bDatBIXo
bDatBIXs
bDatBIXw
programy
kategorie
bDatBIXp

Volvo S90 T8 - elektryzująco podnosi poziom luksusu

Test Volvo S90 T8 Twin Engine o mocy 390 KM

21-04-2020
Tranksrypcja:Cześć...
rozwiń
witamy
w drugim odcinku naszych testów Hybrid plugin których sprawdzamy czy ten napęd Mógłbyś tak jak w Złotym
środkiem w okresie przejścia pomiędzy motoryzacją spalinową na elektryczną w
pierwszym odcinku wp8 w modelu V60 a Przypominam że zaplanowaliśmy 4 testy
tego napędu w różnych modelach tego samego producenta aby w ocenie przydatności i skuteczności tego napędu w różnych segmentach na
różnicach w modelach a nie na różnicach w Markach w
tym razem Zobaczymy jak się jeździ nowoczesną elektryczną spalinową limuzyną czyli w Volvo S90 w wersji
godnej limuzyny czyli inscription i z napędem właśnie takim który łączy cechy tych dwóch różnych
rodzajów napędów czyli plugin P8 Zapraszam do testu auto a które Powinno
być właśnie nowoczesnym elektrykiem a w trasie klasyczną malinówką Volvo S90 jest już na rynku ponad
3 lata i wciąż się podoba klasycznymi nie może nie rzucają się tak bardzo to Zresztą pasuje mi do marki
i dzięki temu są ponadczasowe pamiętam na początku wiele osób nie mogło się przyzwyczaić do tych tylnych świateł ale
teraz co najmniej nie przeszkadzają i to pomimo tego że wcale nie jest tak pospolitym samochodem byśmy spotykali
go codziennie na drodze do pracy wersja
jest lepsza od zewnątrz wyróżnia się elegancją ale Dance motoryzacji to oczywiście więc
Chrome mamy na grillu w dolnej części wlotów przednim zderzaku i na obramowania okien testowany
samochód zostało też lubosa żony z 20 calowe felgi i które do eleganckiego charakteru dodają szczyt dynamiki albo po prostu Dobrze
wyglądają bagażnik mieści 500 litrów i podobnie jak w przypadku ostatnio testowanego Volvo V60
obecność na pokładzie baterii nie wpływa na jego PO do bagażnika zwykle będziemy chcieli
włożyć trochę kabli Ale umówmy się nie zajmują Wiele miejsca wnętrze
wersję z klipsem również ma być tym najbardziej eleganckim więc zobaczyć szlachetne materiały w obcy jest
wysokiej jakości skóra na palenie naturalne drewno orzech amerykański z charakterystycznymi pasami to
akurat wersję mamy wykończenie aluminium mesh wygląda nieźle w samochodach z wyposażeniem inscription
największe wrażenie robi jednak szkło orrefors w którym dokończono gałkę skrzyni biegów silnik
wersję te 8 to jest dokładnie to samo co w testowano 160 też z napędem T8
a więc mamy silnik spalinowy o mocy 303 koni który zajmuje się napędem osi przedniej za pośrednictwem 8 biegowej
skrzyni gier tronic oraz silnik do mocy 87 koni który jest przy tylnej osi i on
obsługuje napęd tylnej osi a więc mamy to siłą rzeczy napęd na cztery koła ma to swoje ciekawego
o których będę opowiadał podczas wrażeń z jazdy ale jest jeszcze jedna rzecz którą przyłożono wrażenia z jazdy otusz
Volvo podaje że sumaryczna Monster tego napędu to uwaga 390 koni a więc
dokładnie suma mocy silnika spalinowego i elektrycznego zwykle to nie jest zwykłe dodawanie
zwykłe zwykłe dodawanie ale Volvo jednak to właśnie ten sposób Dlaczego oto bowiem wrażenia z jazdy Jaka
jest tylko powiem że tym Arsenałem mocy ten samochód do setki przyspiesza w 5 i 1/10 sekundy w
cyklu mieszanym silnik Volvo S90 według UTP zużyć powinien od jednego i 910
do 2 i 3/10 litra na 100 km tyle
że tak jak V60 taki w tym przypadku Ciekawi jesteśmy jak to z WS
90 podczas praktyczny i jazdy po mieście i oprócz standardowego pomiaru spalanie zrobimy też takie nasz pomiar
z rzeczywistej jazdy po mieście Ciekaw jestem jak to się będzie różnić 60 teraz takie quiz a
