bDJBFVOY
bDJBFVPc
bDJBFVPg
programy
kategorie
bDJBFVOZ

Suzuki Ignis - najdzielniejszy mieszczuch

Test Suzuki Ignisa III z silnikiem 1.2 DualJet SHVS o mocy 90 KM

Tranksrypcja:Witam...
rozwiń
was
serdecznie na
te z tego samochodu czekałem naprawdę bardzo długo ponieważ koncepcja małych aut z napędem na cztery koła niestety
powoli zaczyna wybierać nawet
w suvach coraz częściej mamy do czynienia z napędem tylko na jedną oś a tymczasem jest
on Suzuki Ignis który mierzy tyle co półtorej roweru waży
mniej niż a oprócz tego właśnie dysponuje napędem na cztery koła tutaj
w górach Gdzie jest często Ciasna zabudowa w centrach mamy sporo wymagających podjazdów
ten samochód powinien się spać naprawdę dobrze czy tak będzie Zapraszam na test Suzuki
Ignis to mały samochód miejski mierzy zaledwie 3 i 70 m a oprócz tego waży
zaledwie pomiędzy 70 kg do 905 kg z napędem
na cztery koła a ta różnica wynika z tego jak wiele elementów wyposażenia dodatkowego będzie w danym
egzemplarzu jest tak mały samochód z masą poniżej tony okazuje się że jest to bardzo dobre rozwiązanie
ze względu przede wszystkim na dynamika pod maską Ignis mama pracuje silnik czterocylindrowy zaworowy
o pojemności 1 i 2/10 litra jeśli chodzi o moc 190 koni natomiast moment
obrotowy to zaledwie 120 niutonometrów natomiast przyspieszenie do setki 11 i 90
sekundy to nie jest parametr który w tym samochodzie jest najważniejsze Ignis nie jest samochodem terenowym nikt nie próbuje
tego udawać natomiast ma kilka takich cech które na pewno na pokonywanie nie tylko bardzo
wysokich krawężników chodzi tutaj przede wszystkim o kwestie prześwitu 18 cm to naprawdę dobry wynik a
oprócz tego ekstremalnie krótkie zwis z przodu jak iz tyłu Suzuki Ignis jest z małym samochodem miejskimi
skoro oferuje bardzo dużo miejsca w kabinie to gdzieś musiało jej zabraknąć chodzi oczywiście o bagażnik
który oferuje podstawową na poziomie raptem 267 l Oczywiście możemy ją
powiększyć poprzez złożenie oparcia tylnej kanapy wtedy do naszej dyspozycji zostaje 501 litrów bagażnik Suzuki Ignis A
to na tego pojazdu nie tylko ze względu na niewielką pojemność ale również ze względu na to że
nie ma tutaj ani haczyków jakiegoś miejsca na zamontowanie siatki nie ma żadnych przegródek tutaj
coś ułożyć w taki satysfakcjonujący sposób żeby to nie latał po całym bagażniku a oszczędności poszły
tak daleko że zabrakło nawet podświetlenia w przestrzeni bagażowej tutaj w miejscu gdzie powinno lampka i
wejście 12 V są zaślepki i dlaczego tak zaoszczędzą no Nie mam pojęcia Zapraszam was serdecznie do
wnętrza Suzuki Ignis A zobacz jak łatwo zająć tutaj miejsce za przede wszystkim ze względu na to że
drzwi są naprawdę duże i bez najmniejszego problemu da się tutaj usiąść i zająć pozycję jeśli chodzi o wygodę
prowadzenie tego samochodu problemem jest to że mamy tutaj kolumnę kierowniczą regulowaną
tylko w jednej płaszczyźnie Natomiast jeśli chodzi o zakres regulacji fotela to jest on dość spory oczywiście ewentualnie
kosztem z tyłu ale pod mój wzrost 174 cm nie ma absolutnie żadnego problemu żeby zająć
wygodną pozycję to co może zaskakiwać w momencie kiedy Siadamy do ignisa skonfigurowanego w ten właśnie to absolutnie
nie japońska tonacja kolorystyczna wnętrza ponieważ najczęściej auta z Japonii czy z Korei nie
są zbyt wyrafinowane jeśli chodzi o kolorystykę tutaj mamy z tych elementów i to jest takie tworzywo które nie
