programy
kategorie

Renault Espace 1.6 Energy TCe 200 KM, 2015 - test AutoCentrum.pl #228

Test Renault Espace V z silnikiem 1.6 Energy TCe o mocy 200 KM

Tranksrypcja:Witam...
rozwiń
serdecznie Francuzi on zawsze próbowali wprowadzić jakąś Rewolucje motoryzacja
co prawda To niedobry piersi to Oni produkowali najwięcej modeli ale pneumatyczne zawieszenie nietypowo wygięte
szyby czy też skrętny reflektory to wszystko domena francuski dziś
nie widać już aż tak rewolucyjnych pomysłów ale miło to nowe Renault Espace zaskakuje za dziwię wzbudza
spore kontrowersje Zapraszamy na test najwyższy z najmocniejszym silnikiem benzynowym Francuzi
produkują espasa już od ponad 30 lat poprzednia generacja produkowana była aż przez 12 lat
doświadczenia więcej mi brakuje zresztą to oni Wymyśl ten segment w Europie ale piąta generacja od czwartej różni
się nie tylko tym że jest w jednej wersje nadwoziowe nie w dwóch czy jest bardziej zaawansowane technicznie
i Alek ale też tym jaka jest koncepcja Jaka jest filozofia tworzenie vana bo ten samochód już nie jest tylko rodzinnym
samochodem to prawdziwy crossover łączący zarówno cechy który jest dla rodziny i jak
i samochodu który nie boi się zjechać z asfaltu może nie za daleko od asfaltu ale jednak największa zmiana optycznie to oczywiście
linie okien wcześniej mieliśmy do czynienia z akwarium które miało przeszklone zboki tutaj
natomiast to zwróć uwagę że Dolna linia bokiem biegnie znacznie wyżej niż w poprzedniej generacji a do
tego spin do góry i tutaj jest ciekawy zabieg stylistyczny to tak naprawdę już zaczyna się słupek
d natomiast szybka leci dalej i praktycznie kończy się tam gdzie już pionowo opada
tylna szyba efekt jest taki że optyczny ten samochód nie co przedłuża się prawie do 5 metrów tak
jest wrażenie że to jest naprawdę potężny samochód tymczasem samochód Urósł w stosunku do 4:00 zaledwie
o 1 milimetr na długość od całe 4 cm natomiast zwiększył się prześwit i to
widać z daleka i to nadaje temu auto szczególnie na tych wielkich 19 calowych kołach bardziej dynamicznego
i takiego odważnego wyglądu że ten samochód nie boi się niczego Zwróćcie też uwagę na
to że samochód stał się znacznie niższy W porównaniu do poprzedniej generał jest to kilkanaście i
milimetrów różnicy a więc mamy niżej mamy wyżej w środku siłą rzeczy Zrobiło
się trochę mniej miejsca na wysokości o tym też będziemy kiedy będziemy testować ten samochód za chwilę
w środku poza tym tu i ówdzie smaczki stylistyczne które sprawiają że ten samochód wygląda bardzo
bardzo ciekawie dzisiaj samochodu można podzielić projekt przodu na takie które są złe i dobre
takie bardziej agresywne i takie bardziej uśmiechnięty Wydaje mi się że Renault Espace niewątpliwie należy do tych drugich
jest to uśmiechnięty pogodny sam Zwróć uwagę na grę kolorów mamy to tak naprawdę
tylko trzy kolory do wyboru kolor oczywiście lakieru chromowane elementy i czerń która
się tutaj w kilku różnych miejscach zarówno fragmenty na zderzaku jak i na dachu jak
również na lusterkach i operują z tymi trzema kolorami projektanci sprawiają że projekt
na pewno atrakcyjny to mamy z przodu światła LED o bardzo charakterystycznym wzorze więc ten samochód jest
raczej nie do pomyślenia z daleka wielkie logo producenta na które Aż zabrakło miejsca
musiała być tak wyraźnie przecięta i też całkiem spore światło przeciwmgłowe
otoczone również obficie naokoło ramkami chromowanymi to wszystko mam dobrą
robotę z tyłu jest już nieco spokojniej Zwróć uwagę że Francuzi postanowili schować nawet końcówkę rury wydechowej A poza
tym chyba Najważniejszym elementem z tyłu są lampy które szczegóły wyglądają w nocy dają z
takich charakterystyczny obraz 3b lampy jak widać to zachodzą zarówno na klapę i jaki pną się tutaj do
góry łączą się z linią okien jak również dosyć wyraźnie zachodzą na boki Podsumowując
Wygląd jest Stylowo jest nowocześnie i jest tak powiedział byłem bardziej odważnie znaczy
nie jest to takie auto udomowiony tylko na asfalt tylko weź ten robi odpowiednie wrażenie na koniec
powiem tylko że jak testowałem jakiś czas temu Audi Q7 to wspominałem że ten samochód Wygląda trochę
jak kombi to dzisiaj mamy zupełnie inny przykład a mianowicie Mamy do dyspozycji vana który wygląda jak
Krosno wracasz to od razu się też o tym mówią to już nie jest dłużej żaden Van to jest crossover No i chyba z wyglądu przynajmniej ta się zgadza do
wyboru mamy 3 silnik wszystkie co ciekawe o pojemności zaledwie i 1 6 2 diesel 130
koni łączony z manualem albo 160 połączone z automatem lub mocniejsza benzyna Która z pojemności również 16
