Skamieliny dinozaura z Argentyny. Przełomowe odkrycie naukowców

Paleontolodzy z Argentyny odkryli w prowincji Neuquén skamieniałe szczątki sprzed 98 mln lat. Należą prawdopodobnie do największego dinozaura, jaki kiedykolwiek żył na Ziemi. Skamieliny odkryto jeszcze w 2012 roku, lecz dopiero teraz, po kilkuletnich badaniach i dopasowaniu do siebie odnalezionych kości, naukowcy mogą mieć pewność, że należą do roślinożercy, zwanego tytanozaurem. Stworzenia należały do rzędu zauropodów i charakteryzowały się bardzo długą szyją, długim ogonem oraz filarowymi nogami. Największe z nich - argentynozaury lub patagotitany - miały nawet około 35 metrów długości. Naukowcy są przekonani, że okaz odkryty w Neuquén będzie znacznie większy, mimo że jest jeszcze daleko do skompletowania całości szkieletu. Na to jeszcze przyjdzie poczekać.

27-01-2021