programy
kategorie

Renault Talisman 1.6 Energy TCe 200 KM, 2016 - test AutoCentrum.pl #267

Test Renault Talismana z silnikiem 1.6 Energy TCe o mocy 200 KM

Tranksrypcja:Witam...
rozwiń
serdecznie po dwóch dekadach i trzech generacjach Renault Laguna naszego
rynku pojawia się nowe auto większe i ładniejsze czy ze zmianą nazwy Francuzów chodziło o zerwanie ze stereotypem
królowej lawet a być może poszło o to że jest zupełnie nowa jakość Zapraszamy
na test Renault Talisman
A
może ze zmianą nazwy nie chodziło Tylko jeśli w ogóle o uszczypliwy przydomek może o wytyczne konstrukcyjne
Bo Laguna była Lidzbarkiem natomiast ten
samochód Renault Talisman to pełnoprawny Sedan warto wspomnieć że Talisman to bliski krewny Espace
bo na tej samej platformie cmf ma nawet podobno długość nadwozia jest zaledwie o centymetr od Espace krótszy
ma co prawda mniejszy rozstaw osi o 7 cm natomiast gdyby talismana
i Lagunę to okazałoby się że Talisman jest o całych 16 cm dłuższy przepaść pozbyć
też z przodu podobny grill znak chociaż nie jest to kopia Spójrzcie na
te lewy Podczas kiedy inni producenci starają się wymyśleć w coraz to inne sposoby umieszczenia
ledów wewnątrz lamp Renault pokazuje przykład myślenie a o tobie box i umieszczę ledy na zewnątrz podobnie
jak w testowanym tydzień temu mega spojrzenie talizmany jest jednak bardziej dostojny Jak przystało Zresztą na limuzynę również
z tyłu widzimy podobieństwo do Megane gdzie światła prawie się łączą Na środku ale bardziej ponownie dostojnej formie na
dworze jest ładnie skrojony pomijając ulewy Żaden z elementów nie rzuca się niepotrzebnie w oczy łączenie kształty tworzą
jedną zgraną całość która wygląda ciekawie i przypomina mi takiego to nie ładniejszego Passata gdzieś francuzom
uciekł ten pierwiastek bezwzględnej oryginalności zaczęli Peugeot 300 do Golfa teraz Talisman
bo jest uznajmy że ledy ratują sprawy i Powtórzmy ładniejszy Passat wewnątrz tej oryginalności nie ma już za wiele powoli
zaczynam się nudzić się zająć do kolejnego Renault i widząc nie antyczny pomysł na kopie Tak wiem Niemcy
mają podobnie ale do tego zdążyliśmy się przyzwyczaić czas na Francuzów wygląd kokpitów Renault jest bardzo podobna Przynajmniej
jest takie na pierwszy rzut oka bo widzimy tense Tablet który służy do obsługi multimediów w nawigacji i ustawień pojazdu
i klimatyzacyjnych jakość wykończenia talizmany jest jednak całkiem inny nie w takim Megane podgrzewane wentylowane fotele z funkcją masażu
obito skórą dobrego gatunku na ten no nie bo przestało skóra trafiła też na drzwi i fragmenty deski
rozdzielczej w górnej części i znajdziemy też pan z drewna ale jeśli zaczniemy się przyglądać dokładniej w paru miejscach zauważymy oszczędności
część deski rozdzielczej zostało wykonane z was która nie pokrywa foteli w całości jedynie ich część na wizji wyposażenia
dodatkowego podobnie jak w Megane znalazł się w wyświetlacz przezierny typu head-up i całkiem zmyślna dwustrefowa
klimatyzację na bieżąco mierzei reguluje poziom wilgotności w aucie bo nie wprowadzić do parowania szyb funkcja Clean
pomaga zmniejszyć ilość bakterii alergenów w środku a relaks jonizuje cząsteczki powietrze to otworzyć przyjemną
atmosferę ja to też chwilkę blokujące spaliny pyły i pyłki roślin jak większości samochodów Jeśli jednak