właściwie to jest takie takie pytanie do was czy zaświeciła się lampka czy coś w tych obliczeniach jest nie w porządku w paskiem Volvo deklaruje
że silnik ma moc 303 koni Volvo deklaruje że silnik elektryczny przy tylnej osi ma moc 87
koni w Volvo deklaruje że moc sumaryczna tego napędu hybrydowego to 3 50 koni
zapaliła się żarówka coś
jest nie tak bo jeśli nie tak jeśli jeszcze nie to mówię jest coś nie tak bo cała branża wszyscy podają że nie łączy się
z silnika spalinowego i silnika elektrycznego O tak jeden do jednego po prostu jak ktoś ma silnik spalinowy 200 koni
silnik elektryczny 100 konie No to z reguły moc takiego no układu napędowego to jest pokazuje 200 ale nie przez ta Dlaczego w Volvo pozwala sobie na
dodawanie jednego i drugiego nie wiedziałem zapytałem
Central
okazało się że
Volvo postanowiło zrobić pewne uproszczenia Otóż
rzeczywiście oni przyznają że nie można dodawać tego wprost
i że to nie da 390 koni ale jednocześnie mówią
tak że prócz tego silnika z przodu i tego drugiego silnika z tyłu to mamy taki moduł
zwany Ice to
jest moduł który jest taką ładowarką generator odzyskiwacz
silnikiem w czymś co przetwarza
energię w każdym razie i
on ma kiedy trybie baby działa w trybie jakoś on do quada swoich 30 koni mechanicznych do
przyspieszenia tego samochodu czyli zaciskamy gaz i właśnie się zbieram do czego
Do czego zmierzam Volvo mimo że ma te 30 koni gdzieś tam w układzie schowanych w ogóle tego nie pokazuje Dlaczego Dlatego że zakłada że
dzięki temu że ma ten zapas 30 koni może na dodanie tego i tego jeden do jednego bo strata która gdzieś tam w tym równaniu jest
Jest ona jest uzupełnione przez te 30 koni które nigdzie nie są pokazywane otwarcie taka historię jeśli
chodzi o dodawanie mocy w napędzie te 8 bo to nie dotyczy tylko z 90 ale też wszystkich
innych tousek Volvo
A wracając do tego samochodu No cóż jest to oczywiście elektryk który
pozwala jeździć na prądzie po mieście ale z rozszerzeniem Pamiętajcie że napęd
na tył realizowany przez silnik elektryczny ma tylko 87 koni a więc jeśli jesteście zainteresowani jazdą
spokojną nie ma przyjedziesz po mieście spokojnie jeśli chcecie jeździć tak całkiem żwawo
wręcz Powiedziałbym to
też silnik elektryczny jest do waszej dyspozycji ale
jeśli chcesz można przyspieszyć no to wtedy włącza się silnik spalinowy i musi nas wspomóc No bo wszystko co nam potrzebne powyżej tych
87 koni już musisz się wziąć silnika
spalinowego a więc owszem możemy przy jeździć Ten cały dzień na prądzie po mieście ale pod jednym warunkiem nie będziemy ani razu nie
mocno wciskać gazu czy jeszcze w praktyce nie ma sensu a podporządkowywać tym wszystkim mechanizm trzeba jeździć w brzuchu tak jak nam to pasuje I to
właśnie z tej jazdy która nam tak pasuje Wynika to niewielkie spalanie bo czasem ten silnik
Włącz No to niech sobie włączy bo i tak wychodzi tam na końcu jakiś tam parę litrów na 100 kilometrów kogo to interesuje przy takim spalaniu i takiej
sumarycznej mocy i ta jazda bez zmyślenie czy to się włączy to się nie włączy jest całkiem przyjemne przecież są pewne tryby jazdy bo
naprawdę bardzo sprawnie przyspieszę i Zresztą
ja zauważę jeżdżą z tym samochodem że podświadomie jednak staram się nie przekraczać tej granicy po
to żeby tak się pobawić a Dałem radę Już tyle przyjechała bo nie rozumie
odpaliła ale też Wynikało to z tego że łatwo się uzależnić od tego elektrycznego trybu jazdy tej płynności tej
perfekcji i precyzji dodawania gazu i sterowanie ile ile tej mocy jest na na koła ale też że ciszy która wynika z tego że silnik spalinowy gdzieś tam sobie śpi
więc i tak starałem się nie przekraczać tej linii co Zresztą tutaj doskonale na wyświetlaczu widać kiedy Już dochodzimy do oczekiwań powyżej tak tego co może dać silnik
