programy
kategorie

Subaru Forester e-boxer - wymyka się z definicji SUV-a

Test Subaru Forestera V z silnikiem 2.0 i-L e-boxer o mocy 150 KM

Tranksrypcja:są...
rozwiń
wszędzie
a jak Stare przysłowie mówi jeśli nie możesz go pokonać to się do niego przyłącz i ja też tak zrobiłem
przez ponad 4 lata jeździłem Subaru Forester SG tym konkretnym egzemplarzem a kilka tygodni temu namówiłem
mojego ojca na zakup tego Forestera SJ z 2016 roku my
jednak nie mamy tutaj testu samochodów używanych Przedstawimy wam dzisiaj kolejnego for najnowsze piątej
generacji o wewnętrznym oznaczeniu Eska
zastanawiacie
się
zapewne
Dlaczego taki zdeklarowany przeciwnik słów jak ja sam jednym z nich jeździł ojca namówił A teraz jeszcze
będzie dla was przeprowadzał test prosta Forester wymyka się typowej definicji słowa dla mnie to bardziej zawsze było
uterenowione kombi owszem trzecia generacja stała się nieco Misiowa tą kuleczką takim suvem ale już w czwartek właśnie
w przypadku takiego jak ten biały mogliśmy zauważyć powrót do takich bardziej charakterystycznych twardych ostrych
Rysów nadwozia najnowszy Forester dokładnie taki jest po raz kolejny mamy wyraźnie wydzieloną bryłę w której
znajduje się silnik czyli przednią część nadwozia i bardziej na kanciasto zrobiony tył dzięki czemu uzyskuje
również przestrzeń bagażowa as a w zasadzie zachował swoją proporcje jest zaledwie o niecałe 3 cm dłuższy 2
cm szerszy i ma dokładnie tą samą wysokość twojego poprzednich przede wszystkim jednak Subaru od innych słów
i odróżnia zawsze to co jest pod nadwoziem czyli układ napędowy zawsze stały napęd na cztery
koła i zawsze silnik Boxer z przodu nowy Forester Eska to zupełnie inny model niż jego
poprzednik nie łączą tych dwóch samochodów żadne części nowy Forester powstał na płycie podłogowej którą znamy z aktualnego
modelu XV która została oczywiście nieco wydłużona tata charakteryzuje się tym że jej zastosowanie
Sprawia iż można było tak zestroić zawieszenie iść nowy Forester jak deklaruje producent jest aż o 40% mniej podatny
na przechyły bo o stosunku do jego poprzednika nadwozie umieszczone na tej płycie znowu według deklaracji Subaru
jest aż o 70% sztywniejsze i te wartości mogą niezbyt wiele mówić ale w praktyce kiedy Przejedziemy się tym
białym i tym niebieskim odczuwamy to jako znaczną różnice Znaczne różnice w tym co i tak Subaru
zawsze było świetne czyli wprowadzeniu do tego jednak przejdziemy płuc Subaru to również zawsze bardzo dobre wyważenie
samego samochodu które w przypadku najnowszego Forestera jest jeszcze lepsze Jak to się dzieje o tym opowiemy przy
okazji układu na pierwsze co rzuca się nam w oczy kiedy oglądamy nowego Forestera to duży niebieski
napis e-boxer ale bokser czyli hybryda od jakiegoś czasu Mazda swoje miękkie hybrydy
które są częścią silników
benzynowych o bardzo wysokim charakterystycznym rozprawie dla diesli i stopni stopnia sprężania Toyota od ponad
dwóch już ma swoje hybrydowe napędy w których silnik elektryczny wspomaga silnik spalinowy Subaru
poszło pośrednią drogą można powiedzieć bokser
to również miękka hybryda a zatem jeździmy nim na prądzie zbyt dużo No właśnie zbyt
dużo to znaczy w ogóle da się Ale nie w takim zakresie jak w Toyocie już tłumaczę na czym to dokładnie polega zacznijmy
jednak od części spalinowej którą wydawać
by się mogło znamy ale nie
do końca bowiem pod maską nowego Forestera w wersji e-boxer pracuje zupełnie nowy silnik benzynowy jest
to nadal dwulitrowa jednostka nadal czterocylindrowy Boxer ale wyposażony w bezpośredni wtrysk paliwa jego
moc nieco zmalała w stosunku do poprzednika i obecnie wynosi 150 koni mechaniczne i
