programy
kategorie

Renault Megane GT 1.6 205 KM, 2016 - test AutoCentrum.pl #265

Test Renault Megane IV GT z silnikiem 1.6 o mocy 205 KM

Tranksrypcja:Witam...
rozwiń
serdecznie przy każdej zmianie jest w życiu coś traci coś się zyskujemy
na przykład przy czwartej generacji Renault Megane straciliśmy wersje nadwoziowe kupę i cabrio póki co Przynajmniej ich nie ma natomiast
Co zyskujemy tego będziemy szukać w dzisiejszym jest jednak jedna rzecz która w ogóle się
nie zmienia jest stała to jest absolutny brak przywiązania projektantów do wyglądu poprzedniej generacji pierwsza
meganka by normalna druga miała wielki kufer trzecia wyglądała trochę jak dobrze
napoczęte Kawałek mydła 4:00 No cóż ponownie zmiana to będziemy bardzo przyjemną krzyżówkę normalne i
nowoczesność Francuzi
zdążymy nas już nauczyć wygląd tych samochodów Nie może być byle jakich samochody można kochać albo nienawidzieć
ale faktycznie coś w nich jest to byśmy bardzo przyjemną krzyżówkę nowoczesności i smaczków turystycznych czwarta
generacja Megane została zaprojektowana tak że nie można jej nazwać jakimś samochodem No to jest
trochę podobna do talismana ale mimo wszystko ma swój charakter szczególnie w wersji GT o mocy ponad 200
koni Zapraszam na test charakter
na
pewno
nadają
i
odważnie
poprowadzony
ledy wersję GT mamy zmieniony przedni zderzak z dodatkowymi
wlotami sylwetka auta nie jest połamane wieloma przetłoczeniami ale mimo wszystko jest dość masywne z jedną mocną kreską
przez przez dolną część drzwi i mocno zarysowanymi nad kolanami z tyłu mamy dyfuzor i dwie końcówki układu wydechowego
co prawda Tylko jedna z nich gdy mi ale i tak Podkreśla to sportowe zacięcie wersję GT uwagę zwracają
też wielkie lampy z odważnego ponownie odważnie poprowadzonymi z ledami które prawie się
stykają to na środku dzieli ich tylko logotyp Renault nowego zbudowany na platformie modułowej spółki Nissan
Renault o nazwie cmf na tej samej platformie zaprojektowano talismana ale też 3 lata temu kaszkaja
x-trail a później Cat zaraz pasa czy o tej platformie należy jednak myśleć W takich kategoriach jako
takie Volkswagen owski m&b bo nie jest to konwencjonalna płyta podłogowa a raczej zestaw
wytycznych które pozwalają na standaryzacja tym samym koszta zostały obniżone a producenci szyb Renault czy
Nissan nadal zachowują spore możliwości modyfikacji A
skoro już mamy dowolność w wyborze Platformy i kompletny brak przywiązanie do poprzedniej pracy to wymiary w nowej Megance
oczywiście się zmieniły rozstaw kół zwiększył się o 5 cm rozstaw osi o prawie 3 zmieniło się też nadwozie
64 mm na długość więcej 25 mm na wysokość mniej proporce
się zgadzają A co w środku wnętrze
Megane nie mocno zaszokował o bo to jest Compact który ma się dobrze sprzedawać bo chyba nie chciało ma trafić
do masowego odbiorcy także do takiego który nie jest panem nowych technologii Dlaczego nie widzimy to wielkie
ekran rodem z Tesli nie tęskni ale przynajmniej ja wiem że to jest nowoczesna i w ogóle super
fajne ale bałbym się wsadzać takie wielkie centrum sterowania wszechświatem do samochodu który ma się sprzedawać masowo i trafić
do wielu odbiorców także tych właśnie nowymi technologiami No dobra ja bym się bał ale no nie i
dlatego widzimy to duży prawie 9 calowy ekran systemu erling na pocieszenie dodam że w najtańszych wersjach wyposażenia
dostajemy prostszej radiem i mediami a od wersji Intense wzwyż otrzymujemy r-link z ekranu z 7-calowym