brudzi się zbyt łatwo i jest łatwe bardzo utrzymaniu czystości mamy czerwone kontrastowe elementy które również pojawiają
się na zewnątrz karoserii sam projekt deski rozdzielczej Powiedziałbym wesoły powoduje uśmiech na twarzy wszystko
wygląda troszeczkę jak w zabawce a jednocześnie jest bardzo funkcjonalne wszystko bardzo łatwo znaleźć i wszystkie przyciski kontrolne
to co jest potrzebne jest pod ręką i bardzo łatwo intuicyjnie można to obsługiwać japońskie
samochody są również znane z różnego rodzaju osobliwości dźwigni się nie mogłeś zabraknąć w tym konkretnie
samochodzie mamy dwa przyciski do obsługi komputera pokładowego które robią dokładnie to samo znaczek zebrać testowy
Suzuki Ignis a został specjalnie skonfigurowany mamy możliwości personalizacji poza wyborem kolor nadwozia poza
wyborem koloru i kształtu felg Mamy również kilka elementów ozdobnych tak jak tutaj na przykład czerwone lusterka te czerwone
elementy zarówno są z przodu samochodu są podzielone również mamy tutaj specjalną naklejkę z logo
Ignis które również podkreśla indywidualny charakter tego samochodu no i Kolejna sprawa której w klasie samochodów miejskich raczej
nie należy się spodziewać to dachowe piwnic ma swoją charakterystyczną cechę chodzi o to żłobienie
w kształcie szczytu góry zarówno na lewym jaki prawym słupku C I ten element ten emblemat
można na gruz poznawczej is a został podzielony również na konsoli Centralnej w środku Ignis
nadaje się również jako mały samochód rodzinny Dlaczego Już wam pokazuje że znowu spore drzwi otwierające
się do kąta prostego a więc dostęp do tylnej kanapy jest naprawdę bardzo łatwy po
drugie miejsca
jest naprawdę sporo I choć moje uda nie są otwarte bo siedzisko jest dość krótkie i nie jest
nachylone tak jak wielu tak małych samochodach Natomiast jeśli chodzi o miejsce nad głową to nie mam na co narzekać można
powiedzieć że jest prawie jak ze względu na szeroko otwierające się drzwi i dość sporą przestrzeń tutaj i będzie
problemu również na przykład z montażem fotelików jestem prawie pewien że osoba która projektowała wnętrze ignisa musiała
być bardzo to robiła ponieważ każdy schowek który mamy tutaj w tym samochodzie jest opisany
jako schowek na butelkę muszę powiedzieć że projekt deski rozdzielczej Ignis awv bardzo mi się podoba natomiast jest
kilka Który rozwiązałby inaczej Po pierwsze ta wnęka której nie można nazwać schowkiem ponieważ jest zbyt płytka
nie ma żadnej maty antypoślizgowej nie zmieści się to telefon więc na dobrą sprawę to miejsce zostało niezagospodarowane Kolejna
rzecz nawiewy Mamy dwa rodzaje Na tak małej desce rozdzielczej one są symetryczne oczywiście aczkolwiek myślę
że lepiej by to wyglądało gdyby wszystkie były takie same ostatnio że poprawił to umiejscowienie ekranu multimedialnego
ponieważ tutaj przez szybę boczną sporo się odbija gdyby był delikatnie nachylony w kierunku kierowcy to nie byłoby
żadnego problemu oczywiście ekran jest dotykowy i jeśli chodzi o kwestie
obsługi to obsługuje między innymi Apple carplay i Android auto konsola
środkowa jest nie może ją tak nazwać jest bardzo dobrze rozplanowana poldery po drugie tutaj taka
wnęka która w której zmieści się w zasadzie każdy rozmiar telefonu powyżej mamy wyjście USB oraz
wejście aux oraz wejście 12 kilka przycisków do sterowania systemami bezpieczeństwa oraz
systemami wspierającymi nas podczas jazdy może nie w terenie ale poza drogami utwardzonymi Po
pierwsze systemy oczywiście włączyć lub wyłączyć tutaj system unikający kolizji przy niskich prędkościach oraz