elektryczny to wszystko jest ładnie tutaj rozpisane i pokazane ale trzeba też wiedzieć że nie wszystkie tryby są takie elektryczne bo na przykład mamy tryb awd napęd na
wszystkie koła napęd na tył jest elektryczny napęd na przód jest spalinowa więc wciskając konstanta budę natychmiast
uruchomiony silnik spalinowy Bo tylko on jest połączony więc
jeśli chcemy uruchomić silnik
spalinowy No to niestety ale jeśli chcemy umieścić napęd na cztery to niestety ale się nie spalinowy chodzi tutaj
cały czas to jest
napęd na szczególne okazje i jeśli potrzebujemy do tego włączony natomiast
codzienne użytkowanie tryb Hybrid Oczywiście używa głównie silnik elektryczny Oczywiście bateria trakcyjna jest naładowana i
takie tym samochodem Tak jak powiedziałem jeździe najprzyjemniej a
generalnie Bo
to tak na wprost na wprost cały czas natomiast Jeszcze jest kwestia tego jak to się prowadzi jak to chętnie
się wkręca w zakręty nie I to trzeba mieć na uwadze to że No nie każdy kupując Volvo
S 90 w pierwszej kolejności ocenie ten samochód pod względem tego jaką wykonuje
test łosia bo jednak S90 jest limuzyną która służy właśnie do takiej Cichego i perfekcyjnego
wożenia się w komforcie luksusie a dopiero gdzieś w drugiej a właściwie chyba trzeci albo czwarty kolejności do tego żeby
robić nim jakieś Tym niemniej spróbowałem i teraz akurat jest jak na złość teoretycznie
to mogę zrobić tak wjadę
tutaj komuś to podwórko wycofanie
będę miał drugą stronę zaprasza Oszczędzaj ostrzegają mnie systemy o samochodach które są na
bazie a nawet zachowały ale jeszcze
było parę metrów No ale dobrze chyba w
porządku a w każdym razem ale to było trzaśnięcie
w każdym razie A teraz jest koniec 50 jak będzie przestrzeń
to spróbuję zrobić łosia może zejść z jadę na jakąś boczną liszkę ale w międzyczasie opowiem przy
takim takim takim bardzo płynnym jeżdżeniu na różnych łukach z różną prędkością to jest precyzyjnie
i spokojnie
przewidywanie prowadzący się samochód No to jesteś tych celu Jak sprawdzić gdzie jest jego granica poza którą zaczyna wychodzić
w pewnym stopniu poster podsterowność to trzeba już wyraźnie się o to postarać i jest to do właśnie takie mocne szarpnięcie kierownicą
aby na przykład szybko objechać ja
jeszcze jakąś przeszkodę która nagle nie pojawiło nam się na drodze no i wtedy szarpnięcie w lewo szarpnięcie w prawo i samochód to oczywiście pewnym
takim delikatnym
opóźnieniem takie trochę ospały sposób robi te wszystkie manewry nawet
nie czujesz żeby elektronika jakaś tak bardzo mocno interweniowała
natomiast czuć że Tam
z przodu jest I czujesz że wytrącenie tej masy jest pędzenie na wprost trochę kosztuje i trochę trwa i i nawet czuć że opony też mają całkiem sporo pracy bo za troszkę przeskakują i tak czuć że gryzą asfalt aż w końcu zmieniają kierunek to nie jest samochód który na każde szarpnięcie kierownicy Niezależnie od tego to ostro jest zdecydowanie zrobimy
zrobię to wszystko o tak przy 95
procentach sytuacji gdzie zrobimy to płynie tak jak na codzień potrzeba zrobi to perfekcyjnie nic tam nie będzie na
tym jesteś zaczniemy szarpać No to będziemy musieli sobie potem jakieś wyprowadziły
go nad Prosną zadać sobie pytanie Ale po co ja to robię Przecież to jest S90 nie służy do
szarpania i to chyba w ten sposób się wytłumaczymy z tego że ta podsterowność
delikatne tutaj nam wychodzi A ja generalnie już nie skupiając się na Hej jest bo
po jednym słowem można podsumować bardzo Komfortowa limuzyna która bardzo
dobrze wygładza nierówności jest nieźle wycisz tak mówię o tym że ja nie chcę słuchać tego silnika spalinowego Ale tak szczerze mówiąc włączę teraz albo D3 bardzo Słyszeliście że silnik został odpalony międzyczasie mnie on tam gdzieś jest on tam Rzeczywiście działa ale to to
