programy
kategorie

Peugeot 3008 1.6 THP 165 KM & 2.0 BlueHDI 150 KM, 2017 - test AutoCentrum.pl #311

Test Peugeota 3008 II z silnikiem 1.6 THP o mocy 165 KM

Tranksrypcja:Witam...
rozwiń
serdecznie przez pierwsze 3 miesiące po wprowadzeniu Peugeot 3008 Francuzi
planowali zabrać 35000 zamówień tymczasem zebrali a 60 000 co takiego zmieniło
się w 3000 ósemce drugiej generacji w porównaniu do poprzedniczki Ale
najbardziej widoczna zmiana jest to że zamiast zwana skrzyżowanego trochę skasowałem ten samochód stał się pełno
krwi w tym suwem tą samą ścieżką poszli też inni producenci ale to właśnie 3008 wybija się jeśli
chodzi o zainteresowanie tym modelem ponad rynek Sprawdźmy więc co takiego sprawiło że Europa oszalał na punkcie
tego samochodu
Zacznijmy
od
wyglądu Patrząc z zewnątrz na 3008 nie mamy wątpliwości że Francuzi grają na
poważnie samochód wygląda groźnie nic nie masywnie muskularnie tak jak chcieli klienci zacznijmy przodu ten
wygląda jak Fe 2008 na sterydach charakterystyczny reflektory w cięciem pełen przetłoczeń zderzak
nakładka zderzaka ostre dekoracje świateł przeciwmgłowych i grill z fakturą szachownicy wygląda
poważnie z tyłu jest jeszcze mocniej jaki leci fortepianowa trzeba w nim wychodzi już z desek rozdzielczych na elementy nadwozia
dawce 1000 serki może być pokryty połyskująca czernią co ładnie komponuje się z lakierem pod tylną szybą
znane z Peugeota światła zolwim pazurem wyewoluowały do bardziej prostopadłościennego to jego
kształtu to także nie można przejść obok obojętnie wspomnijmy jeszcze optycznie zamieszczonym na słupkach a dachu
i solidnych listwach na drzwiach i tylnym zderzaku No i widać że mamy do czynienia przy którym designerzy
mieli również dużo do powiedzenia o księgowej wnętrze jest bardzo ciekawe i designerskie jak na wnętrza Francuzów
przestało po zajęciu miejsce pierwsze co widzimy to wyświetlacz o przekątnej 12
i 3 który umieszczony jest podobnie jak w 308c ponad kierownicą która akurat 3008 została
spłaszczona również od góry do kopyt nie przypomina już bliźniaczego systemu z Citroena jego
interfejs został zaprojektowany jedność futurystycznie to co wyświetla się na ekranach w Peugeot 3008
przypomina nieco systemy z filmu raport mniejszości albo z reklam środków przeciwbólowych W każdym
razie wrażenie to robię bardzo dobre bo kokpitów to do wyboru mamy kilka każdy znajdzie coś miłego i wszystkie są bardzo
ładne choćby ten ten o nazwie gwiazda Popatrzcie że informacje o obrotach czy aktualny
prędkości podawane są na takich ładnych trójwymiarowych pierścienia które się obracają w trakcie jazdy więc w stosunku
do ekranu który jeszcze parę lat temu w Citroenie to jest niesamowity postęp
jeśli chodzi o Design ale te zmiany pomiędzy kokpit a nie mogłoby trwać nieco krócej bo Popatrzcie
teraz ja z ustawienia z profilu jazda na profil takie klasyczne liczniki ile
to może trwać Proszę bardzo przekręciłem raz
dwa trzy cztery pięć
sześć lat bo to powiedzieć że 6 sekund trwała zmiana na inny kokpit na
tak jak mówię możemy to zmienić jeszcze no nawigacja osobistym nie ma liczniki i właśnie wróciliśmy
do jazdy w każdym razie to jest coś co sprawia że prawdopodobnie w takim
Paryżu wszystkie auta są poobijane No bo jeśli tyle jest ładnie masy To pytanie jest dla
kogo te animacje są dla wszystkich pozostałych No nie dla kierowca kierowca chyba ma patrzeć na drogę nie na te
wszystkie obracające się w reklamie Pruszków przeciwbólowych Tak więc moim
zdaniem to
jest zbędne brakuje jeszcze w porównaniu do reklamy jeszcze takie takiego przesuwanie tych ekranów zamaszystym
ruchem miejsce zostało to był ekranów Popatrzcie mamy to jeszcze jeden ekran trochę
