programy
kategorie

Toyota Aygo 1.0 VVT-i 69 KM, 2014 - test AutoCentrum.pl #122

Test Toyoty Aygo II z silnikiem 1.0 VVT-i o mocy 69 KM

Tranksrypcja:Witam serdecznie kiedyś przepis na auto miejskie był bardzo ...
rozwiń
klient ale jest dużo bardziej wybredna I kapryśna dlatego bo oczekuję że auto oprócz tego że małe
jednak duże w środku i praktyczne a prócz tego że ta nie będzie również miało jakiś styl
No i właśnie najlepiej by było żeby ten styl jeszcze był bardziej personalizowane można było różne elementy dobrać według
własnych upodobań czy ja właśnie opisuje Toyota Aygo Sprawdźmy to w naszym teście nowa Toyota Aygo urosła
urosła ma długość przybyło jej 25 mm mierzy 3 m 45 cm a
to jest stała się ode mnie niższa o 5 mm jednocześnie producent deklaruje że wewnątrz z przodu będzie 7
metrów więcej przestrzeni jeszcze wspomnę o bliźnim Citroena c1 i Peugeot
108 które są kopiami tak naprawdę technicznie tego samochodu chociaż z wyglądu są
zupełnie inne poluje Toyota Aygo jest najbardziej ekstrawagancka z przodu przykuwa
uwagę wielki x którego Dolne ramiona schodzą do dolnej krawędzi zderzaka a Górne służą na początku jako grill
następnie przecinają światła i docierają aż do bocznych lusterek tył Toyota Aygo jest już bardziej
podobny do dwójki braci chodzi A to ja to postanowił zastosować to inne światła i ma też parę swoich rozwiązań
doszukiwać również z tyłu litery X choć zależy to ostatecznie od tego jakie
kolorystyczny obcy wybierzemy podczas zakupu o silnikach nie porozmawiamy zbyt wiele bo i wybór skromny jest tylko jeden
z 10 łatwe do zapamiętania mocy 69 koni mechanicznych która jest dostępna czy
6 tysiącach obrotów na minutę moment obrotowy jest naprawdę niewielki dwucyfrowych
55 niutonometrów takiego parametrami mamy przyspieszenie do setki na poziomie około 14
sekund ze skrzynią manualną i około 15 i pół ze skrzynią automatyczną którą
Toyota nazywa x 3 mm Cokolwiek to znaczy napęd oczywiście na przód a
spalanie jeśli już nie mamy zbyt dobrych parametrów w sprincie do setki Anita maksymalne
które wynosi 160 km na godzinę to przynajmniej spalanie Mazda 2 zadziwi pozytywnie producent
obiecuje około 3,5 l w trasie i około 5 l o w mieście Oczywiście sprawdzimy
i zobaczycie to w osobnym firmie sprawdźmy czy te obiecane 7 mm więcej wewnątrz wystarczał dla dwumetrowca
zajmuje miejsce w środku i na początek od razu Mam pewien kłopot mianowicie można wyregulować Góra
do ureguluję się dostać zabawnie bo jeździłem wraz z zespołem tutaj wszystkich zegarów natomiast do
siebie osiowo i już niestety nie można tego regulować najwyższej pozycji kierownica
wciąż jest za nisko i kiedy wsiadam niestety muszę przyciskać twoje kolano na prawą stronę to
jest pierwszy minus dla dwumetrowca po prostu nad głową nawet nie mówimy o tak to mówimy chyba o takiej dokładnie
dosłownie takiej przestrzeni nad głową więc pięć palców się mieści i tutaj możemy naprawdę założyć równie
dobrze i kapelusz mam
regulacja na wysokość mamy to oczywiście regulacja przód tył i mamy to ciekawe podgrzewanie
foteli ale to jest to lepiej wyposażony egzemplarz warto też zauważyć że hotele mimo że lotnicze
taki jest ze zintegrowanym zagłówkiem wystarczają dla wysokiego rozmowy takiego kierowcy i to proszę bardzo siedzę
spokojnie i zagłówek jest mniej więcej przynajmniej na swoim miejscu a teraz próbuje
zająć miejsce sam za sobą możesz najpierw Zwróć uwagę na to że drzwi są dosyć niewielkie więcej otwór
do wsiadanie jest relatywnie mały Zanim jeszcze wsiądę będę odciągnął ten jak najbardziej No bo wolę
