programy
kategorie

Skoda Scala - skala problemu

Test Skody Scali z silnikiem 1.0 TSI o mocy 115 KM

Tranksrypcja:starannie...
rozwiń
zaplanowany wybił schody w skali w Polsce zbiegu się zupełnie nieplanowanym debiuty mojego
garażu jako miejsce gdzie nagrywamy testy Autocentrum Jaka
pogoda jest w nieszczególnie w Krakowie jest źle a dzisiaj miał być sucho ale nie jest leje
od rana Czy to są łzy konkurencję Która widzi Jakie auto wprowadza na rynek sprawdzimy to w
dzisiejszym tekście Zapraszam na te schody w skali pomimo
zmasowanego
ataku z ciuchów i crossover SUV segmentu kompaktów
nadal jest Bardziej popularny w Europie popularnym i trudne bo stworzenie dobrego
kompaktu wymaga lat prób i błędów to jest taki festiwal sprzeczności bo jednocześnie ten samochód mu
bardzo przestronne w środku a jednocześnie bardzo kompaktowy na zewnątrz a ty też dobrze sprawdził się w
mieście czy wprowadzenie nowego auta do tego segmentu przez który
nigdy wcześniej nie oferował typowego kompaktu jest możliwe A jeśli to się uda to Jaka będzie skala problemu
dla konkurencji wstępnie odpowiedzi na to pytanie szukaliśmy już kilkakrotnie bo jako redakcja Byliśmy już w
Izraelu na prezentację statyczne i później w Chorwacji na pierwszych premierowych jazdach oraz na targach w Poznaniu i
w Genewie dzisiaj samochód jest teraz w Krakowie w garażu i zamierzonego przetestować bez żadnej taryfy ulgowej dla
beniaminka w segmencie ustaliliśmy już że dobry kompakt powinien być niewielki z zewnątrz
aby sobie dobrze w mieście Jak jest w przypadku skali wymiary są jak najbardziej kompaktowe długość nadwozia
to 4 m 36 cm szerokość z lusterkami to metr 99r 8
to 2 m 65 cm niektórzy rywale w segmencie mają większe gabaryty ale jak mówiłem liczy się wymiar w
środku a skoda Fabię czy Octavia i nieraz zaskakiwał a przestrzenią wewnątrz do wymiarów zewnętrznych z drugiej
strony nowoczesne Compact musi być też ładny i tutaj Spójrzmy pomimo obaw po prezentacji w Octavii po
face liftingu światła z przodu nie są podzielone Lampy mają nie ma trójkątny kształt i płynnie
łączą się ze sporym grillem ozdobionym chromem skala ma zadziorne nie ma złowrogie spojrzenie na stylistyka
sprawdziła się w Seacie Leonie Okazuje się że w Skodzie skali też z nią do twarzy naprawił
auto widzimy dwa przetłoczenie Jedno powyżej linii klamek tak jak wtedy jako drugie na dole
drzwi zwróć uwagę na linie okien która w dolnej części biegnie prawie horyzontalnie i na linie
dachu która to przy słupku Bema swoją najwyższą pozycję a następnie już
dosyć wyraźnie opada w dół czy nadanie w ten sposób auto dynamicznego niewątpliwie wyglądu
wyjdzie bokiem w tekście dwumetrowca zaraz to sprawdzimy z
tyłu pod klapą pojawił się cały pory spoiler III światłem stopu a klapa bagażnika została lekko
zaokrąglone klosze tylnych lamp zachodzą na błotniki mają bardzo ostre minimalistyczne kształty Dolna nie
lakierowana część wskazuje miejsce w których może kiedyś będą Końcówki wydechu wersja raz kto wie widzimy
to rozwiązanie które znamy z rapida rozszerzona tylna szyba zachodzi na klapę aż nad tablica przeszkoda
na tą chwilę nie ma możliwości dobrania dachu w kontrastowym kolorze ale to pewnie kiedyś się zmieni w końcu pamiętamy wersję
Monte Carlo które były takie designerskie mszalne jestem
dach może być w pełni szklany cały dach będzie szybą A to woda mu trochę charakteru stosunku
