programy
kategorie

Volkswagen Jetta Hybrid - 3 zalety i 3 wady

Test Volkswagena Jetty VI Hybrid

Tranksrypcja:Witamy...
rozwiń
w dzisiejszym odcinku prezentujemy Volkswagen Jetta wersji hybrydowej i na początek Krótka historia lat temu kiedy Volkswagen
sprowadzał Jetta na rynek przedstawiciel Volkswagena podczas prezentacji opowiedział
nam taką oto historię Otóż zdaniem Volkswagena ekologia
powinno być logiczne A logiczne jest że znacznie większy wpływ mają miliony samochodów
które palą niewiele niż tysiące czy może dziesiątki tysięcy o której nie palą prawie nic i
to oczywiście miał na myśli priusa który owszem spala znikomy ilości paliwa ale nie
sprzedaje się w tak masowych hurtowych ilościach jak robi Volkswagen ze swoimi samochodami z tego
powiedział oczywiście można było wywnioskować że Volkswagen nie jest specjalnie zainteresowany technologiami hybrydowymi raczej nie
pracą na leczeniem swoich klasycznych jednostek tymczasem pana później proszę niespodzianka
Mamy Volkswagen Jetta w wersji hybrydowej Zapraszam na test podoba
Nam się niestandardowe podejście w jeśli chodzi o rozwiązanie techniczne tej hybrydy Otóż
Volkswagen nie poszedł w ślady Toyoty i hybrydy Toyoty która
jest skoncentrowana aby palić definitywnie i jak najmniej paliwa to jest rozwiązanie
troszeczkę z inną filozofią mianowicie silnik benzynowy pod maską ma 150 koni Do tego dochodzi dodatkowa
moc silnika elektrycznego który mamy 170 koni mechanicznych i naprawdę dużo
dużo przyjemności zjazd a przy tym paląca nierozsądne ilości paliwa przy
intensywnej jeździe zobaczymy na komputerze wartość rzędu siedem osiem L natomiast jadąc bardzo spokojnie i
wykorzystując potencjał chyba jesteśmy w stanie zarówno w trasie jakie w mieście zejść poniżej 5 litrów propozycja
hybrydowe od volkswagena różni się w kilku detalach od tego co proponują Japończycy się
podoba pasek który pokazuje To ile jeszcze potencjału możemy wyciągnąć
z napędu elektrycznego ile jeszcze możemy docisk gazu bez wyłączenie silnika
spalinowego druga rzecz to jest przycisk Mode czyli przycisk który pozwala przełączyć silnik
co właściwie cały zespół na wyłącznie elektryczny tryb ten przycisk jest oczywiście
również w propozycje hybrydowej z Japonii Natomiast w przypadku Volkswagena że jego
działanie jest bardziej wyrazista to znaczy po jego wyłączeniu pod prawą nogą mamy nieco więcej
mocy którą możemy nie są mocniej możemy wcisnąć pedał gazu bez włączenia
załączenia się silnika spalinowego więc wydaje mi się że to jest kolejny plus
jeśli chodzi o takie szczegóły Które odróżniają rozwiązanie hybrydowe Volkswagena od rozwiązanie
hybrydowego przykładowo Toyocie z drugiej zabrakło mi w porównaniu z Toyotą możliwości hamowania
silnikiem w priusie jest takie takie ustawienie w skrzyni biegów oznaczone literą b Które
załączone sprawia że silnik Zaczyna sam bardzo mocno hamować odzyskując cały czas
energię to w skrzyni klasycznej DSG tego po jazda
nową hybrydową że to jest bardzo ciekawa i wciągająca ponieważ w jednej strony
Mamy moc podwójnego napędu hybrydowego 170 z drugiej strony mamy
bardzo pewne prowadzenie dzięki temu że z tyłu zastosowano zawieszenie wielowahaczowe ten samochód prowadzi chyba to pewnie przewidywalnie
i również na zakrętach kiedy jedziemy nawet po drodze nierównej i
wreszcie skrzynia biegów to zastosowano standardową siedmiu biegową dwusprzęgłowa skrzynia DSG Natomiast w