stężenie tego typu micro cząsteczek przekracza dopuszczone przez Renault normę to też wykryje odpowiednie czujnik obiekt
nie będę za automatycznie podobieństwo do Passata widać też po lifcie systemów elektronicznych mamy to aktywny tempomat
mamy cały zestaw różnego rodzaju systemów elektronicznych które dbają o nasze bezpieczeństwo ma
Easy Park Assist który pozwala nam parkować jak widać równoległe prostopadłe a nawet pod kątem
mamy teraz jestem o nazwie wizji O czyli kamerek rozpoznaje znaki kontroluje pas ruchu i odpowiada z automatyczną z świateł
mijania na drogowe ale czy aktywny tempomat będzie działał w pełnym zakresie prędkości czy też podobnie jak Megane
porzućcie kierowcę przy prędkości poniżej 50 km to zobaczycie w technicznej częściej testuja wspomne
o systemie multi-sense który jest to również w talizmanie dostępny ja
podobnie jak w Megane testowanym niedawno i przemocy tego przycisku możemy przełączać pomiędzy dwoma rodzajami
ustawień mamy to Sport ecocomfort neutralny i ewentualnie w pełni indywidualną OC
Zwróć uwagę że przy dwóch z tych napisów mamy ten Nazwijmy to kwiatek a okazuje
się że to ona są narzekaliśmy w Megane 4 to że po naciśnięciu tego przycisku pod prawą ręką i możemy
tylko wejść do tego mini ale nie możemy przyłączyć to w talizmanie zostało rozwiązane bo do Dopasuj
preferowany tryb możemy wybrać że pierwszy taki tryb będzie przykładowo sportowy a drugi
komfortowy iw ten sposób na górę do tych gwiazdek wskakuje z komfort i teraz nie musimy dotykać ekranu
ekranu dotykowego a jedynie możemy nacisnąć tutaj na przycisk i mamy już Komfort jak widać
ponowne naciśnięcie i mamy Sport wraz z ustawienie zmienia się bardzo wiele parametrów w tym także stopień
tłumienia amortyzatorów czego nie było w Megane mamy też oczywiście cały zakres innych ustawień
takich jakie kolor podświetlenia zmiana koloru zegarów czy też nawet rodzaje masaży
to wszystko się zmienia w zależności od wybranego trybu narzekacie na nowe modele Volvo w których maksymalna pojemność silnika to
2 l co powiedzieć Renault w których w nowych modelach zaczynając od jeszcze ręcznego Espace maksymalna pojemność
silnika to 16 Podobnie jest w talizmanie najsłabszych silnik Ma 15 to jest diesel DCI który ma 110 koni przez
nas to jest właśnie 16 200 koni oczywiście taka moc nie jest możliwa bez turbosprężarki która
to generuje również 260 niutonometrów pomaga generować 2 km
przy 2 tysiącach obrotów na minutę prędkość maksymalną w ten sposób uzyskujemy 237 km a
do setki czekamy równe 7 i 60 sekundy tak samo no nie sprawdzimy
to oczywiście w osobnym filmie powiem tylko jeszcze że wszystkie bez wyjątku silniki benzynowe są zestawione
z siebie biegową przekładnią ręce inicjały Paris dostajemy też system czterech kół skrętnych co
ciekawe wariantach silnika 1 6 DCI obecność for Control zabiera całe 5 litrów pojemności Baku w testowanym 200 km
16 OC pojemność baku wynos 1 litrów w Lidlu powinniśmy mieć 52 ale z polcontrol będzie to
47 obiecujesz że spalania naszego testowego talismana powinno się zmieścić w okolicach 4 i 7
jeśli się mówi że stoi 75 jeśli w mieście Pozostaniemy dostać optymistyczne wartości A jak jest naprawdę zobaczycie w
osobnym filmie z pomiarem spalania która jest do samochodu który jest najmocniejsza wersja silnikowa to grzech jakiś
problemów jeśli chodzi o dynamika i rzeczywiście Ja ten silnik nie może ma 16 pojemności to jednak dzięki turbosprężarce i
