programy
kategorie

PEUGEOT 208 GT LINE - nie ma nic za darmo

Test Peugeota 208 II GT Line z silnikiem 1.2 PureTech o mocy 130 KM

Tranksrypcja:samochody...
rozwiń
miejskie
to segment który wbrew pozorom producentom przysparza naprawdę sporo problemów bo stworzenie małego samochodu
który będzie trochę praktyczny ekonomiczny a do tego będzie ciekawie Miał sporo technologii
i był atrakcyjny cenowo to nie lada wyzwanie ograniczenie są ogromne A fakt że z roku na rok
my sami jesteśmy coraz bardziej wybredny i wymagający powoduje że muszę kiwają nie należy
do najłatwiejszych taki rozwój sytuacji doprowadził do tego że nikogo już nie dziwisz w samochodach mamy takie systemy jak
chociażby Line Assist system monitorujący martwe pole chociażby wirtualne zegary
auto stojące koło mnie te wszystkie a nawet więcej systemu na swoim pokładzie posiada ale ma jeszcze jeden ważny Atut
musicie przyznać że ciekawy i dość intrygujące Jakie jest nowe 208 Zapraszam na testy
z
Excela
nowa
208
to
samochód
technicznie spokrewniony z niedawno testowany przez nas Oplem Corsa ponieważ obydwa te samochody zostały stworzone na
platform MP która umożliwia stosowanie zarówno napędu spalinowego jaki elektrycznego a to ważne
ponieważ topowa odmiana nowy 208 jest właśnie elektryczna ale o tym opowiem wam później trzeba długo się
przyglądać by zauważyć podobieństwa między nowymi modelami Peugeota czarny pas łączący tylne lampy pionowe bardzo charakterystyczne
światła do jazdy dziennej wykonane w technologii LED Czy w końcu oznaczeniem na masce z przodu nad atrapa chłodnicy to aktualnie
znaki rozpoznawcze dla nowej gamy francuskiego producenta Nie oznacza to jednak że z przodu nie zobaczycie nic nowego jest duży
przedni grill z takimi srebrnymi paskami do tego listwa łącząca zadziornie zaprojektowany
przednie reflektory z takimi trzema paskami czyli światłami do jazdy dziennej w technologii LED i ciekawie
zaprojektowane wlot powietrza Patrzę za tego Peugeota Mam wrażenie jakby ciągle zerkał na mnie małe lwiątko
uśmiechało się do mnie małe lwiątko w zapraszające zabawy w swojej klatce ale jak tylko próg
to by ci się na mnie i urwie igłowe
Bob
nowy
208 jest nieco bardziej stonowane ale na pewno nie można powiedzieć że jestem nudny masywne przetłoczenia sporych
rozmiarów lusterka czy chociażby naprawdę mogą się podobać czarne
poszerzenia nadkoli oraz 17-calowe
felgi Kandel to znak rozpoznawczy dla wersji GT Line ale jest jeszcze jeden detan po którym
może że to jest wersja właśnie GT Line możecie to po prostu przeczytać na słupkach C idę tego nowego 208 designem i charakterem
niczym nie odstaje od przedniej części nadwozia bo również sporo się tutaj dzieje biegnąca przez całą szerokość pokrywy bagażnika
na niej poszerzony napis Peugeot wzór LED w tylnych lampach w kształcie przypominającym ślady trzech pazurów czy ogromny
niczym pośladki Kim Kardashian tylny zderzak Nie zmienia to jednak faktu że powiększenie tego i owego zawsze ma wpływ na ostateczny wymiary
dlatego w zestawieniu z poprzednią generacja nowy 208 jest dłuższe o 8 cm niższe o 3 cm a rozstaw
osi prawie 2 cm natomiast szerokość nadwozia pozostała bez zmian zanim
jednak wejdę do środka chciałem wam wspomnieć jeszcze o jednej ważnej rzeczy która w dzisiejszych czasach w samochodach
miejskich jest dość a mianowicie możliwości personalizacji Peugeota ile mam do wyboru jeden z ośmiu kolorów
nadwozia 6 wzorów tapicerek i 8 wzorów kół które są dostępne w rozmiarach od 15
na 100 cali ciekawym akcentem jest również czarny dach ale niestety jestem dostępny tylko i wyłącznie w
wersji GT Line i najwyższej GT 208 i kosztuje on dodatkowe pieniądze myślę
że ze mną już to wszystko pora wejść do środka bo tam również sporo się dzieje
zasiadając we wnętrzu przed waszymi oczami ukaże się nowa edycja i-cockpit 3D zastosowanie
takiego rozwiązania w segmencie aut miejsc niewątpliwie unikalne posunięcie kwestii przypomnienia i-cockpit 3D to