ten motor poprzez skrzynia bezstopniowa cvt przekazuje mocna Oczywiście wszystkie cztery koła i teraz
przejdźmy do części hybrydowej tłumacząc
to najprościej tylko możliwe Subaru stworzyło silnik elektryczny który pełni
dwie funkcje jest jednocześnie alternatorem ładującym baterie które znajdują się na tylną osią i silnikiem elektrycznym Który z tych baterii
piszemy przekazywać ją na koła zarówno niezależnie jak i w celu wspomożenia silnika spalinowego silnik ten
jest zintegrowany ze skrzynią biegów a zatem znajduje się bardzo poniżej podłogi przy skrzyni biegów w
momencie kiedy będziemy za chwilę omawiali wrażenia z jazdy będziecie mogli przyjrzeć się dokładnie jak ten napęd w jakich
warunkach Działa sam elektryczny ma 12 i 3/10 kilowata natomiast baterie które umieszczone są
jak wspomniałem na z tylną osią mają pojemność 4 i 8 a następnie 100 takie niewielki zespół udało
się go zmieścić narty unoszą ale tak że nie cierpi na tym bagażnik ciech
niestety nieco zbiornik paliwa który jest 63 litrów obecnie ma tych litrów pojemności 8 Dzięki
Subaru Global platform zyskaliśmy miejsce Nie tylko z przodu i z tyłu ale również nie ucierpiał na
tym bagażnik a jeszcze Dodajmy do tego te baterie Mamy do dyspozycji 9 litrów a jeżeli co
możemy zrobić o tak guzikiem
położymy siedzenia uzyskamy płaską podłogę i łączną pojemność bagażnika aż 1780 litrów
W zeszłym roku byłem na prezentacji nowych Subaru e Boxer na Łotwie jedną z rzeczy na które zwracali
uwagę przedstawiciel Subaru było to o ile szybciej zamyka się elektryczna klapa w nowym Forester w stosunku
do elektrycznej klapy w starym foresterze tak się akurat składa że samochód mojego ojca również na elektryczną klapę Zobaczymy teraz z Maćkiem na
ile szybciej to faktycznie jest Maćku znaczy 44
różnica jest zauważalna A jak to wygląda w starym foresterze Powtórzmy
zatem ten sam manewr w przypadku Forestera SG i najnowszego Forestera Eska to co Maćku jeszcze raz znaczy 44
no dobra dam ci trochę fory
No
i na co mam ta cała elektryka doświadczenie
jest Forester m w drugiej jak
również z cholesterolem czwartej generacji wsiadają do najnowszego od
razu Wiemy że to Subaru Forester wszyscy przełączniki są pod ręką w zasadzie wszystkie znajdują się w samych
intuicyjnych miejscach Niemniej jednak kiedy przyjrzymy się bliżej wyraźnie widać że designerzy Subaru odrobili lekcje wszystko
tutaj ma nadany taki nowy sznyt wygląda nowocześnie i bardzo dobrze a
jak jest z miejscem na
kierownicą go zdecydowanie nie brakuje jest go w zasadzie podobnie z przodu jak w poprzedniku
Zdecydowanie więcej niż w drugiej generacji w tym momencie siedzę prawidłowo i zobaczymy jak będzie z tyłu No
powiem wam jak to jeden z moich kolegów który wczoraj od stwierdził Toż to prawie jest jak w Skodzie Superb miejsca
z tyłu jest zaskakująco dużo to naprawdę widać że nowa platforma Subaru robi
różnicę ja metr 80 wzrostu ale jestem przekonany że i dwumetrowiec bez problemu zmieściłby się w tym
samochodzie sam ze sobą jak
na samochód testowy i z tyłu widać że jest to dość bogata Wersja Mamy więc skrajne siedzenia
mamy dwa złącza USB wszystkie trzy zagłówki są oczywiście regulowane na wysokość w podłokietnik z folderami
O nawet jeszcze tutaj nie zdarzyło a
niech zostanie zostawimy tą przyjemność komuś z jakiejś później testujących ten samochód redakcji oparcia
siedzeń tylnych mają regulowany kąt więc może weź sobie troszkę więcej komfortu
dodać pochylając je
ich w tych warunkach można nawet dłuższą podróż się udać biorąc pod uwagę ilość miejsca na nogi na pewno nie
będzie się zmęczeni nawet po wielu set kilometrach jazdy z tyłu Opowiem wam teraz trochę o wyposażeniu nowego Subaru
