programy
kategorie

Rozmiar się nie liczy! Volkswagen up! GTI

Test Volkswagena up! GTI z silnikiem 1.0 TSI o mocy 115 KM

Tranksrypcja:Cześć...
rozwiń
oto Volkswagen Up GTI dzisiaj z sportowym
emblematem kryją się sportowe geny zapraszam sylwetkę
tego
samochodu każdy pewnie kojarzy A został zaprezentowany w 2011 roku i miał zastąpić
na rynku Volkswagena Fox W tym samym roku pojawiły się też konkurencyjne bliźniaki Skoda Citigo i
Seat mi cała trójka wyposażona była w wolnossący silnik 10 o dwóch wariantach mocy 60 i 75
w
2012 roku pojawił się AB zasilany gazem ziemnym a rok później zaprezentowano wersję
elektryczną w roku 2016 a przeszedł mały Face który prócz zmian wizualnych objawił się również wprowadzeniem
turbodoładowane jednostki to w dalszym ciągu był litrowy silnik leży już o mocy 90 koni mechanicznych na
początku tego roku się na rynku długo wyczekiwana przez niektórych wersja GTI mogąca
pochwalić się silnikiem o mocy 115 koni jest to nadal 3 cylindrowa jednostka o pojemności 10 swoją
mocą w przedziale od 5 do 5 i pół tysiąca obrotów na minutę zaś maksymalny moment obrotowy wynoszący 200
niutonometrów uzyskiwany jest w przedziale od 2 do 35 000 obrotów Sprint do setki tego maluch 8
i 80 sekundy Jest to dokładnie ten sam czas jaki uzyskiwał Golf GTI pierwszej generacji Warto zaznaczyć że wymiary
i waga Golfa GTI pierwszej generacji były niemal takie same kebaba spostrzegawczy widz mógł zauważyć że
zamiast standardowej podpórki pokrywy silnika użyłem patyka to tylko dlatego że samochód dojechał do nas do redakcji bez właśnie
tego to więc musiałem sobie jakoś poradzić Natomiast jeżeli wy ten życie słów w trakcie tego nagrania to na pewno by łapiecie że
nieopodal Trwają próby do dużego koncertu który odbędzie się dzisiaj wieczorem jeżeli się słuchajcie to możliwe że zgadniecie nawet kto
będzie grać producent obiecuję że średnie zużycie paliwa w tym samochodzie będzie oscylować gdzieś w granicach 5 l jest
to wynik jak najbardziej możliwy do osiągnięcia nie mnie ktoś będzie chciał w pełni wykorzystać potencjał tego samochodu musi się spodziewać średniego
zużycia paliwa na poziomie 15 litrów w połączeniu z 35 litrowym zbiornikiem paliwa przy ostrej jeździe raczej wielkich
zasięgów na jednym Tank nie pokonamy up GTI od swoich miejsc sportowych wersji różni się też wyglądem i nie chodzi tylko
o emblematy przede wszystkim jest niższy o 15 mm posiada inne zderzaki większych z na
tylną szybą czarne lusterka przyciemniane szyby czerwony pasek na grillu oraz czerwone zaciski kryjące się
za 17 calowymi felgami które dostępne są tylko w odmianie GTI
patrząc na ten samochód z tyłu zwrócimy też uwagę na końcówkę układu wydechowego uważam że A to miałbym więcej charakteru
gdyby była ona podwójna umieszczona centralnie lub gdyby układ wydechowy został podzielony na dwie strony samochodu i końcówka
pojawiłaby się też z prawej strony up GTI brzmi też bardziej sportowo
w środku odmiana GTI i charakteryzuje się przede wszystkim tapicerką w kultową kratkę skórzaną kierownicę z emblematem GTI
oraz ozdobnym panelem Pixel Slide to bardzo mi się spodobało to możliwość podłączenia telefonu z aplikacją która
rozbudowuje wskazania komputera pokładowego oraz zapewnia nam nawigację pojemność
bagażnika to 2 51 litrów a
pakiety i możemy dostać w jednym z czterech kolorów jest to czarny srebrny czerwony i biały za dopłatą dostaniemy
czarny dach samochód możemy wersji zarówno 3 jak i pięciodrzwiowej moim