podobny wykończeniem do takich z BMW to jest akurat komplementem bo to jest ładny
ekran No i tak przy okazji urodzin od razu na ekran do sterowania tutaj wszystkimi nawiewami i wszystkimi
możliwościami klimatyzacji podgrzewanie Popatrzcie że że wciąż mamy to do
sterowanie wszystkimi ustawieniami To akurat jest rzecz do których trzeba się
przyzwyczaić ale i tak postęp w stosunku do w pełni skomputeryzowane go sterowania samochodem choćby na ósemce
jest duży Dlatego że to w3000 ósemce konstruktorzy posłuchali klientów i wyrzucili
kilka funkcji oczywiście one wciąż to są ale wyrzucili sterowanie Niemiec przyciski fizyczne
a więc możemy już bez problemu przełączać w sobie ustawienia zwykłym naciśnięciem
palca i to jest dobra zmiana oprócz tej karmy Jeszcze jeden jeszcze jeden zestaw tutaj przycisków
do włączania na przykład podgrzewanie foteli i tak dalej i tak dalej to wszystko zaczyna
nabierać takich realnych kształtów fajnych Zwróć uwagę na podobieństwo tego samochodu we
wnętrzu do bf5 w DS5 również były bardzo kosmiczne takie lotnicze
przyciski nie o rozmieszczone to po bokach na podsufitce natomiast one w tym przypadku akurat wylądowały nie
to i zwróć uwagę że w DS5 był również taki fragment który wyraźnie oddzielał
miejsce pracy kierowcy od reszty że tak powiem samochodu i to jest bardzo podobne
podobne rozwiązanie w bezpiece zresztą też w tym miejscu było No i w tym miejscu 3800
również jak widzicie mamy to system wyboru jak ma
być sterowany napęd na przednią przedniej osi oczywiście i jeszcze powiemy No i wreszcie przejdźmy
do kolejnego elementu który trzeba by zaznaczyć Francuzi
chcieli mieć dźwignię biegów bardzo oryginalną No to mogliby zrobić kryształ
na przykład jak Volvo albo pokrętło wysuwane jak w Land roverze No
to
nie wiem pomijając
to że że że ten fragment samochodu wygląda tak bardzo męska
No
nie wiem Ja w każdym razie uważam że te ta dźwignia ona powinna być przesuwana
do przodu i albo do tyłu a nie góra dół to to jest taki dziwny ruch wolałby
mieć coś bardziej konwencjonalnego w tym miejscu i jeszcze jedna rzecz która która mi
też bym wpadła w oko Otóż
Popatrzcie na przycisk start stop bardzo fajne miejsce ale w większości samochodów jest tak że
siadamy na kładziemy nogę nastawiamy nogę na pedale hamulca start stop to
się nic nie dzieje odpaliło
trzeba dłużej przytrzymać tak samo do gaszenia nic
nic trzeba przytrzymać łóżek średnio mi się taki z komunikacji samochodem podoba że że że to
trzeba potwierdzać jeszcze dodatkowo Ale wróćmy jeszcze do tej dźwigni poczcie u mnie Ostatnio widzieliśmy w siódemce w panamerze
dosyć dziwne małe przyciski które komponowane w dźwignie No i to jest też bardzo podobnie to
rozwiązane No okej pewnie jest teraz taka moda jak jest Jesteśmy przy kokpicie
Sprawdźmy jakie to są dostępne schowki No to zacznijmy może od
schowka który ładuje nam telefon komórkowy tutaj nawet na takiej kartce na dole jest odpowiedź i
teraz tak to mamy całkiem sporo miejsce jak nie to na telefon to może na inne gadżety tam jeszcze głębiej jest USB
wejście 12 voltów zdecydowanie za głęboko żeby można było tym Operować się podczas ja z mojego punktu widzenia
jestem kompletnie niewidoczny i No trafienie w taki port USB jest to raczej bardzo trudne
to jeszcze jest miejsce no no nie wiem na co No pewnie na na telefon jeszcze raz Nie wiem nie wiem właściwie nie mam pomysłu
to mamy jeszcze dwa miejsca na kubeczki to potężny podobno 11 litrowy schowek podświetlony
pięknie chodzony Zresztą taką ekstra tacką jest naprawdę tutaj
z pora w Krakowie pojemność przed
pasażerem widzimy kolejny nie takie duże szczerze mówiąc pięknie starannie wykończony