jest dopiero chyba a dopiero teraz Jak stoimy na światłach to słychać coś się dzieje poza tym jest
a raczej bardzo bardzo bardzo cichy samochód a więc nie ma na co narzekać większości sytuacji można by powiedzieć że samochód ten
spełnia swoją rolę rolę S90 rola limuzyny
flagowce limuzyny kto przywieźć z punktu a do punktu b w takich dostojnych jej komfortowy lub sobie sposób i i szarpana może nie robię tego jakoś
zbyt chętnie ale ostatecznie robi więc czego możemy się limuzyny
myślałem się dokładnie takiego właśnie takiego właśnie zachowania na drodze i takie zachowania na drodze mniej więcej tutaj też dostajemy a z napędem T8 wydaje mi
się że jest to też limuzyna która odpowiada na te dzisiejsze oczekiwania
wobec motoryzacji ino ambicje poniekąd aż poszczególnych klientów którzy chcą być bardziej Eko A1 koniecznie chcą szukać ładowarek po drodze i tutaj ta 8 Wydaje mi się że łączy wszystkie aspekty it częściej poruszane w prasie it rzadziej poruszane Albo ich od których zacząłem ten wrażenia z jazdy nasze standardowe pomiary spalania zrobił dla was Mateusz i znajdziecie jest osobnym filmie ja
skupiłem się przede wszystkim na tym ile ładowanie tego samochodu zacząłem
od trybu charge który ładuje baterie podczas jazdy aby uzyskać zasięg 15 km możliwych do przejechania na prądzie
potrzebowałem prawie 4 ile kilometrów większość tego dystansu pokonałem jadąc autostradą zużycie benzyny na tym odcinku
wyniosło 13 i 3/10 litra teraz czas na ładowanie za pomocą skorzystałem
W tym celu z ładowarki którą zaraz zainstalował pod domem
przyjechałem z zasięgiem 14 km po
podłączeniu ładowarki samochód wskazywał że do całkowitego na będzie potrzebna jedna godzina po
30 minutach ładowania zasięg zwiększył się o 5 km a czas do pełnego ładowania wydłużył się o pół godziny mojej
ładowanie trwało 45 min a zasięg zwiększył się w tym czasie do 19 km co Wydawało się dość małą wartością
jednak po odłączeniu ładowarki komputer przeliczył wszystko jeszcze raz a zasięg wzrósł do 28 km kiedy jeździmy na samym prądzie to zasięg znika równo z pokonanym kilometrami pomiar Rozpocząłem kiedy komputer wskazywał 17 km zasięgu
udało mi się przejechać przez pół kilometra przy czym mimo spokojnej jazdy na chwilę Uruchomił się
silnik benzynowy spokojna jazda po mieście z pustą baterią i minimalnym elektrycznym wspomaganiem podczas ruszania z użyciem na poziomie siedmiu 8 l na 100 km Podsumowując
Moim zdaniem hybryda bardzo dobrze pasuje do charakteru akurat tego samochodu dlatego że Volvo
S90 w trybie elektrycznym Jeździ bardzo cicho i płynnie co wypadku luksusowej
limuzyny jest chyba najważniejsze oczywiście
wszystko zależy od trybu i stylu jazdy ale w rękach kierowcy chętnego do wykorzystanie
możliwości tego samochodu 90 wersje T8 bardzo dobrze sprawdzi się jako elektryczne auto w mieście
jednocześnie możemy nim bez obaw wyruszyć w trasę nie Planując czasu naładowanie bo jest to jest z silnikiem
spalinowym I choć V60
z napędem T8 była bardziej sportowa szybsza i taka bardziej zwinna
to jednak właśnie luksusowy charakter S90 Skradłaś moje serce szczególnie w tej Cichej bez szumnej
i płynnej odmianie T8 jednak zanim powiem że to jest właśnie na leczo to ósemka Volvo wstrzymajmy
się jeszcze na chwilę bo przed nami jeszcze dwa testy dwóch innych modeli tym razem będą to 2 stówy i chce 90
oraz xc40 i dopiero wtedy będziemy mogli wydać Medyk który od napędów T8 w którym nadwoziu
będzie dla nas najlepszy do
zobaczenia w kolejnych filmach
0
0
0
Podziel się
Komentarze (0)
bDatBIXB
KOMENTARZE
(0)
bDatBIYn
bDatBIXu
bDatBIYu
bDatBIYv