zdaniem wersja trzydrzwiowa wygląda znacznie lepiej natomiast jej użytkownicy muszą pogodzić się z tym że wysiadanie z samochodu w
ciasnym miejscu będzie to szkło utrudnione te drzwi są dość długie i nie otworzymy ich tak szeroko jak w przypadku wersji pięciodrzwiowej a poza
tym po pas bezpieczeństwa trzeba sięgać troszeczkę dalej
jazda tym samochodem sprawia naprawdę bardzo dużo radości jest
troszkę gokart owo jest
stabilnie mimo że samochód waży tylko 995 kg możemy za jego kierownicą czuć się pewnie jeśli
chodzi o jazdę po mieście No to to jest niewątpliwa radość i nie chodzi nawet
do gabaryty tego samochodu ale
to bardzo szybkie
osiąganie przepisowy oczywiście prędkości ludzie często przecierają
ze zdumienia że takie miejskie pudełeczko jest w stanie jak szybko się zebrać ze świateł i ma tyle wigoru
Oczywiście możemy walczyć z innymi właśnie ze świateł i będziemy pierwsi w wielu przypadkach niemniej
przez to że mamy tutaj i napęd tylko na przednią oś No to w momencie ostro ruszać nawet na suchej nawierzchni to
przebijając się z jedynki na dwójkę straciły przyczepność i wówczas kontrola
trakcji troszeczkę jest Dławi silnik wówczas stracimy ten cenny czas nie da się tutaj wyłączyć niestety kontroli trakcji
Myślałem że można i w miejscu gdzie spodziewałem się przycisku do tego znalazłem możliwość
wyłączenia systemu
awaryjnego hamowania w środku towarzyszyć nam będzie sztuczne generowane dźwięk bardziej rasowego silnika ale moim zdaniem nie
razi które jest przeciwnie jest bardzo sympatyczna ja za tym samochodem z większymi
prędkościami nawet autostradowy mi nie jest uciążliwa może nam przeszkadzać przy wyższych prędkościach hałas ale że wyciszenia rodem z komfortowych dużych limuzyn nikt się tutaj nie spodziewał
Jedyne co możemy odczuć to przy większych prędkościach boczne podmuchy wiatru mogą gdy
stabilizować ten samochodzik niemniej
kiedy wiatru nie ma a na przykład musimy gwałtownie kogoś ominąć bo naprawdę jechał na drogę to samochód nadal będzie poruszał
się po tym torze który mu wyznaczymy elektronika oczywiście zadziała Ale nie w jakieś takie paniczny sposób który mógłby bardziej zaszkodzić niż pomóc kiedy
będziemy delikatnie obchodzić się z pedałem naprawdę odwdzięczę się bardzo przyzwoitym spalaniem adekwatnym do gabarytów Natomiast jeżeli będziemy próbowali
poruszać się z różnymi prędkościami Przyspiesz energicznie i wskazówka obrotomierza będzie zahaczać o czerwone pole No to wówczas trzeba
się przygotować na spalanie rzędu kilkunastu litrów Niewątpliwą z przewagą a pani wersjami jest tak że mamy tutaj 6 biegową
skrzynię jest to doskonałe narzędzie w walce o niższe spalanie ale też dzięki
temu możemy poruszać się z wyższymi pomyśl samochód może się rozpędzić do prawie 200 km na godzinę to ja tego nie sprawdzałem
i nie zamierzam nie mam gdzie i
chyba bym się bał chyba żeby nie wiało i bym do ciążył bagaż jakimś cementem albo cegłami samochód
naprawdę dostarcza radości wiadomo
że nie jest to auto wyczynowe Ale skoro ma takiego sportowy charakter to można byłoby sprawdzić się
w
nieco bardziej sportowy w okolicznościach Jesteśmy w tej chwili w motoparku to jest raczej ciasne i bardziej techniczny to i duże samochody raczej nie czują się
tutaj dobrze natomiast Volkswagen Myślę że poczuję się tutaj doskonale
Po pierwsze kilku zakrętach uznałem że ten samochód czuję się tutaj bardzo dobrze na
dobrą przyczepność nie
brakuje mu mu żeby