asystent pasa ruchu No i asystent zjazdu ze wzniesienia Miałem okazję testować dzisiaj ten system i działa
za pomocą kontroli trakcji przy hamowane są przednie koła w trakcie zjazdu My nie
musimy trzymać nogi na hamulcu oraz przycisk trybu jazdy terenowej czyli w momencie kiedy mamy bardzo nie droga
kiedy chcemy przekazać informację do elektronicznie sterowanego napędu na 4 koła że teraz będzie wymagająca droga to
wtedy ten układ napędowy dostosowuje się jeszcze lepiej jest do jazdy poza utwardzonymi drogami
Suzuki Ignis jest samochodem przede wszystkim
miejskim stworzonym do ruchu aglomeracjach co do tego nie ma żadnych wątpliwości na trasie daję sobie radę natomiast każdy pasażer poza kierowcą I każdy kolejny kilogram bagażu Jest odczuwalny Szczególnie przy prędkościach powyżej 90 km na godzinę to nie chodzi o spalanie chodzi o dynamikę który bardzo drastycznie brakować to co w mieście jest olbrzymim plusem tam gdzie krótka skrzynia biegów pozwala na bardzo szybkie osiąganie satysfakcjonujący
gdzie te przyspieszenia są naprawdę dobre bo mimo niskiego momentu obrotowego i niewielkiej mocy to na trasie zaczyna się robić troszeczkę nieprzyjemnie ten samochodzik zachwyca przede wszystkim w mieście tutaj w ruchu gdzie mamy sporo zawracania parkowania przyciskanie
się pomiędzy samochodami kiedy ten ruch jest bardzo dynamiczny to Ignis właśnie pokazuje jak wiele potrafi to
co jest zachwycające do jego gabaryty przede wszystkim Jeśli chodzi o kwestie szerokości długości za samochód jest naprawdę malutki dzięki temu Naprawdę jakiekolwiek manewr
to jest czysta przyjemność wręcz niektórzy kierowcy otwierają szeroko oczy ze zdziwienia z jak ostrego kąta a ten samochód jest w stanie włączyć się do ruchu kiedy na korku musimy
nagle zmienić pas to na dobrą sprawę Ignis M da się to zrobić na przestrzeni dwóch 3 m zmienić pas z
konta 90 stopni do 90 stopni absolutnie niesamowite muszę powiedzieć że tak zwrotnym samochodem już nie jeździłem bardzo dawno jeśli nawierzchnia zaczyna być Śliska tak jak dzisiaj
rano był mróz teraz już jest odwilż mamy sporo na drodze jest ślisko to i tak nic Zawsze jest pierwszy spod świateł wyskakuje po prostu Dzięki napędowi na cztery koła jak wystrzelony z procy Suzuki
Ignis to samochód który absolute oczarował jest bardzo prosty jest sprawny wtedy kiedy
potrzeba napęd na cztery koła totalnie wyróżnia go na tle całej konkurencji samochodów miejskich oprócz tego
w środku bardzo dużo przestrzeni bardzo
wygodnie się nim podróżuje można czuć się w nim swobodnie i chociaż nie jest samochodem uniwersalnym jeśli
chodzi o jazdę na trasę tutaj nie do końca egzamin i mógłby być troszeczkę lepiej wyciszone mógłby
dysponować na trasie troszkę większą dynamiką więc jako jedyne auto w rodzinie może nie jest najlepszym wyborem Natomiast
jeśli chodzi o jazdę bądź Jeśli akurat mieszkacie w górach i śliska nawierzchnia dużo śniegu
to dla was codzienność każdej zimy to Ignis jest jednym z najlepszych samochodów jakie Możecie wybrać ten
samochód najwięcej sensu ma z napędem na cztery koła bo wtedy właśnie wyróżnia się na tle konkurencji
natomiast nawet z napędem na przód i jest to bardzo ciekawa alternatywa na rynku samochodów miejskich Dziękuję
wam za uwagę i do zobaczenia w kolejnych testach
0
0
0
Podziel się
Komentarze (0)

Programy Wirtualnej Polski

bDJBFVPl
KOMENTARZE
(0)
bDJBFVPX
bDJBFVPe
bDJBFVQe
bDJBFVQf