programy
kategorie

Toyota Yaris 1.5 Hybrid 100 KM, 2017 - test AutoCentrum.pl #341

Test Toyoty Yaris III z silnikiem 1.5 Hybrid o mocy 100 KM

Tranksrypcja:tapety...
rozwiń
podziękowanie dla salonu Toyota Romanowski Kraków za użyczenie na do
test Witam serdecznie na każdy kilometr dostępny do zamieszkania powierzchnię w Japonii przypada 2750
Japończyków kto
więc jak nie Japończycy by zrobić dobre miejskie auto na przykład takiego Yaris a Yaris
jest produkowany od 18 lat od 5 lat jest dostępny w wersji hybrydowej a w tym roku przez facelifting
przy
odświeżenie Yaris a projektanci Postawili na rewolucja Nie była potrzebna bo
dotychczasowa sylwetka została Przecież dobrze przyjęta przez rynek mała Toyota stała się bardziej muskularne bo przez kompletne
przeprojektowanie zderzaka przedniego i tylnego modna ostatnio śledzenie linii samochodu przez kilka
elementów jest widoczna z przodu chromowana listwa w górnej części zderzaka płyn nie łączy się z nowym wzorem ludowym świateł
do jazdy dziennej chromowane listwy uwydatniają położenie halogenów przeciwmgielnych i nadają przodowi
samochodu bardziej agresywne rysy wielka atrapa chłodnicy również sprawia że samochód wydaje się być większym niż
w rzeczywistości w tyłu zderzak dmuchaną przetłoczenie zderzaka i klapy bagażnika przywołują na myśl literę x
a klosze tylnych lamp które wcześniej znajdowały się jedynie na tylnych nadkolach rozciągnięto dodatkowo na klapę
bagażnika pamiętacie tak było wcześniej tak jest teraz ten zabieg stylistyczny co prawda skutecznie wyróżnia
nowego Ja jestem na ulicy ale dla mnie jest dosyć kontrowersy Mogłoby go nie być deska rozdzielcza
została zaledwie muśnięta przez projektantów na szczęście w najbardziej newralgicznym miejscu Otóż nawiewy boczne zaprojektowano
teraz na wzór śmigła lot eliminują z tym samym strasznie można wiedzieć
wyglądające nakrętki od słoików które wcześniej zajmowały to miejsce w
centralnej części deski rozdzielczej pozostał dotychczasowe ekran w którym przeprojektowany przyciski sterujący
asystent to znane z innych modeli Toyota Touch and go jest jednym z niewielu samochodów
w tym segmencie który oferuje dwustrefowa klimatyzacja automatyczną producenci innych Marek podważają sensowność
takiego rozwiązania przez wzgląd na niewielką kabiny samochodu w segmencie b ale właściciele Yaris raczej
nie narzekają na to rozwiązanie to
to dosyć archaicznie i już prosiła się o zmianę niestety i nie zostało zmienione
jest to wygląd prowadnicy dźwigni skrzyni cvt skokowe ząbkowane to
ewidentny Moim zdaniem relikt przeszłości No ale widocznie japońscy projektanci
uznali że to wciąż ma rację bytu rozejrzymy się jeszcze po wnętrzu może od
praktycznych schowków najbardziej interesujący schowek to jest ten przed pasażerem nie
bardzo wiadomo i nigdy nie było wiadomo za bardzo na co jest ten schowek może na zestaw piór wiecznych nie
wiem czego jeszcze to może dotyczyć W każdym razie jest taki ani wielki a nie inny to mamy dwa miejsca na kubeczki
w tym przypadku akurat są na kluczyki to mamy jeszcze nie wiem okulary No
nie bardzo telefon komórkowy to tak kształt też nie w sumie no w sumie też nie wiem na co inne wyjście USB jest
takie charakterystyczne za wyjście 12 voltów również obecny to
za bardzo nie ma to zrobić tą przestrzenią tutaj jest miejsce No teoretycznie zaznaczone
w takim jakby coś można było to odłożyć ale szczerze to chyba bym się bał i
cóż miejsca w drzwiach na morze po prawej stronie Pokaż proszę nie jest całkiem sporo
