programy
kategorie

Renault Captur - powtórzy sukces poprzednika?

Test Renault Captura II z silnikiem 1.3 TCe o mocy 130 KM

Tranksrypcja:Cześć...
rozwiń
procent
który wprowadził na rynek model który odniósł przez lata niesamowity sukces na pewno jest z niego bardzo dumny
Ale przedtem ma z nim pewien problem No bo jak zrobić kolejną generację która pisze się w obecnie panujące trendy
a przy tym nie splami w sukcesu swojego poprzednika francuscy inżynierowie stanęli właśnie przed takim nie lada wyzwaniem chodzi
oczywiście o kaptura Bo poprzednia generacja sprzedała się w ilości półtora milionach egzemplarzy W ponad 90
krajach na całym świecie imponujące jak będzie z nową generacją patrząc na nią Odnoszę wrażenie że za
jej sukces może odpowiadać wygra bo fajnie wygląda jest ciekawie zaprojektowana i jak to francuski
samochód po prostu Wpada w oko nie jest to jednak dziełem przypadku za stylistykę samochodów Renault odpowiada laurens
Van wiesz jaka była pierwsza praca tego pana tworzą wnętrze legendarnego Bugatti eb110 być może pamiętacie
też koncert który zapowiada nową generację Renault Desire w 2010 roku napalić sklep
chyba wszystkie spojrzenia czy nowy Captur ma szansę to powtórzyć Zapraszam na test na
początku
Muszę
wam się do czegoś przyznać Po
bez dyskusyjnego sukcesu poprzedniej generacji nigdy nie byłem fanem kaptura nie przemawia do mnie jego wygląd nawet
to dwukolorowe na dworze które w tamtych czasach była rozwiązaniem zupełnie do mnie nie trafiało natomiast gdy pojechałem
na prezentację nowego kaptura i zobaczymy go po raz pierwszy byłem oczarowany i trochę zmieszany bo ten
samochód wygląda naprawdę nieźle strony znajomo z drugiej strony nieco inaczej Oczywiście
dostał typowe dla Renault na przykład reflektory w kształcie litery c z ledami w kształcie
litery c ledy to tam już w standardzie do tego fajny ciekawy zderzak który podkreśla osobowości dynamikę
tego samochodu ale również ma pewną funkcję ponieważ po dwóch stronach zderzaka zamontowano dwa deflektory które mają poprawiać
aerodyna samochodu czyli po prostu zmniejszyć spalanie z
tyłu zobaczycie smukłe lampy również w kształcie litery c rozstrzelony napis kaptur na tylnej klapie sporej
wielkości tylny zderzak akcentami i srebrną dokładka zderzaka całość
wygląda naprawdę nieźle i moim zdaniem chyba najciekawiej
boczna linia nowego kaptura mocno nawiązuje do swojego poprzednika i tak jak w poprzedniku macie dużą możliwość personalizacji dach
może być w kolorze czarnym białym szarym lub pomarańczowym ale nie ważniejsze ważniejsze jest
to że nowy Captur został oparty na zupełnie innej platformy platformie cm FB przez co jego
wymiary trochę się zmieniły jest dłuższy o 11 cm jest taka sama wynosi 1,79
natomiast auto jest bardziej dynamiczne i niższe bo jego wysokość wynosi 156 cm prześwit
pozostał bez zmian i 17 cm nowa
Platforma to również nowej jakości wyciszenie Wielu z was pytało na Instagramie jak wyciszony jest nowy Captur i powiem
od razu bardzo dobrze ale nie dzieje się bez przyczyny bo zyskał wygłuszenie podłogi nowe wygłuszenie komory silnika
powłokę na przednią szybę i różnego rodzaju dodatkowe uszczelnienia to wszystko ma się składać na torze w przyspieszeniu
od zera do 130 Captur ma o 2 decybele czy to dużo przypomniałam że skala
decybelowa jest skalą logarytmiczna czyli obniżenie hałasu o 3 decybele oznacza wrażenie
obniżenia głośności we
wnętrzu prawdziwa rewolucja kaptur przeszedł najwięcej te same zmiany co nowe Clio ma więc ten sam koncert deski
rozdzielczej z cyfrowymi wskaźnikami i lekko zwrócony w stronę kierowcy dużym ekranem rano
