Moim gościem dzisiaj jest pan Mikołaj Woźniak Dyrektor Zarządu
Volkswagen leasing skrzyniowy
Witam serdecznie
Powiedział pan podczas swojego wystąpienia na jednym z paneli tutaj
Polacy
Często wyrażają Zayn
Zakup samochodu elektrycznego natomiast dopiero kiedy się nim przyjadę
To Ten obcy
Tak jest
Rośnie
Przede wszystkim z doświadczenia kli
Jeżeli chodzi o samochody elektryczne
Tak naprawdę nie mam zbyt wielu doświadczeń ponieważ jest to stosunkowo
Nowa technologia na polskim rynku
Pamiętam kiedy 2 3 lata temu robiliśmy
Badania wspólnie z Kantar
Ponad 70% respondentów
Nie wykluczał o zakupu samochodu elektrycznego
Dzisiaj Wśród osób które
Są zainteresowane zakupem aut
Około 12% deklaruje
Chciałby by był to samochód elektryczny
Natomiast po zbyciu jazdy próbne
Ten odsetek zwiększa się do pana w jednej trzeciej 36% respondentów
Chciałbym zakupić samochód
Dlaczego Dlatego że ten samochód
Dużo bar
Efektywny jeżdżą z tym samochodem
Chociażby jest dużo dzisiaj w środę
Natomiast jeżeli chodzi o wrażenia z jazdy
To krótko też przedstawiłem na filmie
Z doświadczeń z naszymi klientami
Oni są po prostu zachwyceni ten samochód
Bardzo szybko
Jazda Jest bardzo dynamiczna
A w aucie
Może pora się rozprawić
Tego że samochód elektryczny zazwyczaj nie
Spalin
Często w
Jest wręcz od
Znaczy moment obrotowy jest bardzo wysoki dlatego że nie mamy żadnego przełożę
Tak można powiedzieć że cała moc jest kierowana od razu na
Napęd A nie najpierw do skrzyni
Można powiedzieć od strony technicznej
Wrażenie jest faktycznie niesamowite Bo w momencie kiedy przyspiesza
Samochody
Z silnikiem spalinowym
Zawsze to Towarzyszy temu nieco zwiększony
Dźwięk
Wydobywający się z tego
Tego nie mamy w samochodzie elektryk
I tym samym No jest to unikalne wrażeń
I każdy kto odbędzie jazdę próbną
Naprawdę jest zadowolony Ja nie spotkałem się jeszcze z
Żadne
Uczestnik
Test uczy jazdy próbne
Na którym jazda autem w pełni elektrycznym nie zrobiłabym wrażeń
Mówimy o rozwoju elektromobilności
Kula
Będziemy mówić
Albo
Czy kilkadziesiąt lat
Jaka jest rola Banków i instytucji finansowych w tym żeby ten rozwój elektromobilności
Poszedł jeszcze
Ja myślę że rola instytucji finansowych jest bardzo duża w kreowaniu dostęp
Świeżych rozwiązań techno
Jeżeli weźmiemy pod uwagę auto elektryczne wielu
Potencjalnych klientów
Nie chcę brać na siebie ryzyka wartości rezydualnej powiem
Gdyby dzisiaj kupili auto za gotówkę oni się obawiają że ten samochód za
Czy 4 lata
Stracisz zbyt dużo na wartości ponieważ wejdą nowe technologie
My jako instytucja finansowa całkowicie
Zabieramy te obawy
Barek można
Potencjalny użytkownik
Oferując finansowanie
Podobne do tego które dzisiaj Oferujemy z dużym sukces
Na aut
Silnikami spalinowy
Na czym to polega
Jeżeli ktoś jest decyduj
Na tego rodzaju samochód elektryczny przez 3 lata użytkuje
I tak naprawdę ponosi
Tylko utrat
Kości tego samo
Od momentu zakupu
Do momentu zakończenia kontraktu Natomiast wartość rezydualna
Która
Znajduje się Powiedzmy Po trzech
Granicach 50%
Jest zupełnie na nasz
To oznacza
Że klient dzisiaj już dokładnie wie
Ile ten samochód w użytkowaniu przez następne 3 lata go będzie kosztował
Pod kątem utraty War
To więcej wspólnie z
Z naszymi Markami jeżeli chodzi na przykład
Model ID
3
Wprowadzamy tutaj można powiedzieć
Model który będzie
Zawierał zarówno ubezpieczeń
Jak i też
Pakiet związek
Tym samym jeden
O czym będzie musiał pan
Użytkownik
Będzie po prostu naładowanie tego samochodu
I korzystanie z niego przez okres
Właśnie rozmawiamy o ładowaniu samo
Wciąż chyba jeszcze jest sporo do zrobienia w Polsce jeżeli chodzi o
Związane z samochodem
Jest oczywiście coraz więcej 3 stacjach benzynowych się pojawi
Przy zakładach pracy
Ale wydaje mi się że to jest wciąż niewystarczająca League
Co wypanda nie tutaj
Lepiej zadziałać
Leży w gestii prywatnych podmiot