Forester i o tym jak to wszystko tutaj w środku wygląda przede wszystkim mamy osoby klimatyzacji bardzo intuicyjnie sterowany
jak ktoś zauważył w pytaniach przełączniki
od podgrzewanych siedzeń nie mają już takiego retro wyglądu są zintegrowane z panelem mamy
też osobne fizyczne pokrętło do sterowania radiem do zmiany utworów w których słuchamy
mamy oczywiście możliwość podpięcia USB to już jest całkowita standard ale coś o czym również
często na to również często zwracać uwagę mamy Android auto i Apple carplay możliwość skonfigurowania dla
kontrastu Mamy również odtwarzacz CD by się mogło że to już trochę prehistoria ale wbrew pozorom czasem
jeszcze się przydaje z rzeczy które mnie tutaj szczególnie które szczególnie zwróciło moją uwagę mamy ogrzewaną
kierownik w warunkach która obecnie panują temperaturowych u nas w kraju jest to dość przydatny gadżet i
jego akurat brakuje mi w samochodzie mojego taty może Cześć z Was pamięta może nie Pierwszy samochód który nagrywałem
dla Autocentrum to również było Subaru był to model XV i zwróciłem wówczas uwagę na to że przełączniki zlokalizowane
przy lusterku wstecznym nie miały podświetlenia w najnowszym foresterze już Dziękuję Subaru podobnie
jak w poprzedniku mamy przed sobą trzy ekrany pierwszy pomiędzy zegarami drugi na
szczycie deski rozdzielczej i trzeciej główny ekran multimedialny w tych latach możemy mieć przekazywany
szereg informacji i tak na ekranie pomiędzy zegarami możemy mieć informacje o spalaniu informacje
o ciśnieniu kół
informacje o oszczędności paliwa wynikającej z jazdy wyłącznie na samym prądzie prędkość zjazdy i
chwilowe spalanie na
ekranie górujący nad ziemią mamy przede wszystkim to co myślę będzie was najbardziej ciekawiło w czasie
wrażeń z jazdy czyli rozkład aktualnie pracującego napędu silnik spalinowy silnik elektryczny baterie zobaczycie
później jak to działa ekran
który pokazuje nam którzy asystenci jazdy są w danym momencie aktywni ekran
pokazujący w aktualne położenie i sposób działania napędu dodatkowy
ekran na którym możemy ustawić sobie różnorakie informacje W tym momencie mamy temperaturę oleju temperaturę
wody i kompas nawigacji
uproszczonej ekran radia średnie
spalanie po raz kolejny i chyba najbardziej neutralny zegarek na
ekranie głównym z kolei kiedy wejdziemy do Dominik znajdziemy znajomy już Subaru ekran
z obsługą wszystkich podstawowych funkcji w przypadku gdy akurat na przykład Słucham radia możemy
szybko do któregoś z pozostałych głównych pod mini jeżeli dość szybko Opanujemy to który
guzik Gdzie się znajduje nie będzie musi nawet oderwać oczu od jezdni wrażenia
z jazdy zaczniemy trochę od asystentów jazdy bo Subaru to nie jest kolejny samochód który
mogę mówić o tym że no ma asystenta pasa ruchu ma asystenta martwego pola Supreme na coś więcej zacznijmy może od na Hel w sprayu
nie mamy typowego wyświetlacza przez jednego który powie nam Z jaką prędkością jedziemy czy gdzie mamy skręcić na najbliższym skrzyżowaniu mamy po prostu panel
kilku kilku kolorowych który współpracuje nam z aktywnym tempomatem na przykład w momencie kiedy przed nami jedzie samochód który jest system i-size
o którym Za chwileczkę będę mówił jak wykryje pojawia się zielona dioda w momencie kiedy bo akurat się na coś zagadnień
Zbliżamy się do krawędzi pasa ruchu zaświeci się nam pomarańczowa dioda po tej stronie po której mamy przekroczyć paszczy to po prawej czy to po lewej w
momencie kiedy za całkiem i przed nami pojawi się jakaś przeszkoda pieszy i rowerzysta inny
samochód nagle zaczął migać i 4 czerwone diody a zatem tak a uproszczona forma czytelna
Cześć my na tym do tego systemu isight na który składają się dwie kamery które umocowane są przy lusterku wstecznym asystentem debiutował
