programy
kategorie

Volkswagen T-Roc 2.0 TSI 190 KM, 2018 - test AutoCentrum.pl #375

Test Volkswagena T-Roka z silnikiem 2.0 TSI o mocy 190 KM

Tranksrypcja:Witam...
rozwiń
serdecznie kiedyś wszystko było prostsze biorąc pod uwagę to Nike modele Volkswagena mieliśmy
polo Golfa Passata Sharana jak będziesz touarega potem
wszystko się zaczęło komplikować na dole pojawił się a na samej górze Hej to gdzieś tam obok
touarega pojawił się Tiguan Golf dostał wersję minivan i stanął obok nowego
mini vana mniejszego jury Tourana Nie
dziwi mnie że co dostaję z pytaniami jakie mam wybrać auto nie wygląda na to w tych
maili będzie jeszcze więcej Bo o to gdzieś między polo i Golfem ale słownie nad pojawia
się kolejny Volkswagen Volkswagen
t-roc Zapraszam na testy
Zacznijmy
od wyjaśnienie nazwy Volkswagen to wykazuje się sporą kreatywnością przykładowo Kto by pomyślał że nazwa Tiguan
pochodzi od tygrysa i iguany w środku t-roc burza mózgów również musiała trwać parę dni tłumaczenie
wymagana początek iterate którą Volkswagen oznacza suvy No jest Touareg jest Tiguan to więc jest t-roc
to prawda jest też ale ale może w nazywałby się tatuaz który
z kolei że samochód nie Boję się zjechać z asfaltu czyli jest suvem Innymi słowy nazwę
t-roc może złośliwe przetłumaczyć jako słów słów UPS Myślę że marketingowcy Volkswagena mogą
kto będzie trochę zazdrościć Zgadza
się zazdrościć się kolegą z Audi którzy Vogue robi żadnej burzy mózgów aby nazwać się
swojego suva o identycznym rozmiarze komputer po prostu przeanalizował i wszystkie dostępne modele Audi i po
prostu wydał kazał nazwać swój to w tym przypadku nie było tak łatwo Zresztą patrząc led-y rocka trudno
oprzeć się wrażeniu że również jej designerzy Volkswagena trochę po zazdrościli Audi modelu q2 Porównajcie sami oba samochody to
nowe suvy Oba mają dość podobną bryłę mają też ten sam rozstaw osi Chodź t-roc jest
około 4 cm dłuższy i szerszy jest jeszcze jedna wspólna cecha tych dwóch samochodów tak jak Audi
q2 odważnie od skoczyło stylistyką od innych modeli Audi taki Volkswagen t-roc przełamuje
stylistykę aż za dobrze znaną z innych modeli felg szeroki grill nadal łączy
się z reflektorami ale tak zwaną identyfikacja świetną ma już zupełnie inną ledy do jazdy dziennej przeniesiono
niżej na zderzak swoją drogą przednie i tylne lampy wykonane w technologii to w tym samochodzie standard ale
nie mogę się powstrzymać przed jeszcze jednym porównaniu z w segmencie Premium gdzie jak wiadomo czasem dostajemy
mniej więcej w dobrym tonie jest z wielkością bagażnika bo to styl
ma nadrzędne znaczenie i zobaczcie t-roc idzie tę samą drogą Popatrzcie na to jak ścięty jestem bagażnik na tych wielkich
kołach z niskim i z beztroska ściętym bagażnikiem ten samochód krzyczy wręcz jestem w stylowym Miejskim
krasnalem żarcie tego ściętego miejsca w bagażniku to idź sobie kup Karolka do stylu kuponów kasztan
kształt wielkiej chromowane listwy co w połączeniu z tymi niech będzie że Offroad owymi
terenowymi plastikowymi nakładkami wydaje ciekawym kombinację Po pierwsze stylu po
drugie gotowości zjazdu z asfaltu a po trzecie prostokątnego wyboru bo umówmy
się Volkswagen nie jest premium a więc jeśli nawet daje czegoś mniej to za mniej oczywiście
stylowy crossover nie może gdzieś wejść na rynek bez możliwości personalizacji do wyboru mamy więcej 11 kolorów
