bFGHbsZg
bFGHbsZk
bFGHbsZo
programy
kategorie
bFGHbsZh

Suzuki Jimny - miejski samochód roku? Nie rozumiem

Test Suzuki Jimny z silnikiem 1.5 VVT o mocy 102 KM

Tranksrypcja:Urban...
rozwiń
World
Car of the Year czyli miejski samochód roku myśląc o tej nagrodzie mamy przed oczami i takie modele jak
chociażby Skoda Citigo Ford Fiesta Czy Volkswagen Polo w tym roku mamy do czynienia jednak małym zaskoczeniem
bo tą prestiżową nagrodę otrzymał o Suzuki
Jimny dla nas jednak miasto to nie do końca jego żywioł dlatego zabraliśmy go w miejsce gdzie będzie czuł
się jak ryba w wodzie czyli
w teren Zapraszam
na test
najnowsze
wcielenie
Suzuki
Jimny
niezaprzeczalnie oka z wielkim fenomenem aktualnie zamawiając ten model musimy na niego poczekać aż 12
miesięcy a to i tak nie jest pewna deklaracja Dlaczego wszystko dlatego że sam producent nie przewidział aż tak wielkiego powodzenia
na tej generał kierując się sprzedażą poprzedniego dzień na polski rynek trafiło zalety 250 sztuk najnowszego modelu
które sprzedały się błyskawicznie a zmiana w produkcji Czy przesunięcie między rękami nie należą do najłatwiejszych właśnie
czas oczekiwania jest taki niepewny co w nim jest takiego wyjątkowego No na pewno wygląd to nie tylko przyciąga spojrzenie ale
także pozytywne emocje Na pewno w tym naszym kontrastowym zestawieniu Niektórzy twierdzą że jest to pomniejszona
wersja Mercedesa gelendy A może mają trochę racji ale trzeba brać pod uwagę to że kształty nowego ziemi to
tak naprawdę bryła klasyczna dla typowej terenówki jednak podobieństwo do G klasy stylistyka najnowszej generacji tak
naprawdę wraca do przeszłości sami Spójrzcie bo to pierwsza generacja Suzuki Jimny o znaczeniu lj80 nie
wygląda znajomo Otóż to najwięcej nawiązań znajdziemy w przedniej części nadwozia charakterystyczne okrągłe lampy duże
Gryfinie wielkie kierunkowskazy najnowsze wcielenie straciło również niewielkie krągłości poprzedniego modelu a wróciły do klasyczne
które widzimy patrzą zarówno na przód i bok Czy tył tego samochodu z tyłu na pierwszy plan wysuwa się charakterystyczny
umiejscowiony koło zapasowe oraz tylne lampy Które ze słupów wróciły na zderzak jak to zwykle fajny wygląd nie
zawsze idzie w parze z praktycznością i doskonałym przykładem Są tutaj te opcjonalne listwy które w terenie po prostu Będą
przeszkadzać choć pewnie w zdobyciu nagrody Miejskiego samochodu pomógł gdzie mnie mu nie tylko wygląd ale również niewielkie wymiary bo
długość nadwozia wynosi 3,6 m to trzeba pamiętać że jest to jednak samochód terenowy i żeby wam to potwierdzić
przedstawia kilka faktów
natarcie 37 stopni kąt rampowy 28 stopni i kąt zejścia aż 49
stopni prześwit 121 cm i wszystkie te wartości poza prześwitem są imponujące
bo są większe niż chociażby Land roverze Discovery mamy tutaj również napęd na cztery koła alltrack Pro ze
skrzynią redukcyjną oraz trzy tryby jazdy 2 hack przeznaczone do jazdy utwardzonych drogach na
co dzień gdy na potrafię tylko na tylną oś 4h przeznaczony na drogi nieutwardzone i
śliskie oraz 4 l stworzone z myślą o najtrudniejszy Dobra koniec teorii póki co myślę że pora
ubrudzić tego malucha
we
wnętrzu
próżno
szukać
jakichkolwiek miękkich plastików jedynymi miękkimi elementami są tak naprawdę fotele cała
reszta wszystko to jest twarde projekt deski rozdzielczej jest jak taki terenówce
wszystko jest duże tak abyśmy mogli przyciski i pokrętła obsługiwać w rękawiczkach przede mną jest wielofunkcyjna