do innych modeli wewnętrzny w skali zmieniło się sporo ale nie wszystko może od razu powiem co mieliśmy stacyjkę
w kolumnie kierownicy dobrze znany analogowe zegary i komputer pokładowy między nimi trójramienna wielofunkcyjną
kierownicę wysokie lewarek manualnej skrzyni biegów i chyba tyle Są też parasolki skrobaczki
inne znany i lubiany rozwiązanie poza tym samym nowości po pierwsze duży dekolt biegnący
przez całą deskę rozdzielczą i wielki ekran z multimedialnego które jest umieszczony
to po nowemu można powiedzieć że mniej więcej w linii zegarów dostępny
jest w trzech wariantach przekątnych sześć i pół cala 8 cali lub aż 9 i 2/10 cala obsada
nie można też zamówić wirtualny kokpit o przekątnej aż 10 i 25 setnych wcale system
multimedialny zbieramy.pl carplay i Android auto nawiewy klimatyzacji po bokach są naprawdę spore Zwróć
uwagę że powędrowały nieco niżej pod ekran w komentarzach na Facebooku martwili się czy
nie są za nisko i popatrzcie Ja też się zastanawiałem czy nie będą wiały prosto na moje kolano to dokładnie
mija się o parę centymetrów więc nie ma to kolizji nie wieje to też na ręce spoczywające
na kierownicy więc miejsce jest jak najbardziej udane nie to niżej widzimy sterowania klimatyzacją
nawiewami który na szczęście jest zupełnie analogowy widzimy też dwustrefowa
klimatyzacja a jeżdżenie że widzimy dwa porty Podkreśl usb-c podkreślę
dostępne w standardzie w wersji wstają praktyczne jak to w Skodzie wielkie kieszenie w drzwiach naprawdę
powinny być u mamy nawet takie miniaturowy kosz na śmieci mamy też Całkiem spory
i dobrze wykończony schowek przed pasażerem mamy też miejsce doładowanie telefonu komórkowego
tutaj trochę miejsca na około idziemy dalej miejsca do napojów
zwróć uwagę tutaj jest taki kształt który pozwala odkręcać butelkę jedną ręką i pod podłokietnikiem widzi schowek
do tych głębokich choć niezbyt pojemny plastikowe wykończony jak już jesteśmy przy podłokietniku możemy
go wyregulować ale tylko przód tył na wysokość nie możemy tego zrobić na widzimy jeszcze całkiem
duże schowek na okulary i jeszcze dwa schowki pod fotelami pasażera i kierowcy mamy to taki
jest schowek nie za duży w sumie to na drobiazgi ale jest a właściwie to są Możemy
też przyjrzeć się temu jak został ten samochód wykończony i tutaj naprawdę jest o czym opowiadać bo moim
zdaniem tylko moim wykończenie i dobrane tworzywa są nie gorsze a być może nawet lepsze
niż w Octavii Popatrzcie tak się prezentuje tworzywo nad zegarami pan dalej
w miękko tutaj mamy tworzywo które ma inną fakturę ale to jest tylko kwestia dekoracji w inny
sposób bo to też jest mi lepiej też się ładnie podpalić umówimy Tak jak widać schodzimy
do różnego rodzaju listew które oczywiście już są twarde i pod nimi zaczyna się już twardy
plastik Zwróć uwagę że ta strefa miękkiego tworzywa które tutaj się ściągnie dalej
przychodzi również na drzwi i tu mamy wciąż plastik ładnie uginające się pod palcem to mamy potem
oczywiście twarde ale Popatrzcie jakie ładne takie takie kropkowa Wyglądają całkiem Stylowo po
lewej stronie pod łokciem mamy kilka milimetrów pianki może nie jest to najbardziej komfortowy
podłokietnik ale nie jest źle poprawę jest lepiej fotele wygodne chociaż może nie
mają jakiegoś ekstremalnego podparcia bocznego ale mógłbyś się Siedzimy w samochodzie który jest w podstawowej swojej wersji silnikowej A zapomniałem