lakieru z możliwością po lakierowanie dachu na czarno czerwono pięć rodzajów felg 6 tapicerek i trzy kolory
panelu deski rozdzielczej a koleś mówi niemowlęctwo Spójrzcie na to jak wygląda wnętrze t-roca z punktu widzenia kierowcy
trochę przypomina nowe Polo pracy Zwróć uwagę na panele które są dostępne to przed pasażerem przed
kierowcą na drzwiach jak również na tunelu środkowym te panele mogą być w różnych
kolorach to akurat wybrane o kolor neutralny ale to może być kolor niebieski pomarańczowy czy też popularne
ostatnio w Volkswagenie kolor kurkumę Dodajmy do tego jeszcze opcjonalna skórzaną tapicerkę
w pomarańczowym i wnętrze może się stać chyba zbyt nawet ekscentryczne No my tutaj akurat
mamy takie zanim mega ciekawe zestawienie Oceńcie Zresztą sami zbyt ekscentryczny ale
nudą zdecydowanie nie wieje Spójrzmy teraz na to jak został wykonany
ten samochód a więc tak widać że bliżej mu do Polo jeśli chodzi o dobór
tworzyw bo tutaj na przykład mamy zupełnie w starym tworzywo tutaj wszędzie jest twardo jest twardo tutaj Mamy też twardo
po lewej stronie pod łokciem milimetr pianki może półtora
nie więcej raczej szarpiemy za uchwyt uwagę nic
się nie dzieje w
prawo
nic się nie dzieje kompletnie nic nie idziemy dalej Szukając tych miękkich plastików twardo twardo
twardo wiadomo twardo twardo No
dobra
posłuchajmy
czegoś innego mi tego na przykład podłokietnik po prawej stronie i tutaj sukces to mamy z 3 mm pianki
też nie za bogato więc jeśli chodzi o dobór materiałów to widzimy to całkiem sporo
ładnie ukształtowanych dobrze widać
dobrana faktura to wszystko nie wygląda brzydko
Aczkolwiek w dotyku choć
aż nawet zachęta do tego aby to postać Nie to nie jest Wymieńcie to się pod palcem nie
ugina natomiast od strony montażu spróbujemy tutaj coś ogarnąć cisza
cisza
w
którą w miarę okej solidnie
Co
to jest jest okej
też dobrze ów aż się zmęczyłem a tutaj nic więc trochę montaż jest tak jak powiedziałem w
porządku Jeśli chodzi o schowki to no cóż To widzimy schowek Zwróć uwagę
że też Czemu nie byłem w Golfie to mamy miękkie wykończenie prawdę to akurat mamy twardy plastik
No ale jeśli chodzi o pojemność tych schowków Tomyśl problemu nie ma po prawej stronie mamy
jak widać się dość miejsca na różnego rodzaju kubeczki kawy i tak dalej jeszcze jakieś takie mały schowek nie
wiadomo na co kolejny również Małysz skoczek na co się to mamy miejsce
na doładowanie telefonu komórkowego ale myślę że tutaj by się zmieściło jeszcze parę
innych drobiazgów 12V Zwróć uwagę na ciekawostkę bo zwykle karta
SIM która sprawia że samochód jest podłączony do internetu znajduje się to w hoku tymczasem to
mamy sd1 ale nie mam wejścia do na kartę SIM w związku z tym mamy to na stałe
w pięty modem do jednego z dwóch portów USB a więc jeśli chcemy być online sportów
już jest zużyty a ten model wystają na tyle mocno że nie wiem ile on
pożyje Oby długo w każdym razie w każdym razie taka ciekawostka A skoro już mamy
otwarte shower kto zagląda My też mamy to różne takie udogodnienia ale schowek wielki
ale ponownie twardy w środku chyba jedyna rzecz na której tutaj oszczędza No to
dobór tych takich komfortowych miękkich materiałów wykończeniowych bo jeśli chodzi o projekt jeśli
chodzi o dom taki wybór faktur czy też a solidność pasowanie to tutaj akurat
