programy
kategorie

Toyota Corolla - wygrałem 180-konną hybrydę w teleturnieju

Test Toyoty Corolli XII z silnikiem 2.0 Hybrid o mocy 180 KM

Tranksrypcja:Witam...
rozwiń
witam
dzień dobry witam ponownie widzów szpitala Cezar Urbańskiej
z Autocentrum za
chwilę usłyszycie państwo pytania a osoba która jako pierwsza wykrzyczy poprawną odpowiedź do
ekranu okresie blaskiem i chwałą po wsze czasy a
więc zaczynamy pierwsze pytanie to Ile
wynosi liczba ludności w Polsce odpowiedź
a 38000000 odpowiedź
b 38
i pół miliona odpowiedź za 38 miliardów odpowiedź
do 25 milionów tak
poprawną odpowiedź to 38 pięć milionów brawo o następne pytanie ile
egzemplarzy Toyoty Corolla sprzedano
na całym świecie do 2016 roku odpowiedź
a 44000000 odpowiedź b 38 i pół miliona odpowiedź test i odpowiedzi dag 25000000
dag
44 miliony brawo Druga odpowiedź również poprawnie idziemy dalej dzielą
was zaledwie 2 pytań a właściwie to dwie poprawne odpowiedzi o
to pierwsze z pytań Gdzie
znajduje się jubileuszowy model Toyoty Corolli numer 40 milionów odpowiedź
a w muzeum Toyoty w Japonii odpowiedź b w siedzibie Toyota Motors Poland odpowiedź
c w fabryce w Toyocie to takie miasto jak idę nic nie ma pojęcia znowu poprawną
odpowiedź brawo nikt nie ma pojęcia ponieważ na całym świecie produkowano tyle samochodów na raz Wiele
z nich miało nazwę że nikt nie ma zielonego pojęcia gdzie jest ten 40 milionowy egzemplarz
wiadomo jedynie że wydarzyło się to prawdopodobnie w okolicach 2013 roku i
teraz uwaga najtrudniejsze pytanie Jesteście
gotowi o ile droższa jest nowa podstawowa Corolla od poprzedniej generacji zwanej Auris
odpowiedź a 20000 zł odpowiedź b 34000 zł odpowiedź c 10000
zł i odpowiedź d 2500 zł niestety
pomyliliście się poprawną odpowiedź to odpowiedź d 2500 zł okazało
się że jednak ankietowanych najczęściej wybierane odpowiedzią była odpowiedź a 20000
zł i jest to odpowiedź błędna Zapomniałem wam powiedzieć Główną nagrodą dzisiejszym konkursie była Toyota
Corolla najnowszej generacji i No cóż niestety trafia ona do mnie bo chyba tylko ja znałem
poprawną odpowiedź ale poważnie Rozmawiałem
z kilkoma osobami które są za zakupem tego samochodu i wszyscy są przekonani że nowa
generacja Toyoty strasznie Corolli strasznie podrożała postanowiliśmy
więc to wyjaśnię A dlaczego to bo jeśli samochód znacznie podrożał to oceniać go będziemy
znacznie surowiej Natomiast jeśli pozostało na podobnym poziomie to oceniać go będziemy po prostu surowo
A teraz kiedy już wiadomo że Corolla należy do mnie Muszę wytłumaczyć się z pewnej manipulacje ha ha jak to w telewizji
Otóż nie jest bardzo istotne kto odpowiada przed ekranami ważne jest kto zasiada w komisji a w komisji akurat
zasilanymi ja bardzo mi zależało do wygranej więc też tak 250
że ta poprawną odpowiedź wynika z różnicy pomiędzy ceną Corolli
w wersji hybrydowej najnowszej generacji a Auris w wersji hybrydowej natomiast A ilu zł
jest to tysięcy a właściwie to nie iluzje No takie wrażenie 20 000 i bierze się z czegoś zupełnie innego Otóż najtańsza
Toyota Corolla z silnikiem 12 Turbo kosztuje teraz w okolicach 75 zł Natomiast najtańsza
najtańsza Auris kosztował kiedyś 65000 zł Ale w związku z tym że Auris
odchodzi dostępny jest teraz ostatnie egzemplarze sponad 10 000 rabatem kosztuje w okolicach Załóżmy
że 55000 zł więc klient przychodzi do salonu i tak po lewej stronie ma odchodzącego ulica za 55
