programy
kategorie

Renault Master 4x4 Oberaigner - prezentacja i test napędu na cztery koła

Niemiecka firma Oberaigner oferuje do modelu Renault Master napęd na cztery koła. System będący dodatkową opcją to samochodu z napędem tylnym przystosowany jest do poruszania się w trudnych warunkach drogowych z ograniczoną przyczepnością, zwłaszcza na pochyłościach i powierzchniach śliskich lub sypkich, takich jak śnieg, lód, mokre łąki, żwir lub błoto. Pojazd nie jest przeznaczony do użytku w terenie off-road. Dodatkową funkcją napędu jest reduktor o przełożeniu 1,42, który ułatwia manewrowanie z małymi prędkościami oraz pokonywanie najtrudniejszych terenowych przeszkód. Masa całego rozwiązania to 195 kg, a modyfikacje zawieszenia obejmują podniesienie przedniej osi o 65 mm natomiast tylnej o 45 mm. Na wideo opowiadam o napędzie, pokazuję jak działa i prezentuję konstrukcję od spodu.

Tranksrypcja:Cześć dziś do zaprezentowania mam ciekawe samochód samochód ...
rozwiń
uwaga z dołączonym napędem na cztery koła niemieckiej firmy oberaigner producent
układów napędowych do pojazdów użytkowych znany między innymi z przed
kilku lat z konstrukcji przeznaczonych dla Mercedesa Sprintera teraz chodzi wcześniej
wszedł również gamę Renault Master Opel Movano obecnie
nie dowiedziałem się jeszcze czy Opel Movano też jest oferowany w takiej konfiguracji ale
nigdzie ani na polskiej ani na niemieckiej stronie i bordera nie znalazłem takiej takiej
informacji Nie znalazłem takiego pojazdu w konfiguratorze natomiast Renault oferuje takie auto oferuje je w kilku różnych
wersjach nadwozia natomiast bazą do zbudowania takiego pojazdu jest wersja tylnonapędowe
musi to być i samochody tylnonapędowe niego niczym na bliźniaku tak jak mój ex ale etylu napędowy
tam konstrukcje Pokażę wam za chwilę Natomiast w tym momencie jak już kieruję samochodem
Mogę opowiedzieć kilka słów o tym jak jeździ się tym pojazdem ebooki napęd na cztery koła jest wyłączony
ponieważ jest to konstrukcja taka typowo na typowo użytkowana jak pickupa chcieli z dołączoną przednią osią na sztywno dopóki
to jest wyłączony samochód nieznacznie tylko różni się od pojazdu tylu napędowego przód
jest podniesione o 65 mm tyłu jest podniesiony o 48 mm i to można
powiedzieć wszystko na jeśli chodzi o takie odczucia ponieważ Tam faktycznie jest wysoki no wyróżnia się nawet ze
swoim na swoim wysokością koła koła są daleko od krawędzi a
jest już dołożona trochę kilogramów Ale mimo to samochód ma
tonę ładowności więc pod tym względem wszystko w porządku Mocnych film autem jeździ się zupełnie normalnie natomiast
kiedy zajdzie taka potrzeba można skorzystać z napędu na cztery koła ale też można skorzystać z reduktora
i tutaj mała ciekawostka można z reduktora bez korzystania z napędem na cztery koła czyli jest to system trochę
dający więcej możliwości niż nawet Pickup ponieważ Pickup nie żeby włączyć reduktor trzeba najpierw uruchomić
napęd na cztery koła z płatków robisz tego nie trzeba można jeździć z napędem na tył i reduktor oczywiście reduktor nie służy
do jeżdżenia normalnego choć
przełożenie jest stosunkowo wysokie ponieważ to jest 140 to nie jest taki pełnowartościowy
reduktor terenowy o przełożeniu 2 tylko tutaj mamy 142
więc więc tak jest u kogo małe ale ale to urządzenie przydaje się nie tylko po gotowaniu trudniejszych odcinków terenowych ale naprawdę świetnie
spisuje się Ja już to sprawdziłem kiedy na przykład trzeba manewrować kiedy trzeba pokonać
nie duży dystans trochę skręcić pojazd na podłożu tutaj naprawdę za reduktor świetnie się się
sprawuje ponieważ pomimo krótkiego pierwszego biegu i stosunkowo krótkiego wstecznego No nie
ma sensu sprzęgła prawda Tak samo jak muszę nawet Jeśli zajdzie potrzeba jakiegoś naprawdę precyzyjnego
manewrowania pojazdem dziś w magazynie gdzieś na jakimś placu niech to nawet będzie sztywna bardzo nawierzchnia
to mimo to z reduktorem zdecydowanie łatwiej się to robi ponieważ po prostu mamy brzuchu przełożenia jestem może
pełzać minimalną prędkością I teraz uwaga włączenie reduktora na jest oczywiście możliwe i można z niego
