programy
kategorie

Seat Tarraco - najdojrzalszy z trójki braci

Test Seata Tarraco z silnikiem 2.0 EcoTSI o mocy 190 KM

Tranksrypcja:tytułem...
rozwiń
wstępu
nie nagrywamy w naszym zwykłym miejscu dlatego że po porze deszczowej w Krakowie na
naszym
mostku jest niestety wszystko podmyte wodą zniszczone on i tak dalej więc
wylądowaliśmy w takim oto miejscu na trawie świeżo zielono Mam nadzieję że wam się też będzie podobało
przechodzimy do samochodu nowym tarako duży rodzinny
7-osobowy nowoczesny i trzeci swojej trzeci w swojej
rodzinie trzy bo doskonale wiecie że tarlak O to O 3:00 właśnie z trzech trojaczków koncernu Volkswagen
a jego braćmi są Skoda kodiak i Volkswagen Tiguan w wersji All Space kilka
pytań Czy taki model w ogóle był potrzebny czy ten samochód wynosi coś nowego i czy jest konkurencyjny na tle dwóch podobnych
modeli Aha
i czy taraku może nas to w ogóle zaskoczyć zupełnie nowym Myślę że odpowiedzi na te pytanie
zaskoczą was tak samo jak wyskoczyły będzie Zapraszam na testy
siedmioosobowe
stówy
wypierają powoli z rynku siedmioosobowy Van w cenniku sałata z Będziemy wciąż
dobrze znaną alambre to jednak nowoczesny tarraco odpowiada na potrzeby nowoczesnej rodziny Która poza przestrzenią bagażową
oraz możliwością przewiezienia 7 osób na pokładzie ceni sobie dynamiczny i charakter Wygląd I
to właśnie w turystyka daje nam daleko do zrozumienia że mamy tu do czynienia z Seatem mowa oczywiście o
crossach poprzednich mają charakterystyczne drapieżne spojrzenie A w nich jeszcze bardziej charakterystyczny
wzór świateł LED sześciokątny
grill to nowość do tej pory w teatrach ten element był znacznie mniejszy A to nie ten w którym
tararako jest pierwszy wśród seatów po raz pierwszy mamy możliwość zamówienia aż dwudziesto stalowych felg po raz pierwszy tylne lampy
zostały połączone pasem świetnym wzdłuż klapy bagażnika i po raz pierwszy to wprawne oko wypatrzę także z zewnątrz
w modelu tej marki Mamy do dyspozycji systemcare parkingowy 360 stopni i jeszcze pozostając przy turystyce
Wydaje mi się że to właśnie tarako jako ostatni z tych siedmioosobowych trojaczków wagę ma najbardziej
korzystne proporcje bo Zwróć uwagę że koło kodiaku widać że on walczy o każdy
litr pojemności bagażnika nad głową po All Space widać że kiedyś to
było zgrabny Tiguan a następnie zostało zrobione rozciągnięty bo to jest ten samochód został zaprojektowany od
jako wersja właśnie taka siedmioosobowa i najdłuższa całej tej trójki o rozmiarach za chwilę
jeszcze będę mówił a jednocześnie właśnie proporcje sprawiają że ten samochód może się podobać jesteśmy
na chwilę do porównania z rodzeństwem tarako jest zdecydowanie bardziej podobny do Tiguana niż do kodiaka
prawda No chodzi na przykład o przetłoczenie wzdłuż całej bocznej płaszczyzny nadwozie na wysokości klamek jak jest
ono nieco wyżej zasadzie linia Boczna Taranko jest niemal identyczna względem o Espace nie przeszkadza
to jednak senatowi być moim zdaniem naj spośród wszystkich trzech modeli ponieważ najdłuższy najszerszy
i najniższy i właśnie tak jakąś artystycznie to właśnie tarako ma najświeższe
wygląd i jest najmniej kontrowersyjny warto też wspomnieć świecie ponad 19 cm o tym że
samochód ma odpowiednio osłony podwozia natomiast przede wszystkim o napędzie for drive który
jest dostępny w
każdym praktycznie siewnikiem poza bazowym 1 5 TSI Evo po zajęciu miejsca w środku