a po prawej stronie ma koronę za 75 i wychodzi z salonu mówiąc mała
Corolla podróżować 20000 zł a to jest też tylko iluzje dość
tych wygłupów przejdźmy do poważnego testu bo jest samochód ważny ponad 40 milionów produkowanych
egzemplarza oznacza to że każdy Polak statystycznie mógł mieć po jednej Karoli a jeszcze by zostało po jednej dla każdego
norwega tak długi czas produkty to również zmieniające się całe generacja i pokolenia projektantów jednym jedzie
Lepiej mną jedzie gorzej i No właśnie ostatnio zarzuca rzucaliśmy Toyocie że Samochody
te oczy bezawaryjne i tak dalej ale są dosyć nudne ale
ostatnio w magazynach Toyoty zabrakło nieśmiertelnych kultowych zegarków który
przeszedł zawsze w konsolach w związku z tym stara ekipa designerów powiedziała że bez tych zegarków nie może pracować trzasnęła
w biurze Toyoty drzwiami obrotowymi i opuściła lokal w związku z tym że wzięła się nowa ekipa
która sprawiła że Samochody te zaczęły wyglądać jak widać ciekawie W sumie nie wiem dlaczego ja zaczynam od wyglądu przecież
nie powiedziałam najważniejszego jest znowu Corolla przez wiele lat tylko Sedan był Corolla A kombi hatchback nosiły
nazwę Auris i to była niepotrzebna komplikacje i dla klientów i dla samej Toyoty i wreszcie ktoś na samej górze dostrzegł
teraz każda Corolla to Corolla choć ten nadal wygląda inaczej Podobno dlatego że Z badań przeprowadzonych
przez Toyotę klienci hatchbacków i kombi oczekują wyrazistego dynamicznego wyglądu kiedy zwolennicy sedanów
są klasycznych i eleganckich linii jestem w stanie w to uwierzyć testowany przez nas model jako że to jest właśnie kombi jako
z urzędu wygląda dynamicznie i wyraziście wylot powietrza w przednim zderzaku nietypowy kształt reflektorów i świateł
LED z boku widzimy ciekawą linie okien natomiast tył jest klasyczny z mocno zarysowanym tylnym
zderzakiem i też ciekawe zestawienie napisał Hybrid i podwójne rury wydechowej nową
koronę opartą na nowej płycie g a c która pozwoliła obniżyć środek ciężkości od 10 mm już
w standardzie w wersji silnikowej dostaniemy zawieszenie wielowahaczowe tylnej osi a do tego szkielet
nadwozia opracowano tak by był jak najlżejszy i sztywny mówi się nawet o 60% wzroście sztywności
w do poprzednich generacji i faktycznie hybrydowa Corolla jest od hybrydowego Auris lżejsza o 17
kg w Corolli pojawi się też zawieszenie AVS który pracuje w kilku trybach sportowym
normalnym i komfortowym i w końcu
dostaliśmy silnik do szybszej jazdy aż 180 konną hybrydę wniosek
nowa Corolla powinno się ciekawie prowadzić ale o tym opałem za chwilę Teraz chciałbym zmiana w proporcjach tego
samochodu Otóż wersja kombi jest od aurisa o 5,5 cm dłuższa rozstaw osi zwiększył
się o aż 10 cm samochód też jest o 3 cm i o 5 cm niższy stał
się Więc siłą rzeczy z racji swoich nowych proporcji bardziej dynamiczny niestety dynamiczny wygląd nie zawsze idzie w parze z praktycznością
Corolla w wersji kombi właśnie jest tego przykładem Otwórz Auris w wersji Kombi w
bagażniku mieści już 600 litrów natomiast Corolla zaledwie 596 litrów 4 cm
mniej na klienta jest mniej niż 1% Nie ma na co narzekać Ale wyparowały nam 4 litry to bolesne prawda No
jasne mówiąc po otwarciu bagażnika bagażnika widzimy dowód na to że jest to samochód specjalnie
