programy
kategorie

Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDI 286 KM, 2018 - test AutoCentrum.pl #399

Test Volkswagena Touarega III z silnikiem 3.0 V6 TDI o mocy 286 KM

Tranksrypcja:tak...
rozwiń
w ostatniej chwili zrobiłem porównanie Volkswagena touarega i Porsche Cayenne Boże
Volkswagen jako auto dla ludu wcale nie jest gorzej wyposażony od auta z
o wiele bardziej Premium znaczkiem na grillu A dzisiaj za dwie prezentacje pucharek
przyjechał do naszej redakcji i mieliśmy się okazję przyjrzeć się bliżej czy znaleźliśmy jakieś wady które mogliśmy
przełączyć dwa tygodnie temu Zapraszam na ten temat
wyglądu
nowy
Touareg wygląda masywnie i dynamicznie masywnie bo to czytnika jest o 77
m dłuższy o 44 mm szerszy adres nic nie bo Jednocześnie jest o 7 mm Wyślij
Nikt z nas nie mam metrówki w oczach i jej nie widzę tych milimetrów Ale widzi proporcje bryły natomiast to co ma
być na tej bryle namalowane to już zupełnie inna sprawa polega definiuje oczywiście wielki grill
przychodzący w reflektorze zdaniem głównego projektanta Volkswagena Mateo definiować i pokazywać zaawansowanie
technologiczne tego samochodu Ja mam troszkę inny skojarzenie mianowicie wieloryb wielki
wieloryb który wciąga przez ten przedni grill plankton No i cóż
tam ten Plankton na pewno nie będziemy już ten samochód został wycofany z lukratywne go amerykańskiego
Rynku Tam jest teraz znacznie większe ale też prostszy Atlas ale znam regionów Natomiast celem
tego wieloryba jest w tej chwili zupełnie inny rynek rynek chiński No i oczywiście Europejski swoją
drogą Volkswagen jakiś czas temu przyznał że być może należałoby zacząć produkować bar wyglądam
samochody nowe modele mają być ciekawsze a tu Arek jako ten który prowadził resztę modeli pokazuje Co znaczy ciekawsze tego słowa
rzeczywiście nie pogodzimy żadnym innym takie zaraz zoologiczny być może również podkreślać mają liczne
bardzo wyraźne linie na przykład taka maska na niej Popatrzcie Ile jest przetłoczeń raz dwa trzy cztery blacharza
z drugiej strony jeśli spojrzycie na ten samochód troszkę innej perspektywy niż zwykle czyli na przykład właśnie twojej
tak o w ten sposób to zauważycie że tam gdzie zwykle Auta mają ta
obły kształt tutaj mamy dosłownie trzy proste linie raz dwa trzy i tutaj są w narożnikach te linie połączone
więc nawet z tej perspektywy Ten samochód jest jakiś bardziej bardziej No właśnie
Technologicznie zaawansowane Może to właśnie pre Kot miał na myśli ale ten kształt oczywiście jest jesteś niezwykłym kolejnym technologiczny
może być argumentem są opcjonalne świat Light w każdym z tych reflektorów zapakowano 128
diod z czego 75 odpowiada za światła mijania i światła drogowe pozostałe odpowiadają
za światła i oczywiście światła do jazdy dziennej ułożony
w trójwymiarowej formie Co tworzy charakterystyczną identyfikację świetną jednak wrażenie robi to i
jak te reflektory działają system czy kamerą informacjami o kącie skrętu kierownicy prędkości dane
GPS by dostosować poziom oświetlenie do aktualnych warunków Touareg nawet sam rozpoznaje Czy porusza się w ruchu lewo
czy prawostronny a systemem Night Vision na samochód będzie też wskazywał nam światłem Gdzie znajdują się pieści Zawada
światłami nie kończy się na światłach przednich z tyłu również zrobione taki ciekawy Fisher kiedy naciskam hamulec to
zwróć uwagę co się dzieje oprócz dodatkowych świateł stop widzimy że zmienię się trochę rysunek tych świateł
