programy
kategorie

Volvo S60 - wilk czy jeżozwierz?

Test Volvo S60 III T5 z silnikiem 2.0 o mocy 250 KM

24-04-2020
Tranksrypcja:zdążyliśmy...
rozwiń
się
już przyzwyczaić do nowej stylistyki Volvo zaczęła się od XC90 5 lat temu i od tej
pory wszystko co wjechało do Volvo wyglądało mniej tak samo choć można było powiedzieć że mamy
tu do czynienia z atakiem klonów to jednak to są bardzo ładne klony wychodzę jest dzisiaj zapraszam
was na test auta które z wyglądu jest bardzo mocno podobne do innych ale ma ten unikalny
właściwy chyba jeden z najbardziej pożądanych rozmiarów Volvo S60 zapraszam
Chociaż chyba trochę przesadziłem w tym podobieństwo na przykład S60 młot Tora czyli Ten charakterystyczny kształt
ledów w reflektorach wychodzi trochę poza obrys reflektorów w modelach nie było linia boczna
ma bardzo dobre proporcje chyba nawet lepsze niż S90 które rozmiarami trochę przypomina już jacht
na pewno S60 jest bardziej dynamiczne Ma też inne E90 pamiętacie był w
ogniu krytyki zresztą nawet zrobiłem konkurs na przeprojektowanie tylnych świateł w inny sposób i dzisiaj
chyba wciąż Zrobiłbym to samo ale ws100 chyba trochę mniej kontrowersyjny
wnętrza Volvo znamy już doskonale i to celowo nie mówię o S60 po prostu jeśli siedzieliście
w jednym Volvo to siedzieliście już we wszystkich różnią się ona chyba tylko detalami pozycja
za kierownicą która ws60 wydaje się być najniższa I co podobnie jak wygląd zewnętrzny wewnętrzny Volvo
zaprojektowane w 2014 roku po pięciu latach wciąż wygląda w swoim czasie Przyjrzyj się chyba smartfonom
komputerem stronom internetowym i wszystkim innym nowym technologiem i zastosowali zasady ich projektowanie
w aucie Opłaciło się oczywiście wolelibyśmy choć trochę świeżych pomysłów ale jutro pojedziesz to wciąż jest
ładne projekt to jedna rzecz ale Sprawdźmy też materiały wykończeniowe bo to może się różnić od modelu do modelu i tutaj A60
powinni być zadowoleni bo samochód ma bardzo ciekawie dobrane materiały wykończeniowe Zresztą
ładnie to wygląda To już powiedziałem ale też widzicie że tworzywa są miękkie i schodzą całkiem
nisko to nie że już mamy twarde tworzywo ale też takie matowe takie przyjemne w dotyku roletka nawet
jest jak idziecie do szkoły to już widzieliśmy znów modele metalowa pod może być drewnianą wygląda to wszystko naprawdę
solidnie A jeśli chodzi o spasowanie tutaj jeszcze kończy macanie drzwi które równe których plastik
rysunki na to Posłuchajcie sami nie
ma nic do słuchania po prawej stronie
minimalnie coś się odzywa Ale szarpie naprawdę z całej siły Możemy też spróbować
tutaj nic
i tutaj czasem prosić żebyś mi pod kierownicą najsłabsze miejsce proszę
bardzo
nic Myślę że standardy
montażu w Stanach jak widać zostały dostosowane do Europejskiego odbiorcy Numer
praktyczny również jest znany szybka do tego co widzieliśmy też przyszli innych samochodach A więc dwa miejsca
na kubeczki tutaj taki mały schowek jeszcze jeden mały schowek nie to większy i nieźle wykończony
również pod nickiem przed pasażerem kolejny i też ładnie wykończony I wreszcie schowek
w drzwiach obszerny i co ciekawe od wewnętrznej strony które nie widzicie jest ładnie wykończony natomiast oko
sięga widzimy goły plastik Ciekawe co to jest
Wróćmy do technologii w S60 już w standardzie dostaniemy na przykład system City Safety które autonomicznie
hamuje przed Volvo System Ten działa do różnicy prędkości wynoszącej 60 godziny co w mieście praktycznie
wyczerpuje temat a jako że w Szwecji Dochodzi nawet do 4000 wypadków z udziałem dużych zwierząt ten system hamuje
i właśnie dużymi zwierzętami takie rowerzyści jesteś system pilots pasties przy takiej system
półautonomiczne jazdy które możesz dostosować prędkość do znaków i utrzymuje się na środku pasa odbijać
się od pasów jak to było w tańszych rozwiązaniach tego typu tutaj wchodzą w skład pakietu Intensive Pro za 7600
