programy
kategorie

Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 KM, 2016 - test AutoCentrum.pl #271

Test Volkswagen Tiguana II z silnikiem 2.0 TDI o mocy 150 KM

Tranksrypcja:Witam...
rozwiń
serdecznie jeśli oglądaliście mój test Volkswagena touarega to pamiętacie
że oceniają ten samochód jako wszechstronny nadający się i dla dużej rodziny i dla samotnego leśniczego dla
rajdowca i dla emeryta A co jeśli Touareg jest za duży albo za wtedy
naturalnie szukamy auta o rozmiar mniejszego i znajdujemy Tiguana mniejszego
ale czy równie wszechstronnego poprzednie
generacje Tiguana była krytykowana za niezbyt porywającym przeciętny bagażnik czy też wysoką cenę czy
nowy Tiguan poradzi sobie z tymi problemami salon Volkswagen twierdzi że tak że nowy Tiguan jest lepszy pod
każdym względem Cytuję wcześnie stylizowany samochód o wszechstronnym przeznaczeniu który wyznacza nowe standardy inny
cytat nowy Tiguan to nawet 240 koni pod maską kilka trybów napędu na cztery koła większa przestrzeń większy
i ogólnie więcej suva a więc duży prześwit pakiet off road hack na przyczepy
do dwóch i pół tony i groźny wygląd tyle cytatów przejdźmy do test w porównaniu
z
poprzednim tiguanem
nowy wygląda zupełnie inaczej ale w porównaniu z pozostałymi modelami Volkswagena to nie jest rewolucja dajemy to założenie
wizualne które zostały choćby przedstawione nam przez Passata więc szeroki chromowany grill przychodzący w
światła muskularne kształty i wyraźne przed nowy Tiguan ma nieco lepsze proporcja jest niższe o 3 centymetry
szerszy o 3 cm dłuższy o 6 a rozstaw osi zwiększył się w prawie o 8 to wszystko sprawia że jest taki nowość
tym bardziej muskularny zostaniemy w jednej z trzech wersji jest relacja online najbardziej szpanerska On
Road taka ze zwykłym zderzakiem i off road właśnie taka którą Testujemy dzisiaj z ciętym zderzakiem którym kąt
natarcia jest nieco wyższy zamiast standardowych 18 stopni to uzyskujemy 25
warto jednak pamiętać że w poprzedniej generacji Tiguana wersja o 28 stopni a więc teraz
wynik jest nieco gorszy również gorszy będzie kontraktowy z uwagi na większy rozstaw osi Porównujesz prześwity
w poprzednim tygodniu nie mieliśmy 20 cm to jest napęd na cztery koła również uzyskamy 20 Natomiast jeśli
kupimy wersję z napędem na przód to będzie to 18 i 9 wracając jeszcze do wyglądu podobny się wzór ledów
do jazdy dziennej w które mogą być w pełni ledowe jeśli kupimy wersja h Ile jest to nawet w standardzie Box
zdobi bardzo mocno przetłoczenie który biegnie od przedniego błotnika aż do tylnych lamp Lampy są
już w standardzie ledowe i są moim zdaniem najsłabszym elementem optycznym jeśli chodzi o
ogólny całokształt samochodu Jeśli miałbym skreślić i namalować na nowo i jeden element to byłoby właśnie lampy w
środku Vito nas deska rozdzielcza podobna do tej Stuhra na angielski pisarz Will Smith W jednej
ze swoich książek napisał bez przeszłości nie ma przyszłości i to zdanie chyba najlepiej oddaje
filozofie Volkswagena jeśli chodzi o projektowanie
wnętrza o to siedzimy w ich najnowszym dziele widać w tym wszystkim rozwoju i co znajdujemy
pokrętła klimatyzacji w których Design pamięta jeszcze piątą generację Golfa czy waszym zdaniem
należy się zgodzić z Anglikiem czy może powiedzieć po No Ileż można Ja
