programy
kategorie

Seat Leon ST 1.4 EcoTSI 150 KM, 2018 - test AutoCentrum.pl #393

Test Seata Leona III ST z silnikiem 1.4 EcoTSI o mocy 150 KM

16-04-2020
Tranksrypcja:Witam...
rozwiń
serdecznie uwierzycie że Seat Leon III generacji ma 6 lat a
nadal wygląda świeżo minut Ostoja zdecydował się przeprowadzić facelifting i inne popularne moherowe covid
i jeszcze więcej świeżości Co się zmieniło powiemy w tym filmie zapraszam tym razem samochód jest oklejony
A to dlatego że pożyczyliśmy auto na krótkie to jest od dealera Seata dynamika założenie
facelifting
były
proste miał być jeszcze ładniejszy bardziej zaawansowane technologicznie jest szersza
oferta silnikowa w wyglądzie jak mówiłem nie było już wiele do poprawienie więc lista zmian przód wygląda znajomo
ale jednak w jakiś sposób jest inny to dlatego że grill jest teraz o 4 cm sześcian zderzak ma ostrzejsze
rysy światła LED do jazdy dziennej są teraz w standardzie wersja excellence 3 FR dostaniemy też
pełne światła LED z przodu i z tyłu w tym ledowe światła przeciwmgłowe chociaż Testujemy wersję FL którą już
dobrze znamy to jest też nowa excellence następnie zadajcie sobie pytanie co robię niebieskie Leon na planie Otóż zupełnie
spontanicznie naprawdę wczoraj wieczorem dogadałem się z Kacprem właścicielem tego samochodu że
wpadnij dzisiaj plan i pochwali się również autem po face liftingu ale
do rozmowy z Kacprem Wrócimy za chwilę na razie podziwiajcie różnice między excellence ifr kosztuje dokładnie tyle samo co
FL ale w sporcie koncentruje się na bardziej eleganckim wyglądzie excellence ma chromowany grill i listwy okiem problem
to zobaczymy nowy 8-calowy ekran Media System Plus jest teraz w pełni zostały
na dobrą sprawę tylko dwa przyciski i pokrętło do zmiany głośności Przynajmniej tyle bo to jest liftingu pojawiła się nowa opcja
nawet się full link nie możliwość podłączenia telefonu komórkowego za pośrednictwem play Android auto
czy też że MirrorLink i aby wam pokazać w sumie częściowo jak to działa przy się byśmy się z samochodu
dealera gdzie ta funkcja jest jeszcze zablokowana do prasowej premier Gdzie możemy pokazać to najpierw
następny krok jak jest podłączony telefon za pośrednictwem kabla USB nie to mam odpowiednią ikonkę Zwróć uwagę
że przy tym systemie mamy tylko 2 fizyczne przy z nich to jest taki przycisk home a drugi odpowiada
właśnie tej ikonce z bardzo wielu innych Co oznacza że ta funkcja jest dla Seata
naprawdę bardzo ważna i następnie wchodź do wyboru rozpoznany oczywiście Android auto opcjonalnie też MirrorLink
i wystarczy na tym kliknąć i natychmiast zaczyna się proces łączenia dalej już nie będziemy wchodzić
w szczegóły to że pojawiły się po face liftingu właśnie te brakujące wcześniej zmiany Wracamy
teraz do samochodu od dealera i pokażemy co jeszcze się zmieniło po face liftingu ważne To dodatkowy
port USB wcześniej były dół 1 teraz mamy 2 i to że miejsce na telefon komórkowy
może być wyposażony w indukcyjne ładowanie kolejną zmianę przy okazji widzieć ja tutaj jeszcze
nie działa trzeba się najpierw skontaktować z dealerem kolejna zmiana jest taka że przeczytaliśmy w dokumentację że można
sterować w tym systemem gestami to nie są takie gesty i jak w BMW serii
7 czy serii 5 nie tylko te gesty się rysuje na ekranie Ale przyznam się bez bicia nie udało nam się
