programy
kategorie

Seat Arona 1.5 TSI 150 KM, 2018 - test AutoCentrum.pl #391

Test Seata Arony z silnikiem 1.5 TSI o mocy 150 KM

Tranksrypcja:Cześć...
rozwiń
witam serdecznie Czym jest Arona ale natomiast o Wyspach Kanaryjskich dokładnie
to Trzecie co do wielkości miasto na Teneryfie Kiedyś nie było specjalnie zaludnione w 81 roku mieszkało
w nim zaledwie 13000 osób potem zrobiło się modne dzisiaj mieszka w nim prawie 100 000 Podobnie
jest z segmentem crossover SUV kiedyś nikt o nim nie słyszał a dzisiaj jest dosłownie zalany
nowymi modelami takich modeli jest w Seat Arona samochód który dzisiaj będziemy dla was testować
i będziemy próbowali sprawdzić czy w tłumie nowości w tym właśnie modnym segmencie ten samochód ma
swoje AS w rękawie zapraszam
Seat
Arona
to
na pierwszy rzut oka taka Ibiza na szczudłach i nie tylko na pierwszy rzut oka bo choć od miejskiego hatchbacka
8 cm dłuższa to zaledwie o 7 mm szersza jest jednak aż o 11
cm wyższa i może się pochwalić konkretnym prześwitem który wynosi aż 19 cm tyle co w HTC
by nie jest turystyczne jasno mówią to Seat bo znajdziemy w nim zarówno aptekę i jak i Leona czy właśnie Ibizę
Cross rowerowy detale są też nie do przeoczenia ciemne odporne na zarysowania plastykę znalazł się na osłonach nadkoli
progach i dolnych częściach zderzaków nasza wersja to FR ale o ile na przykład w Leonie FR oznacza też
nieco bardziej sportowy pakiet stylistyczny tak tutaj jest tylko detale w środku w naszych testów C znajdziemy
8 calowy ekran systemu multimedialnego jest to standard to w tych topowych wersjach wyposażenia czyli
Excellent ifr poziomo wyposażenie mamy nieco mniejszy ekran o przekątnej szczęściu
i pół cala i za dopłatą można mieć ten większy dopłata wynosi ponad 3000
zł ale warto dopłacić Ponieważ jeśli zechcemy połączyć nasze
telefon za pośrednictwem Android auto czy Apple carplay to w tym większym systemie theta łączność
jest a przy mniejszym i tak trzeba dopłacić ponad 700 zł Warto zwrócić uwagę też na przyciski
którym się wybiera poszczególny obce menu one są dotykowe są
dosyć małe nie wiem czy to nie będzie problem podczas podczas korzystania z nich podczas jazdy natomiast na szczęście
zostały to też dwa pokrętła fizyczne może mam za dużo dla mnie to chyba trochę za małe ale ważne
że są to jest coraz rzadsze zjawisko i jeszcze Korzystając z tego że jesteśmy przy tym wyświetlaczu
wspomniał bym jeszcze jedno ważne rzeczy życie o trybach jazdy otusz mamy to tryb Eco
norma sporty indywidualne i indywidualne znalazłam ciekawą rzecz Otóż można tu wybrać pracy
zawieszenia Sport lub normar i pogoda dla mnie o tyle niespodzianka że kiedyś testowaliśmy
aptekę w
której nie było dcc natomiast to mamy mniejsze auto Aarona i BC jest to prawda
w takiej nieco okrojonej wersji Seat nie pisze na stronie dokładnie czy to jest wysoce bo od nas nie
ma ani słowo DC więc to zadzwoniłem do centrali zapytałem czy to można nazwać jako okrojony
DC okazało się że tak można tak to nazwać nie bardzo Naprawdę jest
pełny do C przy którym jest po prostu programowo ograniczona liczba funkcji Czy to jest kompletnie inna
prosta tańsza konstrukcja która ma akurat dwa tryby pracy tego się pewnie tak w centrali W każdym razie
Dobra wiadomość jest taka że w wersji FR bo mnie w każdej oczywiście ale w wersji FR dostajemy właśnie takie system
przyloty którego możemy przestawić auto w tryb sportowy nie tylko jeśli
chodzi o odczucia na kierownicy czy też tutaj mamy silnik klimatyzacja i tak dalej ale
też możemy zmienić tryb placek zawieszenie wracając do wyposażenie jeśli zależy na dobrym zestawie audio 2168
zł możecie kupić Beats Audio który stawia na jakość a nie na ilość i nie zwiększa liczby głośników w
kabinie chociaż dodaje subwoofer jak
deski rozdzielczej jest podobne jak w innych modelach tej marki a więc prostej czytelnej ergonomiczny