korzystać ponieważ nie korzystamy z napędem na cztery koła w przeciwieństwie do samochodów terenowych tutaj Kolejna rzecz bardzo ważna na
panelu na panelu na desce rozdzielczej dodatkowy panel dołożony do sterowanie
napędem napęd jest sterowany elektrycznie więc więc bardzo łatwo mamy tylko dwa przyciski jeden do włączania na
pewno na cztery koła drugi i tutaj Uwaga jeżeli zachowamy całą procedurę czyli włączymy luz na
i jeśli chcę włączyć reduktor włączymy luz czyli bieg neutralny w skrzyni biegów sprzęgło reduktor
włącza się po prostu Cyk i już jest gotowy tynk i jest wyłączony włączony wyłączony bez problemu to robi się bardzo szybko dużo szybciej
niż w każdym aucie terenowym jakiś tam to więcej tak samo też na cztery koła Tyle tylko że to można włączyć również podczas jazdy ale
ale do prędkości 50 km na godzinę można z niego korzystać powyżej
prędkości 50 km na godz lampka ostrzegawcza która mówi że jedziemy to za szybko uwaga samochód
złożony z napędem na cztery koła ma dezaktywację wszystkich systemów
przeciw ponieważ nie ma sensu tak jakby skonfigurować tego ponieważ
auto nie jeździ zbyt szybko ponieważ nie jeździ po szosie Zabiorę nas tylko ale jest taka jazda jest
zabroniona twojego pojazdu ponieważ tam pojawiają się duże naprężenia natomiast to
też jakby pokazuje Do czego służy ten napęd na cztery koła możesz sam producent informuję
że napęd to nie jest napęd do uprawiania od razu to nie jest napęd który nam ma pozwolić bawić
się w terenie który ma nam pozwoli jechać gdzieś na jakimś piaszczyste burmistrza podłoże i jeździć cały dzień na samochód
może jeździć całodzienny na sprzedaż brukowa jak najbardziej Tyle tylko że auto nie służy po prostu
do jazdy w terenie auto służy bardziej do pokonywania trudniejszych odcinków tego żeby
miał pracy tam gdzie nie wystarczy napęd na tylną oś akurat tam pewna trollować w tym samochodzie bardzo szybko się poddaję
Zobaczę jak auto z nią nie obciążone więc cena koła jedziemy na jakąś kopalnię na piach Nie
no Piotrek montować koparkę remontować ładowarkę czy czy wywrotkę włączamy napęd na cztery koła przejeżdżamy te kilkaset
metrów kilometrów i się nie zakopiemy do tego służy ten pojazd nie do jakiejś tam szaleje z terenie
więc to też warto to podkreśla aczkolwiek napęd sam sobie jest jak najbardziej do tego jak się to
po prostu nie jest do tego przeznaczonym dobrze to Trochę się zagadałem podczas jazdy zaraz pokażę wam ten napęd Jesteśmy
pod samochodem i tutaj ta Srebrna obudowa to oczywiście skrzynia biegów skrzynia biegów w
ogóle nie została w jakikolwiek sposób zmieniona zmodyfikowana Jedyne co zostało dodane tutaj do skrzyni
biegów To Fly oraz tak
zwane reduktor czyli skrzynia rozdzielcza tutaj mamy skrzynię rozdzielczą to mamy.com flanszę która łączy skrzynie
biegów z reduktorem skrzynia mówię jest oryginalna w ogóle niezmieniona i dalej
mamy tak tutaj
mamy reduktor to
mamy oczywiście wyprowadzenie napędu na przednią oś tam widać napędową która przepraszam
nie półoś tylko wał napędowy który prowadzi napęd do przodu jak widać ten wał napędowy jest
dosyć cienki to znaczy nie jest to wał napędowy jak na przykład ten prowadzący na tylną oś
oryginalny tylko trochę skrócony dlatego też właśnie producent przestrzega żeby tego
samochodu nie używać do jakieś ciężkie ja ponieważ ten wał przedni właściwie to ma grubość typowej
półosi więc łatwo go można uszkodzić urwać no i tutaj mamy oczywiście mechanizm
sterujący włącza nam napęd przedni A dzięki czemu dzięki
temu że jest elektryczny to tutaj przebiega bardzo bardzo sprawnie jeszcze to skoro Jestem pod
spodem pod autem wał napędowy oczywiście jest odpowiednio skrócone o tą odległość którą zajmują
flansza z reduktorem i to jeszcze kolejna ciekawa rzecz
paliwa który został poddany modyfikacji właściwie to został całkowicie zmieniony to jest zupełnie
nowy zbiornik paliwa taki podłużny długi a wąski dosyć pojemność
90 l problemem jest prawidłowe wskazanie jeśli chodzi o ilość
paliwa zasięg i tak dalej ponieważ ponieważ zbiornik paliwa ma
zmieniony kształt i to w zasadzie tyle jeśli chodzi o spód samochodu
0
0
0
Podziel się
Komentarze (0)

Programy Wirtualnej Polski

KOMENTARZE
(0)