wyciągasz koni mechanicznych Jeśli gdzieś w Kojarzycie już ten silnik to to jest prawda taki silnik był już w
Clio RS jak sobie ten silnik radzi jest tak duży nadwoziem o to mu powiem
Dobra powiem tylko że te 200 koni dostępne są przy 5750 obrotach Natomiast te moment
obrotowy 260 niutonometrów dostępny jest już przy dwóch i pół tysiąca obrotów prędkość
maksymalna 211 na godzinę natomiast do setki Francuzi deklarują około
8 i 6 mi się udało nieco szybciej nawet bez większego problemu Natomiast jeśli chodzi o spalanie to jest
to w okolicach 5 l w trasie o coś około 8 l w mieście
to też Sprawdziłem w oczywiście w osobnym filmie stąd No tylko o pewnej zmianie która
zaszła w porównaniu do czwartej generacji Otóż wcześniej w SPA z czwartej generacji mieliśmy
bak o pojemności 83 litrów tym razem mamy Back 58
litrów również chyba porzucony z klimą
teraz
w trybie sport zrobimy dwa pomiary pierwszy ze wspomaganiem akustycznym czyli z głośników będzie leciała
muzyka silnika w trybie sport i
to brzmi tak a
teraz włączamy wyłączamy
ten system i teraz jest czysty silnik i teraz pierwszy wiek
i Kręcimy do góry
wsiadając do mini vana
chciałoby się mieć naprawdę mnóstwo przestrzeni Tym bardziej że poprzednia generacja tyle oferowała czasem
w tym samochodzie jest tak że dach biegnie nieco niżej podłogę biegnie nieco wyżej a do tego został
to dokupiony taki ładny dach Gdzie możemy prawda otworzyć jechać prawa Violettę ale
niestety to rozwiązanie za oknem dachowym zawiera sporo przestrzeni nad głową efekt jest taki że jak ja zjadę fotelem
Na sam dół a to może skoro już przy tym jesteśmy może mogę pokazać sposoby regulujemy tylną część fotela
osobno przednią część fotela Możemy też wyregulować tutaj długość siedziska Możemy
też wyregulować odcinek lędźwiowy który w tym przypadku nie jest takim wyraźne wałkiem jak w innych samochodach
tylko w takim większym fragmentem których tak przesuwa to jest dość charakterystyczna zmiany No i oczywiście regulowane również odcinek
znaczy tył kąt pochylenia oparcia ciekawe
jest ten przycisk przycisk który tak naprawdę nic nie zmieni Jeśli chodzi o fizykę foteli ale i jednym
naciśnięciem wywołujemy na ekranie przed nami menu komputera którym
możemy włączyć sobie masaż albo złożyć automatycznie wszystkie fotele za nami Albo
też poustawiać fotele więc też ciekawy jest na temat zagłówku Popatrzcie wyglądają rewelacyjnie są ciekawie
zaprojektowane nie dają się wysunąć do góry całkiem wysoko chociaż z punktu widzenia dwumetrowca No jest
okej Okej nie będę aż tak to tutaj regulacja w jest takie dosyć dziwny płaszczyźnie więc jeśli chcemy dać trochę
za bardzo do przodu Załóżmy No to wtedy tak naprawdę pierwsze co to zetknięcie następuje na odcinku tutaj
dopiero Jak wcisnę nieco mocniej a to jest dopiero moja ergonomiczna pozycja więc musiałem
się jednak trochę cofnąć No i wróćmy jeszcze do tematu przestrzeni to siedząc wyprostowany właśnie zjechałem
fotele na sam dół niestety dotykam włosami
do podsufitki A to nie jest coś czego się spodziewał siedząc w samochodzie który jest
Espace a generalnie po 30 latach doświadczeń wrócili do sytuację w której ja
na wysokość się nie mieszczę wrócili mnie do czego wracać bo zawsze się liście od teraz już
przynajmniej z tym oknem dachowym jeszcze pokażę regulacja kierownicy bo coś dużym zakresie będziesz
w tym ruchu ma naprawdę trochę siły ale grunt że zakres jest ja tutaj się bez większego
problemu jedyne na co mogę narzekać to jest to że Centralna konsola o tym też wspomnieć wspomnę przy okazji opisu wnętrza Centralna
konsola jest zaprojektowana dosyć szeroko i tutaj to co to jest jedna szerokość ale to jeszcze
mamy pod spodem takie dodatkowy plastik który ogranicza trochę nas na szerokość to nie znaczy że jest za mało
miejsca ale tego miejsca jest w sam raz również szerokość co też kłóci się mnie to już trochę z
pomysłem na to jak powinien wyglądać takiej rodzinny samochód to miejsce powinno być dużo
i jeszcze więcej jest w sam raz to prawda dla dwumetrowca ale teraz z
tyłu miejsca nie brakuje na kolana dlatego że widzisz się ze sobą za sobą i siedzę i mam jeszcze tak ze dwa palce
wolne przestrzenie przed kolanami głową niestety miejsce nie odda czy nie mogę się wyprostować i teraz Dotykał mnie tak jak
z przodu tylko fryzurą ale już głową jestem w podsufitce i po wszystko jest oczywiście przez ten to okno
dachowe które tutaj No całkiem sporo przestrzeni na wysokość więc jeśli ktoś ma zamiar przewozić drużyny koszykarskiej to błagam
