programy
kategorie

Sztuczna inteligencja rozpozna nas po zachowaniu. Bartosz Ciołkowski o nowej metodzie autentykacji

 Kuluarowe rozmowy podczas tegorocznej edycji Impactu zdominował temat sztucznej inteligencji. Jak mówi w rozmowie z money.pl Bartosz Ciołkowski, dyrektor biura Mastercard w Polsce jednym z jej zastosowań, nad którymi operator kart pracuje jest możliwość tzw. behawioralnej autentykacji pasywnej. – To algorytm, który może ocenić, czy osoba trzymająca smartfon to właściwa osoba. Po jego przekazaniu urządzenie ulegnie zablokowaniu – wyjaśnia. Ponadto Bartosz Ciołkowski mówi o zbliżającym się wejściu w życie dyrektywy PSD II oraz współpracy start-upów z korporacjami.

23-05-2019
Tranksrypcja:Spotykamy się na impakcja w Krakowie...
rozwiń
Kongres uraz do jednego z najważniejszych wydarzeń w branży finansowej w Polsce
To tutaj duzi spotykają się z małymi
O czym najczęściej słychać w kuluarach w tym roku
Oczywiście są takie słowa które pojawiają się co roku startup
Korporacja współpraca
Trochę mniej słychać O fintechu ale mamy też dedykowanej wydarzenie fintech
Takim faktury na listopadzie
W tym roku bardzo dużo słychać Za to live
Okej
W jakim kontekście o sztucznej inteligencji w finansach
O tym czy ona zacznie
Monitorować nasze wydatki na Skatepark będzie mi mówił że
No słuchaj wydajesz zadłużona
Drogie Jedzenie może Zejdź trochę ze swojego poziomu luksusu Może za dużo na alkohol wydajesz
W jakim kontekście ta sztuczna inteligencja oczywiście jest tutaj taki szeroki kontekst
A ile w ogóle ta ta zmiana potężna zmiana Która z tych
Się dzieje
Płynie na
Prace wpłynie na nasze zachowania
Płynę na to jak korzystamy
Z usług
Poradnia
W jakim stopniu regulator powinien tutaj się do
Tej zmiany odnosić
W kontekście finansów też
Nie co mówimy tutaj bardziej o zabezpieczeniach
Transakcji
O tym jak można robić biometr behawioralną pasywną
Co tam słychać wyjaśnimy naszym widzom
Jest to skomplikowana formuła ale kolega
Krótko mówiąc na tym że są w tej chwili algorytmy
Które
Po zastosowaniu się bić
Mogą
Z dużym prawdopodobieństwem powiedzieć Czy osoba która
Trzeba na przykład telefon
Po tym jak się
Nie posługuje to jest ta sama osoba
I
Przekazując taki telefon drugiej osobie
Na przykład on ulegnie zablokowaniu albo nie będzie można
Wykonanie czynności bo on bardzo szybko rozpoznać że to jest już innego
Rozumiem że to może być kolejny
Wyrozeby autentykacji płatności tak jak teraz
Przepraszam
Gdy płacze
I pokazuje swoją twarz
Jestem zweryfikowany nie podaje pinów tak wtedy nie musiał tego robić tylko telefon
Sam rozpozna czy to ja dokonuje transakcji
Autentykacja to jest chyba taki
Kluczowy element w ogóle płatności
Oczywiście wszystkim nam zależy na tym żeby było jak najwygodniej jak
Szybciej
Kontakty
Ale z drugiej strony musi być bardzo bezpieczny
No i to jest ten element autentykacji pamiętamy
Przyszłości
W tej chwili biometrie no i tam
Behawioralna pasywna autentykacja która może
Rozpoznawać nas również
Jak się zachowuje
A gdzie MasterCard widzi swoją rolę w rozwoju tej
Oczywiście tutaj jest szereg
Technologii
Z którymi pracujemy albo
Bo które której Invest
Pijemy
Głównie w obszarze
Zabezpieczeń cybersex
Security bezpieczeństwa transakcji
Gorąco
Użyję po raz trzeci
Życzę ci tego tego
