programy
kategorie

Suzuki SX4 S-Cross 4WD 1.6 VVT 120 KM, 2014 - test AutoCentrum.pl #106

Test Suzuki SX4 S-Cross 4WD z silnikiem 1.6 VVT o mocy 120 KM

Tranksrypcja:Witam...
rozwiń
serdecznie
jakiś czas temu a dokładnie w grudniu zeszłego roku testowaliśmy dla
was Suzuki SX4 S CROSS z silnikiem 1.6 benzynowym o mocy 120 koni na
automatyczną skrzynią biegów cvt i napędem na cztery koła dzisiaj ode mnie tutaj po prawej
stronie stoi w innym kolorze ale też z benzynowym silnikiem też z napędem na cztery koła ale z
manualną 5 biegową skrzynią biegów mamy też inne okoliczności przyrody inną ale
też inną formę nasze hydrotest to dlatego postanowiliśmy z Krosna wziąć i jeszcze raz to naszych testów iw stestować całą
resztę to czego nie zrobiliśmy pół roku temu Zapraszam oferta
silnikowa
jak
była
w grudniu marna taka i pozostała mamy do wyboru tylko dwa silniki obydwa
o pojemności 1 obydwa o mocy 120 koni 1 z nich to jest diesel 2 benzyna diesel
będzie miał znacznie wyższy moment obrotowy wiadomo 320 niutonometrów natomiast benzyna 156 to
jest właśnie masz testowy silnik z takim siebie z takim silnikiem samochód rozpędza się do 175
km a do pierwszej setki poczekamy ponad 12 sekund natomiast paliwa
producent deklaruje w okolicach 5 w trasie i w okolicach siedmiu w mieście i co ciekawe potwierdzamy obydwie
wartości Natomiast ty pojemność baku wynosi około dokładnie 50
litrów a więc w zależności od naszego temperamentu możemy przyjechać nawet być może i 1000 km jeśli interesuje cię to
co sądzimy o wnętrzu Suzuki SX4 S CROSS wyniki testu do metrowca to zachęcam do obejrzenia wcześniejszego
grudniowego filmu w którym te elementy naszego testu zostały przeprowadzone w
miejscu napędowego znalazło się w podłokietniku od razu widzimy to znaczy jak USB
jesteś przycisk USB którym aktywujemy odtwarzanie muzyki właśnie z pendriva i już możemy się cieszyć własną
muzykę i teraz tak całkiem ciekawie jak na zestaw fabryczny przy
ustawieniach 00 brakuje mu trochę basów ale to dobra dobra się naprawić do
suszarki zakres regulacji po posłuchać w sali słychać tą różnicę
występujące streszczenie jak tak wszystko podwyższymy No to gra naprawdę ciekawie
więc o czym ty jest to takie dosyć krzykliwy i na
zasadzie im głośniej tym lepiej ale prawda jest taka że nawet przy najgłośniejsze postawienie większy
niż zniekształcenie jak na fabryczny zestaw moim
zdaniem jest w zupełności Okej trudno jednak uznać za okej procedury podłączenie telefonu przez bluetooth w
nowoczesnym po naciśnięciu to przycisku pojawia się informacje Bluetooth not link i teraz naprawdę daję
wam dużo czasu na to aby uruchomić To jest chyba
coś takiego jak seta po naciśnięciu do setup obchodzimy Uwierzyłeś Security full setup bta
setup system setup gołąbek który
setup mam wybrać może Home setup for
supper
Phone okej Tak
jest okej to się dzieje dalej
co się dzieje dalej rekord name uruchomił
na swoim własnym telefonie Bluetooth i teraz rekord Najpierw
mój telefon mój
telefon i co teraz Jeszcze raz okej Potwierdź nunatak
Device Type czy
to jest gra Natalii czy ja podłączam telefon nie wiem co znaczy Device Type Found
on nie czy to jest odtwarzacz odtwarzacz
audio Only
a nie że będzie
Audio Car
Multimedia tego mam szukać prawdę Skanuj No
zobaczymy
skanuje
skanuje skanuje coś
to się znalazło szukamy
Car
Multimedia tak to musi być to połączenie
Czyżby się udało Car Multimedia chmura
Poproszę bardzo mamy taką ikonkę BT Bluetooth Czyli
jestem podłączony Proszę bardzo zajęło mi to 3 minuty czy dwie
i pół za długo jak na nowoczesne sam ale okej Teraz dzięki temu że jestem podłączony mogę
odpalić swoją jakąś ulubioną muzyczkę
i cieszyć się dźwiękiem nie tylko słychać ale też przez bluetooth prosto z telefonu
Kiedy po raz pierwszy zajął miejsce w Suzuki SX4