nie kupujcie tej tego fajnego gadżetu bo to daje naprawdę dużo przestrzeni to jest
fantastyczny ale niestety na wysokość ten samochód traci oprócz tego możemy oczywiście się przesunąć to możemy
chwycić i jak widać się troszkę więcej zyskać miejsce tam dla osób siedzą w trzecim rzędzie albo
też by uzyskać więcej miejsca na bagaże taka
możliwość jest prostego Zwróć uwagę że mamy to podgrzewane fotele więc mamy dwustopniowe namiot pod
Co jeszcze możemy tu znaleźć mi schowek na mniejszą tylko
mniejszą niestety butelkę wody widzimy też ładne roletki które które
tutaj pomogą nam przetrwać lato natomiast to w słupkach b widzimy w nawiewy nawiewy
które troszkę tak bujają Wydaje mi się że będą stawiać aż samoczynnie na zakrętach oglądamy
sterowanie całym ustawieniem jakby tego na wielu odbywa się tutaj na środku
tutaj to ciekawie Nie ma tak to jest sterowanie No i mamy tu do wyboru albo moc nawiewu albo całkowite
wyłączenie tego tryb automatyczny tryb szybki albo też światełko Lock które oznacza że kierowca
zablokował nie ma sensu kręcić bo to jest zablokowane oprócz tego zwróć uwagę mamy tutaj 2 wyjście USB
które są przeznaczone do ładowania baterii i jeszcze taki ładny schowek który został
wykończony w środku również możemy tam coś sobie przechowywać mamy też wyjście 12 woltów
Proszę bardzo o wszystkim Francuzi pomyślenia szczególną telefonów komórkowych oprócz
tego schowek jak to za jednym fotelem to za drugim fotelem światełka jedno drugie uchwyt
haczyk no wszystko co najlepsze jeśli chodzi o mocowania ISOFIX to zwróć uwagę że są trzy
na każdym hotelu mamy osobno i to w rodzinnym samochodzie jest oczywiste i tak jest i
regulacja wysokości zagłówka udo Popatrzcie sami w to jest najwyższy
ustawienie A to jest najniższy ustawienie więc też źle nie je zwrócić też uwagę na dosyć ciekawe
nie tutaj w zdjęciach nocnych części technicznej to zobaczycie dokładnie w słupku b
i e słupku C Mamy takie dwie o te które świecą tak do góry daje to dosyć ciekawy efekt zmienić kolory Intensywność
i tak dalej więc myślę że nudy nie będzie ale Spójrzmy jeszcze co Renault przygotowało dla tych którzy chcą podróżować w
trzecim rzędzie zaglądamy do bagażnika i ta opowieść nie będzie niestety zbyt optymistyczna dlatego
że i znów porównując do czwartej generacji jest
znacznie mniej miejsca i nie mogę się wyprostować twojej
nie stoję zbyt komfortowej pozycji po drugie Zwróć uwagę że nie
zderzak jest tak tutaj ukształtowany że pomiędzy progiem załadunku zderzakiem to jest taka
odległość to jest całkiem sporo Szczególnie jeśli chcemy sięgnąć gdzieś na sam koniec bagażnika na szczęście ten bagażnik aż tak
duży nie jest więc nie będzie aż tak bardzo przeszkadzało co ci wcześniej w wersji dwuosobowej zmieściło
się tutaj w tym dostawczaku 3000l
pomaga że no to mamy 2035 to jest prawie
1000 l różnicy jeśli kupimy wersję 5 osobową to wtedy podłoga bagażnika będzie nieco niżej wtedy
będzie około 2100
parę
litrów ale
te 3000 w Grand Espace poprzednim to robiło wrażenie również w wersji 5-osobowej jest raczej teraz
jest 600 660l wcześniej było 782 nawet kiedy
rozłożymy oparcia również foteli trzeciego rzędu to teraz nam zostaje około 240 chyba
litrów natomiast wcześniej było 456 również bardzo zauważalna różnica niestety i minus w stosunku
do poprzedniej generacji i teraz jak to wygląda z od strony praktycznej kimono roletę która
nie jedzie tutaj żadnych prowadnicach co akurat przy wersję siedmioosobowej jest zrozumiałe i
zaczepiamy tutaj o takie gniazda zwijamy
No to też jest takie staromodne ale to chyba siedmioosobowy wersję nic lepszego nikt nie wymyśli mnie jeśli chodzi o
przewożenie jakieś siateczek drobne rzeczy no to to możemy oczywiście jedzą zamocować pod siatką którą byśmy
tutaj ewentualnie rozciągnęły takie zaczepy stosowne są natomiast ci chodziło o haczyki w liczyłem na to to
niestety za wesoło nie jestem 21 to po lewej stronie drugie to po prawej stronie i niestety obydwa
są niezbyt funkcjonalne Bo praktycznie nie bardzo wiadomo gdzie pod ten haczyk należałoby w tą się położyć
bo tuż pod haczykiem jest już wykładzinę to
jest jedna rzecz w haczek musi być niestety troszkę bardziej jakby do przodu wystawiać żeby to miało sens a po drugie ten haczyk znajduje
się zbyt blisko więc jak tutaj siatka wisi i zajmuje mniej więcej tyle miejsca to kiedy Club
automatycznie się zamyka to to wszystko się przesuwa nieprawdopodobnie zmienia swój kształt i formę i smak więc nie
jest zbyt szczęśliwe rozwiązanie oprócz tego mamy to po lewej stronie wyjście 12 voltów mamy też nawiewy