cyfrowe zegary 3D na linii wzroku kierowcy z ekranem o przekątnej 12,3 cala kompaktowa kierownica I ten ekran dotykowy w rozmiarach 57
lub 10 cali z umieszczonymi wodnym przyciskami to by Switch zatrzymam
się tak na chwilę przy zegarach bo to jest rozwiązanie niespotykane do tej pory w żadnym innym samochodzie Chodzi
o wirtualne zegary to robią one niesamowite wrażenie bo jest to efekt niespotykane na dzisiejszym rynku natomiast
nie zmienia to faktu że trzeba się do niej dość mocno przyzwyczaić ponieważ ten efekt jest dla nas póki co obcy większym jednak problemem jest
to że system i-cockpit w 3D nie działa zbyt płynnie bo zmiana jakikolwiek trybów wymaga sporej
czas a dodatkowo kiedy chcemy wejść w komputer pokładowy i zobaczyć chociażby nasz dzienny przebieg to zobaczymy nagle
w klatkowanie ekranu co nie powinno mieć miejsca w dzisiejszych czasach Nie zmienia to jednak że możecie tutaj oczywiście personalizować się
wiele układów czy chociażby nie kolorystyki według własnego profilu użytkownika jak Więc podsumowując
wirtualne zegary Moim zdaniem jestem naprawdę ciekawy i efektowny zabieg ale tak jak wspomniałem wcześniej wymaga od nas pewnego
rodzaju przyzwyczajenia z
drugiej strony w duchu wierzę w to że Peugeot poprawi swoją jak temu i z biegiem czasu zacznie on działać
płynniej wnętrza nowy 208 naprawdę fajnie wygląda sporo się tutaj dzieje i nawiązuje do innych modeli z Ghany
chociażby do nowego 508 jest trochę znajomej się chodzi o materiały użyte we wnętrzu to
są one naprawdę dobrej jakości cała Górna powierzchnia deski rozdzielczej jest naprawdę miękka
do tego przypominająca Carbon również delikatnie ugina się pod palcami nie jest to plastik czysty
No tutaj wiadomo jest już nieco twardo ale pamiętajmy o tym jest to nadal samochód więc
nie możemy mieć wszędzie luksusów No jest tutaj parę newralgicznych punktów chociażby przedni
wyświetlacz który ma tutaj no idealnie chcę żeby przetestować czy on czasami nie
będzie skrzypiał Sprawdźmy to
no muszę wam powiedzieć że przekładam sporo siły a nic się z tym nie dzieje więc jest super Jeśli chodzi o wystający
tablet to są to jakieś delikatne
odkształcenia ale myślę że to w żadnym stopniu nie będzie wpływało na
z czasem na jego miejscu Nie nie nie powinno tutaj być żadnych niepokojących dźwięków i konsole
centralną No to tutaj skała to się nie dzieje Nic nie jestem w stanie tego ruszyć Również tutaj szarpnę
na klamkę
nie masz jest po prostu bardzo cicho więc wykonanie a jeszcze jedną że sprawdzę panel o No
tutaj trochę go słychać ale
powiedzmy sobie szczerze trochę czepialstwo Przepraszam do
tego wymiaru praktycznie mamy tutaj sporo schowków mamy oczywiście przed pasażerem rozmiarów
schowek dość głęboki do
tego podkładka tutaj na dole ukryty schowek który
znajduje się tutaj bardzo fajna rzecz uchwyty na kubki podłokietnik który jest
dość głęboki ma tutaj jeszcze taką dodatkową pod kładeczkę oczywiście kieszenie w drzwiach które
moim zdaniem chyba pomieszczą nie butelkę półlitrową więc z punktu widzenia schowków
jest tutaj naprawdę nieźle jedyny minus m to jest ilość użytego
materiału Piano Black który niestety się brudzi kurzy i rysuje i to bardzo
dobrze widać akurat w tym modelu chociażby nawet w tym Kiedy otwieramy nie ten ukryty schowek i to jest odbite
mnóstwo w palce na ten czarnym przy panelu więc będzie trzeba o to mocno dbać i
to może może przeszkadzać w
każdym razie pomijając ten Piano Black Moim zdaniem wnętrze jest naprawdę zasługuje na pochwałę
Zapomniałem wspomnieć o tych zielonych przeszycia które wyglądają genialnie więc
moim zdaniem sporo się tutaj dzieje jak na auto miejskie super Ja jestem bardzo zadowolony jeśli chodzi o ilość miejsca dla kierowcy w
nowy 208 to jest naprawdę nie fotel możemy wyregulować w dwóch płaszczyznach możemy go podpompować do góry
lub oczywiście przesunąć do przodu i do tyłu regulację oparcia również Oczywiście mamy nie mamy za to odcinka