Sformułowania
Behawioralnej autentykacji pasywnej
Jest taka firma judaica
O której staliśmy się
Udziałowcy właściciele
Żona właśnie jest zaawansowane w rozwoju takich a których
A czy
Możemy powiedzieć coś
Kiedy
Itaka sposoby
Takie sposoby weryfikacji
Kasuj tożsamości
Wejdą do użytku kiedy MasterCard zaoferuje jest na górze
Czy to jest wciąż w fazie badań
Komercyjne rozwiązanie Onet
Niektórych nie mówię teraz o płatnościach ale już nie
Niektórych technologiach
Chociażby
Telefonu
Urządzeń
W tej chwili mają
Mają swoje zastosowanie
Ale oczywiście tutaj trwają rozmowy komercyjne
I na końcu też muszę być jak to się mówi po polsku use Case
I możliwości zastosowania na przykład w bankowości mobilnej
Wyjazd
Mamy
Koniec maja
We wrześniu finalnie dyrektywa psd2 zacznie obowiązywać
Bardzo dużo mówiło się o niej trochę jako takim zagrożeniu takie mityczne zagrożenie przez 2 lata był opóźniony termin
Miny wejścia
Dyrektywa miał wywrócić bankowość
Czy ty obawia się potwierdzają zostało nam kilka miesięcy do wdrożenia więc po nich już to widzieć
Tego wywrócenia bankowości nie ma i tutaj
Chociażby warto spojrzeć na Wielką Brytanię
To jest
Dużo transakcji które odbywają się
Pozostawię
Open Banking jak to
To się nazywa
Ale
Nie można chyba powiedzieć tutaj o rewolucji
Myślę że ta zmiana ma takie dwa wymiary 1 to jest właśnie wymiar
W jaki sposób się autentyk ować
Potwierdzać transakcje bo to zostały uregulowane
Powiedzmy wprost
Duża zmiana która wymaga
Konkretnych nakładów pracy Invest
Po stronie banku też
Systemów płatniczych
No i efekty tej zmiany będziemy widzieli właśnie
Po 14
Września
Z drugiej strony sam sam openbank
Daje potencjalnie nowe możliwości
Myślę że
Tutaj zajmie nam to jeszcze trochę wszystkich żeby te
Rozwiązania oparte właśnie otwartą bankowości
No znalazłem ciekawy interesujących
Jasne to mam jeszcze teraz pytanie jeszcze inne podejście
Do tej psd2 dyrektywy
Z badań przeprowadzonych przez MasterCard wspólnie z Harvard Business Review analityk Service
Wynika że już
Niemal co drugi duży Bank
Planuję wspólne przedsięwzięcie z tinderem
Moje pytanie brzmi
Jak nazywa się
Doświadczeni współpraca na linii
Duży perforacja
Mały zwinny fintek
Myślę że
Zrozumieli
Już dawno że wstawianie tylko i wyłącznie na innowacje wewnątrz
Się nie opłaca
Ponieważ
Może nie być
Na tyle kreatywnym żeby w tej
W tym dużym tempie zdążyć
Wszystko samemu nawet jeżeli jest się ekspertem w danej branży
Albo też
Nie mieć pełnej wiedzy na tematy kosy
Systemu w ramach którego się
Działa bo on się bardzo bardzo poszerza
Że bardzo często wstyd
Sytuacji gdzie
Pojawiają się jakieś nowe
Wiązania bo ktoś cię wymyślił
Ma na to
Konkretny Business Case
Mały albo większej skali
Warto w nie inwestować
Albo nawet
Chodzić kapitałowo już nie tylko bez słów
I to jest właśnie ten model który
W tej chwili znajduje zrozumienie
I nie ma to znaczenia Jak duża jest korporacja jak mały jest fintech tak naprawdę chodzi o ten pomysł i możliwość jego za 100
Stosowania do bieżących potrzeb
Albo rewolucji wewnętrznej którą się robi
Albo do zaoferowania nowej usługi na ryj
0
0
0
Podziel się
Komentarze (0)

Programy Wirtualnej Polski

KOMENTARZE
(0)

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (874 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.