pozostać jednak to na zewnątrz jest więcej przestrzeni Popatrzcie na szybę w sedesie uchyla w ten sposób to
jest sposób dobrze znany z tego z tego segmentu więc to jest okej No teraz nieuniknione muszę zająć
miejsce sam za sobą No
co dało radę to prawda Kierowca już będzie odczuwał moje kolana wchodzą bardzo
głęboko do fotela przede mną oczywiście to nie jest absolutnie sposób na przejechanie tym samochodem chodzi bo jednego kilometra to jest tak tylko do celów demonstracyjnych
że się nasi głową również miejsce nie jest zbyt wiele więc umówmy się ten zdecydowanie nie jest zaliczony
że gdzieś w połowie mojego kręgosłupa wylądował również zagłówek Wcześniej możemy go wyregulować to nie są myszek na
prawą stronę gdzie mam hotel przesunięty odrobinę bardziej do przodu i sprawa jest już o wiele bardziej komfortowe moje
nagie wciąż dotykają fotela ale jak mówię On jest bardzo miękki więc w tej pozycji już bym mógł je kilka
kilometrów Zwróć uwagę na to że mamy to miejsce tylko dla dwóch osób a więc miejsca na szerokość dla
osób siedzących z tyłu jest tyle samo co dla osób siedzących z przodu dostać komfortową na w tutaj była rejestracja na
5 osób to piąta osoba znalazłaby całkiem sporo miejsca na nogi bo tunel Owszem jest ale jest minimalny ledwo
zaznaczony jeśli chodzi o praktyczne elementy No to miejsce na odłożenie kubeczka natomiast zabrakło
to schodków za fotelami Natomiast miejsce tutaj w drzwiach kieszeń w drzwiach jest całkiem pojemne
i bez problemu zmieścimy w niej butelkę wody i schodziło podłokietniki No to tutaj oczywiście i nie
możemy na to liczyć jest jak jest zajrzyjmy teraz do bagażnika Toyoty Aygo cała klapa jest wystarczy
szybą podnosi się w całości i mamy to dosyć sporo walizek bo akurat wracam z prezentacji Audi A7
pod nowym targiem 168 litrów pojemności bagażnika możemy dostać się bez
składania oparcia tylnej kanapy po złożeniu potrzebujemy 760 litrów wydaje się że w większości takich codziennych
sytuacjach Toyota Aygo sobie poradzi jeśli Jak dobrze sobie poradziła w wersji z
przełożeniem walizek bez składania oparcia to proszę bardzo duże torby duże walizki statywy
fotograficzne to wszystko zmieściło się to bez problemu bo one to jeszcze parę drobiazgów Tak czy inaczej to jest samochód
jak widać nie jest taki mały Jak wygląda z zewnątrz to to jest chcemy jednak złożyć oparcie
to to mamy takie pętelki od środka tego nie zrobisz nie no tutaj musimy pociągnąć i proszę bardzo
wkłada nam się Oczywiście musimy wyciągnąć wyciągnąć zagłówek
ale spróbuję go teraz złożyć i spróbować to samo zrobić książkę Proszę bardzo ta
się złożyła Oczywiście to nie ma mowy o bagażniku Puławskiej podłodze Oczywiście to nie mam jakieś niskich progach dlatego
że widać że tutaj próg załadunku jest ogromny No i jeszcze warto wspomnieć o dwóch rzeczach jedna to jest
która ma tendencję do wypinania się z łatwością go to widzicie z to jest takie bardzo budżetowe bardzo mięciutkie
i bardzo niestabilny nie nie nie jest sztywne więc minimalny gdzieś tam zaczepienie o to ona
po prostu wyskakuje i generalnie będzie z tym cały czas kłopot Jeśli zechcemy zostawić ją gdzieś w bambuko w garażu to proszę
bardzo zostawiamy prawda i teraz te dwa sznurki będą obijać nam się całą drogę na
tylną szybę Co też nie jest zbyt przyjemne Ale najbardziej nieprzyjemny to było to i to przeżyłem na własnych na
własnym do własnej brwi na dobrą sprawę to jest ostry kant Nie już nie mamy po klasycznej blachę która się podnosi
Grande widać w świecie z daleka to to uwaga uwaga to jest cienka szyba więc nie tak bardzo jej widać