jest schowek więc też jest dobrze no i po prawej stronie może tym razem Pokaż mieszczą się jak widać się
Maćka rękawiczki bez problemu jesteśmy na odłożenie większej na butelki także
może może taka półtora litrowa to się nie zmieści ale miejsce jest chociaż na leżąco mogłaby się nawet te
zmieścić także praktyczne i ten samochód to na górze nie mamy miejsca na na na okulary od
strony praktycznej ten samochód na pewno na pewno jest bardziej przyjazny nie jeszcze jest
piątka jeśli już do niej się odwołujemy jeśli chodzi o tutaj parę rozwiązań na pewno jest bardzo ciekawie
rozwiązany jeśli chodzi o wygląd zwróć uwagę choćby na ten o którym jestem wykończony kokpit mamy to
naprawdę bardzo ciekawe rozwiązanie i bardzo niestandardowe rozwiązanie możemy jeszcze na koniec sprawdzić jak
jest z i z tworzywa my tu mamy miękkie tworzywa tutaj wciąż
mamy miękkie tworzywa miękkie i nawet to pod samą szybą wciąż te to tworzywo się odpowiednio ugina to
miękkie to dopiero jeszcze twardy plastik który przez
chwilę hałasował teraz się ułożył już tego nie robi na drzwiach
ugina się pod palcem to ładny materiał skórę
które z kawałek twardy szarpanie za uchwyt nic
zacznijmy
jeszcze w paru miejscach to coś wystaje Uwaga na dwie ręce
nic tutaj coś wystaje mi
nic Popatrzcie że to jest wszystko takie takie zakręcone no nie jest to jest po prostu płaskie jakieś
widać się że że się postarali to
się rusza ale nie Skrzypiały okej no Podsumowując jest jest
naprawdę dobrze naprawdę
jeszcze parę słów na temat tego tutaj są dostępne w środku jakiś czas temu ktoś uznał że
zapachy w samochodzie rozpylanie tych zapachów nie jest złym pomysłem robię to Mercedes robię to BMW DSK
też no i się to również w Peugeot 3008 i mamy
to taki magiczny przycisk Chem to jest taki ludzik z kropeczkami na około
to nie są latające muchy to jest nastrój uwaga naciskamy i mamy do wyboru albo nastrój Relax
albo bus sprawiające wybieramy sobie relaks załóżmy I w tym momencie takie
pakiet nastroju relaksującego co związku z tym się zmienia zmieniają się to ustawienia
światła adwentowego ja właśnie jestem fantastycznie masowany przez
ośmiopunktowy jakiś system masażu w fotelach ale oprócz tego czujemy siedząc
w samochodzie że to w środku latają już zapachy To jeszcze nie koniec bo możemy wybrać
inne nazwy Popatrzcie już
tutaj się zmieniły nawet kolory na wyświetlaczu Ale z nimi wybieramy to raz inny strój nie
na razie proszę nie zapamiętywać obieramy bus stoi w tym momencie nie zmienia nam się tutaj kolorystyka
choćby ekranu przed nami i już ten masaż u mnie w hotelu z jest nieco szybszy do
samochodu jeszcze wpada trochę inny zapach włączył się automatycznie tryb Sport
możemy tutaj ewentualnie posprawdzać co możemy właściwie to ustawić Proszę bardzo z oświetleniem na inne
natężenie światła dynamika Sport zapach taki a nie inny masaż w kierowcy jakieś tam masaż pasażera identyczny
No więc mamy to całkiem sporo gadżetów do wyboru może jeszcze tutaj pokażę
Niemczy sięgnę sam sięgnąłem Bardzo to jest zestaw zapachowy mamy to trzy rodzaje kuleczek Posłuchajcie papa
inaczej to
inaczej czujecie nie A więc to co było dawno dostępne w samochodach luksusowych teraz jest dostępny
samochodach za około 100 000 złotych jest postem a żeby nie było tak różowo pokażę mamy pewien
gadżet Otóż Jeśli chcemy zmienić się jasność podświetlenie ekranu w tych dwóch No to musimy dotrzeć
do tego ustawienie i popatrzcie Wystarczy że zrobimy tak naciśniemy na ustawienie następnie
wyjdziemy w obcy następnie wejdziemy w obce po czym wejdziemy w opcję
a następnie wyjdziemy w obce będzie przed nami jak na dłoni jest opcja podświetlenie