My akurat mamy wersję która jest przy ozdobiona dodatkami i tak to jest taki past nie
skórzanego wykończenie z ładnymi czerwonymi przeszyciami które się powtarzają wielu innych miejscach to jest
jeszcze ciąg dalszy do tego pasa Ale mamy też przeszycia perforowana ładna skóra również na fotelach
widać całkiem sporo kolorystycznych dodatków również przy dźwigni zmiany biegów przy hamulcu ręcznym mamy Powtórz
czerwone przeszycia dzięki czemu no to męczy nabiera takiego sportowego fajnego charakteru Jeśli
chodzi o pozostałe plastiki to To mamy już plastik twardy plastik na
drzwiach Również tutaj gdzieś się niżej oczywiście też jakbym to co na samochodu ja
dyktuję pewne ograniczenie miał z nieba Czego się spodziewać tutaj fragment zrobiony jak widać Piano Black no
Poza tym myślę że tutaj nie ma co się spodziewać jakiś do tutaj mam jeszcze mięciutki pasek to jest część tego większego poza tym
wszystkie tworzywa są twarde na drzwiach pod lewym okiem mamy na maksymalnie
milimetr półtora pianki po prawej stronie nie mam o czym mówić A teraz sprawdzimy cisza
cisza
Niemcy jest dobrze spróbujmy tutaj
cisza cisza
34 co jeszcze O tutaj też
cisza więc jest to dobrze
zmontowane poskładane Myślę że nie będzie pasować na nierównościach
od strony praktycznej widzimy miejscu doładowanie telefonu komórkowego całkiem ciekawie ułożone pod takim kątem a
ja dwa wyjścia USB OLX miejsca na kubeczki mała tacka plus
o wyjście 12 woltów i jeszcze jedna raczej dla pasażerów już z tyłu całkiem obszerne kieszenie w
drzwiach jak
również no może nie tak bardzo obszerny ale schowek przed pasażerem plus taka dodatkowa tam jak widać bułeczkę
i to miejsce na jakieś pewnie karty albo coś w
tym nad głową nie mamy schowka na okulary No i to chyba tyle
także podstawowe rzeczy Oczywiście możemy gdzieś tutaj po odkładać Myślę że z tym nie będzie problemu ale ona samochodów
które z zewnątrz wyglądają na bardzo kompaktowe ale w środku dają dużo miejsca zacznijmy może od kierownicy popatrzcie w jakim
zakresie to się reguluje więc maksymalnie wyciągnięte maksymalnie do góry to zasadzie dla mnie nawet minimalnie nawet
za wysoko więc muszę tak troszeczkę obniżać fotel regulujemy naprawdę daleko w ciele dosięgam
do kierownicy więc mam spory zapas fotel regulujemy na wysokość
mamy też tutaj zakres regulacja zagłówka Popatrzcie sami dla dwumetrowca nowy można powiedzieć
że jest w zupełności okej brakuje regulację punktu pas do mocowania pasa bezpieczeństwa no
ale za to Popatrzcie Ile miejsca potrzebuję dwóch rąk ile miejscach jest nad głową
że wolne przestrzenie Więc mogę spokojnie zakładać tutaj kapelusz i jechać i jeszcze
miejsce zostanie A teraz sprawdzimy ile w tym samochodzie jest
zostało
miejscami ale
zanim się przysiądę do tyłu Popatrzcie na taką ciekawostkę nie mamy to podłokietnikami może mamy bardzo
bogato wyposażony w wersję Otóż podłokietnik jest częścią pakietu pakietu którego skład
wchodzi uwagę w siatkę w bagażniku to to ma wspólnego czy też szuflada pod fotelem w każdym razie jeżdżę
z tym samochodem wiedziałem
że chyba potrzebuję tej siatki w bagażniku 3 szuflady
pod fotelem bo podłokietnikami to brakuje a z tyłu kolejne zaskoczenie Chociaż może zacznijmy
od negatywnego Patrzcie jak otwierają się drzwi mogłoby się otwierać troszkę bardziej
a to jest to może 50 stopni z
fotelikiem No że ja wsiadłem nie ale z fotelikiem mogą być troszkę za ciasto i teraz Popatrzcie
co się dzieje nad głową A nad głową siedzę
kompaktowy crossover że na długo mam jeszcze No co najmniej
dwa palce wolnej przestrzeni jest jest jest dużo lepiej niż przypuszczałem troszkę Gorzej jest
z miejscem na nogi ponieważ jaki dzień siedzę aczkolwiek moje kolana są już dosyć
głęboko fotelu na szczęście krawędź Gdzie się zaczyna już twardo i niewygodnie zaczyna się gdzieś