S CROSS swoją drogą to za długa nazwa to uznałem że prawdopodobnie fotel kierowcy jest popsuty ponieważ się bardzo wysoko aby regulować można tylko jeszcze wyżej po chwili okazało się że wszystko działa tak jak
powinno tato prawdopodobnie producent postanowił w ten sposób zrekompensować w nieco niższe na zawieszenie bo nowy
Espace jest około 2 cm niżej zawieszony niż SX4 Classic No więc nieco wyżej aby wciąż miał taką samą pozycję za kierownicą czy też widoczność na drodze rzeczywiście
widoczność na drodze jest doskonała bo siedzi się wysoko anatomia po chwili takiego wrażenia siedzenia na stołku rzeczywiście
stwierdziłem że w tej pozycji tak siedzącej wyraźnie jedzie się bardzo wygodnie i na dobrą sprawę na dłuższą trasę właśnie taki
sposób posadowienia natomiast jest coś do czego się ciężko przyzwyczaić i jest to układ kierowniczy Mianowicie w pozycji jest 0 jej plus minus 10 układ kierowniczy stawia bardzo wyraźny może bardzo wyraźnie to nie ale wyraźny opór który każe przełożyć nieco większy wysiłek aby wyrwać kierownicę z pozycji zerowej i to jest mniej więcej o której jutro irytujące że najczęściej jeździmy na wprost cały czas trzymamy na kierownicy więc o ile nie wiem nieudana skrzynia biegów gdyby to była to można by powiedzieć że za każdym razem gdy sięgamy to
skrzynie biegów to odczuwamy pewien dyskomfort No to akurat cały czas trzymamy ręce na kierownicy Najczęściej jedziemy na wprost i cały czas korygujemy delikatnie tor jazdy prawda aby jechać po drodze mi
zjechać na pobocze tymczasem właśnie podczas tej non-stop powtarzamy czy odczuwamy taki dziwny opór na kierownicy który nie występuje w innych samochodach tak powiedz to ciekawe kiedy skręcimy kierownicę nieco bardziej ten opór z nim ale to gdzieś Nie wiem czy w okolicach zera jest niestety na tyle wyraźne rzeka że na siebie zwrócić uwagę i o tym powiedzieć poza tym wspomaganiu jest moim zdaniem paradoksalnie zbyt mocny więc nieco ponad takie podstawowe informacja jest przednich kół się nie dowiemy jeśli chodzi o silnik silnik naprawdę świetne wrażenie gdzieś tak do 90
na godzinę potem zaczyna zbyt słaby każe redukować redukcja czyli głośność Proszę was dojedziemy 80 na piątym biegu wciskamy gaz do dechy reaguje ale z takiego nie
jest to już dla niego łatwe na piątym biegu więc każe produkować No więc redukujemy na trójkę robi się głośno redukujemy na dwójkę 6000 obrotów już odcięcie i robi się wtedy już naprawdę głośno więc jeśli chcemy jeździć tym samochodem Spoko to będziemy zadowoleni natomiast jeszcze
trzeba będzie czasem wyprzedzić to trzeba się przyzwyczaić do tego że będzie raczej głośno to jest zaakceptowanie Myślę że silnik
bez turbo z potencjałem jest dla tego samochodu może nie w sam raz bo to nie jest rakieta ale w zupełności wystarczający no i na koniec zawieszenie czy trudny temat crossovera ponieważ zbyt twarde zawieszenie powoduje dyskomfort a zbyt miękkie zawieszenie powoduje niepewne prowadzenie auta po zakrętach efekt jest więc taki że producent musi gdzieś tam I w tym przypadku kontroli został znaleziony bliżej miękkiego zawieszenia więc jedziemy naprawdę bardzo komfortowo i
przyjemnie Ale z drugiej strony Kiedy musimy wykonać jakieś niespodziewany ruch Teraz jadę autostradą więc nie pokaże tego to jednak na chwilę by zaskoczenie może zagościć na twarzy kierowcy i na wziąć poprawkę wydaje się tutaj że S CROSS naśladował trochę QASHQAI a nie tylko jeśli chodzi o koncepcję i o wygląd ale też właśnie o
takie miękkie komfortowe zawieszenie które jak wiemy bo Qashqai się świetnie sprzedaje klientom się spodobało więc Suzuki poszło również w tym kierunku Moim zdaniem rozwiązanie jest zupełności w porządku Ja bym wolał odrobinę twardsze