lędźwiowego kierownica regulujemy w tylko w jednej płaszczyźnie i
przez to że mam tutaj ten i-cockpit który ma być widoczny nad obręczą kierownicy ma takie
że jeśli ustawię się tutaj zgodnie ze sztuką to
muszę mieć tą kierownicę nieco niżej niż w innych samochodach właśnie po to aby widzieć zegary A to czysta
problem mianowicie taki że za każdym razem kiedy wysiadam z tego samochodu kolanami wadze o kolumnę kierownicy
Która właśnie jest ustawiona nieco niżej więc muszę się tutaj naciskać ale to chyba jedyny problem jeśli
spojrzycie na różnica między długością przednich i tylnych drzwi możecie dojść do wniosku że wsiadanie na tylną kanapę nie będzie
należał do najłatwiejszych nic
bardziej mylnego bo wczoraj się tutaj naprawdę prosto a najbardziej zaskakuje to ile jest
tutaj miejsca bo fotel jest ustawione pode mnie Ja mam przypominam 183 cm wzrostu i kolana fotelu
przed sobą do tego miejsca na nogi również że mam sporo jestem w zimowych butach i nie ma na co narzekać Jedyne
co to ustawienie kanapy w oparcie kanapy jest pod dużym kątem siedzimy w miarę mocno wyprostowanie jeśli
chodzi o regulację zagłówków No to ich najwyższa pozycja w
100% wystarcza nad
głową mam
pięć palców wolnej przestrzeni tak samo jak z przodu bo zapomniałem wam o tym wspomnieć z przodu pomimo tego że mamy tutaj
okno dachowe naprawdę mnóstwo jest miejsca nad głową gdy
przesunę się do mamy tutaj próg
który nie jest zbyt szeroki i zbyt wysoki więc nie przeszkadza z tyłu
nie mam żadnych nawiewów mamy dwa porty USB za przednimi fotelami znajdziemy siateczki
w bocznych drzwiach oczywiście kieszenie nie mamy tutaj żadnego podłokietnika mamy
za to to Fix Peugeot
208 w bagażniku pomieścić 311 l jest to o 2 litry więcej niż chociażby w Oplu Corsie ale
Peugeot w żadnych oficjalnych wynikach nie podaje Ile pomieści bagażnik po oparcie tylnej kanapy po
sprawie jednak w internecie i natknąłem się na liczbę 1106 l i jeśli wierzyć tym deklaracją to
byłoby to o 91 l więcej niż w Corsie segment A w moim zdaniem to naprawdę świetny wynik jeśli chodzi
o wiele praktycznych bagażnika To nie ma to większych rewelacji Co prawda jest on bardzo foremny ale próżno tu szukać większych do godności
Jedyne co mamy to po lewej stronie gumka do mocowania jakiś zakupów do tego jeden haczyk jedno
źródło światła i dodatkowe mocowania w podłodze no ewentualnie jakieś szczoteczki pod
podłogą bagażnika znajdziecie koło dojazdowe i zestaw naprawczy i ci chodzi bagażnik to tyle testowany
przeze mnie egzemplarz wyposażony jest w najmocniejszy silnik dostępny W208 czyli
12 Pure tego mocy 130 koni mechanicznych i momencie obrotowym 230 nm i akurat u mnie połączony
jest z automatyczną 8-stopniowa biegów No i wszystko fajnie Niestety wiadomo jest to silnik trzycylindrowy więc
kultura pracy jest nieco bardziej obniżone ale
Tym
bardziej dziwi mnie to że pomimo o ślubie skrzynia czasami lubi
sobie szarpnąć to nie powinno mieć miejsca z drugiej strony 130 koni w tak małym samochodzie naprawdę daje frajdę z jazdy choć to
jest kolejne ale ja pomimo tego że testowaliśmy ostatnio właśnie Opla Corsę te z silnikiem 12
Wydaje mi się że tamten samochód był nieco żwawszy
a208 te konie są troszkę bar jak nie mówiłeś że jest źle bo to autko naprawdę zły chętnie rusza
do przodu jeśli chodzi o zawieszenie w tym samochodzie no to Lekko mówiąc nazwałbym niesprężystym nie ucina
komfortu ale za to daje bardzo fajną frajdę z jazdy więc jest takie dostosowane i do jednego i do drugiego
natomiast frajdę z jazdy nieco psuje układ kierowniczy który jest trochę zbyt sztuczny i to operowanie tą
kierownicą nie do końca wiemy co się z tymi kołami dzieje Nie jest źle to nie jest tak że ja totalnie Nie mam pojęcia co się dzieje ale mogłoby być lepiej I tak jest to w Corsie z
drugiej strony jakby już jestem już wspomniałem o kierownicy zawsze byłem przeciwnikiem tej małej kierowniczki
która moim zdaniem nie chociażby do 5008 gdy Podróżowałem wielkim samochodem a