jeszcze uchwytów Powiecie że specjalnie tego nie zrobiłem bo się urwały ale nie po prostu nie wiem że nie chcą się urwać to jeszcze nie
chcą absolutnie wydalać jakichkolwiek głosów
jak
jedziecie Jak suszyć eo właściwie to nie słyszycie dwumetrowiec
bez problemu odnajdziesz się w Skodzie skali jak to w kontakcie prawda więc nad głową mamy
cztery palce wolnej przestrzeni a nawet trochę więcej kierownicy
regulujemy dwuosiową zakres regulacji jest w zupełności wystarczające a nawet mogę minimalnie ją obniżyć
pod siebie również regulacja fotela Jaki jest bardziej niż wystarczające muszę delikatnie
podjechać do przodu aby zająć właściwą pozycję Możemy też nie regulować zagłówek wystarczająco
wysokim Żeby ustawić regulacja jest również chodzi o pas bezpieczeństwa
regulacja na wysokość również jest to daje dostępna Oczywiście od niej
żebym fotel pod siebie i siedzę a z tyłu może powiedzieć że ja wiedziałem że tak będzie Skoda
jest mistrzem jeśli chodzi o wykorzystywanie przestrzeni w środku i po pierwsze Podkreśl
i mam przed chwilą maksymalnie fotel a miejsca na stopy pod hotelem jeszcze mamy całkiem sporo
miejsca na kolanach mamy Wciąż jeszcze gdzieś w centymetrach w zapasie mimo że mamy to jeszcze jak
takie typowe dla aut rodzinnych minivanów wręcz wyposażenie i Ten
stolik zawiera jest dodatkowo parę centymetrów a mimo to nie przeszkadza nad głową tak jak się martwiłem
że od słupka b ten dach opada tymczasem nad głową wciąż Mam nowe dwa palce wolne przestrzenie naprawdę nie wie pani co
zrobili biorąc pod uwagę że skala na długość czego nie się dziwię bo to skala została zbudowana na platformie mqb
A0 and You ba0 która posłużyła jako podstawa do stworzenia polo
i Ibizy Ask na tej właśnie platformie tworzy kompakta i to takiego którym
dwumetrowy Co znajduje się jednocześnie z przodu i tak jak widzicie z tyłu po przesiadce na prawą stronę Popatrzcie
jeszcze to siedzisko bardzo długie warto podkreślić Wygodnie się siedzi oprócz tego miejsce dla
trzeciej osoby siedzącej na środku jest szerokie to też jest bardzo
ważne Jeśli ktoś ma zamiar podróżować w piątkę Oczywiście ta trzecia osoba z tyłu będzie miała
tutaj tunel środkowy który nie jest na szczęście zbyt szeroki jest dosyć wysoki to trzeba wziąć pod uwagę ale
zwróć uwagę uwagę też na to że to też nie jest przecież standardem mamy to nawiew na tylną kanapę i to
nie takie byle jaki plastikowe tylko nawet tutaj troszkę budżetu na dekory i opcjonalnie mamy
to też dodatkowe jeszcze dwa wyjścia do ładowania telefonów komórkowych usb-c podkreślam to
jeszcze regulacja zagłówków w całkiem z porem w
zakresie tak jak widzicie oczywiście mocowanie ISOFIX brak to podłokietnika i jeśli chodzi
o nowe elementy tutaj praktyczne to zwróć uwagę że nie mamy to ani
po prawej ani po lewej stronie w
kieszeni za fotelami Być może jest to związane że mamy Akurat tutaj stoliki nie
a w drzwiach schowki są też relatywnie dużej pojemności mam głową mamy dwa osobne światełko
na prawo i na strony więc myślę że podróż w
takiej skali w takim kontakcie na długiej trasie nawet będzie całkiem komfortowe w
środku możemy w wersji
wstają wybierać spośród 5 rodzajów tapicerki materiałowych tkaninowych łączony ze skórą oraz tapicerki Dynamic
kubełkowymi fotele mnie przed nimi czarną podsufitkę i spłaszczonym u dołu wieńcem kierownicy Może kiedyś taki