zł S60 zapobiega też nieplanowaną wizytę na poboczu na bieżąco skanuje nie potrzebuję nawet namalowanych
pasów do rozpoznać jej krawędź wszystkie modele z rocznika 2020 będą miały w standardzie łączność z innymi samochodami
Volvo dzięki temu Samochód który natrafił na na przykład ślisko na lub inny zagrożenie automatycznie wyślę informacje o
tym zdarzeniu do innych samochodów które funkcja było już wyposażone S90 2016 roku ale teraz
to ma być dostępne we wszystkich modelach chmurach pojawi się też pewnie w postaci jakiejś aktualizacji
co to było koniec
żartów
to kolejny krok oprócz kontrowersyjnego ograniczenie prędkości maksymalnej do 180 na godzinę
w przyszłorocznych modelach do wizji marki która zakłada że w Volvo od 2020 rok nie
zginie ani zostanie poważnie żadne S60
jest oczywiście bardzo dynamiczny samochodem i Sportowo wyglądającymi co tam jeszcze ale wszystkim to jest
rodzinny Sedan więc musi dawać dużo miejsca i od tego właśnie teraz jestem test dwumetrowca
pokazuje że ws60 bez problemu Nawet dwumetrowiec odnajdzie się tutaj Mamy mnóstwo różnego rodzaju regulacyjna
długość siedziska i jest regulowane elektrycznie i ja tutaj na tym fotelu
bez problemu się jak widać odnajduje nad głową no dosłownie jeden palec wolnej przestrzeni prawdopodobnie
okno dachowe robię swoją krecia robotę zawierając cenne centymetra człowiek to jest kwestia tylko poczucie przestrzeni bo
ja do podsufitki tam nie sięgam płaz reguły Pokaż natomiast zagłówek No cóż jest
to teren na takiej wysokości na jakiej jest niej dalszej regulację niestety tutaj nie przewidziano na więc mógłby być dla mnie przynajmniej
odrobinę wyżej a ta z tyłu Popatrzcie na moje kolano ona nawet nie dotykają fotele przede mną więc jest naprawdę
dobrze która to jest skorupa No ale skoro jej nie dotykam to mnie to nie interesuje pod fotelem jest lat
Wiele miejsca Zaprawdę letnie buty bez problemu wchodzą ale czuję że gdyby to były zimowe to już by było tak mają
na wcisk na wcisk jest też na wysokość bo tak jak siedzę Pokaż mi nie muszę się jakoś mocno garbić ale już dotykam
podsufitki więc test dwumetrowca zaliczony nie Ale z takim jednym zastrzeżeniem że jakbym
miał 201 to już pewnie miał delikatny kłopot prawą stronę Muszę
pokazać w solidny tunel środkowy tak jak widać wysoki i szeroki całkiem ciekawie zaprojektowana tutaj taką
mamy to nawiewy na środku mamy nawiewy również w słupkach b zwróć uwagę to czuwanie jaka Jaki jest poziom różnych
detali dekoracyjnych mamy to też jak widać elektroniczne sterowanie nawiewami
mamy to czterostrefowa klimę więc myślę
że podróż będzie bardzo komfortowe strony praktycznej mamy to siateczkę raz siateczkę to mamy nawet
możliwość ładowania laptopa tak jak widać 230 voltów mamy też niezbyt duże kieszenie w drzwiach
całkiem miękki
komfortowy wielki podłokietnik z taką tacką nie wiadomo właściwie czemu to ma służyć A to wiadomo na
kup tutaj chyba możemy też znaleźć taki schowek też
plastikowe w środku wykończony mamy też przejście na narty ale od środka tego chyba nie
da się otworzyć musimy to samo
zrobić z tyłu na koniec światełka po prawej po lewej stronie są Zwróć uwagę że okno dachowe nie sięga Aż tak
daleko do tyłu więc tutaj światła od góry nam nie wpadnie aż dużo jak gdybyśmy mieli jeszcze
to okno dachowe odrobione większe mamy to oczywiście 2 mocowanie ISOFIX i podobnie jak na przednich fotelach z tyłu również
zagłówki są na stałej wysokości nie wiesz oczywiście środkowego
który można wyregulować i podobnie jak w innych modelach Volvo odpowiednie naciśnięcie
odpowiedniego przycisku na
pranie sprawia że te zagłówki się automatycznie składają i podobnie jak w innych modelach składają się niezależnie
od tego czy na fotelu ktoś siedzi Wypisz
bagażnika w jest typowa jak na segment 442 l również otwór
