programy
kategorie

Volkswagen Arteon - pierwsza jazda - test AutoCentrum.pl #335

Test Volkswagena Arteona

Tranksrypcja:Witam...
rozwiń
serdecznie jakiś czas temu dowiedzieliśmy się że Volkswagen nie będzie miał
swojego następcy jeszcze nie to wcześniej jakieś 6 lat temu dowiedzieliśmy się też że w Europie nie będzie następcy
Volkswagena Pythona straty straty natura nie znosi próżni i
w to miejsce w tych dwóch modeli musiał wejść inny No
i wszedł i obserwując wasze reakcje na co się dzieje na Facebooku czy też na YouTubie
Pod filmami czy zdjęciami Volkswagena arteona bo o nim właśnie mowa wszedł jak
nóż po bo Zainteresowanie jest bardzo bardzo duże jednak ja uważam że start tego
samochodu w Polsce się nie tylko w Polsce może nie być wcale taki łatwy dlaczego Zapraszam do
testu
dostaliśmy wersja 240 konną diesel czy dobrze znany jest naszym długodystansowym Tiguanie natomiast jak
on się sprawdza w nowym Volkswagen nie ale to nie o tym myślę że będzie jeszcze czas i miejsce po opowiadać później
po południu Kiedy zrobią W tym samochodem więcej kilometrów na razie jadąc z nim przez około 30
km po nagrywaliśmy dla was takie testy małe testy systemu
dostępnych na pokładzie nowego Volkswagena zobaczcie jak to wszystko działa
natomiast za chwilę przejdziemy do części Nazwijmy od teoretycznej uznam że musi tak być
zanim przejdziemy do obrażeń zjazdy dlatego że moje dotychczasowe rozmowy na temat tego
samochodu z różnymi osobami które są w nim zainteresowany doprowadziły mnie do Myślisz że to wyjaśnić
jak się ma arteon do Volkswagena CC czy do Volkswagena Pythona bo jest wielkie zamieszanie i to właśnie o
tym zamieszaniu mówiłem mówiąc na samym początku tego filmu że jego wejście na rynek nie będzie takie łatwe to
jest
jedną funkcję która się pojawiła w arteonie o tuż przed nami na nawigację to widać za
chwilę będzie ostry zakręt w prawo pod kątem prostym Nawigacja prowadzi nas pręt dozwoloną bo
synchronizuje swoje ustawienie z odczytanym znakiem ja to co jakiś czas muszę trzymać kierownicę dotykać kierownicy żeby on
myślał że ja prowadzę przed nami jest łagodny łuk w lewo oczywiście wykona ten
zakręt bez najmniejszego problemu zobaczymy przed nami 870
zwalniamy ja nie ja
nie hamuje mamy 50 mamy
czterdziestkę włączam i tutaj oczywiście muszę zadziałać bo przed nami znak stop system nie
dostosowuje się oczywiście do musi zrobić kierowca ale on automatycznie wiedząc o tym że przede mną ostry
zakręt obniżył prędkość do bezpiecznego poziomu to jest nowość tego w Volkswagenie dotychczas nie mamy przed sobą dwa
ostre zakręty i
na nich mamy ograniczenie do 50 ale przed nami jest zakręt jest ostro
w prawo i co jedziemy 30 dlatego że właśnie to jest na prędkość nie zwalniamy do 20 nawias 6 i
dopiero teraz odzyskujemy prędkość nawet do 100 dozwolonych na tym odcinku i teraz ostrzeżenie
zaraz będzie 70 dopiero teraz 70 dostosował prędkości do 70 jedziemy znów 70 kotów to działa natomiast
niedawno całkiem niedawno parę tygodni temu bo nie mieliśmy lekcje przecież Audi Q5 które
zgodnie z zasadami zdrowego rozsądku czyli ustawiono 70 na tempomacie bo odczytane
na przykład albo że ustawione przez samego kierowcy nie oznacza zawsze 70 tak jak ten przykład przed nami zakręt i
No w tym przypadku akurat samochód uznał że bez problemu pokona ten zakręt 3 zadanych 70 ale
gdyby ten zakręt był nieco szerszy co widzieliśmy No to prędkość została dopasowana do bezpiecznej auto
przed nami kolejny przykład ja