przygotowany dla dziennikarzy mamy ich mamy na to dowód to jest napisane że jest przygotowany specjalnie dla prasy Jestem cały Press No
więc tak to wygląda po zwinięciu rolety bagażnik ustawny w zasadzie wszystko
jest tutaj jak na dłoni mamy haczyk po jednej stronie haczy stronie złożenie oparcie
tylnej kanapy jest bardzo proste raz ruch drugi ruch i mamy Wielką płaską podłogę
pojemność bagażnika po złożeniu oparć nie jest znany Toyota tego nie podaje ale możemy sobie wyobrazić jest to naprawdę
sporo Zwróć
uwagę na dodatkową kieszeń tutaj po lewej stronie tak jeszcze nam się przyda na przykład aby roletę
po wyciągnięciu schować pod podłogą bo wtedy na szerokość to powinno wystarczyć zwróć uwagę też na darlingi
ładne ładne gumowane żeby nam nie przesuwały gumowane Więc wszystko jest dobrze przemyślane
A to jeszcze nie koniec bo po drugiej stronie tej solidnej podłogi bagażnika mamy też takie gumowane pokrycie
Co
to jest za przewożenie materiałów budowlanych Możemy
też obniżyć podłogę o kilka centymetrów mamy też teraz więcej miejsca na wysokość na co mógłbym
ponarzekać to
po pierwsze o jeszcze najpierw pochwała to po prawej stronie mamy wyjście 12 woltów więc
o tym też warto wspomnieć No co mógłby ponarzekać podłogę po podniesieniu nie daje się zatrzymać w tej pozycji nie
ma to żadnego haczyka albo jakieś zatrzasków po prawej po lewej lub po prostu trzeba to albo trzymać albo
całkowicie jest ze samochodu wyciągnąć jeszcze jedną ciekawostkę tam na drugim planie jest w
poczcie taki schowek widocznie powstał z konieczności bo próbowano tutaj wyrównać poziom podłogi i
złożonych oparć i widocznie nie chcieli stracić tego fragmentu więc stwierdził
że zrobią taki schowek natomiast zwrócił uwagę na jeden z ciekawy detal Otóż mamy
to wyraźny spadek w dół może nie na tyle wyraźne żeby komukolwiek kiedykolwiek to zaczęło
przeszkadzać ale rzeczywiście tak jest Nie to nie jest spotykany rozwiązanie więc ja postanowiłem że myślę taki
sposób żeby pokazać O proszę widać
że to mamy rzeczywiście tak jak mówię nie mam powodu żeby narzekać że on to jest natomiast
on to jest w innych samochodach tego nie ma więc o tym mówię we wnętrzu samochodu jest zdecydowanie zobaczcie jak
nieoczywiste są te kształty przeszycie połączenie zestawienie kolorów dekory i tak dalej i tak dalej to
wszystko wygląda bardzo ciekawie i widać że ten sam został zdecydowanie zaprojektowany przy pomocy siekiery wszystko
to jest zaprojektowane takim takim troszkę stylu 3D wszystko w chodzie troszkę do środka i
pokazujesz do kokpit nie jest po prostu to żeby mieć na nim przyciski ale żeby był jakiś to rzeczywiście się udało również
że poszło nieźle z materiałami mamy to bardzo miękkie tworzywo na przykład na daszku nad zegarami tutaj nadal
miękkie miękkie tworzywo Tam dalej pod szybą dopiero mamy twarde tutaj cała ta część
konsoli również jest fajnie wykończona również ładny przyszycie tutaj wyżej tak aby Piano Black listwa metalowa
Widzimy tutaj tworzywo to cały czas jest miękkie i dopiero tu w okolicach kierownicy
przychodzi to niezauważalnie bo faktura jest dokładnie taka sama twarde tworzywo ale na szczęście w tym miejscu to się urywa
i wracamy na drzwiach do tworzywa które jest miękkie fantastycznego super miękkiego podłokietnika
po lewej stronie całkiem Google
pasowanych drzwi nieco bardziej
twardego podłokietnika co jest dziwne po prawej stronie Możemy