200 konnym potencjał owi jest w stanie Naprawdę całkiem nieźle Na drodze jeśli chodzi o pomiary w boksem przyspieszenie
do setki i jeśli chodzi o elastyczność w trasie tutaj też nie będzie najmniejszego problemu nie to uwaga podkreśla jeszcze że
Dzięki Również dzięki jest to tak dobra skrzynia biegów ta dwusprzęgłowa 7 biegowa skrzynia EDC którą
już chwaliłem przy okazji testu vegan tutaj również sprawdza się naprawdę fantastycznie i nie przypadkowo
zostawiają wszystkie benzynowe silniki właśnie z tą skrzynią biegów bo to jest po prostu dobrze dobrana para to
wrażenie zjazd związku z tym są jak najbardziej okej przypomina wprost w zakrętach to jak kto lubi jej kupuje pięciometrowy
limuzyna i chcę być bardzo komfortowo żony to również tutaj Talisman
będzie dla niego bardzo odpowiednim samochodem dlatego że ten samochód jest bardzo komfortowy wystrojony sobie po
drogach przy czym pływa w tym dobrym sensie w tym w tym takim komfortowym Natomiast jeśli chcemy
pokonać się zakręt nieco ostrzej to okazuje się że to pływa miękkość Komfort Total Comfort zawieszenie jest
jakiś dziwny sposób jest fajny sposób połączony z tym że ten samochód tak naprawdę nie nie nie ucieka od razu
do SP jakiś tam elektronikę elektronicznych rozwiązań tylko radzi sobie w dużym stopniu sam jej
to przy 50 jesteśmy w stanie całkiem mocno szarpnąć kierownicą tam z powrotem wrócić na swój pas słyszymy
oczywiście słyszymy że opony piszczą ale auto całkiem ustawienie sobie radzi być może to jest kwestia for Control być
może to jest kwestia tego że to coś takiego fantastycznego zrobiony z zawieszeniem nie wiem W każdym razie auto jak na swoje komfortowe zestawienie
Trzymaj się drogi całkiem nieźle jeśli pojedziemy nieco szybciej to już zobaczymy Control migająca na ekranie jeszcze
pojedziemy jeszcze szybciej to No cóż będziemy będziemy mieli tutaj już takie całkiem mocne przechyleniu nadwozie i tak jest hamowania
nas już szarpnięciem wtedy dopiero okej no ten samochód już zaczyna się poddawać w takich ekstremalnych warunkach
ale w większości sytuacji takich miejskich ten Komfort jest połączony naprawdę jest bardzo sensownym trzymanie się drogi to jest
plus wrócę się do for Control w tym samochodzie tylko tak bardzo nie to ci jak to jest jak to było w przypadku Meganki
meganka pływała tylną osią na każdym zakręcie nadmiernie pokazując mamy for kontroli potrafimy
to zrobić i O proszę bardzo wyklęci my tą oś tak że będziesz się czuł jak byś cały czas cały czas driftował tutaj tego nie ma tutaj
zostało to zrobione Moim zdaniem lepiej w takich po kontroli jest pewnie gdzieś pomaga ale ja nie myślę cały czas o tym jak mnie tylna
oś pływa i chyba właśnie to jest to właściwe zestawienie być Może też dlatego ten samochód tak fajnie trzyma się drogi
przy takich miejskich prędkości rządu 50 60 Na co można było narzekać poza
tym no cóż no można ponarzekać na niewielką na niewielkie zbiornik paliwa bo mamy to 2 konny
silnik turbodoładowany jak się ciśnie No to lubi wypić a mamy coś w okolicach 50 litrów ma zbiornik paliwa to jest
zdecydowanie za mało mamy w tej chwili na liczniku około 400 km 300 to jest droga z Warszawy do Krakowa i niestety
ale od kilkunastu kilometrów pali się rezerwa więc
se gdybyśmy przyjechali stop po mieście to prawdopodobnie rezerwy zobaczylibyśmy po 300 km 400
