programy
kategorie

Peugeot 308 1.2 PureTech 110 KM, 2018 - test AutoCentrum.pl #389

Test Peugeota 308 II z silnikiem 1.2 PureTech o mocy 110 KM

Tranksrypcja:Cześć...
rozwiń
witam serdecznie Peugeot 308 znamy już bardzo dobrze testowaliśmy go kwestia
było już lekcja hatchback SW GTI Ale za każdym razem kiedy
dostawaliśmy taki samochód do testów był on dla nas dostępny w najwyższej nie ma wyposażenia
a wtedy jest za tymi wszystkimi skórzanymi fotelami i wielkimi ekranami gdzieś tam ukrywała
się podstawowa wersja i tym razem dostali do testu wersję Active
czyli to prawie najtańszą całej oferty jednak to nie niższa wersję wyposażenie jest powodem ponownego
spotkania z często ósemką tylko to że ten samochód przeszedł facelifting a więc w tym testem
dzisiaj upieczemy dwie pieczenie na jednym ogniu a mianowicie poznamy tańszą wersję wyposażenie ale te sprawdzimy co się
zmieniło po face liftingu Peugeot
308
został zaprezentowany po raz pierwszy 2013 roku 5 lat produkcji to jednak jest czas żeby odświeżyć
nieco jego wygląd trzeba przyznać że choć się wyraziste kształty są do ryzykowne to jednak czystą
serce to się udało pomimo niewielkich zmian driftingowych samochód nadal wygląda świeżo i na pewno nie jest
nudny A co się zmieniło zmienił się nieco wygląd przypomina bardziej ten z 2008 3008
3 5008 większe są też wloty powietrza w zderzaku we wszystkich wersjach mamy
też reflektory LED do późniejszych wersjach wyposażenia tak jak w naszej światło mijania i
drogowe to nadal halogeny nowe są też tylne światła z ciemniejszymi kloszami Myślę
że warto tu zaznaczyć osobno pomimo niedrogi Active auto dostaje światła LED do jazdy dziennej
dzięki temu samochód i już nawet w tej tańszej wersji wyposażenie na drodze wygląda nowocześnie atrapa wlotu
powietrza w przednim zderzaku elementu chromu ale grill poza ramką nadal jest to z czarnego
plastiku więcej chromu pojawia się dopiero w wersji Allure na kołach zobaczymy 16 calowe felgi aluminiowe Quartz ogólnie
czysto ósemka jak cię wygląda całkiem nieźle ale moglibyśmy też kupić większe koła 17
calowe rubis kosztują 1600 zł wewnątrz pojawił się ekran o przekątnej 970 cala
kto teraz wykonany jest w technologii pojemnościowej więc obsługa dotykowa
jest o wiele prostsze i to jeszcze dużo zmian w stosunku do wersji sprzed face liftingu jestem
możecie zwrócić uwagę że że ten obszar roboczy tutaj jest wyraźnie mniejszy niż te 9
i 70 cale i tak rzeczywiście jest bo to przekątnej a wynosi tylko 7 cali nad podaje
97 biorąc pod uwagę ten całkowity obszar na którym są przecież stałe przyciskiem
więc trochę tak wygląda jakby ktoś się chwalił pensję brutto ale poza tym oczywiście
to że wszystkie funkcje zostały zapakowane na dotykowo na ekran ma też swoją dobrą stronę
kupując taką jesteś podstawowa wersja Active lub praktycznie poprawiasz wnętrz tego
auta zupełnie niczym się nie różni nie ma to zaślepiony przycisków albo czegoś czego może brakować bogatszej wersji
bo wszystko i tak jest zawsze ten system standard Active Nie jest zresztą taki niski mamy to
dwustrefowa klimatyzacja automatyczna reflektory tempomat z ogranicznikiem prędkości 3 elektrochromatyczne lusterko nie
zmieniły jednak standardowej czarnej materiałowe tapicerki charakterystyczne wzorem zwanym petą co więc możemy