mówi że wnętrze kaptur aspiruje do wyższych segmentów Nie oznacza to od razu że kaptur staje się modelem Premium
ale jakość materiałów i ich dobór naprawdę robi zobaczcie na
górze mamy wszędzie i miękkie tworzywo do tego Piano Black które Oczywiście ma swoje wady bo się palcuje niżej
mamy pomarańczową taką materiał
który pod spodem również ma piankę to już niestety jest twardo pływający kokpit
bo tak nazywa to Renault chociaż dla mnie trafniejsze nazwą jest latający kokpit również jest tym
materiałem i ogólnie wrażenie z materiałów jest naprawdę na wysokim poziomie jeśli chodzi
o schowki No
to mamy tutaj taką dwa wyjścia USB oczywiście zapalniczkę
pod spodem mamy kolejną półeczkę i tułów powinna
być tacka z ładowarką indukcyjną Być może jest ale ona nie jest oznaczona co
do tego mamy kolejny taki pojemniczek Bo nie wiem na monety w dwa uchwyty na kubeczki i
jest taki dziwny sposób bo nie ma tutaj rączki jak by to mogło
być logiczne tylko jest taki guzik
to trzeba nacisnąć i mamy no
to niewielki pojemnik pod pod łokcie Do tego oczywiście schowki
w drzwiach które bez problemu pomieszczą duże dużą butelkę schowek przed pasażerem który
niestety został przeniesiony z poprzedniego kaptura chyba bo tak mi się kojarzy że tam też tak było No
niestety który jest wyjeżdżamy w ten sposób To dość duży kłopot momencie
kiedy nasz pasażer będzie miał trochę dłuższe nogi jeśli
chodzi o spasowanie materiałów No to to jest właśnie największy problem jak to bywa samochodach francuskich
wszystko fajnie ładnie wygląda bardzo fajne materiały ale stosowanie pozostawia wiele do życzenia i
w niektórych miejscach kaptura i też tak jest ten pokój No
mocno się rusza Co prawda mam taki nie wydaje dziwne dźwięki to
nie jest takie typowe skrzypienie ale tutaj sprawdzę No tutaj są odkształcenia ale bardzo cichutko
Więc to naprawdę nie mam się do czego doczepić w najgorszym miejscem na desce rozdzielczej nowego kaptura i jest
są zegary bo
ta obwódka No ona nie dość że bardzo tutaj się rusza to jeszcze wydaje bardzo nieprzyjemne
dźwięki więc to jest najsłabszy
elementy nowego kaptura jeszcze pociągnę za klamkę No
tutaj nie
ma szans to nie dzieje się nic także jakoś czy materiał bardzo wysokim poziomie jeśli chodzi o spasowanie
No to mogło być w teczkę lepiej przed
chwilą powiedziałem wam upływającym kosmicie który dostępny jest tylko z automatyczną skrzynią biegów jednak ciekawszą opcją jest
to znaczy możliwość personalizacji selektora skrzyni biegów standardowo dostajemy klasyczną dźwignie jak w każdym automacie ale
za dopłatą 1000 zł to kupimy Zbigniew stylu szyb by Wire czyli mniejszą która zawsze wyjściowej pozycji czekamy
ona wygląda ale z perspektywy użytkowania szczerze mówiąc Chyba wolałbym klasycznym dźwignię zmiany biegów warto
też wspomnieć że ekran systemu ma 9,3 cala co czyni go fragmencie wszystkie samochody z tym
systemem mają mieć łączność z internetem więc będziecie mogli podejrzeć chociażby natężenie ruchu na drogach ale jeśli chodzi o tą nawigację
to na pewno daleko jej jeszcze do tych które możecie za pośrednictwem Android auto czy Apple carplay jeśli
chodzi o pozycję za kierownicą to wydaje mi się że każdy tutaj znajdzie dla siebie miejsce kierownica regulujemy w
bardzo szerokim zakresie góra dół fotele No to akurat naszej wersji są sterowane manualnie ale możecie
kupić elektrycznie sterowane fotele więc tak jeśli chodzi o regulację to wiadomo przód tył mamy tutaj taką pompkę
do regulacji góra-dół No i regulacja oczywiście oparcia nie mamy tej możliwości wyregulowania
podparcia odcinka lędźwiowego i jeśli chodzi o miejsce nad głową No to ja mam 180 cm dla