dla osób siedzących z tyłu potem jeszcze powiem Możemy też zajrzeć pod podłogę tego bagażnika nie to
widzimy akurat podłogę zajętą przez system Balls w
który o którym też się można opowiedzieć ale był zawiera parę litrów W każdym razie od strony praktycznej nie
jest to aż tak wielofunkcyjny samochód jak
w poprzedniej generacji I teraz uwaga i jakby to rozłożyć poparcie trzeciego rzędu w i
okazuje się że nie mamy tutaj jakiegoś jakieś linki czegoś ja nie znalazłem lepszego sposobu niż po prostu zwyczajne
pociągnięcie za krawędź być może to jest właśnie optymalne może jest mądrzejszy o czym nie wiem A
teraz po rozłożeniu oparć musimy
jeszcze tylko wymontować rolety aby można było wygodnie zająć miejsce w trzecim rzędzie się czy jest możliwość przewożenia
tej rolety gdzieś wewnątrz samochodu na pewno można to przywozić w ten sposób to już jest coś ale Jeśli
zajrzymy pod podłogę tego bagażnika który to został to
raczej nie ale widać to jakieś gniazda to trochę dalej Więc zróbmy to tak wysłał my to widzimy
to jest jedno gniazdo to jest drugie gniazdo
natomiast jest mały problem chyba bo
jeśli położymy to tak na długość obok siebie to
ja szczerze powiedziawszy nie widzę możliwości żebyś to zmieściło bo
to jest więc nie dłuższe niż No to jest miast jest wygląda
na roletę ale chyba nie z tej pa to tutaj jest na stałe zamontowany takie jakieś fragment plastiku której
ewidentnie jest na to że covid-19 śnieg to ja chyba nie jest na roletę u mnie to nie oznacza że roleta zostały w garażu
bo ona nie umie się to
w bagażniku i tak chyba musi zostać
i teraz warto też wspomnieć o tym zestawie do
składanie foteli do wyboru prawda fotel na przykład środkowy w drugim
rzędzie albo na przykład lewy w drugim rzędzie naciskamy której
to jest złożone niż spadkiem naciśnie przycisk Call to będzie miała pewien problem przypadkiem będzie
musiał pójść i podnieść 5 fotel jeszcze na koniec wspomnę o zamykaniu przycisk to
i to jest dosyć dosyć
poważną sprawa bo niewiele osób od razu kojarzy że to jest przycisk do zamykanie nie jest podświetlony nie wygląda
jak przycisk nie w żaden sposób oznaczony ale to jest przyciskając naciskamy i
zamykam teraz wracamy do trzeciego rzędu i mamy to do wyboru albo przycisk który składa fotele
właśnie w ten sposób aby można zająć miejsce łatwo z tyłu albo
też nie przycisk który składa fotele na płasko do przewożenia różnych bagaży na tym interesuje Oczywiście
ten pierwszy więc od przodu i
szczerze powiedziawszy ja się boję zająć miejsce to z tyłu dlatego że odległość Maćku nie wiem czy pokażesz to czy nie odległość
pomiędzy fotelami w trzecim rzędzie a w drugim rzędzie jest taka że nie
ma to żadnego miejsca dla mnie Ale
będę odważnie
tutaj i
tak nad
głową jest mniej więcej tyle samo miejsce co w drugim rzędzie Czyli mało pod
łokciem mam jakieś tam podłokietnik w którym ktoś dał milimetr pianki więc na trasa
jest okej ale tylko na krótką co mamy to jeszcze mamy nawiewy mamy to światełka
osobne nie mam miejsca na jakieś kubeczek niestety tutaj jak już ktoś robi trzeciorzędzie miejsce
podaje jakieś gniazdo na Kubę trzech tutaj w tym razem nie ma No i teraz najciekawsze jak ja
mogę to
hotel jakiś pozytyw wystarczającej dla mnie chyba
się zaklinował albo nie do końca jakoś tak bokiem choć nie
wiem czy jest jakiś taki
Bolec z czerwoną końcówką nie wiem czemu to służy do końca ale pewnie zrobić tak żeby to się rozłączyło ale nie
dojechało mi na kolanach snack bar żeby się zatrzymał w tym miejscu spróbujemy
ale
walka Okej to się zasnęło
nie poddaje się nie wiem o co chodzi nie zostałem przeszkolony przykro mi Jeśli miałbym zamknąć rozłożyć
ten hotel być modnym Bolesław nie ten służy to teraz jest prawie Dobra
jadę
Nie popsułem Nie
wiem nie ogarniam tego teraz
to jest już na zewnątrz odsunęliśmy do przodu i tutaj o zobaczcie ile można uzyskać maksymalnie miejsca
z tyłu No tyle że jest już dość miejsca na kolana ale Spójrzcie z kolei teraz
między pierwszym a drugim rzędem miejsce na kolana zrobiła się mniej niż z tyłu No chyba że przestawi
moje również fotel kierowcy ale wtedy tam się nie zmieści długo to jest w każdym razie łamigłówka jest dosyć
skomplikowane i chyba nie dla dużych psów
Ciekawe
myślałem
że sobie złożą się wszystkie 5 naraz robiły to grzecznie po kolei a teraz przede mną jest
trochę roboty trzeba pokornie to wszystko rozłożyć bo w jedną stronę wewnętrzną
Lego jest państwo zdecydowanie przewaga stylu i elektronicznych gadżetów ale nawet
dobrze przemyślany elektronicznych gadżetów bo często niech mówi no jako zbędnych rzeczy nad przestrzenią