Co dodatkowo ma zwiększyć kontrast tych zwrócić uwagę kierowców jadących Zana naprawdę mamy zamiar się zatrzymać
Touareg trochę się spóźnię z debiutem porównując do innych modeli z rodziny na platformie mlb Evo jeździ już w noc
nie większe Q7 czy porównywalne Cayenne ale to tajga Zaletą tego spóźnienie jest możliwość sięgnięcie
po wszystkie dostępne w koncernie gadżety częściowo wymienione nadwozie aktywne stabilizatory skrętna tylna
oś czy pneumatyczne zawieszenie jednak Touareg nie jest tylko zbiorem gadżetów znanych z innych samochodów jego wyróżnikiem
jest kosmiczne wnętrze więcej innymi te wielkie ekran po dokupieniu systemu inną Vision covid na
100 calowym ekranem jest zestawem wirtualnych zegarów samochód można powiedzieć przenosi nas w przyszłość tutaj faktycznie ekrany
zastąpiły prawie wszystkie fizyczne przyciski zostały tylko pokrętła wyboru trybu jazdy i służący do
obsługi automatycznej skrzyni biegów który jak to joystick nie ma jest połączenie fizycznego z prawdziwą skrzynią nawet dobrze
znane pokrętło do sterowania światłami zamieniło się w panel kilku przycisk FM analogowy przyszłości jest kierownicę
które prezentuje nam dobrze znane przyciski prócz jednego który odpowiada za sterowanie systemami bezpieczeństwa gdyby
w tym cyfrowym szaleństwie miał na coś ponarzekać powiedział Byłem parę słów na temat head-up Display które
to prawda po raz pierwszy w Volkswagenie wyświetlany jest na szybie a nie na szkiełku jak wcześniej
w innych modelach ale okienko nie jest to zbyt duże a wszystkie symbole na nim wyświetlane są
dosyć drobne i znalazłem to jeszcze obcy konfigurację tego co chcemy zobaczyć na tym wyświetlacz
tutaj Oczywiście mamy taką opcję konfigurację ale na dobrą sprawę wszystko co możemy zrobić to tylko ustawić jego pozycję
Góra czy dół o wnętrz mojego wykończeniu jego z pasowaniu o jego faktyczny jak będę mówił
w dalszej części filmu a teraz skupimy się na teście dwumetrowca który już w pewnym stopniu był zaprezentowany
poprzedni poprzedni prezentację w porównaniu z Kenem ale z jeszcze raz koncentrując się już
tylko na Volkswagen zaczynamy od kierownicy regulujemy ją w dwóch osiowo elektrycznie
oczywiście bez problemu Tutaj dwumetrowiec się odnajduje regulujemy dwustopniowo
można powiedzieć częściowo 4 tutaj fizycznych przycisków którymi możemy regulować oczywiście wysokości osobno przód
osobno tył to mamy odcinek lędźwiowy przyciskiem włączamy masaże i tak dalej to jest wszystko
w miarę oczywiste Możemy też wyregulować już po manualnie zagłówek popatrzcie w bardzo dużym zakresie również dwuosiową
możemy też regulować wysokość mocowania punktu mocowania pasa bezpieczeństwa natomiast
to dalsza część regulacji znajduje się już to w ekranie dotykowym i to możemy sobie wybrać na
przykład siedziska szerokość oparcie czy też długość siedziska to wszystko możemy regulować
Możemy też włączyć wentylacja i Ogrzewanie fotela i jednocześnie przy czym definiując między nimi
nawet w ten sposób że na przykład dół będzie tylko chłodził a tył będzie tylko grzał albo odwrotnie wszystko to możemy
to zdefiniować nad głową mamy dwa palce wolnej przestrzeni tutaj bardzo centymetrów oczywiście też zabiera
ale wciąż miejsca nie brakuje generalnie jest tutaj wystarczająco dużo miejsca dla dwumetrowca
ustawię teraz idealnie pod siebie i sprawdzamy Ile
