programy
kategorie

Polacy rzucili się na telewizory. Euro i Igrzyska Olimpijskie pomogą

- Wydarzenia takie jak Igrzyska Olimpijskie i Mistrzostwa Europy w piłce nożnej są dodatkowym stymulantem popytu na telewizory. W tym roku sprzedaż może dzięki temu wzrosnąć o kilkanaście procent - mówi w programie "Money. To się liczy" Wojciech Wieroński, członek zarządu MediaMarkt w Polsce. Jak podkreśla, w okresie pandemii Polacy kupują znacznie więcej sprzętu komputerowego oraz rtv. - Siedzimy więcej w domu, więc decydujemy się na zakupy elektroniki. Często tej droższej i większej - mówi Wieroński. Najpopularniejszym rozmiarem telewizora jest obecnie 55 cali. Wzrost popytu oznacza również wzrost cen. MediaMarkt też zakłada podwyżki w bieżącym roku. - Będzie to wzrost na poziomie inflacyjnym, być może o 1 punkt procentowy wyższy - prognozuje Wieroński.

Tranksrypcja:Przed wami i przed branżą rozumiem, że duże wydarzenia, bo s...
rozwiń
się Mistrzostwa Europy. To co, Polacy tradycyjnie rzucą się po nowe telewizory?
Polacy już się
rzucili po nowe telewizory. Widzimy, że pandemia w ten sposób bardzo skutecznie podsumowała popyt na tego typu
produkty. Zwłaszcza gdy właściwie od roku siedzimy w domach, nie podróżujemy, nie chodzimy po restauracjach, więc
siłą rzeczy spędzamy więcej czasu w domu. Więc od pewnego czasu już klienci dokonują tych zakupów. Moim zdaniem na pewno
też takie wydarzenia właśnie jak Olimpiada czy Mistrzostwa też są takim dodatkowym stymulantem na popyt na tego typu produkty.
Więc spodziewamy się, że na pewno też w tym okresie sprzedaż na pewno wzrośnie. O ile? To jest wzrost w takim roku sportowym o 10-20%
względem takiego... Jest to wzrost na pewno kilkunastoprocentowy. Aż tak? To w jakiś sposób wpływa
na cenę? Bo też mieliśmy takie głosy, że części sprzętu brakuje. Podobno cały czas trzeba się zapisywać na konsolę
jednej z firm.
Tak, tutaj w obszarach, w których popyt jest bardzo duży, to są właśnie takie dwa obszary: przede wszystkim konsole, o których pan wspomniał, gdzie jest bardzo duży popyt,
popyt no właściwie przerasta podaż w tym momencie ze strony producentów, tutaj na pewno jest kwestia dostępności. A drugi obszar, w którym
widzimy faktycznie, że jest duża presja inflacyjna na cenę, to jest na obszarach całego sprzętu komputerowego. Tutaj właściwie od początku pandemii jest bardzo
duży popyt na sprzęt komputerowy, co jest oczywiście zrozumiałe - już wszyscy siedzimy i pracujemy z domu, uczymy się z domu, no i to zapotrzebowanie cały
czas jest. Widzimy też, że jednak już jakby troszkę popyt spowalnia, już klienci
dają jasny sygnał rynkowi, że jakby są w stanie zaakceptować naturalny
poziom wzrostu cen, natomiast do pewnego poziomu. Widzimy, że jednak nie ma tej, nie jest to wzrost bez granic. Zawsze w pewnym momencie klient
nam powie, nie tylko nam, całemu rynkowi, że to jest ten poziom ce, do którego my jesteśmy w stanie to zrozumieć. Powyżej
pewnego poziomu niestety już jakby no przekłada się to na spadek popytu na tego typu produkty. To ten wzrost cen, jaki wy prognozujecie
na ten rok, to jest mniej więcej 5%, 10%?
Mi się wydaje, że wzrost cen na chwilę obecną w tym momencie będzie na poziomie mniej więcej
inflacyjnym, może 1%, 2% ponad inflację, nie większy. To jest moje osobiste spodziewanie. Czyli 3-4% mniej więcej, coś w tym stylu.
To nie jest dużo. A Polacy dzisiaj decydują się na coraz droższy sprzęt, jak
gdyby wybierając droższe modele, wybierając bardziej luksusowe telewizory, wybierając większych rozmiarów chociażby
te telewizory? Tak, to zależy od
kategorii. W tym momencie, jeżeli patrzymy na kategorię, Polacy faktycznie wolną kupawać w tym momencie najlepsze telewizory i
też większe rozmiary, gdzieś takim najpopularniejszym rozmiarem telewizora jest 55 cali, nie mniejszy. 55 cali to jest najpopularniejszy
w tej chwili telewizor?
Tak, tak. Podobno żyjemy w małych mieszkaniach, gdzie taki 55-calowy telewizor zmieścić?
Ale jednak patrząc na reali, to 55 cali to taki najbardziej popularny rozmiar przekątnej, która w tym momencie jest na rynku poszukiwana
i popularna wśród klientów. Więc gdzieś tam można powiedzieć, no komfort oglądania tego telewizora jest dla nas bardzo istotny. To jest
tak, że my się wyróżniamy jakoś na tle Europy? Wy jako Media Markt, jak pan rozmawiania, nie wiem, z kolegami z Niemiec i oni mówią: nie no, u nas to tylko
40... Bardzo podobny trend, tutaj jesteśmy jako polscy pianiści bardzo spójni, patrząc na
inne rynki w naszej sieci. Czyli
to jednak tutaj wielkość mieszkania nie ma wpływu na wielkość telewizora, ani nawet zasobność portfela. Tak.
Z tego co pan mówi. No dobrze, Polacy muszą mieć duże telewizory, jak ci je szykują takie
wydarzeniach jak Mistrzostwa Europy, to tego Lewandowskiego i w Bayernie, i w reprezentacji Polski wszyscy
chcemy obejrzeć.
5 reakcji
3
2
0
Podziel się
Komentarze (0)

Programy Wirtualnej Polski

KOMENTARZE
(0)