więc pierwsze co zrobię zobaczymy zobaczymy ten Bank Kraśnik No właśnie też
pamiętajcie o tym bo szkoda by było mieć przy pierwszym kontakcie w Toyota Aygo od razu chłop
pierwsza rzecz którą zauważymy po włączeniu silnika to jego dźwięk przy czym na wolnych obrotach tego tak bardzo nie czuć ale kiedy jak
dodaje gazu od razu Wiem że jest jednostka cytrynowe czy coś 69 koni zaledwie
litry pojemności to nie jest samochód sportowy z całą pewnością natomiast szczerze mówiąc na miasto Jeśli tylko będziemy utrzymywać
obroty gdzieś w okolicach 3000 No to już dwie osoby na pokładzie będą mogły dosyć Bardzo się przemieszczać i jeśli chcemy często redukować że to jest to byś gdzieś pierwszymi albo drugim na światłach będzie
trochę przeszkadzała skrzynia biegów Która z drugiej strony jak na auto miejskie jest wystarczająca ale jak ktoś precyzją Szczerze powiedziawszy nie grzeszy warto jednak pochwalić samochód za to jak zachowuje szybciej trasie
dlatego że kiedy jedziemy tym autem z prędkością autostradowa o to auto zachowuje się bardzo stabilnie i wydaje się że zestawienie nadwozia plus
zawieszenie tak zestrojone Goya mogło
by wytrzymać współpracę nawet z nieco mocniejszą jednostka więc to mamy pewną rezerwa stabilności miło
że samochód jest zawieszony dosyć komfortowo jak miejskie
musimy często przyjeżdżać przez różne nie wiem tory tramwajowe i
inne nierówności i żeby podróż mała względem komforcie Samochód został zrobiony także jest miękko żeby taki że ty jedziemy i musimy nie wiem wykonać szybki Manet to odczuwamy że samochód dosyć
mocno przechyla się na zakręcie powiedzmy teraz mamy tutaj siedemdziesiątkę E60 zmieniamy pas widać że samochód dosyć wyraźnie pozostał przechylony aczkolwiek Słyszeliście żeby opona piszczała i ja nie Czy ja straciłem chodź na chwilę panowania nad pojazdem A no właśnie zamieszanie mimo że jest
miękkie i komfortowe to tak nadaje się do tego aby bezpiecznie pokonać ostry zakręt bezpiecznie i wykonać niespodziewany manewr a więc wydaje się że wszystkie Załącz spełnione samochód niestabilny samochód jest komfortowy samochód jest wystarczająco
mocny ale nie na tyle mocny żeby też mieć jakieś niewielki
zasięg przez był spore zużycie paliwa wydaje się że od strony wrażeń z jazdy każdy będzie zadowolony Dodajmy do tego charakterystyczny dźwięk silnika jeśli go polubimy to można powiedzieć że samochód ma naprawdę taki
swój charakter swój wyraz a do tego zwraca na siebie uwagę z zewnątrz to dopełnienie komplet wrażeń
i teraz to
samo
w środku
za
ile koniec dźwięk przy rurze wydechowej choć jest schowana nawet nie kochanie
wnętrza zacząłbym od pokazania że w aucie Testament znalazły się skórzane lotnicze w tym
miejscu nie ma takiego sensu w samochodzie który kosztują postawę około 30 000 zł z drugiej strony cieszę
że Toyota daje taką możliwość i pozwala Jeśli ktoś będzie miał taką akurat oho wyposażyć tanie miejskie
auto w taki ciekawy dodatek do prostego skórzane jest również wykończenie kierownicy co akurat
bardzo sobie cenię że nie jest taka brzydka Z plastikowa mówiąc jeszcze o plastikach to możemy wspomnieć
o takich kolorach Aplikacja która może mieć w kolorze nadwozia to po lewej stronie na drzwiach to już nie jest plastyk to jest szczera
blacha jeśli
popatrzymy na pozostałe plastiki to niewiele one będą się twardością od tej blachy różnić to
mamy wszędzie twarde plastiki również na podłokietnika chce w tym przypadku nie komplety do z tego powodu że nie jest to przecież samochód