miejsca jest za mało tyłu bez niespodzianek dokładnie ten sam wynik uzyskaliśmy kiedy testowaliśmy ten samochód dwa
tygodnie temu A więc dosłownie parę centymetrów przed kolanami ale tutaj są i o to w tym wszystkim chodzi aby
dwumetrowiec bez problemu Tutaj mógł siedzieć za 2 metrow cena stoper również miejsca pod fotelem nie brakuje
więc tutaj też wszystko jest najlepszym nad głową Zapomniałam powiedzieć ale to zrobię już w prawej strony bo to na
to samo wyjdzie mamy to na 0 przestrzeni zapasie Natomiast w zupełności wystarcza
TOI się wyprostować Więc można powiedzieć że to jest zaliczony na 100% miejsce
dla 3 osoby na środku jest ograniczony jeśli chodzi o przestrzeń na nogi i tutaj mamy dosyć szerokie
niezawysoki tunel więc też źle nie jest mamy tutaj czterostrefowa o klimatyzację mamy też
wyjścia 12 woltów i dwa wyjścia do ładowania telefonów komórkowych mamy nie tylko na
środku ale to jeszcze na słupkach b tak że myślę że podróżowanie z tyłu tutaj nie będzie w żaden
sposób nie komfortowe mamy też światełka po
prawej po lewej stronie osobne dotykową w ten sposób włączone podświetlone Zresztą na stałe ledami Nie
więc w nocy też łatwo znaleźć mamy siatkę raz siatkę 2 mamy bardzo obszar w drzwiach mamy
też oczywiście
podłokietnik miękkie i komfortowe 2 miejsce na kubeczki trzecie takie jeszcze na takie
coś w stylu espresso więc myślę że myślę że tutaj naprawdę nie ma na co narzekać Popatrzcie Jak wysoko wysuwa się
zagłówek Dolna pozycję Górna pozycja tutaj naprawdę można bezpiecznie podróżować również jak jedziecie za mną wysuwana
roletka niej elektrycznie w Cayenne ale jest No i wreszcie miejsce z tyłu to jest duży samochód
szeroki samochód aczkolwiek jeśli Chcielibyśmy umieścić foteliki to to ten
trzeci środkowy Fotelik będzie musiał być dosyć kompaktowy ponieważ nie tutaj zmierzyliśmy wyszło nam 51
cm pomiędzy wewnętrznymi mocowaniem ISOFIX i tam z przodu stoi nasza
długodystansowa inne Skoda karok i w niej Okazało się że ta odległość to już
48,5 a więc 2,5 cm różnicy a gdzie indziej wyczytałem z kolei że
w Audi Q7 przykładowo mamy tych centymetrów już ponad 50 4
jak kiedyś przy okazji to sprawdzę ale to pokazuje że te samochody skalują się
nie tylko w rozmiarze od zderzaka do zderzaka ale też w środku wszystko się proporcjonalnie I
z każdym centymetrów szansa na to że w środku będziemy mogli umieścić trzeci pełnowymiarowy fotel fotelik odpowiednio
się powiększa Niezależnie jednak od tego szczegółu na których w sumie chyba po raz pierwszy zwróciłem uwagę miejsca z tyłu nie brakuje
i naprawdę od strony podróżowania w pięć osób w samochód ten daje doskonałe warunki do najdalszych
wyjazdów według zapewnień producenta bagażnik mieści aż 810 litrów pojemności i to
jest fantastyczny wynik z resztą ponad 100 litrów większy niż w poprzedniej generacji Ale jest w tym haczyk jak to
spojrzymy na te o wnętrz teraz to tych 810 l nie zobaczymy i to nie jest przypadek A to dlatego że
liczba ta jest podana w podobnie jak były kontrowersje przy okazji Tiguana jest
podana dla przesuniętej maksymalnie do przodu kanapy Panda część również i zostanie przesunięta wówczas dopiero
będziemy mieli te 810 litrów Zastanawiam się czy pochylenia kanapy również nie musi być tak ustawiony
żeby te oparcia były maksymalnie pionowo i wtedy uzyskujemy tą fantastyczną wartość też to przy okazji chyba