jest też wydzielone miejsce przestrzeń na butelkę więc coś źle nie jest jeszcze zajrzyjmy
do tego schowka bardzo obszerny klimatyzowany zresztą nie jest jakoś tak zbyt
starannie wykończony mamy to gołych plastyk oprócz tego chyba
już zbyt wiele nie pokaże można warto docenić na pewno podłokietnik
prawej strony w tym segmencie nie jest to oczywiste to jest całkiem całkiem fajne po lewej stronie Ja też
nie jest jakoś tak bardzo twardy więc w sumie to pod tym kontem to było pojechać
najdłuższą trasę a teraz Popatrzcie jak to wygląda z
plastikami ze skasowaniem bo Yaris jest mam wrażenie jest takie trochę nierówny ma bardzo fajnie
złożonym nie ma takie miejsce które troszkę się ruszają ale są cicho ale jest jedno miejsce które zostało chyba złożone
po to żeby właśnie w naszym teście było na co narzekać Zacznijmy od tak takiego na chleb szarpania
tutaj Dash nie chodzi
jakoś mocno jest cisza A właśnie zapomniałem o takim jeszcze Sławku że cię tutaj jest taki schowek też
w sumie nie wiem lata ale też jest nawet dosyć głęboki a przy okazji Sharp cisza
tutaj przejdziemy cisza
i
można powiedzieć że cisza cisza
to przy kierownicy wszystko
jest bardzo dobrze poskładane to jest taki plastik który dosyć mocno się rusza Popatrzcie można
było to poukładać w starannie od kolwiek niech on pewnie nie będzie hałasować i cisza cisza
cisza cisza problem się pojawia przy drzwiach a dokładnie to nawet nie przy uchwycie które uwagę bardzo
nie hałasuje to jest jedno miejsce być może wystarczyłoby jakieś psiknięcie specjalnym środkiem żeby
to przestało hałasować ale to co będzie to jest dramat najgorsze i
tak nie wiedziałam o tym bo normalnie to nic nie naciskam że naciskam na to akurat kolanem a więc
podczas jazdy mam to taką kakofonia nie i stąd mam opowiadać więc na dobrą sprawę
jakoś nie jest najgorsza tutaj mamy Zresztą o co nie jest oczywiste wcale tego typu na samochodach To
jest cały ten pas plastiku to jest tworzywo ugina się pod palcem ładnie i wygląda
też nie najgorzej więc generalnie średniej jest całkiem niezła ale jest bardzo mocno zaniżone przez ten jeden fragment
który pasuje ponad normę muszę
przyznać że Toyotę Yaris To jest jeden z takich samochodów który nie zdaje testu dwumetrowca już kiedy siedzę w kole przednim fotelu
A wszystko przez kawałek plastiku który dosyć mocno uwieranie w prawe kolano ale po kolei na wysokość
naprawdę jest pod dostatkiem miejsca mamy 4 palce wolnej przestrzeni więc jest super Jeśli chodzi o regulacja fotela
to też jest dzisiaj dużym zakresie Możemy też regulować go na wysokość
to mamy to również przyjście mechaniczną manualną ale regulację kąta oparcia wszystko
jak należy pas zostaje w tym samym miejscu tutaj nie ma możliwości regulacji jego wysokości Tak czy inaczej wszystko jest
niby Okej mamy nawet regulację osiach
kierownica Popatrzcie jak ta kierownica się reguluje na w tej w tej osi mamy
to dolną pozycję i górną pozycję ta główna pozostaje jest właściwie niewiele trzeba do mnie od tej
dolnej i patrz jak to jest teraz siedzę Niestety zbyt daleko bardziej wyciągnąć kierownicę do siebie
już nie mogę co muszę zrobić Muszę iść do przodu a więc przesuwa się do przodu i w tym momencie gdzie ląduje Moje kolano
po Maćku pokazuj tak to wygląda tutaj musiałbyś wyjechać o tak
odwrócę się ekranik to by było widać lepiej
popatrz i butelek Popatrzcie
to jest pozycja w której ja muszę jeździć cały czas z
kolanem w tym plastiku żeby zająć poprawnie miejsce za kierownicą i nie da się tego rozwiązać albo Mam za długie