zastrzeżeń mieć nie możemy No i tak jak mówię Gdyby to jeszcze te A z tych brył w jakimś bardziej
jaskrawym kolorze jest pograłbym z tymi fajnymi fotelami to myślę że tutaj by się zrobiło całkiem w środku Wesoła
czas na test dwumetrowca i zacznijmy od jak tutaj regulujemy kolumnę kierowniczą bardzo
duży zakres dwuosiowe regulację ja tutaj nawet tej pozycji topowej nie Potrzebuję odrobiny daje
w dół i Tak zostawiamy fotel regulujemy w bardzo szerokim zakresie Popatrzcie po odsunięciu
maksymalnie do tyłu ja tutaj ledwo sięgam kierownicy a więc wracam do przodu teraz
jest jak widać się dobrze i muszę powiedzieć że całkiem sporo przestrzeni jeszcze zostało to na
kolana chociaż to przy prawym kolanie jest tego tylko problem że mamy nie mamy to systemu
start-stop a sterczący kluczyk już delikatnie może z prawym kolanem korygować kiedy O właśnie przestawiamy mogę z
hamulca mega Sylwii Tutaj troszkę na to trzeba uważać ratunkiem może być jeszcze odrobinę podniesienie
kolumny całe wtedy już się robi zupełnie Okej nie zwrócił uwagę na to że zagłówek za mną jest
regulowany w zakresie to jest to w zupełności widać wystarczające dla mnie mamy też regulację na wysokość punktu
w mocowanie pasa bezpieczeństwa także niedopasowanie tutaj nie będzie trudne również
nad głową pozostaje całkiem sporo przestrzeni oczywiście W tej chwili mam fotel obniżony maksymalnie to
jest też regulacja odpowiednio na wysokość i te dwa palce wolnej przestrzeni pozostają mimo że mamy to okno dachowe
które zajmuje no kilka centymetrów więc jak widać kompaktowy crossover a miejsce nie brakuje nie pamięta
się skończyło w Audi q2 do którego już tyle razy się odniosłem ale tutaj w tym roku No
powiem tak moje kolana wylądowały dosyć głęboko w fotelu kierowcy jest
to dosyć miękki fragment komfortowy i im jeszcze się generalnie w tym miejscu przewidzianym przez projektantów
więc no tutaj gorzej nie jest no na nogi również mam mózg wolny Popatrzcie tutaj mogę naprawdę zatańczyć
i to są duże zimowe buty Więc jest dobrze jedyne na co mogę narzekać to miejsce na dobrą sprawę miejsce
nad głową to za bardzo wyprostować się nie mogę być nie miał to okna dachowego Sytuacja wyglądała
troszeczkę lepiej no ale teraz jest jak jest i teraz przesiadam się na prawą stronę muszę po drodze pokonać
tunel środkowy który jest dosyć jak
idziecie wysoki mamy to 212 woltów mamy też nawiew na tylną kanapę co
w tej klasie nie jest oczywistością no i co my tu mamy Popatrzcie sami podłokietnik
Zmieńcie komfortowy takie całkiem sprytne moco kubeczki
i można sobie dopasować rozmiary możemy otworzyć
dodatkowe przejście
Poproszę bardzo i
przewozić jakieś dłuższe przedmioty na przykład narty
oświetlenie nad głową z dwóch stron od mamy to okno dachowe
mamy też upokarzam
Jak wygląda aż tak wysoko można wyciągnąć
zagłówek Więc sami widzicie różnice między dolną a górną pozycją z sokiem z pole i
jeszcze mocowanie ISOFIX niezbyt wygodne akurat bo te plastiki następnie gdzieś trzeba schować później nie zgubić
wal z kolei po ich wyciągnięciu Dostęp do tych mocowanie jest bardzo prosty
i myślę że zapięcie fotelika nie będzie stanowiło problem Podsumowując Myślę że wszystko
jest na swoim miejscu Jeszcze Pokażmy cieszenie za fotelami i również całkiem obszerne jak
na nie tylne drzwi W drzwiach więc myślę
że pomijając to głową w drafta Narzekać nie martw na początek przyjemna niespodzianka klapa