można odnieść wrażenie że gdzieś to wszystko już widzieliśmy w nawiązaniu do Tiguana z całą bardziej niż
widoczne A to jest zaleta bo do ergonomii i tiguany nie można mieć żadnych zarzutów Wiem
co mówię bo mieliśmy Tiguana na długi dystans przez ponad pół roku podobnie
jak w Tiguanie mamy to też wirtualne z podobny do tych od niedawna dostępny w Seacie Leonie oraz
deskę rozdzielczą w górnej części wykonanej z miękkiego materiału wzdłuż całej deski biegnie tego o fakturze podobnej
do drewna i nadaje To wnętrze stonowany ale też elegancki charakter myślę że warto zwrócić uwagę
na dobór materiałów wykończeniowych o tym miękkim daszku już powiedziałem ale zwróć uwagę że na
podszybiu tam gdzie mamy odcięty fragment tego tworzywa mogłoby ono już być twarde
tymczasem Ona jest tak albo miękkie możesz tą taką długą linię która biegnie właśnie w ten sposób przez cały kokpit optycznie
też poszerza cały samochód który i tak mały przecież nie jest to miękkie tworzywo wchodzi
też na drzwi chociaż już nie tak bardzo ugina się pod palcem Ale też nie jest to po lewej stronie podłokietnik
jest dosyć miękki ale mógłby być bardziej miękki po prawej stronie również
chociaż to jest już trochę więcej pianki tak jak wspomniałem mamy ładny Dekor
i mniej więcej odtąd zaczyna się i już twarde tworzywo które Jednak
jeśli chodzi o spasowanie i nie pozostawia wiele do życzenia nawet jeśli na przykład będzie mocno szarpać
za tak podatne element jak wielki ekran również nie wydają żadnych dźwięków uchwyty drzwi
Ja wiedziałem że tak będzie tutaj też jest wszystko okej tylko jedna rzecz która mi staje niestety
nie pasuje to ekipa która montowała wszystkie kratki w tym
tygodniu miał zły po prostu tydzień albo w tym dniu miała zły dzień bo te kratki da
się wymacać że
one zaczynają wydać
bez dramatu ale ja muszę ponarzekać więc tutaj gdzieś też udało
nam się takie elementy znaleźć i po prawej też może niepotrzebnie zajmuje czas w filmie takim narzekaniem się
zdziwiłem że tutaj wszystko jest takie solidne więc musiałem w końcu wymazać jest ten plastik ale poza tym słów
czyli Mamy mnóstwo miejsc do odkładania różnych kubeczków tak dalej Proszę
bardzo różne takie rozwiązanie oczywiście też Poznajemy widzieliśmy umiem w Tiguanie podłokietnik nie
za duży ten schowek Zresztą wykończony jest plastikiem na do taka taka mata tutaj
mamy ładowanie telefonów komórkowych i również całkiem pojemny przy okazji schowek mamy
to jeszcze schowek przed pasażerem Bardzo pojemny świetnie wykończone wielkie
kieszenie w drzwiach które są odpowiednio wyprofilowane pod wielki napój również więc
mamy to praktyczność na którą absolutnie nie można narzekać się rzucił warzywo Katarzyna
na fotele o nich będę mówił też może przy okazji ich zakresu regulacji przy
okazji testu długie proste są dosyć skromne jeśli chodzi o trzymanie boczne i
to jest jedyna rzecz która mi powiedz mi nie pasuje do wizerunku tej marki bo
jednak świetnie wyglądające zewnątrz psów z całkiem fajny z silnikami a
Fotele są Powiedzmy że do spokojnego podróżowanie Chociaż być może tak właśnie miało być czy
samochód który emanuje dynamiką a jednocześnie jest to przecież siedmioosobowy
rodzinny a więc w środku jednak trzeba się dostosować do jego pierwotnego założenie system multimedialny calowym
ekranem Widzieliśmy już w Leonie czy aronie jego szata graficzna jest bardzo ciekawe co lekko rozjaśnić ciemną