nie wspomniałam o tym jak siedziałem z tyłu mamy kilka pozycji na różne sposoby można ustawić kąt pochylenia aby można
było tutaj wygodnie siedzieć jeśli natomiast nawet tych 810 litrów nam zabraknie to możemy
do powiększyć to składające oparcia i to możemy to zrobić prosto stąd Proszę bardzo to się składam W sumie to się nie
składa do końca z jakiegoś powodu a pamiętam że na prezentację i się złożyło teraz i ten sposób uzyskujemy Cześć jeszcze
więcej przestrzenie Zresztą możemy to ocenić wizualnie Proszę bardzo tak to będzie wyglądało i to jeszcze nie wszystko
bo jak przesuniemy to sobie możemy
jeszcze zajrzeć tutaj pod podłogę bagażnika mamy to jeszcze mnóstwo miejsca i jeśli nie to kupimy
opcjonalnego systemu dynaudio to to miejsce w większości po właśnie tak jak teraz pusto więc możemy
to jeszcze zapakować całkiem sporo bagaży To jeszcze nie wszystko mamy to mocowania takie w całkiem solidny
haczyki mamy to wyjść woltów i przede wszystkim dla właścicieli samochodów z opcjonalnym
zawieszeniem pneumatycznym mamy też możliwość obniżenia Troszkę wolno to idzie ale obniżenia
również progu załadunku Także to wszystko łącznie daje nam całkiem praktyczne wnętrze o
wyglądzie nie będę za dużo mówił bo myślę że każdy wnętrze Touareg każdy zdążył wyrobić sobie opinie
na temat
i cóż na środku mamy wielkie 15 calowy ekran dominujący tutaj dzięki
temu że jest tak można było wszystko prawie przenieść na dotyk i tych fizycznych przycisków dupę nie zostało jak wiedzieć
nie za wiele więc w zasadzie to otoczenie kierowcy nie jest przyciskami przeładowane i to jest moim zdaniem dobra wiadomość troszkę
żałuję tego że zapowiedzi touarega były takie że kierowca przed kierowcą będzie zakrzywiony ekran No
i nie jest takie zakrzywienie jak sobie wyobrażałem bo to są dwie tafle szkła które są po prostu w pewnym miejscu połączone
i w ten sposób się osiąga pod kątem połączenie osiąga zakrzywienie okej myślałem że
to będzie naprawdę zakrzywiony ekran Oczywiście to jest jakiś tam szczegół drobiazg ale drobiazgi mi można nazwać tego faktu że ten
wielki ekran zajął tyle miejsca że się nawiewy bo niestety musiał gdzieś powędrować
gdzie ma na pewno nie na górę Zresztą tutaj na górze mamy na wiary musiałem
powędrować na dół i większość osób tego prawdopodobnie nie zauważy ale ma 2 metry
i jego kolano wystaje O tak bardzo jeszcze to tak tuż przy nawiewach to efekt jest niestety taki
że jak sobie włączy nawet nieco mocniej to Struga powietrza pędząc do mnie niestety zahacza
o moje kolano i ja oczywiście o tym pamiętam Nie wiem nie że trzeba trzeba
zawczasu zareagować to w prawo do góry zmniejszam nawiew i generalnie tak sobie radzę z tym na tym jest jak ktoś sobie nie
pomyśl i nie przestawię tak żeby
nie uszkodzić stawów to może Podłóż poczuć się że kolano niespecjalnie z tego się cieszę No co jeszcze można ponarzekać
Jak już tak narzeka No w zasadzie już chyba zostały ze dwa drobiazgi Jeden z nich to brak tej roletki wiem ale w Golfie
można było w ten sposób to optycznie uporządkować przestrzeń więc dlaczego w touaregu Miało być jej nie znaleźć to akurat się nie znalazł a szkoda No mówię coś zrobię natomiast
jest jeszcze jeden element który mi się nie podoba zaraz do niego dojdziemy bo będziemy
mówić o wykończeniu wyścigi z pasowaniu również
wnętrza tego auta A więc to co jest miękkie zrobione naprawdę na bogato taki to tam aż
do końca aż pod samą szyby wszystko jest mega miękkie i fajne również na drzwiach w