uważam że tak długo jak te wszystkie pokrętła nie powędrują na dotykowy ekran wszystko jest
w porządku system 8 calowym ekranem zyskał łączność z telefonami poprzez Apple carplay Android auto i MirrorLink
ale są też jest w stanie połączyć się z internetem wśród usług sieciowych znajdujemy Guide and inform
który pod wyszukiwać punkty widokowe stacje benzynowe parkingi informacje o ruchu drogowym z funkcją omijania korków i tym
podobne w nowoczesnym samochodzie nie może zabraknąć nowoczesne gadżetów przed oczami kierowcy może się znaleźć Więc Virtual
który pozwala w wygodny sposób podglądać informacje pochodzące z komputera pokładowego ale też zarządzać
mediami radiem czy też nawigacją i nie razie przy tym niską rozdzielczością Jadę tylko jedną uwagę Dlaczego Folk
Active info Display jako element standardowy w wersji High Line bo przecież nie każdy jest miłośnikiem
nowych technologii to strony Co to jest a Niektórzy chcą jeść wciąż klasyczne zegary kupując najwyżej w wersję
Tiguana Szczerze powiedziawszy Volkswagen Czy widział prawdopodobnie i to to jest przed wyborami taka
półeczka na niej ustawiamy sobie klasyczny zegar i sprawa uratowana to prawda no bardziej przypomina Miejskiego
crossover a nie starówkę to jednak Volkswagen bardzo mocno Podkreśl jego właściwości terenowe I choć kąty
natarcia czytasz rampowy są minimalnie gorsze niż u poprzednika to jednak zdaje się nadrabiać to elektroniką
i tak kupując samochód z napędem na cztery koła dostajemy takie nowy pokrętło które trochę przypomina to z
tu arega nie Gdzie możemy wybrać tryb działania napęd cztery koła to jest standardowy tryb szosowych
to w dodatkowo ma przyciskając przeciwko małą mamy do wyboru Echo normal sporty
indywidualne ale przekręcając to potem po przykładowo w lewo dostaje profil Snow w prawo profil
Offroad i wreszcie najbardziej w prawo indywidual off road czyli przykładowo po naciśnięciu możemy
wejść do dopasowanie i ust takie tryby
działania poszczególnych systemów które nam pasują najbardziej To jest przykładowy układ kierowniczy sport w terenie Dlaczego
nie do tego do kupimy jeszcze pakiet off road zderzakami i możemy śmiało zjeżdżać z asfaltu systemów
wspomagających jazdy Czekają na nas też te które pomogą w prowadzeniu aktywnego trybu życia w zależności od wersji nasz Tiguan
może ciągnąć przyczepę wyposażono w hamulce ona nawet dwie i pół tony ze słabszym jednostkami będzie to 1800
kg a z tą przyczepę ułatwi zapakujemy Dzięki systemowi trailer Assist poza tym jest to też system obserwacja
otoczenie w czasie rzeczywistym przesyła nawet 12 różnych obrazów z kamer umieszczonych dookoła pojazdu
to zostały systemy znamy już doskonale aktywny tempomat ACC lane Assist Side Assist front Assist
rozpoznawaniem z nowości jest jeszcze Emergency jest jest który potrafi bezpiecznie zatrzymać auto jeśli kierowca na
przykład zasłabnie uwagę
nagranie eksperymentalne robią przy pomocy kamery sportowej szerokokątny na stabilizatorze więc powinien
być trochę inny niż zwykle jeśli wam się takie rozwiązanie podoba dajcie znać będziemy z niego korzystać
również w przyszłości jeśli chodzi o Tiguana to się daje do tego auta łatwo do wniosku że korzysta
No to z tych samych założeń i elementów jak w niedawno przeze mnie testowanym która nie mógł