też jest żachnąć
minimalnie gdzieś tam plastik się odzywa ale generalnie jest
w miarę okej tutaj ciszę tutaj ciszę tutaj też cisza Więc pasowanie jest całkiem dobre
nie można by też powiedzieć o różnego rodzaju schowkach mamy to z Helu oczywiście uchwyty na
kubki mamy to jak widać się schowek pod podłokietnikiem 12 woltów wejście do ładowania telefonu komórkowego
tutaj zresztą jeszcze raz port USB nie jest też dostępny to Ładujemy bezprzewodowo nasz
telefon żeby się nieśmiertelne przyciski A jakże inaczej muszą być w zegarek akurat oldschoolowy
klasyczny jak widać z konsoli wyleciał ale
takie przyciski jeszcze są na magazynach trzeba korzystać
ja zwróć uwagę w środku to jest baterie które widzieliśmy chwilą to przy okazji pokazywanie bagażnika jest 11
bardzo nieoczywiste schowek Powtórz
To w jaki sposób zaprojektowane są nawiewy zwykle jednak ta kratka nad nawiewanie jest
jak był troszkę bliżej konsoli bliżej nas tak tutaj natomiast one są bardzo głębokie te te
te te te nawiewy są takie powiedzmy że siatka tanie jest taka gęsta więc zasnąłem się gdyby tutaj
dziecko siedziało kręciło w rękach na przykład taką baterię a co tam tam
do środka i wpadnę głębie bo to jest pod kątem nieco dalej jak
to wydostać z serwisu jechać przez baterię No to jest coś nie
do końca chyba przemyślała No ale za to prawdopodobnie Japończycy bardzo intensywnie
myślał nad tym jak zmienić wygląd tego systemu bo Toyota Touch dla to oczywiście że jestem bardzo fajny i
mam bardzo dużo funkcji ale wygląda tak że no Przypuszczam że już podczas wybił to poprzednie generacje czy aurisa
już nie wyglądał na zbyt nowoczesny a w tej dzisiejszej Karolino wygląda już wręcz archaicznie
określam wygląd Zresztą jak
wejdziemy na przykład do menu informacje są tutaj niektóre plansze schematy które wyglądają
bardziej nowocześnie ale które nie Co Jeszcze z nowości na pewno ekran przed kierowcą z efektorem
3D z wciąż analogowymi zegara imię co też się ceni chwali bardzo dużo różnych
od warto też wspomnieć o head-up Display 10-calowy kolorowy konfigurowalny wyświetlany
na szybie nie na szybce będzie wysuwany więc to też jest to oczywiście duży postęp pomijając
pewne rzeczy do których można się przyczepić ale które mogą się jeszcze zmienić bo na przykład tutaj Toyota
Touch 2 nie ma jeszcze carplay a zapowiada się że będzie więc z okazji zmienię też wygląd pomijając parę
takich właśnie drobnych wpadek postęp w stosunku do aurisa jest ogromny powiedziałem
o tym że samochód jest odrobimy niższy więc do test dwumetrowca sprawdziłem zdenerwowaniem
ale nie na głową trzy palce wolnej przestrzeni i jest dobrze natomiast regulacja kierownicy choć jest to żeby
się dwuosiowa i w sumie nie wygląda to źle zakres jest Całkiem spory jednak ja bym wolał żeby kierownica Wyjechała
i jeszcze odrobinę bliżej do mnie A to dlatego że jak widzicie nie jestem idealnie Jeszcze względem kierownicy ustawiono
mi taki jednego do metra brakuje mu to jest nie mogę się za bardzo bliżej przesunąć znaczy mógłbym ale wtedy czuję
niebezpieczną bliskości już konsoli przy prawym kolanie natomiast przelewy w ogóle ma miejsce dosyć ciekawa sytuacja
otóż tutaj dokładnie w tym miejscu gdzie moje kolano naciska na konsole znajduje się przycisk do oczywiście
otwieranie klapy bagażnika i tak o to możemy mniej lub bardziej albo nie planował otworzyć bagażnik teraz