nie hamuje Teraz już mówię z Michałem rowerzyści nie zostali wykrycie zostałem poinformowany
że mam się zaangażować prowadzenie samochodu więc widać że nie tylko obserwuje samochody
ale też się obiekty jak na przykład rower jest jeszcze do ciekawa nowość którą warto pokazać Otóż w trybie indywidualnym
możemy ustawić to the testing Live i tak dalej i tak Dynamic online
to jest też ciekawa nowość natomiast DC już nie ma ustawienia Comfort normal e-sport tylko to jest ustawienie płynne
możemy to przestawić bardzo płynnie ustawiając nawet bardzo Komfort jak również Sport albo bardzo sporną
w tej wersji jest 20 calowymi kołami
rzeczywiście
robi się dosyć twardo pozostałe opcje i już takie jakie widzieliśmy w innych modelach
czyli do wyboru są dwie albo też trzy opcje ewentualnie mamy na przykład and Dynamic
online czyli zaglądanie jak będzie światłami kiedy nawigacja odpowiada za chwilę i tak nastąpi
przykład zakręt w prawo to wtedy sekundę mniej więcej przed zakrętem światła zaglądają
do tego i to również możemy ustawić sposób ich działanie poza tym w trybie indywidualnym
jest całkiem sporo rzeczy do ustawienia mamy to jak widać się ustawienie klimatyzacji a nawet dźwięk jak
ma to brzmieć Proszę bardzo możemy włączyć nawet Sport Myślę że warto powiedzieć parę słów na temat wyglądu a z wyglądu
arteon to zdecydowany powiew świeżości Volkswagen jest prawda ten przód już wiedzieliśmy dokładnie to w modelu
Sport Coupe GTS sprzed dwóch lat tamten samochód miał nawet kolor kurkuma który jest tak
popularny dzisiaj i w arteonie Golfie po face liftingu natomiast tamten samochód jak
mówił koncepcyjny wybiegające w przyszłość a arteon jest realny jest tu i teraz i można go kupić jak
już mówiłem w Poznaniu Być może te lakierowany pasek przedłużający maskę jest trochę dyskusyjne ale poza tym projektancie
naprawdę wykonali Kawał dobrej roboty i jest to sporo smaczków na przykład Zwróć uwagę na to że reflektory
nawiasem mówiąc w standardzie i grill przenikają się ze sobą inne przykład tą maska zachodząca
bardzo mocno na boki do tego jak na Gran Turismo przestało mamy ładny zderzak z dużymi wlotami Szczególnie
dobrze w wersji r-line jeśli pozostałe modele Volkswagena nie pójdą szybko w ślad
za nią A pewnie szybko nie pójdą to ten samochód jeszcze długo będzie się wyróżniał na drodze Spróbuj
odpowiedzieć na pytanie czy temu auto bliżej jest do CC czy do Payton
i skoro przed chwilą mówiłem o wyglądzie Popatrzcie na proporcje tego samochodu bardzo długi kabina
przesunięta do tyłu opadająca linia dachu i charakterystycznie ukształtowany w
tył samochodu to wszystko Oznacza tylko jedno to jest samochód wygląda tak jak Volkswagen
CC jeśli chodzi o pomysł Jeśli chodzi o koncerty zdecydowanie dalej mu do klasycznej
limuzyny jaką był Peyton z drugiej Volkswagen CC od swojego oryginału od Passata
był dłuższy o zaledwie 3 cm to tyle co inaczej ukształtowany zderzak w tym przypadku arteon
od Passata jest większy 10 cm jest też o 4 cm szerszy i o 3 centymetry
uwaga niższy Co oczywiście ma ogromny wpływ na wygląd tego samochodu ma też większy
rozstaw osi i 5 cm co oczywiście wpływa
odpowiednio na przestrzeń na tylnej kanapie być może temu a jeszcze daleko
do Play tony który mierzy ponad 5 m ale to już nie jest to co kiedyś reprezentował
osobą CC czyli Passat plus trochę to już jest 10 cm różnicy 5 w rozstawie
osi to już jest jeden poziom więcej Chodź na zewnątrz arton wygląda bardzo świeże to jednak w środku widzimy