być może robię bo to po prostu ta sama ekipa W każdym razie wsiadają widzimy to ranę w najnowszej odsłonie bardzo
wiele wspólnych elementów mnie zresztą Volkswagen sam mówi że po pierwszym wnętrze tego samochodu to
taka klasyka Volkswagena więc pokrętła klasyczne przyciski klasyczne rozplanowanie nie to
wszystko jest dobrze nam wszystkim znane i to jest dobre wiadomość bo wsiadam jedziemy nie musimy tego
w jakikolwiek sposób bliżej poznawać natomiast druga
rzecz o której mój volkswagen to jest to że Tiguan z dryfował trochę bardziej jeszcze w kierunku rodzinnych
samochodów oznaczenie tylko więcej miejsca z tyłu nad głową czy w bagażniku ale też większa liczba
schowków i właśnie z kropką się teraz przyjrzymy a więc mamy schowek tutaj na telefon komórkowe
podobnie zresztą jak w Turanie mamy to wejść do 12 woltów wyjście ładujące całkiem sprawnie ładując
również USB podobnie
która nie mamy tutaj dwa na kubeczki ale miejsca nie jest więcej
niż w Turanie ponieważ że to jest dodatkowa przestrzeń pod podłokietnikiem widzimy kolejny całkiem
fajny w drzwiach jedziemy bardzo pojemne dobrze wykończone jest schowki w których bez
problemu mieści się tak jak widać na tym przykładzie półtora litrowa butelka wody stronie widzimy
jest schowek trochę inny niż w Turanie i taki sam jak w Turanie mały
schowek to na górze konsoli
Czyli mamy to niewłaściwie kolejny element zapożyczony Co jeszcze No możemy oczywiście
rzucić okiem nieco wyżej i to znajdziemy podobnie jak w Turanie brak miejsca
na odłożenie okularów tutaj mamy te same te same elementy i znów brak tej
kieszonki światełko ledowe oczywiście Zresztą tutaj oczywiście też wszystko ledowe
i nowoczesne Podobno w wewnętrzne lusterko bezramkowe jeśli chodzi o
dobór materiałów znów od się odzywał do Tourana bardzo podobne Jeśli nie identyczne ten sięgamy jak
najdalej w mięciutkie na drzwiach już tak miękko nie jest ale też nie jest otwarte delikatnie się ugina
pod palcem niżej ładnie wykończone ładne przeszycia no brakuje troszkę pianki pod łokciem pod
prawym z kolei wszystko
już jest w porządku to jest bardziej komfortowe to schodzimy
niżej wciąż miękkie tworzywa miękkie tworzywa i odtąd mniej więcej zaczynają się już twarde plastiki
ale jeśli chodzi o ich solidność to wszystko
jest dobrze
spasowane
rzemyk szarpać
naciskać robić co chcemy na przykład to uchwyt uwaga całej siły po
lewej stronie No
cóż samochód
jest chyba tak samo solidnie zbudowany zbudowany jest pasowany nie jak
w przypadku Tourana którego też wyszedł Pawłem z całej siły i też nie usłyszałem podejrzanych dźwięków a
właśnie zakończenie można powiedzieć o jeszcze jednej różnicy w porównaniu do Tourana w Turanie nie
dostaniemy Active info Display w to i owszem porównanie
plastików przód tył w poprzedniej generacji Tiguana nie wypadło Optima jest znaczy z przodu było miękkie tworzywo
z tyłu twarde i w nowej generacji nic się nie zmieniło
to go nie zabraknie nad głową mamy dwa palce wolnej przestrzeni i to mimo że mamy to okno dachowe które przecież
zawiera parę centymetrów przestrzeni kierownicy regulujemy w dwóch płaszczyznach bardzo szeroki zakresie
fotele to akurat testowym samochodzie są opcjonalne z pamięcią ustawień regulowane elektrycznie mamy
to oczywiście wszystkie standardowe ustawienia na wysokości regulujemy osobno górę na pewno przód tył mamy też