na trasy Tylko jest to samochód na miasto więc tutaj podłokietniki nie są kluczowe nawet jak widać między fotelami
i nie ma w podłokietnika praca dla kierowcy co mnie też nie przeszkadza to również plastikiem są twarde wszędzie
wszędzie wszędzie są twarde plastiki Jeśli na przykład pociągniemy byłem za uchwyt Popatrzcie co się dzieje się
od Klaudii ale wchodzi odgłosy i nic się nie dzieje po prostu jeden odgłos słyszał a poza tym jest cisza
więc nie jest źle kieszenie
są dosyć funkcjonalne duże jest przewidziany na butelkę mamy
całkiem pojemny schowek jak widać mamy dwa miejsca na kubki Kierownica jest wyposażona w takie
przyciski tutaj do sterowania radia to do sterowania telefonem które warto też pokazać nawiewy które są wykonane w taki oto ciekawy
sposób mój na koniec pokazałbym jeszcze system multimedialny który tak
samo jak i cały samochód jest skierowany do młodzieży czego
dowodem jest taki oto nonszalanckie po rozrzucanie wszelkich przycisków
na minus zaliczyłbym to że sterowanie tymi funkcjami jest możliwe dotykowo co gdzieś tam na nierównej drodze czasem trafienie nie
jest takie proste wygodniejsze jakie pewniejsze jest Jednak sterowanie pokrętłem tym tym z czasem to mamy dwa pokrętła Ale jedno
pogoda za głośności włączenie wyłączenie drugiej odpowiada za powrót do tego właśnie menu i za
zmianę utworów na liście odtwarzanie bo tu mam oczywiście gniazdo USB Jak podłączyć pendriva na minus
można zaliczyć jak widać dosyć brzydkie odciski palców na tym lakierowanym plastiku akurat w okolicy tego ekranu mógłby
cię plastik matowy bo części prawda dotykamy i zostawiamy jak widać ślady chłopiec oświetlenie w nocy będzie bardzo
krótkie bo mamy podświetlane oczywiście zegary i wszelkie informacje naokoło natomiast brakuje to zarówno podświetlenie
jaki przycisków pod kierownicą jakie przycisków na drzwiach do sterowania elektrycznymi szybami po prawej stronie
rzeczjasna też nic się nie świeci na podsufitce również jest ciemno pod klucz liście ekranu który to dosyć
mocno daje pożar podświetlany przycisk start stop ekran
panelu klimatyzacji i to
już jest koniec nawet jeśli Zajrzysz do schowka
to niestety podświetlenie nie znajdziemy Zwróć
uwagę jak wyraźnie działa kamera cofania również w nocy
naprawdę nie brakuje tu oświetlenie nie brak czułości tej kamery w efekcie nawet mocy widzimy wszystko tak samo jak za dnia światła z przodu
i jeszcze światła do jazdy dziennej
widok na lampę z tyłu
Sprawdźmy teraz widoczność chłopaka jest dosyć cienki znajduje się daleko od moczu kierowcy co sprawia że nie ogranicza widoczności zewnętrzne
lusterka są dosyć duże górna krawędź przedniej szyby wysoko wewnętrzne mogą być odrobinę wyżej ale nie
jest krytyczny nie zasłaniają widoczności słupek a po prawej stronie u podstawy jest nieco szerszy i To jest minimalny
problem czy my dalej pół wieku boczna tylna szyba jestem tak podcięta od dołu że delikatnie ogranicza
widoczność przy manewrowaniu na parkingu podobnie słupek C która jest dosyć gruby z kolei tylna szyba jest pionowo
ustawia dosyć duża i przede wszystkim jest tak blisko że można byłoby nie sięgnąć ręką Co sprawia że doskonale czujemy
gabaryty samochodu a gdyby ktoś nie czuł to jeszcze dostaje o podpowiedź kamery cofania a
która to bardzo niegrzeczny jakąś wielką rozdzielczością jak widać na te wszystkie kształty szczegóły są nieco rozmyte
ale do cofania w zupełności wystarczy wyciszenie
na post
45 i 1 Sprawdź
teraz zwrotność Toyoty Aygo przy rozstawie osi 2340 mm producent deklaruje że auto
będzie miało 70 m promień
zawracania a więc średnica zawracania a będzie około 9 x
