programy
kategorie

Peugeot 5008 - SUV czy VAN?

Test Peugeota 5008 II z silnikiem 2.0 BlueHDi o mocy 180 KM

Tranksrypcja:Witam...
rozwiń
serdecznie
widzów kanału Autocentrum Ja nazywam się Kamil broniowski a dzisiaj zapoznałem raz bliżej z
Peugeotem 5008 w wersji GT kiedy dowiedziałem się że dostanę do testu ten
właśnie samochód to cieszyłem się dosyć ponieważ mimo iż nie jestem miłośnikiem miłośnikiem suwów ten
samochód nie do końca nim jest Peugeot 5008 to Van którego firma
z Francji dostosowała do tego czego obecnie wymaga od niej rynek poprzednia generacja była jeszcze w pełni
walnym tutaj mamy już wyraźnie zarys dwubryłowe nadwozie z bardzo dużym w przodem charakterystycznym
dla SUV marki Peugeot oraz ciągnącą się Niemal w nieskończoność kabinę Pasażerska Torowa określam
ponieważ tak naprawdę ten samochód wcale nie jest taki duży na jakiego wygląda wrażenie wielkości
potęguje wysoko poprowadzona linia okien oraz duże połacie blachy jednak tak naprawdę
długość tego auta to zaledwie 4 m 65 cm większe znaczenie ma jego szerokość
która wynosi ponad 2 m a ta z kolei przekłada pozytywnie na ilość miejsca w środku do
tego jeszcze wrócimy Skupmy się może w tej chwili na wyróżnika w wersji GT GT wbrew
temu co może nas skojarzenie z takim zestawieniem liter nie oznacza wersji usportowionej Jest
to po prostu pakiet wyposażenia najwyższa wersja wyposażenia tego modelu Peugeota którą charakteryzują
się przede wszystkim duże 19 calowe felgi w wersji Boston tak zwanej jak również fantastycznie
świecące reflektory w technologii LED lampy te różnią się nieco wykreślam halogenowych
występujących w prostszych odmianach Peugeota 5008 różnią się w taki sposób iż bardziej
wcięte są zderzak zderzak tak pazurami wdrapuje się w te lampy i
właśnie ten zderzak jest kolejnym wyróżnikiem wersji GT taka odmiana tego zderzaka sprawia że samochód
nabiera trochę więcej i dynamizmu którego nie
można pójść żeby brakowało ale jest trochę mniej w tańszych odmianach wnętrze Peugeota 5008 to
dwa różne światy z jednej strony ma przód który jest typowo osobowo sumowaty z
mocno rozbudowany mi boczkami zbiorowymi które ciasno oplatają kierowcy i pasażera razem z wysoko
poprowadzonymi środkowym z drugiej strony natomiast mamy typowo wannowa te trzy oddzielne siedzenia
za którymi znajduje się ogromny bagażnik standardowo ma on objętość 700 l a którą
po rozłożeniu tych trzech siedzeń powiększymy do Łącznej objętości aż 1800
litrów zajęcie miejsca w trzecim rzędzie w tego typu samo zazwyczaj wiąże się z nim a on gimnastyką w
przypadku Peugeota 5008 nie jest aż tak dużym problemem w
środkowym rzędzie również pasażerowie są można mieszczanin przez ten samochód miejsca
na nogi nie zabraknie miejsca nad głową również Jeśli nawet ktoś byłby na tyle wysoki
że zacząłby Zawada że podsufitkę to z uwagi na obecność tutaj okna dachowego jest nieco niżej zawsze
może wyregulować sobie odchylenie oparcia środkowych foteli Jak również możemy wyregulować ich przemieszczaniem
dłużne pasażerowie tylnej kanapy mają również do dyspozycji regulacja nawiewu w którą
realizujemy dwoma przełącznikami na tunelu środkowym o
takich drobiazgach jak żeby nie warto wspominać kolejny