kierownica która regulowana jest Tylko niestety w jednej płaszczyźnie niezbyt szerokim zakresie No
i monochromatyczny wyświetlacz z trochę archaicznym zegarami zadbana to za to o Takie szczegóły
jak chociażby obniżenie dolnej linii szyb abyśmy mogli i jadąc samochodem przyłożyć tylko
głowę do szyby i zobaczyć czy mieścimy się naszym Jimny między przeszkodami Ponadto poziome linie na desce rozdzielczej zdefiniowane
przez tablice przyrządów charakterystyczne dla zestawu wskaźników i paneli konsoli centralnej mają pomagać
kierowcy rozpoznać kąt pojazdu podczas jazdy w terenie Nie oznacza to jednak rzeczy mi nie jest samochodem przystosowanym do podróżowania na
drogach już podstawowej wersji na pokładzie znajdziemy takie systemy jak System Ostrzegania o awaryjnym hamowaniu wraz z systemem
awaryjnego hamowania w system rozpoznawania znaków Line Assist SP w ABS ostrzeżenie o niekontrolowanym
w zachowaniu pojazdu cokolwiek to oznacza oraz wiele innych oszczędzimy mam widoku mojego włamania się na
tylną kanapę Bo nie było to przyjemne Ale
jak już tutaj jestem to muszę przyznać że nie jest najgorzej naprawdę bo ja
kolanami co prawda stykał się z fotelem przede mną ale ten foto jest bardzo mięciutki i nic mi to tam nie przeszkadza miejsca
na nogi również ma na stopy nad głową mnóstwo zagłówek
również ustawiony jest tak że podpieramy tylną część głowy naprawdę
nie mam to na to że narzekać poza dostanie przyjadę tą kanapę jeśli chodzi o bagażnika Suzuki Jimny oferuje nam
w wersji czteroosobowej całe 85 l pojemności ale jeśli
postawi cię fotele w pionie
bo mam bo jeszcze będzie spłacone tak jak miał przed chwilą widziałem No to niestety bagażnika prawie w ogóle nie ma a
jeśli postawi ciebie w pionie No to musicie pamiętać o tym że Komfort z tyłu podróżujących jest prawie żaden tutaj taką półeczkę
pod spodem dodatkową no
Jest jeszcze jedna opcja możecie z mi zrobić wersję dwuosobową więc po prostu składacie są
wykończone takim dodatkowym plastikiem składamy fotele i
w tym momencie Jimny oferuje nam 377 l pojemności zbędnie to szukać jakichkolwiek haczyków
Jedyną udogodnieniem jest tylko wyjście 12 V tak to
nic innego tutaj nie ma Jest jeszcze jedna opcja w wersji 4-osobowe Czy możecie sobie dokupić takiej opcjonalne który
zapewni wam dodatkową przestrzeń ładunkową jest
tylko jednym półtora litrowym wolnossącym benzynowym silnikiem o mocy 100 koni mechanicznych i momencie obrotowym na poziomie 130
m dostępny jest w dwóch wariantach skrzyni biegów aktualnie czterostopniowy automat ale możecie również kupić wersję z 5 stopniowym manualem i wydaje mi się że to jest lepsza opcja bo na pewno na trasie
ten Piąty bieg wam się przyda gdy nam No jak to na 102 konie i to 30 niutonometrów samochód Suzuki nawet nie podaje jakie przyspieszenie do setki ma ten samochód i oczywiście zrobiłem test przyspieszenia więc możecie to sprawdzić w innym osobnym jak to bywa w samochodach które są tworzone aby być dobre w terenie niestety jazda po mieście nie należy do najłatwiejszych z paru powodów Pierwszy powodem
jest na chociażby układ kierowniczy który nie jest precyzyjny to jest lekko mówiąc nie jest precyzyjny ale on taki właśnie ma być A to dlatego że jeżdżąc terenie Ważne