tej funkcji jest sprawdzić aktywować więc może kiedyś główce będziemy mieli więcej czasu i to dla was a sprawdzimy ale
jest jeszcze jedna ciekawa zmiana a mianowicie hamulec ręczny wcześniej seaty leony spaliliśmy bardzo
że wciąż był ten na linkę tutaj już jest to przycisk w tym Ciekawe jest to że
w wersji wyposażenia referenced ten hamulec malinkę wciąż pozostał ale wszystkie pozostałe awers już
że przycisnę i jeszcze jedno moim zdaniem bardzo dobra zmianę to jest możliwość dokupienia za około 1700
niecałe złotych wirtualnego kokpitu zamiast takich właśnie w fizyce zegarów więc jeśli komuś
to są tego brakowało to już może mieć również takie gadżet w Leonie Jednak pomimo tych zmian w wyglądzie czy nowego systemu
multimedialnego wewnątrz Leon ze wszystkim szereg systemów bezpieczeństwa ze wszystkim do listy
wyposażenie doszedł asystent jazdy w korku który może w pełni przejąć kontrolę nad samochodem w ruchu który co chwilę
się zatrzymuje i powoli pełza ostatni Będzie wymagał od kierowcy uwagi sam Przyspieszy zahamuje i będzie
utrzymywał pas ruchu przy wyższych prędkościach może robić to samo ale poprosiłam kierowcę o położenie rąk na kierownicy
asystent jazdy w korku Potrzebny będzie aktywny tempomat front Assist i asystent pasa ruchu aktywny tempomat nie
jest standardem żadnej kwestii wymaga dopłaty 1500 zł Możemy jednak dokupić pakiet systemów bezpieczeństwa za
3142 zł i to mój radę Jeśli chcecie kupować kompletów systemu bezpieczeństwa to Zdecydujcie się przynajmniej
na frontach jest który kosztuje około 700 zł ten system odległość od poprzedzającego pojazdu w razie
czego ostrzega nas o konieczności zwiększenie odstępu lub zahamowanie Jeśli samochód przed nami mocno zahamuje a my wcisnęli byśmy hamulec
za lekko front Assist sam dostosuję siły tak byśmy uniknęli zderzenie jesteś w stanie zahamować całkowicie autonomicznie
po wykryciu nadchodzącego zderzenie z innym samochodem czy pierwszym to nagranie w ogóle nie chciałem nagrywać wrażeń z
jazdy wzięliśmy ten samochód na parę dni oddziela po to aby skupić się na zmianach po face liftingu więc
po co wydłużać ten film o kolejne minuty jeśli Prawdopodobnie to nie wniesie ponieważ podczas
kwesty Kingu nie zostało zmienione ani zawieszenie ani układ kierowniczy i tak dalej nawet mojego zdanie
nie zmieni może pod maską te stówki miała zagęścić jednostka 14 150 koni plus DSG A
tej wersji w Leonie jeszcze nie testowaliśmy no stwierdziłem No okej 50 koni plus DSG to jest takie zestawienie które jest resztą znane i raczej nic odkrywczego
znowu nie będziemy mogli powiedzieć więc raczej nie w praktyce odbiór
tego samochodu bo
w takich okolicznościach że się do niego prawie bezpośrednio przesiadłem z kupy r i tak się nastawiał jakie rozczarowanie będzie
na mnie czekał o wszystko 10 koni do dwukrotnie Swap strzelającego wydechu do spokojnego
mruczenia silnika
z wciskania dzikiego fotel do No takiego
całkiem dynamicznego ale mimo wszystko nie extra sportowego są Hot hatcha do rodzinnego
kombi i tak można wymieniać wymieniać więc będę prawdopodobnie na tyle rozczarowany że że i tak nic
nie będę miała powiedzieć i i dlatego postanowiłem właśnie włączyć kamerę bo rozczarowanie Nie było oczywiście jak go nie powiem że nic mi niczego nie brakuje w
porównaniu do Cupra r bo dokładnie tych strzałów z manualnej
skrzyni biegów a nie takiego nudnego DSG nie I wciskanie