boi to jest pierwsze co się rzuca w oczy kiedy zajmujemy miejsce to jest naprawdę bardzo ładnie ale dosyć się
tak w sam raz powiem iru bardziej ładnie i oryginalnie
rozwiązane są wezmę pewne elementy niż funkcjonalnie
ale po kolei najpierw może wygląd Popatrzcie tutaj szczegóły to jest to całkiem sporo takich ładnych szczegółów
do pokazanie to na przykład na drzwiach wszystko jest co ozdobione jakimiś rękami jakimiś
elementami chromowanymi i tak dalej tutaj na kierownicy to spojrzeć
wystarczy na dźwignie do zmiany biegów oczywiście podobno inspirowana jest lotnictwem Czymkolwiek jest Nie jest
dobrze drugi syn poczcie Muszę się przyzwyczaić do tego i jak się tutaj zmienia biegi bo to jest dosyć się ciekawe wzór
wszystko to jest to na przykład jakaś gwiazdka to wygląda tak tak Style wygląda
mamy to oczywiście jak wrócę po prawej stronie wielkiej do dotykowy wyświetlacz ale przemyślany naprawdę
tak jak można
było tylko to zrobić to Poza tym jak Martyna ma kształt tylko o sobie tutaj jakby ktoś wziął
takie fragment takiego ciekłego metalu i tak z góry na crossa do końca i tak już zostało zostało
to są takie kształty kim taki ładny
chociaż nie rozumiem o co pan o tym za chwilę chociaż
dlaczego nie chcecie wyszło zbyt szeroko to o tym powiedziałem już że to jest miejsce tak w sam raz to
nie Wydaje mi się że od banów oczekujemy trochę więcej przestrzeni ale też więcej funkcjonalności
bo Popatrzcie przejdźmy do funkcjonalności No zacznijmy może od tego co naprawdę nie jest fajne
czy na wkładce kieszenie w drzwiach bezdenne jakiegoś półtora litrowa butelka a pod spodem jeszcze jedna
bez problemu się mieście Popatrzcie taki wynalazek jak schowek przed pasażerem No on nas atakuje bardzo
gwałtownie do tego trzeba się przyzwyczaić pierwszy raz otworzyłem to się przeraziłem okej wyjeżdża uderza w kolanach ale dostajemy z kolei
nie Klanu Nie wiem 12 litrów do
tego schowka przy czym są ważne to co w nim się znajdzie nie zostanie żaden sposób uszkodzony zmiażdżony przedstawiony
bo to jest po prostu szufladach dla siebie Zasuwa nie wysuwa i wszystko pozostaje na swoje imię jedna rzecz która
którą zauważyłem to jest Popatrzcie światełko światełko które zostało niestety obluzowane
nie wiem czy mam czego nie Konin wyniku tego że jest to jakiś tam młody rocznik Tak
czy inaczej 6000 na liczniku a to tak może już znają się odblokowywać
to to nie jest jakaś
dobra wiadomość może kontynuujemy naszą podróż po wnętrzu
to pod prawym z prawem podłokietnikiem mamy bardzo duży schowek to jest miejsce
na nerwobóle do składania różnych rzeczy tu z przodu mamy jeszcze jeden słoneczek to mieści się duży
telefon komórkowy mamy też wejście USB wyjście USB wejście na kartę SD i
coś co nie do końca wydaje mi się udało nam się udało się projektantom bo na pewno projektem dostał za to premię
Popatrzcie takie coś widzieliśmy do tych nie wiem chyba w busie widziałem coś podobnego Volvo
oczywiście ale w tej skali w Nie pamiętam żeby ktoś tam miał tak jak wielka piwnica Powiedzmy pod
tą konsolą i w tej piwnicy jeszcze 12 wolne bo trochę ślisko było trzeba trochę kabel ciągnąć
ale też miejsce na 2 kubeczki to pytanie kto to wymyślił No i jeszcze taka taka
prawda ale z tymi kubeczkami prawdę przegięcie Przecież
ja to pokażę Załóżmy że mamy tą kawę prawdę nie teraz ja prowadzę samochód za
napiję się kawy prawda No to co muszę zrobić to po pierwsze muszę przez tak no dobra z tym jeszcze się
na prowadzić teraz tak sięgamy ściągamy sięgamy Oto moja pozycja teraz siedzę i sięgam dotąd do
kawy jeszcze mi zostało tyle jak już się tak schyliłem to tyle widzę drogi Czyli już nie widzę
drogi ale okej złapałem kawę i teraz muszę pokazać profil 3D w
Patrzcie podnoszę do kawy ona
się tutaj nie mieści jak ją usunąć może jeść powolutku do góry okej wysunęła się jak
mamy wyższą kawę to niestety trzeba ją przechylać odlać troszkę tam na podłogę pół kawy ale
jesteśmy do przodu idziemy z masą zdążymy znów
uderzamy znów uderzamy może żeby nie włączyć parkingu w trakcie jazdy w to będziesz się nie włączy chyba
nie sprawdziłem mój wreszcie mamy naszą pyszną kawę od pijany i chyba wypijane wszystko
bojąc się że jeszcze się wyleje przy odkładaniu i rzeczywiście jest się czego bać bo tutaj odkładanie również jest dosyć karkołomne
taka nie wiem kto to wymyślił Moim zdaniem to jest coś co sprawiło że ktoś pewnie stracił
pracę ale ktoś inny z kolei chyba dostał albo wygląda to naprawdę fantastycznie Co
to jest jeszcze mały schowek i chyba na tym kończymy jak się stawia schowkach możemy wspomnieć o jakości