oczywiście w trakcie tej rozmowy Mogę również ten bagażnik zamknąć Więc pozostaje nam w tym momencie tylko zdecydować czy to jest back
czy to jest feature czy to tak miał czy Właśnie odkryłem jakiś mały błąd błąd ergonomiczny albo jest
to siedzę teraz tak ergonomicznie
jak tylko mogę mogę to już rzeczywiście o tym że tutaj regulacja fotela na wysokość
To akurat jest manualny warto też wspomnieć o regulację odcinka lędźwiowego w bardzo dużym zakresie Jak
się reguluje można dojechać tak do przodu jakby dosłownie podłożona Została poduszka bąble o hotelu można
mieć parę dobrych słów bo jest ładny Patrzcie jakie elementy dekoracyjne z nagłówek się wysyła dostatek Prokop jest
też dosyć głęboki i podpiera ładnie na boki chcesz duży wygodny komfortowy więc same dobre słowa no i na koniec jeszcze mamy
to regulację sam
ze sobą usiadłem dosyć komfortowo miejsca na kolana nie brakuje Co prawda już delikatnie dotykasz to
jest miękkie wykończenie w hotelach więc na długość miejsca na pewno nie brakuje na buty jest
dosyć ciasno ale bezpiecznie wykończony nie ma tam ostrych kantów więc raczej butów
też nie zniszczy ale też nie zatańczę nad głową jest Powiedziałbym na wcisk ze wskazaniem że
zabraknie mi jednego centymetra żeby tak uczciwie zaliczyć test dwumetrowca więc ten opadający dach i ta bardziej
ale nie zawsze kompatybilna z praktycznością sylwetka tutaj akurat na tylnej kanapie
dwumetrowy daje się we znaki przesiadłem się na prawą stronę Popatrzcie
na tunel
środkowy który jest bardzo symboliczny a więc dla trzeciej osoby siedzącej to na dosyć woskiem
fragmencie bo tutaj jednak postawiono na Komfort z tych osób które siedzą na skrajnych pozycjach kanapy więc
środkowe miejsce jest takie no jest bo jest natomiast jeśli nikogo to nie
będzie mamy to bardzo komfortowy za podłokietnik miejsca na kubeczki nawiewy
co ważne są też dostępne na tobie brakuje mi to bo przecież to nawet dobrze wyposażone brakuje
mi tu wyjść USB albo wyjścia 12 V do ładowania telefonu nie tutaj o tym chyba ktoś zapomniał
przy konfiguracji bo nie wierzę żeby mnie w ogóle dostępne dwie kieszenie za fotelami dosyć ciekawy
kształt kieszenie w drzwiach taka bardziej pod butelkę niż pod mapę na przykład nie ale
też oczywiście jest światełka osobne naprawą na lewą stronę na podsufitce b Zwróć uwagę
że zwykłe żaróweczki i oczywiście mocowanie ISOFIX w takim zakresie regulujemy zagłówki
od razu powiem jadę najlepszą możliwą konfiguracją Karol Jaka
jest dostępna na rynku dlatego że Toyota twierdzisz że hatchback będzie
bardziej sportowo zestrojony a Sedan będzie troszkę bardziej komfortowo zestrojony niż kombi który jest gdzieś pośrodku więc możemy uznać że hatchback
może być zbyt twardy zasada może być miękki A kombi będzie w sam raz ale tak naprawdę miło Zawieszenie chodzi
bo tobie że jeszcze Wrócę tylko napęd mamy to 180 konną hybrydę i powiem tak to jest ten wyczekiwany napęd i ja byłem przekonany że po tym jak jeździłem
ostatnio raz czwórką która sprawiła że naprawdę uznałem że to najlepsze rozwiązanie hybrydowe jakie
