programy
kategorie

Skoda Rapid 1.2 TSI 105 KM, 2015 - test AutoCentrum.pl #187

Test Skody Rapid z silnikiem 1.2 TSI o mocy 105 KM

Tranksrypcja:
rozwiń
jeszcze
do
niedawna
uważam
że Skoda Rapid jest przykładem samochodu
który skrojony pomocy prostym linii wygląda naprawdę ciekawie ale szczerze powiedziawszy kiedy obejrzałem nową
Fabię czy też niedawno w Genewie nowego Superba To stwierdziłem że tutaj Rapid i już nie
rzuca się tak bardzo Owoce zresztą chyba nigdy nie miał się rzucać w oczy ale troszkę przygasa są na tle
najnowszych propozycji jest ale ja chciałbym porównać dzisiaj rapida do innego samochodu ze stajni
Skoda dokładnie to robi drabinę którego już mieliśmy w redakcję ale mieliśmy identyczną mocą innym silnikiem wtedy
mieliśmy 16 TDI 105 koni teraz mamy 1 2 TSI również 105 koni różnice
są na początek jednak mała dygresja czy tylko ja mam tak że Facebook mi się podoba bardzo jeszcze Lipek To
rano przed chwilą powiedziałem że nie wiem jakie zupełności okej natomiast Space Mac Miller że jakoś bardziej tutaj mam niby klasyczną
linie nadwozia nawiązującą do Sedana i tak dalej ale to Space Black budzie OC jest takie takie nie wiem Przypomina mi trochę
Audi A3 Sportback czyli połączenie auto dynamicznego i praktycznego Jeśli macie podobne
uczucia Napiszcie to jeśli ja jestem sam w tej o pięknie też Napiszcie przynajmniej będę wiedział żeby się z tym za bardzo nie afiszować
mnie w każdym razie jeśli porównać się ilość samochodów na ulicy jeżdżących w wersji liftback kontrast Facebook
to wygląda na to że bardziej się podoba Pytanie tylko czy z wyglądu przez tego powodu że mimo istotnych
różnic wymiarach bo wersję libek jest o 18 cm dłuższa nie daje 135l większy
bagażnik czy naście kontra 550 jednak kosztuje praktycznie tyle samo więc być może chodzi
o cenę do wyboru mamy 3 silników 4 silniki benzynowe 2 silniki Diesla A my dzisiaj w teście mamy
wersję prawie najmocniejszą silnikiem benzynowym momencie 12 to jest jest 105 koni prędkość
maksymalna 195 na godzinę jest 175 dostępny jest całkiem szeroko od 1550
do 4100 zalety Turbo do taty czekamy niewiele ponad 10 sekund Potwierdzam natomiast
spalanie średnie 54 w trasie 4 w mieście Powinno się zmieścić w 7 litrach również potwierdzam
no i na koniec pojemność baku 55 litrów posłuchać teraz tak że nie silnik i
w
środku
na
moim
drugim kanale Zachar off widziałem że wstępne eksperymentalne testy nawigacji jak najbardziej podobały
Więc postanowiłam że sprawdzę w testowanym dzisiaj rapidzie nawigację pod tym samym kątem Czy nawigacja ta
zaplanuję drogę gdzieś tam na północ w taki sposób że wyjazd na za to będzie tutaj po prawej stronie bo
to gdzie ona jak pójdziecie zapanowała źle planuję że na Zakopiankę wyjadę i skręcę w lewo niestety to
jest nakaz jazdy w prawo i kilku czy paru lat więc ta nawigacja wciąż niestety o tym nie
wie i jeszcze można by je zobaczyć jak ta nawigacja działa tutaj mamy do wyboru pamięć
ostatnie cele stacje benzynowe cele specjalne parkiem więc możemy na przykład wziąć adres i miasto
Polska Tutaj można ostatnie miasto wybrać to ułatwienie Kraków ale to duże miasto i
tutaj mamy do wyboru Oczywiście dotykowo to też działa więc wybieramy Warszawa
od razu mamy podpowiedź
Warszawa więc możemy wybrać Warszawa OK ul nieważne wchodzimy
zapytanie nic już dalej żadnych pytań nie ma Czy
są gotowe bo właśnie muszę nic wybierać już jest gotowe ul 17 cokolwiek tam
ma pana na myśli niech będzie cel nowy jak widać można ustawić tele pośrednie obliczanie trasy trwa parę
sekund gotowe No mamy tutaj odpowiedź że niestety musimy skręcić w lewo a następnie na
