programy
kategorie

Volkswagen Golf vs Toyota Corolla - walka o przywództwo

Porównanie Volkswagena Golfa VIII z Toyotą Corollą XII

Tranksrypcja:Cześć...
rozwiń
oto
nowy
Volkswagen
Golf Bardzo się cieszę że mogłam go przedstawić na polskich drogach tak naprawdę jeżdżeniem
już od kilku dni zdążyłem nagrać film tylko o nim ale w związku z tym że ze mną dzisiaj jest Mateusz to przeczuwać
nie że będzie porównanie moglibyśmy go w takim naturalnym najbliższym przeciwnikiem również wysoko w tabeli
z wynikami sprzedaży czyli jest ze Skodą octavią ale to by było zbyt nudne No tak nie będziemy tutaj robić wewnętrznego
pojedyncze grupy Volkswagena Dlatego ja ci prowadziłem samochód który nawet w ostatnich miesiącach skutecznie podgryza oktawie
w tej właśnie pozycji lidera rynku sprzedaży w Polsce i jest z tym samochodem rola którą tu widzicie
tutaj ten bestseller Toyoty rzeczywiście tak że na polskim rynku w ostatnich miesiącach już zaczyna górować
więc zobaczymy czy ten obecny mniej więcej roku na polskim rynku japoński konkurent grupy
Volkswagena jest w stanie zagrozić zupełnie nowemu Volkswagen covid Alfa i zobaczymy co z tego wyjdzie bo w sumie sam do końca Jeszcze
nie wiem obydwa
przeprowadzone przez nas dzisiaj samochodem można by było uznać za taki wzorzec auta kompaktowego to jaki
jest dworzec w 2020 roku Volkswagen
uważa że to musi być auto zachowawcze ale jednocześnie bardzo nowoczesne i oczywiście nowoczesnych
technologii jest całkiem sporo w środku to patrzymy na to auto na zewnątrz to Poznajemy
oczywiście Volkswagena Golfa zmiany i widoczne są głównie z przodu zmienił się cały pas przedni jak również z tyłu Golf
powędrował z boku klapy bagażnika na sam środek kiedyś to jeszcze będzie listwa świetlna
ale to może kiedyś jeszcze nie teraz nie chce mogę udawać że nawet Golf jest jakąś na walutę ma love my się prawdziwą rewolucją
jest ta nowa nowa stara Karola No bo ona już jest ponad rok na rynku ale mimo że jest półtora roku przez cały czas Jest bardzo nowoczesna
no po pierwsze nazwa Corolla która nie była obecna przez pewien czas mieliśmy aurisa teraz Corolla
hatchback znów nazywa się korą zmieniła się całkowicie z wyglądu Myślę że bardzo awansowała jeśli chodzi
o track o jakość No i tak że jeśli chodzi o technologię ponieważ do napędu do bramy napędowej
dołączyła także mocniejsza opcja hybrydowa więc po stronie Corolli mamy wiele argumentów za jednak
przez cały czas o krok przed Golfem być
Jakie jest twoje pierwsze wrażenie jakie pierwsze słowo czujesz i chcesz wypowiedzieć opisując ten samochód
ponieważ tak że to będzie jakiś wielki zachwyt Ale
jeśli mam być szczery to dla mnie szału nie ma Dlaczego nie ma szału No cóż no nie jest jakiś szampon to dla mnie nie jest już tak że golf
jest jakoś Przesmyk rok przed samą konkurencją co ono plastiki według mnie jakoś nie wyróżniający się na tle konkurencji
widzę dwa ekrany czyli po co jest teraz w każdym aucie Czyli my się nawet że pod względem funkcjonalności czy ergonomii to może być krok do tyłu w
stosunku do poprzedniego pierwsze wrażenie na pewno jeśli chodzi o jakość i tworzyw i z pasowania to
tutaj nic się nie pogorszyło już Próbowałem wszystko tutaj wyszarpać wymacać na swoim miejscu
i jest dobrze prasowane Zwróć uwagę że jest znacznie mniej Piano Black niż tak się spodziewać ale są
