programy
kategorie

Plaga zerwanych umów na budowę dróg. "Kontrakty przestały być opłacalne"

Kilkanaście dużych inwestycji drogowych może się poważnie opóźnić, ponieważ umowy albo już zostały zerwane, albo grozi im zerwanie. - Ceny materiałów wzrosły, a kontrakty tego nie odzwierciedlają, stały się więc nieopłacalne. Wykonawcy schodzą z budów, trzeba rozpisać nowe przetargi. Tracimy czas i pieniądze, bo wartość nowych kontraktów rośnie o 40 -90 proc. - wskazuje w programie "Money.To się liczy" Łukasz Kozłowski, główny ekonomista Federacji Przedsiębiorców Polskich. W starszych umowach między wykonawcami a GDDKiA nie ma możliwości waloryzowania wartości umowy ze względu na wzrost cen materiałów. Zdaniem Kozłowskiego to powoduje, że w efekcie państwo zapłaci jeszcze więcej. - Waloryzacja kontraktów to koszt 2-2,5 mld zł, przy czym część środków wróci do budżetu państwa, więc finalnie może to być poniżej 2 mld zł. Natomiast koszt zaniechania tej waloryzacji to 4-5 mld zł, a w skrajnym przypadku nawet 10 mld zł - wskazuje ekonomista.

Tranksrypcja:Zerwane kontrakty zerwane kolejne umowy z energopol-szczecin...
rozwiń
Obwodnica Wałcza
To są takie informacje sprzed dwóch dni ale patrząc na ostatnie miesiące to mieliśmy
Zerwanie umowy z salini Astaldi
Wszystkie odcinki S5 zerwanie umowy z umowy na budowę S7
Na budowę trasy S8
A wszystko chyba wynikiem tego
Prostu mamy jestem strasznie drożejące ceny materiałów
Stosowane
No i też niestosowane
Ponieważ TC nieoczekiwanie wzrost
17
Wartość kontraktu nie odzwierciedla tego więc
Organizacja tych kontaktów po prostu na te
Się to nieopłacalne
A wy
Schodzą z placów budów konieczne
Pisanie na
Co powoduje
Nie tracimy takim
Od półtorej do
Lat średnio i
Właśnie mamy nowych wykonawców kto
Po prostu wyższe
I tak obserwują inne Także czy także
Spieszyć te prace
Czy wziąć pod uwagę ryzyko No to jeszcze bardziej rosną
Wzrost
Kontraktów nowo
Wykonaj
Nie na dłoni jestem czego
Nora 149
Proszę nic tak ci na tym podwójnie albo
Potrójnie
W alzacji na takim poziomie jak my szacujemy
Nie.com tak tylko ja spytam jeszcze jedną rzecz o to on to waloryzacje oczywiście no bo te klucze
Natomiast dopytam
Bo ja tak wymieniłem sam
Zrób
Są jeszcze części linie kolejowe tam
Sporo
Tych kontaktów pozrywane
Pana zdaniem to nie jest koniec to jest tak
Jeszcze ta układanka to domina jeszcze będzie leciało dalej niezidentyfikowana liśmy w naszym raporcie
Około 15 zł
Kontrakt
Plus Są też takie których nie wiemy i założę się że 10%
Konta
Która jest
Właśnie zagrożone mogą może Takie zagrożenie się
Najbliższym czasie nocy
Problem ponieważ za 1000 dni w tym roku kończy się
Słoń europejski
Końcowy perspektywie 3 lat
Wyciągniętych wyraz
Zaczyna się robić trochę niebezpiecznie mamy trochę ma
Oleśnica kontakt rozgrywany będziemy
Miesiącami na wyłonienie nowego wykonawcy
To będziemy
Aktualizacji niektóre
Kontakt
No to już pojawi się nawet pewne zagrożenia
U taty najczęściej
Unijnych bo dzisiaj sytuacja jest taka jak ja podpisze kontrakt z generalną dyrekcją dróg krajowych
Poprad albo PLK czyli firma która buduje trasę kole
No to nie ma odwrotu jak tam jest miliard złotych w tym kontrakcie to chodzi
Ceny wzrosły to nic się nie
Piszę
To może
Ale jeśli chodzi o kontakty z 2
15
No to takich rozwiązań
To tak właśnie
A większość właśnie obecnie realizowane
Które są zagrożone
Kto zagra
Takiej możliwości
Koloryzacji by was waloryzować się kontrakty to
15
Roku to ile to
Kosztowało
Po dwóch mija
2.5 miliarda chociaż
Także
Cwał zmienić
Strzałków wróć
Może to
Poniżej dwóch miar
Natomiast koszty zaniechania w alzacji
No to średnio 45 miliardy a
W takim razie nie będę
To może
17 reakcji
7
10
0
Podziel się
Komentarze (0)

Programy Wirtualnej Polski

KOMENTARZE
(0)