jest typowy jak na rodzaj nadwozia Czyli jak to w Sedanie relatywnie niewielki otwór i całkiem sporo miejscu tam z tyłu Zwróć
uwagę że tam z tyłu podłoga delikatnie na końcu unosi się do góry mamy też możliwość przewożenia
nart widać Tam jest odpowiedni otwór Poza tym bez większych wodotrysków widzimy to nie haczyk 1 tygodnie Zresztą
niezbyt praktyczne próbowałem korzystać trzeba troszkę się namęczyć żeby tutaj siatkę No nie Powiesić widziałem bardziej
wygodne i cóż pod pod znajdziemy trochę miejsca na różne inne drobiazgi tak
jak widać to miejscu to jest oczywiście pozyskane kosztem tego że nie mamy tutaj dojazdówki tylko zestaw naprawczy Yves
siateczka Po prawej jest jeden fajny gadżet Jednak tutaj się znalazł a teraz najpierw
kamera potem ja otóż tutaj po prawej stronie znajdują się dwa przyciski i przemocy tych przycisków możemy odblokować
oparcia i dopiero po naciśnięciu tego przycisku umieszczonego po stronie kierowcy możemy
złożyć oparcie tylnej jedna strona możemy to też za jakieś po drugiej stronie również sięgnąć
I proszę bardzo mamy to teraz no
nie powiedziałbym że całkiem płaską podłogą bo tak jak powiedziałem ona nie jest do końca już na etapie samego bagażnika a do
tego Zwróć uwagę że na tym fragmencie który się złożył wystają też fragmenty jakby konstrukcyjne Więc
to może delikatnie też utrudnia jest przez jakiś wielkich szaf a
może i nie od razu powiem Ja wiedziałem że tak będzie bo
kolega z redakcji Mateusz był
na prezentacji mechaniczny tego samochodu bo w Los Angeles i tam jeździł S60 i bardzo chwalił to jak ten samochód się prowadzi więc wiedziałem że poprzeczka jest zawieszony wysoko i tego też się spodziewałam ale mimo pochód dwukrotnie
mnie zaskoczył Po pierwsze to wiem że testów Kama 20-calowe koła weź Nie skręciłem na taką
uliczkę to nas Mogilany która ma bardzo ale to bardzo nie drogę i powiem Tak jeśli jesteście zorientowanie nawożeniu w tym samochodem rodziny to pozostańcie przy 18 Max 19 na 20 calowe koła No wyglądają świetnie dodają temu auto i jeszcze więcej wezmę że pewności siebie w zakrętach natomiast na nierównych drogach No nie da się sprawdzają Tak czy inaczej ten samochód nie zaskoczył właśnie temu że w zestawieniu z 20 calowymi kołami No zakrętach prowadzi się na absolutnie nie niż najlepsi w tym segmencie nawet ci na z nazwą na B jest to auto które robią wrażenie to pomimo że nie ma napędu na cztery a ja mam naprawdę pecha bo od 6 dni tym samochodem jeżdżę i od trzech dni leje leje
non-stop jeszcze cały czas po mokrym asfalcie i szczerze mówiąc że samochód jest za chwilę wyjeżdżam będę miał okazję wystartować od zera do stół
i zobaczycie na skręconych kołach Rozpoczniemy to nasze przyspieszanie właśnie teraz i jedziemy pełny raz pod górkę proszę bardzo oczywiście da się zerwać przyczepność na nierównej drodze będzie troszkę inaczej mało 20 ale ten
samochód pomimo że to jest Tośka pomimo że na mokrym asfalcie na świetnie trzyma trakcie naprawdę świetnie jeździ nawet właśnie tak i pełnym gazem na wprost a nie tylko w zakrętach jestem pod wrażeniem co tutaj do nas przyjechało oczywiście
napęd na cztery koła jakby był to byłoby jeszcze lepiej 10 000 zł różnicy
w cenie Wydaje mi się że
to nie aż tak dużo żeby na tym oszczędzać prąd w racie leasingowej to będzie 50 zł więc o czym mówimy natomiast natomiast nawet ośka radzi sobie zadziwiająco dobrze Tym bardziej że ja przyspieszają teraz w trybie Dynamic który nawiasem nieźle się wyróżnia na tle pozostałych trepy więc
znaczenie zjazdu są
naprawdę bardzo przyzwoite jeśli ktoś wsiadając do
tego samochodu bo myślał o zewnątrz wygląda jakaś 90 w środku wygląda jakaś 90 takie baby S90 które
będzie jechało powolutku pykało dostojnie łykając
kolejne kilometry to się bardzo zdziwił
i to pozytywnie ślubie jazdy bo ten samochód nie ma nic wspólnego i wrażenia
z jazdy z 90 z resztą wolno same deklaruje że to będzie najbardziej dynamiczne Volvo i takim właśnie wyszło szczególnie ten silnik Zresztą