mnie bez problemu jeszcze tutaj jeszcze mam trzy palce w wolnej przestrzeni pomimo tego że mamy tutaj też okno dachowe kolejną
rzeczą której warto wspomnieć to fotele które mają w w porównaniu do poprzedniej generacji o półtora
centymetra przez co mają lepiej podpierać nie uda ale niestety mają bardzo twarde zagłówki które nie
są zbyt wygodne Ale ich wysokość dla mnie wystarcza więc spróbuję się teraz ustawić zgodnie
ze sztuką idziemy na tego kanapę jeśli
chodzi o ilość miejsca z tyłu No to sami widzicie jest bardzo dobrze w ogóle do przedniego fotela nawet
nie dosięgam kolanami i mam mnóstwo przestrzeni na nogi również sporo miejsca bo też do przedniego fotela nie
dosięgam Jeśli choć nad głową No to lotów
więcej 54 palce wolnej przestrzeni więc jeszcze lepiej niż z przodu zagłówki
regulo w
ten sposób to jest najwyższa pozycja to są najniższe pozycje dla mnie zagłówek
jak najbardziej wystarczający jeśli chodzi o wymiary praktycznie No to za fotelami znajdziecie dwie kieszonki
z tym że jak teraz zauważyłem to te fotele ten to
tworzywo tak się mocno za z tyłu nie wiem czy to będzie miało wpływ za jakiś czas na wygląd
tych foteli Mam nadzieję że nie w drzwiach możecie zobaczyć kieszenie niezbyt pojemne
niestety próg jest taki dość szeroki ale niski No i z tyłu znajdziecie dwa nawiewy 2
porty usb i wyjście 12 V punktu widzenia praktycznego to chyba wszystko nie mamy tej podłokietnika w No jedyną
jeszcze dodatkowo znaczącą oczywiście izofiksy kolejnym
zaskoczeniem w nowym kapturze jest sam bagażnik poprzedniego ma pojemność 377 l Wiecie
ile ten ma pojemności 536 l naprawdę robi wrażenie ale Obstawiam że to nie jest w tej konfiguracji bo
to jest właśnie kolejny że podoba w tym bagażniku czyli możliwość personalizacji tego bagażnika według
własnych potrzeb może on wyglądać w ten sposób tak jak byliśmy teraz możecie wyciągnąć tą półkę i
położyć w
tym momencie macie dużo głębszy bagażnik możecie przesunąć tylną kanapę do przodu bagażnik robi się jeszcze większy
no i ostatecznie możecie również tylne
oparcia
No i przestrzeń robi się jeszcze większa bardzo fajna sprawa do tego
jest no niestety progu tutaj próg mamy przeogromny ale no coś za coś Jednak
jeśli cofniecie te fotele do tyłu w półkę dacie do góry w tym momencie
macie prawie płaską podłogę super naprawdę bardzo duża możliwość regulacji tego tego bagażnika jeszcze zerknij
my pod podłogę Co tutaj się dzieje mamy tylko koło dojazdowe jeśli chodzi o wymiar praktyczny jeszcze
do tego no to mamy Tylko niestety takie dość liche haczyki i jedno źródło światła
nie ma tutaj żadnego wyjścia 12 volt ani tego typu rzeczy ale i tak bagażnikiem w kapturze jak Osobiście jestem
nasz testowany egzemplarz wyposażony jest w silnik 1,3 benzynowy sił 13 o mocy 30
koni mechanicznych połączony z automatyczną siedmiu wydawał I to jest ten sam silnik który dosłownie tydzień
temu mieliśmy w Renault Clio i ja wiem że to jest większy samochód jest
cięższy ale na trasie spalił nas o
2 l więcej dniówka z
takim samym układem to też był tam też była skrzynia automatyczna sam silnik
więc to wszystkie reflektory w zderzaku one są fajnie że są ale nie wiem do końca czy aż tak dobrze Ja się sprawują bo ten mieście trzeba się przygotować że on będzie palił powyżej 9 litrów więc to sporo i to jest jednak
rzecz która trochę mnie w tym samochodzie boli kolejną rzeczą jest oczywiście skrzynia biegów to skrzynia biegów jest jak taki doświadczony leci
stary blok i on doskonale wie jak mam usługiwać on doskonale wie jak zapewnić Komfort Jak sprawić aby było wam wygodnie Ale
