programy
kategorie

Seat Ibiza 1.0 TSI 95 KM, 2017 - test AutoCentrum.pl #340

Test Seata Ibizy V z silnikiem 1.0 TSI o mocy 95 KM

Tranksrypcja:Dzień...
rozwiń
dobry Niniejszym chciałbym zaprotestować przy oddawaniu na test różowych
samochodów nie jestem blondynką dziękuję
po drugie Chciałbym zaprotestować przeciwko niedokładną prognozą pogody ponieważ dzisiaj w Skawinie lać
miał dopiero za dwie godziny tymczasem przyjeżdżamy I już leje schowaliśmy się więc pod drzewem i kontynuujemy
naszą opowieść Otóż Podobno
gdzieś wyczytałem średni wiek klientów na Seata Ibizę jest o
prawie 10 lat mniejszy niż wiek klientów i innych samochodów z segmentów B dlaczego
tak jest czy Hiszpanie chcieli to osiągnąć celowo czy tak przypadkiem wyszło Tego nie wiem
ale przypuszczam że chcieliby aby wizerunek Ibizy w nowej generacji wciąż pod tak samo młodzieżowy tylko że
Po zapoznaniu się z tym samochodem dochodzę do wniosku że nie będzie to takie proste Dlaczego Zapraszam
na test patrząc
na nową widzę z przodu od razu
nasuwa się skojarzenie Babyliss poprzednia generacja Ibizy i już była
dosyć mocno do Leona
podobna to tym razem w najnowszej generacji to skojarzenie jest jednoznaczne ciekawie wyglądają na LED można powiedzieć
że wręcz Rzucają się w oczy w zderzaku widzimy z porem loty ale jednak zostało to też trochę wolnej przestrzeni jak
na raczej mały samochód przód wygląda całkiem masywnie myjnia Boczna jesteś podobna do poprzednika
ale też długość samochodu w zasadzie się nie zmieniła tylko 2 mm różnicy tutaj
Jednak ponownie o bardziej sportowej postawie decyduje rozstaw osi aż o 10 cm
otrzymując 2564 mm rozstaw osi większe są te szkoła które mogą mieć maksymalnie
aż 18 cali z
tyłu Ibiza zaprojektowano trochę ciekawiej niż Leona w niektórych wersjach wyposażenia znajdziemy
nawet dyfuzor w zderzaku i dwie końcówki układu wydechowego te małe lampy nadają jeszcze bardziej masywnego Ibiza
świetnie udaję że jest większym samochodem teraz
mamy ciekawostka techniczna piąta generacja Ibizy powstała na nowej
platformie mqb A0 czy skróconej wersji tego nie znamy choćby Golfa i
jest to ten rzadki przypadek kiedy Seat dostaje coś zanim zostanie to Volkswagen i
Skoda dlatego że nie tą samą platformą niedługo zadebiutuje polo i pewnie nieco
później Fabia A Seat już to ma
w środku widzimy duży postęp i wyglądzie i wyposażeniu o którym opowiem za chwilę mamy to dosyć się do
zbudowany wysoki i szerokiej Dunajec centralne który obniża się bliżej kanapy ale zajmuje
to trochę przestrzeni nie tylko wizualnie No ale jak wygląda dosyć ciekawie i znalazło się w nim miejsce
na parę ciekawych gadżetów nie wszystko jest jednak tak praktycznie jak siostra w składzie bo w najnowszej
generacji Ibizy zrezygnowano Z rączek na podsufitce które są tak bardzo potrzebny ci którym pasażerem Podobno podłokietnikiem
w drzwiach zostały tak zaprojektowane by zastąpić ale miejsca w których te uchwyty zwane cykorłapka
mi mogłyby się znaleźć żeby ktoś szuka oszczędności w takich drobiazgach warto też wspomnieć o systemie audio
wcześniej w najwyższej wersje wyposażenia dostawaliśmy Seat salon teraz najwyższa wersja i jest firmowane przez producenta
słuchawek Beats który daje to 300 watów w 7 głośników Co sprawia że w aucie
może być naprawdę głośno czas