kokpitu kiedyś pamiętam starych samochodach to pod kierownicą było takie
pokrętło bardzo łatwo było sobie zmienić natężenie tego podświetleniem to było bez sensu i
tak dochodzimy do momentu w którym możemy trochę pokręcić nosem Otóż Peugeot chciało ci się zsuwa
Ale takiego trochę na pokaz żeby
ze mną czy widać było muskularne nadwozie wielkie koła w wielki prześwit
natomiast m w
samochodzie nie
ma napędu na 4 koła nawet
za dopłatą z jednej strony można powiedzieć że jest to sporo niedopatrzenie z drugiej strony trzeba wspomnieć
że większość klientów na tego typu samochody wybiera i tak napęd tylko na przednią oś Pewnie za parę lat pojawi
się wersja z napędem na cztery koła bo będzie to wersja hybrydowa gdzie silniki elektryczne będą na
pedały Właśnie tylną oś no i wtedy będzie rozwiązanie tego problemu póki co klienci muszą się skupić
na systemie Active Grip Control który pozwala wybrać rodzaj nawierzchni i dostosować tryb pracy
napędu do akurat śniegu piasku czy było tak ładnie można sobie na pokrętle wybrać po czym jedziemy najciekawsze jest
jednak to że ten samochód jest wyposażony w system HD A co jeśli dobrze pamiętam czy system kontroli obniż
samochodu tak Francuzi postój przetłumaczyć ten system który wcześniej nazywamy kontrolą zjazdu tylko
pytanie skąd niby ten samochód ma zjeżdżać Bo jeśli on nie jest w stanie po takie niewielkie wzniesienie
No to raczej ten system póki co będzie bezrobotny jak się pojawia wersja hybrydowa z napędem na cztery koła Wtedy być
może się przyda czas na ten dwumetrowca i powiem tak do tego auta po raz pierwszy i zacząłem obniżać hotel nie
mogłem go obniżyć ale dobra może to jest zły przycisk może coś się zacięło Nie w tym samochodzie rzeczywiście tak wysoko się siedzi ten fotel jest
ustawiony tak wysoko że widać wszystkich góry i czuć się jak prawdziwy w słowie No ale ja
akurat wolałbym obniżyć troszkę bardziej bo ja nad głową nie mam praktycznie wcale miejsca Co nie oznacza że też nie jest doliczony
jeszcze ale świadomość tego że siadam do tak dużego samochodu a nad głową mam tyle co nic tylko żeby czapka
jeszcze zauważyć To nie jest do końca to czego się spodziewam oczywiście to panu okno dachowe skutecznie podsufitkę
więc bez niego pewnie nie miałbym na co narzekać A tak wczoraj mi o czymś mogę wspomnieć bo poza tym myślę że wszystko jest
na swoim miejscu elektryczne regulacja fotele regulowany też se fotel przód tył
osobno na wysokość dwóch w dwóch płaszczyznach regulujemy odcinek lędźwiowy jest o masaże które są
dwie opcje zapamięta fotele Możemy też ten fotel siedzisko jaki da się wydłużyć już ręcznie mnie
tak żeby było wygodnie kierownica również regulujemy dwóch płaszczyznach zgodnie
ze sztuką bez problemu zajmuje miejsce jeszcze może trochę podniosę bo widzę że za
bardzo się rozpędziłem A proszę bardzo i jeszcze jeden ważny szczegół dla wysokich kierowcy to po prawej stronie bardzo
wysoko na wysokości mniej więcej kolana znajduje się odpowiednie miejsce gdzie może to kolano spocząć i ten
fragment jest bardzo miękki bardzo komfortowy Więc można powiedzieć że powinienem jeden szczegół który
jest bardziej psychologiczny chyba nie praktyczny 4 przestrzeń nad głową tutaj dwumetrowiec będzie się czuł dobrze a
z tyłu za dwumetrowca No cóż na długość Przynajmniej dobrze mieszczę Popatrzcie moje kolana nawet nie
dotykają fotele przed ze mną ale ale ktoś to Myślę jednak o kimś niższym
dlatego że TV tyłu mają taką wyraźną wklęsłość i tutaj miały się znaleźć kolana tylko że moje
kolana wylądowały na odrobimy za wysoko więc gdybym miał
kluczy nogi to więcej miejsca ale z drugiej strony gdyby miał krótszą nogę to tak jakbyś potrzebował No