mięciutko mięciutko mięciutko niżej miękko tutaj jest pasek takiego twardego plastiku dosłownie wąski pasek i znowu robić
na miękko miękko tutaj Mamy również miękkie tworzywo nie również mamy miękki mówiący jest nie najgorzej to już
mamy Piano Black to mamy takie szczotkować aluminium No jest fajnie jest fajnie po prawej stronie również odpowiednio
natomiast spodziewałem się tutaj będzie powtórzenie tego miękkiego tworzywa lub przynajmniej lekko
przynajmniej uginające się pod palcem niestety to już jest twardo to też jest twardo twardo twardo i to
jest też twardo nie
wiem spodziewałem
się że to akurat w samochodzie który ma za 170 tysięcy dodatków będzie jeszcze minimalnie miękkie tworzywo tutaj
po prawej stronie może już za bardzo wczoraj miło mi dalej za dużo oczekuje No ale dobra może przesadzam Natomiast
dochodzimy właśnie do powodu do narzekań mianowicie tak jak to wszystko naprawdę mega solidnie po składamy ta cała
część mega super uchwyty drzwiach Proszę bardzo Nic
kompletnie po prawej stronie tam
naprawdę ja z całej siły szarpie więc też nic tutaj spoko tutaj dobrze
No
generalnie nie ma na co narzekać Nie ma nas tak ten cały pasek który właśnie mi się od razu nie podobał
bo nie był dostatecznie miękki od tego dołu a tutaj mamy znowu szczotkowane aluminium bardzo fajnie wygląda on
niestety nie jest Słuchajcie może
nie jest to dramat tak Ja to na szarpie tak żeby wywołać jakiś tam jest ale
właściwie to nawet chodziłam amplitudę Jak to jak to chodzi i
czasami to
może za parę kilkadziesiąt 100000 km być o
kolejny przykład dotarłem
do tego miejsca które naprawdę Może w przyszłości być dosyć problematyczne i ja nie wiem czy
to jest przedprodukcyjna wersję Czy to jest docelowa wersja to jest jedna taka pięta achillesowa
która biegnie przez cały środek bo cała reszta jest naprawdę mega solidne tak to nie dla jak to
wygląda więc więc być może jeśli wybierzemy wersja w Moskwie która jest na swój wykończony
być może tam z drewnem będzie to troszkę inaczej poukładane akurat ma testując na prezentację i samo
ważyłem tego a dopiero w tej wersji z aluminium taki efekt obserwuje o czym wam donoszę
i tak to wygląda od strony praktycznej No cóż ładowanie
telefonu Owszem jest wyjście 12 woltów wyjście również usb2 potężne
właściwie No można powiedzieć że 13 na Express uchwyty na bardzo
duży jest schowek
świetnie wykończony kolejny wyjście USB potężny kieszenie w drzwiach i to takie
profilowe tak tutaj mamy raz dwa również dobrze wykończone również że duży schowek
jeszcze tam mamy sporo sprzętu jak widać jeszcze takiej taka półeczka miejsca na okulary
akurat brak Ale generalnie to co nas otacza to pozwala dobrze się zorganizować w samochodzie więc
myślę że tutaj od strony Pragi naprawdę nie ma na co narzekać także chyba to zrobić zrobiłem swoje
prawda trochę pochwaliłem trochę pokryty kupowałem ogólne
wrażenie oczywiście bardzo pozytywne jak
szybko to się zmienia dopiero 2 tygodnie temu na prezentacji mówiliśmy że w ofercie jest tylko jeden z silnika dzisiaj mogę powiedzieć i
już są dwa nie tylko ten V6 diesel 286 koni ale też podstawowy 203 konny
wariant tego samego Diesla V6 w przyszłości dołączy do oferty również 340 na wersja V6
benzynowa które Zresztą znana SkyeN i bardzo podobna do tego co możemy znaleźć w sq7
w Audi sq7 czyli V8 diesel Który z czterech litrów Wyciska w przypadku touarega przyciśnie