prędkość nie pozostawia wiele do życzenia I to jest właśnie problem tej skrzyni odnaleziono
w bardzo płynnie bardzo równo ale niestety bardzo wolno jest bardzo ospała i powiedzcie
Kiedy będziecie bieg Chociażby ze wstecznego na bieg do przodu bo okazuje się że ona nagle panikuje
i nie do końca wie co się dzieje również problemem jest w momencie wrzuceniu wstecznego na pedał gazu i to jest bardzo dziwne
zachowanie ponieważ ten pedał gazu zachowuj się w ten sposób że mamy wsteczny naciska pedał gazu i Auto stoi Auto stoi stoi
stoi więc ja gorzuchowo wciskam ten gaz coraz bardziej i
dochodzę tego momentu że auto nagle zaczyna b strzelać do tyłu bardzo dziwne za Wręcz bym powiedział niebezpieczny chociaż na parkingu bo bardzo łatwo o zarezerwowanie sobie zderzaka dziwna sprawa więc ta skrzynia z jednej bardzo Komfortowa z drugiej strony mocno ospała wspomniałem wyciszeniu że jest tutaj doskonale wyciszenie i to słychać Zobaczcie Jestem
teraz na obwodnicy jadę w 100 km na godzinę Ja nawet nie muszę do was krzyczenie po prostu
do was szepcze bo auto naprawy wyciszone jest I
to naprawdę czuć podróż autem ktoś
zapytał na Instagramie Czy warto dopłacać do kryjówki żeby mieć kaptura No to są zupełnie inne samochody z
jednej strony oczywiście kryjówka będzie bardziej wam więcej tragedia tektura do garażu bo ma środek ciężkości jest taki bardziej gokartowy styl jazdy więc
na pewno ona jest taka bardziej do Captur No tak to jest ten większy przede
wszystkim jest autem o większym prześwicie No i być może nie zabierzecie tego samochodu czy na pewno nie zabierzecie go w żaden teren ale na pewno będzie
on pomagał wam podczas jeżdżenia na krawężniki w mieście Moim zdaniem kaptur
wygląda lepiej jest ciekawie i zestrojony chociażby tył jest
dla mnie przy ale
to już jest kwestia gustu tyle
dużo że tak naprawdę to jest kwestia tego czy ktoś potrzebuje większy samochód czy nie Bo
w kapturze na tylnej osi mamy hamulce bębnowe
i
bardzo jestem ciekaw dlaczego akurat zastosowano takie rozwiązanie masz hamulce bębnowe dużo szybciej się przegrzewają i mają mniejszą skuteczności hamulce tarczowe
Oczywiście są rozwiązaniem niż m ale nie wiem żeby to akurat nie wiem czy akurat to był argument do tego żeby je tutaj zastosować
być może stosunek hamowania przekazywania siły
hamowania Jest dużo większy naprzód niż na tyłu więc hamulce z tyłu nie muszę aż tak mocno aż tak aż tak ostro funkcjonować będziesz aż tak bardzo wydajny Nie wiem nie umiem odpowiedzieć na to pytanie ponieważ sam jestem zdziwiony zastosowaniem tak trochę przez system
hamowania tak
fajnym nowoczesnym w samochodzie zawieszenie to paradoksalnie jest nieco sztywniejszy niż Clio to nie oznacza że lepiej się nim jest
po prostu aby poprawić właściwości jezdne podstawowych
lekkich
ruchach kierownicą i to czuć auto rzeczywiście jest bardzo posłuszne nie zabrał bym go na tor ale
muszę przyznać rzeczywiście dokładnie z ziołami dzieje i jak ten samochód się prowadzi świecie
im
dłużej Jerzy tym samochodem tym bardziej utwierdzam się w przekonaniu że Renault Clio naprawdę na poważnie
to chyba największy skok jakościowy W samochodach w tym segmencie które pozwoli wam się
czuć wyjątkowo na drodze a przy tym to wam mnóstwo nowych technologii i miejsca w środku A co z pytaniem które zadają na samym początku czy jest
w stanie powtórzyć sukces swojego po i nie splamić jego dobrego imienia bo to raczej się nie martwię Dziękuję wam bardzo za obejrzenie tego testu czekam
na wasze komentarze i do zobaczenia w kolejnych chwilach
0
0
0
Podziel się
Komentarze (0)

Programy Wirtualnej Polski

KOMENTARZE
(0)