tak że Mogę co najwyżej w związku z tym jeszcze zwrócić uwagę na to że miejsca na nogi w
sam raz dosyć się nisko jest tutaj osadzony fotel paradoksalnie bo przed chwilą
narzekała że ten fotel jest ustawiony Zbyt wysoko i nie wiem jak to zrobili tutaj jakieś jeszcze większe
buty mogłyby się nie zmieścić nad głową natomiast no cóż też powinien ponarzekać chyba na okno
dachowe które zawiera to ceny centymetry jak jestem w oknie dachowym to mogę się bez
problemu wyprostować to jest ciekawe Zresztą zjawisko bo siadając na wyżej ustawionym ukształtowanym
środkowym fragmencie jestem w stanie bez problemu się wyprostować Więc miejsce to jest raczej na
zaliczony że tak mają test dwumetrowca tylko jeśli ktoś oczywiście chce ekstremalny testować ten samochód to raczej okno
dachowe nie będzie idealnym rozwiązaniem poza tym z przyjemności większych lub mniejszych mamy
to tak podłokietnik miejsce na kubeczki przejście
dalej do bagażnika mamy też na zimę jak znalazł nawiewy z
tyłu wyjścia 12 woltów jakieś się mały schowek to
mamy siatka raz dwa bardzo pojemne kieszenie w drzwiach No i światełka ledowe to
nad głowami osobno naprawa osobno na lewą stronę tak się reguluje Patrzcie najwyższa
pozycja najniższa pozycja No i oczywiście izohipsy na skrajnych pozycja w tylnej kanapy ale też na
fotelu obok kierowcy także można narzekać Nie ma na co szczególnie że osoba
siedząca na środku nie będzie miał żadnych kłopotów z tunelem środkowym bo go nie ma czas
na bagażnik
rodzinne w samochodzie jest to ważna sprawa dlatego Francuzi zaplanowali różne gadżety między
innymi jaki leci otwieranie bagażnika przy pomocy gestów nogą fajny i widzicie
jeszcze fajniejsze jest to że działa to również w drugą stronę a więc kiedy na przykład chcemy odejść
jak mam ręce zajęte No to wystarczy że ma hymn Samochód
sam się zamyka Teraz chce patrzcie co to też Francuzi takiego wymyślili myśli całkiem
przestronny bagażnik 520 litrów czyli Chyba nawet więcej niż w poprzedniej generacji
mamy to również po złożeniu oparciem 1482 litry więc naprawdę bardzo solidne
i ta pojemność jest bardzo ustawne Popatrzcie wszystko jest całkiem fajnie przemyślany
możemy tutaj jednym ruchem złożyć oparcie i zwróć uwagę mamy to płaską powierzchnię
płaską powierzchnię i to dzięki temu że przedni fotel również daje się kompletnie złożyć
mamy to naprawdę No
z 3 m przestrzeni ładunkowej można wypowiedzieć co ciekawe aby ten fotel aby do oparcie
mogło się obniżyć w
taki sposób siedzisko w tylnej kanapy siada automatycznie to niżej system
to jest całkiem
dobrze przemyślany oprócz tego możemy tu zajrzeć pod podłogę bagażnika podłoga bardzo
solidna możemy ją Weź to są odpowiednie zaczepy Proszę bardzo i dzięki temu możemy sobie
tutaj nie wiem wyciągać koło zapasowe ewentualnie zastanawiać się czemu służy szerzenie bagażnika z
obu stron mamy takie odpowiednie zaślepki
No i teoretycznie Gdyby to było na przykład roleta to moglibyśmy jej powiedzieć okej wyciągamy rolet pod
podłogę bagażnika No ale w tym przypadku rolety nie ma więc w sumie to na ten moment nie mam pomysłu baza do
pomysł co zrobić z tą podłogą Jeśli chcemy powiększyć jeszcze pojemność bagażnika możemy ją obniżyć o jeden
poziom teraz mamy jeszcze większy bagażnik chociaż czy w tej sytuacji oczywiście pojawia się próg jeśli mamy złożone opad Załóżmy
że nie musimy mieć złożonych W tym momencie bagażnik staje się większe w zasadzie No mamy tam oświetlenie mamy to wyślę 12 woltów
w zasadzie Jedyna rzecz która
mi się nie podoba
w bagażniku to jest brak jakichkolwiek haczyków i pomijając to chyba
już znów nie mam na co narzekać zabieram to pudło macham drogą jestem