to na C wnętrza samochód ma też obsługę interfejsu foto carplay i Android auto a może mieć
opcjonalne nagłośnienie bit system staraku reaguje też na gesty a więc możemy nie dotykając ekranu Kiedy
widzimy taką łapkę tutaj w dolnym prawym rogu przybijać po obce po prostu przesuwając
rękę w prawo albo w lewo Zróbmy
teraz teraz do metrowca popatrzcie w jakim zakresie można wyregulować kierownicę fotel regulujemy elektrycznie
mamy te ustawień regulacja odcinka lędźwiowego w jednej osi Alele odmiany w dwuosiowe
możemy regulować zagłówek Popatrzcie i to jest całkiem fajny patent oprócz tego punkty mocowania pasa
bezpieczeństwa i w ten sposób ustawiamy się w tym samochodzie odpowiednio zgodnie ze sztuką względem
kierownicy w zasadzie nawet za wysoka teraz było Teraz jest dobrze a z tyłu jaki skandal gdzie tu miejsce dla
długo trasa Dobra już tak żartowałem raz przy okazji testu Porsche więc nie będziemy się powtarzać Popatrzcie po prostu kanapę
może być podzielona jest 2/3 1/3 w takich proporcjach Jak można regulować przestrzeń na
tylnej kanapie powiększając w ten sposób albo zmniejszając przestrzeń w bagażniku i teraz to jest bardziej komfortowe
dla dwumetrowca miejsce i przyznam się że nawet pomimo tej
instalacja jest ze stolikiem który szczerze mówiąc rzadko kiedy jest szczególnie w praktycznej
jest to takie atrybut samochodów rodzinnych A przecież właśnie siedzę w wielkim samochodzie rodzinnym no więc tego
typu stoliki właśnie utrudniają życie dwumetrowca ponieważ wbijają się w kolano tymczasem to miejsca
że jeszcze nawet do stolika mam parę centymetrów również na stopy miejsce jest naprawdę pod
dostatkiem Popatrzcie mimo że fotel przede mną jest przecież obniżony maksymalnie dwumetrowca więc jest naprawdę
dobrze i jeszcze jedna rzecz na którą trzeba zwrócić uwagę Popatrzcie Jak wysoko Ja siedzę moje kolana
znajdują się na wysokości bioder A nie to często było Co oznacza że ja Zupełnie naturalnej pozycji
podróżuje to nawet na długim dystansie bez żadnego zmęczenia pomimo że siedzę wysoko
i pomimo że mamy to okno wciąż ma miejsce nad głową Popatrzcie jeszcze jest tutaj przestrzeń
nade mną czy coś jeszcze można to zrobić No oczywiście bo możemy to wyregulować
kąt pochylenia oparcia
Proszę bardzo tych pół dyspozycji jest z tego co widzę 3 i możemy tutaj całkiem sporo
w konfiguracji w ten sposób uzyskać Sprzedam się na prawą stronę tutaj dzieje się coś co Powiedzmy
że nie pasuje do końca do tego wizerunku w rodzinnego słowa a mianowicie na środku mamy tunel
który dla osoby która siedzi tu na środku to może stanowić pewien kłopot aczkolwiek no nie
jest za Ani za wysoki Ani za szeroki więc możemy to w tym przypadku zobaczyć Zwróć uwagę że mamy Wszyscy wchodzą klimatyzację
nawiewy na tylną kanapę wyjście 12 V wyjście USB
doładowanie telefonów komórkowych jak również podgrzewanie z pozycje w krainie foteli na
tylnej kanapie rozkładamy
wygodny wielki podłokietnik z miejscami na z miejscami na kubeczki nad
głową widzimy oświetlenie widzimy miejsce oczywiście do mocowania fotelików ISOFIX regulacja
zagłówków jak widać bardzo rozsądnym całkiem sporym zakresie to jest Dolna pozycja to jest jak widać pozycja Górna
jeśli chodzi o praktyczny wymiar No to mamy tutaj kieszonkę jedną kieszonkę drugą jak
również podobnie jak w przednich drzwiach albo bardzo pojemne i świetnie wykończone schowki