nad moimi kolanami więc można by zaliczyć nawet test dwumetrowca gdyby nie to że chociaż
nie kierowca tego mojego kolana plecach nie odczuje nieźle
nogi również na stopy również pod fotelem obniż miejsca
nie brakuje więc można by powiedzieć że taki mały a taki duży przesiadam się teraz na prawą
stronę tutaj już miejsca mam więcej bo to fotel jest to osoba nie mniejszym
wzroście no i tutaj w jak idziecie Siedzę już zupełnie i komfortowo mamy to
dla piątej osoby były takie utrudnienia mamy to środkowy tunel
schodziło udogodnienia to nie mamy schowka No czy kieszeni jest za fotelem
pasażera Czy kierowcy Niestety mamy za to kieszenie w drzwiach taka
jest regulacja zakres regulacji zagłówków tak jak w diecie oczywiście na
skrajnych pozycjach ino kolejnej atrybut auta z krajowego bardziej pod miasto
to łatwo poznać po braku Właśnie takich dodatków jak kieszenie za fotelami również brak osobnego oświetlenie
dla pasażerów z tyłu w bagażniku znajdziemy 400 l pojemności więc nie najgorzej jak na ponownie tak
kompaktowy samochód podłoga możemy przestawić na dwa poziomy czym dolnym
mamy tam z tyłu dosyć wyraźny druk Ale mamy możliwość wyboru pod podłogę bagażnika widzimy dojazdówkę wspomniany
już wcześniej subwoofer oprócz tego z udogodnień 1
gumka druga gumka haczyk po prawej haczyk po lewej kieszeni tutaj jeszcze wyszła po
lewej stronie również na parę drobiazgów możemy to rzeczywiście powiększyć bagażnik składając oparcia tylnej kanapy i wtedy uzyskujemy
tak jak widać dosyć płaski płaską podłogę złożę to z drugiej strony żeby było widać wówczas
samochód staje się jeszcze
bardziej praktyczny Aron
oczywiście na śladu ale do słów jej jeszcze daleko pod względem napędu jest dostępna tylko z napędem
na przednią oś chodzi o ofertę silnikowa to dwie słabsze jednostki to 10 TSI czy cylindry lub
1.6 TDI który łączy razem dlatego że są dostępne w dwóch identycznych wersjach mocy albo 95
albo 115 koniet topowa wersja to 1,5 TSI 150 No naprawdę przyjemność
dzisiaj testować i siedział skrzynie biegów to w zależności od wersji silnikowej mamy albo pięć biegów albo sześć biegów albo automatyczną
7 biegową BS nasza wersja z tym najmocniejszym silnikiem do setki przyspiesza Według
producenta w 860 sekundy od razu zdradzę że jest lepiej zapraszam w tym miejscu do naszego testu przyspieszenie
które zobaczycie osobne w firmie link w opisie do tego filmu maksymalne prędkości nie testowaliśmy ale przeczytaliśmy
że wynosi 200 km na godzinę w samochodzie który waży zaledwie 1200 kg spala się dobre i tak
też obiecuje producent 6 i 3 w mieście 4 i 4 w trasie średnio 51 narzekać
można na dobrą sprawę tylko na pojemność paliwa które wynosi zaledwie 40
litrów szczególnie w zestawieniu z tym najmocniejszym silnikiem którego rzeczywiste spalanie oczywiście też dla sprawdziliśmy Zapraszam do osobnego
filmu jeśli miłości okazji jeździć apteką tak większej ateca albo też oglądaliście mój film to Pewnie pamiętacie Kojarzycie
atk jest świetnie zestrojone zawieszenie Super Szczególnie jak na samochód który nie ma DC to
to zestrojenie pozwala cieszyć się tym autem w
zasadzie każdemu i temu kto lubi auta
które podskakuje na każdym podskakują na każdej nierówności
nie temu kto lubi kiedy
auto całkiem sprawnie się prowadzi i apteka naprawdę mi się podobał a potem już po której stwierdziłem że Seat idzie naprawdę w dobrą stronę zdrowego modelami ale
cały czas czekałem jeszcze na to trzecie auto a dokładnie to na drugiego crossover a w historii Seata na Arona Dlaczego ludzie w takiej siły ani nic nie popsują ani
w zawieszeniu a nie w prowadzeniu a nie
w silnikach a nie wcale nie Też tam w sumie
no cena też musi być odpowiednio żeby dobrze
jeżdżąc wcale nie tylko wyjechała na drogi to
to będzie naprawdę fajnie jeździło i nie