oczywiście regulacja odcinka lędźwiowego w dwóch płaszczyznach warto pochwalić się te fotele za to że ich
maksymalna wysokość ustawienia zagłówka jest wystarczająca do tego aby nawet w metrowiec czuł się tutaj bezpiecznie
z tyłu już nie jest tak różowo ale jest trochę więcej miejsca niż w poprzedniej generacji na kolana mamy 3 cm
więcej miejsca tak przynajmniej twierdzi Volkswagen ja tutaj nie dotykam W tej chwili kolanami akurat
oparcia fotela przede mną ale zwróć uwagę że stoi przede mną jest w tej chwili rozłożony Bo jeśli go złożymy
to nasze kolana Czy moje kolana wylądują dokładnie na nim i to już nie będzie jakieś się bardzo
przyjemny kontakt po obejrzeniu naszych nagrań w Skawinie 2 dni później doszliśmy do wniosku że musimy jeden fragment jest
dokładnie fragment który widzicie teraz Otóż pomiar w Skawinie wykazało że miejsca z tyłu jest jakoś podejrzanie
mało i dopiero oglądają swoje granie bardzo dokładnie zauważyliśmy że mapa była przesunięta o parę
ząbków do przodu to sprawiło że no właśnie moje kochane miały kontakt z tym stolikiem dobrym posunięciem maksymalnie do
tyłu widzimy że nie ma problemu moja nie dotykają nawet Festool Ikea po jego Po trafieniu to
tutaj mam
już całkiem sporo przestrzeń także całą resztę nagranie zobaczycie już w oryginalnej wersji skawińskiej
ja tylko kory kwestie miejsca przed kolanami i jeszcze jedna rzecz o której Chyba zapomniałem powiedzieć parę dni temu to
że takie jak przykładowo w Passacie zagłówek regulujemy też w drugiej płaszczyźnie No właśnie nie
do tyłu tego chyba też nie będziemy tutaj pamiętacie poprzedniej generacji był taki otwór na kubek teraz to rozwiązano inaczej jest taki
oto sprytny mechanizm nad głową mam miejsca no żeby tak o troszkę zgarbiony w stanie
z wami rozmawiać ale tak naprawdę bym chciał się wyprostować No to niestety tego nie zrobię i to w pewnym stopniu jest też
Nazwijmy to to zrobię z tego okna dachowego generalnie przez to że samochód jest
nie to niszczy oczy centymetry Nie wcale nie zmniejszyła się ilość miejsca na tylnej kanapie podobno
głową jest odrobinę więcej no ale jak widać nie dla dwumetrowca oprócz tego mamy to
jak widać całkiem pojemne kieszenie w drzwiach dobrze Zresztą wykończone też możliwość
regulowania temperatury tutaj jest akurat wyłączony w tej chwili nawiew ale to możemy wybrać
nas to wyłączę żaden problem o YouTube możemy ustawić sobie temperaturę to jest standardowe wyposażenie tego
samochodu oprócz tego mamy wyjście 12 V jak widać jest całkiem obszerny tunel który
o troszkę utrudnia tutaj życie eventy trzeciej osobie na tylnej kanapie No
i jak widać możemy bez problemu to jeszcze znaleźć miejsce dla fotelika dziecięcego warto jeszcze Wspomnieć
o tym że ta kanapa już w standardzie co też ważne standardzie jest przesuwana przesuwana o 18
cm nawet do przodu wykonaniu dwumetrowca to pewnie będzie dosyć się karykatura akurat
ale spróbuję przesunąć do przodu ten zakres regulacji prawa zespoły więc ja nawet nie jestem o dojechałem
do przodu maksymalnie więc to już zostało miejsce na pewno jeśli tylko w poprzek ale
jak widać możliwości są to jeszcze nie koniec bo oprócz tego że możemy regulować to przód tył to możemy też wyregulować
to pod od strony konta pochwy O i to jest pierwsze ustawienie drugie ustawienie trzecie
czwarte