Producentów Czy można administracji sąd
Ja myślę że tutaj tak naprawdę każdy ma swoją rolę do spełnienia Myślę że praca
Na pewno też
Których że tak
Te samochody parkują trzeba udostęp
Miejsca dzięki którym będzie można auta ładować
Natomiast to co jest kluczowe
Z rynków chociażby norweskiego
Gdzie ponad
Czy prawie połowa z
To są auto elektryk
Dzisiaj sprzedawał
Połowa ładowań odbywa się tak naprawdę
Czyli tak naprawdę
Jeżeli mówiliśmy o mobilność
Aut z silnikami spalinowymi
Te auta były wiadomo tankowane na stacji benzynowej natomiast zupełnie zmienia się model
Ładowania samochodów Jeżeli mówimy auto
Czyli tutaj ta infrastruktura ona będzie bardziej rozproszone
I tutaj jest kwestia finansowania tej infrastruktury ale
Znajdowania nowej
Nie tylko dla koncernów energetycznych ale chociażby właśnie tak jak pan wspomniał
Koncernów paliwowych które chociażby
Montują tego rodzaju stacje szybkiego ładowania już to obserwujemy autostradę A2
Także dzisiaj tak naprawdę
Z Warszawy do bel
Można ten samochód po drodze
A jeżeli go nie naładujemy to po prostu nie dojedziemy Dlatego tak ważne jest to żeby tańca struktura może
Troszeczkę bardziej rozproszone ale żeby jednak była
Bez tego to
Nie da się
To prawda wielu użytkowników potencjalnych użytkowników obawiasz się dzisiaj zasięgu
Aut elektrycznych Natomiast w tej chwili mamy
Do czynienia z bardzo dużym postępem dlatego że
Model 3
Który dzisiaj prezentowali
Miał Polską
Będzie miał zasięg nawet do 550 km zgodnie z normami wltp
Czyli taki bardzo realny zasięg
Który pozwala tak naprawdę
Przejechanie już w znacznej odległości
Jednocześnie zarówno
I technologia służąca i ładowanie jaki samym VAT
Nadal się rozwijają także
To co dzisiaj jest swego rodzaju wyznaniem
Za chwilę można powiedzieć już nim nie będzie te problemy techniczne zostaną
Czy wy widzicie
Swoją
W rozwoju elektromobilności
Napisz
Tak tak mamy teraz do czynienia z
Spółdzielnia
Wstawiam się wypożyczalnia
Elektryczny Knap
Czy wy jako jako firma Jako Pozdrawiam
Powiem zupełnie OK
Na chwilę obecną na polskim rynku
Nie nie rozważaliśmy tego rodzaju rozwiązania bardziej skupiamy się
Na rozwiązaniach system
Na czym one
Otóż my chcemy leasingowa te samochody czy da
Użytkowanie na ten klient
Nowe auta z najbardziej zasobny
Klientom z najbardziej zasobnym portfelem ale
Dlatego
Dostarczamy również Consulting naszym klientom Lotos
I można powiedzieć
Że
W zeszłym
Tysięcy samochodów które były
Zarejestrować
Na polskim rynku samochodów
45%
Na firmy leasingowe bądź firm
Najmu
I
Można powiedzieć że my chcemy
Udostępniać nowe auta
Gówno
Można powiedzieć albo klientom bardziej zamożnym albo instytucją
Te auta będą zwracały po okresie około 3
I wtedy jaką sprawdzone i pewne auta używane zaoferuje
Klientom na kolejny cykl dwóch lub trzech lat użytkowa
Za odpowiednią niższą miesięczną Opla
Docelowy Model mówi nawet o trzech tego rodzaju
Czyli można powiedzieć że w ciągu
Siedmiu lat
Bo tyle trwa mniej więcej użytkowanie auta kupionego zegoty
Będziemy mieli do czynienia z jednym autem i jednym użytkownikiem ale z trzema autami
I trzy grupy użytkowników W zależności
Dyspozycja
Dyspozycja
Portfel
Bądź
Czy są
Wytrzymałe
Jeszcze na koniec jedno
Chciałbym
W jaki sposób Przyjechał pan na kongres bo mówimy tutaj dużo ale są ogólnie właśnie o tym że
Że warto korzystać z alternatywnych
Transportu pociągi tramwaje samochody elektryczne A jak pan
Przyjechałem Przyjechałem tutaj jest
Samochodem z silnikiem spalinowym
Ale wynika to z tego że
Przyjechałem tutaj z dłuższych tras
A rocznie w tej chwili robię około 50000 km
Także samochód elektryczny jest moim następnym samo
O której będę jeździł Już za kilka miesięcy
Do tej pory był to silnik spalinowy
Okej dziękuję bardzo W takim razie za rozmowę będę gościem moim gościem dzisiaj
Pan Mikołaj Woźniak Dyrektor Zarządu
Volkswagen
Dzięki
Bardzo