Passata projekt deski rozdzielczej w praktycznie ten sam przylotem poziome linie w trybie
całą konsolę to wszystko jest ciekawy ale to wszystko już niestety widzieliśmy i w tym arteon przypomina
CC który zresztą też nie zdziwił się na oryginalność zresztą już wsiadasz do samochodu bezramkowy
drzwi które też są pomysłem z CC nie jest Peyton oczywiście Volkswagen będzie się
bronić i powie że przeniesienie przycisku z lewej strony na prawą idealną
ergonomiczną koncepcję i miłośnicy Volkswagena mnie nie znajdą kierownicy po takiej drobnej nawet
zmianie jest wszystko musi pozostać bez zmian widząc taki fajny projekt na zewnątrz świeżości też w
środku i w tym arteon bardzo przypomina cyce kolejny sposób na umieszczenie arteona gdzieś pomiędzy cci pythonem
to sprawdzenie i jaką oferuje Peyton już 10 lat temu oferował aktywny tempomat dostęp
do internetu doświetlanie zakrętów Czy ktoś rodzaju front Assist ale arteon również nie jest na
poziomie obec Volkswagena arteon idzie krok dalej i oferuje całkiem sporo ciekawych nowości
na przykład układ reflektorów skrętnych z doświetlaniem zakrętów współpracuje teraz w nawigację i oświetla łuk jeszcze z Anią i nie covid
asystent pasa ruchu obserwuje także auto na sąsiednich pasach aktywny tempomat dostosował prędkości do znaków i zakrętów
a system Emergency Assist po wykryciu braku reakcji ze strony kierowcy wyhamuje arteona sam zmienię pas na i
zaparkuję go w bardzie bezpiecznym miejscu ale co ci chodzi o elektronikę i bezpieczeństwo to arteon dzisiaj
jest jak Peyton 10 lat temu czyli wprowadza do marki całkiem sporo dość porównać silniki
tutaj szczerze mówiąc artano znacznie bliżej jest docenisz dobrej tony którego najsłabsza jednostka
to była czy jutro V szóstka na topie było w 12 i V10 TDI sztuce też miał
ciekawy silnik czy 6 V6 300 koni natomiast warto nie mamy na topie dwulitrowe
jednostki benzyna daje 280 koni diesel 204 koni a już niedługo w listopadzie
do tego dojdzie jeszcze 1 5 TSI pod tym względem arteona należy umieścić zdecydowanie bliżej
CC przy okazji z jak bardzo odsłonięta jest komora silnika dlatego że maska jest ukształtowana
w ten a nie inny sposób więc po jej podniesieniu mamy wszystko jak na dłoni jeśli
weźmie się pod uwagę technologiczne nowinki które zostały napakowane do tego samochodu to
nie dziwne jest że jeśli chodzi o ceny to arteon znajduje się wyraźnie ponad
poziomem który to se przypomnę CC od zwykłego Passata było droższe o paręnaście tysięcy
zł w przypadku arteona najtańszy kosztuje 127000 zł i to jest 30000
niż najtańszy Passat oczywiście tam będą różne silniki i tak dalej chodzi o cenę startował 30
000 zł Tyle dzieli Passata otwarte oczywiście tak jak wspomniałem tutaj znacznie więcej
technologii i tutaj mamy znacznie nowsze rozwiązanie ale cenowo i jeszcze mu daleko
do Payton albo tej to był kosztował chyba 330000 w najtańszej wersji natomiast
najdroższe
wersję arteona kosztuje około 200000 zł benzyna troszkę drożej tak diesel
troszkę taniej a najdroższe Ale udało nam się skonfigurować kosztował 278000 to
wciąż jest 60000 mniej niż najtańszy Peyton także jesteśmy zdecydowanie
bliżej CC ale też zdecydowanie ponad nim co jest zrozumiałe o tyle że to mamy znacznie więcej technologii
A więc podsumujmy to nasze dywagacje na początku filmy powiedziałem że ten samochód może nie mieć łatwego startu
już rozumiecie Dlaczego Dlatego że przyjmując