w poprzednim modelu Subaru Forestera i on właściwości
tą przewagę nad innymi systemami radarowym i że jest stereoskopowy mamy dwie kamery które niejako ogarniają w
trójwymiarze to co dzieje się przed samochodem i są w stanie lepiej nie określić jak Zbliżamy się do przeszkody czy też w jaki sposób
z jakiej prehistorii przeszkoda zbliża się do nas to
połączone jest z oczywiście z asystentem awaryjnego hamowania którego miałem okazję podczas prezentacji tego samochodu
na Łotwie w zeszłym roku oraz
Rivers brake Assist czyli asystent hamowania podczas jazdy do tyłu jeżeli nagle wybiegnie nam dziecko inny samochód
wyjedzie to nie tylko że Cross Traffic Alert ostrzyżona
do tym ale samochód sam awaryjnie wykonuje
Subaru ma również Drive monitor system czyli coś co z nami już z BMW coś o tym koledzy opowiadali
w zeszłym roku przy okazji omawiania chociażby x piątki w formie takich Subaru również jest taka dioda ona jest nad tym centralnym
wyświetlaczem lat konsolę środkową i ona również monitoruje skupienie uwagi na drodze wystarczy trochę dłużej zagadki panel klimatyzacji
czy system multimedialny żeby nagle Radio przestało grać nie pojawiła się informacja skup uwagę na drodze to
jest zdecydowanie na plus oczywiście to może całkiem dla WOŚP Bo znamy to jak wspomniałem BMW ale Subaru jeszcze tego nie było Także
kolejna fajna rzecz skończę
z Justyną asystentów chcę wam jeszcze powiedzieć o kamerach mamy tylko dwie nie mamy 360 mamy tylną kamerę cofania która
jest na tablicę rejestracyjną i mamy dodatkową kamerę czy umieszczona jest w pewnym lusterku zewnętrznym która daje nam obraz prawego przodu samochodu eliminują czy
chociażby parkowanie czy pokonywanie jakiś terenowy przeszło martwe pole z przodu i ten widok wyświetlany
jest na tym niewielkim ekranie podwyżek obłędne kamery mają bardzo wysoką jakość co ważne w nocy jej nie tracą oczywiście jest pewne
ziarno Jeżeli gdzieś w całkowitych ciemnościach próbujemy cofać Mamy w końcu tylko te światła które daje nam samochód
Jednak nadal widok z kamery jest bardzo wyraźnie i kolorowy także łatwo jest odróżnić wszystko co wokół
nas się znajduje pomagając
kamerę cofania nie można nie wspomnieć o bardzo ciekaw właściwości tego konkretnego nowego Forestera kamera cofania w tylnej klapie dostała
swój własny spryskiwacz dzięki czemu nawet kiedy jest bardzo zabrudzoną wystarczy że że my jemy tylną szybę osobne dysze osobne dysza spryskana powierzchnię
kamery dzięki czemu będziemy mieli lepszą widzialność w tej kamerze cofania jeden z podstawowych argumentów zasuwami to oczywiście widoczność Bo siedzimy wyżej okej Teraz każdy siedzi wyżej bo każdy masowa ale
nadal są widocznością i nie zawsze jest tak idealnie to jest całkiem nieźle co po raz kolejny jest wynikiem tego bardziej
pudełkowa tego niż u poprzednika nadwozia słupki przednie chociażby są pod mniejszym kątem są bardziej pod względem naszym
względem względem nadwozia względem kierunku jazdy dzięki czemu nie zasłaniają aż tak dużo przestrzeni lusterka są bardzo duże jak zawsze w Subaru więc
dookoła widoczność jest naprawdę dobra Nie ma na co narzekać bo
powiedziałem mamie że o technicznej stronie boksera A jak to wygląda w praktyce Subaru
deklaruje że silnika Boxer sprawi że samochód będzie spał procent mniej rzadko
się tak zdarza żeby móc powiedzieć że producent to niech tą drugą stronę tak przynajmniej wynika z moich obserwacji Owszem
w samochodzie mojego taty jest 2,5 l wolnostojący bokser nad Niemniej jednak On potrzebuje w trasie około 9,5 l na
100 km ten Silnik przy tej samej jedziemy w tej samej trasie spali około ósemki a zatem wyraźnie wyraźnie mniej różnica jest