jakie może tylko być to już nic z tego nie przebije No bo przecież w tym samochodzie mamy 180 konie więc wyraźnie mniej niż Raf4 więc już pewnie szału nie będzie aż takiego tymczasem jeżdżę tym autem i dochodzę do wniosku że RAV4 to jeszcze nie jest najlepsze co zrobiła Toyota z dlatego że ta czwórka jest wysoko zawieszona więc troszkę inny są wrażenie jednak Zaklęta do tego RAV4 jest cięższa dlatego troszkę inne wrażenie podczas przyspieszania i jak się połączy to wszystko w wersji 180 konnej ale w niżej zawieszonej i lżejszej Corolli pośrednio utwardzonej
czyli kombi to powiadam wam tak naprawdę najlepsza możliwa wersję właśnie i zawieszeń owa i silnik przypomnę Dwulitrowy
silnik 152
konie połączony
z silnikiem elektrycznym który ma 102 koni A to nie jest istotne bo będzie istotne jest to że silnik elektryczny ma 202 niutonometrów które są dostępne od razu natychmiast Co sprawia że ten samochód jedzie jak mocny krok od hybrydy auta elektrycznego które jak wiemy a jak nie wie czy to Spróbujcie jest uzależniająca wciągające responsywne wciskamy gaz i nad mamy masaż pleców natychmiast tutaj tamtych miastowe zbliża się do poziomu auta elektrycznego w zasadzie i już tak że brakuje tylko małego kroku aby dokładnie na tym samym poziomie A to dlatego że silnik
elektryczny który jest mocnym silnikiem tak jak powiedziałem Zresztą Wystarcza do tego aby na silniku elektrycznym jechać nawet 115km nigdy nie robiłem już do takiej prędkości zawsze mi się gdzieś tam wcześniej włączał nie silnik spalinowy ale okej skoro
Tak twierdzą to pewnie są takie warunki kiedy to jest możliwe Tak czy inaczej to jest zestawienie które opisane tak w liczbach przekłada się też narażenie zjazdy jakby to nie jest sztuka żeby stworzyć samochód który ma ileś tam koni ileś tam niutonometrów ale nie jedzie albo nie skręca tutaj po pierwszy samochód jedzie a po drugie wkręca No teraz akurat jest mokra SPA gdy będę się wygłupiał za mną jadą innym samochody Jadę sobie i jadę natomiast jeździłem pod uchem i również zrobiłem takie właśnie testy łosia lewo w prawo i powiem wam że to jest ta nowa platforma Gdzie jest jeszcze niższy środek ciężkości samochód bardziej posłusznie szeregu na ruchy kierownicą i zachowuje się bardzo stabilnie robimy lewo czy 50 wracamy na swój pas w ten samochód C raz na jakiś czas Nikt nie na desce rozdzielczej nic kompletnie nie czujemy w prostu by posłusznie wykonuje w lewo wraca w prawo to jest to ostatnie Kropka nad i której już nie przybijają przeciw Hybrid wiedzą że hybrydy to są beznadziejne bo po wolne bo służą
temu tylko żeby oszczędzać Nie ma radości z jazdy O właśnie i to jest kolejny powód dla którego nie ten ta wersja silnikowa i jest najlepsza bo to nie jest koncepcję która służy oszczędzaniu to jest ciekawe bo zwykle w tym segmencie Szczególnie jeśli już hybrydę Pod maskę to po to żeby na końcu uzyskać jak najniższe spalanie w zasadzie długo długo nic tutaj taka wersja to ja cię jest to jest słaby silnikiem o pojemności 18 Ta wersja powstała po to aby właśnie utrzeć nosa wszystkim
którzy twierdzą że hybrydy są nudne bo wersję z konnej Te samochody są szybkie samochody są natychmiastowe w reakcji bardzo responsywne i świetnie wciąż skręcają także nie jest powtórzę jak najbardziej Potwierdzam jadę najlepszą możliwą wersję
co jeszcze mogę dodać mamy to drive Mount możemy zmienić