tym połączeniu z napędem hybrydowym a skrzynia biegów naprawdę działa tak jakby to była skrzynia bezstopniowa na
tyle miękko i niezauważalnie poszczególne biegi 140 litrów pojemności bagażnika tej
wielkości walizkę będziemy wozić ze sobą hybrydowej drzeć się cały czas ponieważ to jest pojemność
różnica pojemności pomiędzy klasyczną wersję benzynową czy wersję dieslu od wersji
hybrydowej I tu mamy bagażnik który składa się z dwóch półek jedna z tych półek mnie
jest na klasyczny wysokości druga jest jakieś 30 cm wyżej i na pewno nie sprawia to dobrego
wrażenia i nie ułatwia większych bagaży na wakacje dodatkowym minusem można
uznać wchodząc do środka zawiasy bagażnika jak również miejsce na tylnej kanapie które niestety
jest zamontowana dosyć wysoko więc ja siadając na tylnej kanapie już abstrahując od tego czy jest dużo miejsca przed
przed kolanami czy nie bo jest dosyć dużo to
niestety nas do miejsca dla siebie znaleźć nie mogę 123000 zł Tyle kosztuje
Jetta wersji hybrydowej jest to kwota o ponad 30000 zł wyższa A
o porównywalnej jeśli chodzi o silnik dżety z silnikiem 1,4 TFSI o mocy 160
koni przypomnę wersja hybrydowa ma w sumie 170 ale jest
nieco wolniejsza jest matasz niższą prędkość maksymalną z uwagi na to że jest po prostu odrobinę cięższa w
związku z tym wydaje się że przepłacanie po 20000 zł za auto
które jest wolniejsze który jest który ma niższą prędkość maksymalną a pali niecałe 2 litry mniej
jest ekonomicznie po prostu nieopłacalne i cała ta zabawa z hybrydą oczywiście
zacznie się zwracać i będziemy widzieć tą różnicę spalaniu tylko jeszcze naprawdę bardzo mocno się skoncentruje my na
tym żeby wykorzystać hybrydową technologie jeśli ktoś o tym zapomnę to tak naprawdę może nie odczuć efektów tego
że pod maską ma dwa silniki wniosek jest taki różnica pomiędzy wersją hybryda klasyczną
moim zdaniem w przypadku gdy
jest zbyt duża Moim zdaniem Volkswagen przeholował ponieważ patrząc na na
na konkurencję różni my pomiędzy wersją hybrydową a wersją na przykład
z silnikiem diesla są naprawdę symboliczne u konkurencji się za to dopłaca nawet zaledwie kilka tysięcy zł
a na pewno nie 20 czy 30 Volkswagen
Jetta wersji hybrydowej jest dostępny tylko i wyłącznie w odmianie High Line i jeśli chodzi
o do wyposażenie tego samochodu Owszem można to uznać za
wersję High Line podział znajdziemy to skrzynie DSG z łopatkami znajdziemy to
tempomat znajdziemy to nawigację podgrzewanie foteli inne udogodnienie Natomiast
jeśli chodzi o nawigację to jest to dosyć niewielki jest to raczej prosty model natomiast najbardziej
Rzuca się w oczy to że nie pasuje nam do High Line dobór materiałów wykończeniowych
ponieważ jedyny w miarę min znajduje się tu na górze konsoli Natomiast
cała reszta plastików jest niestety zupełnie twarda i nie
jest to jakby pasujące do tego żeby żeby nazwać to wersję Highway nawet nie
skórzane obicie foteli które zwykle się
podejmuje w boczkach drzwi w tym przypadku mamy to w drzwiach wszędzie zwykłych
twardy plastik i to jest też kolejny i kolejny dowód na to jak się chodzi o wyposażenie to oczywiście wszystko
to pasuje do kolejne ale jeśli chodzi o dobór jakości plastiku to niestety wydaje się że ten budżet
poszedł na opracowanie hybrydowej a nie na wykończenie wewnętrzne
0
0
0
Podziel się
Komentarze (0)

Programy Wirtualnej Polski

KOMENTARZE
(0)