albo za mało się wysuwa kierownica także problem przejście dotyczy tylko długo krawców i wątpię żeby któryś
z Metalowców akurat na takie małe miejskie autko chciał się decydować może konflikt jest trochę wydumany
ale skoro już ten testuję test dwumetrowca to o tym uczciwie mówię skoro
miejsca z przodu było trochę mało to nie dziwi mnie też że z tyłu nie ma jakiegoś Eldorado Popatrzcie
sami moje kolana wylądowały dosyć głęboko w hotelu przede mną więc tutaj na długość zabrakło nie kilku centymetrów nad
głową na odmiany również zabrakło mi palce trzeba uczciwie powiedzieć że kanapa
jest ustawiona bardzo wysoko prawdopodobnie tam z tyłu są baterie pod kanapą więc niżej
by się jej nie dało opuścić w sprawie Toy jeśli ktoś niszczy będzie w tym samym samochodem podróżował
to będzie u jechać bardzo wygodnie i komfortowo dlatego że nikt go nie zgadza na podłodze i nie ma kolan
to pod brodą także metrowca to jest krew na wada ale każdy kto ma metr osiemdziesiąt na przykład a nawet
metr 90 takie wysokie ustawienie tylnej kanapy doceni jeśli chodzi o rozmiar rodzaju
praktyczne rozwiązania z tyłu to szczerze mówiąc nie ma ich za wiele mamy kieszeń za fotelem pasażera
za fotelem kierowcy lub z jakiegoś powodu nie brakuje również w kieszeni w drzwiach z tyłu nie mamy to też podłokietnika
ale to są rzeczy zarezerwowane chyba dla samochodu który częściej wyjeżdżają w trasę to akurat
mamy do czynienia z samochodem na miasto nie ma się czemu dziwić mamy to miejsce do
odłożenia jednej kawy mamy dwa mocowanie ISOFIX mamy
w bardzo dużym za Place zagłówków z tyłu Popatrzcie Dolna pozycja Górna pozycja mamy
takie tak zwane cykor łapki ostatnio
usłyszałem bardzo mi się takie określenie spodoba brakuje z kolei na podsufitce oświetlenie
dla osób siedzących z tyłu No i warto zwrócić uwagę mamy zupełnie ale to zupełnie płaską
podłogę więc to też jest fajne tak że tyle jeśli chodzi o wnętrze 2 metrów
jest nie zmieści się tak do końca ani z przodu ani z tyłu Ale tak w domu ja też 90 Myślę że bez można siadać zajrzymy
do bagażnika bagażnik mieści się 286 litrów i przypuszczał że ta wartość się raczej nie uległa zmianie podczas
face liftingu zasadzie nie ma tu zbyt wiele do nieregularne kształty brak jakich jakichkolwiek haczyków
zaczepów leczy kieszonek widzimy miejsce na dodatkową półkę która prawdopodobnie jest dostępna
opcja i ona się przydaje Szczególnie jeśli zechcemy rozłożyć oparcie tylnej kanapy
i musimy takim staromodny grzybkiem troszkę podnieść tutaj blokadę złożyć
Nie złożyło się do końca horyzontalnie ale wtedy byśmy to umieli półkę to akurat mielibyśmy
w miarę płaską podłogę nie mamy tej półki ale możecie sobie to w miarę łatwo wyobrazić nic
nie zmieniłeś chodzi o napęd hybrydowy wciąż mamy to pod maską silnik spalinowy o pojemności 1,5
l i mocy 61 koni Połącz elektryczne wydaje to równe 100 koni ten samochód oczywiście z tymi parametrami
nie ma żadnych sportowych aspiracja ewentualny sportowy zapędy kierowcy Zostaną ostudzone przez 12 sekund
do setki i prędkość ma niewiele ponad 160 km z drugiej strony samochód jest bardzo oszczędny
tutaj nawet mam pod maską taką ściągawkę to jest akurat auto demonstracyjne z salonu Kraków
więc są to takie gadżety które których nie ma zwykłych autach z parków prasowych więc mam ściągawkę
3 i 1 do setek 31 do setki powiedziała 1 litra na 100 km tyle
według deklaracji producenta ma zużywać się ten samochód podczas jazdy po mieście szczerze
mówiąc nasze doświadczenie z chr-a wskazują że do tych deklaracje należy doliczyć liter najlepiej dwa zależności