fotel oczywiście tego wszystkiego to brakuje natomiast ten samochód wcale nie jest przez to nudny i generalnie taki że chce się z niego wysiąść iść na piechotę i to jest ciekawe bo
Leon zawsze u nas w
redakcji był traktowany jako tak najbardziej sportowy Compact porównywalnych parametrach postawiono obok na przykład Golfa z tym samym silnikiem zawsze zdobywał
punkty więcej za wrażenie zjazdy i to był naprawdę zasłużony pół więcej nie wiem czy to jest kwestia jakieś zmiany w
zawieszeniu czy być może lżejsza niż
sama być może jakieś inne parametry zawsze przyjemność z jazdy była Galeon
i wydaje mi się że to jest ten przekaz wrażeń z jazdy właśnie najważniejsze czyli niezależnie
od tego czy wsiadamy do Leona prymas
to koń Czy
jeśli się przesiadamy z
auto 310 konnego do 150 koni i
nawet jeśli czujemy że brakuje nam tych 160 koni który właśnie brakuje
nam strzały z wydechu brakuje nam manualnej skrzyni biegów i tak dalej i tak dalej to jednak okazuje się ten samochód wciąż nie
jest nudny wciąż jest ciekawy i wciąż wciąż daje przyjemność z jazdy I to jest właśnie takie takie
ciekawe bo bo Leon grali seaty mają to tak zapisany chyba w swoim emocje że nawet
z takim nie najmocniejszym silnikiem
wciąż dają całkiem sporo przyjemności z jazdy i nie zmienię tego nawet prawdziwego
kotleta bo teraz obiecane rozmowa z Kacprem Kacper przyjechał do nas zupełnie ad-hoc Dzisiaj prosto na plan
i pierwsze co zrobiliśmy to daliśmy mu wersję 150 150 konną również
ale z silnikiem TSI do przejechania się bo też masz 150 koni więc za chwilę porówna też wrażenie zjazd
wiem ale przede wszystkim Opowiedz o samochodzie bo my tutaj widzimy ten samochód od dosłownie 3 dni
bo to jest auto od dealera na krótko nie natomiast tym autem jedziesz już znacznie dłużej tak tym że już rok
przejechałem 68000 km więc wydaje mi się że już jest kawałek historii mojej i tego samochodu
jeździł się ten sam dobrze jest dosyć dynamiczny i oszczędny spala można
powiedzieć 6
litrów czy agresywne jeździe rekord który udało mi się je pokonać na trasie też to to 4
l na 100 km No właśnie powiedział się dopytam w Budapeszcie to myślę że warto odpowiedzieć skąd się wziął ten wielki przed jakby w ciągu
roku 70 000 No nie każdy robi tak
firma zajmuje się pracą na terenie całej Europy więc podróże
po Francji Niemczech są na poziom na porządku dziennym stąd
ten duży przebieg i
powiedz mi bo skoro cennik f l A i wersja excellence jest zbliżony właśnie w identyczny zdecydowali
się na Excellent z powodu dostępności samochodu czy też taka wersję po prostu by pasowało śmieszna historia tak
z dostępności to był jedyny model 2 litrowego Diesla 150 konnego dostępny od ręki potrzebowałem
samochodu na już nie chciałem czekać więc zdecydowałem się zabrać to co akurat był A dlaczego potrzebować to już ponieważ
mój poprzedni samochód Niestety uległ awarii i nie nadawał się już dobrze tylko
chciałeś po prostu mieć coś pewnego żeby A powiedz mi jakie są twoje wrażenia z jazdy akurat
wersją pensji Zaskoczyła
mnie pozytywnie Myślałem że bardziej
musiała mieć obrotów więcej do dynamicznej jazdy natomiast nie ona dosyć ciągnie od dołu można powiedzieć a
skrzynia biegów kurczę bajka zmienia biegi pozytywnie jestem zaskoczony Cieszę
się bardzo że dynamika ci się spodobała akurat w dynamice też serwisuje mojego
Seata więc Chodziło