też inne wrażenie takiego takiej zmiany na niekorzyść być może bierze się stąd również gol poszedł w tym
samym kierunku co no wiele im wielu innych producentów czyli pozbył
się przycisków takie tam A to jest to coraz bardziej smartfonowe oczy przycisków fizycznych
pozostało na środku na drzwiach natomiast wszystko co dało się przełożyć na panele dotykowe zostało przełożone
i przed tobą mówisz są dwa ekrany tak jak w innych samochodach Ale to nie chodzi
o to żeby zamontować dwa ekrany tylko o to żeby na tych ekrany wyświetlały się bardzo ciekawe intuicyjne ładne i można
powiedzieć nieraz Innova wreszcie tak jak teraz masz na przykład Smart climate samochód przemawia do ciebie swoimi potrzebami co
jeszcze ważne pomimo że na przykład ustawienie klimatyzacji na co wszyscy często narzekają wyleciały na ekran
ekranem są dotykowe co prawda ale stałe przyciski które zawsze tam są więc jeśli chcesz zmienić
czy głośność 3 ustawienie temperatury z prawej czy z lewej strony to też na ciebie czekają mnie
w tym samym miejscu a poza tym cały ten infotainment jest o wiele lepszy takie bardziej smartfonowy intuicyjny i ja
jako informatyk Naprawdę podziwiam brenneke Auto zostało zrobione Szczególnie że że to
jest dosyć duża zmiana i zrobiono to na przykładzie No samochodu który dosyć dobrze się sprzedaje na golfie
więc ktoś tutaj naprawdę No
poszedł na całość ale tak powiedzieć mi też się kluczyk podoba Myślę że jest fajniejszy jest najmniejszy ale powiedzmy
że o szczegółach z przodu nie będziemy tak można zrobić bo ja tutaj siedzę w domu i przypadkowo ponieważ że tak po pierwsze i
to robiłem również też do jutra sam ze sobą i również się jeszcze więc to chodź sam Golf nie zmienił swoich
wymiarów dramatycznie bo tyle nawet nawet bagażnik został bez bez zmian mniejsze jest to 80 litrów
16 miesiąc Ale po złożeniu foteli jest troszkę mniej tylko wysłać mnie troszkę się nie zmieniło ale jakby nie stał się bardziej bagażowy natomiast to
co mamy do dyspozycji ten sam rozstaw osi to wszystko jest maksymalnie wykorzystane ja naprawdę sam ze sobą jeszcze się komfortowo
do tego czy
Strefowa klimatyzacja tego wcześniej Nie było No to nie wiem czy jest się czym chwalić że wcześniej nie bo w takim razie myślę co teraz w takim
razie Corolla zobaczymy co
wywalone
teraz Zrewanżuję się Jakie jest twoje pierwsze wrażenie w Corolli No cóż tak dużo się zmieniło
w Golfie Co sprawiło że przez chwilę nie mogłeś się w tym odnaleźć A ja ci powiem dokładnie tak samo niewiele
zmieniło się tylko że się nie zmieniło w Toyocie Corolli A to dlatego
że wciąż widzimy to mnóstwo pokręteł i przycisków sam nie wiem czy to nie jest trochę zaleta
to jest zaleta Właśnie miałem od razu Od tego zacząć że to jest zaleta Zobacz mamy ekran mamy po bokach przyciski mamy
tutaj przed sobą ekran mamy po bokach analogowe wskaźniki ja się w tym lepiej czuję powiem ci bo tak dobrze Tam możesz
sobie niby szybko obsługiwać No ale to ty masz jeszcze szybciej tak masz fizyczne pokrętła masz te wszystkie przyciski także przejście
do wszystkich i masz od razu mnie nie musisz oderwać wzroku od drogi tak samo Zgadza się nie musisz oderwać wzroku od
drogi dlatego że nie chcesz po tym klikać bo to co widzisz na ekranie szczególnie nie zachęca do klikania system
