programy
kategorie

Volvo V40 2.0 T4 190 KM, 2016 - test AutoCentrum.pl #286

Test Volvo V40 T4 z silnikiem 2.0 o mocy 190 KM

21-04-2020
Tranksrypcja:Witam...
rozwiń
serdecznie kiedy Volvo wielkimi nakładami finansowymi nową platformę
Espana którą postanowiła przenieść wszystkie swoje modele ustawiła się do niej kolejka na pierwszy
ogień poszedł duży SUV czyli xc9 następnie flagowa limuzyna czyli
S90 i gdzieś tam w kolejce ustawiło się również V40 ija ija mówił o Ja też chcę
mieć i nową platformę i nowy wygląd a ty V40 Volvo Musisz chwilę poczekać Dostaniesz na razie tylko
nowy wygląd Zapraszam na test Volvo V40 facelifting 2016 w wersji T4
to
jest
lifting miał upodobnić małe Volvo do większych modeli do s93 XC90
a więc w reflektorach charakterystyczny młot Tora oprócz tego zmieniła się atrapa chłodnicy i
mamy to również przeprojektowany nowe logo Volvo oprócz tego zmian z zewnątrz wielkich
nie ale mamy więcej możliwości konfiguracyjnych Otóż z zewnątrz mamy teraz te trzy nowe lakiery nadwozie
i aż 8 nowych wzorów felg skoro już mówimy o kolorach na to przed chwilą z Maćkiem
polemizował liśmy co to za kolor w naszym testowym samochodzie szary raczej nie
niebieski raczej nie seledynowy w sumie to nie wiem Tak wygląda Seledynowa na słyszeliśmy nawet
wersję że jest to kolor gołąbkowy nie zna się na kolorach Mam nadzieję że kamera odda ten kolor poprawnie
i czekamy na propozycje jaki jest to kolor przepraszam jaki Panie zanim jest to
kolor samochodu Właśnie zastanawiam się popielaty
kolejna wersję popielawy Dziękujemy bardzo z
dostrzec większych różnic ani w kształcie lamp ani w kształcie
zderzaków Zastanawialiśmy się rzeczy może w środku w lampie znajdzie się jakaś różnica skoro w
kształcie nie zmienił ale jednak mamy inne ledy it ten młot Tora to być może to znajdzie
się jakaś zmiana Więc postanowiliśmy policzyć liczbę tych kresek które są w lampach
i zastanawiam się Może wcześniej były ich mniej czy 20 Czy 3
Czy
30 albo
więcej dzisiaj zapomniałem ze sobą zabrać bluzę a na zewnątrz jest trochę
rześko to Cieszę się że ta lista zmian zewnątrz nie było taka długa bo mogę dzięki temu szybciutko przejść do
wnętrza żadnego V40 a tutaj zmiany też nie są jakieś wielkie
bo przede wszystkim są to zmiany w konfiguracji mamy więc mnóstwo nowych rodzajów taki mały
też nowe rodzaje dekorów możliwe są ich zestawienia które wcześniej nie były dostępne mamy
też że możliwość poczuć się jak w aucie sportowym i można do
każdej wersji zupełnie czarną tapicerkę właściciele wersji Volvo
V40 po face liftingu zostaną też nowy kluczyk i chodź się wygląda bardzo szczerze mówiąc i
jak w poprzedniej wersji a jednak to mam już zaktualizowane logo Volvo jak to zwykle bywa w przypadku facelifting
gdy nie ma dużych zmian zewnętrznych uaktualnienie do to systemów pokładowych i
tak wyścig w kategorii gorseciarstwo trwa więc Volvo uaktualnił
O usługę onkol dodano
wsparcie C Połącz Android Wear czy Microsoft Band 2 oprócz tego Wyobraźcie
sobie że kalendarz samochodu może zsynchronizować się z waszym osobistym najpewniej prowadzicie na smartfonie w ten
sposób Volvo V40 działo o nadchodzącym spotkaniu I automatycznie ustawia nawigację do tego miejsca aplikacja
będzie też miała możliwość zarządzania nawet dziesięcioma samochodami więc może się przydać osobom zarządzającym małymi
flotami mamy też z niej na tablecie i komputerze z systemem Windows 10 gadżeciarze
Dostaną też przycisk o nazwie free które możemy przypisać wybraną przez nas funkcje systemu Volvo on call na
przykład uruchamianie ogrzewania to przycisk fizyczny ale możemy go przypiąć gdziekolwiek chcemy na przykład obok
ekspresu do kawy Volvo
chwali się też dodaniem systemu klimatyzacji Klimza on to jest na do napis na
kratce nawiewu ta technologia pozwala filtrować powietrze które dostaje się z zewnątrz do środka