jest to aby korek kierownicą nie była zbyt agresywna abyśmy nie wykonywali jakiś takich bardzo ostrych ruchów No bo niestety tam się liczy każdy milimetr sprawdza w terenie sprawdza się to bardzo dobrze natomiast przy jeździe w mieście to już nie do końca niestety musimy się tą kierownicą mocno nakręcić i brać poprawkę na to precyzja tego układu kierowniczego jest daleka od doskonałej Do
tego dochodzi jeszcze zawieszenie które umiesz skonfigurowany jest tak że czyni Zresztą tak jak widzieliście doskonale sobie radzi w mieście musimy się przyzwyczaić do tego że będzie nami bujało będziemy skakać ile do końca będziemy czuli się komfortowo i nie pomaga w tym to pudełko mate nadwozie które niestety jest mocno podatne na każde wiatry boczne bo ja jechałem w tym samochodem dosłownie
przed chwilą na autostradzie i musiałem kurczowo trzymać się kierownicy żeby ten samochód mi nie zjechał na inny pas bo no bo jest podatny jest lekki No i pudełkowa ty no i to pudełko mate nadwozie również nie pomaga w tym aby w tym samochodzie było cicho jest
głośno przy prędkościach autostradowych Jeśli w ogóle ją osiągnięcia ponieważ prędkość maksymalna cena tego samochodu to jest 145
na godzinę w manualną i 140 na godzinę w wariancie ze
skrzynią automatyczną więc ja nawet do 140 się nie rozpętałem a robiłem pomiar przy 120 No
i już było bardzo bardzo głośno w tym samochodzie niestety
musicie się liczyć z tym że Podróżując najdłuższą trasę tym samochodem będziecie musieli do siebie krzyczeć i niestety będziecie musieli walczyć z tym żeby ten samochód to 3 Nie zmienia to jednak faktu że ja chciałbym do samochodu Chciałbym go z tego powodu że nawet ja jeżdżąc po mieście Nie rozumiem nagrody którą dostał to żebyśmy mieli jakąś nagrodę którą dostał jako miejskie auto roku bo to nie jest miejski
samochód małe gabaryty nie świadczą tylko o tym że samochód jest miejski ale to jest inna sprawa Chciałbym
go z innego powodu z tego powodu każdy kilometr pokonany tym samochodem daje mi uśmiech na plażę uśmiech na twarzy dlatego że to nie jest takim białkiem pokonywanie drogi
z punktu a do punktu b wsiadamy do samochodu mamy przejechać wysiadam Tutaj każdy kilometr powoduje to że ustalamy się z tym samochodem od nas wymaga pewnej uwagi
i musimy żeby to źle nie zabrzmiało nie tyle walczyć z nim cały czas z tobą pracować nie możemy sobie go puścić samą pas i on po prostu będzie sobie jechał Jak będziemy trzymać jednym palcem w kierownicy nie tutaj trzeba z tym samochodem uważać trzeba go pilnować bo niestety ale w niektórych samochodach Jest to dość mocno zaparte właśnie to że podróżujemy tymi samochodami one są takie nijakie to
się coś dzieje cały czas się coś dzieje Musimy nad tym panować w tym samochodzie bardzo mi się podoba pomimo tego że ja z domu jeszcze
nie jest mocno utrudnione Suzuki Jimny dostępna jest w trzech wersjach wyposażeniowych Comfort
premium i elegancji jednak ta Dostępna jest tylko z automatyczną skrzynią biegów osoby które zdecydują się zamówić i poczekać
na swoje wymarzone Rybnik będą musiały przygotować się na wydatek 77900 zł i niestety musieli
również przełknąć informację że to cena o 10000 zł wyższa niż w zeszłym roku jak
podsumować że mnie jest mały ciężki
w prowadzeniu mało praktyczny niektórych tak trochę archaiczny a do tego nie można go kupić ale
wiecie co i tak
go chce za jego aspiracje za jego niesamowite właściwości terenowe i za coś co w podróżowanie jest najfajniejsze frajdę
z jazdy Jimny masz
kolejnego fana
0
0
0
Podziel się
Komentarze (0)

Programy Wirtualnej Polski

bFGHbsZt
KOMENTARZE
(0)
bFGHbtaf
bFGHbsZm
bFGHbtam
bFGHbtan