programy
kategorie

Samochód radzący sobie w każdej sytuacji

Oto nowa Škoda Kamiq - samochód, z którym marka wiąże wielkie nadzieje ze względu na jego cechy, które sprawiają, że jest on właściwie w pełni uniwersalnym samochodem. Małym i dużym za razem, radzącym sobie w każdej sytuacji, bezpiecznym i świetnie wyposażonym.
25-10-2019
Tranksrypcja:Czyli co, że przepraszam, popsułem Ci ujęcie w ogóle wchodzą...
rozwiń
Jak ja nie lubię poniedziałków! Dzień dobry...
No to skoro pierwszą kawę mam już za sobą, to może porozmawiajmy o samochodzie, który znajduje się za moimi plecami.
To jest Škoda Kamiq,
model, z którym marka Škoda wiąże bardzo wielkie nadzieje,
jako z takim samochodem w pełni uniwersalnym, samochodem dużym i kompaktowym.
Świetnie wyposażonym, bezpiecznym.
A skoro już nie lubię poniedziałków, to chciałem sobie rzucić takie wyzwanie i opowiedzieć wam
o nim w 2 minuty.
Nie wiem, czy się uda. Czas start!
Na początku to, co na zewnątrz,
czyli wymiary zewnętrzne: Kamiq to połączenie zwinności samochodu kompaktowego z komfortem typowym dla SUV-a.
Dlaczego?
Bo jako typowy SUV, Kamiq jest wyższy, co oznacza
trochę większy prześwit oraz łatwiejsze wsiadanie do środka.
No i oczywiście
lepszą widoczność.
Kamiq ma estetyczne, ale też wpływające na bezpieczeństwo, dynamiczne kierunkowskazy z przodu i z tyłu.
A także, nieoślepiające innych kierowców,
światła full LED z light assist.
Mi się wydaje, że się nie wyrabiamy w czasie - resetuję zegar...
Kamiq ma też elektrycznie otwieraną klapę bardzo pojemnego bagażnika.
Rzeczywiście duży!
Kamiq otwiera zupełnie nowy rozdział, jeśli chodzi o wygląd i jakość wnętrz Skody
i może być wyposażony na przykład
w taką pół skórzaną, pół mikrofibrową tapicerkę,
a także podgrzewanie tylnej kanapy.
Jest też panoramiczny szklany dach.
Nowe wnętrze to nie tylko nowy wygląd, ale też nowy, większy ekran centralny systemu infotainment,
którym steruje się wszystkimi głównymi funkcjami samochodu.
To w sumie cztery ładowarki USB C - dwie z przodu i dwie z tyłu,
jedna ładowarka indukcyjna
i tak zwany wirtualny kokpit o przekątnej 10,4 cala,
na który można sobie przenieść większość funkcji,
które normalnie wyświetlane
mogą być tutaj
a teraz
są właściwie przed wzrokiem kierowcy, w ten sposób
nie musi on odgrywać tak bardzo oczu od drogi.
Nie zdążyłem powiedzieć o tym, że fotele mogą być sterowane elektrycznie, że Kamiq może mieć wysokiej klasy audio z ośmioma głośnikami
oraz że ma sterowanie
gestami
którymi możemy przełączać sobie,
na przykład widoki w menu. Czas leci, a ja muszę wam przecież powiedzieć, jak się Kamiqiem jeździ...
Kamiq oczywiście jest SUW-em, ale nie ma napędu na 4 koła, nie ma w tym nic złego natomiast, dlatego, że ma inne rozwiązanie,
trochę inspirowane sportem samochodowym - taki specjalny dyferencjał, który ogranicza poślizg wewnętrznego koła w zakręcie,
co sprawia, że Kamiq jest nie tyle bezpieczniejszy, co po prostu lepiej się prowadzi po zakrętach.
Oczywiście Kamiq ma też wszystkie dostępne obecnie pasywne i aktywne systemy bezpieczeństwa, na przykład
blind spot assist pokazuje mi samochody znajdujące się w martwym polu lusterek. A lane assist nie pozwala mi nieumyślnie opuścić mojego pasa ruchu.
Nie no, ten samochód ma po prostu za dużo funkcji! Do tego Kamiq ma coś takiego, jak hamulec multikolizyjny,
który blokuje się po pierwszej kolizji w taki sposób, żeby samochód nie mógł się odtoczyć i uczestniczyć na przykład w kolizji następnej.
Oraz takiego asystenta, który się bardzo długo nazywa - crew protection assistant - który w razie wykrycia takiego manewru
unikania przeszkody, przygotowuje wszystkich pasażerów kabiny do ewentualnej kolizji, na przykład napinając pasy.
Kamiq to w ogóle taki wielki radar, wykrywający różnego typu zagrożenia, takie jak piesi, którzy mogą wtargnąć na jezdnię,
samochody, które mogą nagle się przed nami zatrzymać, czy też samochody, których nie widzimy, które nadjeżdżają z tyłu, kiedy cofamy z miejsca parkingowego.
Część tych rzeczy składa się na funkcję tak zwanego predictive cruise control, czyli takiego przewidującego zdarzenia
tempomatu, który sam dostosuje prędkość jazdy samochodu do zdarzeń na drodze, czyli jeżeli ktoś nam zejdzie drogę, to wyhamuje,
jeżeli droga będzie znowu czysta, to przyspieszy, a w razie czego zahamuje awaryjnie do pełnego zatrzymania.
A jeżeli wszystkie te systemy i to, co zrobi kierowca, okaże się niewystarczające, to jest kolejna dobra wiadomość: kluczowe elementy Kamiqa
są zrobione z wysoko wytrzymałościowej stali, która w taki sposób rozprasza energię, żeby nikomu w kabinie nic się nie stało.
Zegar stop! Udało się... w dwie minuty... nagrać...
No to skoro już tak pięknie udało mi się opowiedzieć o Kamiqu
w dwie minuty
i wiemy o tym samochodzie wszystko, to znaczy wiemy,
że jest to samochód rzeczywiście w pełni uniwersalny, przeznaczony dla osób, które spędzają dużo czasu
w mieście i otwierający przed nimi
zupełnie nowe perspektywy. Pozwólcie, że i ja
otworzę przed sobą nowe perspektywy i
nie pojadę dzisiaj do pracy
tylko spędzę
trochę czasu w mieście właśnie, w mieście, które jest irytujące,
ale zza kierownicy Kamiqa troszeczkę bardziej znośne.
w mieście
no w sumie bez którego właściwie nie potrafię żyć.
No bo nie potrafię. Dobra, to jedziemy!
19 reakcji
5
6
8
Podziel się
Komentarze (8)
06-11-2019
jaxRav4 zupełnie ciekawszym autem, napęd hybrydowy w suvie to coś co obecnie musi być
zobacz więcej komentarzy (8)
Napisz komentarz
06-11-2019

jaxRav4 zupełnie ciekawszym autem, napęd hybrydowy w suvie to coś co obecnie musi być

07-11-2019

kazioA czym tu się zachwycać? Mój korando czwórka kosztował mniej a jest o wiele lepszy.

05-11-2019

tadziuNic nadzwyczajnego

Rozwiń komentarze (7)