jeszcze bardziej odczuwalna w czasie naszego testu kilku kolegów ja pokonaliśmy spory dystans głównie po krakowskich ulicach uzyskując
zadziwiające wręcz jak te warunki jazdy spalanie i tą porę roku czyli ciągłe ogrzewanie niespełna
10 i pół litra na 100 km mój Forester SG owszem to już jest dużo starsza generacja i MPG potrzebowałbym
w tych samych warunkach około 14 15 l gazu silnik
elektryczny w bokserze działa nie tylko w trakcie samego poruszania się On również wpływa poprawienie płynności jazdy
Subaru znowu tutaj daje nam wartość 30% ale jak to wygląda w praktyce ten samochód dość płynnie rusza jeżeli jest załączony silnik
spalinowy Natomiast jeżeli róż prądzie i ten silnik spalinowy 7 dołączy odczujemy lekkie szarpnięcie jeżeli
natomiast będziemy korzystali z trybu x-mode o którym Zaraz opowiem silnik elektryczny zdecydowanie możliwości
trakcyjne jak silnikiem Boxer wpływa na jazdę tego samochodu mówiąc o bokserze Oczywiście chodzi mi cały czas o ten układ hybrydowy całkowita
masa związanych z układem hybrydowym to 110 kg czego aż 60 przypada na tylny most a
zatem już samo
dodanie hybrydowego układu poprawia nam wyważanie samochodu fakt
że silnik znajduje się na skrzyni biegów pod podłogą na baterie tuż nad tylną osią w miejscu gdzie wcześniej był zbiornik paliwa sprawia że
jeszcze bardziej obniżony jest środek ciężkości całego wozu
wszystko to są niewielkie wartości to 10 kg tam kilka procent ale kiedy dodamy to wszystko do siebie okazuje się że naprawdę pozyskujemy
lepszy lepiej prowadzący się pewniejszy samochód Subaru
określa w procentach jak sztywniejsza jest to nadwozie o ile mniejsze wychyla ale w praktyce powiem wam Naprawdę można
to wyczuć prezentacji którą odbyła się na Łotwie jeździliśmy tym samochodem po krętym to że trochę takim jak nasz krakowski Motopark i do
dyspozycji mieliśmy zarówno nowy model jak i właśnie odchodzący taki przed chwilą gdzieście biały koło naszego testowego niebieskiego Subaru i
kiedy bezpośrednio przy siądziemy się z modelu odchodzącego do tego który w tej chwili wszedł do sprzedaży dopiero wtedy naprawdę od to jak wielką różnicę
Subaru pokonało już wcześniej Forester prowadził się zdecydowanie lepiej od innych słów aktualny
model jest na zasadzie osobówką ten samochód dużo mniej się wychyla już
na seryjnych 17 calowych kołach całkiem nieźle się prowadzi w
związku z czym trzeba powiedzieć że Subaru odniosła sukces ten samochód prowadzi się zdecydowanie lepiej od swoje w
praktyce zatem silnik Boxer działa w ten sposób że może albo działać wyłącznie
silnik spalinowy wówczas na ekranie mamy kolor wyłącznie żółty i białe linie które pokazują informacje o tym że z silnika noc idzie do kół może być wyłącznie na niebiesko rozświetlony jaka nich mów czas mamy odzyskiwanie energii poprzez
ten nasz silnik alterna pokazywanie i do baterii może się nam zaświecić zielono-niebieski kolory wówczas
wyjedziemy na samym prądzie i silnik elektryczny pobiera prąd z baterii może się nam świecić co choinka czyli żółty zielony
silnik niebieskie baterie wówczas silnik elektryczny wspomaga silnik spalinowy w tym aby płynnie i przyspieszał aby lepiej i bardziej efektywnie wykorzystywać
moc i paliwo możemy mieć oczywiście ładowanie
silnika przez silnik elektryczny baterii za pomocą silnika spalinowego czyli przy prędkościach to się najczęściej obserwuje kiedy
to nie ma potrzeby ani w zasadzie już możliwości żeby ten silnik elektryczny jakoś dodatkowo wsparł silnik spalinowy a odzyskiwanie do baterii najlepsze kiedy jeszcze przed wyjechaniem na wrażenia z jazdy prezentował m wam wnętrze nowego samochodu nowego Subaru nie o tym jakiej jakości to wnętrze jest Góra deski rozdzielczej jest miękka tutaj nie ma żadnego zaskoczenia ale