właśnie w zależności od koloru tapicerki możemy zmienić kolor dekoru w desce rozdzielczej oraz skonfigurować oświetlenie
ambientowe rozszerzona niemal całą deskę rozdzielczą w tym miejscu Zapraszam do części technicznej jak
Skoda Skala jest podświetlona w nocy biorąc pod uwagę skromną długość tego samochodu i wielką ilość miejsca na nogi na
tylnej kanapie powstaje
zapewne pytanie Jakim cudem taką ilość miejsca w bagażniku 467 l to
jest naprawdę solidny wynik w klasie i oczywiście widać to pewnego rodzaju oszczędne
które to trwało walka o jak najlepszą cenę więc można wyjść Dopiero w bagażniku to widać na przykład taki
haczyk wielki solidny statyczny dostatecznie wysoko umieszczony wszystko co nie składa tak w innych modelach Skody można
go złożyć a z drugiej strony w innych potraw z kodu Jeśli dobrze pamiętam jak się pojawia taki haczyk to znika ten mały a tutaj
też jest teraz mamy w sumie zestaw haczyków plus wyjście 12 V Plus jakieś
schowki choćby o na gaśnicę plus kolejne skoki kolejne różnego rodzaju siateczki
praktyczne Rozwiązanie takie jak na przykład właśnie takie sprytne sposoby do mocowania bagaży podnosimy
Zresztą przy okazji pokazujemy że tutaj kolejny po to żeby samochód był odrobina tańsze czyli
nie zlew solidna podłoga pod
podłogą nie widzimy już w sumie żadnego miejsca na odłożenie naszych drobiazgu bo całości wypełnia koło do
teraz jeszcze jedno historia mamy
to dodatkowy dwa haczyki Oczywiście to nie są haczyki do pomyślane jako haczyki do przewożenia siatek ale można oczywiście
w ten sposób wykorzystać mocowanie fotelika dziecięcego oczywiście przy złożeniu oparcia
tylnej kanapy można by było powiedzieć że to przeszkadza ale Skoda potem pomyślała i wyciągnięcia
tego jest ten sposób mamy podłogę która Co prawda nie jest płaska tak jak widać powstaje to solidny
próg Ale z drugiej strony tam już ten haczyk w żaden nie przeszkadza i w ten sposób uzyskujemy 1410
l pojemności bagażnika a więc też całkiem dobrze no i to widzimy kolejne pomysły Simply
Clever samochodzie półka
ma swoją drugą stronę ale nie w każdym samochodzie ktoś pada na to aby do niej za przymocować
właśnie taką siateczkę która może przecież też praktyczny wymiar od chwili kiedy zobaczyłem ten samochód
na targach w Genewie chyba Zastanawiam się w jakim kierunku to wszystko pójdzie bo jak on będzie jeździł Bo po raz pierwszy chyba Skoda w segmencie kompaktów jest w całości tak
zdecydowanie nie tak jedną nogą trochę poniżej a jedno
trochę powyżej A
to jest taka afazja trochę
większe Octavia centralnie w punkt
więc skoro już jest w takim elitarnym gronie trzeba się czymś wyróżnić więc wiadomo że szkoda żeby się wyróżnić
to ciebie to może stać na parkingu i już ileś Tyskie parasolki
Simply Clever skrobaczki tam co jeszcze mają w zanadrzu czy przestrzeń wewnątrz natomiast będą chcieli się wyróżnić również na drodze czy zrobią takie kompromisowy rodzaj zawieszenia że będzie to tak trochę sportowy ale trochę też komfortowe trochę tak trochę tak nie wiadomo co pójdą jakąś konkretną jedną stronę no i Powiedz ludziom że Pójdą w jedną stronę to
drugie że będzie to strona
Komfortowa No bo ona wczoraj sportowa to