podobnie jak w pas którym jeździłem jakiś czas temu mamy to całkiem sporo możliwości personalizacji jest zmiany kolorów podświetlenie nawigacja
łączność telefonem informacje o pojeździe ustawienie systemu i do.com aplikacje Warto zwrócić uwagę że
Francuzi z Ireną nie poszli w ślady Francuzów Citroena i nie przenieś do ekranu dotykowego regulacji
temperatury dwustrefowej klimatyzacji w Megane pokrętłach
mamy jak widać analogowy ale jednocześnie z jakiegoś powodu ktoś postanowił usunąć możliwość
sterowanie temperaturą z ekranu a więc mamy co prawda pokrętło ale z kolei nie mamy przycisków wirtualnych czego
już zrozumieć absolutnie nie mogę Zwróćcie też uwagę na to że choć mamy to po do ustawienia temperatury to jednak
ustawienie siły nawiewu odbywa się wyłącznie za pośrednictwem ekranu ciekawe u praktycznym dodatkiem jest wyświetlacz head-up z szybką jak myśliwcu
włączamy go uwaga i jedną z tych trzech obcy i teraz Zgadnijcie Która z tych trzech obcych odpowiada za wyświetlacz head-up wyświetlacz
środkowy wyświetlacz Czy wyświetlacz główny Bingo jest to wyświetlacz główny po naciśnięciu tej obcy
po naciśnięciu tej opcji uruchamiamy
wyświetlacz Główny
oto wyświetlacz Główny w tym miejscu zobaczymy wskazówki nawigacji aktualną prędkość rozpoznane znaki informacje odnośnie
pracy tempomatu i systemu utrzymywanie pasa ruchu aspiruje
do miana Hot hatcha dzisiejszych czasach takie auto nie może się obejść bez możliwości zmiany trybów
jazdy w końcu te samochody mają być przede wszystkim wszechstronne tak to na przykład mamy cztery tryby jazdy do wyboru ich
przy pomocy ekranu dotykowego chociaż mamy tu po prawej stronie przycisk który się nazywa właściwie
system cały nazywa się multi-sense i po naciśnięciu tego przycisku wchodzimy do tego my nie I to
oczekiwałbym że kolejne naciśnięcia tego przycisku będą cokolwiek zmieniać ale nie nic nie zmieniają tylko wychodzi
to myjni na ekranie i teraz już musimy niestety klikać po ekranie Zwróć uwagę że mamy
jeszcze jeden fizyczny przycisk p i r s drive który po naciśnięciu wchodzi
do przełącza system na tryb Sport ponownym przełącza
tryb neutral chociaż wcześniej była personalna wersja jeszcze raz Przejdźmy w Komfort przychodzimy Sport ale
wracamy już do wersji neutralnej takie Przestań ale znaleźliśmy i jeszcze jeden jeszcze ciekawszy Otóż kiedy wejdziemy
to do instrukcji użytkownika A
to nie jest ta instrukcja użytkownika chyba musimy to zrobić jeszcze raz w chodzi o programie Uwaga funkcje
Jak wygląda to wygląda zupełnie inaczej tutaj prawdę ale jeszcze coś multi-sense
znajduje się w prawym górnym rogu tutaj natomiast pokazany jest że jest po właśnie
na środku po lewej I tu mamy Sport Eko neutral Komfort personalizacja tak eko eko którego tak
naprawdę tutaj nie
ma bo mamy Sport Comfort neutral i perso tak oczywiście po wejściu do perso możemy skonfigurować bieżące
i to Eko się pojawia jako jeden z trzech Echo e-sport trochę to zawiłe
Mam nadzieję że przyszli użytkownicy będą wiedzieć jak się tym posługiwać warto też wspomnieć o elementach które nie pozwalają nam zapomnieć
o tym w wersji GTA więc mamy to bardzo fajną kierownicę z przeszyciami
w kolorze niebieskim z logiem niebieskim również GT u dołu kierownicy która jest delikatnie jest spłaszczona
mamy przy odpowiednie elementy wstawki w kolorze niebieskim na dźwigni zmiany biegów które
również tutaj u dołu jest odpowiednim kolorem przeczytam mamy też światła am która to