również w drzwiach w bagażniku jest bardzo istotną częścią tego typu wielkich rodzinnych ów więc
zatrzyma mnie to dłużej znowu
jest wiem co oglądać Zacznijmy od liczb 615 litrów tyle deklaruje Seat prawdopodobnie jest
to wielkość którą możemy osiągnąć przesuwając siedzenia w drugim rzędzie maksymalnie do przodu to pokazane na przykładzie
siedzeń po lewej stronie i na środku widzimy że tam powstaje taka luka No ale wartość
515 litrów chodzi zresztą po złożeniu oparć możemy uzyskać aż 1655
l składanie jest z jednej strony bardzo proste bo mamy to odpowiednie uchwyty z drugiej strony wymaga cały uwagi bo pomijając
to że możemy to zrobić Tam z przodu odpowiednimi dźwigniami to to z tyłu Wymaga to odchylanie Popatrzcie już
to wstawia ogromny opór A to jeszcze trzeba dalej odchylać Wydaje mi się że się to już się zaraz urwie albo moje palce albo
ten plastik albo
teraz
ja nie mogę ja
mam nadzieję że nikt tego przyszłości nie urwie a być może tak to właśnie zostało obliczone ale
robię to na mnie wrażenie ktoś uznał że klienci
Seata to są klienci którzy nie boją się popsuć swojego
samochodu dobrze z tego tak jak powiedziałem to mam odpowiednio dźwigienka włożyć to z jednej strony to niżej mamy jeszcze
jeden sposób na złożenie pociągające za tą pętelkę więc sposobów
na złożenie oparcie jest całkiem sporo rzucił że roleta jest mocowana
w tej pozycji zamkniętej takim
dosyć powiedzmy klasycznym zaczepem co wynika Po prostu z tego że mamy to siedmioosobowe prowadnic
nie dało się prawdopodobnie zamontować po podniesieniu podłogi bagażnika
która jest w tym momencie taka dosyć krótka widzimy całkiem przyjemna niespodzianka a mianowicie koło dojazdowe a więc pomimo że mamy
to całkiem niezły audio pomimo że mamy to w bagażniku również dwa dodatkowe fotele to jeszcze Koło również
zostało tutaj jakoś do samochód jest jak ileś całkiem nieźle w
postarzany
I możemy też pokazać nie wiem czy nam rolę to nie będzie przeszkadzało oczywiście będzie więc musimy to nie
zginąć to szybko jak to działa I teraz możemy
zrobić bardzo szybko akcje otwarcia z hoteli i
mam trochę ciemniej A samochód 6-osobowy jak
rozłożymy drugi to będzie siedmioosobowy wiadomo że miejsce w trzecim rzędzie nie są do komfortowego podróżowanie na długą
trasę a za chwilę Pokażę wam Ile miejsca Seat przygotował właśnie dla
pasażerów z tyłu ja tymczasem pokażę jak tam do tyłu chciałeś trzeba mieć trochę siły ale da się no w
środku Popatrzcie ja się tutaj zasadniczo jeszcze troszkę po zginany troszkę
w takich pozycji embrionalnej ale zasady jeszcze No
wiadomo że nie chciałbym to długo podróżować ale się nie zacznie od Seata tarraco tylko od silnika
który ma pod maską a dokładnie to od tego że jest To benzyna jeszcze parę lat temu nie do pomyślenia było żeby taki wielki siedmioosobowy rodzinny SUV
przyjechał do redakcji
jest z silnikiem benzynowym rekompensaty diesel przez to moment To odpowiednie niskie spalanie to jest w ogóle rozsądna Jedyna opcja prawdę No właśnie nie do końca Dlatego że to się zmienia jak widać
nastawienie do benzyny i się zmienia nawet w tak dużym bo mieliśmy
jakiś czas temu Volkswagena Tiguana z 240 konnym diesel Okej to był bardzo mocny widzę Aygo spalanie No cóż no no tam
szczególnie niskie
wiadomo że korzystaliśmy z tej masy Natomiast w zeszłym roku byliśmy Skodą na wyjeździe
z 100 nie i tam pod maską tego auta był 180
