programy
kategorie

Orlen szykuje rebranding w Niemczech. Chce też budować sieć handlową Ruch

- Musi być unifikacja. To jest dla nas rzeczą konieczną. Mamy wielką rozpoznawalność w Polsce, ale nie w Niemczech czy Czechach. Musimy w nią zainwestować, stąd nasza obecność w Formule 1 - mówi w rozmowie z money.pl prezes PKN Orlen Daniel Obajtek. Jak dodaje, Orlen będzie szedł więc na tych rynkach w „kierunku rebrandingu”. Obecnie w Niemczech polski koncern ma stacje paliw o marce Star, a w Czechach - Benzina. Daniel Obajtek pytany, kiedy polski orzełek z logo Orlenu pokaże się w Niemczech, odpowiada: "niedługo". Może to sugerować, że logo Orlenu zastąpi Star jeszcze w tym roku. Prezes największej polskiej firmy pytany o zakup Ruchu, podkreślił, że cieszy się z pozytywnego rozpatrzenia postępowania upadłościowego przez sąd. Otwiera to szansę na przejęcie marki i sieci kiosków. Obajtek dopytywany, czy Ruch będzie szedł w stronę sklepu conveniece typu Żabka czy abc, przyznał, że Orlen szuka takich właśnie rozwiązań.
Tranksrypcja:Skoro jesteśmy już przy szacunkach i liczeniu......
rozwiń
Ruch... Zadowolony z tego, że udało się, że sąd wydał jak gdyby postępowanie zgodne
z waszym interesem?
Panie redaktorze, może zacznę... myśmy złożyli bardzo poważną propozycję
i ofertę - ta oferta była podyktowana badaniami, rynkiem,
doradcami biznesowymi w tym zakresie, więc złożyliśmy bardzo poważną w tym zakresie ofertę.
Ruch ma pewne elementy,
które są podobne do naszych elementów
w biznesie, choćby nawet detal, sprzedaż detaliczna...
Wchodzicie coraz mocniej na ten rynek handlowy... Coraz mocniej, ale i coraz większe mamy zyski, jeżeli chodzi o sprzedaż detaliczną.
W związku z tym ruch jest dla nas...
Podchodzimy do tego biznesowo.
Dla mnie w momencie, kiedy były postępowania układowe PPU1, PPU2,
które były jakby odrzucone przez sąd pierwszej instancji,
było to bardzo niezrozumiałe w tym zakresie,
był duży problem
z racji tego, że my nie możemy oddziałowywać
w żadnej formie na spółkę,
która nie jest nasza,
więc było duże ryzyko że ta spółka
czasowo może nie przetrwać.
Tę decyzję sądu przyjąłem z wielkim zadowoleniem
i nasza oferta jest
wciąż aktualna.
Musimy dograć z właścicielem
pewne sprawy związane z umową,
musimy zapiąć ten biznes.
Mamy pewną wizję,
jak zoptymalizować, w jakim kierunku...
To dopytam o tę wizję - znaczy widzicie Ruch jako sieć dalej sprzedającą gazety, czy raczej
jako sieć sklepów convenience
typu Żabka?
Panie redaktorze, chciałby pan za dużo usłyszeć... Widzimy jedno i drugie i trzecie.
W strategii mamy również
mamy tę swoją Margo shop
rozwijamy się w tym zakresie,
więc wizję mamy.
To, co pan wymienił,
to zarówno prasa, jak i
detal
jak i generalnie logistyka.
To są zakresy, które mamy, pewne spoidła,
gdzie możemy zrobić pewną optymalizację w tym zakresie.
I uważamy, że ta spółka ma pewną tradycję,
ma pewną renomę, i uważam, że mamy pewną wizję,
w jakim kierunku tą spółkę rozwijać, jeżeli ona zostanie przez nas zakupiona.
Bo wy bardzo ładnie wykorzystujecie ten trend, który się pojawił, tego, że Polacy coraz częściej chcą kupić
szybko, blisko domu i tak dalej, zmieniliście całkowicie swoje stacje paliw.
Pomógł zakaz handlu, no nie oszukujmy się, że tak było. Teraz Ruch, dołączenie Ruchu, jakby tej silnej marki
i rozbudowywanie tego, to rozumiem, że to jest taka strategia
Ależ oczywiście panie redaktorze, to jest nasza strategia.
Ale też proszę zobaczyć, pan mówi o handlu w niedzielę
oczywiście,
ale my gramy na wielu fortepianach.
My też bardzo mocno
budujemy taką świadomość w społeczeństwie,
jeżeli chodzi o patriotyzm gospodarczy.
Pokazujemy, że
jesteśmy polskim czempionem, coraz więcej pieniędzy
przeznaczamy w sport
Cieszymy się coraz większym zaufaniem społecznym.
To społeczeństwo
również przez to więcej korzysta
z naszych wyrobów, z naszych stacji,
nasze stacje są jedne i to nie dlatego mówię, że jestem prezesem Orlenu,
tylko dlatego, że też korzystam ze stacji i korzystałem.
Nasze stacje są taką naszą wizytówką.
Należą do jednych z lepszych
stacji europejskich.
Jakość,
czystość i obsługa.
Nasze stacje bardzo mocno się rozwijają, ale my też
ostatnim czasem bardzo mocno rozwijamy sieć naszych stacji.
Myśmy zdecydowanie zwiększyli inwestycje w nasze stacje
i co roku budujemy więcej stacji...
A myśli pan, że to jak po kupnie Ruchu, to tych marek nie będzie za dużo, bo będziecie mieli
Ruch, będziecie mieli Orlen, będziecie mieli Lotos w innych krajach...
Będzie jakaś unifikacja? Ale oczywiście, że musi być jakaś unifikacja, to jest rzeczą konieczną,
ale Panie redaktorze, my mamy bardzo wielką rozpoznawalność
w Polsce
ale my nie mamy tak wielkiej rozpoznawalności w Niemczech czy w Czechach.
Musimy zainwestować w tą rozpoznawalność
między innymi inwestycja w
Formułę 1
była inwestycją, która buduje
naszą rozpoznawalność również będziemy szli w tym kierunku...
W kolejnych latach rozumiem, że będzie rebranding. Tak oczywiście.
To jest normalną rzeczą, ale w momencie, kiedy będziemy
przeświadczeni, że ta nasza rozpoznawalność
nie wpłynie na zmniejszenie wolumenu sprzedaży czy atrakcyjność
tamtych stacji. Oczywiście my również
z bardzo mocną kampanią
idziemy
w innych krajach.
Posiadamy
w sprzedaży....
Ja bym polskiego orzełka na niemieckiej ziemi chętnie zobaczył.
Uważam, że pan redaktor go niedługo zobaczy.
2020?
Niedługo pan redaktor zobaczy. To ja będę czekał w takim wypadku na te informacje. Dziękuję bardzo, Daniel Obajtek, prezes PKN Orlen.
Bardzo dziękuję panie redaktorze.
159 reakcji
126
33
Podziel się
Komentarze (0)
Napisz komentarz