tryb jazdy sportowy samochód jest jeszcze bardziej sportowo zestrojony w tym momencie czujemy i większy opór na kierownicy i samochód rzeczywiście zbawi reaguje na gaz ale silnik spalinowy włącza się w tym trybie troszkę za często troszkę jakby psuje to przeczyta to idei tego żeby wykorzystać maksymalnie przewagę mocnego silnika elektrycznego żeby jak najdłużej jeździć na prądzie żeby jeździć płynnie cicho i ekologicznie więc więc w tryb sportowy fajnie że jest ale nie dziękuję a ty nie jestem właściwym trybem natomiast tryb Eco Okej to z kolei przeczy idei tego żeby to była akurat odmiana która daje więcej emocji więc
najmocniej są tutaj gaszone nie samochodu jest opóźniona więc to też nie po to kupują mocniejszą kobiet żeby mieć właśnie tak także nie wrzucamy tryb normalny i mamy samochód który kiedy chcemy wciskamy gaz i on do Aten na mokrym akurat okej natomiast jeśli nie mamy ochoty na ostrą jazdę to nie ma sprawy Możemy jechać powolutku i wtedy on daje a odpowiednio niskie zużycie więc wersja naprawdę najlepsze innego jest już to takie taki żarcik właściwie to prawdziwe historie Otóż kiedy Maciek który
Gdzie jest moje operatorem Ja też czasem ktoś nagrywa przed
kamerą znać jego sprawie był na prezentację tego samochodu na Majorce chyba to
wysłał do mnie sms-a po pierwszym
dniu testowych Co i komu cytuje Co i komu mam dosypać do jedzenia lub
do picia A byśmy dostali ten samochód na test jak najszybciej Jest niesamowity to okej ale Chłopak się podjarałem o.o.
pewnie jest niesamowita ale jeździł na czwórką nie jest Frankfurt i nie przerwie jest świętem No i teraz właśnie potem jak pojeździłem wersją dwulitrową hybrydę w Corolli kombi zaznaczmy rozumiem co Maciek miał na myśli standard systemów elektronicznych jazdy jest bardzo bogate i już podstawowej wersji Active dostaniemy automatyczne
światła drogowe z czujnikiem zmierzchu automatyczny ogranicznik prędkości asystenta utrzymania pasa ruchu system
ecall spadające zmęczenie kierowcy układ rozpoznawania znaków drogowych układ ostrzegania o zjeżdżaniu z pasa ruchu ostrzegania
przed kolizją automatyczne hamowanie przed kolizją i wykrywanie pieszych i rowerzystów wyższych
wersje wyposażenia dostaniemy jeszcze inteligentne wycieraczki system monitorowania martwego pola w lusterkach System Ostrzegania
o ruchu poprzecznym przy cofaniu i układ detekcji przeszkód na drodze aby uznać jeszcze lepiej postęp
motoryzacji przed chwilą wymieniłem ile systemów jest na pokładzie tego samochodu czy mamy mojego przecież przed chwilą go wygrałem macie
tutaj przed sobą dwa auta to jest 27-letnia Corolla która należy do Łukasza
i Łukaszowi zadam tylko jedno pytanie czego
ty nie masz w swoim samochodzie tak
w ogóle Witam wszystkich Nie ma Zachary no Nie mam wspomagania kierownicy abs-u elektrycznych szyb A
co mam zobaczcie na odcinku do
Zacharow na Zachara odesłać weekendowy poranek spotykaliśmy się z Łukaszem aby za
chwilę rozpocząć nagrywanie testu auta używanego niespodzianką w tym teście będzie to że Łukasz przyjedzie się również
kodem a teraz macie okazję jeszcze raz przypomnę sobie jak było kiedyś dzisiejszy
standard typu wspomaganie czy ABS kiedyś standardem i to się cały czas zmienia a Przykładem
tego jest to autor Jeszcze wrócę na chwilę do Tematu ceny otocz niedawno testowaliśmy redakcję Mazdę 3 o który też mówi się że nie należy do na w
swoim segmencie przy okazji Mazda 3 i Karola to są najświeższe propozycje w segmencie nie i możemy
powiedzieć że Widzimy tutaj pewien Trend wszystkie nowe generacje samochodów w No nie należą do