bagażnika otwiera się unosi się elektrycznie w środku Volkswagen deklaruje 445
litrów pojemności bagażnika Szczerze powiedziawszy na około tego do końca nie widać ale wiem
chyba gdzie ty go należy szukać Otóż podnosimy to solidną podłogę AB
widzimy mnóstwo miejsca Zwróć uwagę że nie ma to koła zapasowego co dalej koło
zapasowe Jeśli zostanie zamówione Teoretycznie
powinno zabrać aż 100 litrów pojemności bagażnika A tutaj ewidentnie mamy zestaw
naprawczy tymczasem Wydaje mi się że nawet wersję z zestawem naprawczym te litry tutaj pod podłogą są trochę
no płacone Popatrzcie wszystko tutaj się kończy mi wycena tymczasem
odtąd dotąd ta przestrzeń jest niewykorzystane a nie możemy podłogę przestawić
w dolną pozycję bo no tutaj no nie jest to więc nie wiem do końca jak to
zostało pomyślane być może w ten sposób że jak ktoś chce to wykorzystać na dół prostu podniesie podłogę zablokuje ją w tej
górnej pozycji wypełnię jak mu kreatywnie pasuje i wklej tyle być może Taki właśnie był pomysł W każdym
razie jeśli komuś zabraknie tej 4 145 tam 345 szkoły zapasowym jak to liczy to
zawsze złożyć oparcie widzicie
że już wiemy dlaczego podłoga jest na tej a nie innej wysokości mam prawie idealną
podłogę równą składają
się horyzontalnie więc możliwości załadunkowe takiego
nie za dużego przecież w kompaktowego okresowe są naprawdę spore 1200 Zrób dokładnie tyle deklaruje
Volkswagen to mamy jeszcze dwa haczyki po prawej po lewej i jeszcze na koniec Zwróć uwagę
na mocowanie tutaj do montażu na przykład siateczki na to są ładne chromowane a tutaj z kolei już takie
zwykłe malowane nie wiem dlaczego tak ale jest właśnie takie na końcu jeszcze raz ucieszył się z tego że w tym małym
samochodzie mamy elektrycznie zamykaną klapy bagażnika możemy zacisnąć przyciskiem albo też po prostu pociągnąć
teraz chwyciło Mam do wyboru cztery silniki 3 benzynowy i 1 silnik wysokoprężny benzynowe otwiera trzycylindrowe jednostka
10 to jest i które daje 115 koni Następny jest 1,5 TFSI 150 koni Ile ma 2
0 TSI 190 koni mechanicznych diesel reprezentowany jest przez 2.0 TDI 150
koni mechanicznych budzi się Testujemy mamy przyjemność testować najmocniej silnikiem benzynowym a więc
190 koni ten silnik jest na w każdy zawsze zestawiony z napędem na cztery koła i z automatyczną
skrzynią d z tymi parametrami Czy twój 190 koni przy 4400 obrotach na minutę i 350
km dostępnych w bardzo szerokim zakresie od 1500 do 4 400 przyspieszenie do setki w 7
i 2/10 sekundy w maksymalna prędkość 216 km na godzinę no i przy tym wszystkim Volkswagen obiecuję
całkiem prosto spalanie a mianowicie 8 litra w mieście 5 i 71 w trasie i 6
i 7 średnio tyle deklaruje Volkswagen No oczywiście zrobiliśmy własne pomiary i wyniki pomiarów zobaczycie w osobnych filmach
Zarówno jak i właśnie spalanie Dodam tylko że zużycie paliwa nie jest zbyt duży
A to dlatego że samochód jest relatywnie lekki podstawowe wersje waży zaledwie 1095 kg
nawet jest mocniejszy cięższym silnikiem A dodatkowo całkiem nieźle doposażona w dowodzie mają w 1700
kg zbiornik paliwa mieści się 50 litrów ma więcej jadąc bardzo ekonomiczny możemy przyjechać No prawie 900
kilometrów Kiedy pierwszy raz wsiadłem do tego auta to od
razu sprawdziłem Czym adcc mógłbym szalenie ciekaw jak to jest samochód bez DC będzie miał zawieszenie zestrojone pod miasto czyli bardziej komfortowe No bo mamy tam