i tych ustawień jest całkiem sporo aż do takiego właśnie na leżąco to jest
najwyższy ustawienie tak najwyższe ustawienia zagłówka najniższe Popatrzcie sami no i mocowanie
ISOFIX tutaj na skrajnych pozycjach tylnej No i mamy jeszcze światełka po prawej i po lewej stronie to
jest prawdopodobnie były związane z tym z tym że mamy to okno dachowe które możemy tutaj roletę elektryczna oczywiście zasłonić
chyba powiedziałem Pokaż mi jeszcze Ile miejsca jest dokładnie na fotelik ustaliliśmy
teraz fotel pasażera dokładnie tak samo jak fotel kierowcy a więc uznajmy że to siedzi
dwóch Zobaczymy czy za dwumetrowe w da się ustawić fotelik i jak widać miejsce jest naprawdę pod dostatkiem Fotelik
jest ustawiony zgodnie ze sztuką tutaj wszystkie 4 kontrolki świecą na zielono tymczasem Proszę bardzo przestrzeni
Aż tyle do fotelika a nawet możemy tutaj uchwyt przesunąć maksymalnie do tyłu i wciąż mamy to
przestrzeń A więc miejsce na tym kebab jest naprawdę pod dostatkiem nie wspomniałem jeszcze
o podłokietniku który jest miękki komfortowy ma też dwa miejsca na kubeczki i o schowka które znajdują się za
fotelami zajrzyjmy teraz do bagażnika mamy to kluczyk z którego możemy klapy bagażnika otworzyć Możemy
też otworzyć się klasycznie ale możemy też skorzystać z funkcji Easy Open czyli znany jeszcze trick trick zderzak
klapa się otwiera nasze dwie walizki Nie musimy ich odkładać na ziemię tylko od razu je wkładamy do środka niedługo
ta funkcja zostanie rozszerzona o Easy Close czyli wyciągnąć dwie walizki mamy to dodatkowy przycisk na
przed teraz go nie mamy ale będziemy mieli dodatkowe przyciski Easy kluczy naciskamy nic się nie dzieje ale kiedy weźmiemy walizki one
jedziemy kilka metrów od samochodu to wykryje klapa automatycznie się zamknie też bardzo ciekawe rozszerzenie w
tej samej funkcjonalności tylko w drugą stronę teraz w bagażnik świetnie
wyposażony mamy naprawdę całkiem po prawej stronie widzimy 12 woltów wyjście na solidny haczyk
możliwe złożenie prawej części schowek po prawej stronie schowek po lewej stronie kolejne tutaj możliwość
złożenia po lewej stronie opłat za chwilę to pokażę wyjście 230 voltów i widzimy to
również że sterowanie hakiem możemy tutaj elektrycznie właściwie odblokować hak Proszę bardzo po
zderzaka i mamy hak ponownie naciskamy ten przycisk jak się Odblokowuje pogoda następnie tam dotknąć
i zablokować pod zderzakiem i teraz wróćmy jeszcze do składania oparcia Otóż Volkswagen podaje
że zamiast 470 litrów pojemności bagażnika jaka mieliśmy do dyspozycji w poprzedniej generacji teraz mamy 615
ale uwaga 615 litrów dostępnych jest tylko wtedy kiedy przesuniemy całą tylną kanapę o cały
18 cm do przodu więc to jest oczywiście ładnie wygląda zawartość ale trzeba mieć na uwadze że
jeśli usuniemy te
kanapę do tyłu tak jak to zrobiłem prawej stronie to niestety
uzyskamy kilka pewnie litrów mniej ale co możemy zrobić z kanapą możemy jednym
ruchem oparcie jej złożyć uzyskujemy
Jaki dać płaską podłogę uzyskujemy też podłogę w która to oczywiście przez przesunięcie do przodu ma
taką całkiem sporą przerwę ale przy odrobinie fantazji możemy to wykorzystać jako kolejny fragment
bagażnika pod podłogą podłogą bardzo solidną znajdziemy jeszcze trochę przestrzeni jeśli
będziemy chcieli to możemy a zresztą jak widać dojazdówkę Możemy też obniżyć podłogę