można było czerpać taką gokartowa przyjemność z jazdy po tym obiekcie ale zrobiłem jeszcze kilka kolejnych okrążeń
i twierdzą że to za mało jest tutaj cech
które powinny iść w parze ze znaczkiem ze
znaczkiem GTI który mamy na
samochodzie bo
my tutaj seryjne hamulce z
tyłu mamy hamulce bębnowe i
po kilku okrążeniach czuć
że one już sobie nie dają rady Trzeba je ostudzić aby skuteczność
hamowania którą mieliśmy na wróciła samochód ma potencjał aby lepiej odnajdywać się w tym miejscu natomiast
słabym ogniwem w tym konkretnym egzemplarzu Myślę że są opony mamy
tutaj z opony jak do każdego innego auta osobowego nie
wiem czy są jakieś bardziej wyczynowe opony w tym rozmiarze natomiast
na inne felgi większe
i
szersze żeby mogły obsłużyć szersze opony nie wiem czy w tym aucie można sobie pozwolić mamy tutaj aplikację która
pozwoli namierzyć okrążeń na torze No
to jest tylko taki gadżet bo dostęp
do tego Podczas jazdy podczas pokonywania kolejnych okrążeń jest dosyć niewygodne bo musimy oderwać rękę i
resetować okrążenia gdyby przycisk umożliwiający to znajdę znajdował się gdzieś na kierownicy No to na pewno byłoby troszkę lepiej Kolejna
rzecz to na pewno rzeczy mamy tutaj napęd tylko na przednią oś natomiast gdyby było jakieś rozwiązanie w stylu 4
stylu
jakieś elektroniki która pozwalałaby temu samochodzik owi troszkę łatwiej zgrywać się w zakręty to na pewno też
wrażenia byłyby znacznie lepsze no tutaj tego nie ma to jest samochód nie był stworzony jako auto wyczynowe i i to
nie jest jego środowiskiem dlatego dłuższa zabawa nim
w takich warunkach mogłaby się skończyć po prostu nadwyrężenie tego sprzętu pakiety i możemy dostać już za nieco ponad 62
zł i w tej podstawowej wersji samochód jest już całkiem nieźle wyposażonych w 1976
roku Golf GTI pierwszej generacji zaczął popularyzować segment kothe 3 unilad pojawiło się dużo modeli które
drapieżnie walczyły o wiodące miejsce w tej grupie samochodów czy A pakiety i można nazwać kotka dżem uważam
że tak ale to typ samochodu którym będziemy dumnie jeździć na nocne zloty oraz wyścigi ten
samochód traktował bym bardziej w kategorii gadżety z zaskakującym potencjałem który możemy wykorzystać podczas co jazdy
wywołując nie małe zaskoczenie osób które nie spodziewałem się że taka mała miejska pchła potrafi tak dobrze zebrać się ze
świateł Możemy też iść o krok dalej i jeżeli wciągnie jazda takim gokartem to możemy zdecydować się na poważniejszy
tuning podniesienie mocy o kilkadziesiąt Koninie będzie stanowić problemu podobnie jak zmiana zawieszenia na bardziej sportowe problemem
jedynie układ przeniesienia napędu bowiem już teraz napęd tylko na przednią oś powoduje często utratę
trakcji przy ostrym ruszaniu spotkanie 100 Turbo chłoną Dostarczyło mi dużo radości i przyznam że nie przeszkadza mi to że nie
możemy tutaj dokupić wirtualnych zegarów ani Oświecenia w technologii LED Myślę też że jest opcja na którą niewielu by się decydowało bowiem cena tego auta wówczas potrzebowałaby znacząco w górę Volkswagen
Up ze swoją cenę startową jest gdzieś mniej więcej pośrodku czynników konkurencji Hot hatches segmentu a na
przykład Twingo GT możemy kupić za 56000 zł a na Warta 595 za 75000 zł patrząc
na konkurencję oraz na plusy i minusy tego samochodu które przedstawiłem w tym filmie Jakie jest wasze zdanie chcielibyście
nim na codzień dajcie znać w komentarzu
0
0
0
Podziel się
Komentarze (0)

Programy Wirtualnej Polski

KOMENTARZE
(0)