mi o te pieniądze a w każdym razie nie chciałem
jeszcze jeszcze zapytać czy zmiany to powiedz liftingu w ogóle wnętrze samochodu Jaki
ptak spędzasz w nim sporo czasu żeby zrobić ten chwilę ten Cały dystans czy coś ci w tym samochodzie tak na dłuższą metę zaczęło
przeszkadzać czy on dobrze się sprawdza czy Tak intensywnej eksploatacji Mogło być więcej troszkę miejsca
na nogi przede wszystkim prawym kolanem non stop uderzam o deskę rozdzielczą o to ten Natomiast
reszta jak najbardziej wyciszenie jest w porządku dynamika tak jak już powiedziałem a wykonano zabolało Bo jeśli
ty mówisz że to ty się uderzasz jakoś
chyba się przyzwyczaiłem Nie no akurat ja przy moim ustawienie fotela niestety uderzam natomiast nie wygłuszenie
jest jak najbardziej okej przy 200 na godzinę na niemieckich autostradach oczywiście Zauważyliśmy tutaj stoję z Porównując
te dwa samochody bo okazuje się że FR i excellence różnią się nie tylko szczegółami tylko zupełnie
inaczej poukładane są elementy na zderzaku Te samochody są inaczej podniesione
prawda ten jest blisko ziemi Ten jest tak całkiem zadarty i To wytłumaczyłem z tym że masz całkiem sporo sprzętu w bagażniku i właśnie dlatego chciałam
zapytać jaką pojemność bagażnika bo mimo wszystko tutaj i Hiszpania Postawili na wygląd design
i właśnie taki dynamiczny jakby kształt tego samochodu a nie na tak jak w schodach przykładowa pojemność czy to ci wystarcza jest
zdecydowanie wystarczające półka która jest w bagażniku ma dwa poziomy oczywiście w moim wypadku jest zawsze na najniższym
naprawdę
jest pojemny i for strażnik można go porównać może trochę na wyrost w Audi A6 poprzedniej
generacji jest krótszy natomiast jest bardziej obszerny na boki pod tym względem jest wyższy
po obniżeniu tej półki ma można w wyższe przedmioty spokojnie załadować i próg załadowczy jest odpowiedni nie
najgorsze Ale mamy też takie przypadek człowieka który jeździ dużo ale też wykorzystuje ten samochód
do strony praktycznej więc taka właśnie opinie jest bezcenna Kacper Bardzo ci dziękuję że chciałeś tutaj do nas do parku akurat
na moment naszego nagrania przyjechać i mogliśmy dzięki temu porównać te dwa samochody w takim bezpośredniej w takim bezpośrednim
starciu bezpośredniej konfrontacji szerokości
i
tak oto zostali sami na planie i możemy dokończyć nas film opowiadając co tam
zostało jeszcze ceny silniki
i podsumowanie zapraszam nowości po face liftingu Mamy silnik 1 TDI 115 koni poza
tym paleta silników się nie zmieniła widzi ją teraz na ekranie Natomiast dzisiaj Testujemy wersję 1 4 150
koni połączone z siebie biegową skrzynią DSG 150 koni mamy przy czterech tysiącach
600 obrotów na minutę natomiast moment obrotowy 249 niutonometrów dostępny jest już od 1500 do
trzech i pół tysiąca obrotów na minutę daje nam przyspieszenie do setki z automatem w 8 i 2/10 sekundach
więc całkiem nieźle plus prędkość maksymalną 215 na godzinę jednocześnie nie powinien zużywać dużo paliwa producent mówi o 5
litrach na średnio 59 w mieście i cztery i pół w trasie biorąc pod uwagę że zbiornik
paliwa 250 litrów oznacza to że samochód ten na jednym tankowaniu jest w stanie przejechać spokoju 1000
km tak przynajmniej twierdzi producent my jeszcze nie testowaliśmy tego samochodu w praktyce więc jeszcze nie wiem jakie
wyniki tam wyjdą byś chodzi o przyspieszenie I spalanie ale wygląd film Już możecie znaleźć pomiary w osobnych