konny 20 to jest to że dokładnie o 10 koni słabsza odmiana silnika który jest pod maską teraz i
spalanie w
tam tego wyjazdu No nie przekroczyło 9 litrów więc rzeczywiście różnica jest wiadomo że diesel Pali mniej
ale nie zmienia to faktu że to różnice nie jest aż tak wielkie bo benzynowe
silniki Przecież cały czas są poddawane modyfikacje i są udoskonalane a więc jeśli nie robisz ponad 20 kg tysięcy km rocznie jeśli nie spędzasz 8 godzin dziennie i nie nabijesz naprawdę
potężny przebiegów to nawet kupując tak wielkiego zasuwa
diesel wcale nie jest
silnik dostępny właśnie pod maską naszej kreskówki jest doskonałym tego dowodem bo samochód z tym silnikiem jeździ
naprawdę pojęcie i jeśli miałbym wybierać to naprawdę różnice
przywiozły
prostokątnych przebiegach wprowadza
się do tego co bardziej benzyny
3 diesel i wtedy pod maską Oczywiście on daje benzynę natomiast
żeby nie było tak że ja teraz mam taką propagandę włączoną że diesle są do niczego nie kupujcie koniecznie benzyna absolutnie
nie bo przecież producenci jak najbardziej promują dalej diesle rozwijają to nieźle cywilne wcale nie są powodem nagonki na diesel to dziwnie
A tak naprawdę na powodem nagonki na dieslu nie są diesle które są w tej chwili produkowane i sprzedawane tylko diesle które zostały produkowane i
sprzedawane wiele lat temu i to one to one Kopcowa mają wycięty DPF więc to
jest takie trochę błędne koło W każdym razie dowodem na to że diesle wcale nigdzie się nie wybierają jest to że wylądowały choćby pod maską szybkich z Audi No
i oczywiście może nie jesteśmy do końca szczęśliwy z tego powodu ale tak jest fakty to coś oznacza no i to tyle takich dygresji bo bo bo bardzo się zdziwiłam że właśnie do redakcji
benzynę i jednocześnie bardzo się też ucieszyłem bo to pokazuje otwartość coś między nimi importerów na to aby pokazywać jakieś tam
kierunki które dotychczas były nie do pomyślenia prawo do samochodu tak samochód z tym silnikiem jak już od niego zacząłem Jeździ
bardzo
dobrze sprawnie 110 koni w zupełności wystarcza jest bardzo cicho tak jak słyszycie tej przy większości prędkości nawet jak mocniej dodamy gazu ledwo
to jest silnik słychać To co słyszymy jest jak najbardziej przyjemne damy tutaj stroje sportowe mocny dodane gazu brzmi
to całkiem sympatycznie zbiera się nie
jakoś tak super rakietowo ale sprawnie i wystarczająco do tego aby potem
jeździć z przyjemnością jednocześnie jak to Seat pomimo nawet że jest to jednak
samochód wielki pomimo że ma Całkiem spory prześwit na pomimo że to jest taka noc się ta osobowy autobus to
jednak prowadzenie tego auta jest
zdecydowanie powyżej tego czego się po nim spodziewałem czuję
się w tym samochodzie bardzo dobrze bardzo łatwo się w nim odnajduje po części tak jak wspominałem być może dlatego że mnie
to ja w środku bardzo mocno przypomina Tiguana w którym kiedyś mieliśmy całkiem sporo czasu i i przyzwyczailiśmy się dokładnie do tego Zresztą Volkswagena Skody
czy czy Czy Seata wnętrza są tak bardzo ergonomiczne że nawet jakieś zmieniają w sensie takim że nie trzeba się do tego przyzwyczaić i to wszystko dobrze się sprawdza a jak już tak przed chwilą przełączyłem na tym sportowy żeby pokazać wam wyższe obroty to w sumie zostanę nieco dłużej bo
to właśnie jest tryb w którym najłatwiej zgadnąć że jedziemy
Seatem bo mamy to zlecenie które odpowiednio utwierdziło zawieszenie Mamy również