wykończenie to jest tworzywo O której jest przyszedłem nicią prawdziwą stosujecie łączenie to
mamy ładne ładną plakietkę for Control to mamy lakierowany plastik
To mamy taki pasek aluminiowy boczki drzwi na przykład wygląda bardzo ładnie jeśli chodzi o jakość
tworzyw to mógł na górze Wszystko się ładnie ugina pod palcem tutaj daszek również się ugina pod palcem na drzwiach Góra
również się ugina to
krótko to niestety nie jest prawie tak samo jak to 1
minut od rękiwięcej trochę za mało Jak to długie trasy Moim zdaniem mogą być tutaj bardziej komfortowe po
prawej stronie jest chyba głębiej ale trzeba mocno nacisnąć więc efekt chyba jest taki sam mówię że to
niestety to jest jakieś tworzywo a nie pianka pod spodem to nieważne w każdym razie nic łokcie
to jakoś tak super komfortowe nie jest i jeśli chodzi o jakość pasowanie to możemy posłuchać to
nie ma dramatu ale to jest dramat to
niestety Cała ta plastikowa centralna część czy liniowe nie wygląda Jaka
jest śnieg Jak rozróżnić W
każdym razie to skrzypie ale dobra wiadomość jest taka że słyszę to tylko teraz podczas nagrywania dlatego
że w trakcie jazdy nawet po nierównościach kiedy przyjeżdżamy to tutaj nie
wyrabia bo to plastiki robią w każdym razie Nie słychać tego Przynajmniej tak długo jak mamy 536 000 na
liczniku i Teraz pijemy za uchwyt spokój
troszkę w wyrazie się odkształca ale problemu nie ma także wnętrze tak jak mówię przede
wszystkim podporządkowany jest Stylowi i
to wszystko spełnia swoją funkcję mąż patrzy spojrzeć choćby na przykład
zagłówki i ładne są Popatrzcie na szczegóły to mamy perforowaną skóra to mamy na przykład gładką albo
teraz przejście między jednym a drugim nie takie jakieś po prostu przejście tylko płyn i ładne
przejście tak jeszcze było właśnie decydują o tym że w środku kierowca nie powtarzaj czuję dobrze
Oczywiście są pewne niedociągnięcia które pokazałem ale generalnie samochód od
strony designerskie i takiej elektronicznej bardzo mnie zaskoczył więcej obsłudze
tego zestawu powiem w części technicznej i naprawdę zachęcam bo to jest
rozwiązanie tak jak powinno być no Poza tym tak jak mówię mogło być trochę więcej miejsca
trochę więcej przestrzeni mógł być miejsca na kubeczki w trochę lepszych miejscach tak dalej i tak dalej parę niedociągnięć to
znalazłem ale ogólnie już jest to tak jak w środku bardzo przyjemne wrażenia
z jazdy samochód
ma kilka trybów do wyboru sportowy Eco neutralny komfortowy i przyznam
się że Zwykle nie czytam artykułów na temat danego samochodu przed jego to jestem po to żeby się nie zainspirować czyimś myślałem hybrydowy podświadomie ale tym razem się przejrzałem Zapisaliśmy go ode mnie późno po wprowadzeniu do parku i ciekaw byłem i tak w ogóle te silniki 16 poradzą sobie z tak dużym nadwoziem wyżej że wyraźnie lżejszym od to wszystko opinie były rocznie pozytywne że nie najgorzej Przynajmniej ten najmocniejsze wersję a zresztą były i to były dwie bardzo podobne można śmiało zaliczyć espasa jako nie ma że jednego z najlepiej jeżdżących Renault w tej chwili w ofercie więc ciekawe jak ten samochód rzeczywiście muszę powiedzieć że rzeczywiście jak na te gabaryty jak na przeznaczenie tego samochodu to wszystko co będę chciał zrobić z tym samochodem Ja i tak zrobię z Was
prowadzę go z równowagi w sprawie że tyle no i zacznie uciekać sobie wszystkie złośliwy rzeczy które zwykle robią
podczas testu żeby sprawdzić jak daleko są granice kiedy już zaczyna działać elektronika Jak długo i jeszcze wyrabia zawieszenie
i oczywiście Przychodzi ta granica i zaczyna działać elektronika i tak dalej ale to nie jest tak blisko to nie jest tak gwałtowne i
to nie jest tak natychmiastowe jak było wnioskować patrząc na to auto z zewnątrz a więc jeśli chodzi o właściwości jezdne to
rzeczywiście zawieszenie nienajgorzej sobie radzi nie chyba że jedziemy w trybie Komfort dosyć mocno się buja jeśli chodzi o przechyły boczne jednocześnie wybieranie wybierani nie drobnych nierówności nie jest jeszcze tak idealnie znaczy wolałbym żeby wpłynął jeszcze bardziej niestety turystów sportowy No wiadomo zacieśnia kierownicy ona się robi taka przyjemnie ciężka gdyby
kompletną trzeba uważać bo ona się robi zupełnie pusta i tam łatwo jest rozkręci gdzieś za daleko ale w każdy dosyć precyzyjna znaczy nie stawia oporu w komforcie ale i tak wiem dokładnie gdzie ta samochód pojedzie więc tutaj układ kierowniczy jak najbardziej Okej ale lepiej go trzymać w trybie innym niż komfortowe więc więc pozycja personalne inwidualną ustawienie tutaj się kłania I to jest zobowiązaniem optymalny ja zawieszanie Moim zdaniem też bardzo w porządku