Nie no raczej poniżej 400
Moim zdaniem spalanie
wyjdzie
nam
w pomiarach natomiast zbiornik paliwa zdecydowanie nie jest adekwatny do tego Jakie zapotrzebowanie na paliwo ma ten silnik w
tym nie wspomniałem jeszcze chyba o tym że w trybie sportowym tutaj różnic pomiędzy mega na tym zwany jest taka że wtedy No nie możemy wyregulować
również sposób działania amortyzatorów można
wyregulować a Francuzi to zrobili ale takie dosyć ostrożny sposób wystarczy Jeśli połączymy z Komfort na sport to poczujemy
że sportowo zaczyna chodzić silnik sportowy z tym chodzi coś w Pszczynie wytrzyma silnik na wyższych obrotach reaguje brzmienie
też się zmienia No to różne rzeczy się zmienia No to jest zawieszenie No jest chyba minimalnie bardziej twarde coś
tam czuć że coś się zmieniło ale gdybym miał znaleźć tą sportową zmianę w zachowaniu
auta na zakrętach to
powiedziałbym że w wielkiej zmiany nie czuję więc projektanci prawdopodobnie stwierdzili że sport
sportem ale hop i jedziesz 5 metrową limuzyną który ma przede wszystkim skupić się na komforcie Więc ciesz się komfortem nawet jeśli
prosiłeś o sport to ty masz większe obroty to masz większą lepszą dynamikę No ale dziury w każdej to ci nie tutaj nie przebijemy do środka
samochodu bo spróbujemy jednak wygładzić związku z tym też tak ten samochód nie staje się nagle jakoś tak super sportowo zestrojony tylko wciąż potrafi tam gdzieś przy większej
prędkości migać znów różnymi kontrolkami podsumowują
całkiem dobre zestawienie silnik plus skrzynia biegów całkiem fajne zawieszenie tak
długo jak wolimy wersję komfortowe które potrafią coś też zakrętach i Takie właśnie jest ten sam całkiem niezły wyciszenie
w zasadzie można by powiedzieć że ten samochód naprawdę zasługuje na to żeby żeby go ocenić się pozytywnie No w końcu jest
to najmocniejsza wersja silnikowa Gdyby jeszcze ten bak nie był tak mikroskopie niemały No
i tak się do Lizbony kosztuje 93000 zł w tej cenie dostajemy podstawowe wyposażenie podstawowe silnik 1
5 DCI 110 koni za 105000 zł możemy wybrać pomiędzy silnikiem diesla 1.6 130
konii Bądź z silnikiem benzynowym pcl6 149 koni przyczyn wypadku
tego benzynowego dostaniemy automat w cenie jeśli zechcemy dokupić do diesla automat
to możemy ale dopłacimy całkiem z po 0 zł za 117000 zł dostaniemy
najmocniejszego Diesla czyli 1 6 DCI 160 koni a topowa wersja którą Testujemy teraz kosztuje co najmniej 140
zł Czym
jest talizman to rzeczywiście nowa jakość w Renault Moim zdaniem bezspornie tylko problem jest taki że on próbuje być bardziej
niemiecki od Passata co prawda robię to wpływ na swój francuski w sposób Co sprawia że jest atrakcyjny wizualnie i ma troszkę
takich typowo francuskich smaczków którym mogą do niego przyciągać ale jeśli przyjrzymy szczegółową to okazuje się że tu i ówdzie jest
to samochód który gdzieniegdzie więcej ale
za mnie co z kolei oznacza że pewne elementy nie działają tak do końca i jak u niemieckiego konkurenta
Tak czy inaczej zna Laguną tęsknić nie będziesz winić za to należy wyłącznie Talisman Renault
stara się dać więcej za mniej a my na pewno dajemy co tydzień nowy video to jest na kanale autocentrum.pl a
więc Pamiętajcie o subskrypcja bez żadnego z nich nie przegapić dziękuję za obejrzenie dzisiejszego testów i do zobaczenia
0
0
0
Podziel się
Komentarze (0)

Programy Wirtualnej Polski

KOMENTARZE
(0)