trochę tych takich twarzy plastików też to znajdziemy wiadomo samochód japoński ale
nie ma się co czepiać bo to nie jest jakiś Premium to jest Subaru Subaru test samochód który zawsze ładował w tym że nie musiał być piękny nie musiał być
jakoś super wysokiej klasy to miał być po prostu dobrych został stworzony czyli do jazdy do tego żeby się świetnie prowadzić żeby ten napęd na cztery koła
dawał nam realną przewagę a nie tylko był napisem
na tylnej klapie i ten ma w tym samochodzie daje tą przewagę ponieważ jest to kolejnej generacji symmetrical
który ma aktywną możliwość dystrybucji momentu obrotowego W zależności na drodze może przekazywać moment obrotowy różnie
między wszystkimi kołami a
kiedy udamy się w teren wtedy
dopiero może się Musiałem
coś przygotować akurat auto przed nami jak będzie skręcać będzie nam robić wolną drogę i już jedziemy dalej kiedy
udamy się w teren nowy Forester and możemy
być naprawdę miło zaskoczeni już
w poprzednim foresterze jaki w modelu XV do dyspozycji kierowcy jest tryb x-mount czyli tryb który jest sprawia że napęd działa w bardziej efektywny sposób pozwala
na przetarcie się nawet przez nieco cięższy szutrowy czy też śniegowy teren w
najnowszym foresterze system is not został rozbudowany o jeszcze
dodatkowo taki tryb ekstremalny Deep Deep Snow głębokie błoto głęboki śnieg kiedy stojąc
ustalimy ten tryb głębokiego śniegu aktywowane zostaną wszelkie systemy kontroli trakcji ABS i
tak dalej jest to tryb który niejako Symuluje blokady mechanizmów różnicowych czyli
takich nie sposób określają wyjeżdżamy w teren zakopujemy się po 8 w błocie przełączamy
na temat Gdzie
jest jakaś magia dodajemy gazu i Odjeżdżamy
w terenie silnik elektryczny ma za zadanie nie tak jak na asfalcie wspomaga silnik spalinowy wpływają na jak najmniejsze zużycie paliwa
w terenie silnik elektryczny ma pomóc w tym właściwości i możliwości terenowe tego samochodu bo jeszcze wyższe skrzyni
elektryczny bowiem działa wówczas w ten sposób że nie
masz zerowej prędkości udostępnia nam swój pełny moment obrotowy dzięki
czemu łatwiej jest nam na przykład wjechać na przeszkodę do której Dojechaliśmy tak
naprawdę nie tylko w terenie się to sprawdzi bo on nawet podjeżdżają z jakiegoś wyższego krawężnika może się a na wysokie krawężniki na pewno Subaru
wjechać może ponieważ przecinek Forestera to aż 22 cm imponująca wartość
kiedy już jedziemy w ten teren Czy mamy do pokonania No ale ten wysoki krawężnik musimy
się obawiać w przeciwieństwie do większości innych słów tak jak to miało miejsce w Starych Forester ach zarówno tych bezpośrednim poprzedniego jaki tym moim
byłym samochodzie cały
samochód otoczony jest plastikowymi listwami Doły
zderzaków Progi osłonięte są czarnym plastikiem w miarę odpornym na zarysowania ale nawet jeżeli on się zarysuje No to nie będzie
wielkiego problemu z tym związanego Bo przecież mamy
ten czarny plastik nielakierowany właśnie po to żeby nie było problemu z jakimiś częstymi wizytami u lakiernika Po wizycie po zaspach
żebyście potem nie pisali w komentarzach że nadmiernie rozpływam się nad
tym samochodem że tylko plany na jego temat mówię no nie jest to przynajmniej Skoda Ale jest jedna rzecz która może nie do końca jest taka wspaniała
i do której trzeba się przyczepić A to jest poziom wyciszenia o
ile przy prędkościach miejskich jest całkiem nieźle I tak naprawdę nie przyczepić
nie można mieć żadnych zastrzeżeń o
tyle kiedy zdarzy
się nam jechać drogą ekspresową drogą szybkiego ruchu z
prędkościami powyżej 100 km na godzinę wówczas hałas nie tyle od silnik tyle opon co to właśnie nieco pudełkowa tego nadwozia dał o sobie znać Nie