infotainment w Toyocie jest taki jaki jest czy nie musimy tego nawet szczególnie
komentować Czekamy wszyscy na nową wersję oczywiście Monika Play a to idź do do przodu ale jest to
mimo wszystko nie trochę z tyłu w stosunku nie tylko do Volkswagena No muszę przyznać rzeczywiście Pod pewnymi względami powiedziałbym
że Toyota jest przez cały czas taka trochę egzotyczna na Europę herbaty w na tak tak
Ponieważ z jednej strony tak jakość tych materiałów spasowanie wszystko według mnie nie budzi mnie zaufania niż tutaj
wszystko mięciutkie wszystko naprawdę tutaj pod względem wykonania
obydwa te samochodowa że denerwują bardzo wysoki właśnie tylko tak z jednej strony jest okej wykonanie
tylko z drugiej strony od mamy od ogrzewanie foteli które nie wiadomo skąd w ogóle wyglądają jak w aucie typu
sprzed 10 lat to pokrętła to wszystko dalej wygląda tak jak w Corolli nie wiem Mój tata miał chyba koralle dwie generacje w
tył no te przyciski wydaje mi się nie zmieniły się przez tą ponad dekadę więc Pod pewnymi względami jednak
Corolla No stosuje sprawdzone rozwiązanie Tak to właśnie jest troszkę ale nie jest konserwatywna
w zakresie napędu prawda co też mam pewne swoje minusy Oczywiście są tam za mną się
przed tobą w sensie na kolorowo i też oczywiście tutaj się tutaj nie czuję Aż tak dobrze jak w
Golfie ponieważ się siedzę nieco wyżej w efekcie wylądowałem głową i już dosyć mocno w podsufitce
to jest jeden problem drugi próg chodź tutaj na dobrą sprawę się jeszcze i nie powiedziałbym że jest nie bardzo źle to jednak w
Golfie miałem przed kolorem i parę centymetrów więcej no i nie ma tego tego nie ma dla mnie i trzeci
no tak no i bagażnik na papierze różnica No dobrze i tak na papierze
jest nawet całkiem spora bo w 380 litrów Corolla super 113 tak ponieważ ta większa
hybryda wymusiła przeniesienie część podzespołów także jeszcze pod podłogą jest ta podłoga zaczyna się całkiem wysoko no i ten
bagażnik już jest taki płaski
Kto powiedział że niżej można sporo całkiem przykładów znaleźć gdzie bagażniki są większe niż że w
tej akurat Corolla ale to prawdopodobnie wyjdzie nam z kolei im plus Podczas próby jazdy
po mieście chodzi o to żeby minusy nie przesłoniły nam plusów jaka mówi staropolskie powiedzenie także cóż może od razu przejdźmy do
Prusów i zobaczymy jak ten samochód sprawdza się na drodze 5
m może
warto zacząć od tego że jedziemy samochodem który całkiem zgrabnie połączył Ogień i wodę bo
mamy napęd Można tak powiedzieć jak tak to prawda że mamy takie kubełkowe fotele przez
wersja gr sport to nie jest jakiś jakiś tam po prostu byle byle hybryda to nie jest tylko nazwa bo rzeczywiście mamy 180 koni
i to nie jak mało jak na hybrydę tak na czy to jest w ogóle wersja która występuje nie tylko jako gr sport to jest po prostu jedna z opcji napędowych
Corolli teraz jest ta mocniejsza Hybrid dwulitrowym silnikiem benzynowym także dostępna w Corolli No i co mamy w takim razie więcej mocy
a przez cały czas mamy niskie spalanie bo zobacz teraz jedziemy sobie przez miasto sprawdza desmoksanu lokalu przez miasto Teraz dopiero podniosły
się do pięciu było nawet poniżej pięciu ogólnie
ten napęd hybrydowy Toyot No jest już według mnie nieprzyzwoicie blisko perfekcji bo tak z jednej strony nie
wiem dokąd ale one naprawdę zużywają mało paliwa a teraz mnie irytują ponieważ jest to coś