na test dwumetrowca ostatnio mieliśmy Baleno które mimo niewielkich rozmiarów całkiem pozytywnie nas zaskoczył o
czy tak samo będzie w Ibizie Popatrzcie sami jak kierownicę w dwóch osiach w
dużym zakresie jak widać bez problemu ustawiam kierownicę pod siebie podobnie z fotelem baba Popatrzcie
Jak daleko mogę tym fotelem odjechać ledwo się ołów można powiedzieć i kierownicy więc zakres
regulacji jest naprawdę bardzo bardzo duży warto też wspomnieć o poradę
w zakresie regulacji zagłówki jest wysoki więc nikt nie będzie narzekał każdy będzie
go miał na właściwy wysokościomierz chodziło właśnie wysokość to tak No ze 2 może nawet trzy palce w wolnej przestrzeni a
więc też OK Google Na co można by ponarzekać to jest to że mocowanie pasa bezpieczeństwa nie pozwala
nam wyregulować tego punktu na wysokość poza tym narzekać
Nie ma na co z przodu bez większych niespodzianek czyli tutaj już szaleństwa nie ma aczkolwiek jak
wyjdziecie Siedzę wystarczająco wygodnie dlatego że moje kolana jak chodzisz dosyć głęboko utopione
w hotelu to jednak mieszczą się w przewidzianym przez konstruktorów miejscu czyli Tutaj
zaczyna się twarda krawędź ale zaczyna się w moim przypadku nad kolanami więc mi to nie przeszkadza obiektywnie rzecz
biorąc nie może być zaliczony no bo jednak tutaj kilka centymetrów moje kolana weszły do fotela ale
mimo wszystko siedzieć się da nad głową głową
to akurat Mógłbym też doliczyć było do podsufitki ale jak się wyprostuje mówiąc można
powiedzieć że się zmieściłem Zwróć uwagę na miejsce na nogi tutaj jeszcze pod
maksymalnie obniża fotelem kierowcy coś się znalazło przesiadam się na prawą stronę tutaj
mam do pokonania wąski ale dosyć wysoki tunel No
i tutaj oczywiście jest już znacznie przyjemniej fotel jest przesunięty bardziej do przodu więc mogę sobie usiąść
wygodnie nad głową Zaraz mi się robi kilka centymetrów wolnej przestrzeni można podróżować umilają
to takie oto rzeczy jak kieszeń Jedna kieszeń
druga kieszenie oczywiście również w Dniu Mamy to też z takich
rozrywkowych rzeczy na przykład mocowanie pasów bezpieczeństwa nie A tak poważnie to
jest proste miejskie auto na krótkie dystanse więc tutaj z tyłu nie ma cudów mam oczywiście mocowanie ISOFIX
mamy oczywiście tutaj dużo w zakresie
nie jak widać najniższa pozycja najwyższa pozycja regulacja zagłówków Ale
to jest chyba tam jest jeszcze opowieści o tym co tu się dzieje Pamiętaj my mamy do najwyższą wersję wyposażenia
A nad głową wciąż nie mamy lampki także co miejskie
auto Jak nie jedziesz za 2 to miejsce nie zabraknie A poza tym jakiś ekstra rozrywek
brak zaglądamy do bagażnika a tam spore wzrosty tak przynajmniej deklaruje producent było zamiast 292
l mamy teraz 355 patrząc tak jak teraz co prawda tego aż tak bardzo nie widać ale
to dlatego że podłoga jest ustawiona na górnym poziomie można To obniży
to zrobimy ale najpierw pokażemy jakie to są udogodnienia w takim małym bagażniku a Popatrzcie mamy
tą gumkę po jednej stronie gumkę po drugiej stronie takie schowek po lewej stronie również quad na na
gaśnicę ale też znalazło się miejsce na proste proste ale jednak haczyki zarówno
po lewej jak i po prawej stronie i teraz po co Ustawiona jest Podłoga na górnym poziomie po to żeby składając
oparcia tylnej kanapy uzyskać równo jak widać się podłogę sprawdzałem to patrzy nie położyło