Zakopiance skręcić jeszcze raz w lewo i to jest zła wiadomość dlatego że tutaj nie ma niestety możliwości wyjazdu
w lewo na Zakopiance sądzony i tyle pokazuje Popatrzcie tutaj widać od teraz wyświetliła
ciąg dalszy tej drogi w każdym razie tutaj na Zakopiance będziemy w lewo Zaraz zobaczymy co się stanie kiedy pojadę w
prawo Bo to jest jedyny obce aby
dojechać do Warszawy tutaj legalnie
Nie jadąc pod zakaz a więc Podjeżdżam żołnierze
to możemy zobaczyć czy będzie jakieś jakaś informacja na ten temat tutaj
mam również informację że mam skręcić w lewo też
no i jedziemy w prawo i zobaczymy co się stanie Jedziemy
Jedziemy jeszcze wciąż nic nie z tym nie zrobiła jedziemy jedziemy Halo bo był już przy planować i na nawigację w tym czasie już przy planowałem A
to niech jedzie crack do tyłu kiedy to byłem na stronkę wreszcie teraz okej no ale to wciąż nam sugeruję żebyśmy jechali w złym kierunku my jedziemy dalej w tym jedynym słusznym kierunku Może mnie troszkę oddalić żeby było widać wciąż jest to teraz coś tam już do każe jechać ale wciąż mi się to nie podoba podjedziemy jeszcze kawałek O teraz pokazała dobrze już
zaczęło że to jest właściwy wyjazd na Zakopiankę kiedy
szkoda
zaproponowałam
JST rapida Lift beka z silnikiem 105 konnym
to w pierwszej chwili powiedziałem to nie ma przecież to jest krepina i już był ich beka 105 konnego więc
po co się powtarzać ale tym razem jest benzyny no
to spróbujemy spróbowałem i jestem za A to dlatego że określ w pewnym sensie to jest ten sam samochód prawda w środku to samo w bagażniku to samo i co ciekawe nawet podczas przyspieszania prawie to samo przyjściu
to test na te same 105 koni moment obrotowy i
tutaj okazuje się że tego momentu nie brakuje pod warunkiem że w Kręcimy ten silnik
nieco wyżej to jest to to jest ta różnica między benzyna a dieslem ale są różnice i to są takie pozytywne różnice a mianowicie dźwięk Popatrzcie jak ten samochód Fajnie brzmi z
wykrzyknikiem tego się chcę słuchać może to mamy zaledwie 1,2 diesel oczywiście klekocze tutaj nie trzeba przedstawiać nikomu nikomu dźwięku
Diesla to jest jedna rzecz Druga rzecz kiedy się zatrzymamy w miejscu to chodzie
słychać
kierunkowskaz
słychać wszystko co się dzieje na zewnątrz a
silnika nie słychać gdyby
to był diesel pod maską żebyśmy klekot więc to jest pozytywna różnica warto też wspomnieć o układzie kierowniczym który jest tak komfortowy relaksujący
jak to zawieszenie w tej wersji dlatego że nie jest zbyt bezpośredni i zbyt sportowy to jest fajne na d kiedy nie musimy kontrolować każdego stopni obrotu
kierownicy i jesteśmy w stanie oczywiście bardzo precyzyjnie kierować a jednocześnie nie czujemy taki względny
luz przeprowadzeniu jednocześnie w stronę do kierowcy płynie całkiem sporo informacji to jest naprawdę świetne świetne wiadomość bo zawsze wiemy co się
dzieje z przednimi kołami tak jak wspomniałem wcześniej bez bielizny jakie wersje jest Facebook są wyceniony bardzo drobne różnice wychodzą
gdzieś na poziomie wyposażenie podstawowego a największą różnicą jest chyba to że wersję rybek nie dostaniemy w odmianie Monte Carlo podstawowe
wersje kosztuje 49200 zł za jednostkę benzynową 75 koni
5 biegową skrzynię w manualną najnowsza wersja to jest E90 konne TDI DSG i kosztuje 77550
zł nasza test kosztuje cennikowa 61400 zł w standardzie wraz
ze 105 konnym silnikiem 1,2 DCI sześciobiegowa manualną skrzynią biegów otrzymamy między innymi manualną
komplet asystentów 6 poduszek czujniki parkowania z tyłu pełną elektrykę szyb i lusterek
i wiele innych ciekawych dodatków opcjonalnie do kupimy tempomat za 500 zł za 1500 automatycznie to za