tory tramwajowe studzienki krawężniki i tak dalej Po co podskakiwać tak pojechać komfortowo prawda czy też będzie zestrojony po swoją moc pod swój dwulitrowy
190 konny silnik i tak jeździmy nie autem i się zastanawiałem Im więcej jeździłem tym tym tym tym trudniej było się określić w jakim kierunku oni poszli ostatecznie stwierdziłem że to nie szukali kompromisu i takie tam jest niewątpliwie tutaj znaleziony Bo jeśli przyjeżdżamy po nierównościach To zawieszenie całkiem poprawię tej nierówności połyka i wygładza i sprawia że ja miejski drogach jest Komfortowa z drugiej strony ten samochód w takich szybszych łukach trzyma
się drogi naprawdę na tyle pewnie na tyle przy i Tak neutralnie że no i jazda tym samochodem z tym silnikiem i wstał szybko skrzynią biegów jest naprawdę bardzo przyjemna jedyna sytuacja przy której można powiedzieć dostrzegamy komfortową jednocześnie naturę tego samochodu tego zawieszenia podczas sportowej jazdy to jest sytuacja w której jedziemy sobie 50 i robimy teraz akurat parę samochodów na około Nie będę tutaj robił za dużo niespodziewanych ruchów na drodze ale robiłem jeszcze kilka razy na godzinę ostry ruch w lewo w prawo i wtedy kiedy wracamy na nasz pas to czujemy że samochód płynnie nie szarpie płynnie zwal płynnie się stabilizuje nawet nie czuć w sumie która koło jest lepszy hamowane Po prostu auto całe auto zwalnia nie wraca na swoje miejsce to właśnie tutaj mamy demo nierównej drogi dramatu nie możemy że płyniemy nad tym ale naprawdę bardzo poprawnie to wszystko jest wychwytywane także jeśli komuś przeszkadza takie zachowanie samochodu
podczas takiego szarpnięcia lewo-prawo takiego salonu testu łosie no to wtedy może lepiej zainwestować t-5000 b c Natomiast jeśli to nie będzie ani często a nie straszna sytuacja dla kogoś to
standardowy zawieszeniu przy mi maile
odczuwam go teraz w zestawieniu z tym silnikiem będzie
w zupełności uniwersalnej wystarczające dla większości naprawdę nie
łatwo będzie się zdecydować czy to jest auto zawieszone No właśnie w taki sportowy to komfortowy sposób bo to jest gdzieś pośrodku w
takim dobrym miejscu poza tym samochód że ma Oczywiście tam twoje sportowe atrybuty pomijając oczywiście mocny silnik Ma też szybko skrzynie biegów ma
też napęd na cztery koła i tryby tryb sportowy Wiesz że mam od razu typ
skrzyni biegów s szybszą zmiany biegów chętną
taką od razu szybszą redukty i również większy opór na kierownicy sztuczny elektryczny niewiele wnoszący ale jest tak to też jakby był tak a Cegiełka do ogólnego wrażenia że samochód zrobił się nieco
bardziej sportowy generalnie ten samochód w sprawie bardzo jak na crossovera sprawia naprawdę bardzo dużo pozytywnych radosnych takich emocji fajnych wrażeń z jazdy bo
ja bym powiedział że ten samochód to jest takie demo tego
Wymów wyższości się
nowych nad silnikami diesla bo na dobrą sprawę jak można to powiedzieć że 190
konny silnik Diesla nie jest rzadkością w parkach prasowych dobrze pamiętam jak to chodzi jak zmierzymy to prawdopodobnie ich szybkości przyspieszenie
do setki przykładowo będzie porównywalne
i to będzie ta sama liga przyspieszenie ale jeśli chodzi o wrażenia z takiego
przyspieszenia No to umówmy się to jest tak naprawdę tak jest Nie tyle przyspieszenia skrzyni biegów bo co chwilę Odbijamy do starych 1000 obrotów już trzeba zwrócić na