dobrze mamie biegów całkiem nieźle przekonuje nas do siebie że fvt jest taką tak
trzyma te obroty No już nie wyjeżdżam bo to nieprawda a nie jak teraz już tą skrzynię także na droga szybkiego ruchu ten
napęd poczynił duży krok naprzód bo
tak tam i komfort akustyczny jeśli chodzi o ekonomika wszystko poszło bardzo do przodu co
to nie poszło do przodu to do przodu jednak nie poszedł układ kierowniczy jak tutaj mamy niby sportowe fotele mocniejszy
silnik No ale to nie jest przez cały czas materiał na odhacza bo jeśli chodzi o prowadzenie to jest powiedzmy taka taka
klasyczna hybryda Toyoty to znaczy dość mnie jest wszystko No ale w sumie Czego się spodziewać jeśli chcę być bestsellerem to musi zadowolić z
tekstu jeżdżą sportowe i w tych cudowna komfortowo warto powiedzieć że nie tylko przez pryzmat spalanie i mocy należy oceniać ten samochód ale też przez
pryzmat elektryczny bez ślubnej dostępnej od hopa natury tak to jeśli nie ma jak
elektryk to w sensie że no po każdym dotknięciu gazu na tych od razu reaguje Oczywiście to jest chwilowy efekt
bo moc silnika elektrycznego nie jest jakaś szczególnie wielka i później do gry wchodzi co słychać silnik spalinowy ale jednak ta natychmiast albo się reakcji w tym napędzie No przekonuje
do siebie podobne A to mniej więcej o więcej korali wiemy W takim razie już w miarę wszystko jeśli chodzi o jej ekonomikę
oie support a
darami w równie magiczny sposób pojawia się Golf więc do niego się teraz zobaczymy
w takim razie od tego punktu odniesienia jakim jest Corolla bo tam na trzy wersje napędowe te dwie hybrydy jedną
ekonomiczną wersję benzynową jak w 2020 roku odpowiada na to 8 generacja Golfa dzisiaj
odpowiada sześcioma silnikami to konwencjonalnymi jest
oczywiście i gtfs i gdzie ten Zresztą GTI GTD wszystko będzie tylko mojego
Różnica jest taka że Karola jest już jakiś czas na już wszystkie wersje które chciała natomiast
Golf jest dopiero na początku drogi 6 w wersji czyli 2 diesle dwie jednostki trzycylindrowy 10 TSI
dosyć ciekawe bo pomimo pojemności to jest zupełnie inna jednostka która pracuje w cyklu Millera nie będziemy teraz tego rozwijać ale to jest bardzo ciekawy koncert
mówi się o nim że czterosuwowy silnik pracuje w pięciu słowach de facto nie Więc jak ktoś polecam do ciebie pytanie bo to jest fascynujące kawę
o tyle że w Corolli z kolei mamy cykl Atkinsona więc też nie taki klasyczny dokładnie odpal w silniku 15 to jest u mamy cykl Otto
do mycia pochwalił byśmy się że wiemy wszystko wszyscy zwykłe i możemy przejść dalej no więc ty mamy też dwie odmiany TFSI Ave mocowe a
w najmocniejszej tej 150 konny akurat okazję jechać mamy też odmiany jeszcze psi jakaś tam marketingowa nazwa na miękko hybrydę
czyli układ 4048 walutowy silnik elektryczny zintegrowany ze
spalinowym który daje nam no powiedzmy
przewagę jeśli chodzi o zużycie paliwa nieco niższe podobno podano 10% ale jest to jakieś tam 60 pomiarów tak No właśnie a propos spalanie jest chwilowo mamy 7 i 1 więc
powiedzieli miejski jazdy miejskiej w spokojnej i spoko odtwarzany mamy też że nieco bardziej żwawy start z miejsca no bo jednak ten silnik elektryczny zawsze tam może nam pomóc delikatnie ktoś