co to jest za nim i 3000 rozbudowaną nawigacja Amundsen A coś co najbardziej zwraca uwagę w
tym naszym testowy w samochodzie czyli te piękne 17-calowe felgi kosztują niestety 3400 zł nie
jest tajemnicą że Skoda Rapid nie jest najtańszym autem w swoim segmencie przypomnę 4900 za niewiele ponad 43
kupimy Kia Rio za 41 kupimy Citroena C natomiast wszystkich jak zwykle kasuje Dacia
z model Logan której zaczyna się od 29900 zł Oczywiście należy
pamiętać o tym że cena odzwierciedla także jakość i technologie Skoda Rapid należy do takich samochodów
które mają swój sens do pewnego poziomu Co nowego bo były projektowane od początku jako auta budżetowe atrakcyjne
ceny dlatego też nawet najdroższych obce jak nie znajdziemy tam miękkich plastiku w środku Zresztą
tym razem nie testowaliśmy tych plastików a nie teraz to do metrowca też nie robiłem z uwagi na to że wcześniej na teście
gdzie był to rakiety z silnikiem diesla i już to zrobiliśmy Więc nie będziemy się powtarzać Jeśli jesteście zainteresowani to
zapraszam do obejrzenia tego przednia nakręconego filmu wpadłem tylko do ceny mniej więcej 60 kilku
tysięcy zł ten samochód oblany ma sens bo choćby w tej wersji 1 2 TSI ma dość mocy całkiem fajnie jeździ
i ma ogromny bagażnik i sporo miejsca w środku no i taki zapalniczkę zapałki
przyjadą zapalniczkę zapałki nie palę więc niestety No
to ja mówiłem ma
miejsca w środku w bagażniku i tak dalej Natomiast chcę powiedzieć że że kiedy przekroczyły
kwotę 65000 pomiędzy umownie to wtedy już chyba zajrzeć do
Oktawian która jest równy nowoczesna właściwie bardziej nowoczesna jest na pewno większym samochodem a jest już dostępna
od niewiele ponad 60000 zł także konfigurując rapida nie za bardzo się nie rozpędzaj
cię dlatego że w tym wypadku przestanie to moim zdaniem mieć teraz po tym jest jest coś co na pewno nie Top nie więcej
powtarzam bo nie wiem czy takie same podsumowania było co ostatnio testowałem Diesla natomiast to ja teraz dodam coś nowego
A mianowicie teraz po teście auta z silnikiem benzynowym mogę jednoznacznie dodać Jeśli miałbym wybierać między dieslem
a benzyną to w tym bez dwóch zdań zdecydowałbym się na wersję 1 2 TSI
Sprawdźmy
jeszcze
wymiary
bagażnika
a przy pomocy metrówki a więc ma szerokość 101
na wysokość do rolety
uzyskujemy w
57 i na długość tak mniej więcej w połowie oparcia do krawędzi
zderzaka 93
należy oczywiście wziąć pod uwagę obszerną kieszeń po lewej stronie w i nieco mniejszą po prawej
online poszedł test Audi TT gdzie pierwsze testowaliśmy czujnik przeciążenia domykający się szyby No
i z tego co widziałem w komentarzach wam się to spodobało więc robimy to samo co kolejnymi samochodami
a pierwszym będzie Skoda Rapid tylko że nie mam teraz jakieś gałązek pod ręką ale mam rękę puść
nie
działa że
akurat w samochodzie w którym nie działa musiałem włożyć rękę Umówmy się jednak że osoba która prowadzi samochód
jest osobą dorosłą i raczej nie pozwoli sobie zrobić krzywdy natomiast tyłu zwykle siedzę u
dzieci co więc szybami z tyłu uwaga Mamo
tato ta szyba dziwnie Jeździ dobrze jeździ przynajmniej z tyłu podświetlenie w nocy bez niespodzianek czyli
prosto czytelnie I funkcjonalnie tutaj chyba żadnych komentarzy Nie trzeba w kierownicy wszystko pod kierownicą wszystko
również na drzwiach jak
również tu po prawej stronie na podsufitce niestety nie mamy
żadnych potwierdzeń mam za to światełko to wewnątrz schowka przed pasażerem z kolei nie mamy podświetlenia
nawet chyba w najbogatszych kwestiach to nad lusterkiem w daszków przeciwsłonecznych z tyłu
światła z przodu wyciszenie
na
po
42
i 6
0
0
0
Podziel się
Komentarze (0)

Programy Wirtualnej Polski

KOMENTARZE
(0)