I to też się przydaje wersja sport będziemy jechać jakimś dróżkami ciasnej mnie i będziemy mieli świadomością osób na pokładzie trochę bagaży No to wiadomo że wtedy lepiej żeby ten samochód nie przechyla się tak bardzo na boki i wtedy się przyda Natomiast jako tryb sportowy do jazdy sportowej to bym do niego nie ma kompletnie sensu bo ja nie wyobrażam sobie że ktoś odstawia piątkę dzieci do szkoły a następnie szaleje
w drodze do zamiatający na każdym zakręcie i jeżdżąc bokiem
bokiem To nie jest samochód do tego więc tym sportowy jest to tak naprawdę trybem do jazdy po krętej drodze bo
choćby nie wiem Jak kręcić ten silnik to i tak tutaj na taką sportowych raczej nie uzyskamy bo jej nie powinniśmy bo ten samochód służy zupełnie tak w innym do silnika byłem sceptycznie nastawiony ale razie sobie naprawdę nie najgorzej i jeśli chodzi o czas do setki jeśli chodzi o elastyczność jeśli chodzi o wyciszenia nawet chociaż na postoju spodziewałem się lepszego wyniku natomiast brzmienie No cóż a teraz akurat słyszymy tą wersję jest wzmocnionym przez głośnik i dźwiękiem ale jakby dam jej obcy to słyszymy No niestety
16 Ciągnij jakby było
co najmniej 18 Ale brzmi jak 16 nie ma co to idąc dalej podstawowe znaczenie tego samochodu no to jest komfortowe przewiezienie całej rodziny z punktu a do punktu
b czy to jest i płynne czy to jest komfortowe i jest dosyć komfortowy Chciałem dużo było jeszcze bardziej nie to by nie przyszła na bujanie tym samochodem tylko właśnie na lepsze wybieranie nierówności
ale okej to w tej wersji to kupuję natomiast chodzi o płynne przewiezienie to niestety tutaj Najsłabsze ogniwo skrzynie biegów w skrzyni biegu lubię szarpnąć zaraz jak ruszamy z miejsca ja kiedyś jeździłem Jeep Grand Cherokee SRT które miało stary stary ilość tam koni w serdecznie nie można było ten samochodowy już spokojnie głowa uda uderzało zagłówek ale w tym samochodzie który ma 2 razy mniej koni służy temu
żeby dzieci przewieźć do szkoły taki efekt to jest nieporozumienie druga sprawa to że jak jedziemy bardzo powoli Dojeżdżamy gdzieś w korku to również mamy problem taki że kiedy skrzynia zrzuca z trójki na dwójkę to czujemy takie wyhamował dwójka wyhamowanie i jedynka Każda zmiana biegów w tej skrzyni jest odczuwalna niestety potrzebuję słyszy biegi ale jedynka dwójka trójka tam każde przejście niestety jest ta skrzyni nie pozwala nam jeździć płynnie a nie ruszyć płynnie i to jest tak jak mówię Najsłabsze ogniwo bo poza tym rzeczywiście skręcę nie najgorzej pod warunkiem że myślimy troszkę kieruje naprawdę nie najgorzej tylko nie w komforcie bo wtedy jest zero oporu jest słabo i generalnie jest lepiej niż można było przypuszczać Zara patrząc na pojemność silnika jak i na to że ten samochód jest takie duży w razie sobie ze swoją własną masło ze swoimi własnymi gabarytami bardzo bardzo dobrze że będę pamiętać że jak wyjdzie za ekranów akustycznych gdzieś jadąc autostradą to lepiej mieć na baczności Bo jeśli Uderzona z boczny wiatr to
niestety ale Samochód zostanie mocno szarpnięta je w prawo czy w lewo bo no bo ta powierzchnia boczna to jest jednak taki spory żagiel i to działa w każdym samochodzie pewnie
będzie ten sam efekt jest w tym też trzeba na to uważać w i niestety tempomat tempomat który sprawdzam i to jest tempomat jest on adaptacyjny ale działa od 50
do 50 Bożena co to za parametry pracy bo
w konkurencje to już chyba niedługo będzie robiła hula działają od zera i do zera i tymczasem w tym samochodzie czy da się rozpędzić powyżej 50 to w praktyce oznacza że jest to zupełnie bezużyteczny urządzenie w większość już na pewno w mieście bo poniżej
50 mentalnie Słyszymy dźwięk rodem z Atari i musimy szybko przejąć sterowanie nad lepiej się nie przyzwyczaję Czy ktoś do nas jedzie bo co chwilę będziemy musieli w tymowie sterowanie kiedy się zagapiłem i chyba jakaś nieciekawa się tobie także tempomat jest ale moim zdaniem jest raczej bezużyteczny przynajmniej w mieście w okolicach Ale ogólnie jak dla mnie wrażenia z jazdy są pozytywne wygodne fotele i można w wielu płaszczyznach to ustawić nie najgorsze Silniczek nie najgorsze zawieszenie regulowane zawieszenie więc możemy ustawić tak jak z personalizowany samochód sprawdza czy ciężarówka przed wami nie zdejmie wszystko przyłącza 30 powietrze i tak dalej generalnie całokształt jest pozytywny gdyby tylko nie ta skrzynie i teraz co tańszego espasa dostaniemy za 119000 zł i w tej cenie dostaniemy podstawową wersję Live z