nowy model na rynek mamy tendencję do porównywanie go do istniejących modeli a że to jest następca
czegoś A to jest podobne jak tamto No w tym przypadku porównywanie arteona do serce jest dla artzona
krzywdzące dlatego że ten
samochód jest zdecydowanie powyżej TC w bardzo wielu aspektach stoi promowanie arteona do Page zahartowana
krzywdzące bo szybko z takiego porównania wyjdzie że przeszkadzam To jest zupełnie inna liga Więc
zamiast porównywać bezpośrednio to auto do innych modeli które skończyły swoich tak mają żywot
na rynku i w miejsce których wyjechał arteon po prostu uświadomimy sobie że ten samochód zajmuje
taką przestrzeń powyżej CC decydowanie poniżej Pythona nie ma co porównywać to
jest zupełnie inny model i nieprzypadkowo dostał inną nazwę a teraz Zapraszam na razie nie zjadł zrobiliśmy
tym samochodem dotychczas około 150 km właśnie zjechaliśmy z autostrady byliśmy też na
drogach podmiejskich i z dziećmi przez miasto przez wioski wydaje się że możemy zdań na ten temat już na tym etapie powiedzieć przede wszystkim
Siadamy do auta które mają identyczny silnik ja jak nasze długodystansowy Tiguan i dynamic jest
niewątpliwie bardzo zbliżone że ten samochód powinien być odrobinę jest szybszy ale szczerze mówiąc tego nie odczuwam bo
co to jest duże auto Tak więc wiecie co to jest auto które ma parę kilogramów tutaj w dowodzie znaleźliśmy ponad 1800 kg więc oczywiście
to
jest nic dla tak mocnego silnika Jak 20 b Turbo TDI Natomiast jeśli przyjechałbym
to i oczekiwałbym że w porównaniu
do naszego Tiguana to będzie rakieta to raczej nie to jest bardzo porównywalny bardzo dobry Ale
jest jedna rzecz która zdecydowanie
ten samochód różni od tiguany to jest to że tutaj w środku jest cicho i nawet jeśli mamy i nieco większych na przykład Jeśli
jedziemy szybciej autostradą to
jednak jest to hałas od opon a
nie od silnika bo ten silnik jest naprawdę świetny wyciszony nie raz nawet nie słychać że pod maską Mamy silnik Diesla więc
tutaj nad wyciszeniem naprawdę bardzo mocno do pracy a to przy okazji odpowiadam jedno z pytań które tam widziałem gdzieś się w komentarzach Co z szybami dźwiękoszczelnym i owszem z przodu V z tyłu
to jest szyby są zwykłe zapytaliśmy ekspertów
jak byliśmy na
spotkaniu właśnie na konferencji prasowej okazało się że projektanci uznali że wszystkie najważniejsze hałasy powstają w przedniej samochodu tam z tyłu wkładając
dźwiękoszczelne szyby nic tak naprawdę nie zmieniamy tylko podnosimy koszty więc z tyłu Nie można dokupić to jak taki szybo Volkswagen zdążę to zwyczajnie nie zmienia układ
kierowniczy w tym samochodzie jest z tym swoim tam standardzie progresywny układ kierowniczy działa to genialnie tam
gdzieś w dalszych zakresach jest może mniej odczuwalne natomiast kiedy
jesteśmy bardzo blisko zera i mamy do wykonania takie minimalne niewielkie ruchy w
sumie okazuje się że delikatnie tylko obracać kierownicę na samochód i już się wkręcam zakręty tym bardziej i
bo potęgując nie efekt że lubi skręcać i chce skręcać to że też ma czym skręcać bo ma całkiem niezły zawieszenie Tym bardziej
że na tych 20 calowych kołach
auto świetnie
się trzyma drogie Co tu dużo mówić jak zobaczyłem go na tych kołach codziennie wyglądają błędnie ale jak to będzie jeździło No i tu mamy do całe
oczywiście tobie to co możemy regulować po raz pierwszy wiedziałem że można regulować nie tylko w zakresie Comfort normal albo Sport tylko
teraz można regulować płynnie pomiędzy tymi wartościami a nawet Wychodząc poza tym wartości dotychczasowe i jeszcze ze dwie podziałki więc