zawieszenie żeby jednak pewnie się czuć podczas niespodziewanych manewrów ale takie planowe jakieś ślimaki na autostradzie myśl będą w zupełności bezpieczne i takie neutralne więc moim zdaniem to taki samochód ma jak najbardziej uniwersalnie ze strony ze wskazaniem na Suzuki skopiowało Niestety od Nissana nie tylko koncepcję QASHQAI a nie tylko jego wygląd zewnętrzny poniekąd ale też zbyt wcześnie reagujące
Witamy w naszym teście kaszkaja widzieliście że SP reaguje dosyć się wcześniej i przy niewielkich prędkościach tak jak teraz kiedy jedziemy
powiedzmy 4 na
godzinę i załóżmy że musimy minąć
coś stojącego na drodze i w prawo i w lewo słyszeliśmy były hamowane odpowiednie prawe przednie koła i to wyglądało tak że elektronika wolała
zabezpieczyć się i za interweniować wcześniej nie dając szansę zawieszeniu samochód
na prosto
spróbujmy teraz pokonać te nasze dwie takie większe nierówności i sprawdzimy czy wystarczy
covid mi
to na to aby je pokonać nie zahaczając podwozie
po
przeszło mimo że jest delikatnie niższy od tych
4 Classic bo ma około 16,17 cm prześwitów S4 SX4 Classic był około wyższe to jednak ale to spoko
na nią tych przeszkód problemu nie było auto
które ma nazwie S CROSS i ma napęd na cztery koła musi dać radę
pod naszą testową górkę teraz kieruję się tak maksymalnie do lewej strony gdzie wzniesienie jest ostrzejsze zobaczyły jak sobie
z tym poradzi poradził nie wiedziałem problemu troszkę koła boksował przez chwilę ale czułem że wszystkie cztery koła dzielnie się odpychają No
i jesteśmy na szczycie jazda jest crossem poza utwardzoną drogą jest fajną zabawą bo mamy to zestaw narzędzi które
sprawia że za bardzo czego obawiać mamy to oczywiście napęd na cztery koła które ma 4 ustawienie ustawienie
automatyczne ustawienie na śnieg ustawienie sportowe jak również takie triplog który wspina wszystkie udaje wszystkie koło po
równo momentu obrotowego natomiast dodatkowo mamy to też 17 cm prześwitu może
nie za dużo poprzednich miał troszkę więcej nie wystarcza do pokonania tych wszystkich naszych testowych tutaj wzniesień
mamy też takie plastiki które sprawiają że możemy bez obaw gdzieś tam przy szerować po ziemię
zryte i tak I też nie bać się o stan lakieru Jedyne czego mi brakuje to tak naprawdę trochę więcej momentu
obrotowego gdyby to był diesel to nie musielibyśmy tak mocno eksploatować sprzęgła które teraz prostata 8
Suzuki SX4 S CROSS wynosi 2600 mm plusem deklaruje że średnica zawracania wyniesie
10 i 60 bez problemu zmieści liśmy się na prawym pasie i nasze prawy koła są pewnie w 10
cm co najmniej od krawężnika prawej stronie więc myślę
że obietnic teraz
to jest widoczność i słupek A jest dosyć gruby mamy to dodatkowe okienko pomiędzy lusterkiem a
słupkiem bardzo pomocny zewnętrzne lusterka dość wystarczająco dobrze że szyba jest dosyć wysoko więc widzimy światła natomiast
lusterko wewnętrzne jest zawieszone tak na granicy ale jeszcze wystarczająco wysoko że na godzinę nie zasłaniają widoczności na
2:00 mamy też dodatkowe okienko które uratuje masz troszkę przy parkowaniu bo to
gruby słupek o podstawę To tylko mogą być znacznie gorzej bez tego idziemy
dalej to między Słupskiem c i d widzimy takie okienko które jest szersze u góry węższe u dołu czyli przy
parkowaniu w sumie nie moje na końcu duża szyba z tyłu która jest
lekko pochylona ale generalnie z
parkowaniem nie będzie problemu to oczywiście nie ma mowy o jakimś jakieś kamerze cofania z prostego powodu nie było gdzie wyświetlić
jej obrazu a więc po prostu cofamy
cofamy do samochodu który za nami cofamy
coraz bardziej i w pewnym momencie to pojawia nam się informacja z czujników cofania że jesteśmy coraz bliżej coraz bliżej coraz bliżej oj
a teraz już prawdę jest
już zdecydowanie zabili O teraz już jest dźwięk ciągły możemy przy okazji wejść i sprawdzić ile tego jest Proszę
bardzo zostało nam jeszcze całe miejsca więc myślę że czujniki zachowały się
poprawnie wyciszenie na postoju
43 i pół zegary mają takie ładne niebieskie tło wszystkie