operował m taką małą kierowniczką było to dla mnie po prostu dziwne tutaj ta kierownica pasuje idealnie czuję się po prostu jakby
do tego ten kształtny kierownicy może trochę nadwyraz ale przypominam i ta kierownicę z f1
i Więc dodatkowo zachęca mnie do
tego żebym tym samochodem że bardziej dynamicznie i ja naprawdę świetnie się z tą kierownicą wtedy czuję pierwszy raz stwierdzam że ta kierownica ma
sens chciałbym jeszcze wspomnieć o jednym Dekalog to chyba nie wspominałem żadne o podgrzewanych fotelach żaden Żadna rewelacja żadna nowość mamy tej
3 stopniowo możliwość regulacji No nic szczególnego Natomiast
w Peugeocie 208 podgrzewanie foteli działa dobrze na poziomie trzecim
nie jestem w stanie na tym fotelu siedzieć w fotel rozgrzewa się do takich temperaturze można śmiało na nim smażyć jajka i to dosłownie No
to
również Urzekło mnie w nowej 208 to Komfort podróżowania Komfort podróżowania pod tym względem że ja w tym samochodzie w ogóle nie czuję się jak jechał
autem miejskim kiedyś to samochodem wystarczają nam tylko do tego aby podróżować z punktu a do punktu b w zatłoczonych miastach i tyle gdzieś tym samochodem spokojnie mógł jechać na wakacje Oczywiście
jeśli moja
miałaby tylko dwie osoby czyli nie potrzebowałbym zapakować do bagażnika czterech walizek
a tylko dwie bo w tym momencie ten samochód naprawdę dostarcza by mi dużo komfortu i nie ma dłuższej podróży bo moc jest wystarczająca
do tego aby tak naprawdę nie spokojnie wyprzedzić ciężarówki na na na trasie w Peugeot 208 możecie kupić w
pięciu wersjach wyposażeniowych like AGD Allure GT Line i ostatnia GT która zarezerwowana jest tylko dla wersji elektrycznej
i to oni Chciałbym wam właśnie teraz powiedzieć
wspominałem o tym wcześniej że auto jest zbudowane na platformie Natomiast ja już nie mogę się doczekać tego tej
elektrycznej wersji żeby ją przetestować ponieważ tamten silnik będzie generował 136 koni mechanicznych ma
do tego 260 metrów będzie dostępne w pełnym zakresie ja kto wygrywa w elektryku więc
moment będziemy mieli dostępny cały czas już po prostu przebieram nogami żeby nie tylko otrzymać ten sam do
testów do tego wersja elektryczna będzie ważyła 1455 kg a zasięg według wltp będzie wynosił 340 km
więc też nie filmu How samochód posiada 3 cm Sport normalny i ECHO w trybie sport oczywiście
pedał gazu zaczyna reagować dużo szybciej i to jest bardzo odczuwalne bo to robi się dużo zawsze i
chętniej reaguje na tym Natomiast mamy
tutaj też wzmocniony dźwięk z głośników czego akurat ja fanem nie jestem przejście
w tryb Eco powoduje że pedał gazu totalnie nie wie co ma robić jakby został i oczywiście reaguje
z takim wielkim opóźnieniem że lepiej tego trybu nie używać natomiast tryb normalny jak to normalny polega na tym aby jeździć normalnie znamionowej 200u się od 53900 zł Natomiast jeśli chcielibyście Posiadać taką
wersję jaki ja dzisiaj testowałem czyli GT line z 1 2 puretech o mocy 130 koni i z automatyczną skrzynią
będziecie musieli w salonie zostawić 95200 zł plus ewentualne dodatki dlatego
śmiało można założyć że ten maluch stojący za mną zbliżył się do kwoty 100000 zł czy to Oczywiście że tak ale z
jednej strony sami tego chcieliśmy ponieważ Chęć posiadania jak najlepszych technologii najnowocześniejszych rozwiązań w tak małych samochodach
musiała sprawić że ceny pójdą do góry bo nie otrzyma nic za darmo z Drugiej natomiast strony Kiedy jeszcze parę lat temu takie
samochody wraz ze swoimi właścicielami pomyślały by tylko opuszczeniu miasta i wybrali się z dłuższą podróż od
razu wszyscy dostali by serca natomiast dziś te auta bez problemu i wygodnie przywiozą dłuższych
trasach i kierowcę i innych pasażerów nie męcząc nikogo dlatego stały się dużo stronne a najlepszym tego przykładem jest
właśnie Peugeot 208 dajcie znać co o tym sądzicie ja bardzo dziękuję wam za obejrzenie tego filmu i do zobaczenia
następnym razem
0
0
0
Podziel się
Komentarze (0)

Programy Wirtualnej Polski

KOMENTARZE
(0)