wykluczone że samochód ma tam 150 koni najwięcej z 1 5 TSI i jak to mówi że sportowym aucie więc jeśli nie kompromis to raczej komfort i i na szczęście tak właśnie się stało i oczywiście wiedziałem już że ten samochód taki właśnie jest siadają z pierwszy raz do tego auto teraz pojeździ nim już trochę i i też do tego się przy a ale już wcześniej wiedziałem kiedy Mateusz był na stacji dynamicznej tego auta to jeździł też autem w taką właśnie wersja silnikowa porównywał Zresztą z dieslem jest
powiedział że subiektywnie to właśnie 10 to jest i benzynę i jeździ lepiej niż diesel który ma większą pojemność większy moment obrotowy mogłyby od tego zacząć silnik 115 koni 3 cylindry 10 i różne rzeczy można o nim mówić tak że on tam tylko że że jak go tak Kręcimy do 5000 Proszę bardzo motor patrzę tylko że no że każdy czy cylindrowiec będzie wydawał odpowiednie dźwięk z siebie Natomiast możemy oczywiście poczta
poznawczy na ten temat mówią że że to karton mleka i że to to za pojemności
że kosiarka i tak dalej ale już jednego nie można odmówić jestem w zupełności wystarczające do tego aby ten samochód jest to samochód może nie jakieś super szybki ale można go nazwać nawet szybkim sprawnym nie musimy wcale przy tym kręcić na 5000 obrotów żeby cokolwiek w niego wykrzesać Jadę teraz 85 bieg mocno pod górką pod górkę Zakopiankę Czy w kręgach 2000 obrotów i o płaskim jeszcze lepiej a teraz to kilometrów
na godzinę szósty bieg 2003 skam gaz i to już się niewiele dzieje
bo to szósty bieg wiadomo pod górkę w sumie i tak lekko przyspiesza Chodzi bardziej o to że przy takim przełożeniu jadą 100 na godzinę mamy 2000 obrotów a ten silnik jest wyciszony i możemy podróżować na dłuższą trasie bez konieczności słuchania silnika trzymając go na trzech 4000 € zł więc tutaj ze 100 skrzynie połączenie z tego puzzle zdradza jakby zaufanie Inżynierów do tego że moc tego silnika jest naprawdę wystarczającej to potwierdzam jest to naprawdę przyjemnie się auto i
takie to jeden z kolegów z lekcji powiedział że prawie że
jak elektryk jeździł tak cicho to może nie jak elektryk ale rzeczywiście wyciszenie jest bardzo do w silniku mówię bo jak przyjedzie tak nie
to szybciej nawet tam autostradą jechałem no to wracasz się w tobie nie prowadzi a dwa że no chyba opony robią najwięcej hałasu go
nawet w powietrzu tutaj mu krzywdy Jakiejś wielkiej
rady więc idzie się naprawdę bardzo
przyjemnie No ile ten co do zawieszenia tak zawieszenie oczywiście jest komfortowe tak już zdążyłem to
i wszelkie mniej lub bardziej paskudne dziury studzienki i poprzeczne nierówności ten samochód zdaniem wybiera
z większą gra co mnie jeszcze bardziej sportowy zestrojone Leon czy golf więc
wydaje mi się że tutaj kierunek został obrany bardzo wyraźny samochód ma przekonać do siebie klientów którzy wolą komfort i jeśli Jadę teraz ze skrętem w lewo to jest kapusta droga i Pokażę wam jak to wygląda jak to wygląda z
testem prawo lewo testem łosia Wygląda
to tak że
to jest właśnie ta druga strona medalu ten samochód idealna droga bo tak z jednej strony jest to na
kiepska dziurawa co
chwilę coś się dzieje i oczywiście odczuwam pewnie nierówności a tym to co jest naprawdę z gracją Odcinek drogi na którym mógłbym strasznie podskakiwać w Tymczasem jadę okiem komfortowo i tak potem tak na bujaczce 50 na godzinę i
no z tyłu lata troszkę opony się ślizgają bo asfalt jeszcze trochę
mokry natomiast auto z
posłusznie pokonało odpowiednie manewr
wykonało tak jak tego chciałem migało coś na desce rozdzielczej oczywiście
