bDIrByzU
bDIrByzY
bDIrByAc
bDIrByzV

To nie czarna dziura. Badacze wcześniej się mylili

Badacze kilka miesięcy temu się pomylili. Obiekt zidentyfikowany na początku tego roku jako najbliższa Ziemi czarna dziura, może wcale nią nie być. Po ponownej analizie danych zespoły naukowców doszły do wniosku, że system HR 6819 jednak nie zawiera czarnej dziury. Zamiast tego odkryli, że prawdopodobnie to system podwójny, który posiada dwie gwiazdy z nietypową podwójną orbitą: masywną gwiazdę Be oraz jej małego towarzysza B3 III. Gwiazda Be wyssała dużo materiału z gwiazdy B3 III, pozostawiając ją znacznie mniejszą. Zgodnie z obliczeniami, gwiazda Be miałaby ok. 6 mas Słońca, a B3 III miałaby masę między 0,4 a 0,8 masy Słońca. HR 6819 znajduje się w odległości około 1120 lat świetlnych od Ziemi.

20-10-2020
Olekod dawna to podejrzewałem!

bDIrByAh
Olek
4 miesiące temu
od dawna to podejrzewałem!
4 miesiące temu
Badacze cały czas są w wielkim błędzie i tak będą błądzić do końca świata ...
Błędnik
4 miesiące temu
Błądzić jest rzeczą ludzką (Errare humanum est)....
bDIrByAz
NieWyssany
4 miesiące temu
"Gwiazda Be wyssała dużo materiału z gwiazdy B3 III" Gwiezdne ssanie...
Jarek
4 miesiące temu
Ta wiadomość zmieniła moje życie. Dziękuję!
Doktor x
3 miesiące temu
Czarne dziury nie istnieją, natura nie niszczy sama siebie,ta śmieszna teoria już dawno powinna być wyrzucona do śmieci od kiedy okazało się że w centrum naszej galaktyki gwiazdy rotują ale żadna jeszcze nie zginęła,materia nie może zapadać się w nieskończoność więc taka dziura nigdy nie ma prawa powstać.Naukowcy nie potrafią wyciągać logicznych wnioskow
wiktor52
3 miesiące temu
czyli dokladnie teraz już nie jest to podwójna gawiazda bo oglądamy to co zdarzyło się 1120 lat temu . to czas zanim swiatło tych planet dotarły do nas .
RZĄDjuzTOrobi
4 miesiące temu
Emisja trujących gazów na niskiej wysokości w miastach, tam gdzie żyją ludzie jest ważna. Owszem jest przyczyną poważnych chorób i elektryfikacja, czy też inne rozwiązania mające wyprowadzić to poza miasta ma sens. Natomiast ludzka emisja dwutlenku węgla nie wpływa na ocieplenie klimat!!! Poczytajcie o tym artykuły i badania. Najwięcej na podnoszenie temperatury na świecie wpływa metan, później dopiero CO2. Nawet sumując oba te gazy które człowiek produkuje to jest 1% na ziemi (reszta to wulkany, bagna, pożary, zwierzęta itd.). Ten 1% zresztą będzie skompensowany przez rośliny które chętniej wykorzystają te gazy. To jest bicie piany i lobbowanie nowych rokefellerów zmieniającej się energetyki. Teraz oni mają wpływ i chcą wyssać wszystkie pieniądze z ludzi. Kilka najbogatszych rodzin na świecie ma tyle pieniędzy co 80% ludzi. 1% ludzi na świecie na tyle pieniędzy co cała reszta. To jest największy problem ludzkości. Nie mamy żadnego wpływu, wszystkie naukowe badania są robione pod dyktando najbogatszych, to oni rządzą światem a my jesteśmy niewolnikami i ostatnio nawet nam wymyślili że będą niszczyć oszczędności przez stopy procentowe żeby nawet klasa średnia musiała żyć na kredyty od nich, a wtedy masą łatwo sterować bo każdy czeka tylko na socjal od państwa i jest mu posłuszny.
98h9h9h
4 miesiące temu
naukowcy mylą się stale, obchodzi nas to wcale.
gertruda
4 miesiące temu
Hehe nie ma to jak oglądać i poznawać illuminacyjne światełka plazmowe na czymś co nazwano niebo i potem dzielić się tymi "odkryciami" z motłochem w większości nie wiedzącym ile jest 5x6. Cóż takie czasy, może te nowe będą normalniejsze.
zzz
4 miesiące temu
A u nas są aż dwie czarne dziury, które się zwalczają i podkradają sobie nawzajem materię.
Ciemnogrodzką
by wchłonęła.
cde
4 miesiące temu
Na taką odległość to można się pomylić
bDIrByAr
Jan
4 miesiące temu
Lepiej by ktoś wymyślił jak dotrzeć do innego układu słonecznego. Tylko w jakimś normalnym czasie. Powinniśmy nauczyć się górnictwa kosmicznego. Nawet w wersji automatycznej. No i przechwytywać i eksploatować asteroidy. Np. takie które mają dużo rzadkich pierwiastków. W dalszej perspektywie ... powinniśmy wysłać kilkaset automatycznych sond w różne części wszechświata (do innych galaktyk również). Kwestia tylko napędu.
zd.rozsądkowy
4 miesiące temu
Mógłbym wiedzieć ,dlaczego analizuje się tak odległe obiekty (systemy),jeśli tam nie dolecimy w rozsądnym czasie.
Jarek
4 miesiące temu
Ta wiadomość zmieniła moje życie. Dziękuję!
Zagłoba
4 miesiące temu
To tak samo jak mój znajomy był mprawie milionerem i ozenił sie z taka gwiazda która przy rozwodzie zostawiła go w jednych spodniach i nic wiecej=po dawnej znajomosci załatwił sobie miejsce w jednej Noclegowni aby nie spać pod mostem=Gwiazdy potrafia byc niebezpieczne=??
mlewy