najtańszych i tak rzeczywiście jest bo najnowszej generacji w środku Toyoty na przykład Toyota zbadała Jakie
poziomy wyposażenie był wybierane przez klientów i okazało się że większość ciał aktywny tempomat większość
chciała oświetlenie LED większość ciała Safety Sense więc ustanowioną najnowszej generacji Nie
musimy za to dopłacać że to będzie w standardzie i to rzeczywiście jest w standardzie ale to oczywiście
pociąga za sobą pewną zwyżkę cenową która jednak przez to że to jest w standardzie taka wysoka i
jak gdybyśmy mieli golasa i po kolei dołożyli te same systemy więc pewnym stopniu producent już nie daje nam wyboru ale
w drugiej z drugiej strony dostaje po takim pakiecie który jest w sumie tańszy Narysuj mówiąc
producent jeszcze niedługo będzie mógł dawać tam jakikolwiek wybór dlatego że o 2022 roku wejdą
nowe przepisy które będą wymagały by nowy model był wyposażony w standardzie w system automatycznego hamowania przed
przeszkodą w system wspomagania utrzymania pojazdów pasie ruchu w system wykrywający zmęczenie kierowcy system wspomagający cofania kamera
instalacje umożliwiają łatwy montaż blokady alkoholowej czarną skrzynkę oraz system Intelligent
Speed assistance czyli automatyczny regulator prędkości 2
lata później w 2024 roku nie tylko nowe generacje samochodu będę musiał spełniać to
wymaganie ale każdy model sprzedawany w salonie będzie musiał mieć te elementy wyposażenia na pokładzie a
więc i jeszcze przez parę lat producenci rzeczywiście mają wybór czy dać nam samochód bez tych
systemów czy z tymi systemami no za chwilę to się skończy a to było ten krok po prostu parę lat wcześniej już dzisiaj oferuje
samochód który to wszystko ma na pokładzie nowa Corolla zrobiła duży krok do przodu w zasadzie w każdej dziedzinie jest ładniejsze lepiej wykończone lepiej ona
jest bardziej praktyczna jest większa i tak dalej ale umówmy się dzisiaj to jest wyjątkowe bo w
standardzie dostajemy bardzo dużo ale minie rok minął 2 lata i na rynek nowe generacje kompaktów
które również będą oferowały całkiem sporo w standardzie ale ten samochód wciąż pozostanie wyjątkowy Dlaczego
Dlatego że ma wyjątkowy napęd płynny cichy oszczędny a jednocześnie bardzo dynamiczny
I to jest właśnie cechę która mam wrażenie że sprawie że nie będzie dla niego wciąż Jeśli
ktoś chce właśnie taki zestaw parametrów jaki Dajcie doświadczenie procentuje Toyota produkuje Corollę
od kilkudziesięciu lat i dlatego właśnie ten model nie ma praktycznie słabych punkt ale też że dotyczy
to napędu hybrydowego jest w tym modelu wyjątkowy moim zdaniem A to dlatego że Toyota w hybrydy nie
bawi się od wczoraj
3 reakcje
0
1
2
Podziel się
Komentarze (2)
21-04-2020
bihunWedług mnie zgrabne, rodzinne i oszczędne autko, ta corolla. Ceny są i tak na całkiem dobrym poziomie, w porównaniu do niemieckich aut
zobacz więcej komentarzy (2)

Programy Wirtualnej Polski

KOMENTARZE
(2)
bihun
4 lata temu
Według mnie zgrabne, rodzinne i oszczędne autko, ta corolla. Ceny są i tak na całkiem dobrym poziomie, w porównaniu do niemieckich aut
graty
4 lata temu
Tylko pozazdrościć mogę i pogratulować
Najnowsze komentarze (2)
bihun
4 lata temu
Według mnie zgrabne, rodzinne i oszczędne autko, ta corolla. Ceny są i tak na całkiem dobrym poziomie, w porównaniu do niemieckich aut
graty
4 lata temu
Tylko pozazdrościć mogę i pogratulować