postury tak jest wcale nie jest z kosmosu prowadzenie tego auta jest dokładnie takie jakiego się spodziewałem Szczególnie że dostaliśmy Golf tej
mocniejszej wersji 1 5 DCI 150 koni 150 koni kontra to kilogramów 8 sekund do setki i fantastyczne w prowadzeniu Teraz akurat mamy pusto na drodze zmniejsza on tutaj prędkość
do 50 i robimy w lewo w prawo przerzucają się coś tam w bagażniku samochód delikatnie się przechyla już prawie że dostaje nadsterowności ale wracam na swój pas i nic
i nic Żadnych kontrolek na desce rozdzielczej to idealnie zostało zrobione auto
zjedzie bez żadnego wsparcia nie ma potrzeby wsparcia elektroniczną Oczywiście jeśli pewnie bym
większą manewr to były już jeden czy drugi asystentów za interweniował ale przy tej standardowej naszej prędkości 50
na godzinę jest naprawdę dobrze to jest do jak ja się czuję w ogóle dumny że to ja dokładnie tak myślałem że dajcie dokładnie taką samą charakterystykę zawieszenie do lżejszego samochodu który zbliża smalcu
i będzie super i jest naprawdę całkiem nieźle to jest to auto to jest notes dowód na to że że
nie musisz mieć 250 Kolonia niż
200 ha a już dobrze się bawisz na drodze bo ten samochód
naprawdę daje się
w ogóle to samo to że nic nie jeździłem tak tak tak tak tak tak długo No bo wczoraj go odebrałem Mieliśmy parę wyjazdów w tym tygodniu i
nie miałam tak dużo czas to do testowania tego auta ale to jest auto które właśnie nie
potrzebuję jakiegoś długiego test ujeżdżenie zastanowienie się co by o nim powiedzieć
bo Tajemnica pierwsza przewidziałem po
drugie w
praktyce też bardzo wyraźnie bardzo przyjemnie i bardzo łatwo mówi o
to jakie jestem o to jak jeżdżę opowiadaj No to opowiadaj jest dobrze wyposażenie
podzielono aż na 5 poziomów więc wybór jest spory i ciekawostka tylko topowa wersja FR
nie jest dostępna z podstawowym silnikiem 0 TDI 95 koni Co to oznacza oznacza to że wszystkie
pozostałe w tym prawie najwyższe Express dostępne z tym najtańszym postawę silnikiem Co oznacza
że można mieć excellence a za tą cenę to niech zaczyna się od 65000 zł ale
uwagę to jest wersja z halogenami dużymi ilościami plastiku i stalowymi kołami standardzie bardziej interesujący
jest 67000 lub pullet za 70700 zł w którym
po raz pierwszy pojawia się właśnie pełne oświetlenie LED i wreszcie wersja excellence za minimum 76700 testowany
przez nas wersję FR kosztuje co najmniej 79000 ale z naszym silnikiem już 85 Zwróć
jednak uwagę że różnica pomiędzy podstawowym silnikiem ze Stalą kołami i topowo
wersję z najmocniejszym silnikiem to około 20000 zł więc relatywnie wcale nie tak dużo pionierzy
odkrywający nowe segmenty obszar motoryzacja zwykle mają znalazłem najtrudniej
i najłatwiej najłatwiej nam są piersi wszystko o nich mówią najtrudniej bo muszę troszeczkę
zgadnąć czego
oczekuje Klient w obszarze na danym miejscu na rynku i tak właśnie było z pierwszymi
modelami które tworzyły
segment kompaktowych crossoverów natomiast marki z nowymi modelami dopiero
teraz Oczywiście mają trudniej bo muszą walczyć ze sporą konkurencją na danym na rynku ale z drugiej strony mogą
korzystać z całego tego doświadczenia i wiedzy czego właściwie Klient w tym segmencie oczekuję I wydaje
mi się że Arona została stworzona właśnie po bardzo wnikliwej analizie tego co w tym segmencie
się sprawdza na a więc jest wystarczająco ciekawa ładna z zewnątrz ale niezbyt krzykliwa wystarczająco
kompaktowa ale dostatecznie praktycznej Obszerna w środku no i przede sensownie wyceniony
co myślę że w Polsce bardzo dobrze się sprawdził Dzięki
za obejrzenie filmu Pamiętajcie o subskrypcji i napiszcie proszę w komentarzu co my właściwie sądzicie o takim coraz
bardziej rowerowym wizerunku Seata do zobaczenia następnym firmach
0
0
0
Podziel się
Komentarze (0)

Programy Wirtualnej Polski

KOMENTARZE
(0)