od temperamentu kierowcy Ale nawet jeśli ten samochód miałby palić 5 litrów albo nawet 6 litrów to szczerze
mówiąc po zatankowaniu do pełna co będzie kosztował jakieś 150 zł będziemy mogli tym samochodem przyjechać po mieście nawet
500 km back nie jest duży zaledwie 36 litrów i to jest 6 litrów mniejsze wersję z
silnikiem spalinowym czy z napędem konwencjonalnym ale tak jak mówię dzięki temu że Samochód zużywa bardzo niewiele
paliwa ten bak wystarcza na d dystans zapisując
się na testach do samochodu uświadomiłem sobie że chyba jeszcze i ja dziś sam wersji
hybrydowej nie dostałem więc biorąc pod uwagę że jest to raczej fanem na nowych był to nie dopuszczalny błąd musiałem go naprawić i zanim Przejechałem się pierwszy raz tym samochodem to się zastanawiam jakie właściwie będą wrażenia z jazdy No
bo obserwuje paleta modelową samej Toyoty można dojść do wniosku że ten napęd hybrydowy w różnych modelach sprawdza się inaczej
prawda gdzieś jest Bardziej skuteczny jest mniej skuteczny Bardziej skuteczny jest oczywiście w priusie który z ponad i poza konkurencją ale tak z reguły jest tak i Auris mały samochód i pan da się wykręcić niezłe wyniki HR nieco większy samochód można wykręcić
niezły wyniki ale to będą wyniki wyższy niż Auris i mimo że napęd
hybrydowy jest nowszy idziemy dalej RAV4 tam trzeba się naprawdę napocić żeby
się okazało że nie było takie hybrydowe trasie ale trzeba
się postarać więc biorąc pod uwagę ten ten sposób
rozumowanie powinien
być stworzony
wręcz do tego żeby być
wyposażonym w napęd hybrydowy do bez mały lekki i zwinny i generalnie powinni
mu dać mi tutaj fantastyczny wyniki spalania i powiem tak to wyniki z badania są rzeczywiście jeżdżę
tym autem od rana po Krakowie i pod Krakowem i sprawdzam różne konfigurację i związanymi z nią dwie osoby 5 osób nawet nie i testowałem różne
tryby Teraz akurat jadę w ekoma udane jedziemy też bez ich
nie robię to na tym
samochodzie Wielkiego wrażenia przywożę
tutaj 5 osób czy jadę sam czy jestem w eko-mont czy nie A on i tak bierze swoje 552
5,5 No raczej nie więcej ale
też nie mniej spodziewałem się że bez największy
najmniejszego problemu przebije 5 l w dół czwórkę z przodu nie nie chcę być czwórka z przodu oczywiście nie jadę na wynik jadę po prostu
spokojnie jak trzeba dodaje gazu jak trzeba nie to hamuje i tak dalej
więc ta piątka niestety
jest z przodu jak wtedy No patrzcie na dowolny inny samochód który
sobie poradzi z spalaniem
okolicach 5 litrów po mieście i szybko się okaże że konkurs nie jest taka liczba więc oczywiście biorąc pod uwagę silnikiem benzynowym więc generalnie wynik jest rewelacyjny
tylko spodziewałem się że będzie jeszcze jeszcze troszeczkę lepszy No i to nie jest Radymnie Być może jest to związane z tym że jednak jest to Trochę techniki są
też akumulatory więc to wszystko musi się w miarę rozsądnie utrzymać się na drodze przy jakiejś ostrzejszych manewrach Więc chodź samochód powiedzmy przy 50 pusto w lewo w prawo w prawo i tak całkiem wyraźnie się przechyla
i jestws można można go dostać hasło wyprowadzić
z równowagi oczywiście natychmiast się ratuje miga kontrolka mi ustawia samochód dalej Jadę bezpiecznie do przodu nie to jednak mimo tej Nazwijmy
to chyba od liwość i przy ostrych manewrach czym to nie jest nadmierna potliwość tylko na on generalnie jest jakiś taki przyklejone do drogi
jak jak rajdówka albo gokart to jest zupełnie jednak ten drobny nierówności łapie dostać wyraźnie i dosyć wyraźnie przekazuje do środka