dodatki na które warto niewątpliwie zwrócić uwagę z tyłu to przyciemnione szyby które zarówno w
części bagażnikowe jak i już właśnie są przyciemnione a w słoneczny dzień taki
jak dziś możemy dodatkowo wspomagać się roletami w
tych bocznych tylnych drzwiach w
przedniej części kabiny styliści udowadniają że mają ostatnio dobrą passę to to zapoczątkował Peugeot
208 znajduje swoją kontynuację we wszystkich peugeotach obecnie produkowanych 5008
nie tak naprawdę gdybyśmy zasłonili kota na poduszce powietrznej bez
problemu odgadniemy W jakiej marki samochodzie siedzimy tymi charakterystycznymi elementami dla marki
Peugeot w tej chwili są przede wszystkim zegary umieszczone w niewielkim daszku bardzo blisko krawędzi przedniej szyby również
w niewielkich rozmiarów kierownicy a która jest nieco niżej niż byśmy spodziewali ją znaleźć oraz
coś co dopiero niedawno zaczęło pojawiać się w peugeotach charakterystyczna
konsola środkowa z przełącznikami
które nazywane są to a są to po prostu klawisze funkcyjne do obsługi wszelkich systemów
multimedialnych swoim wyglądem przypominają nieco klawiatura fortepianu co muszę przyznać bardzo mi się podoba przednie
w Peugeocie w wersji GT Są trochę inne niż spodziewali byśmy się tego
po samochodzie francuskim są dość twarde dobrze trzymające naboki swojemu charakterystyczne
mówi profilowaniu oraz
posiadają coś co mnie bardzo bardzo polega i czego brakuje mi często w innych samochodach istnieje
możliwość wydłużenia na części pod Ludowej dzięki czemu nie męczą się nam nogi podczas
dłuższych podróży kiedy już zajmujemy miejsce za kierownicą z Kolejna rzecz którą na pewno musimy o gabaryty
samochodu w
przypadku typowych vanów mamy nadwozie jednobryłowe które w zasadzie kończy się tam gdzie kończą się szyby
Peugeot 5008 wiele od tego schematu nie cofając wiemy
dokąd możemy do cofać ponieważ samochód kończy się właśnie tam gdzie kończą się szyby przód
natomiast również nie sprawi nam większego problemu ponieważ dzięki temu że jest tak
masywny że jest tak duży ma wysoko poprowadzoną linie maski nawet siedząc na dość mocno
obniżonym fotelu kierowcy nadal widzi znaczną część maski bez większego problemu jest w stanie zorientować
się gdzie ten samochód się kończy wszystko
to dodatkowo wspomagany jest w wersji przez system Park Vision który skoro
na który składają się dwie kamery tylna i przednia kamera cofania oraz czujniki parkowania z przodu i z tyłu na tych
kamerach więcej opowiadali przy okazji poprzedniego testu tego modelu nie jest to ciekawostka
zarezerwowana dla wersji GT Więc polecam zobaczyć również nasz poprzedniej testy do modelu w
ramach wyposażenia otrzymujemy również bezkluczykowy system otwierania i zamykania samochodu
razu jak również obsługi silnika a spalanie i gaszenia dzięki czemu kluczyka w zasadzie nie musimy wyciągać Mamy
również rewelacyjny według mnie system Focal system audio na który składa się 10
głośników rozłożonych w kabinie oraz wzmacniacz o łącznej mocy 5 jak
na tą klasę samochodu system audio zdecydowanie Jest tutaj bardzo ale to bardzo powyżej
oczekiwań do modelu 5008 Peugeot szereg jednostek napędowych bazowy jest silnik 1.2
o trzech cylindrach który rozbija 130 koni mocy mimo nie małej wartości Konin Ciężko