421 wreszcie 367 koni z hybrydy plugin której data wprowadzenie jeszcze
niestety nie jest znana my Testujemy w186 konną wersję czy 600 niutonometrów i 1
do setki opowieść o zużyciu paliwa w tym samochodzie będzie nieco dłuższa niż zwykle bo zwykle Musiałbym powiedzieć że ten samochód
w mieście zużywa 7 i 7/10 w trasie 59 średnio 66 ale Volkswagen
przy okazji wprowadzenia tego modelu przy okazji wprowadzenia touarega wprowadza też pomiar według standardu wltp czy tego pierwszego rzeczywistości
i tak jakie zużycie według standardu wltp to w tym samochodzie 10 i 9 niskie to jest 7 i 1 a średnie
to 8 i 2 kolejność ciekawostka to pojemność zbiornika paliwa która wynosi 75 litrów
ale można dopłacić do 90 litrów co też w tym przypadku zrobiono dzięki czemu ten samochód bez tankowania może przyjechać
zdecydowanie ponad 1000 km aby
wspomnieć o właściwościach terenowych tego samochodu zjechaliśmy z naszego standardowego miejsca
w parku tutaj na załamanie drogi aby pokazać jakie ma
ten samochód na dzień dzisiejszy teraz mamy standardowe zawieszenie Czyli dokładnie 20
centymetrów i powiem tak historycznie rzecz biorąc regeneracja touarega była dosyć
się mocno uterenowiona w drugiej generacji wciąż był dostępny ten opcjonalny 4 x Motion napęd
który zawierał i reduktor i tylnego mostu Natomiast w najnowszej trzeciej generacji już
takich możliwości nie ma podobno tak przynajmniej twierdzi Volkswagen podobno nikt tego i tak nie kupował więc
musimy już zapomnieć o blokadzie tylnego mostu musimy zapomnieć o reduktorze
ale wciąż mamy to stały napęd wciąż mamy to samoblokujące się centralnym torsen
który może dać 70% na przód ewentualnie nawet 80 na tył i wciąż mamy to 20
cm prześwitu i to jest 2 cm mniej niż po Ewentualnie możemy zwiększyć
prześwit to całkiem mocno bo o całe 7 cm więc maksymalny prześwit tutaj to będzie 27
cm i to jest oczywiście dobra chyba że sobie przypomnij mi ile było poprzedniej generacji a było 30 a więc mamy wciąż 3
centymetry mniej niż poprzedni q6f
w walce z terenem nie chodzi tylko o sam napęd na koła i ma możliwości ustawienia Popatrzcie tutaj różnych
wysokości prześwitu chodzi też o elektronikę która pozwala nam tutaj walczyć na
przykład albo ośnieżonym drogą albo też ustawienie off road które ma dwie opcje albo automatyczne
albo też zrywu Expert który pozwala nam tutaj wejść do ustawień I był stary bardzo wiele różnych obcych w taki sposób
aby pasowało to do naszych potrzeb i oczekiwań więc możliwości tutaj wciąż są
i to chyba jest jest najbardziej rozbudowana wersja tych ustawień chyba można dokupić jeszcze bogatszą
opcję gdzie mamy pięć różnych możliwości o prądowych zdefiniowany profile typu żwir
piasek i tak dalej akurat Jeśli dobrze Doczytałem To w
naszym samochodzie Tego jeszcze nie teraz
obniżyliśmy jeszcze samochód właśnie położyliśmy go prawie na tym asfalcie i sposób mamy teraz między
skrajnymi pozycjami Aż jestem pamiętam 8 cm więc jedziemy z dołu do góry
No i teraz możemy śmiało dodać gazu i jechać dalej
kiedy Touareg przyjechał do Krakowa ja miałem do niego a właściwie do siebie tylko jedno pytanie czy moja ocena z prezentacji kiedy ja zostawiłem ten
samochód
z Kenem i czy ona była niesprawiedliwa bo ja tam powie że on teraz pewnie się do 50 tak
jak teraz 50 i był mocny szarpnięcie kierownicy że on dosyć nerwowy reaguje że on bardzo chętnie przyhamowuje poszczególne koła i