4 no i się patrzymy na to znalazło się nasze auto po wykonaniu manewru to szczerze był zawsze inne auta
z segmentu b a chyba na lexus.is był na podobnym poziomie A więc jak miejskie mogło być
moim zdaniem trochę lepiej to nikt nie jest zbyt długie Dlatego że nie mamy zbyt wielu wersji silnikowych tak na pewno to mamy tylko jedno ale
mamy dwie wersje nadwoziowe trzydrzwiowa pięciodrzwiowa oprócz tego mamy ileś tam poziomów wyposażenia
podstawowy poziom wyposażenia nazywa się po prostu x IV trzydrzwiowej najtańszej odmianie kosztuje 33900
zł dodatkowa para drzwi kosztuje 1000 zł więcej Natomiast jeśli chcemy kupić większą
w opcje wyposażenie który się nazywa x play wtedy zapłacimy 6000 zł więcej odpowiednio
1000 zł za dodatkową parę drzwi Natomiast jeśli chcemy kupić najdroższą wersję x-wave to będzie ona kosztowała kolejnych
10000 zł więcej a więc najdroższa wersja z piw pięciodrzwiowe nadwozie będzie 50900
zł dla wersji pięciodrzwiowej przywiezione są jeszcze dwie Dodatkowe wersje wyposażenia
które kosztują koło 46-47 trzeba przyznać że jak na jeden jedyny dostępny
w ofercie silnik w wersji wyposażenie do wyboru jest całkiem sporo jednak tym najlepszym co Toyota Aygo oferuje swojemu
klientowi jest możliwość personalizacji jakim zakresie oprócz standardowego wyboru kolorów nadwozie Możemy
wybierać kolory tych nakładek które tworzą ten X z przodu na ten nakładki na bok nakładki na grillu oraz
nakładki na tylnym zderzaku już tego mamie 7 wariantów kolorystycznych dachu 12 kołpaków do wyboru
jeśli ktoś woli felgi aluminiowe to dostanie 8 wzorów co ciekawe to wszystko nie kosztuje wcale takie dlatego
że ja przedstawicielem Toyoty w Genewie W tym roku to dostałem informację że Koszt pełnej personalizacji
będzie wynosił co najwyżej 2500 zł No i dzisiaj sprawdziliśmy w cenniku czy rzeczy jeszcze
będziemy zmieniać wszystko do woli na zewnątrz to zapłacimy od 1300 do 1800 zł Natomiast jeśli
zmienimy wszystko pod siebie w środku to zapłacimy kolejny tysiąc a więc koszt zmian to 2300 2800
mniej więcej 2 500 tyle ile obiecali konkurencja jest spora i dlatego postanowiłem nie uczyć
się tych wszystkich cen na pamięć tylko wziąć ze sobą ściągawkę zacznijmy może od Citroena c1 i Peugeot 108
o ile cukru jest proste dlatego że kosztuje 35700 zł więc około 2000 więcej niż
Toyota Aygo wersji to jest problem dlatego że jeszcze nie jeszcze do oficjalnej oferty polskiego
importera a więc musimy jeszcze na te czynniki poczekać Możemy też pójść kierunku bardziej stylowych rozwiązanej jeszcze bardziej na
przykład Fiat 500 który jednak jest droższy kosztuje około 38000 zł Możemy iść jeszcze w droższy
styl czyli na przykład Opel Adam który kosztuje 41000 zł jeśli interesuje praktyczny wymiar niż
styl i chcemy trochę zaoszczędzić to wtedy możemy kupić przykładowo Fiata Pandę za 32000 zł albo i jeszcze
niżej Ford Ka który kosztuje niewiele ponad 200000 zł jak widać wybór jest ogromny dla każdego znajdzie się odpowiedni
samochód Toyota Aygo to bardzo ciekawa i odważna propozycja która skierowana do użytkowników młodych i wymagającą
nie stać jednak na drogie mini czytasz i inne wynalazki turystyka tego samochodu jest całą pewnością ekstrawagancka
i rzucające się w oczy ale być może to właśnie będzie receptą na zdobycie to z całą pewnością pomoże
w tym Szeroka możliwość personalizacji Ja ze swojej strony tylko Cieszę się że kolejny producent postanowił taką odważną
z turystyką rozruszać nieco Rynek
2 reakcje
2
0
0
Podziel się
Komentarze (0)

Programy Wirtualnej Polski

KOMENTARZE
(0)