dochodzę 3000 ósemką żeby dostać się z jednym z pięciu silników wchodzi od diesla mamy 1.6 pojemność z którym
zrobić albo 120 albo 150 koni ewentualnie w litrówka która daje 80 koni dostępna tylko w wersji GT natomiast
benzyna to 1 2 puretech 130 konii ewentualnie 1 6 thp testowany właśnie przez nas 165
koni mechanicznych ma silnik 3400 obrotów na minutę daję już 240
niutonometrów co pozwala mu do setki rozpędza się w 89 i będziecie z maksymalną prędkością 206 km na godzinę zbiornik
paliwa 253 litry nawiasem mówiąc po otwarciu klapki spodziewałem się że będzie to podobnie
jak reszta samochodów bardzo nowoczesne znajdą to nowsze rozwiązania
w jakiegoś się bezkorkowego systemu Niestety mamy to taką na zwykłą klapkę No cóż ale w
każdym razie ubywa z tego baku przynajmniej nie zbyt szybko Bo według deklaracji producenta
73 w mieście 48 w trasie 57 średnio oczywiście wszystko to zweryfikujemy zarówno pomiar
spalanie jaki pomiar przy zobaczycie to osobne firma wsiadając do 3000 ósemki myślałem tylko żeby
to nie jeździło podobnie jak DS5 bodes piątka była na nierównościach zbyt twarda a w zakrętach zbyt miękka zbyt komfortowe jeśli oglądaliście moje testy DS5 to to ja o tym wspominałem parokrotnie No i wsiadam do tego auta robię pierwsze zakręt Wjeżdżam na różne nawierzchnie i z ulgą stwierdzam że jest dokładnie odwrotnie ten samochód tam gdzie powinien być bardziej komfortowy radzi sobie doskonale z nierówno że nie jest jakimś poduszkowcem ale jest to samochód który naprawdę wie co zrobić aby nierówność droga Tutaj w środku i nie była aż tak dokuczliwa natomiast Już jedziemy tym autem na przykład 50 i chcemy zrobić albo musimy zrobić w bardzo szybkim Manem to okazuje się że samochód radzi sobie z tym manewrem doskonale Wręcz doskonale Dlatego że 200 weźcie pod uwagę w ogóle 22 cm prześwitu wielkie nadwozie więc dzieje się do ciężkości w kosmosie ten samochód robię ten manewr że prostu zmienia pas w lewo wraca na prawy pas nic go nie rusza sprężyście wyrabia sam bez wsparcia elektroniki bez jakichś w tym odczuć podsterowności ślizganie się nic po prostu wykonuje polecenia Na drodze Wielki plus za super dopracowany zawieszenie układ kierowniczy Kiedy jedziemy na wprost w punkcie 0 jest taki dosyć pusty i to jest chyba jedyne
moje Uwaga do niego dlatego że kiedy wykonujemy zakręt to się tak nie usztywni utwardza i wtedy już jestem w najlepszym porządku Oczywiście możemy ten układ kierowniczy dodatkowo jakby w sprawie to będzie bardziej bezpośrednim włączamy tryb sportowy i wtedy on jest ciężki w każdej pozycji ale w trybie sportowym jest ten problem Otóż dodatkowo do dźwięku silnika Dochodzi też śpiewanie z głośników które nie łączy się z tym dźwiękiem silnika jest takie bardzo sztuczne wiem czy co słyszycie wyłączę to teraz no i teraz muszę silnik to w sumie nie jest źle nie było potrzeby go wzmacnia się już tym bardziej wzmacniacz takim jakimś dziwnym zaśpiewam No i wreszcie wyciszenie silnik jest wyciszony naprawdę bardzo dobrze słyszymy go tylko kiedy Kręcimy
go wysoko Ale wtedy tak jak mówię to jest raczej fajne brzmienie i tylko jedną uwagę Obiecałam sobie że oni opowiem
wczoraj jeżdżąc po Krakowie bo dzisiaj jeździłem cały dzień i nic ale wczoraj to na pewno to było Otóż kiedy obroty
silnika
przechodzą przez pewną częstotliwość dowolną stronę czynności skały gaz przy zdejmujemy nogę z gazu ewentualnie kiedy auto wpada na nierówności