szczególnie tą okazję tutaj przesiadają się bezpośrednio z Ibizy i po pierwszych po pierwszych można powiedzieć metrach że
dużo wyraźniej czytam jakość asfaltu niż to
było w innym samochodzie Być może jest to cena za to że wrócimy ze sobą trochę sprzętu trochę baterii i ich na nich masę nie powinno się przełożyć na właściwości jezdne No nie przykładać tak jak widać można śmiało szarpnąć przy
50 na wąskiej drodze kierownicą w jedną i w drugą stronę i wrócić na twój pasji i choć Pony piszczały i kontrolki migały i i system
nas to jedna z
punktu widzenia kierowcy ma nic się nie stało po prostu wrzuciłem na swoje miejsce pojechał dalej nic nie spalanie będzie tutaj na bank bo tak jak mówię jeździłem różnie z eko i bez Eko i zawsze wychodzi pokoju tak Pionki to jest ten napęd dokładnie na miasto i cóż do tego znana już powiedzmy z innych modeli a nawet najstarszy pierwszych wersów
niezawodność tego napędu to wszystko się wkłada w to czego prawdopodobnie większość klientów oczekuje od Toyoty i niezawodność w wersji hybrydowej kompaktowość zwrotność i tak dalej to jest okej Tak jak mówię jak nie masz 2 m jak nie przesiadasz się akurat chara gdzie te wszystkie wprost hybrydowy słowo lepiej wyciszony lepiej schowany i zamaskowany
i zakamuflowany No patrz spadła
mi kamerę na koniec na ostatnie słowa Przeżyje
i nagrywa ale jest nagrywany
No to myślę że taki
klient będzie zadowolony podobnie jak ja że nie rozbiłem się kamera Dziękuję
najtańszy hybrydowy
Yaris 67000 zł w niej biedny już w wersji Active Jeśli jednak będziemy chcieli mieć topowa wersja Dynamic to zapłacimy 11000 zł
więcej a więc 78 to już jest poziom cenowy przy którym możemy mieć hybrydowego a ulica Jednak to nie jest wciąż
najdroższy Yaris dlatego że hybrydowy Yaris topowej wersji plus wszystkie możliwe dodatki plus perłowy lakier kosztuje 88000
zł to nie mało dlatego dziwi mnie że nawet w tej Najdroższej wersji i nawet za dodatkową opłatą wciąż
to tego auta nie można dokupić przednich świateł w które są dostępne w coraz większej liczbie modeli z tego segmentu przykładowa
w Maździe 2 Renault Clio 3 testowanej ostatnio Ibizie hybrydowe odmiany Toyoty Yaris jest nie alternatywę
dla konwencjonalnych napędów choć niestety wciąż sporo droższa porównując wersja Dynamic ledowego
Yaris pasującym mocą silnikiem konwencjonalnymi 5 111 koni okazuje się że mocniejszą 11k
niekonwencjonalne napęd jest o
całe 13000 tańszy i w przypadku większych samochodów ta różnica nie
boli aż tak bardzo przykłady Czwórka jest droższa wersji hybrydowej od benzynowej o około 14000
zł ale tam to jest zaledwie 10% różnicy ale w przypadku znacznie tańsze Goya Lisa jest to 24%
to sporo ale ten samochód wersji hybrydowej jest wciąż o 2000 zł tańszy od diesla to jest może
przekonać do zakupu tej nieco droższych ekologiczny
wizerunek komfort jazdy po mieście bezczynność poruszania się niezawodność
sprawdzonego napędu hybrydowego i usługi parkingowe w niektórych miastach tego roku także
odświeżony wizerunek nowej Toyoty Yaris do prawdziwy popularyzację samochodów z napędem elektrycznym które hybrydy
przecież po części posiadają Brakuje tylko programu rządowego które wsparły za tego typu aut czekamy więc na konkrety i
1000000 samochodów elektrycznych do końca 2025 roku zgodnie z zapowiedzią rządu Jeszcze
raz chciałem podziękować się do Kraków za użyczenie tego auta Dziękuję za obejrzenie filmu Pamiętajcie subskrypcji i
do zobaczenia
0
0
0
Podziel się
Komentarze (0)

Programy Wirtualnej Polski

KOMENTARZE
(0)