również świecą w kolorze niebieskim mamy to kolejny element z napisem Renault Sport czy też możemy wrócić to do
drzwi ówdzie również znajdziemy odpowiednie kolory podświetlenia czy też takie wstawki które okej
jakieś tam karbo plastik został w tym momencie użyty jeśli chodzi o ogólne wrażenie zewnętrzna
to wszystko jest całkiem dobrze w porządku nie dziwi biorąc pod uwagę że większość funkcji wylądowało wewnątrz tutaj
dotykowego ekranu w tym jest dobór materiałów wykończeniowych jest całkiem sensowny to mamy w górnych
partiach to całkiem sporo miękkiego plastiku również na drzwiach tutaj na górze przynajmniej na tych przednich
drzwiach mamy miękkie plastik natomiast niżej już mamy plastik który jest otwarty
ale jak i słychać solidnie spasowany jak nowy model mamy to całkiem bogata oferta silnikowa 4 benzyny 4 Diesla jeśli chodzi
o silniki benzynowe to możemy jeden z nich zestawić do wyboru albo z manualną albo z automatyczną
skrzynią biegów jest to wersję 130 konna benzynowa słabsze jednostki są dostępne tylko z manualną jest też ta
testowana na który został to tylko z automatem ale o tym za chwilę nie chodzi o diesle to wersję DCI 110
koni możemy ponownie zamówić albo z manualem albo z automatem wszystkie pozostałe jednostki w tym tam od niej 6:30 MZ
tylko ze skrzynią manualną najsłabsze jednostki to 90 konny 1,5 DCI 100
konny 12 Energy tce e114 jedyny ocalały wolnossący 16
SC dzisiaj nie będziemy się jednak skupić na tych najsłabszych silnikach bo do testu dostaliśmy najmocniejszy z jednostki
o pojemności 16 wyciągnięto aż 200 które objawiają się przy 6 tysiącach obrotów na minutę maksymalny
moment obrotowy to 280 niutonometrów dostępny raczej jako kopniak przy 2400 obrotach minutę niż
równy ciąg w pełnym zakresie pierwsza setka pojawia się po siedmiu i 1/10 sekundy od startu zatrzymanego a prędkość
maksymalna to 230 km na godzinę wprowadzenie ma wspomagać układ for Control czynny system czterech kół skrętnych tak
jak wcześniej wspomniałem nasze testowa wersja czy nowe Megane GT Jest zestawiony w standardzie z automatem EDC
w takim zestawieniu podobno samochód ma palić około 6 litrów w trasie całe 8
litrów w mieście Jak jest w rzeczywistości Dowiecie się z osobnego filmu z testem spalanie wspomnę tylko że
jak wszystkie pozostałe Meganki mają 40 Back to ta wersja GT ma 3 l extra
ma 50 litrów i szczerze mówiąc nie sądzę żeby te 3 litry ekstra mogły cokolwiek tutaj jeśli chodzi o spalanie zrekompensować
wsiadając
do Megane GT Nie
zastanawiam się jak to będzie przyspieszać bo w sumie wiemy 7 sekund do setki znamy mocne masę więc jesteśmy w stanie sobie wyobrazić jak to Piesza natomiast Zastanawiam się jakby poradzi na zakrętach co jest telefon Control To było dla mnie największa
zagadka oczywiście
jeździłem tego typu rozwiązania mi czy to nie wiem Audi Q7 czym 19 w Renault Lagunie ale jak to będzie działało akurat w kompakcie to mocno kompakcie do
tego zaraz wrócę na początek bardzo dobrze słów na temat skrzyni biegów EDC zawsze mi się kojarzyło ze skrzynią mimo
że dwusprzęgłowa jednak nie należało do najszybszych A to szybka zmiana przy redukcji szybka
zmiana
Przy zmianach tutaj przy pomocy łopatek są bardzo
rozsądnie działające i również szybka reakcja jakie wystartujemy
zestaw dłut i robimy start zatrzymany uwaga i gazu idzie poprzednie
ABC którą miałam okazję testować w ogóle nie chciała startować od od zera w jakimś Rosso tempie ruszała tracąc przy tym za dwie sekundy na