elektronika musiała mi w tym momencie pomóc i samochód zostać wyraźnie się kładł możesz to w takich ruchach widać być może na kartce że to się tak dosyć chętnie buje ale następnym momencie już się tak zabiera i jedzie tak jak chcemy przy dosyć wyraźną przechyleniu przechyleniu Jeśli to ma być
kosztem tego że ja przez większość jadę bardziej komfortowo
niż innymi kontaktami to mi to odpowiada ostatecznie
znacznie częściej jeździmy średniej jakości drogami niż robimy testy Łosiak więc moim zdaniem wybór jest słuszne zresztą kto był oczekiwał od Skody Scali w
wersji 10 to jest i sportowego prowadzenie takie tutaj nie
może nie jest i
układ kierowniczy nie jest jakiś szczególnie męcząca precyzyjny jest po prostu auto poprawne to jest możemy jeszcze tutaj pokazać przyspieszenie
no O właśnie jeszcze jedna rzecz a cena obrotomierz pierwszy obrotomierz który
robi dosyć ciekawy ciekawe ruch dosłownie
ruch
wskazówki o to że wskazówka
obrotomierza Jak zaczynamy
dodawać gazu
albo nawet hamować obie
strony działa z pewnym opóźnieniem nie
zauważyłem tego w innych
samochodach czyli Wciskam gaz mocno on tak przez chwilę nie robi nic tak się zastanawiam w jakim kierunku ma pójść po czym na trawie jednym skokiem zaległości
i później już idzie płynnie to samo odbywa się kiedy hamujemy hamuje mocniej ona też przez chwilę zatrzymuje się w miejscu zasnąłem się co to się dzieje po czym nadrabia szybko w dół i
dopiero schodzi niżej To co ciekawe efekt oczywiście nie ma to najmniejszego znaczenia będę jakości siadły i prowadzenia tego samochodu ale taka ciekawostka przy okazji opowiedziane Podsumowując moim zdaniem w samochód udał i
moim zdaniem zostawili go tak jak powinien być zestrojony auto jest nieźle wyciszony auto się w miarę fajnie stabilnie prowadzi sugeruję nicem że chcę być sportowcem emocji tutaj wielkich zjazdy raczej nie ma ale myślę że też kupując 10 to więcej nie chce się nie spodziewał Moim zdaniem założenie jest spełnione auto jest ładnie skrojone od potencjalnego swojego nawet ciekawe wyposażenie dodatkowe całkiem pojemny bagażnik i mnóstwo miejsca w środku jak jeszcze można się wyróżniać na tle pozostałych
kompaktów można zaoferować auto w rozsądnej cenie Sztyce nie dostajemy kiedy 0 TFSI o mocy 115
koni z sześciobiegowa manualną skrzynią biegów przez dokładnie samochód który dzisiaj Testujemy o moich wrażeniach
Słyszeliście przed chwilą i silnik wystarcza aby przyspieszyć do setki w 9 i 80 sekundy
i powiedzieć ponad 200 km na godzinę prędkość maksymalna Jak zawsze nie sprawdzałem i jak zawsze sprawdzamy przyspieszenie
do setki w ramach podsumowania Zauważcie że wszystko co powiem za chwilę dotyczy zarówno skali jaki mojego garażu
a więc niezły debiut świetne wymiary w środku również kompaktowe wymiary na zewnątrz doskonałe
wyposażenie i nowoczesne technologie Teraz już mówię tylko o skali nie każdemu musi się podobać Ale
z pewnością nie brakuje i charakteru w na zewnątrz nie jest nudna i ja myślę że urwie na
rynku Całkiem spory kawałek tortu i narobię konkurentom problemu nie małej skali No właśnie że nie odkryła
Ameryki po prostu połączyła wszystko co najlepsze w opakowaniu kompaktu i wyszło z tego całkiem dobre auto ale
zrobiła coś jeszcze Otóż zatarła budżetowy w te piwa a
to już całkiem sporo osiągnięć jak na beniaminka w segmencie
1 reakcja
0
1
0
Podziel się
Komentarze (0)

Programy Wirtualnej Polski

KOMENTARZE
(0)