pozbywając się przy okazji przykrych zapachów czy alergenów Otwórz wewnętrzny
Volvo V40 musi zawsze ładnie pachnieć dlatego pewnie w następnej generacji pojawi się też ciąg wsteczny
postanowiliśmy sprawdzić jak działa system Crimson w praktyce podjechaliśmy na stację paliw to przed chwilą pan zaparkował
i tankował gaz przed nami stoi wielka cysterna która też daje
pewne tło zapachowe no i ogólnie jesteśmy na stacji gdzie co chwilę prawda Ktoś tam wyleje odrobienie paliwa No i nie
jesteśmy w stanie tego oczywiście mam pokazać ale czuć że jesteśmy na stacji Teraz
to robimy odpalamy
silnik
dajemy mocno nawie i
czekamy aż zacznie do
naszych nosów docierać zapach
paliwa Nie chcę żeby to było zbyt długi film
ale to chyba działa A
na zewnątrz naprawdę bo składa je bo tacy pewna stoi to nie Przyparkowa tam po prawej stronie będziemy pana który nalewa
paliwo i I to
czuć ale nie teraz teraz tak ale paliwo to jeszcze nic bo przed nami definitywny test klimatyzacje
Crimson się WC Serwis jak
to
zrobimy nie będzie półśrodków Idziemy na całość
ewidentnie
skończył się to odświeżacz powietrza w związku z tym że pozostaje nam sprawdzić klimatyzacja
Crimson również w tej konfiguracji odpalamy
no to okej to chyba Maciek
zapamięta ten film na dłużej
od siebie dodam tylko tyle że ja nic nie czuję po prostu ten
też bo naprawdę w pracy operatora są takie jak przed
twoich liftingiem ubrać Oczywiście mamy to większe możliwości konfiguracyjne jak sobie już Skonfiguruj jemy samochód w taki a nie inny
sposób to porównując go z wersją liftingiem zbyt wielu zmian nie nie dostrzeżemy
No jak widać tutaj aż lat mamy kryzą wcześniej tego nie było ale to tak jak mówię to są pewne drobiazgi natomiast to
co było miękkie jest miękkie to co było twarde ale przyjemny w dotyku takie właśnie pozostało to mamy prawdziwy
metal i tak też było jak sobie kupimy takie właśnie Ładne wykończenie takie też mieli
także to raczej nie szukam jakieś wielkie zmiany jeśli chodzi o schowki to podobnie pójdziemy to co widzieliśmy wcześniej podobnie
w podłokietniku podłokietnik mięciutki po lewej stronie nie to gorzej ale wciąż
bardzo komfortowo więc myślę że nie będziemy tej części firmy przedłużać Przemyśl
koniec żartu
te drzwi od środka i
podobnie jak ostatnio nic nie usłyszymy więc zmian wielkich nie ma ale to co było dobre pozostało
dobre przestrzeń dla dwumetrowca sprawdzaliśmy już po teście więc jeśli ktoś jest zainteresowany odsyłam do poprzedniego testu
V40 jest z silnikiem T5 To był chyba w domu Chyba wersja of Grace nie
A teraz sprawdzimy jak to jest pół metrowca emeryci ustawimy to fotelik obydwa fotele z przodu są ustawione
pod dwumetrowca z widać się że jest to mniej więcej ten sam kąt pochylenia oparcia i to samo odsunięcie
fotela na początek zapinany bazy ISOFIX to mamy mocowania bardzo
dobrze widoczne więc montaż jest bardzo łatwy teraz chyba i już
jestem załadowany fotelik Okej
wszystko jest cena zielono Fotelik jak widać no nie
ma tu zbyt wiele miejsca ale nie dotyka jeszcze
więc nie mamy bezpośredniej kolizji w fotelik z fotelem pasażera natomiast miejsca to
na rękę nie już takiego nie ma żeby tutaj sięgnąć do przycisku do podpinanie tego fotelika No ale mówimy o
hatchback u więc tutaj miejsca aż tak dużo rzeczywiście nie ma ale jak widać wystarczyło tego aby
ten fotelik poprawnie zamontować V40
po face liftingu nie znajdziemy zbyt wielu nowości ale Szwedzi Tłumaczą się że skupili się na obniżenie
emisji CO2 dla podstawowej jednostki wysokoprężnej z manualną skrzynią biegów a więc B2 z mamą będzie
emitował od atmosfery zaledwie 89 g CO2 na każdy przejechany kilometr poza tym wszystko pozostało
bez zmian D2 D3 D4 T3 T4 i topowa T5 Testujemy dzisiaj T4
190 koni 300 niutonometrów momentu obrotowego dostępnego w przedziale od 1300 do 4000 obrotów
na minutę prędkość maksymalna 210 czekamy 6 i 90 sekund