mi sobie wyobrazić jak musi ten samochód jeździć z tym malutkim silniczkiem natomiast testowany model
wyposażony jest w silnik z drugiego końca jednostek jest to Dwulitrowy silnik diesel
o mocy 180 koni i potężnym momencie 400 niutonometrów o ile sama wartość
w Koninie nie jest może jakaś nadzwyczaj nieduża o tyle dzięki temu momentowi obrotowemu samochód
naprawdę bardzo słabo przyspiesza duży wpływ ma na to nowoczesna skrzynia jak produkcji to nie pomyłka
japońskiej produkcji firmy aisan która ma aż osiem przełożeń jej poprzednich sześciobiegowa
skrzynia automatyczna którą można było spotkać w Peugeota również bardzo dobrze współpracowała z silnikami
Natomiast tutaj Dzięki 7 mój ósme mu nad biegowi ten samochód poza tym że się jeździ
świetnie przyspiesza skrzynia zawsze wie który bieg wybrać Może
również dzięki tym dodatkowym biegną oszczędzić
trochę paliwa a
jest pole do popisu jednak mamy do czynienia z dużą bryłą nadwozia która może nie
waży tak dużo masa własna tego Peugeota to tylko około półtorej tony i
jednak jego opór
aerodynamiczny stawiany przez potężne nadwozie oraz opory stawiane przez szerokie opony robią
swoje Dlatego myślę że wartość średnio 8 litrów w którą ten samochód spalił
podczas mojego testu należy uznać za całkiem przyzwoitą i akceptowalną Prawda jest taka że 5008
zdecydowanie
nie niesie jak Van prowadzi
się jak samochód znacznie mniejszy i tak jak już mówiłem łatwo się nim pakuje tak samo
łatwo jest go opanować w ruchu miejskim czy nad w
ogóle poruszając
się nim pokręcę i górskiej drodze samochód
nie
nie czuję się tego że że jest to samochód wysokiej duży jest
dość precyzyjny oczywiście cały
czas pozostają zwane więc nie poszalejemy nim nie pościgamy się z golfem r czy
innym z małym samochodem innym odkurzaczem Ale
w dalszym ciągu będziemy mogli jechać dynamicznie Dzięki a opisywane mu również przez nie w tym samochodzie silnikowi wspomniane
już duże koła mają swoje zalety w postaci dobrej trakcji ale mają też i wadę
Peugeot pomimo dość komfortowego nastawienia zawieszenia pomimo tego iż jadąc z nim więcej
osób Czujemy
się komfortowo nic w zasadzie nie zakłóca naszej jazdy to niestety kiedy
przyjdzie progi zwalniające bądź przejeżdżać przez bardziej dziurawą drogę da
o sobie znać zawieszenie w prawdzie nie stuka nie wydaje głuchych odgłosów chociażby
dla produktów z grupy Volkswagena jest
ono cichsze ale nadal
sam moment
zetknięcia kół z progiem przez większą dziurą mocno wstrząsa pojazdem A
to wpływa negatywnie na Komfort jest największym atutem tego samochodu i to takim niespodziewanym dla mnie jest jak bardzo jest on cichy ten
samochód jest
na tyle cichy że kiedy
nie
patrzymy na obrotomierz ciężko
wyczuć czy w momencie kiedy będziemy chcieli przyspieszyć mamy bieg do tego odpowiedni czy też z kim ja
będzie musiała nam go dopiero wybrać oczywiście skrzynia zrobi to w błyskawicznym tempie ponieważ jest to naprawdę
nowoczesna konstrukcja w zasadzie niedawno dopiero debiutująca natomiast najważniejsze Po raz
kolejny to Podkreśl będzie to jak cicho w tym jest w czasie jazdy a
ze skrzynią biegów wiąże się coś na co muszę troszeczkę ponarzekać właściwie
skrzynia biegów plus ten niski poziom hałasu jest czymś co
wiąże się z pewnym może