dokupić warto zastanowić się nad pakietami visio Park i Safety pierwszy dodaną kamera cofania
180 stopni czujniki parkowania z tyłu i czyli możliwość podłączenia telefonu przez karple i czy Android
auto kosztuje 4300 zł Drugi pakiet to szereg systemów bezpieczeństwa wykrywanie zmęczenia
kierowcy reflektory smartbeam rozpoznawanie znaków czy aktywnego utrzymywania pasa ruchu pakiet
Safety kosztuje 3900 zł to nowości które pojawiły się po liftingu jest jeszcze dobry rozbudowany system
Safety plus który I po co ja to wszystko opowiadał jest również dostępny w wersji Active jedynie adaptacyjny
tempomat z funkcją automatycznego zatrzymywania się jest zarezerwowane wyłącznie dla tej bogatszej droższy w wersji
Alu pod bestia Active wystarcza jako baza do rozbudowy samochodu
o wszystkie nowoczesne gadżety dostawczy to już był robiony więc teraz tylko bardzo szybkie przypomnienie
czy do nad głową w miejsca mam aż cztery palce wolne przestrzenie naprawdę świetny wynik a do tego mała
poręczna kierownica świetna na zakręty świetlne na taką szybką o dynamiczną jazdę i zegar
nad kierownicą co sprawia że na dobrą sprawę zastępuje to nam head-up Display bo prawie
że nie odrywając wzroku od drogi widzimy to wszystko najważniejsze co powinniśmy widzieć świetne
rozwiązanie Ale wróćmy do testów gotowce i Zobaczmy
ile miejsce zostało ze mną był już nie jest tak dobrze bo ani nie mam za dużo miejsca nad głową nie
mogę się wyprostować ale na kolana No jak idziecie też kolana są dosyć głęboko utopione
w fotelu kierowcy Co prawda jeszcze w tej chwili nie stykają się z żadnym twardym elementem nie komfortowym ale
już wchodzenie tutaj nie było nie trzeba szczególnie przyjemnym również
na stopy pod fotelem mogły być odrobinę więcej miejsca i jeszcze szybkie rzut oka do bagażu 389
l tyle on miał przed liftingiem i tyle ma nadal
widać to gdzieniegdzie takie elementy które wchodzą do środka może to troszkę ograniczać użyteczność
bagażnika ale ważne że ma 9 litrów więcej niż aktualny golf po złożeniu oparć
tylnej kanapy otrzymujemy 400 litrów więcej wersja Active jest dostępna w czterech wersjach silnikowych 12
Pure Tech może mieć 110 lub 130 koni natomiast 15 Blue HDI
czy się nie wysokoprężny lub 130 mocniejsze wersje silnikowe można zestawiać
się z nowym 8 biegowy automat do produkcji natomiast mocniejszy silnik benzynowy w celu
spełnienia bardziej wyśrubowany norm euro 62 został wyposażony
w takiej DPF dla silników benzynowych dokładnie to nazwa GP my Testujemy
dzisiaj tą słabszą wersję 110 konną Więc ona gpf nie potrzebuję Potrzebuję
jednak 11 i 6 sekundy do setki 205 nm momentu
obrotowego a prędkość maksymalna ta 197 km na godzinę i
choć może 11 6 do setki nie robię aż takiego wielkiego wrażenia ale z drugiej strony paliwa
tego auta z tym silnikiem jest naprawdę obiecujące 64 w mieście 43 w
trasie 5 l na 100 km średnio co oznacza po zatankowaniu 53
L do zbiornika paliwa w tym samochodzie przejedziemy spokojnie jadąc w trasie bez tankowanie ponad 1200
km od razu Powiem jej zawsze pasowało jak jeździła czysto ósemka to jest samochód C przyjemnie się prowadzący lekki
zwinny chętnie wkręcający się w zakręt po części jedno też dzięki tej
małej kierownicy w sprawie że i jazda tym samochodem jest to w pewnym przenośni dziecinnie proste bo tak jak w gokarcie byśmy jechali jest naprawdę przyjemnie no