i zawieszenie zaczyna pracować zawieszenie pracuje naprawdę dobrze Jeśli chodzi o hałas mnie nie pracuje głośno ale jednak bo jakieś tam dźwięki dochodzą Nie to te dźwięki potrafią też wewnątrz samochodu znaczy całe wnętrze Auto staje się taką długą rezonansową która wzmacnia jakiś dźwięk zewnętrzny i przez chwilę w tym samochodzie potrafi się robić tak No takie buczenie takie krótkie bardzo niskie basowe buczenie niezbyt przyjemne
które pojawia się na ułamek sekundy i potem z nim ale jednak przez chwilę to jest a właściwie to było bo tak jak mówię dzisiaj nie udało mi się tego powtórzyć Ale wczoraj
było to na tyle wyraźny i
kilkakrotnie to odczuwałem że po sprawie potem Opowiem co powiem chociaż dzisiaj nie udało mi się tego powtórzyć może były inne ciśnienie może miałem lepszy słuch wczoraj niż dzisiaj w końcu się starzeje Tak czy inaczej taki efekt też że to wyłapałem poza tym silnik 165 koni
tak powiedział w ogóle że dobrze nie wziąłeś tego 12 piórkach bo taki wielki samochód taki wielki taki taki przyczyny zrobić silnik Co to ma być się na a ja rozmawiałem już z nią na ten temat i on twierdzi że jest to 30 tony 12 piórka jechałem w tym samochodzie też nieźle sobie radzi z resztą jeździłem takim i nie silnikami jest w innych samochodach i wiem że raczej nie problemu ale lepiej jednak nie cztery cylindry bo to jest jednak duży samochód więc wizerunkowo test lepiej wypadnie
jeśli będzie jednak czwórka pod maską a nie trójka Czwórka czy trójka i ja się cieszę że mam
te 165 koni bo bo samochód jest wystarczająco dynamiczny I całkiem nieźle się zbiera i ładnie i chętnie w wysokie obroty i co jeszcze pracuję ze skrzynią biegów same plusy nawet nie najgorzej ale w sumie wygląda jeśli chodzi o zużycie paliwa w trasie z moim zdaniem jeśli ktoś chce mieć benzyny i i chcę mieć ciekawą benzyny żeby mieć przyjemność z jazdy to ta wersja która jest najmocniejsza nieprzypadkowo została wybrana na najmocniejszą będzie ten samochód się nie jest to takie tam ale też rakietą nie miał być miały po prostu dynamicznie jeżdżącym słówek z tym silnikiem jest to jeszcze nie jest jednak koniec wrażeń z jazdy dlatego że dzięki uprzejmości tylna Peugeot w Krakowie żeby Auto Centrum Golemo dostaliśmy
jeszcze jedno auto testowe z silnikiem diesla o mocy 150 koni jak
to jeździ zaraz
się dowiecie samochodem który testuje tym razem wiąże się Ciekawa historia o to że ten samochód jest ale w tym nie ma to znaczy kiedyś
był ale zniknął Dlaczego o tym Szczerze ja powiem części jest cena nie bo wtedy ten samochód pojawi się nie jeszcze raz na ekranie teraz
skupię się na co możemy odczytać jadąc z takim samochodem Cieszę się że dzięki kolego możemy mieć taki
samochód Dodatkowo w teście było po pierwsze Testujemy inną wersję silnikowe a po drugie do
czynienia ze skrzynią manualną i może zaczną skrzyni bo skrzynia jest bardzo precyzyjna dobrze zastosowane wchodzi z odpowiednim oporem w zasadzie nie stawia jakiegoś zbędne jest sześciobiegowa No to
jest wszystko to czego możemy się spodziewać i oczekiwać od dobrej skrzyni manualnej więc tutaj moim zdaniem jest wszystko w porządku gdzieś tam widziałem albo przed albo za blisko albo za daleko ale nie Potwierdzam wszystko jest dokładnie w odpowiednim miejscu on siedział silnik oczywiście silnik Diesla dosyć długo się grzał teraz odebraliśmy na
zimnym silniku i trwało to wiek i ale jak już się zagrzał mogliśmy dodać gazu i się zrobiło cieplej w środku no
to muszę przyznać że że
wrażenie bardzo dobre i jeśli miałbym wybierać między 150 konnym silnikiem a tym w wersji GT 180 konto szczerze mówiąc
chyba wziąłbym właśnie ten stopień dlatego że już w tym samochodzie Jeśli nie
ustawimy odpowiedniego biegu to na mokrym asfalcie dosyć często zdarza się zerwać przyczepność więc przypuszczam że 108