powiem tak troszkę miałem rację troszkę nie miałem przede
wszystkim miałem rację że oczywiście jeśli ją Spędzimy go do 50 bardzo mocno szarpie kierownicą to rzeczywiście zacznie się oczywiście ratować Moniko właściwie nie ratować z
wyprzedzeniem od razu z Anią w trakcie jeszcze niestabilność
od razu zacznie przyjmować poszczególne koła aby pokonać dokładnie taką trajektorii taką drogą ja kierowca zażyczył wykonać ten manewr manewr poprawnie
i bezpiecznie natomiast i to miał rację On tak robi chociaż
wyobrażenie że nie tak często jak mi się udało to zrobić na reprezentacje bo teraz na przykład mamy 50 zaraz tutaj pan przyjedzie tam dalej mamy pustą drogę i robią 22
No dobra w drugiej połowie manewru to zrobi więc no
to gwiazd muszę powiedzieć że wcale
to nie przeszkadza tak jak mi to przeszkadzało kiedy przesiadłem się do touarega z Cayenne Turbo który nocą przy jeździ jak ma słów A może jak żaden słów jeździ
jak chcesz Nie i po przesiadce z Cayenne Turbo Każde auto jeździ byle jak więc więc mogę powiedzieć że względem nie miałem rację i że oceniłem to szarpanie poszczególnych
kół jako wielką tragedia No po prostu ten samochód swoje ważne środek ciężkości ma tam gdzie ma nie i razie sobie w taki sposób
więc tyle jeśli chodzi o komentarz do tego co powiedziałem wcześniej trochę miał rację Ja trochę nie natomiast
oceniając
go już po takich paru dniach jazdy wiedzieć że przede
wszystkim jeżdżąc normalnie nie szarpiąc go nie testując nie zmieniając pasów ostro i tak dalej samochód
dokładnie
tak samo spełnia moje oczekiwania i moje założenie jak to robiła poprzednia generacja czyli Grecy generalnie postawiła poprzeczkę bardzo wysoko jeździło fantastycznie
i tutaj jeżdżą z tym samochodem Ja szczerze powiedziawszy na co dzień nie czuję jakiś Wielkiego
przełomu po 2:00
po stosunku do drugiego razy dopiero jak Zaczynam jeździć szybciej ostrzej to wtedy zaczynamy czuć że jest troszkę mniej masy
czuć że jest odpowiednie zawieszenie zaczynamy czuć że mamy te aktywne stabilizatory i
to wszystko Rzeczywiście działa ale to przy powiedzmy bardziej
intensywnej eksploatacji tego samochodu Bo przy normalnej jeździe na co dzień dokładnie
tak samo kompletne auto które fajnie stabilnie trzyma się drogi w zakręt które
bezpiecznie cicho podróżuje cicho właśnie mega wyciszony Nie tylko kwestia samego wyciszenia też podwójne szyby ale
też bardzo niskie obroty na to można zaliczyć nawet jako wadę dlatego że skrzynie biegów teraz akurat w sklepie sportowym połączymy w
drives No teraz podgóry jedzie na piątym biegu ale zrobiłem zwykle jadąc 50 jesteśmy na szóstym wiele szybciej jesteśmy na siódmą jest bardzo szybko na 8 biegu zrozumiałe
zrobione jest po to żeby było niż zużycie paliwa żeby było właśnie ciszej żeby zmieścić norma emisji i tak dalej i tak dalej ale
to ma wadę wada polega na tym że jeśli chcemy przyspieszyć to zawsze musimy zredukować
oczywiście zrób to jest natychmiastowe oczywiście to wszystko się dzieje bardzo aczkolwiek zawsze mija ten ułamek sekundy
zawsze jest ta redukcja więc możemy powiedzieć że no okej Jakby skrzynia tak bardzo się nie starała o No to robię nawet jeśli sportowy i
tak stara się szukać tych biegów
żeby te obroty były mimo wszystko dosyć niskie więc to jest taka że
za dużo ale taka cecha że że ten samochód Jeśli chcemy od niego gwałtownie
trochę mocniejszego przyspieszenie zawsze musi zredukować można potężny moment obrotowy przecież 600