6 i pół do setki jak teraz to mówię przejście pół do setki a wersję autem a 64 do setki więc
też między innymi świadczy o tym że że ten
samochód startując od zera mimo że to ośka całkiem nieźle
sobie radzi i nie tracił czasu na buchtowanie w miejscu
jeszcze to powiedzieć na pewno o tym że ten silnik T5 który
O którym teraz wspomniałem potrafi bardzo mieć bardzo dużą różnicę amplitudę zużycie
paliwa Jak
ja przyjechałem nim
z Warszawy do Krakowa to z panią około siedmiu i na takich krajówce będziemy tam
przyspieszyć wyprzedzać na łosie i na Esce gdzie ustawiamy na tempomacie 120 przejechałem 50 km też niewiele powyżej siedmiu więc dobrze Natomiast teraz jeżdżąc Zakopanym Krakowie tutaj
testują co chwilę przyspieszenia i takie
tam Wszystko w trybie dynamicznym bo już mam 14 i 1 więc
różnica jest można wypowiedzieć dwukrotne No niestety trzeba się liczyć z tym że jeśli chcemy mieć więcej dynamiki wjazdy i wjeździe to będziemy
mieli to jeszcze wyższe spalanie chyba nikt się nie zdziwił co jeszcze warto o nim powiedzieć na pewno pod marketem
jeśli będziemy
chcieli zaparkować trzeba troszkę się do
tego przyzwyczaić że ten samochód nie szczególnie do skręcam w sensie dobrze skręca podczas jazdy ale na parkingu spodziewałem się że będzie bardziej zwrotny
musiałem parę razy parkować na 3 razy gdzieś
tam wjeżdżać na miejsce parkingowe podczas dyskusji Bałem się że uda mi się to za jednym razem więc
tutaj można bo jest delikatnie ponarzekać na to że zwrotność tego auta podczas 11 m wśród nie
są zresztą w danych też to odczytać mogłoby to być tam pół
metra mniej na pewno by nie zaszkodziło nie będę przeciągał Powiem tylko że zazdroszczę kolegom którzy dzisiaj ode mnie przejmą to i
jutro chyba będzie suchy dzień więc oni po jeżdżą na suchym asfalcie minister to nie było dane to się jeździć po mokrym ale jeśli po
suchym będzie tylko lepiej przecież tylko lepiej to tym bardziej samochód zasługuje na wysoką ocenę jeśli chodzi o właśnie to na co Volvo stawiało przy tym aucie chyba najbardziej czyli na pozytywne wrażenia z jazdy po mieście skłoniły mnie do próby tego auto również na torze i dzięki Motopark Kraków mogliśmy
w Krakowie przetestować jak S60 wpisuje się również w ostrzejszych zakres większych prędkościach No
i okazało się że oczywiście świetny zawieszenie oczywiście Wielkie koło Oczywiście niski
profil ale Volvo bezpieczeństwo przede wszystkim tylko samochód zaczął wpadać w jakieś mocniejsze zakręty przeciążenia to
SP mentalnie zaczynam Interweniować i odejmować gaz więc bardzo wiele zakrętów ja przejeżdżałem
z dwukrotnie niższą niż chciałem ci skan gaz ale samochód mówił halo halo spokojnie bezpieczeństwo przede wszystkim i
ostatecznie przegonił mnie z toru bardzo ciekawym zjawiskiem którego wcześniej nigdy nie doświadczyłem ponownie bezpieczeństwo
dociągający mnie pas nudo ciągnął raz na następnym zakręcie do ciągnął jeszcze bardziej niż No dobra Ja już tam oddycham
ale pojadę dalej na kolejnym okrążeniu w tym samym miejscu gdzie naprawdę rzucało nie są do ciągnął dalej w
którym się zaczęło mi się już ciemno robić przed oczami a on chciał jeszcze więcej jak spędziłem Dobra koniec na dziś wiemy że samochód
jest świetny i fantastyczne w dynamicznej jazdy po mieście ale tor to nie do końca jego naturalne
środowisko wspomnianą słonko o klonach i ktoś patrząc na S60 drzwi czy może powiedzieć że jest
to takie S90 ale spróbuj się tylko o tym autem się przyjechać tam się przekonać się że jest
to zupełnie inne Volvo o wiele bardziej dynamiczny zające o wiele więcej mocy wciąż
0
0
0
Podziel się
Komentarze (0)

Programy Wirtualnej Polski

KOMENTARZE
(0)

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (865 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (402 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.