start więc to co tutaj widzę naprawdę bardzo mi się podoba nas czy nie sprawdza w trybie sportowym potrafi też szarpnąć niepotrzebnie przyrody z trójki na dwójkę ale
wtedy komfortowym ten efekt albo
nie zauważyłem ale nie występuje albo nie występuje w każdym razie w samochodzie z literkami GT nie przeszkadza mi to wcale duży plus dla szczeniąt natomiast
no control projektanci
mieli możliwość odchylania tylnej ośki to wiemy wykorzystali
to przy większych prędkościach skręć w kierunku zakrętu więc samochód jest bardziej stabilny i przyjechałem się teraz Zakopiankę szybciej na
zakrętach naukach samochód się zachowuje stabilnie Potwierdzam pytanie czy zachował się tak samo stabilnie bez Przypuszczam że tak ale
okej na parkingu kiedy jeździmy bardzo wolno też wszystko jest w porządku dlatego że faktycznie promień zawracanie jest rozsądne
nawet bardziej niż super natomiast przy prędkościach takich miejskich 30 40 50 na godzinę Każdy
ostrzejszy zakręt Poproszę
takie teraz Wykonuje wszystko działa taki sposób że tylna oś pływa i to jest takie pływanie denerwujące takie pływanie które ja wiem że jest pod kontrolą kontrolą for
Konrad Ja wiem że to tak ma być Ja wiem że to chodzi o to że tyle się odchyla ale moje wrażenie są takie to samochód kupuje ważą się trzyma
niestabilnie drogi prawdopodobnie projektancie stwierdzili że skoro możemy odchylić to zróbmy to na maksa ale to na maksa to
trzeba było zostawić dla parkingów ale wymierzyć w miarę rozsądnej
odchylenie tylnej osi w takich prędkości właśnie 30
40 50 bo to wcale nie trzeba wykorzystywać całego zakresu odchylenia prawdopodobnie ktoś powiedział niech kierowca przy każdym nie
wiem zakręcie o słabszym
pamięta że zapłacił za for Control No to zapłacił No to ma go to ma pływające
tą twoją tylną oś takie się odnosi wrażenie Ja chcę mieć samochód który dobrze a nie dobrze zarzuca tyłkiem nawet jeśli to zarzucanie nie polega na ślizganie się oponami
po asfalcie tylko właśnie no to w takim poczucie że to tylna oś Żyje własnym życiem mi
się to nie podoba Nie twierdzę że to jest złe rozwiązanie być może ona się sprawdza nie
wiem Przy ostrej jeździe gdzieś tam i można urwać parę sekund na jakimś okrążeniu Ale ja
tego nie kupuje nic nie mam poczucia pewnej takie pełnych stabilności tego samochodu bo akurat zupełnie pusta droga jadę sobie 50 w lewo w prawo nie
nie widziałem to stabilności przy 50% więc
ja nie wiem czy to akurat było wino for kontrola czy nie ale
jeszcze raz mówię ja bym wolał wersję GT bez tego
systemu chyba wypadałoby lepiej nawet omijając parking ale chyba tak poza tym myślę że wszystko należy ocenić pozytywnie i moc i ogólne wrażenie zjazdy i
dźwięk okej dźwięki w sympatycznie
podbijane więc nie oceniaj mnie taka dźwięku e w i zawieszenie którego nie możemy tutaj wyregulować nie wiem ustawiając najbardziej twarda Albo bardziej komfortowe ale zadziwiająco dobrze sobie radzi jest z drobnymi
równym nierównościami więc w sumie to jeździ mniej więcej tak samo długodystansowy Auris który
sportowym samochodem nie jest ani więcej tak samo przeskakuje przez drobniejszy nierówności a
ten samochód jeszcze całkiem nieźle do tego trzyma zakrętach miał strasznie się
trzeba zakrętach Okej to jest nieco twardszy Compact Który z powodu tego że nie ma możliwości regulacji twardości zawieszenia został skalibrowany w sposób że da się tym jeździć na
codzień i nie ma obaw że wypadną na nierównościach wszystkie plomba jednocześnie na sześciu zakrętach całkiem stawili