ten sposób i teraz mamy nieco więcej przestrzeni jeszcze w środku ale oczywiście się rzeczy już nie ma mowy o płaskiej podłodze bo mamy
to Próg Podsumowując ze świetnie wyposażonych bagażnik mam wątpliwości czy ten skok pojemności
bagażnika jest aż tak spektakularny jak to co mówi Volkswagen Ale sprawdzimy to w praktyce metryką podstawowa
jednostka to 14 może mieć albo 125 albo 150 koni mechanicznych lepszy czym ta mocniejsza
ma system ACC czyli potrafi odłączać cylindrem kiedy Silnik jest pod niewielkim obciążeniem ta noc mniejsza to 20
t która ma 180 koni jest zawsze sprzedawana w wersji jest napędem na cztery koła i z automatyczną średnią biegową skrzynią
biegów DSG po stronie diesli mamy trzy propozycje wszystkie mają tą samą 2.0 TDI
115 koni w wersji podstawowej wtedy nie możemy kupić w wersji z napędem na cztery koła 150 konna wersja
które stoją zestaw Dzisiaj ma opcjonalny napęd na cztery koła a ta mocno kontrowersje ma napęd na cztery koła
już w standardzie mały jeszcze dwie mocniejsze wersję najmocniejszą benzynę i najmocniejszego Diesla
ale w tej chwili jeszcze nie są dostępne będzie na to czekać 220 koni w wersji TSI i aż 240
w wersji Big TDI my dzisiaj Testujemy wersję 2.0 TDI 150 koni z automatyczną skrzynią biegów i
na cztery koła moment obrotowy 340 niutonometrów dostępny jest w szerokim zakresie od 1750
do 3000 obrotów z tymi parametrami samochód przyspiesza do setki w 9 i 3 sekundy i będzie z Maksem 200
km na godzinę jeśli chodzi o spalanie to producent obiecuje około 7 litrów w mieście około 5 litrów
w trasie a pojemność baku to bardzo rozsądne 60 litrów zwróć uwagę żeby konstrukcja właściwie zawiasy maski przewidują
wystrzelenie jej do góry w przypadku kolizji jest pieszym to mam odpowiednie elementy pirotechniczne w gotowe dostał
w każdej chwili
kto
już
mówimy o wrażeniach z jazdy to na początek ważne informacje Tiguan jest pierwszym crossover m Volkswagena który został zbudowany na platformie mqb
platform A tak oczywiście szereg korzyści mamy to
związku z tym niższą masę około 50 kg spadła masa Tiguana mimo że
samochód jest większy ma większy rozstaw osi jest szerszy to jest
już coś co sprawia że samochód jest wtedy od razu jednocześnie szybszy mniej pali jest
bardziej dynamiczny elastyczny i lepiej wkręca do tego Enki b samo co konstrukcyjny
sprawia że
samochodu naprawdę całkiem nieźle jeżdżę nie tylko na wprost co Też mieliśmy okazję testować wielu innych modelach ale tutaj akurat wsiadając do auta który ma 20
cm prześwitu i całkiem wysoko się w nim siedzi ogląda się
większość się pozostałych uczestników ruchu Tak patrząc to niech z góry więc mamy takie wrażenie że jedzie jedzie wysoko aby na ostrych zakrętach czuć się jakoś tak super pewnie tymczasem Siedzisz
jeszcze liście wysoko Ale samochód 50 na godzinę w
lewo nawet kontrolka nie wygrała czasem jak się jeździ delikatnie powyżej 50 Potrafię Potrafię
któreś koło przyhamować Ale teraz akurat 350 dokładnie zachował się naprawdę docelowo zmienił pas na lewy wrócił na swoje to polu nie pisnął y wszystko się odbyło tak zupełnie naturalnie I
to właśnie jest też Zasługują między innymi niższej masy
samochód jest do tego dosyć sztywno zawieszony co mu też pomaga pokonywać tego typu manewry wykonywać natomiast Volkswagen co chwilę mówię o tym że ten