2 z powrotem do czterech i tak to się zmienia co chwilę nie aż dobijamy do 100 km na godzinę tutaj silnik
się kręcił akurat jadę przez praktycznie Osiedle więc tak mam teraz nie pokażę Ale tutaj silnik kręci kręci Kręci do 6 i pół tysiąca brzmi
to naprawdę całkiem sensownie nie będę gołosłowny i
nagram dla was to brzmienie Posłuchajcie Mam nadzieję że mikrofon to odda tryb manualny źle czuję kosztorys metry na Uzupełnij inne wrażenie zupełnie inne wrażenie i dużo przyjemności z jazdy właśnie dzięki temu gt-190 Koninie jest
silnika wysokoprężnego tylko z takiej a nie innej jednostki która potrafi dać tyle samo ale znacznie więcej
podsumowujące bardzo Chciałbym się przejechać jeszcze silnikiem 10 albo 15
przy żeby sprawdzić się czy zestrojenie tego auta w wersji z
silnikiem mniej sportowym
będzie równie dobre równe fajny
i równie uniwersalny ale to co Testujemy dzisiaj pozostawia naprawdę bardzo dobre wrażenie i
i naprawdę przyłączeniem z klubu sportowego tryb normalny wymaga troszkę
siły woli bo jazda w tym trybie s jest
naprawdę wciągające powiedziałbym że ten niech ci rocka prezentuje się szeroko albo zaczyna się od 78000 zł za podstawowe
z cytrynowym silnikiem 10 TFI a kończy się 52000 zł wyżej
na poziomie 130000 zł za bogato wyposażona w wersję z silnikiem diesla wersja
mocniejsza z silnikiem benzynowym jest od tej Najdroższej o 5000 zł tańsze więc gdzieś
tam zaczynamy od 125 000 zł dodatki o których powiem za chwilę natomiast
Chciałbym porównać poziom cenowy tego samochodu z sąsiadami A więc jest to samochód to kilkanaście
tysięcy zł droższy w podstawowej wersji od nieźle wyposażonego Polo a więc ląduje mniej
więcej na półce cenowej z golfem Natomiast te porównując go do wcześniej wspomnianego
q2 jest on wciąż o 20000 mniej więcej od niego tańszy tostowy modelu na desce rozdzielczej
widzimy system multimedialny Discover Pro to dodatkowe 3000 zł dla Premium automatyczna
klimatyzacja dwustrefowa jest w tej wersji standardem ale trzeba było już zapłacić za kamerę cofania 940 zł klienci
lubią też panoramiczne okna dachowe w tym roku kosztuje to prawie 4 zł Tyle samo zapłaciła też w
niższych kwestiach wyposażenie za pełne oświetlenie LED No nie na poziomie Premium to standard zawieszenie dcc to dodatkowe 5000
zł ale jest też zawieszenie sportowe za 1130 jednym z droższych dodatków jest to skóra
od 8 do 10 000 zł bo jednak zaznaczyć że choć się segmentu kompaktowych suvów jest stosunkowo młody
to jednak ma mocno reprezentacja C3 aircross czy Kia stonic I one też oferują personalizację
praktyczność i kompaktowe wymiary na zewnątrz a więc spaghetti rok nie jest unikalny
ale ma swoje atuty wygląd zaawansowana elektronika już w standardzie czy też mocne silniki a więc jeśli
ktoś szuka Compact
crossover o sportowym zacięciu to myślę że jest to ciekawa propozycja Choć trzeba przyznać że
nie jedyne ale Alternatyw tak mocnymi silnikami trzeba było szukać dopiero półka wyżej segmencie Premium
na koniec Chciałbym wrócić do wyglądu bo t-roc wprowadza do marki dosyć oryginalną jak na Volkswagena stylistykę Dajcie
proszę znać w komentarzach czy chcielibyście taką zobaczyć też w innych modelach Volkswagena dziękuję za obejrzenie
filmu Pamiętajcie subskrypcje i do zobaczenia
0
0
0
Podziel się
Komentarze (0)

Programy Wirtualnej Polski

KOMENTARZE
(0)