V40 z tym silnikiem daj nie tylko rozsądna singiel też rozsądne zużycie paliwa producent twierdzi że w
mieście spalimy nie niewiele siedmiu w trasie zejdziemy poniżej 5 a średnie spalanie wyniesie 5,5
po otwarciu klapki widzimy system bezkorkowy i możemy to zatankować aż 62 l co
oznacza że jak na ten segment jest to całkiem pojemny back V40 po face liftingu nie
przeszła jakieś wielkich zmian technicznych zawieszenie kierowniczych
skrzynia biegów czy coś w tym stylu więc na dobrą sprawę wrażenia z jazdy są V40 T4
nieważne czy przed facelifting wiem że po face liftingu tutaj wiesz identyczny mnie a ja przejechałem samochodem tym samochodem parę kilometrów i muszę przyznać że to ja się właściwie nie powiem bo było coś do powiedzenia mocny silnik fajnie się zbierał choć nie mógł pod Herbem nim nie był dość twarda zawieszony nie był dość bezpośrednio
jakoś tak zestrojony mimo że miał dużo mocy 190
koni Nie ma na co narzekać mamy też ale sprawnie działającą skrzynie biegów dosyć bezpośrednio układ kierowniczy możliwość robienia tutaj testów powoli i żadne elektronika nie będzie za wcześnie ingerować samochód Generalnie całkiem fajnie zestrojony na drobnych nierównościach czuć ten nierówności w środku więc tutaj jest to dość twardo zestrojone mam wrażenie że jest za strojenie zawieszenia jest bardzo podobne jak te pieniądze wiesz
tak nie powinno być Chociaż kto wie może tak właśnie chcieli w każdym W każdym razie samochód Wystarcza do zawieszenia samochodu poradzi sobie z właśnie takimi ostrymi manewrami prawo lewo i jakieś ten testy łoś jednocześnie jadąc większością druk nie będziemy odczuwać dyskomfort to jest tak w sam raz układ kierowniczy podobnie w
sam raz No i właśnie silnik myślał co o nim powiem no i powiem tylko
tyle że w sam raz to 90 koni przy stanie tego samego dołu pnia jest od 1500 obrotów już naprawdę fajnie się zbiera i kręci się wysoko dosyć głośno aczkolwiek przyjemna
nuta więc można słuchać i i to jest jakby i wada i zaleta tego samochodu to zaleta jest taka że to jest dobrze dopasowany
silnik do charakteru tego
samochodu i wszystko dobrze dopasowane zawieszenie również natomiast wada jest taka żeby tego auto No zobacz że nie mamy o czym opowiadać no no nie
był to mu na który muszę ponarzekać nie
było to rakieta którą możemy się zachwycić
wiesz to taki sam raz jak ktoś chce benzyny jak
ktoś auto na które nie będzie narzekał że nie będzie specjalnie pamięta o czym tam przyjechał do bierze te czwórkę i nigdy niczego nie zabraknie tak ale też nie będzie się o takie autor ja w tej wersji T4 bym miał na coś narzekać No to powiedziałbym
o dwóch rzeczach Po pierwsze układ kierowniczy to mówicie kiedy mamy lekko skręconą nawet kierownicy mocno dodamy gazu to poczujemy na kierownicę delikatną siły dokręcania ją może
coś tam wspominamy wielokrotnie już przy innych testach poprzedniej generacji dotychczasowe generacje Volvo WSM bo w S90 już tego nie
ma XC90 też nie a druga sprawa to też układ kierowniczy tym razem akurat mi
chodzi o sam tylko o wielkość kierownicy jest całkiem spora dodajemy
do tego to ja konsole która ja
zawsze mówiłem że ta konsole jest
trochę za Cher i ma takie
dosyć twardy Land więc
moje prawe kolano zawsze tam trochę
niekomfortowo podróżuję i teraz za tak prawa noga usuwa się za bardzo pod kierownicę
kierownicę która jest za duża a więc w każdym prawym zakręcie prawa ręka wędrując w dół ląduje
na kolanie musi się poprzez nad tym przycisnąć i dostanę opór to może troszkę ograniczać takie
sprawny manewrowaniu jakieś ekstremalne
sytuację
więc jeśli nie masz dwóch metrów jeśli nie doci wybuch gazu na skręconej kierownicy to naprawdę ciężko ci będzie znaleźć jakieś wady w tym samochodzie a podświetlenie wnętrza nie będę zbyt wiele opowiadał głównie dlatego że zbyt wiele się nie