się trzyma kropka Wszystkie elementy są naprawdę całkiem fajnie przemyślane dopasowany i ten samochód naprawdę mi się składa w takiego fajnego hotel trzeba za naprawdę nieprzesadzony pieniądze tylko pytanie czy
mogę to kupić bez VAT kontrola bardzo lubiłem poprzednią generacja Renault Megane GT za to że była takim bardzo mechanicznym samochodem była świetna
mechaniczna skrzynia biegów która po prostu czuliśmy każdy tryb mniej pracy czy
to też zawieszenie czy to jak ten samochód przyspieszał to wszystko nie sprawiało wrażenie że nad nami czuwają komputer to my mamy
tutaj znaczenie a
tutaj Renault zrezygnowało całkowicie z manualnej skrzyni
biegów oczywiście w tylko w modelu GT i
mamy do swojej dyspozycji tylko od automat z funkcją launch Control i z funkcją zmiany
kilku biegów na raz dwa systemy skrzyni biegów zostały właśnie zaprojektowane specjalnie przez oddział Renault z mechaniczny
pozostał za to układ kierowniczy o nazwie RPS i
w każdej nowej Megance dostajemy oczywiście klasyczny jak na dzisiejsze czasy układ
ze wspomaganiem elektrycznym ale to mechaniczny układ kierowniczy z elektrycznie wspomaganą przekładnią zębatą czy jest
bardziej sportowy i bardziej komunikatywny
co jest wyjątkowe w tej klasie i ale powoli coraz mniej w Renault bo coraz częściej widujemy modele z tym systemem to
układ czterech kół skrętnych o nazwie for Control taki układ możemy kojarzyć Hondy Prelude trzeciej
generacji z systemem 4ws i
wtedy Japończycy przeprowadzili szereg badań których wynikiem było to że
nie prowadzący się samochód to taki który jest lekko nadsterowny przy mniejszych prędkościach i
lekko podsterowny przy większych prędkościach tylna
oś może skręcać do dwóch i pół stopnia w stronę przeciwną do skrętu i
do jednego stopnia w kierunku zgodnym ze skrętem w ten sposób uzyskujemy te nadsterowność
przy mniejszych prędkościach i przy większych ale
uczucie prowadzenia takiego samochodu jest na początku naprawdę dziwne kiedy
mocno przyspieszamy oczywiście przednia oś zaczyna lekko pływać a
na jeszcze tylna oś nie sprawia wrażenia usadowione i tylko też rusza się na boki Jeśli oczywiście będziemy kierownicą tylko
kontrolnie wpływa tylko na to że samochód lepiej się prowadzi ale reaguje te które mogą być niebezpieczne na
przykład Jeśli jedziemy dwoma lewymi kołami po nawierzchnią dobrej przyczepności A2
prawe zjadam na przykład na lód gdy na oścież co Nie zakładać tak kontre po to żebyśmy nie wpadli
nagle w poślizg prędkością Graniczną jest tutaj 60 km na godzinę i to właśnie Powyżej tej prędkości tylne koła przestają skręcać przeciwnie do skrętu a
zaczynają podążać za kierownicą
w katalogu Renault Jest tam taka mała gwiazdka która mówi że w trybie sport prędkością
Graniczną będzie 80 km na godzinę czyli
do 80 tylna oś będzie cały czas pomagała skręcać a nie przeszkadzała w skręcie dobrze
że ten samochód nie próbuje kopiować rozwiązań konkurencji tylko faktycznie jest twój charakter swoje rozwiązania nawet technologiczne wygląda
bardzo oryginalnie dobrze
więc wydaje mi się że potencjalni