możemy zrobić twarde plus dwa albo miękkie minus 2 i Też próbowałem tego typu ustawień i o
ile miękkie minus 2 przy tych oponach nie jakiegoś cudownego pneumatycznego
zawieszenia umówimy się Natomiast jeśli
ustawimy ten samochód to w trybie indywidualnym wszystko jest możliwe że to niby ten samochód
postawimy tutaj o takich sport plus jeszcze więcej o i
nagle każdy pęknięcie na autostradzie jest dla nas
tutaj dostępny wszystko o tym co się dzieje pod kołami to jest zawieszenie które naprawdę potrafi się zmieniać w teraz teraz
płynnie więc po Połączcie sobie to wszystko progresywny
układ kierowniczy świetny
zawieszenie które możemy dostosować do naszych oczekiwań
niski profil 20-calowe koła i
samochód który ma mocny silnik który
robię z Niemca w efekcie dostajemy samochód z którego naprawdę nie chcę samochód który lubi jechać nie
tylko na wprost ale też lubi skręcać to wyjeżdżając coś zjeżdżają z autostrady na
parę ślimakach Pozwoliłem sobie tam troszkę dokręcić kierownicę sprowokować ten samochód No to czujemy tylko delikatnym delikatnie
uścisku momentalnie to przyczepność zostanie odzyskane samochód bardzo ciężko było oderwać naprawdę świetnie klei się drogi mówię i to zawieszenie współpracuje
z resztą samochodu w taki sposób że że ta jazda jest jakiś tylko ktoś ma ochotę na jazdę to będzie miał z tego auta całkiem sporo pod
warunkiem że będzie jednak pamięta
o tym co powiedziałem na początku czyli 1800 kg jednak ta gdzieś
przy przy chłopakach może
być odczuwalne tak ale ale ale to tak jak mówię to to to nie jest krytyczny bo cała reszta samochodów na tym
żeby żeby o tym można było praktycznie nie zapomnieć Myślę że wielce ja powiem jak samochód przejdzie do Krakowa na razie wrażenia są bardzo pozytywne oczywiście nie ma
to jakiegoś przełomowego nowego levelu jeśli chodzi o komfort jazdy i o płynność
jazdy w porównaniu do do Passata oczywiście samochód jest większy rozstaw osi jest większy i tak dalej ale musiałbym chyba przesiąść bardzo bezpośrednio do drugiego żeby coś odczuć
tak wstępnie mamy bardzo porównywalnie porównywalny odczucia jeśli chodzi o powiedzmy tą samą liczbę tak wprowadzenie A tak kiedyś
mówiłem już testu językowego Passata Wtedy jeszcze nowego na Sardynii nie wypowiedziałem choćby to było w z najmocniejszym silnikiem tak wciąż pozostaje samochód bardzo Komfortowa to jest samochód po bardzo komfortowy jeszcze trochę rozstawu osi plus jeszcze trochę długością nadwozie więc
robi się jeszcze bardziej taki samochód na długie trasy i pewnie projektancie właśnie z myślą o długich trasach Gorzów bo teraz jedziemy kolejną autostradą i właśnie każe mi jest autostrady zjechać i trochę mnie Nawet żal bo próbuję się po niej naprawdę fantastyczny nie nie
moi drodzy Nie oglądacie tego filmu od początku już następnego dnia Jesteśmy w tym samym miejscu jest tak samo piękna
pogoda samochód obok nas jest tej
samej marki To jest ten sam model w tym samym kolorze ale tym razem to jest wersja r-line Ale
najważniejsze I o to właśnie poprosi na recepcji żeby pod maską był inny silnik i jest w tym razem jest
to dwulitrowy to jest jej o mocy 280 koni Zapraszam
na obrażenia zjazd jak widzieliście wzięliśmy dzisiaj do test z dwóch 180 konną napęd na cztery koła DSG
i tak
się zastanawiam czy jak zaczęlibyśmy mierzyć ten wczorajszy samochód konto dzisiejszy różnice starcie do setki byłby aż
takie wielkie wrażenie subiektywne są niewątpliwie bardziej