niutonometrów i jeszcze jedna rzecz o której teraz nie mogę opowiedzieć bo
to są akurat same zakręty ale za chwilę będzie prosta i
powie kiedy będziemy jechać na prostej to wtedy kierownica w punkcie 0 jest taka kompletnie pusta kompletnie jaka kompletnie nie powiązana jakby z kołami tutaj moje ten ruch na wprost jest
zbyt relaksujący zbyt urlopowy zbyt beztroski
powinno Moim zdaniem troszeczkę wcześniej łapać i
troszeczkę Oczywiście możemy znowu włączyć tryb sport
i wtedy to 0
minimalnie wcześniej łapie ale zero pozostaje wciąż zerem tak tutaj zero mnożymy razy
ileś tam ale wzorem pozostaje i tak to rzeczywiście zgodnie z matematyką
jest więc niestety to
zestrojenie nie mówię
że znowu to jest wada to jest Cecha która mi akurat nie szczególnie odpowiada bo czuję się jakbym
był niepotrzebny w tym prawie autonomicznym samochodzie bo bo przecież kręcę
kierownicą A on nic A poza tym no wymieniłem już parę uwag czas
na pochwałę pochwała będzie bardzo proste samochód
na pewno nie gorsze niż poprzednia generacja od strony wrażeń z jazdy to jest oczywiste i co jest do tego żeby go pochwalić i
samochód na pewno na
pewno tak bardzo dopasowujący
się do oczekiwań kierowcy
że podsumować
nie jednym pytaniem A w jakim trybie jesteś Bo jeśli ktoś powie że jeździ szybko i mu się podoba to znaczy że jest w trybie sportowe jeśli ktoś będzie za to że wcale nie jest sportowy tylko jest właśnie mega komfortowy to znaczy jest trybie komfortowym i
właśnie ta ta zmienność tego samochodu i
dostosowywanie się tego samochodu do oczekiwań kierowcy to ja też coś za co warto ten samochód pochwalić po prostu beztroska jazdę z dostosowaniem się do aktualnego humor jak mówią w poprzedniej firmie podstawowe wersje auto 186 konnym silnikiem kosztuje co najmniej 274000
zł teraz dostępna jest słabsza wersja ale w niej dostajemy o wiele mniej mocy 55 koni mniej a jest
to zaledwie 18000 moim zdaniem nie warto Zresztą i tak nikt nie wyjeżdża z salonu podstawową wersję
i ten samochód jest najlepszym tego przykładem kosztują ponad 450000 zł Co oznacza Chodzież
za 177000 zł jest dodatków zupełnie w klasie Premium z
konta sztylet dodatkach reflektory kosztują 10020 calowe koła kosztują około 10 dwadzieścia
jedno-calowa które były kosztowały ponad 16 do tego dochodzą pakiety stylistyczne airline Atmosphere czy Elegance
wszystkie kosztują około 10 000 pneumatyczne zawieszenie z tylną oś o e do C kosztuje 14 ale Jeśli dodamy do
tego aktywny stabilizatory nadwozia zapłacimy za ten dodatek już 30 tysięcy wewnętrzne w standardzie gościu tapicerka
materiałowa ale możemy też się do rodzajów stół skórzanej tapicerki ceny od 13 do 26400
fowa klimatyzacja 4000 nową generację touarega można było określić na dobrą sprawę tymi samymi słowami zając
jeszcze słowo popisowy popisujący się możliwościami technicznymi marki i na dobrą sprawę
całego koncernu a przy okazji tych podpisów wyszło że ten samochód w takim rozmachem że miejscami wyprzedza
nawet znacznie droższe modele z tego samego koncertu ile koniec Muszę zadać do retoryczne pytanie czy Volkswagen oferują stożka
koła za 16000 aktywnego zawieszenia za 30 000 zł nie
odbiega za bardzo od swoich pierwotnych założeń auta dla ludu to
jest jedyna możliwość bo cała reszta w tym samochodzie mi się naprawdę podoba
0
0
0
Podziel się
Komentarze (0)

Programy Wirtualnej Polski

KOMENTARZE
(0)