klienci czy też ludzie którzy już teraz zamówili to samochody będą zadowoleni po odbiorze To naprawdę fajny I przede wszys kawy samochód nudy tutaj na pewno nie znajdziemy bardzo dobrze się prowadzi Na tle konkurencji nie odróżnia go nic szczególnego gdyby ktoś nie wiem zamknął mnie od Ja wiem że to jest zepsuta absurdalne ale za to miło ci kazał jechać na wprost nie Jakim autem się poruszam może gdyby wymacał logo na kierownicę to mógłbym strzelać natomiast właśnie gdybym jechał tym autem na wprost tylną oś skrętną bardzo ciekawe rozwiązanie i przyznam się że nie jeździłem jeszcze nigdy autem które jest wyposażone w ten system bardzo ciekawe uczucie na początku wydawało spadam
lekki poślizg nadsterowny przez to że ty również zakręcie się przemieszczał bo trochę innym to że trzeba się do tego przyzwyczaić żebyśmy odblokowanie próbowali kontrować przyzwyczaić muszą się też pasażerowie do tego że każdy następny zakręt będziemy chcieli pokonywać z większą prędkością bo ten samochód kusi kusi aby badać naszej
odwagi bo jeżdżą na codzień innymi autami zwykłymi to jesteśmy bardziej zachowawczy tutaj możemy sobie pozwolić na znacznie więcej nie jest samochód bez VAT bo na słowo komentarza Moim zdaniem zasługuje tutaj skrzynia biegów jest ona Mówiąc krótko niedelikatna zmienia biegi zwłaszcza
przy małych prędkościach kiedy nie działa pod jakimś wielkim obciążeniem zmienia biegi w sposób Taki zero-jedynkowy to jest tak jakby ktoś
nie umie tnie posługiwał się sprzęgłem mnie to osobiście troszkę denerwuje można się przyzwyczaić w
momencie kiedy gwałtownie
przyspiesza My też
czujemy takie szarpnięcie ale powiedzmy O
której jedzie to się jakoś broni
samochód jest niepozorny daje radość z ja ja
osobiście Jestem bardzo zadowolony z tego jak on jeździ zwłaszcza jestem zadowolony z odczuć które daje tylna skrętna 8 Renault Megane kupimy w jednej w pięciu wersjach wyposażenia tańsza jest l i w której dostaniemy uwaga przeczytam radio
z USB OLX Bluetooth manualna klimatyzacja przednie szyby elektryczny system wspomagania nagłego hamowania od system
wspomagania ruszania pod wzniesienie od prędkości mocowanie i komplet poduszek powietrznych czołowej kurtynowe i boczne takie
rzeczy już za 59900 zł kolejne poziomy to za minimum 62 900a ten za 60
$ za 81-611 GT za 102100 zł standardzie wersję to czeka
na nas system r-link z 7-calowym ekranem dwustrefowa klimatyzacja automatyczna karta Renault Hands free system multi-sense
Parktronic system utrzymania pasa ruchu i przyciemniane tylne szyby Myślę
że warto dodać że 102000 za mocnego hatchbacka z automatem to jest całkiem niezła cena bo jeśli się rozejrzymy
po autach konkurs okazuje się że dopiero gdzieś w okolicach 117000 zaczyna się coś dziać bo w tej cenie dostaniemy
Forda Focusa st który będzie miał 250 koni ale będzie miał manualną skrzynię biegów czy też że Seat Leon
Cupra 265 koniec DSG albo to jeszcze Skodę Octavia RS to będzie miał 220
koni również z DSG minutes dopłacić 5000 zł za ponad 120 2000 dostać Golfa GTI z DSG
w którym będzie miał 220 koni żółte zejść poniżej 100000 zł i dostaniemy za 99900
zł Peugeot 308 z tym samym silnikiem Izba skrzynia biegów teraz
do pytanie które postawiłem na początku testu co zyskaliśmy na zmianie generacje Renault Megane Moim zdaniem
wygląd nowoczesną elektronikę śmiały odważny naprawdę rozwiązań i jeszcze raz wygląd który jak tam
Francuzów czasem jest przesadzony ale Wpada w oko przede wszystkim ze skali śmy jednak nowego konkurentom
tego gracze w Graca może nie wybitnego ale ambitnego ale no pokazuje Ostatnio
sporo No właśnie a wy możecie być pewnie że każdą z nich odpowiednio przetestujemy jeśli nie chcecie przegapić żadnego testu subskrybuj
1 reakcja
1
0
0
Podziel się
Komentarze (0)

Programy Wirtualnej Polski

KOMENTARZE
(0)