mocny nie jest no ale przed i to pokażemy na światłach fantastycznie rozwiązany system start stop które jak już gasi silnik to jego ponowne odpalenie nie nie nie
nie jest nie normalne dokładnie na kierownicy ani w kabinie po prostu
w obrotomierzu widzimy że silnik już chodzi A wcześniej nie chodzi o to też kiedyś
było pogoda Gniezno samochód jest nieźle wyciszony więc naprawdę ponowne jego rozruch jest tylko wydarzeniem na obrotomierzu długo ten samochód nie jest szczególnie szybki jak ma najmocniejszą póki co do wstępną wersję ale można też narzekać jest taki jest okiem żwawy ale
No widać że Volkswagen pozostawił całkiem sporo przestrzeni na to żeby tam gdzieś tam wyżej było i g TDI GTI Golf nie ma tej nuty elektryczne i tak bardzo odczuwalne jak Corolli którą można się zachwycił a tutaj też ja zobaczyłem Jedną jedną rzecz zobaczyłem bardzo elektryczną
mianowicie i ja siedzę na czymś co jest pod napięciem chyba tak tak no tutaj jest jakiś to ja to ja to zamontowałem
dlatego że jak będziesz narzekał na golfa to ja tutaj ma taki przycisk Tak
ale rzeczywiście tak to cały czas Pytałeś Aha tak że tak nie
będziesz mi się tak Ale tak serio mówiąc to możemy powiedzieć że golf
na razie nie jest za bardzo jak bo to są takie wersję właśnie powiedzmy te początkowe uniwersalne jaki
zapewne będzie na tych chwilę to jest po prostu taki uniwersalny domyślnego to wydaje mi się jednak że tak jak tutaj z tego fotela
czuję to Komfort się troszkę podniósł czy to jest tylko moje subiektywne nie mogę w tym przykładzie nagrzeje taki sztywny wszystko tak twardo chodzi Co to jest troszkę się zgładził
to to nie subiektywne odczucie to jest obiektywna pomiędzy Corolla Volkswagenem w Corolli nie możesz se wybrać się do trybu jazdy za bardzo tak na pewno nie w takim zakresie a
tu mamy tryb Eco comfort sport indywidualny w tym indywidual masz cały jaka będzie ranek różnych opcji które możesz sobie ustawiać
I muszę przyznać że pomiędzy trybem Sportowym a trybem a
trybem to ofertowym jest bardzo wyraźne odczuwalna
różnice na kierownicy w dużym stopniu też bo bo bo tak jak jeździ Komfort to
to to ja w pierwszych chwilach sadzą do tego od naprawdę
taki aż taki rozlazły nijakich na szczęście a jesteśmy
w trybie Koło fortuny transport O tak ten ciężar na kierownicy ta posłuszna trajektoria jazdy w zakrętach Tak więc generalnie rzeczywiście
ten samochód Tak jak powiedziałem powinni się dostosować do każdego do każdego odbiorcy Dlatego między innymi Jak
dobrze się sprzedawał bo bo nikogo pasował wieloosobowo więc więc wciąż taki musiał być no ale tutaj jest dzięki
takim a nie innym ustawienie możemy przez jakiś czas Jeździć bardziej komfortowe naprawdę No dobra ale to jest ciekawostka czy w takim razie tutaj też jest system odzyskiwania energii z hamowania Czy czujesz Żeby tak oczywiście i
to jest odczuwalne jak i też Odwołaj się do swojego pierwszego kontaktu pierwsze pierwsze hamowanie pierwsze hamowanie tym samochodem było takie czemu oni nie chcą
waluty mocniejsze piwo to moje jak Hybrid on hamuje troszkę bardziej hybrydzie czyli najpierw energia oczywiście przy trzecim hamowaniu właściwie przestań to rejestrować bo się dostosował m Natomiast
różnica po przesiadce z innego auta które nie było chyba
z odzyskiwaniem energii jest przez pierwsze 2 hamowanie dosyć wyraz Czyli