jest to jakaś wielka bolączka i nie będzie to oznaczało że będziemy musieli krzyczeć do pasażerów ale
jest tutaj trochę gorzej niż u konkurencji nie zadał pytania o skrzynie cvt zawsze was ten temat ciekawiło więc i tym razem o nim
o tobie skrzynia cvt nowego Forestera ma zaprogramowanych 7 wirtualnych biegów ale
oczywiście kiedy chcemy ją maksymalnie wykorzystać kiedy chcemy maksymalnie wykorzystać potencjał silnika i wciśniemy gaz do będzie trochę była Niemniej
jednak zdarza się to wyjątkowo rzadko i podczas normalnej jazdy nawet przy wyprzedzaniu Jeżeli nie wciśniemy pedału przyspieszenia do oporu
skrzynia będzie zachować się dość cicho i jazda będzie przyjemne typową
rzeczą dla mnie jeżeli chodzi o te testy jest oczywiście omówienie świateł tego jak to światła działają nie raz mówiłem w
nowoczesnych samochodach w stosunku do tego do czego byłem przez lata przyzwyczajony do samochodów no powiedzmy to sobie szczerze starych największy
postęp dokonano w dziedzinie wyciszenia wnętrza Subaru naprawdę nie jest źle choć nie aż tak dobre jak w
konkurencji i
oświetleniu pomijając
już najnowsze wynalazki typu Matrix ledy standardem stają się po prostu reflektory
ledowe takie w którym mamy jedno źródło światła nie układ typu Matrix
mapy x y jak już nie raz mówiłem chociażby przy ostatnio nie tak dawno temu przy Audi A4 to zupełnie inny poziom wręcz świetny
poziom jednocześnie światła ledowe również nie mają się czego wstydzić A te które są tutaj w Subaru Forester
że to klasa sama w sobie spośród nie ma tych samych led-ów to zdecydowanie najlepsze światła na rynku skrętne reflektory to bardzo dobrze dają
radę podczas szybkiej jazdy nocą po zakrętach cały czas snop światła pada dokładnie tam gdzie chcemy dokładnie tam gdzie jedziemy podsumujmy
zatem nowego Forestera tradycyjnie dla Subaru ceny tego samochodu możemy poznać w walucie
euro i tak zaczynają się one od 3300 a kończą na 39 po kursie euro to około 140
do około 170 000 zł biorąc pod uwagę całą technologię i ilość pracy którą Subaru włożył w to żeby
ten samochód naprawdę był czymś zupełnie no oraz
biorąc pod uwagę ceny konkurentów i przede wszystkim to co konkurencji oferują w porównaniu z subaru Myślę że warto ale
tak do końca to chyba każdy musi odpowiedzieć sobie na to pytanie Zanim
jeszcze skończymy zadaliśmy wam na Instagramie pytanie co chcielibyście się dowiedzieć o Subaru no
większość z nich starają się odpowiedzieć w czasie testu ale jest jeszcze kilka które pozwoliłem sobie zostawić na Czy
widać mu rajdowe korzenie ptaszki
ćwierkają że kiedy w 2022 roku wejdą nowe regulację w Mc Subaru będzie myślała
o tym żeby na bazie tych regulacji wykorzystując model XV stworzyć nowego dworca trzymajmy za to kciuki czy utrzymuje dobre
imię Forestera myślę
że ten test na to odpowiedział Zdecydowanie tak czy dalej Ten charakterystyczny dźwięk według
mnie wszystkie trzy samochody które widzieliście w dzisiejszym teście brzmią bardzo zbliżenie zdecydowanie słychać
że nie jest to silnik rzędowy że nie jest to VK natomiast tak długo jak nie założymy różne odległościowego kolektora nie
będziemy słyszeć tego charakterystycznego vulgo to który znamy z wersji impreza WRX czy można go tuningować no
cóż ostatnio pojawiła się wersja FW CKS chociaż
jest to chyba bardziej koncert natomiast kiedy te samochody i uszy na dobre zadomowiły się na rynku na pewno nie jedna firma
się za to weźmie żeby nieco usprawnić nieco rozruszać no i to wszystko co dla was na dziś przygotowałem Dziękuję
bardzo za uwagę Trzymajcie
się Pamiętajcie o łapkę w górę jeśli teraz się wam podobał i do w następnym teście
3 reakcje
3
0
0
Podziel się
Komentarze (0)

Programy Wirtualnej Polski

KOMENTARZE
(0)