się idealnie horyzontalnie ale i tak to całkiem fajny przedział bagażowy i gdybyśmy jednak tego
przedziału nie potrzebowali albo potrzebowalibyśmy ale w wersji niekoniecznie równą podłogą A możemy zrobić tak i
wtedy zwróć uwagę że wciąż pomyślany jest to tak żeby to nie było jakiegoś progu tylko łagodne
połączenie poziomów i teraz mamy już żeście znasz bagażnik bo to się obniżyło o jakieś
10 cm no i odpowiednio więcej litrów także studiów może nie ma ale jak na miejski samochodzik
wzrost tak jak mówię polo ciągników to powinno wystarczyć na drobne miejskie zakup na
razie nie rozpieszcza nas w jakim wyborem silników mamy to 10 TFSI w dwóch wersjach mocy 95 lub
115 a także 10 m p o mocy 75 koni które jednak w przyszłości może
być dostępne również instalację CNG siedział przyszłość to będzie jeszcze jeden silnik 1 TDI o mocy 80
90 lub 115 koni mechanicznych ma dzisiaj Testujemy wersję 1 0 TFSI 95 koni 3 cylindry w tym silnikiem
Ibiza rozpędza się do setki w 10 sekundy i pojedzie z maksymalną prędkością 182 km na godzinę z
manualną 5 biegową skrzynią biegów back mieście rozsądne 45 L rozsądny Dlatego według
zapewnień producenta ten samochód wraz z tym silnikiem powinien zużywać w mieście poniżej 6 litrów paliwa a w trasie
niewiele ponad 4 w drodze dopiero co jeździłem 53 mg A teraz od paru dni jeżdżę już Ibizą zwykła Ibiza z litrowym silnikiem przy cylindrze ja
nie tamte mocarne V8 4 l i tak dalej 600
Konin tak można pomyśleć przelać do takiego samochodu o czym ja to będę opowiadał to tam słowa samych cisnęły na usta tyle mocnych dawała ta
klasa Tymczasem na wsiadam i Jeżdżę Jeżdżę i
dochodzę do wniosku że jest co powiedzieć a mianowicie warto wspomnieć o tym że jeśli mamy ten turbodoładowany czyli czyli trochę silniczek w dwóch wersjach mocy 95 i 115 koni to jeśli będzie ci się zastanawiać którą z nich wybrać to
powiem tak spotykasz taką na wersję chodzi o nią nie jeździłem nic
w tym samochodzie nie naprawi dlatego
że 95a kontrowersje i nic w tym samochodzie nie psuje tej mocy tutaj naprawdę jak na potrzeby tego auta jak na własną tutaj mamy w dowodzie równą tonę naprawdę
w zupełności wystarcza Tym bardziej że dzięki turbodoładowaniem mamy tutaj moment
obrotowy i mocno naprawdę teraz
jadę na dwójce
1500 obrotów dociska
i od dwóch tysięcy zaczyna się no
nie To nie jest mg Tak ale takie wyraźne więc
jak dla mnie bomba
ja mogę powiedzieć tylko tyle ten
samochód z tym silnikiem może
można na pikować nie tylko do auto którym można jeździć w Prawnie ale nawet
z przyjemnością dlatego że ten samochód nie tylko kręci się i fajnie przyspiesza na wprost ale też
potrafi potrafi całkiem sprawnie wkręcać
ale jeszcze zdaniem opowiem o skręcaniu Kręcimy go do 6 i pół tysiąca obrotów i tutaj warto i
nawet nie będę tego nazywał wadą ale cechą bo nie każdemu to mu się przeszkadzać ale
widziałem samochodem od ciebie to słyszałem samochody które miały
lepiej
kamuflowana trzycylindrowy o naturę swoich silniczków tutaj
Ten charakterystyczny przyczyny trzycylindrowy terkot słychać
3000 obrotów słyszymy prawda wyżej będziemy też słyszeć możemy tak na jedynkę przejść i jedziemy 3004 5 do sześciu dobijamy 6 i pół odcinka cytryn co słychać na nas słychać więc jeśli komuś to przeszkadza to no to będzie to słyszał tak nie