filmach linki do których znajdziecie w opisie do tego filmu cennik Leona zaczyna się od kwoty 59990
zł to jest spalony silnik czyli 12 to jest i 85 koni i podstawowe wersje wyposażenia
reference Ciekawe jest to że zaledwie 700 zł więcej wydajemy za wersje wyposażenia stają więc myślę że nie ma co się zastanawiać
że dostałem dopłata w przypadku wersje nadwoziowe jest ten wynosi zaledwie 300 zł więc ta wersja
reference chyba jest dla nikogo tylko głównie dla ładnego ładny kwoty w cenniku z kolejnych poziomów
wyposażenie ciekawa wersja jest full LED gdzie sama
nazwa wskazuje dostajemy światła full LED i parę innych parę innych dodatków taka wersja kosztuje 72 zł i
ciekawy środę oczywiście na szczycie cennika gdzie za 83-000 mamy wybór pomiędzy dobrze by wykończony wykończonymi
ich wyposażonymi wersjami do wyboru excellence lub tak jak w naszym przypadku jednak wydając nawet 83-000
od pełnego wyposażenia dzieli nas jeszcze sporo gadżetów za które trzeba dopłacić za kamerę cofania do płacimy więc około
1000 zł w standardzie żadnej wersję nie ma według nawet czujników parkowania z tyłu ole kosztują 1469
zł jest za to dwustrefowa klimatyzacja i system Media Plus z 8 calowym ekranem
ale bez nawigację i to my możemy z niej korzystać za pomocą podłączonego smartfona więc wbudowana Nawigacja nie
jest konieczna wystarczy dopłacić 696 zł za full link Scenic tej wersji czyli 14 to jest a 150 koni wersja
nadwozia kombi to według katalogu konfiguratora Seata to 105000 zł mała
dygresja o ile w Volkswagenie w Skodzie 14 jest i jest wydalany przez 15
testy o tyle w temacie jeszcze w tym kierunku nic się nie dzieje wciąż jest dostępna tylko jednostka 14 a teraz wracając do cennika
warto sprawdzać i u dealerów dlatego że ja na stronie dynamiki znalazłem bardzo zburzono
konfigurację nie za 105 tysięcy tylko raz to po prostu śniegu trochę się zmieniło ale to nadal ten sam Leon który prawie wszystkim
się podoba największe zmieni tak się w obrębie w technologii a czy te wszystkie zmiany wystarczą aby podtrzymać
dobrą passę i średnią wyniki sprzedaży Moim zdaniem nawet bez facelifting u nic by jej nie
zagrażało ale teraz po zmianach ze wszystkimi tymi nowoczesnymi technologiami na pokładzie ten samochód
może sprostać oczekiwaniom najbardziej wybrednych klientów
1 reakcja
0
0
1
Podziel się
Komentarze (1)
17-04-2020
kier
Te wszystkie wielopoziomowe wielofunkcyjne systemy multimedialne powinny być kategorycznie zakazane. To stwarza sto razy większe zagrożenie niż rozmowa przez telefon. W...Czytaj całość
zobacz więcej komentarzy (1)

Programy Wirtualnej Polski

KOMENTARZE
(1)
kier
4 lata temu
Te wszystkie wielopoziomowe wielofunkcyjne systemy multimedialne powinny być kategorycznie zakazane. To stwarza sto razy większe zagrożenie niż rozmowa przez telefon. W samochodzie powinny być tylko klawisze do podstawowych funkcji niezbędnych do prowadzenia auta, działające tylko na zasadzie włącz - wyłącz.
Najnowsze komentarze (1)
kier
4 lata temu
Te wszystkie wielopoziomowe wielofunkcyjne systemy multimedialne powinny być kategorycznie zakazane. To stwarza sto razy większe zagrożenie niż rozmowa przez telefon. W samochodzie powinny być tylko klawisze do podstawowych funkcji niezbędnych do prowadzenia auta, działające tylko na zasadzie włącz - wyłącz.