troszkę inaczej oprogramowanie działa jeśli chodzi o skrzynie biegów jeśli chodzi o również sterowanie silnikiem układ kierowniczy również bardzo się utwardzić Ale czujesz różnice w stosunku
do standardowego komfortowego trybu jazdy i to wszystko sprawia że tym autem jeździ się po pierwsze przyjemnie w każdej opcji również w opcji Echo
a po drugie jeździ się tak jak akurat chwilowo tego chcemy tak jak nam akurat pasuje I to mi się podoba samochód na każdy humor ekonomiczny potrafi
być samochód uniwersalny i
samochód który w odróżnieniu od swoich pozostałych braci nie wygląda jakby był sztucznie rozciągane ciągnąć w dodatkowe litry
w bagażniku cena nowego Seata tarraco startują 121800 zł wersję stają z silnikiem 1 5 TSI
Evo o mocy 150 koni Iwno biegową skrzynią biegów standardowe wyposażenie jest bardzo bogaty
Czy Strefowa klimatyzacja automatyczna pełne oświetlenie LED z przodu i z tyłu pojazdu Multimedia z 8 calowym ekranem
Apple carplay Android auto kokpit czy tylna kanapa dzielona w to są 40 20
40 systemu bezpieczeństwa jest sporo między innymi asystent pasa ruchu asystent odstępu w ruchu miejskim z awaryjnym
hamulcem autonomiczny system ecall oraz asystent rozpoznawania zmęczenia najtańsza wersja z napędem na
cztery koła kosztuje 148900 zł to również kwestie stają ale z silnikiem diesla 20 mocy 105
koni i automatyczną siedmiu biegową skrzynią DSG topowa wersja excellence niezależnie od silnika wymaga dopłaty prawie
20 000 zł a maksymalnie wyposażony tarragon z najmocniejszym dieslem napędem for Drive i
wszystkimi opcjami to koszt niecałych 215000 warto wspomnieć że każdy tarako ma w standardzie 5
lat gwarancji Gdzie jest Skoda Czy Volkswagen dają tylko 2 zwróci uwagę że poszedł śladami Skody
karok o co chodzi bo w przypadku tarako nie ma czegoś takiego jak bazowa wersja podobnie jak w roku jego wyposażenie zaczyna
się od wersji starego czyli w innych modelach jest drugą od końca prawie najdroższą cena
od 120 000 co prawda może przerażać ale Porównajcie z innymi samochodami i ona daje i
będziecie wbiłem zaskoczeni No
pytam na początku czy Seat tarraco będzie mógł nas czymś zaskoczyć i ty byś nie można by było powiedzieć że przecież
to jest auto które składa z klocków znanych z innych konkurencyjnych modeli w koncernie
VAG czyli z czegoś co już widzieliśmy i w Tiguanie Espace IV kodiaku oczywiście
odpowiednio ukształtowanym nadwoziem i odpowiednimi charakterystycznymi dla Seata detalami i przyczepionym znaczkiem Seata tak
po części tak samochód ten miałem 100 g oczywiście skierowany do zupełnie innej grupy klientów innej
niż klienci którzy szukają Volkswagena czy Skody a też klienci którzy prasowanie są dynamiczną
jazdą i pewnym prowadzeniem również zakrętach warto
podać jeszcze coś tararako
skorzystał z doświadczeń które zostały zebrane przez Żarów jaki Volkswagena
i oferuje nam siedmioosobowego stówa w wersji sprawdzona i przez można powiedzieć rynek czyli w
najlepszej możliwej konfiguracji takiej która właśnie sprawdzę w konfiguracji która najlepiej sprawdziła się na
właśnie innych modelach w innych Markach i w proporcjach które również tak jak jedziemy teraz mają
tak że samochód nie traci ani trochę na swoim praktycznym wymiarze a jednocześnie jest
bardzo ładny możemy powiedzieć że Seat tarako nam na emocjach ale w tym pozytywnym sensie
0
0
0
Podziel się
Komentarze (0)

Programy Wirtualnej Polski

KOMENTARZE
(0)