nie mankamentem ale elementem na który mogę odrobinę ponarzekać obrotomierz
obrotomierz w nowych peugeotach z systemem Czy mamy do czynienia z pełnym i kokpitem
czy nie obrotomierz w nowych peugeotach Startuje z przeciwnej strony to znaczy podczas przyspieszania wskazówka obrotomierza
w czasie od prawej strony do lewej przemieszczając się od prawej strony do lewej wskazówka obrotomierza powoduje że
wydaje się nam jeżeli nie nie słuchamy się w silnik Jeżeli kochamy głośniej radia wydaje się nam że obroty
spadają a przecież Powinno być odwrotnie obrotomierz
w kręcąc w drugą stronę to jeszcze nie jest problem problemem jest natomiast pociągający
hamulec pomocniczy rzecz która przez pierwszy dzień jazdy kilka razy mnie troszkę zdenerwowała
żeby nie użyć mocniejszych słów w momencie kiedy zgasimy samochód Oczywiście
przerzucając wcześniej dźwignię zmiany biegów w tryb w w pozycję parking hamulec
pomocniczy sam się zaciąga nie
jest to problem może to na skrzynia przynajmniej nie wisi na biegu parking na pozycji parking tylko
jest samochód przetrzymywany przez hamulec ręczny natomiast gdy odpalamy auto i chcemy ruszyć
Musimy pamiętać żeby za każdym razem ten hamulec zwolnić niestety nie odbędzie się to samodzielnie I to było
chyba najbardziej irytująca rzeczą podczas jazdy testowej Peugeota 5008 ostatnia
rzecz o której Chciałbym wspomnieć jeśli chodzi o takie drobne mankamenty dziki to umiejscowienie
Man sterującej tempomatem
i asystent jazdy znajduje się ona po lewej stronie kolumny kierowniczej pod manetkę od kierunkowskazów
i początkowych w fazie testu kilkakrotnie próbowałem włączyć migacze właśnie tą manetką
Wymaga to przyzwyczajenia znowu jest to to rzecz którą można by rozwiązać myślę troszeczkę lepiej w jakiś inny sposób akurat
tak to zrobił Peugeot tak to jest w modelu 58 ceny
modelu 5008 startują z poziomu równych 100 000 zł za takie pieniądze otrzymamy
duży samochód rodzinny o niebanalnym wyglądzie dość
malutkim silniczkiem za wersję GT musimy zapłacić minimum 167000
zł a samochód testowany przeze mnie to wydatek kolejnych 40 000
do takiego modelu już niewiele możemy dokupić Podsumowując
Peugeot 5008 to samochód rodzinny w którym nigdy nie zabraknie nam miejsca gdzie
jest to samochód niemal idealny nie martw ponieważ mimo iż testowany egzemplarz ma
dopiero około 10000 km przebiegu widać w nim już pewne zużycie skóra na
siedzeniu kierowcy jest już lekko pamięta widać też pewne drobne niedoróbki ze strony producenta spod
drewnianej listwy na boczku prawych przednich wystaje odrobina kleju listwa ozdobna
chromowana nad schowkiem przed pasażerem Nie przylega do końca tak jak powinna a siedzenie pasażera
z miejsc
ma delikatnie jest champion.com się nitkę swojego przeżycia to
są oczywiście drobiazgi nad którymi Peugeot jeszcze musi popracować a kiedy to zrobi będzie samochód prawie idealny ja
wam bardzo dziękuję za dziś i zapraszam na kolejny test
1 reakcja
0
0
1
Podziel się
Komentarze (1)
27-04-2020
O nie!A tego Kamila to kto ubiera? On z Samoobrony?
zobacz więcej komentarzy (1)

Programy Wirtualnej Polski

KOMENTARZE
(1)
O nie!
4 lata temu
A tego Kamila to kto ubiera? On z Samoobrony?
Najnowsze komentarze (1)
O nie!
4 lata temu
A tego Kamila to kto ubiera? On z Samoobrony?