samochód jest tak rodzinny jak nigdy ale tutaj jeśli ktoś oczekuje że wraz z jego rodzinnym w z wizerunkiem ma być jakieś bardzo miękkie komfortowe
super komfortowe pływające zawieszenie to nie absolutnie nie jest to samochód Fargo sztywno zawieszony na szkoleniach No przejechałem nim kilka 100 kilometrów i nikt na tylnej kanapie nie narzekał że jest zbyt twardo a ja z kolei z przodu jak najbardziej się cieszyłem że właśnie jest na tyle sztywno pewnie siebie tak osadzony jest ten samochód na drodze że ta jazda jest z punktu widzenia kierowcy całkiem przyjemna na zakrętach No to jest na wprost wszystko dla żebyście od silnika to akurat 150 konna wersja 2.0 TDI DSG napęd na cztery koła opcjonalny i to jest bardzo sprawnie i
dobrze jeżdżące samochód jeśli komuś braknie wrażeń z tego co potrafię to auto a to
auto w całkiem dobrze przyspieszę to jest taki fajny kontrowersje że ktoś chce kupić auto nie za drogie jakieś
komuś będzie za mało emocje to proszę bardzo mocniejsza wersja z silnikiem diesla benzynowym czy też tam TDI 240 koni gaz Passata która będzie dostępne w tym samym także Tiguan z tym silnikiem będzie nawet szybszy od Golfa GTI nie więc więc jeśli komuś zabraknie mocnych to może zdecydować się na mocniejszą wersję ale nawet jest naprawdę do kompromisem która łączy i dynamikę kiedy trzeba i prędkość kiedy trzeba jedna jedyna wada tego silnika jest taka że on dobrze wyciszone szczerze mówiąc słyszymy to że to jest diesel w zasadzie przy większości prędkości obrotowych Bo jeśli nie jedziemy naprawdę bardzo spokojnie i obroty są w okolicach 1000 czy to wtedy słyszymy tylko jakiś taki szum i i nie jest to szum
Diesla na to jesteś w będziemy go nieco wyżej 2000 czy też 4 No to to będzie już zdań wiemy że pod maską mamy TDI więc to mogło być lepiej wyciszone przejściem bezwzględne wartości zmierzymy w części technicznej to zapraszam do obejrzenia zobaczymy ile ale subiektywne wrażenie jest takie że to auto mogło być trochę lepiej wyciszone do tego przy większych prędkościach to w okolicach słupków A na autostradzie pojawia się taki dodatkowy Wyszło takie
zawirowania powietrza które sprawiają że w wewnętrznej się robi się jeszcze nieco o bardziej głośno niż bym sobie życzył No ale poza tym warto też na skrzyni biegów DSG który kiedy nie myślimy o nim
jesteś tam w tle i zmienia biegi nie odczuwalnie i robię swoje Natomiast jeśli chcemy się pobawić zmianą biegów No to albo dźwignią tutaj i i zmieniamy manualnie albo też płuc upadek pod kierownicą i tu muszę powiedzieć że ta skrzynia jakby tylko na to czekałam tak chętnie zmienia biegi tak chętnie redukuje szczególnie redukuje bo następny bieg wrzuca zwykle
z takim minimalnym opóźnieniem tak spokojnie żeby
nie szarpnąć ale jeśli chcemy zredukować to dotknięcie i zmiana biegów to zresztą też w części technicznej zobaczycie jak ta skrzynia pracuje bo tam też pokazałem Podsumowując samochód może nie jest
demonem prędkości ani nie będzie jakiś mega skrajnych emocji ale jeśli chodzi o taki samochód którego całokształt będzie sprawiał że o to jest takie auto kompleksowe potrafiące