przyciski na kierownicy są podświetlane pod kierownicą również na drzwiach każdy przycisk to
do jednego jest podświetlony na środku ale również tutaj
mam panelu sterowania radiem klimatyzacją jak
również na cztery koła na
podsufitce Mamy jeden przycisk do
sterowania oknem dachowym schowek jest oczywiście
podświetlony a z tyłu znajdziemy kompletną
ciemność
bo przyciski mimo że są elektryczne to jednak pas szarady podgrzewające z tyłu tych
przycisków Niestety nie mają podświetlenie
bagażnika to jest jedna lampka ale w sumie nie dają zbytnio światła jakiegoś bagażniku to
w nocy żeby chwilę nie
zobaczymy
światła przednie
Jakie silniki są dwa więc cennik nie jest zbyt długie na szczęście Suzuki nadrabia poziomy wyposażenie
mamy najniższy poziom Komfort następnie idzie po wyżej jest Elegance i tak najtańsza wersja
z benzynowym silnikiem z manualną 5 biegową skrzynią biegów kosztuje 73000 zł jeśli zechcemy dopłacić
do pośredniej wersji do kupimy tam napęd na cztery koła i automatyczną bezstopniowa skrzynie cvt
to zapłacimy 20000 zł więcej a więc już 93000 zł bo to jest nasza wersja testowa to
jest najwyższy poziom Elegance Która z napędem na cztery koła i z manualną 5 biegową skrzynią biegów kosztuje
96 tysięcy zł jeśli zostaną jej odmiany tego samochodu to wersja Elegance
z napędem na cztery koła i z automatyczną skrzynią biegów z silnikiem benzynowym oczywiście będzie kosztowała 105000 zł Jest
to silnik Diesla który się za najtańszy wersję z manualną sześciobiegowa skrzynia biegów od
91000 zł Natomiast najdroższa wersja z napędem na cztery koła i ze skrzynią biegów cvt kosztował
już 116000 zł w polu jest początek cennika zauważymy że suzuki celował o w Nissana kaszkaja nie tylko
z wyglądu nie tylko z koncepcja też ceny dlatego że Nissan Qashqai jest niemal identyczne zaledwie to coś około 1500
zł droższy od Crossa Ale z drugiej strony i nie tak daleko musimy szukać bo również inne Japończyk
Mitsubishi ASX kosztuje od 59900 zł a więc znacznie taniej ponad
10000 taniej niż Suzuki 3 Nissan ale jeśli weźmiemy pod uwagę testowany przez nas samochód to
niecałe 100000 a z tymi dodatkami tak jak skórzana tapicerka czy parę innych dodatków i będzie kosztował i 100000
zł No to już naprawdę jest duży wybór możemy kupić w tej cenie Citroen C4 aircross a
który w najbliższym wyposażeniu Exclusive napędem na cztery koła i mocnym 150 konnym silnikiem diesla też
będzie kosztował około 100000 zł możemy kupić nie musimy się skupiać na napędzie na cztery koła z Zośką możemy kupić
Jeepa compassa który co prawda to pod naszą górę nie specjalnie chciał wjechać Ale z drugiej strony w najwyższej postarzenie
też będzie kosztował około 100000 zł z dwulitrowym silnikiem benzynowym No i wreszcie Mazda
CX5 testowana przez nas niedawno która kosztowała wersję i skymotion i
z dwulitrowym benzynowym silnikiem z napędem na przód około 100 000 zł Jak widać przy tej kwocie wybór jest naprawdę duży
Podsumowując Suzuki SX4 S można śmiało powiedzieć że to jest udany samochód który łączy cechy auta miejskiego z autem
które możemy bez obaw wyjechać poza drogę utwardzoną ma dobre napęd na cztery koła jest nieźle wykończony i ma dobre materiały
dokończ jest ładny w końcu minusem może być się niewielka paleta silników i dosyć wysoka cena A
co ten samochód odniesie sukces rynkowy ja powiem tak na stronie internetowej Suzuki deklaruje że S CROSS na nowo definiuje
pojęcie crossovera i cóż on być może i wypisuje na nowo ale chyba dla samej firmy Suzuki dlatego że rynek poznał
tą definicję już jakiś czas temu kiedy zobaczył Nissana pierwszej generacji i porównuje dwa samochody wydaje
się że S CROSS nie jest absolutnie gorszy od tego samochodu i jest od niego nawet w wielu aspektach lepszy gdyby
nie jeden szczegół bo jest już Nissan Qashqai drugiej generacji
0
0
0
Podziel się
Komentarze (0)

Programy Wirtualnej Polski

KOMENTARZE
(0)