zmieni w zasadzie skupić się tylko na jedynie zmiany które udało mi się znaleźć a mianowicie wraku podświetlenie dźwignię zmiany biegów w t5c dźwignia ta tutaj na napisy były podświetlone tutaj No jak widać nie są być może Wynikało to z tego że 8-biegowa skrzynia jest podświetlone szczęście biegowe nie nie wiem
A ja chciałbym natomiast pokazać jedną rzecz wcześniej chyba nie pokazywałem w te piątce Otóż Jakie są możliwości szkodzi
ustawienie oświetlenia mamy to oświetlenie wewnętrzne wchodzimy dalej oświetlenie podłogi do dużo albo wyłączony oświetlenie otoczenie ale też barwy otoczenie i wtedy możemy na przykład zmienić
sobie te spośród jak widać kilku nie takie czerwony na przykład i wtedy to na górze widać że mamy podświetlenie na czerwono a teraz to nie było tego koniec naszego szczegóły ale spróbuję zielone i No cóż zielone na pewno jest a więc nie wiesz to jest nowość czy do klikałem się w poprzedni testów C do tych obcych czy też do pojawiły W każdym razie takie możliwość się teraz co chcesz
tego oświetlenie asekuracyjne w sekundach opinie włączenie świateł i
parę innych obcych reflektory zmieniły swój wygląd będziemy to motyw z młotem to Remote znany z S90 i
XC90 Natomiast po lewej stronie włączyłem kierunkowskazy Popatrzcie jak to wygląda ten który świeci właśnie
na biało Kiedy włączamy kierunkowskaz świeci akurat pomarańczowym
światłem wskazując kierunek no i tak to wygląda Mam nadzieję że cholera to pokażę wygląda całkiem atrakcyjnie a tak to wygląda z lampami z tyłu z
kierunkowskazem bez kierunkowskazu wyciszenie
na postoju
42 i 7 a
Oto kolejny dowód że facelifting dotyczy w dużym stopniu katalogu ujednolicono poziomy wyposażenia
teraz mamy wszystko znacznie prostsze Kinetic momentum inscription do pierwszych dwóch możemy dokupić
też pakiet r-design A i jeszcze gdzieś tam jest A on rails siły oceny to 99000 zł kosztuje
najtańszy Kinetic z podstawą silnikiem benzynowym czyli te 3 jeśli zechcemy dopłacić do momentu
to będzie to już cena około 105000 zł a do kupienia do tych dwóch pakietów jeszcze r-design
będzie kosztował około 110 zł do 11000 zł Natomiast następna w kolejności jest Auchan
rejestr kosztuje około 109000 zł i za 107 to Paweł inscription cały czas mówimy o
benzynowe w silniku T3 niech się weźmiemy najdroższą konfigurację 4a inscription zd4
z automatem to wtedy zapłacimy za ten samochód i już 130000 zł jeszcze nie koniec bo możemy
wziąć wersję jaką bardziej o prądową czyli Cross Country i wtedy jest najdroższą
konfiguracją będzie kosztowała już pod 140 plus oczywiście dodatki już
od najtańszej wersji w standardzie dostaniemy system City Safety który może zainicjować hamowanie do 50 km na godzinę 7
poduszek powietrznych system zabezpieczeń przed skutkami bocznych maskę która podnosi się w razie zderzenia z pieszym dwustrefowa klimatyzację
z układem recyrkulacji powietrza atestowane uwagę przez szwedzkie Stowarzyszenie do spraw astmy I alergii skóry
Ciekawe
czy adresowaną przez Stowarzyszenie Hodowców świń i alarm Volvo gard v40 przed liftingiem sprzedawała
się dobrze wyglądała dobrze i była nie źle wykonane czy ten co jest lifting był potrzebny był potrzebny Ale
dla kogo dla klientów którzy lubią gonić za nowościami od klientów którzy mogli kręcić nosem patrząc na datę
premiery tego modelu teraz dowiedzą się że to jest lekcja odświeżone o nowej twarzy z odświeżonym
czynnikiem z większą ilością różnego rodzaju konfiguracji i z funkcjami na pokładzie które
spodoba właśnie tym którzy lubią gonić za nowościami młot
Tora stał się znakiem rozpoznawczym nowych modeli Volvo i dobrze że trafił również do V40
ale kiedy zobaczymy go w nowym hatchback Volvo no cóż ten to jest lifting pokazuje że jeszcze nie
teraz także przepraszam młody musisz jeszcze chwilę poczekać przed tobą w kolejce jest większy brat 60
dziękuję za obejrzenie tego filmu Pamiętajcie o subskrypcji do zobaczenia
0
0
0
Podziel się
Komentarze (0)

Programy Wirtualnej Polski

KOMENTARZE
(0)