Poza tym wydaje
mi się że na
dynamikę raczej na
pewno nikt nie będzie narzekał Natomiast
jeśli chodzi o skręcanie to to jak mówię to jest nowa platforma samochód
jest lekki układ kierowniczy bardzo precyzyjne Naprawdę nie spodziewałem się że będzie to aż taka No niby co powiedzieć
że to jego karta ale naprawdę sprawnie bardzo wyraźnie i
łatwo się tym samochodem kieruje natomiast No
popatrzcie Jadę teraz 50 to akurat nikogo nie
ma uwaga 50 50 nie tak szybko nie cieszy dobrze przyspiesza i w lewo w prawo proszę Adam
pojechał tam wrócił wszystko przez 50 zero
stresu zero jakieś niespodzianek 0
miga kontrolka mi nic kompletnie nie
jest w tym samochodzie się nie działo i to
wszystko oponach takich powiedzmy
balonach które mają 55%
więc moim zdaniem autko
jak na oczekiwania od tego auta Czyli że to samochód
miejski na krótkie dystanse spokojnej jazdę maksymalnie 70 90 godziny potrafi całkiem sporo i jeszcze z zapas nawet żeby
czasem nie wyjechać poza co więc można znaleźć takiego bo wypadałoby coś znaleźć Na co można by było ponarzekać w tym samochodzie
nie wszystko gra hamowanie u bardzo
dobrze myślałem
myślałem i wymyśliłem kolor nadwozia od tych paru dni Jeżdżę Jeżdżę i
tak czuję te spojrzenie z zewnątrz na drodze w różowym samochodzie
a ja przez szybę po te stówka to nie moje ja tym jeszcze tylko parę nie to zaraz oddam to i to prawda jest twoje poza
tym większych
wad nie
wykrywa cennik nowej Ibiza zaczyna się o 48900 zł za wersja z podstawą silnikiem
i wyposażenie wyposażenie
premierowej wersji podzielono na pięć poziomów starą
full LED excellence ifr te dwa ostatnie są najdroższe ale kosztują dokładnie tyle samo FL jak nie my to
bardziej sportowy odmiany excellence pojawił się w Seacie niedawno jest bardziej eleganckie najlepiej
wyposażony Ibizę z najmocniejszym dostępnym silnikiem kosztują 63400 zł i zwróć uwagę na
niewielką rozpiętość cenową zaledwie 14 lista od tych dodatkowych jest przyjemnie długa i równie
przyjemnie skalkulowana aktywny tempomat kosztuje 910 zł adaptacyjne zawieszenie dualraid 1214
dwóch klimatyzacja z funkcją r którą znam jest iguane 1257 nawet
najdroższych wersjach za te 64000 zł z
tyłu niestety wciąż w standardzie zna moglibyśmy na to ponarzekać ale Rzucamy okienna sennik tylko 610
zł należy dopłacić jest do szyb elektrycznych więc Przechodzimy dalej topowy system multimedialny Media System
Plus z 8 calowym ekranem kosztuje 1799 zł ale się chcemy żeby znalazła się w nim nawigacja
musimy wydać kolejny 1734 no Więc jak idziecie nawet kupując z tej listy nie do płacimy za
ten samochód w opcjach więcej niż 750 teraz
na koniec tego filmu wiecie już chyba Dlaczego Ibiza może nie być w nowej generacji już taka wyłącznie młodzież nie chodzi
oczywiście o młodzież która wciąż znajdzie w tym samochodzie ten dynamiczny
sportowy charakter który wcześniej uciekał młodych nabywców chodzi o nabywców starszych którzy
w najnowszej generacji Ibizy znajdą to czego wcześniej musieli szukać na przykład w Leonie Czyli coraz bardziej zaawansowane nieciekawe
wyposażenie teraz Ibiza i popsuć
jej statystykę dziękuję za obejrzenie tego filmu Pamiętajcie o subskrypcji i na koniec pytanie i jeśli kiedykolwiek kupiłeś Ibizę Napisz
0
0
0
Podziel się
Komentarze (0)

Programy Wirtualnej Polski

KOMENTARZE
(0)