najsłabszym silnikiem 130 koni diesel z manualną skrzynią biegów Jeśli chcemy mieć mocniej to zawsze już dostaniemy wyższe
wersję wyposażenie zawsze dostajemy też automatyczną skrzynię biegów i wersję zając w przypadku 160 konnego Diesla
kosztuje 141 tysięcy zł w przypadku dwustronnej kosztuje 134 natomiast topowa wersję która
nie wiem jak się czyta po francusku inicjale Paris initiale Paris na wszelki wypadek pokazujemy
jak to wygląda na chodzie ktoś kto zna francuskie to bardzo proszę o korektę jak to się czyta w każdym razie najdroższy
diesel w tej wersji kosztuje 163000 zł a benzyna 156 do
tego dochodzą pewne dodatki ale jakbyś mógł nawet wszystko to i tak nie wyskakuje to ponad tą kwotę
jakoś Zbyt wysoko Popatrzcie sami 156000 to kosztuje w topowej wersji jak wykupimy dobra Przypuszczam
że ta wersja testowa ma wszystko co się da to ona kosztuje 168000 zł a więc 1200 wyżej zalety
A ma już dodatkowo
za 1000 zł dokupiony zestaw foteli w trzecim rzędzie oprócz tego pakiet
zimowy pakiet techno dach panoramiczny koło zapasowe dojazdowe tapicerka skórzana cieniowana szarobrązowa i lakier metalizowany jak
na taki zestaw dodatków myślę że ten pakiet nie kosztował te te wszystkie łącznie dodatki nie kosztowały
specjalnie dużo ale zobaczymy jak to się ma do konkurencji konkretny
w zasadzie No nie wiem czy warto pokazać wannę
czy może crossover bo ten samochód nie wiadomo do czego bardziej się zalicza jeśli chodzi o wanny to weźmy na przykład S Maxa
zaczyna się od 97020 tysięcy zł taniej kończy się na 158 tysiącach
z dwustronnym dieslem a więc mocniejszy diesel i nieco mniejszej
też niż weźmy na przykład Seata alhambrę o zaczyna się od stu trzech tysięcy złotych a więc też wyraźnie taniej
skończy się również na 158000 z 1000 zł za 184 konny konnego diesla w również
nieco taniej i również z mocniejszym silnikiem A jeśli weźmiemy pod uwagę stówy ale
pamiętajcie ten samochód mimo że ma wyższy prześwit ma zawsze na tym tylko na przednią oś to nie możemy się do kupy na cztery koła
a ta czwórka for kontra oznacza że tylne koła są skręty to nie jest napęd na tył No to wiem na przykład Fiata Freemont a który
zaczyna się od 98000 zł kończy się na 150 Hyundai Santa Fe które zaczyna się od 135000
zł z napędem na przednią oś a kończy się już z
napędem na dwie osie przy kwocie 34000 zł tutaj już przewaga Cynowa espasa
jest wyraźna nowy Renault Espace pokazuje że łączenie różnych cech wciąż ma sens i Crossover mogą powstać
nie tylko na podstawie samochodów kompaktowych które zostały podniesione ale też na podstawie vanów rodzinnych samochodów
które zostaną również podniesiony ale też tak aby były bardziej crossovera mniej niż banami a właściwie
to może bardziej bananami niż crossowe ramię z cechami rowerów Tak czy inaczej z jednej strony Można by powiedzieć że jest
przykład na to że łączenie różnych cech wciąż ma sens Z drugiej strony natomiast nie wiem że każda
firma musi obserwować trendy na rynku i jako jak znajdzie taką zmianę ludzie kupują chętniej
crossovery niż mamy to powinno na to zareagować Pytanie tylko czy reakcja w postaci zmiany vana
na crossovera jest właściwą albo jest już po prostu wprowadzenie nowego crossovera i pozostawienie
wannę dla tych którzy chcą tylko zwane bo pytanie jest takie czy cechy które zdobył teraz w pas cechy Crossover
kompensują straty w wymiarze vana które tutaj ewidentnie są bo samochód stał się może ładniejszy
jest zdecydowanie bardziej nowoczesny mój ale mimo wszystko nie Co w środku i już nie jest takim dostawczakiem
jak kiedyś to oczywiście zależy od upodobań każdego klienta z osobna więc każdy wybiera czy ten
większy prześwit rekompensuje mu straty w tym że bagażnik Tak czy inaczej Jedno jest pewne samochód w tej
nowej swojej wersji jest znacznie bardziej rzucające się w oczy znacznie bardziej nowoczesne znacznie bardziej
chcący się wyróżnić na drodze i to właśnie chyba ta funkcja nowa wyróżnianie się na drodze w tym samochodzie
jest zawsze włączone doświadczyłem tego sam jeżdżę z tym po Krakowie przez kilka dni było dnia w komentarzach bez pytania Kiedy
wreszcie będzie test nowego jest pas i
Proszę bardzo jestem z czasem spełniamy wasze życzenie wcześniej czasem później to wszystko zależy od dostępności samochodu w parkach ale też od naszej Tak czy inaczej przyglądamy
się Waszym komentarzem i Zamawiamy do testów odpowiednie interesujące was samochody Dziękuję za obejrzenie dzisiejszego filmu i do zobaczenia Pamiętaj o subskrypcji
1 reakcja
1
0
0
Podziel się
Komentarze (0)

Programy Wirtualnej Polski

KOMENTARZE
(0)