jeśli mówimy o tym wzorcu samochodu w roku 2020 to Ciekawe że nawet te opcje wydawałoby się takie benzynowe stają się na
która sprawia że nie tutaj pojawia się jakiś ślad tej hybrydy choćby w tym ponownym uruchomieniu silnika czy w hamowaniu No jednak hybrydy
żyje nam się ta motoryzacja coraz bardziej No cóż producenci na dobrą sprawę nie Romet
podsumowaniem znaczy w ogóle od celów bo jeszcze o tym i mówiliśmy Te samochody są bardzo podobne świeci o katalogowe
wartości około 5000 kosztują basowy wersję obydwa zł więcej Karola Natomiast tutaj
mamy jeszcze dodatkowo promocje z okazji wprowadzenia nowego modelu więc tak naprawdę to kosztuje 6000 zł nie jest więc
praktycznie też Golf jest tańszy Ale o tak właśnie teoretycznie Praktycznie to różnie bywa ponieważ Golf jak to ma w zwyczaju od razu na start
daje rabaty dziwna polityka od razu na start jest dość oszczędnych jeśli chodzi o wyposażenie no bo jednak
Volkswagen prawda nigdy nie były przesadnie fajne jeśli chodzi o wyposażenie w postawie więc na start do Golf jest 90 ale ma silnik 10 50 koni tutaj mam od razu silniki 12
116 koni zapewne trochę więcej wyposażenia więc jeśli chodzi o ten stosunek do tego to się dostaje w zamian myślę
że to nie jest od razu także Volkswagen jest teraz w lepszej sytuacji w
obronie Volkswagena Powiedziałbym tylko że nawet na podstawowa wersja golas ma cyfrowy zegar Malediwy
z przodu i z tyłu i parę innych niespodzianek których się jeszcze parę lat temu nie spodziewali byśmy się nawet wyższej wersji wyposażenia A dzisiaj są
dostępne nawet w tej najtańszej z minus rabat jutro jest tyle na temat cen
Myślę że możemy przejść do jakiegoś podsumowania Oczywiście że to już tak naprawdę w ten sposób jest podsumowanie że jeśli mówimy
o tym wzorcu samochodu w roku 2020 to
on jednak jest no naprawdę Wydaje mi się na wysokim poziomie ponieważ obydwa te z tych samochodów pokazują
że ten wzorzec jest konkurencyjny dostaje całkiem dużo za tą cenę i to co się dostaje jest naprawdę
zaawansowane Technologicznie i tak że działa No bo Wiele się mówi o tym że niekoniecznie to nowe rozwiązania przynoszą Progress No tutaj widać
że przynoszą Progres ponieważ co no i też nie Dużo palę jednak
Zgadza się ciekawy jest dla mnie to że choć Te samochody są kompletnie różne nawet i z wyglądu konserwatywne Golf
kontra odważnie narysowane Corolla całkiem jednak nie źle natomiast zupełnie inny
poziom multimediów zupełnie inny pomysł na napędy to wychodzę naprawdę Mają kompletne różne podejście do tego jak ma wyglądać
ten sam se tak a mimo to trafiają tak naprawdę do swoich odbiorców których jest bardzo wielu
tak i to że te samochody pomimo że są kompletnie różnymi pomysłami na chyba auto kompaktowe odnoszą
sukces pokazuje że nie ma jednej jedynej definicji najlepszego auta kompaktowego a przypadków konkretnie
tych egzemplarzy Jakby powiedział że na
pewno należycie do jednego z dwóch obozów aut japońskich czy niemieckich takiego ani jednego wyglądu
albo projektu środka wnętrza i tak dalej tylko nie Czy już wiecie która auto byście chcieli czy może nic
decydujecie się jeszcze jej nie wiecie którekolwiek z tych aut wybierzecie nie będziecie żałować to nie jest przypadek że te auta tak dobrze
się sprzedają to są po prostu do propozycje roku 2000
0
0
0
Podziel się
Komentarze (0)

Programy Wirtualnej Polski

KOMENTARZE
(0)