wszystko no to ten samochód właśnie do takich można zaliczyć potrafię jeździć na wprost potrafię jeździć oszczędnie potrafi jeździć skręcać potrafi dać trochę radochę Jeśli chcemy pozmieniać sobie w pełni nie potrafi precyzyjnie też trzeba pojechać tam gdzie chcemy ja tutaj wracają zmian na autostradzie bardzo mocny boczny wiatr i co chwilę ekrany akustyczne się zaczynały i kończyły zaczynamy kończyły co chwilę do strzał bocznego mocnego wiatru i tutaj precyzyjnie bardzo kierowałem ja ten samochód tak żeby skompensować te te siły i i bez problemu i się to udawała jechałem w trybie normalnym bo to jeszcze możemy możliwości wyboru Eco normal sport indywidual i
schodzi ustawienia układu kierowniczego mamy do wyboru albo normal albo Sport Ja całą drogę przejechała w trybie normal więc
gdybym przyłączona sport to pewnie było jeszcze więcej sportowych wrażeń No ale właśnie normal już wystarczy
i to jest właśnie taki samochód takie normalne że wszystko jest w odpowiednich proporcjach wszystko jest to w odpowiednim wymiarze i z odpowiednim umiarem tak dane że
w zasadzie auto jest takim dobrym kompanem za jazdę po autostradzie IV do miasta A kiedy trzeba możemy nim też zjechać zawarte w tym tygodniu zaczynają się od około 98000 zł wtedy nie dostaniemy E14 to jest jest 102 konie z
manualną skrzynią biegów i wyposażeniem trendline które już obejmuje tylne światła LED kierownica obszyta skórą materiału
takie sarco mój ty do strzemiona poduszkami powietrznymi klimatyzacją manualną klimaty front Assist i uwaga z
xds czy jest elektronicznie sterowanym mechanizmem różnicowym to standard we wszystkich wersjach wyposażenia trendline nie jest
dostępne tylko w zestawieniu z manualną skrzynią biegów mamy tak jak u Volkswagena Comfortline i na górze High
Line Jeśli ktoś chce kupić najdroższą wersję to wyłożona nią 163 zł dostanie 2.0 TDI 190
koni z automatyczną skrzynią biegów do tego parę dodatków i zbierzemy się do 200 000 zł tak jak
się stało w przypadku tego naszego testowego auta które kosztuje 199800 zł zł No
dzięki ciekawym dodatkom bo bazowa jego wersję kosztuje 155000 zł bo tak
jak powiedziałem wcześniej Jest to wersja 150 konny na
poprzedniego Tiguana zdecydowało się 2800000 klientów Volkswagen mówi być może z okazji zbliżającego
się Euro 2016 że gdyby ustalić wszystkie te sprzedane samochodem na boisku piłkarskim to od potrzeby było 3000
tak a przecież poprzednia generacja Tiguana nie była bez VAT nowy Tiguan zaliczył niezły krok do przodu właściwie
to skok poprawioną z wygląd technikę elektronikę dodano tabuny koni pod maską zwiększono te Czy
to już jest wszechstronność raczej tak czy
wyeliminowano wszystkie wady niestety nie dlatego że poprzedni Tiguan taniej
nie był i nowy też nie jest widocznie poznaję że wszechstronność musi mieć swoją cenę tak
mówią miliony sprzedanych Tiguan w zeszłym roku sprzedano ich 500000 chociaż ten samochód w poprzedniej
generacji miał już wielu rywali i tak przykładowo nie CRV sprzedano w zeszłym roku 700 000 a Toyota
RAV4 650 000 ale nowa generacja Tiguana z pewnością zmieni rozkład sił jak dokładnie tego
się dowiemy pewnie już za pół roku czy za rok tymczasem w Polsce zupełnie w ciemno złożone kilkaset
zamówień na nową generację Tiguana żebyście nie musieli w w ciemno Oglądajcie na szklaną ażeby żadnego też
to nie przegapić subskrybujcie nasz kanał dziękuję za obejrzenie tego testu do zobaczenia
0
0
0
Podziel się
Komentarze (0)

Programy Wirtualnej Polski

KOMENTARZE
(0)