na korzyść na korzyść benzyny choć jeszcze
nie to szczerze mówiąc ona wgniata w fotel sposób porównywalnych Ale prócz
samego wgniatanie w fotel jest coś
jeszcze tak inny dźwięk to brzmienie dolatuje bardzo fajny przyjemne mamy też inny zakres obrotów jesteśmy w stanie prawda tutaj wrzucić
dwójeczkę i działalność
do wyciągnąć do 7000 obrotów mamy też że i to jest obiektywne mamy też niższą masę wczoraj w dowodzie znaleźliśmy 1828
kg pamiętam dzisiaj 1716 ponad 100 kilogramów różnicy na masie przez
zmiany silnika to jest naprawdę bardzo dużo i to jest odczuwalne Szczególnie
jeśli chcemy robić jakieś siostry manewry zmniejszy teraz prędkość do 50 i w lewo w prawo no dopiero
dostał coś to mignęło bo naprawdę szarpnąłem z całej siły aczkolwiek to szarpanie chyba wczoraj o tym mówiłem nie
wymaga jakieś wielkich zdolności dlatego że progresywny układ kierowniczy jest takie że wystarczy 11
zdecydowany ruchów I samochód jest już mocno odbija na boki i jedzie dokładnie tak jak tego chcę więc
nie trzeba się jakoś tak bardzo nakręcić żeby sprawdzić ten nasz takie te łosia i słychać było opony pracują
wszystko pracuję ale dopiero w ostatniej fazie gdzieś tam szczęście
wyrwałem go zostawię ludności elektronika minimalnie pomagała zrobił to bardzo bardzo zgrabnie i właśnie
podczas takich manewrów czuć że że że ten samochód bez
elektroniki lub praktycznie mógłby się obyć bo nie ma silnika diesla Który z którym
musi sobie też z którego masło musi sobie też poradzić Podsumowując różnica w prowadzeniu zdecydowanie
na plus w przypadku silnika benzyna i wyższe obroty i przyjemniejsze brzmienie i lepsze
subiektywnie też minimalnie ale jednak lepsze wciskanie w fotel No chyba
nie ma żadnego powodu dla którego wolałbym wybrać wersję nie będę diesla w wersji wysokoprężna nawet
biorąc pod uwagę spalanie teraz jeździć w nieco szybciej wkręca się na obroty i testować go tak troszkę przy szybszej
jeździe tonem spalanie wzrosło z ośmiu i pół do 97 teraz Podczas
takiej spokojnej jazdy do spalanie tak jak mówię wstrzymało się zdecydowanie poniżej 9 litrów wczoraj przy
spokojnej jeździe dało się zejść poniżej sześciu okej jest
różnica 3 l ale
jak się wydaje na samochód ponad
150003 litrów na 100 kilometrów większej Moim
zdaniem jak zawsze polędwicy drodze jak podsumować arteona jednym zdaniem to chyba było tak to
jest Volkswagena uznał że skoro portonovi nie było dane za to w klasie to przynajmniej Volkswagen wyznacza
sobie tak pół segmento nad Passatem i zajmie tam miejsce nowym modelem efekt jest trudny
do przeoczenia i do w przenośnie to wszystko widzicie teraz a jeszcze Mamy dla was niespodziankę
Otóż na
prezentacji dostaliśmy to uwagę Marek Zając z filcu link na prezentację
dostaliśmy taki oto prezent dwór tak zwany a w środku uwaga pudełko
czy pani Magdo otworzył uwaga uwaga tak
jest to mamy dane techniczne to mam różne broszurki to mamy przepiękny
ale naprawdę trzy piękne pędrak ja sobie tak świeci się po włożeniu tam gdzie trzeba i uwaga
gwóźdź programu Volkswagen arteon 1 do 43 taki oto modelik zwróć uwagę
950 egzemplarzy wyprodukowanych 322 egzemplarz może twój to
musisz zrobić napis komentarzu dlaczego musi być twój nie będzie może zapraszamy
do komentowania tego filmu papatka
już za parę tygodni na
twoim biurku powodzenia Dzięki za pomoc Dzięki za obejrzenie filmu i
do zobaczenia w kolejnych
1 reakcja
1
0
0
Podziel się
Komentarze (0)

Programy Wirtualnej Polski

KOMENTARZE
(0)