na wersja będzie non stop myliła kołami w miejscu także nie także żeby jeździć w miarę bezstresowo I nie narzekać to chwilę g3000 ósemka nie ma napędu na cztery koła taka stopie na wersja będzie bardzo dobrym wyborem bo po pierwsze
daje bardzo dobrą doniczkę jazdy i nie
zmusza prawie nigdy do redukowanie Bo Martyna momentu obrotowego że wyciąga z każdych obrotów a po drugie nie jest jeszcze tej mocy jednak tak za dużo na kołach żeby
co chwilę musieć się zmierzyć się z tym że że że koła zaczynają Podsumowując Jeśli jesteście zainteresowani wersję
z silnikiem diesla to poluje
na wersję 150 konną na pewno będziecie zadowoleni ceny zaczynają się od 89900 zł pytanie dostaniemy wersję 12 The
Pure Tech 130 koni manualną skrzynię biegów i podstawową wersję wyposażenie Akces wyższe wersje
wyposażenia takie jak akcji Allure w nich dostępne już jest cała paleta się nikomu oprócz stopowego silnika
320 diesel 180 koni który jest zarezerwowany wyłącznie dla GT i taka wersja
GT jest przy okazji najdroższa i kosztuje 156000 zł a więc w zależności od wybranej opcji zapłacimy
za 3000 ósemkę od 90 do 156000 zł plus obcy a
ten obcy są następujące przykładowe reflektory full LED kosztują 4,0 zł Peugeot
i covid ampli czyli rozpylacz zapachów kosztuje 1200 zł bezdotykowe otwieranie bagażnika
2400 lub 4000 W zależności od wersji wyposażenia a system audio HiFi Focal kosztuje
3000 zł Peugeot Connect Nav kosztuje 4800 lub 5800 zł w zależności od
wyposażenia ceny są raczej rozsądne Wróćmy jeszcze raz do nas i dodatkowej te stówki pożyczonej Auto Centrum
Golemo sprawdziliśmy Ile kosztuje takie auto z silnikiem diesla o
mocy 150 koni i zostawiliśmy to jest
identyczny wyposażonym samochodem ale benzynowym o mocy 165 koni okazało się że w wersji Active plus Ile kosztuje to w obu przypadkach 117000 zł z tym że w wersji bez zostanie oczywiście 15
koni więcej i automatyczną skrzynię biegów bo to przez to 50
konny silnik Diesla mamy skrzynię manualna jest jednak jeszcze jeden haczyk Otóż chwili silnik Diesla
o mocy 150 koni został całkowicie wycofany z oferty na jakiś czas dlaczego Otóż dlatego że jak popyt na akurat ta silnikowe w 3800 Jest tak duży że w tej chwili do Polski taki silnik jest zwyczajnie nie docierają musimy odczekać parę miesięcy i ta wersja silnikowa wróci
ponownie do oferty także jeśli będziecie o zgodę co widzę to już wiecie co
sprzedaje się najlepiej co się spodobało klientom najlepiej właśnie ta stu pięćdziesięciu kąt nawet jest Jeśli macie tam swojego dilera warto zapolować
Golemo ma ile
koniec jeszcze raz podziękowanie dla Krakowskiego biura Peugeot Golemo który użyczył nam swoje auto demonstracyjne ja
idę oddać kluczyk do 3000 ósemka wchodzi Do zatłoczonego segmentu ale robię to pewnym krokiem w końcu lew w logo zobowiązuje
Wiesz dobrze wygląda wie że ma ciekawy i przemyślane wnętrze że ma przyzwoite silniki i myślę że
on napęd na cztery koła właściwie brak tego napędu nie będzie wielką przeszkodą w osiągnięciu sukcesu bo przecież większości
klientów i tak bardziej chodzi o wygląd słowa prześwit słowa i wielkie koła słowa a nie o właściwości
terenowe i właśnie na asfalcie w tym miejskiej dżungli ten samochód Myślę że sprawdzi się najlepiej
liczą się wszystkie te cechy które ma a te których nie ma nie będą aż tak bardzo potrzebne i
myślę że lawina zamówień która spłynęła naprawa po odbiciu 3000 ósemki jest tego tylko do trzeba
przyznać że Francuzi mieli doskonały pomysł na ten samochód i przypadł mi do gustu to dajcie znać w komentarzach czy
jest podobał się wam a ja tymczasem przypominam osób i do zobaczenia w kolejnych chwilach
0
0
0
Podziel się
Komentarze (0)

Programy Wirtualnej Polski

KOMENTARZE
(0)