jak Zachar off nagrałem film z wrażeniami z jazdy wersją 130 konny w którym Marcin się skupiam na nie na tym że przyjemnie się jedzie przez tą
samą które ma 130 koni tylko że muszę to wszystko co
z trzech cylindrów dzisiaj Czy cylindrowe silniki już nie są tak rzadkie wszyscy
się mówiłaś do nich przyzwyczailiśmy i już chyba dzisiaj będzie nagrywał filmu akcentując te przed aczkolwiek nagrywam teraz film i w nim z kolei skupiam się na tym że wersja
110 konny który wcześniej nie wiem okazje w piosence dostawać na
dobrą sprawę 6 sytuacji życiowych wcale od tej 130 konnej wersji nie jest wiele gorsza bo
my jej części używanym przedziale czy to prędkości czy to obrotów
mamy to wystarczająco dużo mocy i momentu 205 cm od 1500 obrotów Myślę że w trzech cylindrach nikt niżej
schodził niebem Arezzo dobrą sprawę to czwarty bieg 45 te godziny i ja w tej chwili przyspieszał jeszcze się wkręca miano jazdy samochodem to jest przyjemność
mimo że jadę podstawową wersję silnika wał i to może być właśnie powodem dla którego można było nagrać takie osobny film o tym samochodzie i
powiedzieć Popatrzcie jadę totalnie podstawową wersję i wciąż dobrze się bawi Jest też jeden z powodów dla których czasach zakup samochodu który
nie jest pod dach wyposażony we wszystko co prawda producent
oferuje nie jest fajne punktu
widzenia wrażeń z ja No bo jak mamy mniej wyposażenie podpunkt jedzenie jazdy to mniej balastu dodatkowego samochód jest lekki tutaj w dowodzie mamy tylko 1080 kg a więc
ze nawet z podstawowym silnikiem daje Tyle wrażeń z jazdy takich wrażeń z jazdy że no właśnie warto na ten temat nakręcić
film
od 68000 zł za podstawową wersję Access 5000 wyżej i mamy
testowano dzisiaj przez nas wersję Active a jeszcze 1000 zł wyżej dostajemy gorzej Business
Line dedykowaną bardziej dla firm a więc nie mamy tam ani dwustrefowej klimy ani na przykład aluminiowych
felg ale z kolei mamy w standardzie Peugeot sosen bardziej pod
firmy indywidualny klient może się tym mniej interesować wyżej znajduje się wersję Allure za 80000
zł a na samym szczycie Znajdź byście GT i GTI 270
km wersja która zamyka cennik kwotę 140000 zł co przyznać że czysto ósemka wcale nie musiała przechodzić wielkich
zmian optycznych po face liftingu bo przecież już jej początkowy projekt był bardzo udany Natomiast
jeśli chodzi o technologię poza działo się bardzo wiele jeśli chodzi o gadżety i o systemy
B a potem z Leną odświeżona czysto ósemka i już dorównuje poziom znacznie młodszej konkurencji A jeśli chodzi
o kwestie active to chodź może się wydawać jedną z tych bardziej podstawowych mocniej to w praktyce ma prawie wszystko może
od niej oczekiwać przyszły właściciel to też zasługa face liftingu Podsumowując
naszą znajomość czy z odświeżoną czystą
ósemką w dosyć podstawowej wersji Active można powiedzieć że dzięki ptak regulację możemy jeździć z ciekawym samochodem
z segmentu C Z dobrze skalkulowana ceną nawet jeśli to kupimy trochę dodatkowego wyposażenia zwykle do redakcji przyjeżdżają wyżej
wyposażony bogata tym razem przyjechało prawie że podstawowe i szczerze powiedziawszy po kilku dniach jazda tym
samochodem wcale nie czuję niedosyt to Pamiętajcie
subskrypcji Dzięki za obejrzenie tego filmu do zobaczenia na następnych
0
0
0
Podziel się
Komentarze (0)

Programy Wirtualnej Polski

KOMENTARZE
(0)