszym razem też został odwołany dlatego
że auto został uszkodzony to drugim razem też coś poszło nie tak i wreszcie zawsze samochód dojechał do naszej redakcji Dlaczego dojechał Bo czytam wasze
komentarze bo widzimy że pytacie nas o to jest właśnie tego dlatego to jestem dlatego to robimy Dziękuję za obejrzenie i do zobaczenia następnym firmy pamiętaj
0
0
0
Podziel się
Komentarze (0)

Programy Wirtualnej Polski

KOMENTARZE
(0)